abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 november 2007 @ 09:41:38 #1
196988 matthi
jezus christus is mijn redder
pi_54500024
dit is het artikel.

http://www.depers.nl/binn(...)e-van-homogeweld.htm

Rond de jaren 60 was er de seksuele revolutie.
Vandaag de dag wordt je gedwongen om mee te rebelleren.

ten eerste ben ik tegen geweld tegen homoseksuele mensen.

Ten tweede ik haat niemand ook geen homoseksuelen maar ben wel tegen hun levensstijl, die deugt namelijk niet.
Maar het rare is wel dat zij steeds zichzelf als slachtoffers zien.
in andere landen worden ze missschien onderdrukt, maar in nederland zijn, of in ieder geval mensen ertussen die zelf de onderdrukkers zijn.
Als er wel een groep is in nederland die anderen onderdrukt, zijn het wel homoseksuelen.

Ze willen iedereen dwingen een homoseksuele levensstijl te accepteren.
ik blijf altijd zeggen dat die levensstijl zondig is, zelfs als mensen mij met geweld of met de dood bedreigen.
Als iemand mij daarom dood, zal ik voor hem/haar bidden en aan god om vergeving vragen.

O wee wie dat niet doet en het slecht noemt waar ze mee bezig zijn, die staat het volgende te wachten.

http://www.depers.nl/binn(...)U-doet-aangifte.html

citaat :
"Lont zegt veel dreigmails, discriminerende teksten en beledigende telefoontjes te hebben ontvangen. Ook hiervan heeft zij aangifte gedaan"

Aan een boom herken je zijn vruchten.
De vruchten zijn dreigingen , moord en doodslag.

ik heb het nooit een vredelievende beweging gevonden.
ik heb weleens teksten gelezen bij demonstraties als vertaald uit het engels , wij zijn homoseksueel, wij zijn trots en gaan de wereld regeren.

Ieder mens die een geweten heeft en het nog niet heeft verdoofd, weet dat die levensstijl niet deugt.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alleen jezus christus maakt je vrij.
pi_54500054
Het staat geenszins vast, dat de bedreigingen tegen Lont afkomstig zijn van homoseksuelen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 10 november 2007 @ 09:54:41 #3
196988 matthi
pi_54500134
De bedreigingen hoeven inderdaad niet van homoseksuele mensen afkomstig te zijn.
Maar waar het om gaat is dat kritiek richtig die groep meteen op zo"n manier wordt beantwoord als naar lont.

Ik schreef hierboven o.a. " dan ook maar in nederland zijn of in ieder geval mensen ertussen die
zelf de onderdrukkers zijn.
  zaterdag 10 november 2007 @ 09:59:03 #4
196988 matthi
pi_54500168
Ik weet zelf uit eigen ervaring hoe mensen in mijn eigen omgeving erop reageren, als ze al
een vermoeden hebben dat je de levensstijl afkeurt.

Nou dan moet je eens zien of ze nou wel of geen homoseksueel zijn, in het gunstigste geval worden ze alleen boos.
Dus het is wel degelijk onderdrukking
pi_54500171
Iemand met "jezus christus is mijn redder" die het heeft over onderdrukking en het dwingen van het overnemen van een levensstijl, het moet toch niet gekker worden.
  zaterdag 10 november 2007 @ 10:15:50 #6
196988 matthi
pi_54500314
matteus 26 vers 59 De overpriesters en de gehele Raad trachtten een vals getuigenis tegen Jezus te vinden om Hem ter dood te brengen, maar zij vonden er geen,
60 hoewel er vele valse getuigen optraden.
pi_54500323
Het is wel typerend dat de homo's - terwijl ze steeds blijven hameren op "gelijke behandeling" - zo nodig aparte feestjes moeten hebben, aparte aangiften, aparte regeltjes...

En uiteraard steeds beginnen te janken als ze als "anders" worden beschouwd.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_54500331
- knip -

[ Bericht 89% gewijzigd door sp3c op 10-11-2007 18:52:47 (flamebait) ]
pi_54500364
er wordt dus een situatie gecreeerd waarin een geweldsmisdrijf tegen homo's per definitie betrekking heeft op de sexuele voorkeur van het slachtoffer
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_54500403
Krijgt BansheeBoy qua religieuze domheid nu concurrentie uit christelijke hoek?
  zaterdag 10 november 2007 @ 10:32:17 #11
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54500485
Wat een duidelijk OP mên. Top!

Over die registratie. Dat gebeurt al 2 jaar. 3 jaar geleden nog niet. Vandaar de stijging van geweld tegen homo's, daarvoor werd het niet apart geregistreerd.

Maargoed, het is een trend om oud nieuws opnieuw te publiceren.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_54500491
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 09:41 schreef matthi het volgende:

Ten tweede ik haat niemand ook geen homoseksuelen maar ben wel tegen hun levensstijl, die deugt namelijk niet.
Ik stopte al met lezen hier :'')
Zeggen dat ze het zo slecht nog niet hebben in Nederland en daarna wel zeggen dat ze niet deugen? Beetje krom
Hoe zou jij het vinden als mensen zeggen dat je niet deugt om hoe je geboren bent?
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_54500528
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 10:16 schreef Daffodil31LE het volgende:
Het is wel typerend dat de homo's - terwijl ze steeds blijven hameren op "gelijke behandeling" - zo nodig aparte feestjes moeten hebben, aparte aangiften, aparte regeltjes...

Ik ben niet voor aparte regeltjes en zo maar wel voor aparte feestjes
Iedereen gaat toch naar "aparte" feestjes? De ene gaat naar defqon of weet ik hoe die dingen heten en de andere naar een concert van een of andere metal band
Nou homo's gaan naar bv pannfeesten (vanavond ) maar gaan ook echt wel eens naar een "gewone" kroeg hoor
pi_54500561
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 10:35 schreef liefie_ het volgende:

[..]

Ik ben niet voor aparte regeltjes en zo maar wel voor aparte feestjes
Iedereen gaat toch naar "aparte" feestjes? De ene gaat naar defqon of weet ik hoe die dingen heten en de andere naar een concert van een of andere metal band
Nou homo's gaan naar bv pannfeesten (vanavond ) maar gaan ook echt wel eens naar een "gewone" kroeg hoor
Ik doel dus op bijvoorbeeld die homo-optocht in de grachten van Amsterdam. Da's gewoon een uiting van "kijk eens hoe apart wij zijn" terwijl ze wel steeds willen worden gezien als normale mensen.
pi_54500593
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 10:38 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Ik doel dus op bijvoorbeeld die homo-optocht in de grachten van Amsterdam. Da's gewoon een uiting van "kijk eens hoe apart wij zijn" terwijl ze wel steeds willen worden gezien als normale mensen.
Laten we het Zomercarnaval en de FFWD Danceparade dan ook maar opdoeken?
pi_54500597
quote:

[..]

Ten eerste is dat een klein deel van de mensen die daar aan mee doet
En ten tweede kun je dat niet gewoon zien als: die mensen zijn ook anders? Creativer, extraverter etc Dat wil niet zeggen dat het geen "normale" mensen zijn (misschien moet je sowieso ophouden met die term want die is echt dom, ik bedoel wat is een normaal mens? en je wekt nogal snel de indruk dat je homosexuelen daar niet bij schaart)
Is het zelfde als mensen die zomercarnaval vieren in rotterdam of mee doen aan het bloemencorso in weet ik waar het ookal weer is. Niet iedereen vind het leuk, maar voor sommige mensen is het helemaal hun ding om er outfits voor te verzinnen of wagens (boten)

Naja ik denk ook maar hardop...
pi_54500601
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 10:41 schreef EvL. het volgende:

[..]

Laten we het Zomercarnaval en de FFWD Danceparade dan ook maar opdoeken?
Idd
pi_54500659
Kijk, ik zit hier geen homo's te bashen. Ik stel enkel vast dat ze aan de ene kant willen dat ze als normale mensen beschouwd worden, maar aan de andere kant hun verschil duidelijk gaan staan te etaleren.

En daarom vraag ik me ook af wat het nut is van het apart registreren van misdrijven jegens homo's. Ze zijn toch normaal zoals ieder ander?

En afschaffen van zomercarnaval of danceparade? Voor mij niet gelaten hoor. I'm too old for that shit
pi_54500687
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 10:46 schreef Daffodil31LE het volgende:
Kijk, ik zit hier geen homo's te bashen. Ik stel enkel vast dat ze aan de ene kant willen dat ze als normale mensen beschouwd worden, maar aan de andere kant hun verschil duidelijk gaan staan te etaleren.

En daarom vraag ik me ook af wat het nut is van het apart registreren van misdrijven jegens homo's. Ze zijn toch normaal zoals ieder ander?

En afschaffen van zomercarnaval of danceparade? Voor mij niet gelaten hoor. I'm too old for that shit
Als "normaal" mens kun je niet verschillend zijn?
Als je zo gaat redeneren kunnen verschillen tussen subculteren ook niet (like I said mensen die van hardstyle houden en zich een bepaalde kleding stijl aan meten en mensen die van metal houden en zich een bepaalde kledingstijl aan meten etc.)
Mensen zijn verschillend dat is gewoon zo en dat is leuk
Zo lang mensen het nog hebben over normale mensen en homos die volgens hun daar niet bij horen lijkt het me duidelijk dat er nog wel iets gedaan kan worden op het vlak van acceptatie
pi_54500711
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 10:46 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dus om "geaccepteerd" te worden als "normaal mens" mag je geen feestjes meer houden? Het moet écht niet gekker gaan worden hoor..
quote:
Ben je wel voor het apart registreren van geweld op basis van ras?
quote:
En je woont in Baarle, dat helpt natuurlijk ook niet.
  zaterdag 10 november 2007 @ 11:00:14 #21
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54500805
Geweld, haat of angst voor homo's is een teken van een slechte educatie, angst of ander 'gebrek' waardoor de persoon in kwestie feitelijk artikel 1 van de grondwet overtreedt.

Wat betreft de 'voorkeur' die homo's krijgen in dit soort gevallen; ik denk niet dat dat erg is. Al zou je met elk recht natuurlijk ook kunnen zeggen dat Moslims, hardcore-fans, hardrock-fans en alle andere 'andere' mensen, denk ik dat homo's hier wel een streepje voor hebben. Het is nou eenmaal zo dat homohaat sneller en vaker voorkomt vanuit elke willekeurige laag van de bevolking, en dat is iets heel slechts.
  zaterdag 10 november 2007 @ 11:14:06 #22
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_54500987
Zolang er mensen zoals TS zijn die "de levensstijl afkeuren" en homofilie als "zonde" beschouwen dient de emancipatie door te gaan.

Het zou TS sieren eens zijn aannames overboord te gooien en met andere ogen naar de wereld te kijken. Mischien ben je nog niet helemaal geestesdood gemaakt door je religie,
Siamo Tutti Antifascisti!
  zaterdag 10 november 2007 @ 11:24:13 #23
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_54501169
Vandaag de dag wordt daar weer afbraak aan gedaan door ons christelijke kabinet.

ten eerste ben ik tegen geweld tegen christelijke mensen.

Ten tweede ik haat niemand ook geen christenen maar ben wel tegen hun levensstijl, die deugt namelijk niet.
in moslimlanden worden ze juist vervolgt, maar in nederland zijn, of in ieder geval mensen ertussen die zelf proberen te onderdrukken, wat vaak niet lukt aangezien we hier in een seculier land zijn maar ze hebben dus wel een paar speciale wetten die hun religie specifiek beschermt wat dus eigenlijk ongrondwettelijk is.
Als er wel een groep is in nederland die anderen onderdrukt, zijn het wel christenen.

Ze willen iedereen dwingen een christelijke levensstijl te accepteren.
ik blijf altijd zeggen dat die levensstijl irrationeel is, zelfs als mensen mij met geweld of met de dood bedreigen.
Als iemand mij daarom dood, zal ik gewoon best wel bezwaar tegen hebben ivbm met mijn protesterende overlevingsinstinct.

De vruchten zijn dreigingen, moord, doodslag, racisme, facisme, genocide, kinderverkrachting en kruistochten.

ik heb weleens teksten gelezen bij demonstraties als vertaald uit het engels , wij zijn christenen, wij zijn trots en gaan de wereld regeren.

Ieder mens die een geweten heeft en het nog niet heeft verdoofd, weet dat die levensstijl niet deugt.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alleen rationele gedachtes maken je vrij.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_54502340
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 11:24 schreef SpecialK het volgende:
Vandaag de dag wordt daar weer afbraak aan gedaan door ons christelijke kabinet.

Ten tweede ik haat niemand ook geen christenen maar ben wel tegen hun levensstijl, die deugt namelijk niet.
in moslimlanden worden ze juist vervolgt, maar in nederland zijn, of in ieder geval mensen ertussen die zelf proberen te onderdrukken, wat vaak niet lukt aangezien we hier in een seculier land zijn maar ze hebben dus wel een paar speciale wetten die hun religie specifiek beschermt wat dus eigenlijk ongrondwettelijk is.
Als er wel een groep is in nederland die anderen onderdrukt, zijn het wel christenen.

ik blijf altijd zeggen dat die levensstijl irrationeel is, zelfs als mensen mij met geweld of met de dood bedreigen.
Als iemand mij daarom dood, zal ik gewoon best wel bezwaar tegen hebben ivbm met mijn protesterende overlevingsinstinct.

De vruchten zijn dreigingen, moord, doodslag, racisme, facisme, genocide, kinderverkrachting en kruistochten.

ik heb weleens teksten gelezen bij demonstraties als vertaald uit het engels , wij zijn christenen, wij zijn trots en gaan de wereld regeren.

LOL. Ik moet zeggen dat die tekst inderdaad meer van toepassing is bij christenen.
  zaterdag 10 november 2007 @ 12:40:20 #25
196988 matthi
pi_54502450
specialk

De bijbel zei het al
nu moet ik toch een aantal teksten citeren.
jesaja 5 vers 20 Wee hun die het kwade goed noemen en het goede kwaad; die duisternis voorstellen als licht en licht als duisternis; die bitter doen doorgaan voor zoet en zoet voor bitter.

de vruchten van een christen.

Romeinen 13:8 Zijt niemand iets schuldig dan elkander lief te hebben; want wie de ander liefheeft, heeft de wet vervuld.

Lukas 6:29 Slaat iemand u op uw wang, keer hem ook de andere toe, neemt iemand u uw mantel af, laat hem ook het hemd nemen.

Trouwens over de kruistochten die waren o.a. gericht om jeruzalem te doden ondertussen hebben ze zowel joden, christenen als moslims gedood.
door alle eeuwen heen heeft de katholieke kerk christenen vervolgd.

Jezus is gekruisigd hij heeft niemand gekruisigd.
pi_54502472
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 09:59 schreef EvL. het volgende:
Iemand met "jezus christus is mijn redder" die het heeft over onderdrukking en het dwingen van het overnemen van een levensstijl, het moet toch niet gekker worden.
Ik sluit me hier graag bij aan. Zoveel stomheid EN domheid heb ik zelden in een topicstart gelezen. Hoe bekrompen en gehersenspoeld kun je zijn. Elke vorm van discussie is volstrekt zinloos.
  zaterdag 10 november 2007 @ 12:42:43 #27
196988 matthi
pi_54502496
1 tessalonicenzen 2 vers 14 Want gij, broeders, zijt navolgers geworden van de gemeenten Gods in Christus Jezus, die in Judea zijn, omdat ook gij hetzelfde te verduren hebt gehad van uw eigen volksgenoten als zij van de Joden,
15 die zelfs de Here Jezus en de profeten gedood en ons tot het uiterste vervolgd hebben, die Gode niet behagen en tegen alle mensen ingaan,
pi_54502750
quote:
in andere landen worden ze missschien onderdrukt, maar in nederland zijn, of in ieder geval mensen ertussen die zelf de onderdrukkers zijn.
Als er wel een groep is in nederland die anderen onderdrukt, zijn het wel homoseksuelen.

ik blijf altijd zeggen dat die levensstijl zondig is, zelfs als mensen mij met geweld of met de dood bedreigen.
Hoezo niet onderdrukken? 66 procent van de CU leden, is het er mee eens dat homoseksuelen geen leidinggevende functies mogen hebben, hoe kan je dan stellen dat ze niet onderdrukt worden!

En hoe kom je erbij dat WIJ jou onze levensstijl op leggen, als er 1 groep wel pragmatisch bezig is om christus te spammen zijn het de kerkelijke bewegingen. Het begint al met het luiden van de klokken, het buitengewoon protserig tentoonstellen van christelijke waarden (hoe hoger het gebouw hoe beter).

Daarnaast, wil ik wel eens weten waarom je een homoseksuele levensstijl (wat is dat eigenlijk?) afkeurt.

Iets als seks met kinderen, DAT zou je moeten afkeuren, helaas is de Kerk 1 van de MINST veilige plaatsen voor kinderen.

Bovendien vind ik het schokkend dat er nog steeds mensen geloven in Christus, alleen op basis van een boek dat op basis van mondelinge overdracht is samengestelt in een tijd dat mensen van natuurlijke fenomenen nog niets begrepen. Mijn inziens is de kans groot dat Jezus een oplichter en volksmenner was, die met slimme goochel trucjes en mindgames mensen voor zich probeerde te winnen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_54502883
quote:

Ik heb dit al eerder geschreven op fok, ik ga niet weer het hele verhaal doen, maar het komt hier op neer:

Er is niet zoiets als een "eenduidige groep homos". De homowereld bestaat voor ongeveer 60 procent uit mensen die nooit in het homo wereldje komen.
De overige veertig procent zijn op te delen in allerlei scenes, wat je op tv ziet zijn vrijwel altijd de extreme travestieten, maar als je eens een keer in de reguliers dwarsstraat om je heen kijkt, dan zal je op 5000 man hoogstens 5 travestieten zien.

Dan nog een misverstand: Homos roepen ZELDEN dat ze anders behandeld willen worden, het is maar een klein groepje dat dit roept, het is meestal de kliek rond het COC en de Gaykrant, ik kan je zeggen dat dit een clubje is van met name oudere homo's die niet snappen dat emancipatie voltooid is.

Of homo's anders behandeld moeten worden? Nee hou op, maar als blijkt dat er bijvoorbeeld relatief veel geweld tegen homo's is dan is het wel zo verstandig om dit te meten, en eventueel hier actie op te ondernemen, hetzelfde zou ik doen als er relatief veel clowns, sinterklaasen of christenen worden mishandeld.
pi_54502941
quote:

[..]

En deze optocht brengt de amsterdamse middenstand jaarlijks 20 miljoen extra in het laatje, als Ajax een rondvaart maakt dan wordt de boel alleen maar gesloopt.

Grappig trouwens dat je de optocht bedoeld, de 300.000 toeschouwers is voornamelijk hetero.
pi_54503192
En als je dan toch op basis van de bijbel wilt discussieren, dan kan ik je nog wel wat meer dingen om je oren slaan, de homoseksualiteit die in die tijd voorkwam was totaal anders als die van nu, in de oudheid kwamen vaste homorelaties vrijwel niet voor, tegenwoordig zijn er veel homos die hun relatie op een zelfde manier beleven, zoals een man en vrouw (volgens de bijbel) moeten beleven.

Bovendien is door het woordgebruik in de bijbel vaak dermate onduidelijk of het om homo's, euneuchen of perverselingen gaat.
pi_54503363
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 12:40 schreef matthi het volgende:
specialk

De bijbel zei het al
.....
Kunnen we ook citaties uit de Lord of the Rings gebruiken?
pi_54503402
Er is ook een vent die een miljoen uitlooft als je kan aantonen dat Jezus C. uberhaupt bestaan heeft.
pi_54503541
quote:
Vandaag de dag wordt je gedwongen om mee te rebelleren.
Regelrechte onzin.
quote:
Vertel: zijn er in Nederland politieke partijen die homoseksualiteit als uitgangspunt nemen in al hun beslissingen? Zijn er speciale heilige boeken onder homo's waarin staat dat gelovigen zondig zijn of zullen branden in de hel? Zorgen homoseksuelen ervoor dat christen niet meer mogen trouwen? Niet meer naar de kerk mogen? - Je kraamt echt dieptrieste onzin uit.
quote:
Alweer onzin. En waarom vind je andermans levensstijl eigenlijk zondig? Omdat je in een sprookjesboek gelooft waarin dat staat opgeschreven. Je zou ook eens voor jezelf kunnen gaan nadenken en mensen gewoon in hun waarde laten.
quote:
O wee wie dat niet doet en het slecht noemt waar ze mee bezig zijn, die staat het volgende te wachten.
Lont zegt veel dreigmails, discriminerende teksten en beledigende telefoontjes te hebben ontvangen. Ook hiervan heeft zij aangifte gedaan
Haat uit naam van religie komt niet voor, wil je beweren? Protestanten en katholieken slachtten elkaar zelfs af in Noord-Ierland, waar HEB je het in vredesnaam over? Bovendien blijkt nergens uit dat de bedreigingen aan het adres van Lont specifiek van homo's afkomstig zijn. Om dan nog maar te zwijgen - want daar heb je het natuuuurlijk NIET over - dat Lont homo's "geestelijk dood" heeft gewenst. Ronduit discriminerend, maar daar horen we jouw soort niet over, omdat geloof de dekmantel is.
quote:
Alleen jezus christus maakt je vrij.
Zelfs ALS homoseksualiteit een keuze was, zou ik er tien keer liever voor kiezen dan voor een 2000 jaar oud sprookjesboek vol oordelende menselijke uitspraken. Jezus Christus (van wie overigens legio aanwijzingen bestaan dat hij zelf homo was) richt in jouw geval meer schade aan dan dat het je vrij maakt. Je hebt namelijk het vermogen om helder te denken helemaal verloren.
pi_54503581
Jij dwingt homoseksuelen een heteroseksuele levensstijl te accepteren.
  zaterdag 10 november 2007 @ 13:38:49 #36
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zaterdag 10 november 2007 @ 16:20:31 #37
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_54506567
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 12:40 schreef matthi het volgende:
specialk

De bijbel zei het al
nu moet ik toch een aantal teksten citeren.
jesaja 5 vers 20 Wee hun die het kwade goed noemen en het goede kwaad; die duisternis voorstellen als licht en licht als duisternis; die bitter doen doorgaan voor zoet en zoet voor bitter.
Zie ik er uit als iemand die ook maar ene ruk geeft om wat de bijbel zegt? Flikker toch op met je kinderlijk sprookjesgebrabbel man daar hebben moderne weldenkende mensen geen boodschap meer aan.
quote:
de vruchten van een christen.

Romeinen 13:8 Zijt niemand iets schuldig dan elkander lief te hebben; want wie de ander liefheeft, heeft de wet vervuld.

Lukas 6:29 Slaat iemand u op uw wang, keer hem ook de andere toe, neemt iemand u uw mantel af, laat hem ook het hemd nemen.
Groot verschil tussen wat er in je door een psychiatrisch pantienten samengesteld kalkwerkje staat en de werkelijkheid. Maargoed oogkleppen en gebrek aan reflectie zijn overduidelijk weer de standaard accessoires van religie.
quote:
Trouwens over de kruistochten die waren o.a. gericht om jeruzalem te doden ondertussen hebben ze zowel joden, christenen als moslims gedood.
door alle eeuwen heen heeft de katholieke kerk christenen vervolgd.
Ja barbaren die elkaar af lopen te slachten. Prima. Het enige wat mij dwars zit is het lot van alle normale mensen die gewoon hun rustige leventje probeerde te leiden tot dat geestelijk gehandicapte relifreaks zoals jij met zwaard en schild langs kwamen om ze maar eens goed te bekeren of een kopje kleiner te maken. Wat de motieven van die geweldadige endorfine junks waren en wie er allemaal met elkaar overhoop lag kan me eigenlijk niet zoveel schelen.
quote:
Jezus is gekruisigd hij heeft niemand gekruisigd.
Wie? Is dit weer zo'n figuur uit je sprookjesboek waar ik dan zogenaamd respect voor moet hebben ofzo? Ik ken deze jezus niet waar je het over hebt. Volgende keer kom je maar met antwoorden die buiten jouw persoonlijke modderpoeltje aan waanbeelden ook nog waarde hebben.

Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_54507012
Ik daag topicstarter graag uit om een keer een avondje stappen in de gayscene mee te maken, dan kan ie zien hoe aardig en liefdevol homos zijn, in ruil ervoor ben ik bereid om met hem een kerkdienst danwel bijbelstudie bij te wonen. Ik heb niets tegen mensen met een christelijke levensopvatting, wel tegen mensen die de bijbel naar het woord geloven, komop zeg, hoe kan je als christen mensen uitsluiten?
Gelukkig heb ik een aantal zeer goede christenvrienden (en ook moslim vrienden), die homos gewoon accepteren. Uiteraard hoef je het niet eens te zijn, maar het christelijke geloof en dan met name de 10 geboden daar heb ik geen enkel probleem mee. Sterker nog zelfs ik als niet christelijk mens leef naar de 10 geboden, omdat het het generieke uitgangspunt is van hoe mensen fatsoenlijk met elkaar om gaan is.

Daarnaast wil ik nog opmerken dat de agressie van christenen tegen homos niet vreemd is, homoseksuailiteit was onder romeinen veel meer geaccepteerd als bij de rest, en aangezien de romeinen christus hebben vermoord is het niet vreemd dat er vanuit de christelijke hoek naar wraak wordt gezocht.
pi_54507416
quote:

Het komt misschien niet in je hoofd op dat er onder homo's ook twee verschillende groepen kunnen zijn met elk een eigen mening?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  zaterdag 10 november 2007 @ 17:05:17 #40
196988 matthi
pi_54507444
De reacties van sommige bewijzen alleen maar wat ik net heb geschreven.

matteus 26 vers 59 De overpriesters en de gehele Raad trachtten een vals getuigenis tegen Jezus te vinden om Hem ter dood te brengen, maar zij vonden er geen,
60 hoewel er vele valse getuigen optraden.
  zaterdag 10 november 2007 @ 17:14:23 #41
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_54507608
En toen zeide jezus: wie betaalt hier voor de hamburgers? Pinautomaat om de hoek is nl buiten gebruik en ik heb geen geld bij me.
En een van de profeten trok z'n portemone en schoot voor.
En goede tijden, volgeladen met jolijt, braken aan.

Markus 4 regel 10 tot 13

Diep he?
  zaterdag 10 november 2007 @ 17:29:54 #42
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_54507928
Het linkje werkt niet. En dat is het enige rationele uit de hele OP
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 10 november 2007 @ 17:33:36 #43
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_54507990
Meh, ik heb hier geen zin in ook.

Zoek het maar uit.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_54509187
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 17:05 schreef matthi het volgende:
De reacties van sommige bewijzen alleen maar wat ik net heb geschreven.
Nee, het feit dat je niet inhoudelijk ingaat op vragen aan jouw adres, maar dat je alleen wat bijbelteksten neerkwakt, op een jezelf nogal superieur voelend toontje... DAT bewijst iets.

Het bewijst dat je de discussie inhoudelijk niet kunt winnen, dat je alleen kunt redeneren vanuit een 2000 jaar oud sprookjesboek en dat je niet voor jezelf kunt denken.

Gezien de houding van topicstarter stel ik voor dat dit (toch al bagger)topic op slot gaat.
  zaterdag 10 november 2007 @ 18:40:59 #45
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_54509369
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 13:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb dit al eerder geschreven op fok, ik ga niet weer het hele verhaal doen, maar het komt hier op neer:

Er is niet zoiets als een "eenduidige groep homos". De homowereld bestaat voor ongeveer 60 procent uit mensen die nooit in het homo wereldje komen.
De overige veertig procent zijn op te delen in allerlei scenes, wat je op tv ziet zijn vrijwel altijd de extreme travestieten, maar als je eens een keer in de reguliers dwarsstraat om je heen kijkt, dan zal je op 5000 man hoogstens 5 travestieten zien.

Dan nog een misverstand: Homos roepen ZELDEN dat ze anders behandeld willen worden, het is maar een klein groepje dat dit roept, het is meestal de kliek rond het COC en de Gaykrant, ik kan je zeggen dat dit een clubje is van met name oudere homo's die niet snappen dat emancipatie voltooid is.

Of homo's anders behandeld moeten worden? Nee hou op, maar als blijkt dat er bijvoorbeeld relatief veel geweld tegen homo's is dan is het wel zo verstandig om dit te meten, en eventueel hier actie op te ondernemen, hetzelfde zou ik doen als er relatief veel clowns, sinterklaasen of christenen worden mishandeld.

"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
pi_54509380
Ik blijf het aandoenlijk vinden dat zo'n schaapje steeds met sprookjesteksten strooit en daarmee denkt indruk te maken.
could you just [i]not[/i] breathe?
  zaterdag 10 november 2007 @ 18:42:51 #47
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_54509425
quote:

"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
pi_54510027
quote:

MEES-TER-LIJK !!!
pi_54513559
quote:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 10 november 2007 @ 21:28:55 #50
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')