abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54655831
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 23:10 schreef Suko het volgende:
Ben ik dan tegen den buitenlander?
Ja, dat kun je wel zeggen als je je stuk nog eens leest. Je maakt een enorm onderscheid tussen de buitenlander en de autochtoon. Waarom eigenlijk? Wat is er zo anders aan mijn Iraanse buurman dan aan die Limburger die ik ook niet versta of gewoontes heeft waar ik niks van snap. Waarom leg je de scheidslijn precies daar? Dat is het kernprobleem van je hele betoog. Je maakt een onderscheid tussen autochtonen en allochtonen en doet alsof daar het probleem vandaan komt.

Dat is natuurlijk niet zo,. Dat geef je zelf ook al aan. Het gaat om mensen met verschillende achtergronden en belevingswerelden die moeten proberen het met elkaar te rooien. Dat kunnen allochtonen en autochtonen zijn. Maar het kan net zo goed om mensen uit het westen gaan die naar het platteland verhuizen, of Friezen die in Brabant gaan wonen of mensen met een lagere opleiding die intellectuelen als buren krijgen etcetera etcetera. Het punt zit hem in de tolerantie ten opzichte van elkaar, om van beide kanten moeite te willen doen om in gesprek te raken, elkaar te leren kennen en iets van elkaar te verdragen.

verder word ik zo langzamerhand een beetje iebelig van veel mensen die het ineens voor de homo's op gaan nemen omdat ze daarin een groep hebben gevonden waarvan ze denken dat die bedreigd wordt en steun nodig heeft. Laat ons er in godsnaam buiten want ik vertrouw dat voor geen meter, en met reden
pi_54673798
quote:
Op donderdag 15 november 2007 20:46 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Nee, die moet je in hun land van herkomst in de goot laten wegrotten. Dat scheelt hier weer stank.
Echter wat als je ze niet kwijt kan aan dat land van herkomst? (want dat is vaak het geval)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_54673816
De VVD is wanhopig bezig om de kiezers bij Verdonk en Wilders weg te halen, ze zijn dus inderdaad helemaal de weg kwijt.
Probleem is alleen dat het Volk de VVD niet meer geloofwaardig vindt.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_54673870
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 15:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Echter wat als je ze niet kwijt kan aan dat land van herkomst? (want dat is vaak het geval)
Dan dump je ze maar in zee.

Komaan zeg; het merendeel heeft nog de originele nationaliteit, dus moet het originele land hen wel terugnemen. En anderen hebben zelfs twee nationaliteiten, maar als je hen zegt dat ze de originele moeten inleveren, dan "kan" dat ineens niet.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_54675086
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 15:14 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Komaan zeg; het merendeel heeft nog de originele nationaliteit, dus moet het originele land hen wel terugnemen. En anderen hebben zelfs twee nationaliteiten, maar als je hen zegt dat ze de originele moeten inleveren, dan "kan" dat ineens niet.
Een totalitair regime gaat z'n tegenstanders zeker zomaar terugnemen .

maar goed jij bent dus gewoon voor het doden van de meeste illegalen? Lekker is dat..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_54684131
quote:
Denk je ook zo over je eigen familie???
pi_54685453
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 22:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Denk je ook zo over je eigen familie???
Ja.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_54689980
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 23:36 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Ja.
.
  zondag 18 november 2007 @ 15:59:18 #159
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54695350
quote:
Ah, een waterig alternatief van de Endlosung die zie in de periode 1939-1945 hebben uitgevoerd? Via helikopters dan van grote hoogte zodat ze meteen dood zijn, of pirate-style middels een boot en een flinke loopplank midden op de Noordzee?
quote:
Komaan zeg; het merendeel heeft nog de originele nationaliteit, dus moet het originele land hen wel terugnemen.
Het merendeel heeft naast de orginele nationaliteit ook de Nederlandse en zijn dus grondwettelijk beschermd. (Alhoewel een aanpassing natuurlijk mogelijk, er is een niet nader te noemen Europees land die de nationaliteit van niet nader te noemen burgers massaal is gaan afpakken zo'n 70 jaar geleden) En zelfs al zouden ze de Nederlandse nationaliteit niet hebben, zomaar uitzetten is iets wat echt niet makkelijk kan. Niet in een democratie zoals de Nederlandse.

Overigens is een enorm deel van de "straatmarokkaantjes" waar men het over heeft gewoon in Nederland geboren, en kennen het geboorteland alleen van vakantie.
quote:
En anderen hebben zelfs twee nationaliteiten, maar als je hen zegt dat ze de originele moeten inleveren, dan "kan" dat ineens niet.
Grieken, Argentijnen, Mannelijke Turken (dienstplicht) en Marokkanen kunnen dat wettelijk ook niet. Je kunt wel hun paspoort afpakken en het op de brandstapel gooien, maar daarmee zijn ze hun nationaliteit nog niet kwijt. Overigens gelden dergelijke regels ook onder het Tweede Protocol verdrag voor bijvoorbeeld Italianen en Fransen.

Ik heb ook twee paspoorten, twee nationaliteiten. Ga me nou niet vertellen dat ik mijn Nederlandse nu moet gaan afstaan ofzo....

In zee dumpen.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')