In de voorkeuren van Finder.quote:Op zondag 11 november 2007 16:49 schreef De_Hertog het volgende:
Hmm. Iedere keer als ik Empty Trash doe via het contextmenu vraagt ie ineens om bevestiging. Kan dat uit?
NeoOffice is een fatsoenlijke port van OpenOffice. Kan je ook eens proberen.quote:Op zondag 11 november 2007 16:48 schreef G.Fawkes het volgende:
ik ga dat iworks pages maar eens proberen.
Eh, bij mij gaat ie ook niet in slaapstand, maar in hibernate. Of doet ie dat bij jou ook niet?quote:Op zondag 11 november 2007 17:07 schreef DutchErrorist het volgende:
hoi
Dit is het topic waar DutchErrorist voor de duizendste keer gaat zeiken bij apple omdat zijn macbook niet meer in slaapstand gaat wanneer de batterij op is maar gewoon uitgaat
nope gewoon uit... en toetsenbord word weer geel... ik ben nu zover om een zwarte te vragenquote:Op zondag 11 november 2007 17:32 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Eh, bij mij gaat ie ook niet in slaapstand, maar in hibernate. Of doet ie dat bij jou ook niet?
echt he, ik d8 eerst dat het een tikfout wasquote:Op zondag 11 november 2007 18:43 schreef elcastel het volgende:
Ik zie net dat als ik een iMac bestel en er 2Gb (2x1Gb) bij neem dat het 140¤ kost en bij 4Gb (2x2Gb) is de meerprijs 800¤. Zijn die 2Gb bankjes van goud dan ofzo ?
Je signaturequote:Op zondag 11 november 2007 19:31 schreef Svyatagor het volgende:
200.
Champagne for my real friends, and a real pain for my sham friends.
Ik had sowieso al de aanbieding bij het iCentre om de hoek om te upgraden naar 2Gb voor slechts 50¤, misschien hebben ze ook nog zo'n verhaaltje voor de 4Gb variant. Eventueel gaat dit dan ten koste van een draadloze desktop, maar die draad zit me ook niet echt in de weg denk ik.quote:Op zondag 11 november 2007 19:15 schreef JoMo0 het volgende:
Je hoeft het niet bij Apple te bestellen. Als je een beetje goed zoekt heb je voor rond de 150 euro een 2x2 GB kit.![]()
Ik heb inderdaad nog 130 euro betaald voor 1GB voor in mijn PowerBook.quote:Op zondag 11 november 2007 19:53 schreef JoMo0 het volgende:
Het geheugen kost niets meer . Momenteel heb je voor 25 euro een GB reepje . Vorig jaar betaalde je voor 2x512 MB 110 euro.![]()
Eind November kom tie , alleen is volgens mij de prijs van de simlockvrije nog niet bekend. Je kan momenteel beter naar de Apple Store @ Regent Street gaan . Dan kun je hem gelijk meenemen. Hetzelfde zoals je een iPhone in US koopt , dus via iTunes activeren en abonnement kiezen.quote:Op zondag 11 november 2007 20:21 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad nog 130 euro betaald voor 1GB voor in mijn PowerBook.
Wanneer komt de iPhone eigenlijk in Frankrijk? En kan ik er 1 mee nemen als ik in Parijs ben rond oud en nieuw?
Maar ja, ik ga niet naar London, maar naar Parijs. Hotel + trein is al geboekt.quote:Op zondag 11 november 2007 20:31 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Eind November kom tie , alleen is volgens mij de prijs van de simlockvrije nog niet bekend. Je kan momenteel beter naar de Apple Store @ Regent Street gaan . Dan kun je hem gelijk meenemen. Hetzelfde zoals je een iPhone in US koopt , dus via iTunes activeren en abonnement kiezen.
Nee dat gaat niet lukken. De beste en goedkoopste optie is om hem in US aan te schaffen.quote:Op zondag 11 november 2007 21:51 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Maar ja, ik ga niet naar London, maar naar Parijs. Hotel + trein is al geboekt.
Kun je in Frankrijk zo maar een losse telefoon kopen? Anders laat ik er wel een mee nemen door een vriendin die naar NY gaat.
Ik zou'ns beginnen met 2, voor ongeveer alle applicaties is dat ruim voldoende.quote:Op maandag 12 november 2007 00:04 schreef Junkie het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik binnenkort 2 of 3 GB in me MacBook ga stoppen.
4GB wordt helaas niet ondersteund.![]()
Is dat dan ook hetzelfde als SluimerStandquote:Op zondag 11 november 2007 17:32 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Eh, bij mij gaat ie ook niet in slaapstand, maar in hibernate. Of doet ie dat bij jou ook niet?
Apple SC #200, with Leopard and the Ghost of Tiger.quote:Op maandag 12 november 2007 00:39 schreef super-muffin het volgende:
Ow ja, en in de OP staat nog de reflectie van een Tiger doosje.
Had geprobeerd em weg te krijgen, zag er niet uitquote:Op maandag 12 november 2007 00:39 schreef super-muffin het volgende:
Ow ja, en in de OP staat nog de reflectie van een Tiger doosje.
http://www.dyndns.com/quote:Op zondag 11 november 2007 17:12 schreef Maidenfan het volgende:
We hebben een ADSL-verbinding thuis dus elke 36 uur veranderd dat... Is LogMeIn dan de enige oplossing? Geen idee waarom maar gebruik dat programma liever niet...
Het is een txt en als ik er ppt van maak, ziet er niets...quote:Op maandag 12 november 2007 11:13 schreef Maidenfan het volgende:
http://users.skynet.be/sky53785/Woestijn
Je hebt gelijk, bedankt!quote:Op maandag 12 november 2007 11:31 schreef Maidenfan het volgende:
Save as, de extensie van de andere theme's in windows toevoegen en in de juiste map plakken? Op Mac kan ik geen extensie vinden...
Ik kan dat bestand trouwens gewoon openen in PP, kom je in een lege presentatie terecht met dat thema...
http://www.nooitmeerwassen.nl/quote:
Leuk, maar 29 euro is dan weer net wat te veel van het goede.quote:Op maandag 12 november 2007 12:58 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
http://www.nooitmeerwassen.nl/
Site wordt vandaag, als het goed is, officieel geopend
deels te bekijken http://www.nooitmeerwassen.nl/index.php?page=3
Is 2Gb ook genoeg voor een programma als Aperture ? Ik hoor overal dat 2 Gb dan wel het minimum is, loopt dat beduidend beter met 4Gb, of is dat alleen maar voor het lekkere ? Iemand ?quote:Op maandag 12 november 2007 00:06 schreef Svyatagor het volgende:
Ik zou'ns beginnen met 2, voor ongeveer alle applicaties is dat ruim voldoende.
Om eerlijk te zijn vind ik ze steeds kinderachtiger worden.quote:Op maandag 12 november 2007 15:45 schreef Mr.Noodle het volgende:
3 nieuwe GetaMac reclames...
http://www.apple.com/getamac/
Ow werkt prima met 2GB tis verdomme geen vista..quote:Op maandag 12 november 2007 15:25 schreef elcastel het volgende:
[..]
Is 2Gb ook genoeg voor een programma als Aperture ? Ik hoor overal dat 2 Gb dan wel het minimum is, loopt dat beduidend beter met 4Gb, of is dat alleen maar voor het lekkere ? Iemand ?
Damn wat slechtquote:Op maandag 12 november 2007 15:45 schreef Mr.Noodle het volgende:
Je bedoeld dat opklik ding voor op je adapter? Ja da's idd een goede tip. Alleen heeft hij nog geen Mac en ik heb die van mijzelf natuurlijk nodigquote:Op maandag 12 november 2007 19:01 schreef JoMo0 het volgende:
Zeker niet met de doos nee , paar bestandjes erop zetten ja . In een hoes eventueel . En een Nederlandse duck-adapter . Die zit ook op elke iPod lader . Beetje raar als je als Nederlander met een US adapter komt. Doos en boekjes kunnen worden verzonden via de post . En voilà je hebt een paar honderd euro bespaard.
Die van mij komt ook uit amerika. Maar het belangrijkste is idd dat hij al is ingesteld en al wat dingen erop heeft staan. Dan de laptop in je handbagage meenemen en de cd'tjes kan je dan ook in je bagage meenemen of als hij met vrienden ofzo mee gaat bij de vrienden in de bagage.quote:Op maandag 12 november 2007 19:10 schreef DaFrenk het volgende:
Ja.. logisch, want dat heeft hij sowieso nodig als hij hem hier gebruiken wil. En aangezien hij overal ter wereld komt heeft hij zoiets toch nodig ja.
Prima. Ik zal het doorgevenquote:Op maandag 12 november 2007 19:18 schreef donderopman het volgende:
[..]
Die van mij komt ook uit amerika. Maar het belangrijkste is idd dat hij al is ingesteld en al wat dingen erop heeft staan. Dan de laptop in je handbagage meenemen en de cd'tjes kan je dan ook in je bagage meenemen of als hij met vrienden ofzo mee gaat bij de vrienden in de bagage.
Wow, dat is idd vrij prijzig ja!quote:Op maandag 12 november 2007 19:19 schreef JoMo0 het volgende:
De Travel kit is aardig aan de prijs . Bij Apple kost het pakket 39 euro voor 6 duck-adapters. De iPod oplader kost 29 euro . En die adapter kun je er zo vanaf klikken . Maarja ach![]()
Je moet natuurlijk geen postzegels plakken op de Macbook doos , maar de doos in een neutrale doos doen.quote:Op maandag 12 november 2007 19:37 schreef DaFrenk het volgende:
Kijkt de douane trouwens niet vreemd op als er een lege MBP doos langs komt?
hehe ja, dat sowiesoquote:Op maandag 12 november 2007 19:38 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk geen postzegels plakken op de Macbook doos , maar de doos in een neutrale doos doen.![]()
Ik vind ze nog wel tof.quote:Op maandag 12 november 2007 16:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn vind ik ze steeds kinderachtiger worden.http://youtube.com/watch?v=No1MxAnHuJM
Ik hoop op een MacBook met ongeveer het uiterlijk van de nieuwe iMac. Ben benieuwd.quote:Op maandag 12 november 2007 20:48 schreef pleeborstel het volgende:
Inmiddels worden de geruchten over de komst van de compleet vernieuwde macbook groter. Nog even wachten tot volgend jaar dus![]()
Oe oe oe, nieuwe iMac!quote:Op maandag 12 november 2007 15:45 schreef Mr.Noodle het volgende:
Er waren ooit geruchten over een kleine MacBook met een soort van docking station voor thuis, dan zouden alle ruimtevretende zaken zoals een optische drive, en misschien zelfs een extra 3.5" harde schijf, daarin gelaten kunnen worden en kan het compacte deel overal mee naar toe.quote:Op maandag 12 november 2007 21:45 schreef DaFrenk het volgende:
Hmja, het is wel een gewaagde actie. Het is inderdaad logisch dat dat ooit allemaal zo gaat lopen, of althans zo wil Apple dat in het geval van muziek en films. Vraag me alleen af of je voor het (her)installeren van Leopard dan een aparte drive moet hebben/kopen, of komt dat in een ROM file waar je vanaf kan booten om je installatie te doen of zaken te repareren.
Blu-Ray.quote:Op maandag 12 november 2007 23:14 schreef DaFrenk het volgende:
Tja, BluRay en/of HDDVD drive. Ik zag dat Dell al eentje in een notebook had, in combinatie met DVD/CD lezen/schrijven. Ik zie dat eerder in een Mac Pro of iMac verschijnen, hooguit nog in een MacBook Pro. Maar Apple wil juist een zo dun mogelijke MacBook ontwikkelen, en die drive is het enige wat er echt nog in de weg voor zat.
Welke kant koos Apple ook alweer? BluRay toch?
Klinkt goed! Ook handig van die update mogelijkheid. Voorheen had ik namelijk al mijn apps in eigen mapjes staan, zo stond iTunes in een mapje Audio/Video bijvoorbeeld. Maar elke keer als hij ging updaten dan had ik opeens 2 iTunes.app's, ene in dat mapje en ene in de programma map. Maar nu met de Stacks doe ik dat niet meer eigenlijkquote:Op maandag 12 november 2007 23:53 schreef IT-Pro het volgende:
Er zijn weer wat nieuwe berichten over 10.5.1 opgedoken:
Er is vandaag een nieuwe build vrijgegeven waarin onder andere de beruchte Finder move-bug waarbij bestanden zonder reden naar /dev/null werden verplaatst, is opgelost.
Ook zijn er problemen met DNS omzetting opgelost en is functionaliteit toegevoegd waarbij het mogelijk gaat worden om programma's te updaten, ook al staan ze niet in de Applications/Programma's map.
Ook is bekend dat er op dit moment géén "known issues" meer zijn.
Als je in amerika woont jaquote:Op maandag 12 november 2007 21:33 schreef super-muffin het volgende:
Aan de andere kant is het wel een soort van 'logisch' dat de optical drive weg gaat;
CD's en Films koop je niet meer in de winkel maar bij de iTunes Store.
doe nou maar gewoon openmaken en vertellen wat er in zitquote:Op dinsdag 13 november 2007 11:18 schreef YPPY het volgende:
Twee pakjes uit Venray in de aanbieding! Zal ik weer een apart topic openen waarin jullie kunnen bieden?
Oh, het zit in de familie dus.quote:Op dinsdag 13 november 2007 11:28 schreef Tijn het volgende:
Maar het goeie nieuws is dat ze d'r oude Sony Vaio op d'r werk heeft laten liggen
In welk opzicht?quote:Op dinsdag 13 november 2007 11:35 schreef Geqxon het volgende:
Daarnaast heeft de 20" iMac een slechtere beeldkwaliteit.
Ja, dat roept dus iedereen maar volgens mij is het vooral veel napraterij in de praktijk.quote:Op dinsdag 13 november 2007 11:35 schreef Geqxon het volgende:
Daarnaast heeft de 20" iMac een slechtere beeldkwaliteit.
Echter heb ik de 24" en 20" iMac naast elkaar gezien, het is te merken. De inkijkhoek is vrij beroerd.quote:Op dinsdag 13 november 2007 11:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, dat roept dus iedereen maar volgens mij is het vooral veel napraterij in de praktijk.
Ik had geen idee, maar ik zal ze eens aan een grondige test1 onderwerpen.quote:Op dinsdag 13 november 2007 11:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, dat roept dus iedereen maar volgens mij is het vooral veel napraterij in de praktijk.
Okay, maar in de praktijk zit ik toch altijd (alleen) recht voor m'n scherm.quote:
Maar wat als je je iMac in bed gebruikt? Of lekker op de bank? Dan kun je er nog wel eens scheef voor zitten.quote:Op dinsdag 13 november 2007 11:41 schreef Jarno het volgende:
[..]
Okay, maar in de praktijk zit ik toch altijd (alleen) recht voor m'n scherm.
Een iMac in bed?quote:Op dinsdag 13 november 2007 11:43 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maar wat als je je iMac in bed gebruikt? Of lekker op de bank? Dan kun je er nog wel eens scheef voor zitten.
Euh, sorry? De iMac he, daar hebben we het over. De bureaucomputer, zeg maar.quote:Op dinsdag 13 november 2007 11:43 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maar wat als je je iMac in bed gebruikt? Of lekker op de bank? Dan kun je er nog wel eens scheef voor zitten.
Lekker met een desktop op schoot?quote:
Ik bedoel dat je gewoon gaat surfen e.d. met je iMac, niet dat andere ding dat je in bed doet.quote:
quote:Op dinsdag 13 november 2007 11:43 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dan ben ik bang dat ze het goed gaan controleren en dat ik er dus uberhaupt geen krijgquote:
Net op tijd om 10.5.0 nog mee te maken.quote:Op dinsdag 13 november 2007 19:37 schreef Jarno het volgende:
Dit blijkt trouwens het deel te zijn waarin ik m'n Leopard binnen heb gekregen!!
Eentje maar?quote:Op dinsdag 13 november 2007 19:37 schreef Jarno het volgende:
Dit blijkt trouwens het deel te zijn waarin ik m'n Leopard binnen heb gekregen!!
Alleen nog even zo checken of dit nu het originele pakketje is, of een resend van Apple. Ik gok het laatste.quote:Op dinsdag 13 november 2007 19:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Net op tijd om 10.5.0 nog mee te maken.
Nee, m'n UTD disc waar ik eigenlijk geen recht op heb was er ook.quote:
Ik las net dat ook VMWare een stuk vlotter is geworden met versie 1.1.quote:Op dinsdag 13 november 2007 19:38 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Parallels loopt een stuk lekkerder dan eerst, ik weet niet of dat aan leopard of aan de nieuwe versie van parallels ligt
Ik heb 't linkje alvast doorgegevenquote:Op dinsdag 13 november 2007 21:06 schreef Jarno het volgende:
Hopelijk is Swets op tijd unbanned voor dit. (En heb ik voor die tijd een zak met geld gevonden.. )
al een week of tweequote:
Mwoch, al een tijdje heur.quote:
Hier op kot gaat 't overdag aan 100-200 kb/sec, 'savonds en 'snachts aan 10quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:10 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ugh, het Uni-netwerk ligt plat, wat een prutsers..
Maar gelukkig heb ik internet van de buurman
Normaal haal ik hier 6Mbit/1Mbit down/up. Nu helemaal niks meer omdat het netwerk plat ligt, maar ach de wereld vergaat niet ofzo..quote:Op woensdag 14 november 2007 00:05 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Hier op kot gaat 't overdag aan 100-200 kb/sec, 'savonds en 'snachts aan 10
Kotnet van de K.U.Leuven moet dringend eens wat doen aan hun netwerk me dunkt.
Ach boeie, voor mail en internet is't nog net snel genoeg, downloaden dan maar overdag (blackadder is leuk voor tijdens 't eten te kijken ofzo)...
Best een handig systeem qua bandbreedte trouwens: 4 gig per maand, maar als je erdoor zit komt 't er druppelsgewijs bij, zodat je altijd wel snel kan surfen maar alleen nietmeer downloaden.
Dat had ik wel verwacht, Half-life is 1 van de weinige spellen die nog fatsoenlijke OpenGL ondersteuning heeft.quote:Op woensdag 14 november 2007 00:19 schreef Tijn het volgende:
Ha, m'n iMac trekt Half-Life 2: Episode One op de native resolutie van 1920x1200Full HD gaming, baby
Onder Windows?quote:Op woensdag 14 november 2007 00:19 schreef Tijn het volgende:
Ha, m'n iMac trekt Half-Life 2: Episode One op de native resolutie van 1920x1200Full HD gaming, baby
Werkt dat ook voor 1 UI?quote:Op woensdag 14 november 2007 00:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ad-block voor safari
Ze zijn zelfs zo lui dat ik een "uninstall.exe" in de .app resources tegen kwam.quote:Op woensdag 14 november 2007 00:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dat had ik wel verwacht, Half-life is 1 van de weinige spellen die nog fatsoenlijke OpenGL ondersteuning heeft.
EA games gebruiken dat verrotte Cedega en dan nog laat de games releasen stelletje luie reetkevers...![]()
Episode Two is veel toffer.quote:Op woensdag 14 november 2007 00:19 schreef Tijn het volgende:
ik denk dat dit de beste samenvatting geeft.quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:32 schreef Maidenfan het volgende:
Weet dat Swets best 'gedreven' is in discussies, wat heeft hij gedaan ofzo?
Keuzes ET, keuzes.quote:Op woensdag 14 november 2007 08:21 schreef E.T. het volgende:
ow, en als je zoon van tien maanden rond je voeten loopt terwijl je je MBP op je schoot hebt.. zoon verliest evenwicht en gaat vallen, grijpt in zijn val je scherm vast vanaf de achterkant ... Dat is niet goed voor je bloeddrukIk heb eerst gekeken of alles nog werkte
zoon kwam later wel, die viel toch wel op z'n dikke luier-kont om vervolgens weg te kruipen
![]()
Dat heb ik ook!quote:Op woensdag 14 november 2007 08:21 schreef E.T. het volgende:
[..]
ik denk dat dit de beste samenvatting geeft.
Ik begin het een beetje irritant te vinden dat m'n MBP af en toe niet wakker wil worden (lijkt mij wel).. Als ik 'm openklap moet ie gewoon binnen een paar seconden licht gaan geven op m'n scherm en activiteit vertonen.. Niet zwart blijven
Weet alleen niet goed of het nou verslechterd is na de Leopard-update, het was nl. altijd al wat 'moeilijk'..
ow, en als je zoon van tien maanden rond je voeten loopt terwijl je je MBP op je schoot hebt.. zoon verliest evenwicht en gaat vallen, grijpt in zijn val je scherm vast vanaf de achterkant ... Dat is niet goed voor je bloeddrukIk heb eerst gekeken of alles nog werkte
zoon kwam later wel, die viel toch wel op z'n dikke luier-kont om vervolgens weg te kruipen
![]()
bij nu.nl zijn ze ook nog niet helemaal wakkerquote:Ultrakleine MacBook in januari
Uitgegeven: 13 november 2007 12:43
Computerfabrikant Apple zal in januari 2008 een aantal vernieuwde MacBooks introduceren. Ook een gloednieuwe, kleinere variant van Apples notebooks zal dan het daglicht zien.
Dat meldt Appleinsider.com in een nieuwsbericht. De ultracompacte variant van de MacBook is al een jaar geleden aangekondigd, maar is tot nog toe niet te koop.
De nieuwe laptop zal over een scherm van 13" beschikken (het kleinste model beschikt momenteel over een 15" scherm). Al met al leidt het kleinere formaat ertoe dat deze MacBook zo'n 50% lichter zal zijn en aanzienlijk dunner. Daarvoor wordt wel het optische station geslachtofferd, voor dvd's en cd's zal dus een externe oplossing moeten worden gevonden.
(c) NU.nl/Jeffrey Weller
1 |
quote:Op woensdag 14 november 2007 10:17 schreef Tijn het volgende:
Ik weet nog wel dat ik het heel tof vond, 2 weken geleden
Ja, als ik het nou ook nog aan de praat krijg dat 'ie via het netwerk (al dan niet bedraad) op m'n Linuxserver kan backuppen, ben ik helemaal blij.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:19 schreef Jarno het volgende:
Ik vind Time Machine echt heel tof. Je merkt er geen fuck van, maar het werkt wel. Toevallig gisteren nog even zitten spelen, maar je vindt echt zo terug wat je ooit weggemikt hebt.
Ik moet nog even een externe HD fixenquote:Op woensdag 14 november 2007 10:19 schreef Jarno het volgende:
Ik vind Time Machine echt heel tof. Je merkt er geen fuck van, maar het werkt wel. Toevallig gisteren nog even zitten spelen, maar je vindt echt zo terug wat je ooit weggemikt hebt.
Ja, dat is een Automator scriptje die precies het commando uitvoert wat ik hierboven al zettequote:Op woensdag 14 november 2007 10:28 schreef De_Hertog het volgende:
Er is ook al een fix om netwerkshares te gebruiken met Time Machine, genaamd Flux Capacitor
http://9to5mac.com/time-machine-fix-flux-capacitor-43262455
Uiteraard ook op eigen risico.
Ja, vast. Maar het is gewoon niet haalbaar om anders backups te laten draaien. Ik ga echt niet m'n Powerbook om de zoveel tijd aan een externe schijf hangen. Bovendien werkt dan ook het idee van Time Machine niet meer, ik heb m'n uurlijkse backups enzo allemaal niet als ik maar 1x in de week kan syncen.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:25 schreef Jarno het volgende:
Mja, ik vind dat dubieus. Ik zou in ieder geval regelmatig controleren of -ie doet wat -ie moet doen. Ik bedoel, het is wel je backup. Als je dat met hacks aan de gang moet krijgen... Wie weet heeft Apple het eruit gelaten met een bedoeling.
Nee, hij gaat altijd in slaap. Er is wel een tooltje genaamd insomniaX ofzo dat sleep bij een dichtgeklapt scherm uitschakeltquote:Op woensdag 14 november 2007 11:03 schreef E.T. het volgende:
Als Swets nou even een groter HD voor de NAS regelt, kan ik TimeMachine ook instellen![]()
Svyatagor, als je sleep op 'never' zet, blijft ie dan gewoon 'wakker' bij dichtklappen? (ik heb hem toch 95% aan het snoer hangen, dus qua stroom is niet zo erg)
Voor Time Machine hing ik de externe HDD eens per week aan de MacBook om te backuppen met iBackup. Behalve als ik aan een project bezig was, dan meestal aan het einde van de dag. Nu doe ik het zo dat als ik aan het werk ben laat ik de schijf eraan hangen zodat hij elk uur een backup maakt. Doe ik even een weekend niks qua werk dan hang ik ook de schijf er niet constant aan eigenlijk.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, vast. Maar het is gewoon niet haalbaar om anders backups te laten draaien. Ik ga echt niet m'n Powerbook om de zoveel tijd aan een externe schijf hangen. Bovendien werkt dan ook het idee van Time Machine niet meer, ik heb m'n uurlijkse backups enzo allemaal niet als ik maar 1x in de week kan syncen.
Maar ALS het gebeurt...quote:Op woensdag 14 november 2007 11:59 schreef Maidenfan het volgende:
Ik zet mijn externe schijf ook maar 1x per week aan eigenlijk... Ik zie het meer voor wanneer er iets kapot gaat dan wanneer er een bestand verdwijnt (gebeurt toch bijna nooit).
Hehe yep...quote:
Dell 2407WFP-HC, zo goed als hetzelfde panel, voor ongeveer ¤630.quote:Op woensdag 14 november 2007 12:48 schreef dnzl het volgende:
Weet iemand een goed alternatief voor de Apple Cinema's? Ik wil wel een mooi 24" schermpie maar niet voor ¤900!
Tof!quote:Op woensdag 14 november 2007 11:20 schreef Xilantof het volgende:
Zo... Eindelijk weer internet!
Je weet dat die dinger nu "Collectors Items" zijn geworden he? En echt verschrikkelijk duur zijn op Ebay enzo..quote:Op woensdag 14 november 2007 12:55 schreef Tijn het volgende:
Heeft iemand toevallig nog een Firewire iSight liggen waar 'ie vanaf wil, of weet iemand een plek waar ze nog te koop zijn?
Behoorlijk!quote:
Heb je geen oude brute CRT monitor meer staan? Die zijn qua "natuurlijke" kleur nog altijd beter dan die Flatpanels...quote:Op woensdag 14 november 2007 13:33 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Behoorlijk!
Moet alleen straks m'n iMac missen...Hij wordt gecontroleerd ivm tintverloop in m'n monitor.
En dat kan ik dus echt niet gebruiken met foto's bewerken enzo.
Ja, ik zag ze staan voor 300 tot 500 dollar. Teringquote:Op woensdag 14 november 2007 13:31 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Je weet dat die dinger nu "Collectors Items" zijn geworden he? En echt verschrikkelijk duur zijn op Ebay enzo..
Blame it on the integrated iSight™quote:Op woensdag 14 november 2007 13:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik zag ze staan voor 300 tot 500 dollar. Tering
Waarom maakt Apple die dingen nou niet meer
Heb ik lekker veel aan met een Mac miniquote:Op woensdag 14 november 2007 13:57 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Blame it on the integrated iSight™![]()
Waarom dacht je dat ik er een jaar geleden ook naar keek...quote:Op woensdag 14 november 2007 13:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heb ik lekker veel aan met een Mac mini
Trouwens, de kwaliteit van die Firewire dingen is veel beter dan wat er nu geïntegreerd zit.
Moeten ze gemaakt worden van het navellint van Steve? Want zo lang lijkt het inmiddels te duren.quote:Op woensdag 14 november 2007 13:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
Die Pro's moeten wat langer vertroeteld en verknuffeld worden eer ze verstuurd worden. Maar ik beloof je dat ze voor pakjesavond binnen zijn..
1 |
Klopt is irritant, is een Bug in Safari. Geldt ook voor Safari onder Windows. Best irritant als je voor je werk op veel sites ingelogd moet zijn... Wat dat betreft kan mij die 10.5.1 update niet snel genoeg komen. Verder Time-machine move-bug en 802.1X verbetering mag er ook zo snel mogelijk in komen..quote:Op woensdag 14 november 2007 14:54 schreef Maidenfan het volgende:
Leo schijnt problemen met Keychain, wordt gefixt in 10.5.1. Heb voor een paar sites ook een paar keer het paswoord opnieuw moeten ingeven.
Ben eens benieuwd wanneer de patch uitkomt... Niet hoognodig voor mij, maar denk dat 't wel een verbetering wordt voor sommige mensen...
iCentre in Uitgeest vraagt dat er ook voor heb ik vandaag begrepen. Dus upgraden van je iMac naar 4Gb heeft een meerprijs van 150¤. Daar hoef ik niet lang over na te denken.quote:Op zondag 11 november 2007 19:15 schreef JoMo0 het volgende:
Je hoeft het niet bij Apple te bestellen. Als je een beetje goed zoekt heb je voor rond de 150 euro een 2x2 GB kit.![]()
1 2 | defaults write com.apple.Safari ConfirmClosingMultiplePages 0 |
Het mooist zou natuurlijk een vinkje zijn om het mee uit te zetten, maar ach.quote:Op woensdag 14 november 2007 21:13 schreef Geqxon het volgende:
De_Hertog: Ik moet zeggen dat ik die functie juist wel makkelijk vind.
Eventueel kun je de PDF in preview bewerken.quote:Op woensdag 14 november 2007 21:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het mooist zou natuurlijk een vinkje zijn om het mee uit te zetten, maar ach.
Zojuist weer een 'wat is Apple toch makkelijk' moment gehad. Iemand wilde slides uit een pdf bestand in powerpoint hebben, in een andere volgorde. Dus ik open de pdf in preview, sleep de pagina's één voor één naar keynote op de juiste plek, sla op als pdf, en klaar. Ik weet niet of je niet zo makkelijk van acrobat reader naar powerpoint kunt slepen, maar ik betwijfel het sterk
Hij wilde een ppt file hebbenquote:Op woensdag 14 november 2007 21:32 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Eventueel kun je de PDF in preview bewerken.
Dan heb je linksonderin de sidebar een symbooltje van twee vakjes met twee streepjes erachter. Klik erop, "Thumbnails" kiezen, en je krijgt je PDF in thumbnail overzicht te zien. Hop, beetje slepen, "Save As", en je hebt een nieuwe PDF.
Voeg in > voetnoot?quote:Op woensdag 14 november 2007 21:48 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Weet iemand trouwens hoe je een referentie kunt maken in Pages? Dat lijkt minder makkelijk te zijn
Doh.quote:
En dat is nou de kracht van al die applicaties van Apple. Je hoeft niet bang te zijn dat het niet werkt, het werkt gewoon.quote:Op woensdag 14 november 2007 22:16 schreef DaFrenk het volgende:
Nice, net even een paar bestanden terug gezet via Time Machine die ik uit veiligheidsoverwegingen verwijderd had voordat ik de MacBook weg bracht voor reparatie.
Heerlijk systeem
Hier ook. Waarom dat verschil?quote:Op donderdag 15 november 2007 19:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Netjes....hier maar 39.8 Mb btw.
Is dat een achtbaan als achtergrond?quote:
Ik heb afgelopen dinsdag bij de Apple/Adobe Roadshow getyped op het nieuwe toetsenbord. Maar ik vond niet zo heel erg fijn eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 15 november 2007 19:00 schreef JoMo0 het volgende:
Opzich niet raar , omdat het gewoon een aparte partitie is . Dus DVD erin en upgraden . Drivers installeren en voilà .
Trouwens het nieuwe Bluetooth toetsenbord is tof . Ik heb het numerieke deel nog niet gemist . Alleen soms de Delete knop , maar dat is een kwestie van wennen om FN+Backspace te gebruiken .![]()
Goed gezienquote:Op donderdag 15 november 2007 20:07 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Is dat een achtbaan als achtergrond?![]()
België inderdaad, thuis ADSL met 12 gig per maand als limiet (440 kb/sec down, 25 upquote:Op donderdag 15 november 2007 20:27 schreef super-muffin het volgende:
Bestaat dat nog?
Of woon je in België? Anyway, ik heb deze week al meer dan 15GB gedownload.
Ja, stel je voor, je uptime.quote:Op donderdag 15 november 2007 20:30 schreef Geqxon het volgende:
Ik wacht nog even met 10.5.1.
Aaaaaaaaahquote:
Op kot a.k.a. op kamers in nederlandquote:Op donderdag 15 november 2007 20:40 schreef Battlefan het volgende:
Kot?
Update download langzaam hier trouwens![]()
Is dat zo ? Geen last van . Zo klaar .quote:Op donderdag 15 november 2007 20:50 schreef Battlefan het volgende:
JoMo0, over ongeveer 10 MB ofzo wordt die van jou opeens ook heeeeeeeeeeeeeeeel langzaam, tenminste, dat was bij meerdere zo
Ik herinner mij de update van 4.7 naar 4.8 nog; boenk scherm blauw. Heb 2 weken een blauwe waas gehad voor apple 't juiste color scheme op hun site zettequote:
Kwam er net hier ene tegen:quote:Op woensdag 14 november 2007 12:55 schreef Tijn het volgende:
Heeft iemand toevallig nog een Firewire iSight liggen waar 'ie vanaf wil, of weet iemand een plek waar ze nog te koop zijn?
Ik ben erg tevreden met mijn iiyama b2403ws. Die is rond de 450 te vinden. 1920x1200 =quote:Op woensdag 14 november 2007 12:48 schreef dnzl het volgende:
Weet iemand een goed alternatief voor de Apple Cinema's? Ik wil wel een mooi 24" schermpie maar niet voor ¤900!
Late reactie... Mocht je nog een cam zoeken dan kan je overwegen deze te nemen: XBOX LIVE Vision Camera Deze werkt ook goed samen met OSX. (Inpluggen en gaan) Ik heb hem hier ook en deze wordt gewoon herkent in Skype, Yahoo Messenger en Quicktime etc...quote:Op woensdag 14 november 2007 12:55 schreef Tijn het volgende:
Hier in Delft hebben ze op het studentennetwerk zo'n beetje een 100mbit/s verbinding. Downloadlimieten doen ze niet aan geloof ik.quote:Op donderdag 15 november 2007 20:50 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Op kot a.k.a. op kamers in nederland
Hoe gaan zo'n universiteitsnetwerken eigenlijk in nederland? Zoals ik al zei, hier is dat iets van een 150 kb/sec down overdag en 35-60 kb down tijdens de piekmomenten (18-1 u). Up weet ik niet precies, iets van een 10-20 kb...
4 gig down/1 gig up, met dat constant bijvulsysteem (dus constant vol als je amper iets doet)...
De limieten hier zijn wel per persoon, dus als ik de login van een vriend ofzo kan lenen kan ik gewoon opnieuw beginnen als hij nietveel met internet bezig is.
Is het in Nederland een beetje beter wat dat betreft?
Ik heb het een paar jaar geleden een keer gedaan. Bij de bouwmarkt zo'n vulslang-setje halen, ding op de ketel zetten en zorgen dat er geen lucht bijkomt, en dan vullen tot de druk weer ok is (rond de 2 ofzo).quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wie van jullie heeft hier verstand van het bijvullen van CV-ketels..?![]()
![]()
Volgens iemand op Tweakers welquote:Op vrijdag 16 november 2007 10:42 schreef Kremers het volgende:
[..]
Mij benieuwen of dat achterijke eduraom nu eens normaal gaat werken....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |