quote:Kale n'Eed vor de Berregse Vastenavend 2008:
Geit, ………..ier staan ik nou, òòg in òòg, vor ’t éérst mè jou, ik ouw ’t nie dròòg. Want gij Geit, gij zijt, ’n béést van ’n meid.
‘k Staan ier as nuuwt mè m’n blek en m’n tutter,
mè veul leut en gin tijd vor gesnutter.
‘t Is ommes vandaag wir ellef-ellef!
en dan lòòpe me n’as rendiere naar jouw erref.
Me komme dan uit ons kot,
vor jou meid, wa d’n genot.
HeMie d’n Os, Geit vol vuur,
me verere n’oe, uur na uur.
Mè d’al onze tengels ouwe me van jou,
mar beste Geit, Boer zoek gin vrouw.
Gij sta gelukkeg nie in Roosedaal of op de Klad,
mar ier, in onze eigeste “Beste Binnestad”.
Me n’ebbe nou mooie winkels, stééne en strate,
en ondanks alles wier ’t nie de Chiel Janse Perade.
Muljoene bezoekers gaan d’r komme,
en de “Wet’ouwer van alles” zal nie mir bromme.
‘t Is waar, Ton Linsse doe d’t mè Sonja Bakker,
mar Gij slanke Geit, leg dèèr nie van wakker.
‘Ier ebbe me de Zeeland, ’n Fata Morgana,
mar das veul leutiger, as ’n Rosada.
En de Burregemééster spult piano as gin ander,
mar wie t’r op z’n pòòt spult, da d’is Sander.
Want Sander ouw nie van ‘ondepoep,
mar gade Gij oe gang mar or Geit, van ier tot aan de stoep.
In Mèèrte z’n be’éér zit ’n bietje de Klad,
want de Brombeer et z’n beste tijd wel g’ad.
Want dèèr wor plek gemakt vor de nuuwe Sjiek,
en de kale kak, die kom op de Kiek.
Sebiet ziede dèèr ok gin pèèrde mir drave,
want alles mot wijke vor de Berregse Ave.
Zellufs de Wei van Bastiaanse leg op z’n kop,
dus Geit, me richte ’n Pertij vor de Diere op.
Mar over de Polletiek zulle me nie mir uitwije,
’t Is tijd om ’t kaf van ’t kore te schije.
Me gaan straks de béést uit’ange, en zijn niet te temme,
Vor de Vastenavend zijn me nie af te remme.
Mar d’r val nog veul te egge en te ploege,
want Geit, ’t is dees jaar ‘n ééle vroege.
Dèèrom staan me n’ier op jouw erref, samen n’één,
Me belove n’oe ’n Vastenavend van top tot téén.
Als werrekpèèrde zumme iervoor sjouwe,
’t Wor gin brons of zullever, mar ’n gouwe.
Me zulle alle spulle bij mekare zoeke,
In de kelder, op zolder, en in alle oeke.
Me gaan op stap, mè d’éél ons ebbe n’en ouwe,
Me slaan op d’n ol, en zijn mè gin pèèrde mir t’ouwe.
En de leut ga bovenal,
Want me n’ale dees jaar ALLES VAN STAL!!!!!!!!!!!!!!!!!
OUDOE!!!
Ja.quote:Op maandag 12 november 2007 21:26 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Het was gezellig. Zo nuchter als een kokosnoot, maar het blijft top.
Laatste uurtje nog volgehouden teknomist?![]()
Zorg dat je een verzamelcd van die liedjes te pakken krijgt. Ik kan me best voorstellen dat je er niets van verstaat door die krakkemikkige speakertjes (zoals bij 't achterom).quote:Op maandag 12 november 2007 22:02 schreef Tommeke het volgende:
Binnenkort ook maar weer carnaval vieren daar, t blijft een van de leukste steden waar ik ben wezen feestenAlleen jammer dak geen fuck van die muziek versta
Mooiquote:Op maandag 12 november 2007 22:44 schreef Cylvia het volgende:
Bij wijze van tvp een zelfgemaakte luchtfoto van ongeveer een maandje terug.
Zoek de Peperbus![]()
[ afbeelding ]
Oosterwaalquote:Op dinsdag 13 november 2007 13:57 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ja.
Het was in ieder geval zeer gezellig.
Vantevoren had ik wel een diner van BC Variant maar dat was niks aan.
Heb ook een tijdje bij Oosterwaal gestaan. Ge eindigt in het Slik omdat ze daar vaak nog net even wat langer doorgaanquote:Op dinsdag 13 november 2007 18:56 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Oosterwaal![]()
We hebben wel een prima timing gehad. Bijna overal een (redelijk) ingespeelde dweilband.
Dat doen wel meer kroegen aan de randen van het centrumquote:Op dinsdag 13 november 2007 23:48 schreef Spekk het volgende:
[..]
Heb ook een tijdje bij Oosterwaal gestaan. Ge eindigt in het Slik omdat ze daar vaak nog net even wat langer doorgaan
Misschien wel een goeie! Hoewel het niet bepaald mijn soort muziek is...quote:Op dinsdag 13 november 2007 18:52 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Zorg dat je een verzamelcd van die liedjes te pakken krijgt. Ik kan me best voorstellen dat je er niets van verstaat door die krakkemikkige speakertjes (zoals bij 't achterom).![]()
Folk vind ik wel tof. Vastenavendmuziek draai ik niet het hele jaar hoor. Tijdens de vastenavendperiode wel veel. Hoort bij de 'rush'quote:Op donderdag 15 november 2007 11:28 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Misschien wel een goeie! Hoewel het niet bepaald mijn soort muziek is...
Ik eindig 9 van de 10 keer in het Dobbertje. Daar gaat het soms tot 3 uur door.quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:48 schreef Spekk het volgende:
[..]
Heb ook een tijdje bij Oosterwaal gestaan. Ge eindigt in het Slik omdat ze daar vaak nog net even wat langer doorgaan
Eigenlijk best vroeg...quote:Op donderdag 15 november 2007 16:11 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik eindig 9 van de 10 keer in het Dobbertje. Daar gaat het soms tot 3 uur door.
pssst verraad ze niet hequote:Op donderdag 15 november 2007 16:11 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik eindig 9 van de 10 keer in het Dobbertje. Daar gaat het soms tot 3 uur door.
Ligt eraan hoe vroeg je begint en of je uitgebreid gaat dineren.quote:
9u beginnen met voorzitten, rond 1u de stad in, 6u m'n nest in, das een gemiddeld avondje voor mequote:Op donderdag 15 november 2007 16:53 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe vroeg je begint en of je uitgebreid gaat dineren.![]()
Ah. Een nachtbraker. Dan is het voor jou inderdaad vroeg afgelopen.quote:Op zaterdag 17 november 2007 20:10 schreef Tommeke het volgende:
[..]
9u beginnen met voorzitten, rond 1u de stad in, 6u m'n nest in, das een gemiddeld avondje voor me
Net de laatste twee strofen hebben iets met Bergen te maken. Klinkt eerder euh, Eindhovens ?quote:
Op de achtergrond is Tholen toch?quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:53 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Een andere zijde van Bergen. De GE:
[ afbeelding ]
Luchtfoto's
een paar weken geleden had ik eigenlijk geen autolampen nodig op de snelweg ter hoogte van Hoogerheidequote:Op dinsdag 27 november 2007 22:28 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Op de achtergrond is Tholen toch?
Best veel licht ''overlast'' eigenlijk, ook van de BASF Antwerpen.
richting Steenbergen schijnt het juridisch ook nog niet helemaal in kannen en kruiken te zijn.quote:Op zondag 16 december 2007 12:28 schreef Fredo55 het volgende:
Dat gaan we zeker even A-Vieren.![]()
Vriend van me had er gisteren al op gefietst,
maar het kan wel 5 jaar duren totdat het bij Steenbergen ook klaar is.
ik was zondagavond ook best teleurgesteld ja. Had me wel verheugd op een minuut of 8aan tijdwinst. Ach, een paar dagen extra kan er nog wel bij.quote:Op dinsdag 18 december 2007 10:15 schreef Spekk het volgende:
Ik dacht dat afgelopen zaterdag de grote opening was? Wilde er zondag overheen rijden, maar was nog steeds afgesloten..
VVD-er zeker? Die houden van asfaltquote:Op maandag 17 december 2007 22:50 schreef teknomist het volgende:
Ik trek van de week mijn skates aan en ik ga even de A4 testen.
Een VVD-er zonder rijbewijs die van asfalt houdt.quote:Op dinsdag 18 december 2007 10:47 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
VVD-er zeker? Die houden van asfalt
Dat wordt de 112 voor jouquote:Op woensdag 19 december 2007 17:07 schreef teknomist het volgende:
Zeeland maand zonder trein onvermijdelijk
Die komen bij ons nooit langs. Wel de lusten, niet de lastenquote:Op woensdag 19 december 2007 12:54 schreef Loedertje het volgende:
Zoektocht ICB'ers naar gulle Krabbe
door Ton Hopmans
Woensdag 19 december 2007 - BERGEN OP ZOOM - Omdat vastenavend dit keer erg vroeg valt, beginnen de vrijwilligers van de Incasso Commissie Burgerij (ICB) dit jaar nog met het rondbrengen van de Centebrief. En mogelijk ook al met het ophalen van het geld.
De oprit zag er vanochtend vroeg heel glad uitquote:Op maandag 17 december 2007 22:50 schreef teknomist het volgende:
Ik trek van de week mijn skates aan en ik ga even de A4 testen.
Als alles volgens planning verloopt woon ik dan weer in Roffa.quote:Op woensdag 19 december 2007 20:11 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Dat wordt de 112 voor jou
beter. ik ben 's winters niet de auto uit te slaan. dus ik heb er ook geen last van.quote:Op woensdag 19 december 2007 20:15 schreef teknomist het volgende:
[..]
Als alles volgens planning verloopt woon ik dan weer in Roffa.
Dat is dus echt slecht nieuws. Maar hopelijk is het dan eindelijk eens opgelost. Afgelopen jaar al te vaak rotzooi geweest met dat traject!quote:Op woensdag 19 december 2007 17:07 schreef teknomist het volgende:
Zeeland maand zonder trein onvermijdelijk
Een soort van Euroland/knakenhal dus..quote:Nieuwe winkel in 't Vierkantje: '99 cent shop'
- BERGEN OP ZOOM - Een winkel waar alle producten 99 cent kosten. Dat is het concept van de nieuwe winkel 'Nine-t-nine cent paradise', die in februari de deuren opent in 't Vierkantje (Kortemeestraat).
VORIGE STARTSTOPVOLGENDE
Judith en Karel Nuijtemans zijn de initiatiefnemers van de winkel. "We zijn druk bezig met het inrichten van de zaak. Half februari hopen we open te gaan", aldus Karel Nuijtemans. Het aanbod is zeer divers. "Speelgoed, huishoudelijke artikelen, schoolspullen, maar bijvoorbeeld ook koekjes en snoep." In het buitenland zijn de zogeheten 1 dollar-stores een bekend gegeven. In Nederland is het een minder bekend fenomeen. Van de van oorsprong Italiaanse 'Nine-t-nine cent'-keten is er in ons land alleen een filiaal in Ede. Bergen wordt de tweede.
ik niet. ik zoek de kroegen wel op, vind ik leuker dan de stoelemat.quote:Op zondag 30 december 2007 16:26 schreef Spookje81 het volgende:
Gaan er nog mensen naar het neuzenbal?
Misschien als je op de vismarkt een leuk kort rokje aantrektquote:Op woensdag 2 januari 2008 18:10 schreef teknomist het volgende:
Verkopen ze ook drugs voor 99 cent?
quote:De zevenvoudig winnaar van ontwerpersprijs Mie d'n Oskar
ga jij wel vanavond?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:57 schreef teknomist het volgende:
Mijn papa Rini Hagenaars stond gisteren in de BN De Stem.
Nope, morgen expositie dus en daarna gelijk de stad in.quote:
M'n vriendin ging wel, ben benieuwd hoe het was.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:54 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Vanavond Neuzebal toch? Ben er niet bij
ik rook het daarstraksquote:Op zaterdag 12 januari 2008 14:12 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nope, morgen expositie dus en daarna gelijk de stad in.
Ja, grappig dat ik je tegenkwam en jammer dat je niet meer mee ging.quote:
ik doe mijn best voor volgend weekend. het begon wel te kriebelen toen ik jullie tegenkwam moet ik zeggen.quote:Op maandag 14 januari 2008 13:41 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ja, grappig dat ik je tegenkwam en jammer dat je niet meer mee ging.
Misschien volgende week?
Gisteren was het nog erg gezellig...
En terecht!quote:Op maandag 14 januari 2008 19:05 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
ik doe mijn best voor volgend weekend. het begon wel te kriebelen toen ik jullie tegenkwam moet ik zeggen.
Mail het ff !quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:36 schreef Chinless het volgende:
Hebben jullie het nieuwe carnevals liedje al?
Ik in iedergeval wel, best wel grappig weer dit jaar.
Ik hoop het dit weekend te horen. De liedjes van de laatste jaren vind ik wat minder eerlijk gezegd. (uitz: Me zijn d'r voor geknipt).quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:36 schreef Chinless het volgende:
Hebben jullie het nieuwe carnevals liedje al?
Ik in iedergeval wel, best wel grappig weer dit jaar.
quote:Persoon valt van Markiezenhof
BERGEN OP ZOOM - Een medewerker van een bouwbedrijf dat bezig was in het Markiezenhof is vanmiddag zwaargewond geraakt nadat hij van het dak afgevallen was.
Rond één uur kwam er bij de meldkamer een paniekmelding binnen dat er een persoon zwaargewond voor het Markiezenhof in de Steenbergsestraat zou liggen.
Twee ambulances, een traumahelikopter en veel politie-eenheden gingen terplaatse.
Bij aankomst troffen ze inderdaad een zwaargewond slachtoffer aan.
De traumahelikopter landde voor de brandweerkazerne.
Het slachtoffer is volgens de politie met spoed zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Hoe het ongeval heeft kunnen gebeuren is nog niet bekend.
Best erg. Vlak voor je VUT ook nog eensquote:Op donderdag 17 januari 2008 16:53 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Pijnlijk.. en vrij hoog lijkt mij.
meer foto's
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 10:47 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Vanavond ben ik van plan voor het eerst dit jaar te gaan vieren
Ik ben uiteindelijk niet meer geweestquote:
Dat zit bij mij ook in de planning.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 16:28 schreef Spookje81 het volgende:
Ik ga pas woensdag weer wagentjes kijken
Oef! Dan blijft er weinig over voor je. Prijs je dan maar gelukkig met die paar keer dat je wel kon.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:21 schreef teknomist het volgende:
Het was weer tof.
Helaas kan ik komend weekend alleen de maandag.
Vanavond weer.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:02 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Oef! Dan blijft er weinig over voor je. Prijs je dan maar gelukkig met die paar keer dat je wel kon.
Wagetjes kijken, in de bouwkotten.quote:
Heb je nog bullen nodig? Je werkt hier in de buurt toch?quote:Op woensdag 30 januari 2008 16:28 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Wagetjes kijken, in de bouwkotten.
De rest zien we in de stad vrees ik. Die kunnen het tijdstip van 20u niet halen.
Ik zat al thuis op dat moment. Ik fok! niet op het werk.quote:Op woensdag 30 januari 2008 16:41 schreef teknomist het volgende:
[..]
Heb je nog bullen nodig? Je werkt hier in de buurt toch?
http://www.vastenavend.nl/06/grotemart.php?hd=2&co=200&ft=2quote:Op maandag 12 november 2007 22:02 schreef Tommeke het volgende:
Binnenkort ook maar weer carnaval vieren daar, t blijft een van de leukste steden waar ik ben wezen feestenAlleen jammer dak geen fuck van die muziek versta
Die regen ben ik net misgelopen. Ik ga vanavond pas de stad in. De intocht vind ik niet zo interessant meer. Geef mij maar het betere kroegwerkquote:Op zaterdag 2 februari 2008 12:22 schreef Tha_Bartman het volgende:
gezeligheid alom gisteren, denk wel dat het koud gaat worden vanmiddag om te kijken.
vanacht was het ook al zo koud en dan die klote regen erbij..
maar vanmiddag zijn we desalniettemin weer van de partij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |