abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54512588
Mijn probleem is kort samengevat: door veelvuldig uitvallen van mijn computer (stroomstoringen, oververhitting etc..) zijn behoorlijk wat van mijn bestanden, waaronder ook veel mp3s, beschadigd..
Bij mp3s uit zich dit in verspringinkjes en klikjes e.d. in nummers..
Omdat ik tijdens het luisteren naar muziek niet steeds gefrustreerd wil raken door wéér een overspringend nummer was ik begonnen al mijn muziek te checken of ie nog goed werkte (elk functionerend nummer als dusdanig markeren).. Dit is met zo'n 30.000 nummers echter haast geen doorkomen aan, vandaar mijn vraag:

is er een programmaatje wat mappen kan checken welke bestanden beschadigd zijn of qua structuur niet helemaal kloppen? (en dan dus vooral muziekbestanden, want van plaatjes en docjes valt het zelf nog wel snel na te gaan)
pi_54512741
daar ben ik idd ook wel benieuwd naar..
heb af en toe dat een foto-tje in een keer niet meer compleet laad. blijkt ie beschadigd te zijn..
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_54512782
tvp
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54513225
Een vastloper kan niet zo snel voor beschadigde bestanden zorgen, dit is alleen als de pc vastloopt op het moment dat ie naar een bestand aan het schrijven is. Databestanden zoals mp3 worden meestal alleen gelezen, als een vastloper ervoor zorgt dat je mp3s beschadigd raken lijkt me dat er iets anders aan de hand is (brakke harddisk bijv). Of ze waren gewoon al corrupt (of slecht geript) vanaf het begin.
  zaterdag 10 november 2007 @ 21:18:53 #5
173558 Viswijfje
OF JE VIS LUST!!
pi_54513343
tvp
[b]ben jij die lekkere vent? bewijs me maar!!!![/b]
zaterdag [b]11 maart[/b] 2007 [b]13:22[/b] schreef BerenDD: Ik vind VW lief :Y Want ze vind mij lief!
woensdag [b]17 oktober[/b] 2006 [b]14:12[/b] schreef yvonne: viswijfje (L)
pi_54513422
Kutcookies?
pi_54513463
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 21:14 schreef Farenji het volgende:
Een vastloper kan niet zo snel voor beschadigde bestanden zorgen, dit is alleen als de pc vastloopt op het moment dat ie naar een bestand aan het schrijven is. Databestanden zoals mp3 worden meestal alleen gelezen, als een vastloper ervoor zorgt dat je mp3s beschadigd raken lijkt me dat er iets anders aan de hand is (brakke harddisk bijv). Of ze waren gewoon al corrupt (of slecht geript) vanaf het begin.
Hmmz, dat laatste lijkt me vrij onwaarschijnlijk omdat het heel veel verschillende mp3s van verschillende bronnen zijn, waarvan een deel het echt jaren prima heeft gedaan..
De schijven zijn onlangs nog gecheckt en waren in orde.
Volgens mij was de eerste échte ellende er na het defragmenteren van een schijf, mogelijk dat er toch wat verkeerd is geschreven toen.. maar ik merk, naar mijn idee, na elke vastloper toch wel weer een toename van beschadigde mappen/bestanden (al is het maar omdat schijfcontrole er dan vaak al wel een paar verwijdert of repareert)
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 21:21 schreef Farenji het volgende:
Kutcookies?
dat ja...
pi_54513540
Vooraf een md5sum maken?
censuur :O
  zaterdag 10 november 2007 @ 22:06:11 #9
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_54514360
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 21:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Vooraf een md5sum maken?
of parren?
pi_54515433
scan je harde schijf eens of die met reallocated clusters zit, dat kan dit tot gevolg geven.

Reallocated clusters wijzen op een mechanisch defect in je harde schijf, ze blijft nog wel uit te lezen maar eens die beginnen te komen doe je er best aan om gewoon je data op een andere schijf te zetten & die in de vuilbak / op RMA te doen. Eens een schijf reallocated clusters krijgt is het meestal snel "end of story"...

mp3 collecties moet je trouwens op de meest simpele manier backuppen: bel een vriend & vraag of hij interesse heeft in je 100 gig muziek, dat hij ze maar eens moet overnemen. Meestal heb je binnen de week een perfecte backup van je collectie
  zondag 11 november 2007 @ 02:39:57 #11
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_54519184
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 22:58 schreef Athmozz het volgende:
scan je harde schijf eens of die met reallocated clusters zit, dat kan dit tot gevolg geven.

Reallocated clusters wijzen op een mechanisch defect in je harde schijf, ze blijft nog wel uit te lezen maar eens die beginnen te komen doe je er best aan om gewoon je data op een andere schijf te zetten & die in de vuilbak / op RMA te doen. Eens een schijf reallocated clusters krijgt is het meestal snel "end of story"...

mp3 collecties moet je trouwens op de meest simpele manier backuppen: bel een vriend & vraag of hij interesse heeft in je 100 gig muziek, dat hij ze maar eens moet overnemen. Meestal heb je binnen de week een perfecte backup van je collectie
Ik ken niemand die mijn muziekcollectie ff kan backuppen...

425GB...
pi_54519218
Ik heb zoiets ook weleens gehad na het herindelen van m'n harde schijf met Partition Magic. Die herindeling hield o.a. ook in dat al m'n mp3'tjes fysiek verplaatst moesten worden. Nadat de hele operatie zogenaamd succesvol was afgerond, zat ik met een hele lading verziekte mp3'tjes. Alles leek door elkaar heen weggeschreven te zijn, hele stukken in mp3'tjes ontbraken ineens, of er zat ineens een stuk van een ander nummer tussendoor.
pi_54519271
quote:
Op zondag 11 november 2007 02:39 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

425GB...
Mag ik je aanraken?
pi_54520705
quote:
Op zondag 11 november 2007 02:39 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

425GB...
alsof niemand een extra schijfje van 500 wil kopen, die dingen kosten maar 100¤ meer hoor.

Mijn muziek & film's liggen ook bij 2 anderen voor als ik een HD crash zou hebben, en daar gaat het ondertussen over meer dan 2TB.

Maar heb je de rest al bekeken? Reallocated clusters? Anders mag je je bestanden nog opkuisen zoveel je wil, er zullen telkens nieuwe kapotte files bijkomen...
pi_54523284
quote:
Op zondag 11 november 2007 09:01 schreef Athmozz het volgende:

[..]

alsof niemand een extra schijfje van 500 wil kopen, die dingen kosten maar 100¤ meer hoor.

Mijn muziek & film's liggen ook bij 2 anderen voor als ik een HD crash zou hebben, en daar gaat het ondertussen over meer dan 2TB.

Maar heb je de rest al bekeken? Reallocated clusters? Anders mag je je bestanden nog opkuisen zoveel je wil, er zullen telkens nieuwe kapotte files bijkomen...
Hoe bekijk ik of er reallocated cluster zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')