quote:
Ah, een waterig alternatief van de Endlosung die zie in de periode 1939-1945 hebben uitgevoerd? Via helikopters dan van grote hoogte zodat ze meteen dood zijn, of pirate-style middels een boot en een flinke loopplank midden op de Noordzee?

quote:
Komaan zeg; het merendeel heeft nog de originele nationaliteit, dus moet het originele land hen wel terugnemen.
Het merendeel heeft naast de orginele nationaliteit ook de Nederlandse en zijn dus grondwettelijk beschermd. (Alhoewel een aanpassing natuurlijk mogelijk, er is een niet nader te noemen Europees land die de nationaliteit van niet nader te noemen burgers massaal is gaan afpakken zo'n 70 jaar geleden) En zelfs al zouden ze de Nederlandse nationaliteit niet hebben, zomaar uitzetten is iets wat echt niet makkelijk kan. Niet in een democratie zoals de Nederlandse.
Overigens is een enorm deel van de "straatmarokkaantjes" waar men het over heeft gewoon in Nederland geboren, en kennen het geboorteland alleen van vakantie.
quote:
En anderen hebben zelfs twee nationaliteiten, maar als je hen zegt dat ze de originele moeten inleveren, dan "kan" dat ineens niet.
Grieken, Argentijnen, Mannelijke Turken (dienstplicht) en Marokkanen kunnen dat wettelijk ook niet. Je kunt wel hun paspoort afpakken en het op de brandstapel gooien, maar daarmee zijn ze hun nationaliteit nog niet kwijt. Overigens gelden dergelijke regels ook onder het Tweede Protocol verdrag voor bijvoorbeeld Italianen en Fransen.
Ik heb ook twee paspoorten, twee nationaliteiten. Ga me nou niet vertellen dat ik mijn Nederlandse nu moet gaan afstaan ofzo....
In zee dumpen.....
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin