abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 november 2007 @ 09:33:54 #151
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54864437
Ayla, ik zie geen plaatje...
De eerste paar weken hield ik in een schema bij hoe laat ik Devin gevoed had en aan welke borst (gaf toen 1 borst per voeding). Tegenwoordig kijk ik op vrije dagen, als ik nergens heen hoef, meestal niet eens meer op de klok. Als hij wil eten komt 'ie vanzelf, en als hij extra vaak wil dan mag dat natuurlijk. Wel zo fijn omdat ik het voeden toch vaak erg mis op dagen dat ik werk. Bovendien kan ik zo mijn productie op peil houden, ik kolf nl. niet voldoende vaak. Op dagen dat hij het moet doen met flesjes veroorzaakt hij gelukkig geen probleem, wil niet extra vaak drinken ofzo.
Mijn kleine knapperd snapt blijkbaar het verschil tussen "flesje" en "mama-wanneer-ik-wil"

Donderdag in januari het BV-cafe bezoeken is leuk!
Datum maakt mij niet zoveel uit.

Amaranta, welkom hier!
.... met gevoel voor drama....
pi_54864507
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 08:25 schreef Jarno het volgende:

[..]

Hey! .
Ik dacht nog aan je toen ik het tikte, eerlijk waar! Het moest ook zijn nog een man in ons topicje!

Trapt ie erin dames?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_54864566
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 09:22 schreef ayla1 het volgende:

Zelf heb ik mijn beide meiden met veel plezier en gemak geborstvoed zonder hulpmiddelen maar toch was ik wel eens in de war welke kant ik moest beginnen vooral na verloop van tijd als de stuwing niet zo sterk meer is als in het begin en je het verschil niet meer voelt.
Ik weet het ook niet altijd meer hoor. Maar ik ga ervan uit dat als ik het verschil niet voel het ook niet erg is als ik eens twee keer dezelfde kant geef.
  dinsdag 27 november 2007 @ 09:41:27 #154
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_54864594
quote:
Ayla, ik zie geen plaatje...
Heb even een linkje in mijn post gezet, was vergeten dat imageshack hier niet werkt.
pi_54864622
Ik vergeet ook altijd welke borst Quinten als laatste gedronken heeft. Ik heb ook zo'n beha met zo'n schuifje, maar die vergeet ik te verschuiven Kortom, zo'n armband zou ook niets voor mij zijn, ik raak er alleen maar weer van in de war denk ik

Ik kan altijd wel op donderdag, dus ik kom sowieso! In januari vind ik wel prima, zo na de drukke en dure dagen
  dinsdag 27 november 2007 @ 09:44:10 #156
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_54864643
Bass-miss ik heb het wel over 28 en 14 jaar geleden hè. Andere tijden, andere gewoontes. Al trok ik me daar niet al teveel van aan.
pi_54864693
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 09:44 schreef ayla1 het volgende:
Bass-miss ik heb het wel over 28 en 14 jaar geleden hè. Andere tijden, andere gewoontes. Al trok ik me daar niet al teveel van aan.

Hoewel ik denk dat er tegenwoordig dikwijls ook nog veel te veel orde en regelmaat in borstvoeding gestoken wordt.
pi_54864765
Ik zat laatst bij mijn ouders in een oud boek over kinderziektes te bladeren. Er was ook een inleidend gedeelte over borstvoeding, dat het goed was voor een baby totdat hij een half jaar was. Het kon wel iets langer, maar zéker níet langer dan negen maanden, want dan zal de moeder bloedarmoede krijgen! Gelukkig was mijn moeder toen al eigenwijs en heeft ze mij gevoed tot ikzelf niet meer wilde (en dat was met 10 maanden, toen ging ik lopen. Ze grapt nog altijd dat als ik toen niet geweigerd had, ik nog steeds aan de borst zou zijn. Leuk he, moeders )
pi_54864782
Het zou ook te verwarrend voor mij zijn vrees ik. Ik doe het op de gok en vooral op het gemak. Soms drinkt ze vooral aan een kant omdat dat zo uitkomt. Ach, dan moet ze de keren daarna maar aan de andere kant.
Maar in het echte prille begin was ik er wel wat meer mee bezig, al was er toen geen armband voor nodig omdat ik steeds een paar uur één borst gad en dus aan het eind van die paar uur met een duidelijk volle en een duidelijke minder volle borst liep

Haha, beef! Dan was je toch gewoon gezellig met je moeder naar het BV-cafe gekomen.
pi_54864810
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 09:51 schreef owlet het volgende:
Het zou ook te verwarrend voor mij zijn vrees ik. Ik doe het op de gok en vooral op het gemak. Soms drinkt ze vooral aan een kant omdat dat zo uitkomt. Ach, dan moet ze de keren daarna maar aan de andere kant.
Maar in het echte prille begin was ik er wel wat meer mee bezig, al was er toen geen armband voor nodig omdat ik steeds een paar uur één borst gad en dus aan het eind van die paar uur met een duidelijk volle en een duidelijke minder volle borst liep
Ja, dan moest ik ff voelen welke het strakste stond.
pi_54865051
Owlet
Dat zou nog eens tandemvoeden zijn zeg

Oh dat voelen werkt hier ook niet meer, soms wel jammer Ik zat ook altijd eerst even met mijn handen in mijn shirt om even te 'wegen'. Zal er charmant uitgezien hebben
  dinsdag 27 november 2007 @ 10:07:50 #162
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54865094
"moest" Bass-Miss?
Even uit interesse, hoe vaak voed je dan nog per dag?

Dames, even een vraagje.
Komende zaterdagavond/nacht ben ik van plan om alcohol te gaan drinken (zie moeders-topic).
Vanaf wanneer zou ik Devin dan weer zelf kunnen voeden? Hoe lang na het laatste glas ongeveer? En heeft wat en of ik eet daar nog invloed op? En het feit dat Devin behoorlijk krampjes-gevoelig is?
.... met gevoel voor drama....
pi_54865249
Hoe lang na het laatste glas hangt volgens mij af van hoeveel glazen je in welk tijdsbestek drinkt. Ik weet het verder ook niet echt eigenlijk Ik heb laatst 's avonds ook alcohol gedronken (twee wijntjes) en heb de volgende ochtend gewoon weer gevoed.
pi_54865547
Even uit het blote hoofd, volgens mij zit er na drie uur een piek in de bv, ik ga ff zoeken...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 27 november 2007 @ 10:29:30 #165
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54865550
Het is natuurlijk wel ongegeneerde, commerciele spam van Ayla

Zulke 'hulpmiddeltjes' zijn trouwens niks voor mij.. Net als die bandjes die je aan je bh kunt doen.. Ik vergeet die dingen altijd te verzetten waardoor ik me dus eerst moet afvragen of ik het dingetje wel verzet heb en dan alsnog moet voelen of op de gok de goede kant geef.
En hoe laat m'n kind voor het laatst een voeding heeft gehad intresseert me niet zo veel, ik hoor het wel als hij/zij weer honger heeft
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54865610
Als je borstvoeding geeft mag je geen alcohol drinken
Niet waar!
Matig alcoholgebruik hoeft helemaal niet afgeraden te worden. Zoals met de meeste verdovende middelen het geval is, komt er maar weinig alcohol in de moedermelk terecht. De moeder kan gerust wat alcohol drinken en gewoon borstvoeding geven zoals ze normaal doet. Ook door het verbieden van alcohol maken we het leven van een voedende moeder onnodig beperkt.

bron

Ik heb in het begin wel eens geprobeerd om het bij te houden met een armbandje. Dan was ik weer vergeten om die armband te wisselenen en zat ik alsnog te voelen. Nu weet ik het meestal nog wel en als ik het niet weet beginnen we meestal met links.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_54865709
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:07 schreef Kersjes het volgende:
"moest" Bass-Miss?
Even uit interesse, hoe vaak voed je dan nog per dag?
Nu voel ik bijna nooit verschil, dus maakt het niet veel meer uit bedoelde ik.
Ik heb eigenlijk geen idee hoevaak ik nog voed op een dag. Overdag soms 1 keer, soms vijf keer...
En dan nog eens voor ik Fons in zijn bedje leg 'savonds en nog eens rond middernacht en wij gaan slapen en hem bij ons in bed nemen. En 'smorgens tussen zeven en acht is hij er ook niet van af te slaan.
  dinsdag 27 november 2007 @ 10:40:58 #168
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_54865760
Hoho Ik ben niet commercieel hoor.

Kreeg de vraag van iemand om er eentje te maken en vroeg me af of er een markt voor zou zijn.

Ik ben gewoon hobbyist met een uit de hand gelopen hobby maar verdien er niks, noppes nada op.
  dinsdag 27 november 2007 @ 10:50:33 #169
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54865927
je verkoopt.. dat is dus commercieel
En spam is het sowieso
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 27 november 2007 @ 10:55:49 #170
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_54866002
Okok het is wel een beetje spam maar ook markt onderzoek.:)
pi_54866029
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:40 schreef ayla1 het volgende:
Hoho Ik ben niet commercieel hoor.

Kreeg de vraag van iemand om er eentje te maken en vroeg me af of er een markt voor zou zijn.

Ik ben gewoon hobbyist met een uit de hand gelopen hobby maar verdien er niks, noppes nada op.
Die markt is er blijkbaar, want die dingen staan ook in elke kinderen, ouders van nu, borstvoedingsbladen noem maar op genoemd
In de meest bijzondere kleurstellingen, maten, noem maar op verkrijgbaar.

En ja, het is inderdaad gewoon spam
  dinsdag 27 november 2007 @ 11:04:36 #172
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_54866171
Dat spammem kwam per ongeluk, ik had een plaatje via imageshace neergezet maar dat werkt hier niet. Toen heb ik een linkje geplaatst maar nog steeds niet met de bedoeling om te spammem.
  dinsdag 27 november 2007 @ 11:09:25 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54866252
Ayla, het linkje is weg. Het is hoe dan ook spam.
  dinsdag 27 november 2007 @ 11:33:58 #174
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_54866645
Prima BE.

Ik ontdekte net wel dat er verdacht veel nieuwe bezoekers op mijn site geweest zijn.
pi_54866699
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 09:53 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ja, dan moest ik ff voelen welke het strakste stond.
hihi dat voelen en wegen ken ik. is hier ook regelmatig het geval.
armbandjes/schuifjes/strikjes allemaal niets voor mij, ik zou die dingen vergeten te wisselen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')