Waarbij hij de persoon die hij vragen stelt vaak ook nog niet eens laat uitpraten.quote:Op maandag 12 november 2007 23:18 schreef Daverz het volgende:
Precies, ook zoiets (niet gezien overigens). Natuurlijk moet de consument beschermt worden door louche bedrijven of door échte fouten, daar ben ik het mee eens. Maar ik word soms zo simpel van die mensen, en nog simpeler van het feit dat meneer Meurders het altijd maar weer nodig vindt om zo'n werknemer van een bedrijf in een hoek te drijven, zonder ook maar een andere kant van het subjectieve verhaal aan te horen.
quote:Op maandag 12 november 2007 23:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Waarbij hij de persoon die hij vragen stelt vaak ook nog niet eens laat uitpraten.
F: "En wat gaat u voor de gedupeerde mensen doen?"
P: "Nou, die mensen kunnen zich bij ons melden en dan..."
F: "Jamaar wat gaat u nou voor die mensen doen?"
P: "Zoals gezegd meneer Meurders, die mensen kunnen zich bij ons melden en dan..."
F: "Jamaar meneer het is toch te gek dat u niets voor die mensen doet! Wanneer doet u nou eens wat?"
P: "We gaan ook wat doen meneer Meurders, maar eerst moet men zich melden en..."
F: "Ja meneer, het is duidelijk, u gaat dus gewoon niets voor deze mensen doen"
Maar toch blijf je kijken he?:P Heb ik dus ook, alhoewel ik er niet voor thuis blijf ofzo. Ik heb digitale televisie dus dan kom je op ConsumentenTV er vanzelf wel es langs, en blijf ik ook weer hangen. Dan toontje van die man is écht irritant inderdaad. Terwijl je best een 'goed' consumentenprogramma kan maken, denk ik zo. Maar laat TWEE partijen aan het woord dan, en zorg niet dat het bedrijf bij voorbaat al uitgeschakeld is, zonder dat er een woord gezegd is. En zeg het ook gewoon als de consument een keer 'dom' is geweest, zoals met die tas in het voorbeeld.quote:Op dinsdag 13 november 2007 08:51 schreef Karina het volgende:
Waar ik me vooral aan erger bij Felix Meurders is zijn gebrek aan objectiviteit.
De leverancier/het bedrijf/organisatie is bij voorbaat al schuldig en dan dat pedante toontje van hem maakt het nog irritanter.
Je pretparkvoorbeeld is ruk maar ik ben het volledig eens verder.quote:Op maandag 12 november 2007 22:17 schreef Daverz het volgende:
Ben ik nou de enige hier die zich mateloos ergert aan het soms ultra-subjectieve geblaat van Kassa, het fijne consumentenprogramma van Felix Meurders, waarin echt in ELK geval voor die 'zielige' consument wordt opgekomen. Soms zie je echt mensen die gewoon dom zijn, of super naief.
In de verlening van Kassa deze week, een meisje wat bij Walibi een tas bij een attractie achter had gelaten in een bak, toen ze het ritje ging maken. Tas weg na het ritje. Meisje helemaal verbouwereerd want een medewerker had verteld dat het daar veilig lag. Haar diabetes-medicatie zat erin dus blablabla groot probleem.
Ligt het nou aan mij of had dat meisje gewoon die pillen in dr jaszak moeten stoppen, en zo'n tas uberhaupt niet meenemen naar zo'n park??? Je WEET toch dat je je tas niet mee kan nemen in een attractie? Bovendien kun je aan het begin van het park je spullen wel in een kluisje kwijt. Je kunt toch moeilijk op een 15-jarig jochie of meisje vertrouwen die daar voor 3 euro per uur bij zo'n attractie staat?? Heb je dan helemaal geen eigen inzicht ofzo?
Ik weet het -er zit een knop op mn tv en nog 150 andere kanalen- maar echt elke keer zit er wel zo'n geval in. En altijd wordt de schuld maar weer bij dat bedrijf neergelegd terwijl de mensen zelf ook wel es wat snuggerder kunnen zijn, toch? Wie is het met me eens?
quote:Op maandag 12 november 2007 23:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Waarbij hij de persoon die hij vragen stelt vaak ook nog niet eens laat uitpraten.
F: "En wat gaat u voor de gedupeerde mensen doen?"
P: "Nou, die mensen kunnen zich bij ons melden en dan..."
F: "Jamaar wat gaat u nou voor die mensen doen?"
P: "Zoals gezegd meneer Meurders, die mensen kunnen zich bij ons melden en dan..."
F: "Jamaar meneer het is toch te gek dat u niets voor die mensen doet! Wanneer doet u nou eens wat?"
P: "We gaan ook wat doen meneer Meurders, maar eerst moet men zich melden en..."
F: "Ja meneer, het is duidelijk, u gaat dus gewoon niets voor deze mensen doen"
quote:Op maandag 12 november 2007 22:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ja, WAT DACHT JE DAN, OVERJARIGE VETBOL?
Die heb ik vanmorgen gezien in de herhaling. Hilarisch stom wijf was datquote:Op maandag 12 november 2007 22:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
Vanavond ook weer met radar "DE ENIGE ECHTE AFSLANK-PIL". Die veel mensen dus hadden gekocht.
Staat er zo heel sip een wijf te vertellen dat het bij haar niet gewerkt heeft
Ja, WAT DACHT JE DAN, OVERJARIGE VETBOL?
En radar er zo heel serieus op ingaan van dat het toch allemaal maar zo erg is enzo
De Wereld Draait Door, NOVA, Pauw en Witteman zeggen je allemaal niks?quote:Op dinsdag 13 november 2007 02:32 schreef Beelzebub85 het volgende:
Stel je voor dat er een kwaliteitsprogramma op zo'n zender komt.... BNN uitzonderingen daargelaten
quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:51 schreef Samcali het volgende:
Ook zo'n legendarisch moment: een oud wijf had haar kleinzoon een kaart en 5 gulden gestuurd voor zijn verjaardag. Toen toen het envelopje aankwam, zat de kaart er nog in, maar was het geld eruit. Schandalig vond ze het, ze was bestolen, ze vertrouwde de postbode niet meer, enzovoort.
Totdat een woordvoerder van de post haar uitlegde, met welke snelheid de post door de sorteermachine gaat. Hij pakte een enveloppe, deed er een muntje van 5 in, en zwaaide zijn arm een keer naar voren. Het muntje vloog door de enveloppe heen, en kwam tussen het publiek terecht. Waarschijnlijk heeft die ouwe zeur daarna nooit meer muntgeld per post verstuurd![]()
Als ze daarmee gaan dreigen, help ik altijd een handje door het post- en mailadres van de "Consumentenbond", "Kassa" én "Tros Radar" voor ze uit te printen.quote:Op dinsdag 13 november 2007 09:03 schreef Dangel het volgende:
Mensen die klant bij je zijn en gaan dreigen met kassa, nog mooier btw
Lachen als je dat soort mensen aan de telefoon krijgt. Iedereen kent Felix ook persoonlijkquote:Op dinsdag 13 november 2007 18:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als ze daarmee gaan dreigen, help ik altijd een handje door het post- en mailadres van de "Consumentenbond", "Kassa" én "Tros Radar" voor ze uit te printen.
Standaard PDF'je op de desktop
Mwoah, toen mijn verzekering na 2 jaar nog steeds weigerde 4000 gulden uit te betalen en ik begon te dreigen met Pieter Storms stond het letterlijk 3 dagen later op mijn rekening, inclusief 10% extra. En daar is niets aan gelogen of overdreven.quote:Op dinsdag 13 november 2007 18:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als ze daarmee gaan dreigen, help ik altijd een handje door het post- en mailadres van de "Consumentenbond", "Kassa" én "Tros Radar" voor ze uit te printen.
Standaard PDF'je op de desktop
Jou voorbeeld klopt niet helemaal.quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:16 schreef retuow82 het volgende:
2 weken geleden bij Radar ook zoiets, mensen die erachter kwamen dat een beleggingshypotheek niet gunstig was uitgepakt.... Was toen nooit gezegd volgens hun.... Beleggen neemt toch altijd risico's mee stelletje drollen? Je kan in een casino toch ook niet je geld terugvragen na het verliezen?
Dat er toen niet over gesproken is dat klopt, hoefde toen ook niet, maar in de documentage die je bij die hypotheek krijgt staat het wel degelijk! En maar beweren dat ze het niet wistten.... En dan nog de vraag durven stellen of die mensen nu geld terug kregen, hoe dom kun je overkomen als presentatrice....
Jij durft nogal, mensen voor "stelletje drollen" uitmaken terwijl je zelf het hele segment niet hebt gesnapt! grofweg, en het kan een beetje afwijken komt het neer op: Die mensen hadden een Spaar en Beleggen deel van hun hypotheek. Omdat de markt inzakte ging het beleggingsdeel naar 0. De kosten (voor de bank) werden ondertussen uit het spaardeel gehaald. Het spaardeel waarvan overal in de papieren van stond dat het risicoloos was, en dat er nooit aan dat geld getornd zou worden.quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:16 schreef retuow82 het volgende:
2 weken geleden bij Radar ook zoiets, mensen die erachter kwamen dat een beleggingshypotheek niet gunstig was uitgepakt.... Was toen nooit gezegd volgens hun.... Beleggen neemt toch altijd risico's mee stelletje drollen? Je kan in een casino toch ook niet je geld terugvragen na het verliezen?
Waarom zet je dan geen soortgelijk programma op dat empirisch beter in elkaar zou steken dan Kassa?quote:Op dinsdag 13 november 2007 08:51 schreef Karina het volgende:
Waar ik me vooral aan erger bij Felix Meurders is zijn gebrek aan objectiviteit.
De leverancier/het bedrijf/organisatie is bij voorbaat al schuldig en dan dat pedante toontje van hem maakt het nog irritanter.
Hmm dan heb ik het niet goed meegekregen, van dat gemiep van haar kwam ik tot de conclusie dat het over het resultaat ging wat er geboekt werd en dat de mensen er niet op geattendeerd waren dat het resultaat ook negatief kon uitpakken....quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:35 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Jij durft nogal, mensen voor "stelletje drollen" uitmaken terwijl je zelf het hele segment niet hebt gesnapt! grofweg, en het kan een beetje afwijken komt het neer op: Die mensen hadden een Spaar en Beleggen deel van hun hypotheek. Omdat de markt inzakte ging het beleggingsdeel naar 0. De kosten (voor de bank) werden ondertussen uit het spaardeel gehaald. Het spaardeel waarvan overal in de papieren van stond dat het risicoloos was, en dat er nooit aan dat geld getornd zou worden.
En zo kwamen die mensen in de min, of in ieder geval met veel minder geld dan ze hadden. Over het feit dat het beleggen kut ging heeft niemand lopen zeiken.
Laten we wel wezen, grote bedrijven proberen je te naaien waar je bij staat. 30 pagina's kleine lettertjes waar 100 juristen maanden op hebben zitten zwoegen: en dat moet Jan met de Pet maar begrijpen? Maar dit was wel de essentie van wat er mis was.quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:54 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Oke jou uitleg zou ik ook niet jofel vinden als consument maar waarschijnlijk is dat ook iets geweest was ergens in de kleine lettertjes stond...
Lijkt me overigens wel vrij logisch dat de bank zijn kosten ook moet verhalen en dit dan van een rekening doet waar sowieso geld op staat. Wanneer dit niet volgens afspraak was dan is het wel lullig ja.
For the record: die leaseverlies gasten heb ik dan bijvoorbeeld geen medelijden mee: in de meeste polissen werd gewoon vermeld dat je een dik risico liep, en als ze allemaal goed hadden gebeurd had je ze ook niet gehoord. Bah
Whehe doe mij opgelicht dan maarquote:Op maandag 12 november 2007 22:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
Vanavond ook weer met radar "DE ENIGE ECHTE AFSLANK-PIL". Die veel mensen dus hadden gekocht.
Staat er zo heel sip een wijf te vertellen dat het bij haar niet gewerkt heeft
Ja, WAT DACHT JE DAN, OVERJARIGE VETBOL?
En radar er zo heel serieus op ingaan van dat het toch allemaal maar zo erg is enzo
Ik neem al die consumentenprogramma's niet meer serieus, tenzij het om iets ergs gaat.quote:Op maandag 12 november 2007 22:17 schreef Daverz het volgende:
Ben ik nou de enige hier die zich mateloos ergert aan het soms ultra-subjectieve geblaat van Kassa, het fijne consumentenprogramma van Felix Meurders, waarin echt in ELK geval voor die 'zielige' consument wordt opgekomen. Soms zie je echt mensen die gewoon dom zijn, of super naief.
In de verlening van Kassa deze week, een meisje wat bij Walibi een tas bij een attractie achter had gelaten in een bak, toen ze het ritje ging maken. Tas weg na het ritje. Meisje helemaal verbouwereerd want een medewerker had verteld dat het daar veilig lag. Haar diabetes-medicatie zat erin dus blablabla groot probleem.
Ligt het nou aan mij of had dat meisje gewoon die pillen in dr jaszak moeten stoppen, en zo'n tas uberhaupt niet meenemen naar zo'n park??? Je WEET toch dat je je tas niet mee kan nemen in een attractie? Bovendien kun je aan het begin van het park je spullen wel in een kluisje kwijt. Je kunt toch moeilijk op een 15-jarig jochie of meisje vertrouwen die daar voor 3 euro per uur bij zo'n attractie staat?? Heb je dan helemaal geen eigen inzicht ofzo?
Ik weet het -er zit een knop op mn tv en nog 150 andere kanalen- maar echt elke keer zit er wel zo'n geval in. En altijd wordt de schuld maar weer bij dat bedrijf neergelegd terwijl de mensen zelf ook wel es wat snuggerder kunnen zijn, toch? Wie is het met me eens?
En als dat niet in de handleiding staat, dan krijg je een een aanklacht aan je broek ook nog.quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:58 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mensen zijn zo dom, dat het tegenwoordig nodig is om een gebruiksaanwijzing bij een magnetron te leveren. Met de instructie om er geen huisdieren in te drogen...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |