quote:Op zondag 11 november 2007 21:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat je valt op je eigen geslacht ipv op het andere lijkt me een zeer wezenlijk verschil.
Maar de nota heeft als hoofddoel de sociale acceptatie van homo's onder de Nederlandse bevolking. ik zie niet zo waarom het vallen op het eigen geslacht een wezenlijk verschil is om iemand wel of niet te accepteren in de samenleving.quote:Op zondag 11 november 2007 22:08 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het gaat om iets heel wezenlijks: de voortplanting...
Hoho ik wijs er slechts op dat er verschillen zijn. Ik zeg helemaal niet dat die verschillen een verschillende benadering rechtvaardigen. Ik ben integendeel de mening toegedaan dat rechten gelden voor eenieder, ongeacht de verschillen. Dat zou ook mooi zijn, rechten die alleen voor je eigen groep gelden...quote:Op zondag 11 november 2007 22:48 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
[..]
Maar de nota heeft als hoofddoel de sociale acceptatie van homo's onder de Nederlandse bevolking. ik zie niet zo waarom het vallen op het eigen geslacht een wezenlijk verschil is om iemand wel of niet te accepteren in de samenleving.
En het voortplantingsverschil vind ik ook eigenlijk wel kul, aangezien heterostellen tegenwoordig ook niet altijd voor kinderen kiezen en homostellen tegenwoordig (soms) wel.
Dat is dan gewoon onzin.quote:Op zondag 11 november 2007 22:08 schreef liefie_ het volgende:
Dat stuk heeft dus gewoon totaal niets met vinden te maken
Dat is geen mening of zo, dat is
Want? Kom dan ergens mee ipv het onzin noemenquote:
Dat zeg ik dus niet. Ik zeg dat er bepaalde karaktereigenschappen zijn die je alleen onder bepaalde homo's tegenkomt. Niet onder alle homo's dus. En in die zin zijn ze onderscheidend van de rest van de bevolking.quote:Op zondag 11 november 2007 23:40 schreef liefie_ het volgende:
Want? Kom dan ergens mee ipv het onzin noemen
Waarom zouden alle homos bepaalde karaktereigenschappen hebben?
En kun je dat bewijzen?
Welke karaktereigenschappen hebben bepaalde homo's dan die verder niemand heeft? Ben ik wel benieuwd naar.quote:Op zondag 11 november 2007 23:46 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus niet. Ik zeg dat er bepaalde karaktereigenschappen zijn die je alleen onder bepaalde homo's tegenkomt. Niet onder alle homo's dus. En in die zin zijn ze onderscheidend van de rest van de bevolking.
Echt je hebt een ontzettend wazige manier van discussierenquote:Op zondag 11 november 2007 23:46 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus niet. Ik zeg dat er bepaalde karaktereigenschappen zijn die je alleen onder bepaalde homo's tegenkomt. Niet onder alle homo's dus. En in die zin zijn ze onderscheidend van de rest van de bevolking.
Nou, je kent vast het type "verwijfde binnenhuisarchitect" wel. Need I say more?quote:Op zondag 11 november 2007 23:51 schreef SCH het volgende:
Welke karaktereigenschappen hebben bepaalde homo's dan die verder niemand heeft? Ben ik wel benieuwd naar.
Ik zeg ook niet dat het reden is om ze anders te behandelen. Wel dat een deel van de homo's niet alleen anders in bed is maar zich ook in andere situaties heel anders gedraagt dan de heteroman. En een andere groep is weer niet te onderscheiden van hetero's.quote:Op zondag 11 november 2007 23:52 schreef liefie_ het volgende:
Dat een bepaald procent eigenschappen deelt is geen reden om ze anders te behandelen (en het is alleen maar logisch, als je een grote groep mensen hebt dan zullen er vast een stel dezelfde eigenschappen delen)
En daardoor onderscheiden ze zich toch niet van de rest van de bevolking? Daar zul je ook mensen aantreffen met de zelfde eigenschappen
En al was dat niet, dan is het nog geen reden om ze anders te behandelen
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Je had het over karaktereigenschappen, niet over types.quote:Op maandag 12 november 2007 00:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, je kent vast het type "verwijfde binnenhuisarchitect" wel. Need I say more?
Er is net zo'n grote variatie onder homosexuele mannen qua eigenschappen en "types" als onder hetero mannenquote:Op maandag 12 november 2007 00:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het reden is om ze anders te behandelen. Wel dat een deel van de homo's niet alleen anders in bed is maar zich ook in andere situaties heel anders gedraagt dan de heteroman. En een andere groep is weer niet te onderscheiden van hetero's.
Maar zo simpel als: "er is alleen maar een verschil in seksuele voorkeur" is het nu eenmaal niet.
Prima.quote:Op maandag 12 november 2007 00:11 schreef liefie_ het volgende:
Er is net zo'n grote variatie onder homosexuele mannen qua eigenschappen en "types" als onder hetero mannen
Eenduidig misschien niet. Maar er zijjn wel kenmerken die bepaalde homomannen hebben die heteromannen absoluut niet hebben.quote:Behalve een verschil in sexuele voorkeur is er dus verder geen eenduidig verschil aan te duiden
Nee hoor, ik ken er een aantal.quote:En je type verwijfde binnenhuis architect is ook gewoon maar een stereotype
Dat vraag ik me af. Ik denk niet dat dat zo is namelijk. Of er wordt van de heteromannen die die kenmerken wel hebben, standaard gezegd dat ze nog uit de kast moeten komen.quote:Op maandag 12 november 2007 00:26 schreef PJORourke het volgende:
Eenduidig misschien niet. Maar er zijjn wel kenmerken die bepaalde homomannen hebben die heteromannen absoluut niet hebben.
Ik ook. Maar toevallig ken ik er ook die exact hetzelfde zijn en hetero pretenderen te zijn.quote:Nee hoor, ik ken er een aantal.
Sterke reactie weerquote:
Wat dan?quote:Eenduidig misschien niet. Maar er zijjn wel kenmerken die bepaalde homomannen hebben die heteromannen absoluut niet hebben.
[..]
Hierbij verwijs ik je door naar de post van SCHquote:Nee hoor, ik ken er een aantal.
Noem ze eens?quote:Op maandag 12 november 2007 00:26 schreef PJORourke het volgende:
Eenduidig misschien niet. Maar er zijjn wel kenmerken die bepaalde homomannen hebben die heteromannen absoluut niet hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |