abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 november 2007 @ 22:05:44 #251
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_54661631
Hij was wel erg lekker moet ik zeggen, maar ik wil die van mij ook paars, net als die van CF

Kan ik misschien morgen een pot rode bieten kopen en dat er doorheen jassen?
Confidence through competence
  vrijdag 16 november 2007 @ 22:13:55 #252
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_54661892
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 22:05 schreef Stereotomy het volgende:
Hij was wel erg lekker moet ik zeggen, maar ik wil die van mij ook paars, net als die van CF

Kan ik misschien morgen een pot rode bieten kopen en dat er doorheen jassen?
Alleen het bietensap is al voldoende.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 16 november 2007 @ 22:14:23 #253
55709 Stereotomy
pi_54661905
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 22:13 schreef golfer het volgende:

[..]

Alleen het bietensap is al voldoende.
Ik vraag me af of er wel genoeg sap zit in een pot bieten om het goed te kleuren
pi_54662014
Flikker de bietenpot in de blender anders
Hoelaat is het klaar?
  vrijdag 16 november 2007 @ 22:22:15 #255
55709 Stereotomy
pi_54662132
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 22:18 schreef Bluezz het volgende:
Hoelaat is het klaar?
Damn da's een goed idee. Dan krijg je een soort puree die makkelijker te mengen is, en kan als vervanging dienen voor wat vocht....

Morgenochtend ga ik koken: morgen gaat mijn vriendin haar nieuwe appartement betrekken en we eten met z'n vieren daar voor het eerst. Ik wil alles maken wat we bij de CUL-Meet ook hebben gegeten (behalve de Stew ) dus ik ga morgen lekker kopiëren. De risotto maak ik dadelijk ter plekke klaar. De rest, incl de apple (+pear, heb 2 appels en een peer gekocht), chutney pakketjes en de linzensoep maak ik morgenochtend.

Wat ben ik blij met mijn inspirerende CUL-vriendjes
  vrijdag 16 november 2007 @ 22:26:57 #256
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_54662263
quote:
Wel oppassen voor de glasscherven.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_54662452
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 22:22 schreef Stereotomy het volgende:

Damn da's een goed idee. Dan krijg je een soort puree die makkelijker te mengen is, en kan als vervanging dienen voor wat vocht....

Morgenochtend ga ik koken: morgen gaat mijn vriendin haar nieuwe appartement betrekken en we eten met z'n vieren daar voor het eerst. Ik wil alles maken wat we bij de CUL-Meet ook hebben gegeten (behalve de Stew ) dus ik ga morgen lekker kopiëren. De risotto maak ik dadelijk ter plekke klaar. De rest, incl de apple (+pear, heb 2 appels en een peer gekocht), chutney pakketjes en de linzensoep maak ik morgenochtend.

Wat ben ik blij met mijn inspirerende CUL-vriendjes
Leukkkk om te vieren dat ze op een paar meter rollend/kruipend bij je vandaan is komen wonen en dat ze dan meer voor je gaat koken en het heeeeeel leuk gaat vinden en de volgende keer ook bij een CUL miet aanwezig gaat zijn
pi_54663379
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 16:03 schreef SeaOfLove het volgende:
ohja we beginnen met een kir-royale en daarna knoflooksoep.

De pizza wordt btw vegatarisch
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 19:46 schreef Tezz het volgende:
Nu heb ik hier de afgelopen dagen al ZO vaak het woord crumble voorbij zien komen, dat ik er zelf maar even bij bedacht heb wat het is en er staat dus nu een perencrumble in de oven en die ga ik straks met slagroom lekker opeten.........
Yes!!! Ik ben een culinaire trendsetter
pi_54663435
quote:
Hoelaat is het klaar?
Van gepureerde bieten wordt de risotto wel een beetje papperig...

Neem trouwens liever voorgekookte bieten dan een potje. Dat laatste is nl vrij zuur, niet echt lekker voor je risotto, denk ik.

En yeah nog een volgeling
  vrijdag 16 november 2007 @ 23:22:29 #260
55709 Stereotomy
pi_54663889
quote:
en dat ze dan meer voor je gaat koken
yeah right
pi_54664045
Maakt ze geen stroganoff volgens authentiek recept?

Een Oezbeekse vriendin had dat een paar maanden geleden voor me gemaakt, lekker Met drank enzo. En dille.
  vrijdag 16 november 2007 @ 23:29:02 #262
55709 Stereotomy
pi_54664072
Ze interesseert zich niet voor koken
pi_54664139
Aww, wat een bummer.

Nou ja, meneer ColdFeet interesseert zich alleen voor het opeten van mijn kooksels... Dus wat dat betreft... Dankbaar publiek is ook leuk.

Al verdenk ik mijn ega ervan dat ie stiekum macaroni met knakworstjes nog altijd het allerlekkerste vindt
  vrijdag 16 november 2007 @ 23:33:43 #264
55709 Stereotomy
pi_54664218
Oe, Mac met Smac

Moet je morgen op zaterdag danerolles met knakworstjes voor hem maken

Soms kan ik ook heel simpel zijn
pi_54664300
Hè ja, en vla met een gezichtje toe
  vrijdag 16 november 2007 @ 23:42:10 #266
55709 Stereotomy
pi_54664440
Oe
  zaterdag 17 november 2007 @ 00:51:22 #267
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_54666146
Ik kwam blikjes met prosecco tegen
Het is op zich nog te drinken ook.. maar het is wel een gekke drink beleving zeg maar
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zaterdag 17 november 2007 @ 01:14:19 #268
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_54666627
Ik heb net de allerlaatste restjes nasi nog even opgewarmt en voorzien van wat ketjap in een bakje.
*burb*

Prima combi wel met een supermarkt-slobberwhiskietje.
je moet toch wat als je ega/ego haar mandje al op gezocht heeft.
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 17 november 2007 @ 12:29:54 #269
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_54671162
Er werd hier plotseling aangebeld en het wonder is geschied: het jasje van Bluezz is weer thuis.
Poef.....gone! ©golfer
pi_54672973
hoi hoi
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  zaterdag 17 november 2007 @ 14:32:07 #271
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_54673244
looo
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_54674185
Heerlijk op tijd er uit gegaan vanochtend, zodoende waren we al om 10 uur op de markt.

Hebben echt veul lekkers ingeslagen Ons diner bestaat dan ook uit heel de avond voor/bij-gerechten eten.
O.a. meloen gerold in parma-ham,
gamba's gebakken in olijfolie en veulllll knof,
pate-beaujolais met framboosjes,
gerookte kipfilet op een bedje van rucola en koreander, afgemaAKt met balsamico
en avacado gevuld met hollandse garnaaltjes.

Ook ladingen fruit gekocht. De sinaasappels en grape-fruits heb ik al uitgeperst voor morgenochtend.
Dan hebben we nog een paar dozen frambozen, een paar dozen aardbeien, meloen, een ananas, 4 peren, mandarijnen, (3 kilo ) bananen, citroenen en appels.

Deel ervan ga ik zo even schillen en in stukken in de blender met yoghurt erbij om er nog een stevig sapje van te maken

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2007 15:42:52 ]
  zaterdag 17 november 2007 @ 15:49:13 #273
55709 Stereotomy
pi_54674411
En ik heb me verslapen tot 14:00 (weet ook niet hoe ) en ik moet zodadelijk ALLES nog maken, plus nog wat extra ingrediënten ophalen uit de supermarkt

I love working under pressure... not
  zaterdag 17 november 2007 @ 16:28:54 #274
55709 Stereotomy
pi_54675087
M'n fiets is bij de supermarkt tegen een Turk z'n auto gevallen

Gelukkig was het een sportieve Turk
pi_54675125
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 16:28 schreef Stereotomy het volgende:

zaterdag 17 november 2007 @ 16:33:20 #276
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_54675139
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 16:28 schreef Stereotomy het volgende:

gelukkig maar
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_54675202
Helpt die turk je mee met het maken van je housewarming meal?
pi_54676265
had ik maar veul geld dan had ik ook echt lekker gekookt vanavond... wilde graag iets met verse tonijn ofzo maargoed.. is goedkope shit weer geworden uit een pakje
Ja doei.
pi_54677061
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 17:37 schreef motorbloempje het volgende:
had ik maar veul geld dan had ik ook echt lekker gekookt vanavond... wilde graag iets met verse tonijn ofzo maargoed.. is goedkope shit weer geworden uit een pakje
Ik heb ook niet veel geld hoor Als ik HEM niet had, dan had ik ook niet zo vaak zo luxe gegeten

Al dat fruit kostte btw niet zoveel, die ananas was maar 35 eurocent aardbeien en frambozen waren 2 dozen voor 2 euro ofzo, bananen 3 kilo voor 2 euro...lang leve de markt

Ik ben wel gewend om met heel weinig rond te komen en toch nog creatief te kunnen koken ipv van het dagelijkse prakkie met een bal gehakt of een pan macaroni ofzo
  zaterdag 17 november 2007 @ 18:15:20 #280
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_54677072
Ik wil gaan uit eten!

Kreeft, ganzenlever, coquilles, duif, patrijs, kabeljauw, tarbot, zwezerik, ree, hert

En ik ga gewoon niet omdat ik weeet dat het zonde is omdat ik niet veel kan eten

Arg, de eerste week dat ik uit dit voor eeuwig verdoemd gips ben is het eerste wat ik ga doen uit eten. Wat zeg ik, de eerste week? Op de terugweg van het ziekenhuis kom ik langs genoeg zaken, ga ik gewoon lunchen!
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_54679861
we zijn samen naar huisjes aan het kijken

hopen zo dat we binnenkort een huisje hebben

nu twee maisonnettes gezien en op gereageerd.

hopen dat we in die wijk kunnen komen te wonen, ruime huizen enzo
Ja doei.
pi_54680069
En met een andere keuken
pi_54680283
uh huh

Klik

iig groter
Ja doei.
pi_54680804
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 18:14 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Ik heb ook niet veel geld hoor Als ik HEM niet had, dan had ik ook niet zo vaak zo luxe gegeten

Al dat fruit kostte btw niet zoveel, die ananas was maar 35 eurocent aardbeien en frambozen waren 2 dozen voor 2 euro ofzo, bananen 3 kilo voor 2 euro...lang leve de markt

Ik ben wel gewend om met heel weinig rond te komen en toch nog creatief te kunnen koken ipv van het dagelijkse prakkie met een bal gehakt of een pan macaroni ofzo
Wat zij zegt!

De markt is your friend, dat scheelt echt veel. Of stoof eens riblappen, die zijn ook niet duur. En vegetarisch eten kan ook erg lekker zijn, mits goed bereid.

Daarnaast is mooie presentatie essentieel. Kaarsje aan... Serveer een mooi brood van de turk (60 cent), met een schaaltje olijfolie en grof zeezout om te dippen. Hatsa, meteen een stuk sjieker.

Soms geef ik echt veel geld uit aan eten, maar het hoeft niet duur te zijn om lekker te zijn. Risotto is echt niet duur. Een kilo van die rijst bij de turk: 2 euro

Speaking of which, Stereo, wat voor risotto heb je voor de ladies gemaakt?
pi_54681940
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 20:42 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Wat zij zegt!

De markt is your friend, dat scheelt echt veel. Of stoof eens riblappen, die zijn ook niet duur. En vegetarisch eten kan ook erg lekker zijn, mits goed bereid.

Daarnaast is mooie presentatie essentieel. Kaarsje aan... Serveer een mooi brood van de turk (60 cent), met een schaaltje olijfolie en grof zeezout om te dippen. Hatsa, meteen een stuk sjieker.

Soms geef ik echt veel geld uit aan eten, maar het hoeft niet duur te zijn om lekker te zijn. Risotto is echt niet duur. Een kilo van die rijst bij de turk: 2 euro

Speaking of which, Stereo, wat voor risotto heb je voor de ladies gemaakt?
Wat zij zegt!

En idd die presentatie doet ook wonderen

Nu ben ik heerlijk aan het genieten, vriendlief verzorgt me helemaal en ik mag ook echt niks doen. Best even wennen.

Zijn echt echt geweldig lekker aan het eten, muziekjes luisteren, samen dansen en ik ff FOK! nu dus aangezien ik de keuken niet mag betreden aangezien hij ook nog allemaal dingetjes er tussendoor bij maakt
pi_54682001
het gaat er niet om dat ik niet kan koken met goedkopere dingen. We hebben heeeeeeeeerlijke lasagne gegeten, met vooraf een soepje

maar het is meer dat ik gewoon zo graag wat lekkere dingen wil kopen.. en maken.. zoals lekker tonijn (vers en rauw), (herten)biefstuk, verse zalm.. vind dat zo lekker en heerlijk om mee in de keuken aan de slag te gaan

met half om half gehakt kun je ook iets lekkers maken.. maar had zo'n trek in tonijn....
Ja doei.
  zaterdag 17 november 2007 @ 22:11:50 #287
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_54683336
zo lekker geshopt vanaaf bij ikea
Wat handige opbergers voor de keuken.. van die stangen enzo.. en kaarsenmeuk en een bureau opberger
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_54684330
Vandaag bijna de hele dag op de motor gezeten. En om de kou een beetje te verdrijven maar lekker een pan boerenkool gemaakt
pi_54687009
Nou de avond heeft een apart einde gekregen
pi_54687026
Wrom????
  zondag 18 november 2007 @ 01:21:56 #291
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_54687062
quote:
Op zondag 18 november 2007 01:16 schreef SeaOfLove het volgende:
Nou de avond heeft een apart einde gekregen
Zeg op
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 18 november 2007 @ 02:46:28 #292
55709 Stereotomy
pi_54687808
Alles goed daaro SOL?
pi_54689710
SOL??
pi_54689971
SOOOHOOOOL???
Ja doei.
pi_54691271
Jaja ben ik al Om een uur of elf belden mijn vader en zijn vrouw, ze waren in Dordt en of ze nog voor een borreltje konden komen.
We waren net weer aangekleed ( ) en klaar voor de volgende gang, dus waarom niet.

En opeens realiseerden we ons dat we nog niet hadden verteld dat ik hier zo'n beetje woon en er dus behoorlijk wat spullen van mij hier staan en allemaal speelgoed van Milou, dus als een stel stresskippen alles wat duidelijk herkenbaar uit mijn huiskamer kwam en dozen met spullen die nog uitgepakt moesten worden naar het benedenhuis en boven gebracht

Verder was het erg gezellig en hebben heerlijk gegeten, zal zo even foto-verslagje maken
pi_54691519
Hier komt ie dan, weet niet wat er in sommige dingen precies in is gegaan, aangezien het meeste door HEM is klaargemaakt::

We begonnen met gamba's gebakken in olijfolie met bergen knoflook:

Daarna beaujolais-pate met een frambozenmoes op een bedje van rucola::

Toen een pittige mousse van avacado, stukjes avacado en hollandse garnalen op een bedje van ijsbergsla:

Sjalotten en knoflook gepoft in port:

Toen was het tijd voor een cocktail van framboosjes, wodka en rucola:

Daarna meloen gewikkeld in prosciutto:

Mijn ouders hebben nog mee kunnen genieten van gerookte kipfilet met een dressing van o.a. de olie met die bergen knoflook waar de gamba's in gebakken waren op een bedje van ijsbergsla en koreander:

Daarna meloen die een paar uur in de port had gelegen, vergeten een foto te nemen

Als afsluiter nog een keer gamba's in olie en knoflook:

Daarna koffie afkomstig uit Indonesie met daarbij rumbonen en nog iets van chocolade.

Zo dat was 'm wel geloof ik

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2007 12:52:36 ]
pi_54692126
Sodemieters

Wanneer trek je definitief bij hem in dan SOL, als je later groot bent ?
Mogen je ouders dat niet weten dan??
pi_54696900
SOL, n.a.v. je foto's, hoe smaakte de cocktail van framboosjes, wodka en rucola, en wat zijn ong. de verhoudingen?
En wáár komen die mooie zwart/witte schaaltjes vandaan
pi_54697527
Zozo, bij jullie wil ik ook wel eens aanschuiven!
There is nothing left to prove
No use deny this simple truth
Can’t find the reason to keep holding on
Now that the love is gone
pi_54697621
Zooooooooo Tezz is een weekendje weg geweest! We zijn met kennissen (die wat verder weg wonen en die we dus niet zo vaak zien) naar een artiestengala geweest. Een soort van carnavalsfeest met van die skihut muziek. Was erg gezellig! Des te meer omdat mijn sociale leven (vanwege hernia) een paar maanden op z'n gat gelegen heeft..........dus Tezz is helemaal los gegaan gisteravond! Nu ben ik half dood........

Toen ik vanmiddag mijn dochter en hondje op ging halen (die hadden bij mijn ouders gelogeerd) kreeg ik van mijn mammie een pannetje vers gemaakte babipangang mee, dus die heb ik net met wat basmatirijst naar binnen geschoven. Lekker makkelijk! En vanavond: hallo bankje, here I come!!!!!!

@SOL: ziet er lekker uit hoor !Ik ben niet zo'n vis liefhebber maar zou alles zo oppeuzelen!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')