abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54478450
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 11:57 schreef Colplay het volgende:

[..]

Vier jaar terug wel, nu niet. Morgenavond wel korte samenvatting.

Verder zenden ze meestal WC's in Europa ook wel live uit. Maar zoals Pfaf ook al aangeeft, de WC leeft nauwelijks onder de schaatsers. De ploeg van Kemkers heeft al aangegeven liever te trainen dan nu al mee te doen.

Waar het voor mij eigenlijk op neer komt is dat er op het moment veel grote en belangrijke sportevenementen zijn:
Masters Cup mannen en vrouwen tennis, WK honkbal, WK korfbal, pre OKT volleybal dames (in eigen land) en schaatsen. En wat krijgen we vandaag in de sportjournaals: voorbeschouwing schaatsen en persconferentie Marco van Basten. En dan natuurlijk de hele avond de WC zelf.
Ik ging er vanuit dat er in de middaguitzending wel aandacht aan besteed zou worden, maar op de website van de NOS zie ik dat er dit weekend helemaal geen middaguitzendingen zijn. Da's wel vreemd idd.
pi_54479128
De NOS helpt het schaatsen er zelf alleen maar mee om zeep. De aantrekking voor de echte fans is meer, maar de gemiddelde sportkijker zal van de overkill alleen maar meer desinteresse opbouwen tegen het schaatsen.

Honkbal wordt volgens mij alleen maar populairder, en bij dat soort evenementen zou er juist meer aandacht moeten gaan.
pi_54479220
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
De NOS helpt het schaatsen er zelf alleen maar mee om zeep. De aantrekking voor de echte fans is meer, maar de gemiddelde sportkijker zal van de overkill alleen maar meer desinteresse opbouwen tegen het schaatsen.
Dat werd van voetbal ook gezegd. Maar er wordt nog door miljoenen naar gekeken.
pi_54479409
Voetbal is nog altijd een wereldwijde sport, schaatsen niet. Wotherspoon en Davis zijn populairder in Nederland dan in hun eigen land. Ronaldinho en anderen zijn populair over de hele wereld.

Schaatsen en voetbal kan je toch niet vergelijken op commerciële uitstraling. Aegon; de sponsor van het schaatsen gaat juist een deal met Ajax aan om internationale faam op te bouwen.
pi_54479500
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 05:47 schreef Tennessee het volgende:

[..]

en om een zo breed mogelijk publiek aan te spreken hadden ze dus inderdaad beter het WK honkbal uit kunnen zenden!
als er meer mensen schaatsen kijken dan honkbal, dan heeft schaatsen blijkbaar een breder publiek!

Beter doen ze allebei.
pi_54479793
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:46 schreef BliksemSchigt het volgende:
Voetbal is nog altijd een wereldwijde sport, schaatsen niet. Wotherspoon en Davis zijn populairder in Nederland dan in hun eigen land. Ronaldinho en anderen zijn populair over de hele wereld.

Schaatsen en voetbal kan je toch niet vergelijken op commerciële uitstraling. Aegon; de sponsor van het schaatsen gaat juist een deal met Ajax aan om internationale faam op te bouwen.
Ja, en?
Dat betekent nog niet dat de NOS schaatsen om zeep helpt door het uit te zenden.
Als je die lijn doortrekt, helpt de BRT veldrijden om zeep door het uit te zenden.
Veldrijden is in België alleen maar populairder geworden door die uitzendingen.
En hetzelfde geldt voor schaatsen in NL.

Het is een beetje een huilverhaal "boehoehoe, honkbal wordt niet uitgezonden, en schaatsen wel, da's niet eerlijk. Schaatsen moet maar niet uitgezonden worden, want dan kan honkbal uitgezonden worden." En er daarbij volledig aan voorbijgaan dat naar het schaatsen wél massaal wordt gekeken en naar het honkbal niet.

Ik zeg niet dat honkbal niet uitgezonden moet worden. Wat mij betreft prima als het uitgezonden wordt, maar doe dat niet ten koste van iets waar massaal naar gekeken wordt.
pi_54480030
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:37 schreef XL het volgende:

[..]

Als gevolg van een lakse NOS hoor...
Boude bewering. Het budget is niet oneindig.
pi_54480048
Maar even voor de goede orde, ik snap het nog steeds niet helemaal: doet de NOS helemaal geen verslag van het WK Honkbal?
pi_54480110
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:11 schreef SCH het volgende:
Maar even voor de goede orde, ik snap het nog steeds niet helemaal: doet de NOS helemaal geen verslag van het WK Honkbal?
Volgens hun website niet. En da's vreemd natuurlijk.
pi_54480121
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:49 schreef mcDavid het volgende:

[..]

als er meer mensen schaatsen kijken dan honkbal, dan heeft schaatsen blijkbaar een breder publiek!

Beter doen ze allebei.
Juist.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2007 13:14:46 ]
pi_54480150
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens hun website niet. En da's vreemd natuurlijk.
Niet natuurlijk vreemd. Het kan met rechten, geld etcetera te maken hebben. Zolang we niet precies weten hoe de lijnen lopen, is het nogal in de lucht praten. Als er beelden beschikbaar zijn, dan lijkt mij wel dat ze er iets van uitzenden - ik denk niet dat het een bewuste keuze is om het tournooi te negeren.
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:16:45 #62
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_54480176
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Boude bewering. Het budget is niet oneindig.
Ik heb niet de indruk dat de kosten de reden zijn. Ik heb wel de indruk dat er op datgene wat ze uitzenden flink bezuinigd wordt. Daar komt bij dat je tennisbeelden vrij goedkoop kan aanschaffen, omdat tennis wel een sport is met een wereldwijde top. Tot op Challengerniveau wordt alles op video vastgelegd. Je hoeft alleen maar beelden te kopen en journalisten te sturen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:43:13 #63
67205 Colplay
How you doin??
pi_54480859
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:16 schreef XL het volgende:

[..]

Ik heb niet de indruk dat de kosten de reden zijn. Ik heb wel de indruk dat er op datgene wat ze uitzenden flink bezuinigd wordt. Daar komt bij dat je tennisbeelden vrij goedkoop kan aanschaffen, omdat tennis wel een sport is met een wereldwijde top. Tot op Challengerniveau wordt alles op video vastgelegd. Je hoeft alleen maar beelden te kopen en journalisten te sturen.
Zelfs het sturen van een journalist is niet eens nodig. Zelfs bij Grand Slam toernooien wordt het verslag soms gewoon vanuit Hilversum gedaan. Dus de enige kosten zijn de beelden en een verslaggever hier. Dat kunnen ze ook met wk honkbal doen. Maar alleen schaatsen is een vreemde keuze van de NOS.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_54483694
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:16 schreef XL het volgende:

[..]

Ah, vandaar dat Eurosport ook zoveel mannentennis uitzendt
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 november 2007 @ 16:27:26 #65
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_54484742
Eigenlijk zal de NOS gewoon dan een op een gratis digitaal sport kanaal uit te zenden, dan heb je iig een zender voor de sport.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_54485921
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:11 schreef SCH het volgende:
Nee, ze geven alleen de uitslag, overigens wordt het schaatsen in de avonduren en gedeeltelijk nacht uitgezonden(waar ik overigens ook blij mee ben) maar het honkbal wordt in de ochtenuren en middag uitgezonden afhankelijk wanneer nederland speelt om 12.00 of 10.00 plaatselijke tijd men moet er dan 7 uur aftrekken komt men op .5.00 uur of 11.00,
ik heb mij er bij neergelegd dat de dingen nu eenmaal zo gaan zoals ze gaan .
Ik vermoed dat de NOS bij evt kwartfinales/ finales wel het een en ander laat zien.
Verder is het van af heden het honkbal van het Nederlands team op internet te bezichtigen .
Voor de liefhebbers.
http://www.stadeo.tv/baseball_world_cup_2007/games/

Mocht men de tijden toch te vroeg vinden kun je herhalen vooruitspoelen ect ect.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_54489530
Ik vind het moeilijk om er over te oordelen zonder alle ins-and-outs ervan te weten. Ik heb anderhalf jaar geleden een dag bij de sportafdeling van de NOS meegelopen en zoiets zelf zien, maakt je echt een stuk wijzer van de dingen die er spelen. Ik was toen ook aanwezig bij een vergadering en dan krijg je toch een betere inkijk in de problematiek die er vaak speelt bij het verkrijgen van uitzendrechten, het niet oneindige budget en alle andere zaken.

De kans is groot dat er wel weer allemaal voorwaarden verbonden waren aan het laten zien van het WK honkbal. Ik denk dat ze het met alle liefde hadden willen uitzenden, en zeker de samenvattingen, maar de rechten hebben ze blijkbaar niet. En dat zal heus niet te maken hebben met het feit dat ze nu wereldbeker schaatsen uitzenden, want 1: de tijden komen al niet overeen. Het één sluit het ander niet uit en 2: de rechten voor het schaatsen zijn lijkt me niet zo duur, dat ze daarnaast geen beelden konden kopen van het WK honkbal.

Het WK korfbal lijkt me al helemaal niet te worden uitgezonden. Dan is de enige oplossing dus daar zelf heen gaan en beelden maken. Nou dat lijkt me niet het meest goedkope dat er is en je moet ook nog eens heel wat personeel inzetten, dus begrijpelijk dat de NOS dat niet doet.
pi_54489618
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 15:40 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ah, vandaar dat Eurosport ook zoveel mannentennis uitzendt
Tsja, dat is heel simpel te verklaren. Europsport heeft gewoon de rechten van de ATP Tour niet gekregen van de ATP. Die worden apart verkocht, en als je als Eurosport zijnde al de WTA Tour hebt, die je zowat wekelijks uitzendt, dan gaat daar de voorkeur naar uit. Volgens mij werkt het bij de ATP zo dat toernooien vaak los te kopen zijn. Zo zond Eurosport wel Basel uit laatst. De Master Series zijn dan weer als pakket te kopen en wat daar dan weer voor voorwaarden aan verbonden zijn weet ik ook niet.
pi_54490487
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 19:49 schreef TheArt het volgende:

[..]

Tsja, dat is heel simpel te verklaren. Europsport heeft gewoon de rechten van de ATP Tour niet gekregen van de ATP. Die worden apart verkocht, en als je als Eurosport zijnde al de WTA Tour hebt, die je zowat wekelijks uitzendt, dan gaat daar de voorkeur naar uit. Volgens mij werkt het bij de ATP zo dat toernooien vaak los te kopen zijn. Zo zond Eurosport wel Basel uit laatst. De Master Series zijn dan weer als pakket te kopen en wat daar dan weer voor voorwaarden aan verbonden zijn weet ik ook niet.
Dat zeg ik dus, geldkwestie. Dat zal bij de NOS niet anders zijn. Die zullen best de andere GS uit willen zenden en bijvoorbeeld de masters uitgebreid in samenvatting in de sportjournaals of extra uitzending aan het eind van de avond en in de weekenden live, maar niet tegen elke prijs en dan ben je al snel uitgepraat, zeker als er een andere partij is die dat wel wil.
  vrijdag 9 november 2007 @ 20:48:02 #70
67205 Colplay
How you doin??
pi_54491085
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 19:46 schreef TheArt het volgende:
Ik vind het moeilijk om er over te oordelen zonder alle ins-and-outs ervan te weten. Ik heb anderhalf jaar geleden een dag bij de sportafdeling van de NOS meegelopen en zoiets zelf zien, maakt je echt een stuk wijzer van de dingen die er spelen. Ik was toen ook aanwezig bij een vergadering en dan krijg je toch een betere inkijk in de problematiek die er vaak speelt bij het verkrijgen van uitzendrechten, het niet oneindige budget en alle andere zaken.

De kans is groot dat er wel weer allemaal voorwaarden verbonden waren aan het laten zien van het WK honkbal. Ik denk dat ze het met alle liefde hadden willen uitzenden, en zeker de samenvattingen, maar de rechten hebben ze blijkbaar niet. En dat zal heus niet te maken hebben met het feit dat ze nu wereldbeker schaatsen uitzenden, want 1: de tijden komen al niet overeen. Het één sluit het ander niet uit en 2: de rechten voor het schaatsen zijn lijkt me niet zo duur, dat ze daarnaast geen beelden konden kopen van het WK honkbal.

Het WK korfbal lijkt me al helemaal niet te worden uitgezonden. Dan is de enige oplossing dus daar zelf heen gaan en beelden maken. Nou dat lijkt me niet het meest goedkope dat er is en je moet ook nog eens heel wat personeel inzetten, dus begrijpelijk dat de NOS dat niet doet.
Met een aantal dingen heb je wel gelijk, maar: In Studio Sport morgen komt een samenvatting van finale korfbal, dus die beelden moeten gemaakt zijn. En de rechten zullen echt niet duur zijn, want korfbalbond zal blij zijn als er iets rechtstreeks uitgezonden wordt. Dus dit had makkelijk gekund. Maar ik kan wel begrijpen waarom dit geen prioriteit heeft voor de NOS. Wel grote sport in Nederland, maar niet heel aansprekend.

WK Honkbal wordt nu nergens in Nederland uitgezonden. En iedereen weet hoe t werkt in deze wereld, alles wat verdiend kan worden wordt gepakt. Dus als de NOS laag bedrag biedt zullen ze deze rechten wel binnenhalen, want zoveel kost het niet om het door te sturen als het toch al gefilmd wordt. Ik vind het vreemd dat er geen zendgemachtigde is die een wereldkampioenschap van een Olympische Sport waar een Nederlands team een kans(je) heeft op een medaille niets wil laten zien.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  vrijdag 9 november 2007 @ 20:49:37 #71
67205 Colplay
How you doin??
pi_54491128
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:25 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus, geldkwestie. Dat zal bij de NOS niet anders zijn. Die zullen best de andere GS uit willen zenden en bijvoorbeeld de masters uitgebreid in samenvatting in de sportjournaals of extra uitzending aan het eind van de avond en in de weekenden live, maar niet tegen elke prijs en dan ben je al snel uitgepraat, zeker als er een andere partij is die dat wel wil.
Grand Slams worden wel geod bekeken en daar is best wel strijd voor tussen de omroepen om het uit te zenden, dus ik kan best begrijpen dat de NOS daar naast grijpt of bewust laat lopen. Het gaat mij meer om grote evenementen die helemaal niet uitgezonden worden in Nederland. Zo duur kunnen die rechten toch niet zijn.
pi_54491887
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:49 schreef Colplay het volgende:

[..]

Grand Slams worden wel geod bekeken en daar is best wel strijd voor tussen de omroepen om het uit te zenden, dus ik kan best begrijpen dat de NOS daar naast grijpt of bewust laat lopen. Het gaat mij meer om grote evenementen die helemaal niet uitgezonden worden in Nederland. Zo duur kunnen die rechten toch niet zijn.
Misschien niet, maar misschien valt het ook wel tegen.
De rechten van de Giro heeft de NOS ook een paar jaar laten liggen omdat ze het te duur vonden. En daar zou je ook verwachten dat de organisatie liever iets vangt van de nederlandse TV dan niets, maar kennelijk ligt dat toch anders.
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:26:05 #73
67205 Colplay
How you doin??
pi_54491961
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Misschien niet, maar misschien valt het ook wel tegen.
De rechten van de Giro heeft de NOS ook een paar jaar laten liggen omdat ze het te duur vonden. En daar zou je ook verwachten dat de organisatie liever iets vangt van de nederlandse TV dan niets, maar kennelijk ligt dat toch anders.
Die zond Eurosport toch wel uit? Die bereiken Nederland nu ook, dus die zullen wel een eerlijke prijs voor andere landen waar ze uitzenden eisen. Tenminste dat is mijn gevoel hoor, weet het ook niet.
pi_54493539
Godver wat een geneuzel. Over Korfbal hoor je ook niemand, terwijl Nederland daar ook in de WK-finale staat.

Ga de NOS mailen waarom ze dat doen of zo, dan heb je antwoord. Dit soort wellesnietestopics schiet echt niet op
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54493564
Nee ik heb niet het hele topic doorgelezen. Het komt door mcDavid
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')