Nee! Dat had ik even gemist. Ook wel lekker op tijd trouwens: de vernummering zou in de jaren '90 hebben plaatsgevonden...quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Overigens hebben ze de 747 later weer omgenummerd naar 758 omdat het nummer 747 *besmet* was door de kaping bron Maar dat wist je zeker al?
1-2-3... sukkel!quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:07 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Mja browser deed raar, submitten kon ie wel..
Enniewee.
Goed ik van Rotterdam naar Nieuwerkerk. Sprintertje..
Ding komt aanrijden, stopt. Druk op het knopje openen. Kankerstraalt er opeens een fiets uit, kon nog net opzij springen, en niet zon goedkope ook
. Vent helemaal uit zijn bananenstekker tegen mij, HC erbij, 2 Rode petten erbij
![]()
![]()
. Had ie m aan de roze handgreep/deurstang op slot gezet, niet nadenkend dat het perron ook aan de andere kant kon zijn
![]()
Ja precies, dat vond ik ook raar. ding heeft 15 jaar met een *besmet* nummer rondgereden, en voor die laatste paar jaar (hele serie mat 54 terzijde gesteld januari 1996) nog even vernummeren...quote:Op woensdag 14 november 2007 07:57 schreef Duvel het volgende:
Nee! Dat had ik even gemist. Ook wel lekker op tijd trouwens: de vernummering zou in de jaren '90 hebben plaatsgevonden...
Het was wel het eerste volgnummer in de serie 742-757... Dat van die buitendienststelling weet ik nog wel, dat was zelfs op de radio.quote:Op woensdag 14 november 2007 09:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies, dat vond ik ook raar. ding heeft 15 jaar met een *besmet* nummer rondgereden, en voor die laatste paar jaar (hele serie mat 54 terzijde gesteld januari 1996) nog even vernummeren...
Ik kan me herinneren dat er ook nog een keertje een 1 voor kwam, hoe zat dat dan? Dat was toch in de jaren '80 ergens?quote:Op woensdag 14 november 2007 09:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het was wel het eerste volgnummer in de serie 742-757... Dat van die buitendienststelling weet ik nog wel, dat was zelfs op de radio.Heb er nog een stuk over geschreven in de schoolkrant.
De coachstellen (dus die met IC-beschildering) hadden er een 1 voor gekregen om ze te onderscheiden van de standaard Hondekoppen. In de praktijk reden ook niet-omgebouwde stellen in de IC-dienst volgens mij. Erg fijne treinen trouwens. Toen in 1991 de 1700-locs instroomden, is de 1 er weer afgehaald en was er dus echt geen onderscheid meer te maken. Ik geloof dat in 1993 al een flink deel van de Hondekopvloot aan de kant ging vanwege asbestproblematiek. Die stellen werden vervolgens op Zwolle RGS opgesteld, met bewaking.quote:Op woensdag 14 november 2007 09:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat er ook nog een keertje een 1 voor kwam, hoe zat dat dan? Dat was toch in de jaren '80 ergens?
Nou, dat is dus weer een gratis biertje danquote:Op woensdag 14 november 2007 10:21 schreef thatsme het volgende:
ICMm 4016 vanmorgen als vertraagde intercity-stoptrein naar groningen, orginele vertrektijd uit meppel 8.05 was nu +35.
Nou nog iedere 20 minuten een aansluitende stoomtrein naar Stavoren hmmquote:Tussen Sneek en Leeuwarden gaat vanaf 2009 drie keer per uur een trein rijden. Dat meldde de provincie Friesland woensdag.
Welcome.... to the REAL worldquote:Op woensdag 14 november 2007 11:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
zo eindelijk een icmm te pakken ;p
4013 to Be exact,
Lollig, en toch wel vriendelijk. Maar wel een les geleerd: niet te dronken in de trein stappen.quote:Op woensdag 14 november 2007 11:30 schreef RobKel het volgende:
halllo allemaal
normaal post ik niet in dit topic maar dit wilde ik toch wel even kwijt
toen ik laatst heel dronken was in de laatste trein richting Nijmegen en niemand bij het uitstappen mij wakker maakte, werd ik rond een uur of twee wakker en ik zag de trein richting rangeerterrein (tussen Nijmegen en Nijmegen Heyendael) rijden. Ik ben naar voren gelopen, op de deur geklopt. De rangeerder liet me binnen en ik heb nog met een andere trein teruggereden in de cockpit toen die terug ging naar het station. Best aardige vent was dat. Beetje vreemde ervaring, wel grappig.
Omdat de Sovjet-Unie sinds 1991 niet meer bestaat?quote:
Doe eerst maar eens een foto, want ik geloof er geen flikker vanquote:Op woensdag 14 november 2007 17:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
vooral de stopper tussen utrecht en Zwolle had er zin in![]()
160+ KM/H op de GPS
vertraagde IC => Stopper op zijspoor vlak na putten..quote:Op woensdag 14 november 2007 18:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe eerst maar eens een foto, want ik geloof er geen flikker van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |