Ik zal morgen wat foto's laten zien van de 2 stukken hout die ik hebquote:Op woensdag 21 november 2007 22:32 schreef rene90 het volgende:
-heb je geen zuurstofpompje?
-ik zie geen temperatuurmetertje, lijkt me wel handig;)
-mooi grint trouwens, is het niet alleen een dun laagje?
-verder zijn misschien wat drijfplanten leuk? creert wat schaduw vinden de vissen misschien ook wel fijn.
-weet niet hoe je hout eruit ziet alleen heb gemerkt dat een aantal van me visjes het fijn vinden dat ik het hout zo heb gelegd dat er een soort "geul" is waar ze zich kunnen verstoppen.
Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het hout erin zit:D
Misschien handig om te vermelden wat voor vissen je hebt.... 32 vissen van 25 cm is heel wat anders als 32 vissen van van 2 cm.quote:Op woensdag 21 november 2007 11:44 schreef stevengerrard het volgende:
ik heb al 32 vissen in het aquarium en wil de bak niet te overvol maken.
Heb nu extra koolstof toegevoegd op aanraden van de winkel. Dit moet funest zijn voor de algen en de planten wel beter laten groeien.
Misschien dat ik Waterpest ga toevoegen, dat schijnt ook goed te helpen??
Sorry maar dit is echt onzin!quote:Op donderdag 22 november 2007 08:29 schreef rene90 het volgende:
wat saaw dus zegt onlogisch, kijk of er ergens in je aquarium bubbeltjes worden gecreert:p
is altijd beter voor het water en in zo'n bak ook wel nodig denk ik eigenlijk.
Ik kan een hele lijst van onzin artikelen maken, die veel worden verkocht voor aquariums. Geldklopperij!quote:Op donderdag 22 november 2007 10:29 schreef rene90 het volgende:
lijkt me beetje apart als een zuurstofpompje niet nodig is terwijl het overal wordt verkocht, ik snap alleen niet wat je bedoeld met "zeer snel stromend water", ik bedoel van die bubbeltjes die je water zuurstofrijker maken, zoals je op de foto van mijn aquarium kan zien. Dus ik bedoel totaal geen "wild water luchtpomp" principe;)
Dat met die fles is een goed idee, thxquote:Op donderdag 22 november 2007 08:29 schreef rene90 het volgende:
over je grint wat ook al gezegd is, gewoon erin gooien, zakt vanzelf weg (wel goed uitwassen), je kan eventueel als jij een frisdrank fles hebt, frisdrank fles volgooien met grint (achterkan lossnijden), en hatsjee kan je met je duim op de open dop gewoon het grint "gieten" dan heb je minder stofvorming en kan je het goed plaatsen
Vuurstaart, Neontetra's die wil ik sowieso, de rest weet ik nog niet echt zeker.quote:Op donderdag 22 november 2007 09:44 schreef afterburner het volgende:
[..]
Sorry maar dit is echt onzin!
Een luchtpomp is nergens voor nodig, tenzij je voor vissen kiest die in zeer snel stromend water leven (waar dus geen of amper planten voorkomen).
Het gaat erom dat het opervlakte water is beweging is, daarmee voeg je zuurstof aan het water toe. Daarnaast heeft een luchtpomp nog een vervelend effect, namalijk het verdrijft CO2 uit het water. Dit hebben je planten juist nodig om te groeien.
Richt je uitstroom naar de achterruit en iets omhoog zodat je ziet dat het opervlakte water in beweging is.
Als je een klein bakje hebt met een lullig pompje wat amper stroming geeft, dan is het het overwegen waard een luchtpomp toe te voegen, omdat je dan geen opervlakte storming heb.
@onlogisch: Weet je nu al wat je wil gaan houden? Afhankeljjk daarvan kun je bepalen hoe de inrichting zou moeten zijn. Oh nog een tip gooi al wat voer in de bak dat is goed voor de opbouw van een biocultuur.
Tja ik koop ook het filter over.quote:Op donderdag 22 november 2007 12:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
Sja schoon is schoon. Zal wel aan het onderhoud tijdens het aquariummen zijn dat het nooit gelukt is bij hem.
Ja dat zoiezo.quote:Op donderdag 22 november 2007 12:20 schreef Glenn-Micra het volgende:
[..]
Tja ik koop ook het filter over.
Misschien toch verstandig om een nieuw filter te kopen?
Je weet dat krabben planten eten? Binnen een week had er een bij mij een stuk van 20x20cm waar planten stonden gesnoeid....quote:Op donderdag 22 november 2007 12:12 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Vuurstaart, Neontetra's die wil ik sowieso, de rest weet ik nog niet echt zeker.
Oh ja, er komt ook een waterkrab in
Ik heb ook al een tijdje een krab en idd in het begin zag je regelmatig bladeren en takjes drijven...nu is dat minder. Af en toe een ingevoreren injectenblokje of levend voer is wel leuk voor die beestenquote:Op donderdag 22 november 2007 12:28 schreef afterburner het volgende:
[..]
Je weet dat krabben planten eten? Binnen een week had er een bij mij een stuk van 20x20cm waar planten stonden gesnoeid....
Tis maar dat je het weet.
Ohja zorg dan ook voor een zeer goed schuilplaats voor als ie "vervelt" anders is het voer![]()
Wat voor pomp heb jij eigenlijk?quote:Op woensdag 21 november 2007 23:15 schreef saaw het volgende:
mijn zuurstoftoevoer zit gewoon bij mn filter inbegrepen
los apparaatje dat met een slangetje aangesloten zit aan mn pomp, en dus kleine bubbeltjes toevoegt aan het gefilterde water
Dat ligt er maar aan. Als je een mooie grote Eheim op de kop kan tikken voor niet te veel zou ik er zo-wie-zo ff naar kijken.quote:Op donderdag 22 november 2007 12:20 schreef Glenn-Micra het volgende:
[..]
Tja ik koop ook het filter over.
Misschien toch verstandig om een nieuw filter te kopen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |