abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54547945
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja precies. Wat dan weer wel irritant is, bijvoorbeeld bij taxi's, als je 18,50 moet betalen en je geeft 20, dat zo'n gast je dan raar aan staat te gapen als je op wisselgeld wacht. Mensen die maar standaard een fooi verwachten [afbeelding]
Ja of van die bodyguards die de halve uitgang versperren als je naar buiten wilt, en dan met zo'n handje staan. Ik zeg ze altijd vriendelijk goedenavond en daar mogen ze het mee doen.
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:12 schreef TheThirdMark het volgende:

Lijkt veel, maar de prijzen zijn er daar ook naar. Dus allemaal relatief.
Idd. Betaal je fucing ¤2,20 voor een biertje, gewoon aan de bar, moet je nog fooi gaan geven ook zeker
Bij de Koornbeurs (een open jongerenvereniging) betaal je 80 cent voor een biertje, dan ben ik al veel eerder geneigd wat fooi te geven. Maar daar gaat fooi ook naar de vereniging, de tappers zijn vrijwilligers!
pi_54548033
In Amerika staat toch ook op het bonnetje het fooi? Of heb ik dat verkeerd.

iig, in sommige landen is het zo dat de fooi bij de prijs is inbegrepen.
  maandag 12 november 2007 @ 12:23:35 #53
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54548046
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:23 schreef frame-saw het volgende:

Zoals voor het "bestek" betalen in Italië
pi_54548082
vergeet niet dat je niet moet fucken met mensen die je eten bereiden, ze onthouden je. Ik geef graag fooi om te voorkomen dat ik iemands snot als saus krijg.
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
pi_54548107
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:19 schreef mcDavid het volgende:
Ja of van die bodyguards die de halve uitgang versperren als je naar buiten wilt, en dan met zo'n handje staan. Ik zeg ze altijd vriendelijk goedenavond en daar mogen ze het mee doen.
Zo'n tent zou ik dus niet meer heen gaan dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54548138
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:25 schreef steeg het volgende:
vergeet niet dat je niet moet fucken met mensen die je eten bereiden, ze onthouden je. Ik geef graag fooi om te voorkomen dat ik iemands snot als saus krijg.
Dat is natuurlijk de wereld op zijn kop

Ik financier ook graag de Taliban om te voorkomen dat ik platgeschoten word Zo lust ik er nog wel een paar ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 12 november 2007 @ 12:27:44 #57
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_54548140
Sommige mensen schijnen zelfs bij de kapper een fooi te geven.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_54548154
quote:
Als dat de reden is ben je best een sukkel.
Geef je zeker ook fooi bij de Mcdonalds en Burger King.
pi_54548186
quote:
De kok ziet weinig van die fooi hoor! Die gaat naar de ober!
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:27 schreef kasper het volgende:
Sommige mensen schijnen zelfs bij de kapper een fooi te geven. [afbeelding]
Opzich, als je erg tevreden bent met je kapsel, waarom niet?
pi_54548212
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:23 schreef TNA het volgende:

[..]

Zoals voor het "bestek" betalen in Italië
Serious? Mag je het dan ook meenemen?
  maandag 12 november 2007 @ 12:32:11 #61
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54548233
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:31 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Serious? Mag je het dan ook meenemen?
Dat is nooit in me opgekomen
  maandag 12 november 2007 @ 12:33:47 #62
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_54548262
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:30 schreef mcDavid het volgende:

[..]

De kok ziet weinig van die fooi hoor! Die gaat naar de ober!
[..]
in eenn fatsoenlijke tent wordt die gewoon gesplit tussen AL het personeel.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_54548277
ik heb 1 keer flinke fooi gegeven. 2 engelsen hadden grote pints besteld maar geen geld bij. toen mocht ik dat heerlijke jupiler bier opdrinken. Anders zou ze het weggooien zei ze. Zoiets vind ik wel een flinke fooi waard. ( 4 euro ofzo) verder nooit fooi gegeven.
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
pi_54548497
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:34 schreef Yestuuur het volgende:
ik heb 1 keer flinke fooi gegeven. 2 engelsen hadden grote pints besteld maar geen geld bij. toen mocht ik dat heerlijke jupiler bier opdrinken. Anders zou ze het weggooien zei ze. Zoiets vind ik wel een flinke fooi waard. ( 4 euro ofzo) verder nooit fooi gegeven.
Na het zweefvliegen gaan we geregeld met een groepje mensen eten bij de chinees in de buurt. Koffie en thee staat (bij ons) nooit op de rekening, en ze blijven geregeld langer open omdat wij nog bezig zijn met eten. Die lui kunnen ook altijd een fatsoenlijke fooi van mij verwachten.
pi_54548695
quote:
Op maandag 12 november 2007 08:47 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dat is het niet probleem van de bezoeker.
Eigenlijk niet, maar het is toch te belachelijk voor woorden dat er zo'n situatie is.

Ik zou me verplicht voelen om een fooi te geven, terwijl fooi toch eigenlijk iets vrijwilligs is.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_54548858
Ik geef nergens fooi. Mij komt het geld ook niet aanwaaien als ik alleen maar aardig en attent ben
  maandag 12 november 2007 @ 13:17:38 #67
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_54549124
In mijn stamkroeg geef ik eigenlijk altijd aan het einde van de avond bij het afrekenen meerdere euro's fooi. Ik kom daar nu al heel erg lang met veel plezier. Betalen doe ik voor de drank, de fooi is voor het zorgen voor een zeer gezellige avond en een goed gevoel wanneer ik weer naar huis ga.

Neemt niet weg dat ik mensen wel snap hoor. ieder zn ding...
And what makes you think you have a choice? What makes you think you will ever be any good at all in this world!
  maandag 12 november 2007 @ 18:43:50 #68
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_54555367
quote:
Op maandag 12 november 2007 11:16 schreef Laartje het volgende:

[..]

Dus als iemand in een kroeg zorgt voor een goede sfeer moet je de desbetreffende barman/vrouw daarvoor extra belonen? Is het niet de eigenaar die normaal zijn personeel daarvoor moet belonen, net zoals de manager op kantoor de werkenemers die extra hen best doen zal belonen door sneller te kunnen doorgroeien ofzo?

Als de sfeer klote is... dan ga je de volgende keer gewoon naar een ander cafe of restaurant, los van de tip gezien.
Tis niet zo dat ik het overal doe.. zeker niet.. alleen daar
Ben niet zo van de fooien.. ben namelijk van mening dat ze het geld van de eigenaar moeten krijgen als loon.. en niet afhaneklijk moeten zijn van fooien.
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
  maandag 12 november 2007 @ 19:20:29 #69
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_54556165
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:12 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Mensen die standaard een fooi verwachten kunnen het wel meteen vergeten bij mij.

In Nederland zijn de lonen niet gebaseerd op fooien.

Wat iemand anders zei over de VS: in sommige staten daar dus wél weer.
Maar dat weet iedereen, en iedereen houdt zich er ook aan.
Minimaal 20% fooi om ervoor te zorgen dat het bedienend personeel aan een minimaal inkomen komt.

Lijkt veel, maar de prijzen zijn er daar ook naar. Dus allemaal relatief.
Minimaal 20%? Ik dacht 10%? Maarja ik weet het niet hoor, ben nooit in de VS geweest.

Btw wel een interessante discussie, ik vind fooi geven eigenlijk wel vanzelfsprekend, maar als je erover na gaat denken zitten er toch 2 kanten aan.. naja ik weet niet, TVP.
pi_54557204
Als je ziet hoe asociaal veel geld mijn broertje binnenhaalt met een avondje pizza's bezorgen, dan weet je dat die jochies echt niet zielig zijn als je een keer overslaat.
pi_54565460
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Eigenlijk niet, maar het is toch te belachelijk voor woorden dat er zo'n situatie is.

Ik zou me verplicht voelen om een fooi te geven, terwijl fooi toch eigenlijk iets vrijwilligs is.
Door op een dergelijk moment toch een fooi te geven hou je de situatie juist in stand.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_54565540
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 00:31 schreef 700MB het volgende:

[..]

Door op een dergelijk moment toch een fooi te geven hou je de situatie juist in stand.
Ja dat is zo.

Maar of er echt iets zal veranderen.

Ik denk dat die werkgevers het wel makkelijk vinden.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_54565735
quote:
Op zondag 11 november 2007 19:04 schreef Laartje het volgende:
Ik heb zelf in de horeca gewerkt... en was altijd erg blij met fooien toen in die periode. Toch is het apart dat het gebruikelijk is in bepaalde gelegenheden. De scheidslijn is soms erg dun.

Bijvoorbeeld is het in een snackbar waar je zittend wat kan eten minder gebruikelijk om fooi te geven dan in een restaurant. En aan de barman/vrouw geef je al helemaal snel wat extra.

Dit terwijl personen in een ander beroep net zo hard kunnen werken voor soms misschien zelfs minder geld.

Wat vinden jullie nou eigenlijk van fooi geven? Is het nog echt nodig? Of heb je nog het idee dat je er betere service door krijgt? Ik persoonlijk vind het meeste horeca personeel namelijk behoorlijk onpersoonlijk de laatse tijd, om van kennis van de kaart maar niet te spreken.
In nederland zijn fooien bullshit. Alleen in een goed restaurant waar de bediening goed was, ok. Maar voor de rest

Van die gnomen die een fooi geven aan al het normale personeel met minimumloon of meer We zitten hier niet in de VS of een ander derdewereld land waar een bediende het moet doen met 1 dollar 10 per uur.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_54565738
quote:
Op zondag 11 november 2007 19:06 schreef TNA het volgende:
Sommige mensen verwachten dat je altijd fooi geeft, ik vind dat zelf eigenlijk onzin. Het gaat me niet om het geld maar des te meer om het gebaar - ik geef fooi als iemand me goed en vriendelijk heeft bediend en daar wat moeite voor heeft gedaan.
Precies.
pi_54565804
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:23 schreef frame-saw het volgende:

De fooi. En niet altijd. Toen ik in New York was 1x gezien, en daar was de bediening ook nog erg kut.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')