De hele stijl spreekt me wel aan. Oude beelden vermengd met interviews van nu en Geert Mak als verteller. Je wordt er lekker in ondergedompeld.quote:Vanaf zondag, 17 weken lang, om 21:10 uur, In Europa. Het eerste van twee seizoenen waarin we samen met Geert Mak door de eeuw zullen trekken. De eerste aflevering, 1900, is een vooruitblik op het verleden. Van Londen via Berlijn, Ieper en Leonding, langzaam naar Stalingrad.
Vooral de melding dat de opperbevelhebbers het maar aanstelleritis vonden en mensen dan maar gewoon executeerden als ze niet terug wilden, word je wel eventjes stil van.quote:Op maandag 12 november 2007 13:09 schreef StarGazer het volgende:
Damn, kreeg gewoon kippenvel bij de shellshock beelden.
euh.. gisteren was slechts een sneak preview naar "things to come"quote:Op maandag 12 november 2007 16:40 schreef EricT het volgende:
kan het niet helpen maar vind het geen sterk programma, erg rommelig en naar mijn mening worden kernfeiten niet genoeg belicht
quote:Op maandag 12 november 2007 17:45 schreef Prosac het volgende:
[..]
euh.. gisteren was slechts een sneak preview naar "things to come"![]()
Is dat van hem.. dat filmpje maakte wel indrukquote:Op maandag 12 november 2007 11:17 schreef zatoichi het volgende:
Dat filmpje van die gast die met zijn vogelpak van de eifeltoren sprong!
Gezien nu. Vind het inderdaad interessant. Geert Mak vind ik echter niet zo'n hele goede verteller .. Doet me iets teveel aan de basisschool denken op de 1 of andere manierquote:Op maandag 12 november 2007 12:00 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik zie dat het al op uitzendinggemist.nl staat.![]()
Klik hier voor aflevering 1.
Hij vertelde dan ook vanuit zijn boek he. Desondanks gisteren genoten. Wist helemaal niet (meer) dat de keizerlijke familie nog bestond.quote:Op maandag 19 november 2007 01:15 schreef rood_verzet het volgende:
Je hoeft bij deze serie geen mening te vormen, want Geert Mak vult die zelf wel in
Goede aflevering. Ik heb er idd nooit zo over nagedacht, maar er zijn idd overeenkomsten tussen Wilhelm II en Bushquote:Op maandag 19 november 2007 01:18 schreef remlof het volgende:
Ik vond deze eerste aflevering erg goed. Vooral die opmerking van die amerikaanse journalist over de overeenkomsten tussen Wilhelm II en George W. Bush, dat ze allebei zichzelf en hun natie voor gek zetten
Komt de SU niet positief genoeg naar voren?quote:Op maandag 19 november 2007 01:15 schreef rood_verzet het volgende:
Je hoeft bij deze serie geen mening te vormen, want Geert Mak vult die zelf wel in
Je zou maar eens objectief proberen over te komen, dat is vast niet sappig genoegquote:Op maandag 19 november 2007 20:45 schreef GirlyGirl het volgende:
[..]
Komt de SU niet positief genoeg naar voren?
Ik neem dit maar als een ja ...quote:Op dinsdag 20 november 2007 10:51 schreef rood_verzet het volgende:
Je zou maar eens objectief proberen over te komen, dat is vast niet sappig genoeg
Hoe had hij het geheel dan moeten vertellen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 10:51 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Je zou maar eens objectief proberen over te komen, dat is vast niet sappig genoeg
Dat heb ik gemist, vannacht even de rerun kijken.quote:Op zondag 25 november 2007 11:25 schreef zakjapannertje het volgende:
Geert Mak is vandaag te gast in Buitenhof, hij zal daar praten over Europa, over het verleden en hoe het nou verder moet met de EU
De afleveringen zouden best iets langer mogen duren dan een half uur ja, maar vind het wel goed.quote:Op zondag 25 november 2007 23:26 schreef GirlyGirl het volgende:
Er zit meer potentie in een dergelijke serie dan wat ik tot nu toe heb gezien.
Vertel eens dan (ik=leek), wat was er gisteren zoal fout?quote:Op maandag 26 november 2007 15:08 schreef yvonne het volgende:
Bedroevend, laat hem alsjeblieft weer over weetikveelwatvoorfriesplaatsje gaan schrijven.
En laat ze daar alsjeblieft een leuke serie van maken,
maar nu op vlotte wijze even de geschiedenis er doorheen jassen en fout op fout stapelen gaat me te ver.
Wat een bocht.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk ... ?quote:Op maandag 26 november 2007 15:57 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Vertel eens dan (ik=leek), wat was er gisteren zoal fout?
Met lange halen snel thuis, daar ben ik het wel mee eens maar pertinente fouten?quote:Op maandag 26 november 2007 15:08 schreef yvonne het volgende:
Bedroevend, laat hem alsjeblieft weer over weetikveelwatvoorfriesplaatsje gaan schrijven.
En laat ze daar alsjeblieft een leuke serie van maken,
maar nu op vlotte wijze even de geschiedenis er doorheen jassen en fout op fout stapelen gaat me te ver.
Wat een bocht.
Sorry, uit het oog verloren,quote:Op woensdag 28 november 2007 12:34 schreef Thorical het volgende:
[..]
Met lange halen snel thuis, daar ben ik het wel mee eens maar pertinente fouten?
Legt eens uit aub.
Dat vond ik juist schokkend, jonge kerels die een moordwapen beschrijven als het nieuwste realistische speeltje, mooie paradox met die 'lompe' tank beelden uit WWI.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:54 schreef yvonne het volgende:
Wel de moeite doen naar een tankmuseum af te reizen maar de mensen daar niets anders weten te ontlokken dan "een tank rijden is net zoiets als een playstion 3"of woorden van gelijke strekking.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |