Leuk die palmbomenquote:
Gaat hard met dat versterkte broeikaseffectquote:
zow.. die duinen ziijn omhooggewaaidquote:
Lijkt wel herfst!quote:Op vrijdag 9 november 2007 16:40 schreef kepler het volgende:
regen, veel wind, zon, hagel
eigenlijk wel alles in Delft
Zoiets maak je niet elke dag mee.quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:42 schreef Eveli het volgende:
Hoeveel foto's kun je maken van die paar centimeters over de kade?Maar toch leuk dat je de moeite hebt genomen.
Denk niet dat dat nodig is, springtij is voorlopig weer even geweest.quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:00 schreef Greys het volgende:
Zouden de waterkeringen dan weer dicht gaan?
nee, zondag is het juist springtij.quote:Op zaterdag 10 november 2007 00:39 schreef barthol het volgende:
[..]
Denk niet dat dat nodig is, springtij is voorlopig weer even geweest.
quote:Zondagochtend krijgen we al weer met een storing te maken. In de loop
van de nacht gaat het regenen. In de ochtend klaart het van het noorden
uit op en volgen er enkele buien. De westelijke wind is in de nacht en
ochtend vrij krachtig, 5 en in de kustprovincies hard of stormachtig, 7
of 8, met aan de kust kans op westerstorm, windkracht 9. In de ochtend
draait de wind naar noordwest en neemt af. De middagtemperatuur is
ongeveer 10 graden.
Centrale Weerkamer KNMI De Bilt
ja klopt. weinig aan de hand dus wat betreft waterstanden zondag zolang het westerstorm blijft.quote:Op zaterdag 10 november 2007 01:36 schreef indahnesia.com het volgende:
Maar een westerstorm is toch veel minder gevaarlijk dan een noordwester?
ben benieuwdquote:Op zaterdag 10 november 2007 01:41 schreef Caesu het volgende:
[..]
ja klopt. weinig aan de hand dus wat betreft waterstanden zondag zolang het westerstorm blijft.
al lijkt het de kaarten meer op een west-noord-westerstorm.
is nog te overzien hequote:Op zaterdag 10 november 2007 01:51 schreef Caesu het volgende:
ploing.
maandag op dinsdag is het rustig qua wind.
hier flikkerde enkel het kapje van een schoorsteen-stoom-afvoer van de douchegeiser op het dak eraf.
moet wel gefixed worden anders regent het naar binnen en gaat het roesten.
morgen in de loop van de dag komt er weer koude lucht binnen, zal in de middelgebergten wel weer wat gaan opleveren.quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:08 schreef highway101 het volgende:
sneeuw komt dichterbij. In het Sauerland al sneeuw.
Wanneer was dat ook alweer vorig jaar? Weet ik nog erg goed, ook in Hengelo ging het als een gek tekeer.quote:Op zaterdag 10 november 2007 23:09 schreef daanski82 het volgende:
* daanski82 vraagt zich af wanneer er een stevige onweer bui boven enschede los barst en dat daar lang blijft hangen.
Klopt wel , hier net ook (drachten) wat hagel vermengt met natte flatsen, wel alleen bij hoge intensiteitquote:Op zondag 11 november 2007 22:45 schreef Fredo55 het volgende:
In het noorden word natte sneeuw gemeld.
Heb je de oorzaak al gevonden? vorige post ook gelezen?quote:Op maandag 12 november 2007 10:41 schreef indahnesia.com het volgende:
Het was noodweer hier eerder op de middag. Hoewel mijn weerstation niet meer werkt, zeer zeker veel regen en wind getuige in ieder geval deze twee foto's:
Hij hangt nog net. Geen kabels gebroken, maar wel de stroom uit voorzorg uit. Ook de voorkant van de facade heeft schade, maar dat is maar ijzerwerk.
[ afbeelding ]
Het bord is helemaal bij de grond een kwartslag door zijn poot gezakt. Flinke rukwind dus.
[ afbeelding ]
Eerder was de straat nog dicht, nu niet meer, want het verkeer liep overal vast. Nu trapt iedereen die erlangs komt op de remDat gaat dus ook zeker fout.
Misschien dwaal ik wel helemaal af, maar heb jij nog in Nederland gewoont, en komt er daar bij jou sneeuw voor?quote:Op maandag 12 november 2007 16:20 schreef indahnesia.com het volgende:
Jeps, vorige post ook gelezen. Heb vanalles geprobeerd, maar ik krijg er geen leven meer in. Ik en stiekem al op zoek naar een nieuw weerstation. Want ik wil er toch wel weer 1 hebben. Alleen moet die uit de VS komen, want hier verkopen ze ze niet.
Aha oke, heb je al 1 op het oog? Zo ja, laat het even weten. Er is sinds kort een nieuwe WS uit.quote:Op maandag 12 november 2007 16:20 schreef indahnesia.com het volgende:
Jeps, vorige post ook gelezen. Heb vanalles geprobeerd, maar ik krijg er geen leven meer in. Ik en stiekem al op zoek naar een nieuw weerstation. Want ik wil er toch wel weer 1 hebben. Alleen moet die uit de VS komen, want hier verkopen ze ze niet.
Erg mooi weerstation vind ik zelfquote:PRODUCTOMSCHRIJVING
Weerstation voor de professionele gebruiker of de weeramateur met set draadloze sensoren en montagekit
° Weersvoorspelling met geanimeerde iconen
° Omgevingstemperatuur en -vochtigheid
° Windrichting en -snelheid door draadloze anemometer
° Buitentemperatuur en -vochtigheid door draadloze sensor
° Actuele en gemiddelde neerslag door draadloze regenmeter
° Optionele meting van de UV-index door draadloze sensor (UVN 800)
° Tot 10 supplementaire binnen-/buitentemperatuur en -vochtigheidmetingen door draadloze sensoren (THGR 810)
° Ontvangst radius van de sensoren: 100 meter in open zicht
° USB connectie met de computer (USB-kabel meegeleverd)
° Software ' Weather Station' voor MS Windows
De WMR 200 wordt geleverd met een montagekit omvattende :
° Een mast (1,5 meter) voor bevestiging van de anemometer/thermometer in de grond, op een muur of op een bestaande mast.
° Alle toebehoren, vijzen, haken en koorden voor de montage
Technische Specificaties
BASISSTATION
° Afmetingen : 149 x 198 x 47 mm (L x B x H)
° Gewicht : 510g zonder batterij
BINNENBAROMETER
° Barometereenheid : mb/hPa, inHg en mmHg
° Meetbereik : 700 – 1050mb/hPa
° Nauwkeurigheid : +/- 10 mb/hPa
° Resolutie : 1mb (0,0 inHg)
° Hoogte-instelling : Zeeniveau - Gebruikersinstelling ter compensatie
° Weergave : Weer Zonnig, Heldere nacht, Halfbewolkt, Bewolkt, Bewolkte nacht, Regenachtig en Sneeuw
° Geheugen : Historische gegevens en staafdiagram voor afgelopen 24 uur
BINNENTEMPERATUUR
° Temp. eenheid : °C / °F
° Weergegeven bereik : 0°C tot 50°C
° Gebruikstemperatuur -30°C tot 60°C
° Nauwkeurigheid : 0°C - 40°C: +/- 1°C / 40°C - 50°C: +/- 2°C
° Comfort : 20°C tot 25°C
° Geheugen : Huidige, min en max temp. / Dauwpunt met min en max
° Alarm : Hi / Lo
BINNENVOCHTIGHEID
° Weergegeven bereik. : 2% tot 98%
° Gebruikstemperatuur : 25% tot 90%
° Resolutie : 1%
° Nauwkeurigheid : 25% - 40%: +/- 7% / 40% - 80%: +/- 5% / 80% - 90%: +/- 7%
° Comfort : 40% tot 70%
° Geheugen : Huidige, min en max
° Alarm : Hi / Lo
RADIOGESTUURDE KLOK
° Synchronisatie : Auto of uitgeschakeld
° Klokweergave : UU:MM:SS
° Uurformaat : 12uur AM/PM of 24uur
° Kalender : DD / MM of MM / DD
° Weekdag in 5 talen (E, D, F, I, S)
° Batterij : 4 x UM-3 (AA) 1,5V batterijen
° Wisselstroomadapter 6V
DRAADLOZE WINDMETER
° Afmetingen : 178 x 76 x 214 mm
° Gewicht : 100 g zonder batterij
° Eenheid Windsnelheid : m/s, kph, mph, knopen
° Nauwkeurigheid Snelheid : 2 m/s ~ 10 m/s (+/- 3 m/s) / 10 m/s ~ 56 m/s (+/- 10%)
° Nauwkeurigheid windrichting : 16 posities
° Verzending van windsnelheidsignaal : Ongeveer elke 14 seconden
° Geheugen : Max snelheid windstoot
Draadloze thermo-/hygrosensor
° Afmetingen : 115 x 87 x 118 mm
° Gewicht : 130 g zonder batterij
BUITENTEMPERATUUR
° Temp. eenheid °C / °F
° Weergegeven -50°C tot 70°C bereik
° Gebruikstemperatuur : -30°C tot 60°C
° Nauwkeurigheid : -20°C – 0°C: +/- 2°C / 0°C - 40°C: +/- 1°C / 40°C - 50°C: +/- 2°C / 50°C - 60°C: +/- 3°C
° Comfort : 20°C tot 25°C (68°F tot 77°F)
° Geheugen : Huidige, min en max temp. / Dauwpunt met min en max / Windkoelte temp. en min
BUITENVOCHTIGHEID
° Weergegeven bereik. ; 2% tot 98%
° Gebruiksbereik : 25% tot 90%
° Resolutie : 1%
° Nauwkeurigheid : 25% - 40%: +/- 7% / 40% - 80%: +/- 5% / 80% - 90%: +/- 7%
° Comfort : 40% tot 70%
° Geheugen : Huidige, min en max
RF VERZENDING
° RF frequentie : 433MHz
° Bereik zonder obstructies : Tot 100 meter
° Zenden : Ongeveer elke 60 seconden
° Aantal kanalen : 1 voor Wind / Neerslag / UV en 10 voor Temp. / Vochtigheid
° Batterij : 4 x UM-3 (AA) 1,5V
DRAADLOZE REGENMETER
° Afmetingen : 107 x 87 x 56 mm (L x B x H)
° Gewicht : 134 g zonder batterij
° Eenheid Neerslag : Mm/hr en in/hr
° Bereik : 0 mm/hr – 999 mm/hr
° Resolutie : 1 mm/hr
° Nauwkeurigheid : < 15 mm/hr: +/- 1 mm / 15 mm to 9999 mm: +/- 7%
° Geheugen : Afgelopen 24 uur, elk uur en totaal vanaf laatste geheugenreset
° Batterij : 2 x UM-3 (AA) 1,5V
http://85.214.49.20/wz/pics/Rmgfs004.gifquote:Op maandag 12 november 2007 23:01 schreef opinionr het volgende:
leuke photoshop
Ja zeg, das ook wel te voelen!quote:Op maandag 12 november 2007 22:23 schreef -Carioca- het volgende:
Helder en koud buiten hier in Rotterdm. Heel raar: Volgens het actuele KNMI kaartje is Rotterdam nu het koust van NL met 2 graden rond![]()
Ja hoor, ik heb tot vorig jaar juli in Nederland gewoond 25 jaartjes. Hier komt geen sneeuw voor, het koudst dat ik hier meegemaakt heb is een graad of 19. Elders kan het frisser worden. Een stuk naar het westen ligt een hoog plateau, daar kan nachtvorst voorkomen. En helemaal naar het oosten ligt de 'Grootste Piek'-berg, waar eeuwige sneeuw ligt.quote:Op maandag 12 november 2007 19:28 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Misschien dwaal ik wel helemaal af, maar heb jij nog in Nederland gewoont, en komt er daar bij jou sneeuw voor? [afbeelding]
Ik vind het toch wel vrij prijzig. Ik heb er een gezien van 165 dollar die doet wat die van mij nu ook doet deed. Met verzendkosten vanuit de VS is deze ongeveer 150 euro. Dat vind ik al een stuk beter.quote:Op maandag 12 november 2007 22:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Aha oke, heb je al 1 op het oog? Zo ja, laat het even weten. Er is sinds kort een nieuwe WS uit.
WMR 200
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[..]
Erg mooi weerstation vind ik zelf [afbeelding] voor een bedragje 429 euro kan dit een stoot zijn voor de davis VP2 die bij de 600 euro zit.
jeps, zoiets komt meer in de richting.quote:Op dinsdag 13 november 2007 07:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Aha oke, misschien zou je voor de WS3600 (niet de 3610 nemen) kunnen gaan [afbeelding]
Mag van mij deze kant op komenquote:Op zondag 11 november 2007 20:22 schreef INViCTuS het volgende:
Dikke pakketten sneeuw in de noordelijke AplenVooral het Vorarl gebied waar ook de hoogste alarmfase geldt voor lawnis en Salzburgerland ( onderstaande foto's )
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Droge regen zou voor de uitzondering wel eens leuk zijn...quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:12 schreef kree het volgende:
hier in het westen alleen natte regen.
Bij de nieuwe kaarten is het alweer regen.quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:10 schreef Greys het volgende:
Dus zondag heel het land onder de sneeuw?
Vanwege de hoge shear die kan leiden tot hoosvorming. Geldt ook voor morgen meen ik. Ik vind het wel wat overdreven eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 13 november 2007 15:38 schreef Fredo55 het volgende:
Ik hoorde dat er in Eindhoven natte sneeuw was gemeld![]()
Vanavond kans op natte sneeuw in het (zuid)oosten.![]()
Waarom heeft estofex een level 1 voor ZW-NL.![]()
Zeer onzeker, volgens knmi kan het 8 graden worden overdag,maar ook 2 graden.quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:10 schreef Greys het volgende:
Dus zondag heel het land onder de sneeuw?
quote:Woensdag opklaringen en vooral in de kustprovincies enkele buien, mogelijk met hagel of natte sneeuw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |