Hmmz, dat laatste lijkt me vrij onwaarschijnlijk omdat het heel veel verschillende mp3s van verschillende bronnen zijn, waarvan een deel het echt jaren prima heeft gedaan..quote:Op zaterdag 10 november 2007 21:14 schreef Farenji het volgende:
Een vastloper kan niet zo snel voor beschadigde bestanden zorgen, dit is alleen als de pc vastloopt op het moment dat ie naar een bestand aan het schrijven is. Databestanden zoals mp3 worden meestal alleen gelezen, als een vastloper ervoor zorgt dat je mp3s beschadigd raken lijkt me dat er iets anders aan de hand is (brakke harddisk bijv). Of ze waren gewoon al corrupt (of slecht geript) vanaf het begin.
dat ja...quote:
of parren?quote:Op zaterdag 10 november 2007 21:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Vooraf een md5sum maken?
Ik ken niemand die mijn muziekcollectie ff kan backuppen...quote:Op zaterdag 10 november 2007 22:58 schreef Athmozz het volgende:
scan je harde schijf eens of die met reallocated clusters zit, dat kan dit tot gevolg geven.
Reallocated clusters wijzen op een mechanisch defect in je harde schijf, ze blijft nog wel uit te lezen maar eens die beginnen te komen doe je er best aan om gewoon je data op een andere schijf te zetten & die in de vuilbak / op RMA te doen. Eens een schijf reallocated clusters krijgt is het meestal snel "end of story"...
mp3 collecties moet je trouwens op de meest simpele manier backuppen: bel een vriend & vraag of hij interesse heeft in je 100 gig muziek, dat hij ze maar eens moet overnemen. Meestal heb je binnen de week een perfecte backup van je collectie
Mag ik je aanraken?quote:Op zondag 11 november 2007 02:39 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik ken niemand die mijn muziekcollectie ff kan backuppen...
425GB...
alsof niemand een extra schijfje van 500 wil kopen, die dingen kosten maar 100¤ meer hoor.quote:Op zondag 11 november 2007 02:39 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik ken niemand die mijn muziekcollectie ff kan backuppen...
425GB...
Hoe bekijk ik of er reallocated cluster zijn?quote:Op zondag 11 november 2007 09:01 schreef Athmozz het volgende:
[..]
alsof niemand een extra schijfje van 500 wil kopen, die dingen kosten maar 100¤ meer hoor.
Mijn muziek & film's liggen ook bij 2 anderen voor als ik een HD crash zou hebben, en daar gaat het ondertussen over meer dan 2TB.
Maar heb je de rest al bekeken? Reallocated clusters? Anders mag je je bestanden nog opkuisen zoveel je wil, er zullen telkens nieuwe kapotte files bijkomen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |