Goud is al door z'n piek heen. De enige manier waarop de goudprijs (in euro's) op korte termijn nog veel kan stijgen, is als de dollar weer in elkaar dondert.quote:Op zaterdag 10 november 2007 03:45 schreef henkway het volgende:
[..]
ja maar nu is goud ff beter. En ik zie het niet veranderen voorlopig
Zie de datum waarop het gepost isquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:55 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Goud is al door z'n piek heen. De enige manier waarop de goudprijs (in euro's) op korte termijn nog veel kan stijgen, is als de dollar weer in elkaar dondert.
En dat snappen ze niet helemaal in de USAquote:Op zaterdag 10 november 2007 07:39 schreef Vampier het volgende:
ach.... liquidity.... it's just a word
Drugshondquote:American Express en leasebedrijf CIT krijgen kapitaalinjecties
Creditcardmaatschappij American Express krijgt een kapitaalinjectie van 3,39 miljard dollar van de Amerikaanse overheid. De Amerikaanse lease- en financieringsmaatschappij CIT Group ontvangt ook een kapitaalinjectie: van 2,33 miljard dollar.
CIT
CIT Group biedt wereldwijd financiële producten en diensten aan en beheert daarnaast onder meer vliegtuigen voor meer dan 120 luchtvaartmaatschappijen. De financiële dienstverlener vroeg eerder deze maand een normale bankstatus aan bij de Amerikaanse financiële toezichthouders. Het bedrijf komt daardoor in aanmerking voor geld uit het noodfonds van 700 miljard dollar dat de Amerikaanse overheid in november instelde voor de noodlijdende financiële sector.
Verlies
CIT Group heeft sinds het tweede kwartaal van vorig jaar een nettoverlies geleden van 2,9 miljard dollar en raakte dit jaar al 80 procent van zijn beurswaarde kwijt.
American Express
Door de financiële crisis en de verzwakking van de Amerikaanse economie is het aantal wanbetalingen op schulden bij creditcard-maatschappij American Express snel gestegen. Ook heeft het bedrijf moeite om nieuwe fondsen te vergaren. American Express vormde zich in november om tot normale bank om toegang te krijgen tot het steunfonds dat in principe alleen bedoeld was voor banken.
Bail-out
Het geld is afkomstig uit het Amerikaanse noodfonds van 700 miljard dollar dat eerder dit jaar in het leven werd geroepen ter ondersteuning van de zwaar getroffen financiële sector.
nou, jij bent ver terug gegaan met topicslezen?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:55 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Goud is al door z'n piek heen. De enige manier waarop de goudprijs (in euro's) op korte termijn nog veel kan stijgen, is als de dollar weer in elkaar dondert.
Bronquote:MasterCard weerstaat crisis
NEW YORK (AFN) - MasterCard heeft de gevolgen van de kredietcrisis tot nu toe relatief goed weten te weerstaan. De op een na grootste creditcardmaatschappij ter wereld boekte in het vierde kwartaal een winst van 243 miljoen dollar, hoger dan analisten hadden verwacht. Het gaat om een cijfer waarbij de kosten van een juridische regeling niet zijn meegenomen.
De nettowinst daalde met 21 procent tot ruim 239 miljoen dollar. Dat kwam omdat in dezelfde periode in 2007 MasterCard profiteerde van de verkoop van een belang in een Braziliaans bedrijf. De omzet steeg met 14 procent tot 1,2 miljard dollar.
“Ondanks de ernstige economische turbulentie wereldwijd, waren wij in staat om een uitstekend operationeel resultaat te bereiken in het vierde kwartaal”, aldus MasterCard-topman Robert Selander.
It's kicking in.....quote:U.S. credit card defaults rise to 20 year-high
Mon Mar 16, 2009 6:17pm EDT
By Juan Lagorio
NEW YORK (Reuters) - U.S. credit card defaults rose in February to their highest level in at least 20 years, with losses particularly severe at American Express Co (AXP.N) and Citigroup (C.N) amid a deepening recession.
AmEx, the largest U.S. charge card operator by sales volume, said its net charge-off rate -- debts companies believe they will never be able to collect -- rose to 8.70 percent in February from 8.30 percent in January.
The credit card company's shares wiped out early gains and ended down 3.3 percent as loan losses exceeded expectations. Moshe Orenbuch, an analyst at Credit Suisse, said American Express credit card losses were 10 basis points larger than forecast.
In addition, Citigroup Inc (C.N) -- one of the largest issuers of MasterCard cards -- disappointed analysts as its default rate soared to 9.33 percent in February, from 6.95 percent a month earlier, according to a report based on trusts representing a portion of securitized credit card debt.
"There is a continued deterioration. Trends in credit cards will get worse before they start getting better," said Walter Todd, a portfolio manager at Greenwood Capital Associates.
U.S. unemployment -- currently at 8.1 percent -- is seen approach 10 percent as the country endures its worst recession since World War Two, leaving more than 13 million Americans jobless, according to a Reuters poll of economists.
However, not all were bad surprises. JPMorgan Chase & Co (JPM.N) and Capital One reported higher credit card losses, but they were below analysts expectations.
Chase -- a big issuer of Visa cards -- reported its charge-off rate rose to 6.35 percent in February from 5.94 percent in January. The loss rate for the first two months of the quarter is 126 bps from the previous quarterly average compared to an estimate of a 145 bp increase, Orenbuch said.
Capital One Financial Corp's (COF.N) default rate increased to 8.06 percent in February from 7.82 percent in January.
MORE PAIN AHEAD
Analysts estimate credit card chargeoffs could climb to between 9 and 10 percent this year from 6 to 7 percent at the end of 2008. In that scenario, such losses could total $70 billion to $75 billion in 2009.
"People underestimated the severity of the downturn we are experiencing and I wouldn't be surprised to see them north of 10 percent," said Todd, who added American Express was most exposed to higher credit card losses, given its sole reliance on the industry.
Credit card lenders are trying to protect themselves by tightening credit limits, rising standards, and closing accounts. They have also been slashing rewards, raising interest rates and increasing fees to cushion further losses.
Meredith Whitney, one of Wall Street's best known and most bearish bank analysts, estimates that Americans' credit card lines will be cut by $2.7 trillion, or 50 percent, by the end of 2010 -- and fewer Americans will be offered new cards.
"We believe that the US credit card industry will feel additional credit pain over the next 12-18 months. Until lenders like Capital One show stabilization, followed by trend-bucking improvement over a several-month period, we will continue to remain bearish on credit card lenders," said John Williams, an analyst at Macquarie Research.
Todd said credit card issuers shares -- which are down up to 60 percent in 2009 -- will remain under pressure until the end of 2009, or early next year, when bad loans could start to redeem.
Logisch dat AmEx dit als eerste merkt: zij hebben alleen chargecards, waarvan het saldo iedere maand volledig wordt geincasseerd. De visa/mc/discover/diners klanten hoor je nu nog niet, die doen alleen minimum payments...wait and see.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:37 schreef Drugshond het volgende:
[..]
It's kicking in.....
Grappig dat dit topic al 1,5 jr oud is.![]()
Ik lees alleen mee maar je zit erg goed steeds, met Citibank ook al toen je dat postte.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:37 schreef Drugshond het volgende:
[..]
It's kicking in.....
Grappig dat dit topic al 1,5 jr oud is.![]()
Na de creditcard crunch komen de college loans...oftewel studieschulden. Gaat in NL ook een groot probleem worden over pakweg 5 jaar. Topic ff openlaten tot die tijd svp.quote:Op donderdag 19 maart 2009 01:32 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik lees alleen mee maar je zit erg goed steeds, met Citibank ook al toen je dat postte.
In NL? Dat lijkt mij sterk. Je kan nl. met draagkrachtberekening er voor zorgen dat je niet hoeft terug te betalen als je dat niet kan.quote:Op donderdag 19 maart 2009 01:36 schreef renegade808 het volgende:
studieschulden. Gaat in NL ook een groot probleem worden over pakweg 5 jaar.
bovendien zijn studieschulden bij ibg niet direct opeisbaar.quote:Op donderdag 19 maart 2009 01:36 schreef renegade808 het volgende:
[..]
Na de creditcard crunch komen de college loans...oftewel studieschulden. Gaat in NL ook een groot probleem worden over pakweg 5 jaar. Topic ff openlaten tot die tijd svp.
Ha, die vind ik goed gezien!quote:Op zaterdag 10 november 2007 11:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
De waarde is nog steeds hetzelfde, alleen de prijs is nu lager.
Values is what you get, Price is what you payquote:Op donderdag 19 maart 2009 10:56 schreef Demophon het volgende:
[..]
Ha, die vind ik goed gezien!![]()
![]()
Maar strikt genomen hoef je niet helemaal gelijk te hebben; je hebt een aandeel in het bedrijf, maar dit bedrijf kan gegroeid of gekrompen zijn, een gebouw erbij of minder.
Nah, in nederland zie ik studieschulden geen groot probleem worden. De gemiddelde schuld is hooguit enkele duizenden euro's die je over 15 jaar mag uitsmeren. Daar gaan mensen echt niet op failliet.quote:Op donderdag 19 maart 2009 01:36 schreef renegade808 het volgende:
[..]
Na de creditcard crunch komen de college loans...oftewel studieschulden. Gaat in NL ook een groot probleem worden over pakweg 5 jaar. Topic ff openlaten tot die tijd svp.
ikken mensen in de US met studieschulden van 40 a 70K dollarquote:Op donderdag 19 maart 2009 11:43 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nah, in nederland zie ik studieschulden geen groot probleem worden. De gemiddelde schuld is hooguit enkele duizenden euro's die je over 15 jaar mag uitsmeren. Daar gaan mensen echt niet op failliet.
In Amerika echter, met schulden van tienduizenden per jaar zie ik het eerder een probleem worden ja.
Aangezien banken die schuld niet zien en de wet dit dat mogelijk moet maken niet snel zal komen, zal dat wel meevallen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:41 schreef renegade808 het volgende:
Banken in Nederland zullen niet zo snel meer hypotheken verstrekken aan mensen met forse studieschulden.
15.000 is tegenwoordig gemiddeld volgens mij en door deze crisis zullen mensen langer studeren of er een Mastertje achteraan plakken dus over een paar jaar zitten we wel tegen de 20k gemiddeld.quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:52 schreef henkway het volgende:
[..]
ikken mensen in de US met studieschulden van 40 a 70K dollar
en in Nederland lopen er ook massa's met 15 a 20 K euro.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:22 schreef Drugshond het volgende:
Kan nog lachen worden voor Citigroup... die zitten hier redelijk in.
Bij mij wordt toch maar 45 euro per maand afgeschreven en moet ik zelf actie ondernemen om versneld af te lossen. Aangezien ik daar vaak te lui voor ben is de CC vaak weer op nul bij de volgende vakantie. Zon lening via je CC kost je stiekum toch nog flink wat rente (13%) op jaarbasis ongeveer.quote:Op maandag 27 juli 2009 15:17 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel % van dit probleem zal zich eventueel in de UK voordoen en hoeveel% in de rest van Europa?
Kan dat niet echt uit het oorspronkelijke FT-artikel halen
Volgens mij worden creditcards in bv. NL en D tov. US/UK nauwelijks gebruikt voor hun leenfaciliteit. Mijn NL Mastercard bv. wordt na een maand afgeschreven van mijn privé-rekening; daar kan je nauwelijks langer dan een maand mee rood staan. Dat is volgens mij de standaard methode in NL.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |