quote:Flinke schade door storm in Bergen
Vrijdag 9 november 2007 - BERGEN OP ZOOM - Bomen knakten als luciferhoutjes en tuinen lagen bezaaid met dakpannen. De storm heeft gisteren op een aantal plekken in Bergen op Zoom voor aanzienlijke schade gezorgd. De brandweer moest diverse keren uitrukken.
Door hevige windvlagen braken vier bomen op de hoek van de Vivaldistraat en de Dostalstraat als stokjes doormidden. De tuin van de familie De Gronckel moest het ontgelden. Een recent geplaatst hekwerk werd gesloopt en ook de auto raakte zwaar beschadigd. "We hebben het hek net twee maanden staan. De tuin was ook opnieuw ingericht. Dat is nu allemaal kapot", aldus de familie De Gronckel. De brandweer heeft met een hoogwerker de loshangende takken moeten verwijderen.
Ook in de Zandstraat heeft de storm flink huisgehouden. Bij een woning waaiden bijna alle pannen van het dak. Verder kwam er gisteren een omgewaaide boom terecht op het fietsenhok van basisschool De Borghoek. Ook knakten er bomen in de Burgemeester Wittelaan en de Weberlaan.
In de omliggende gemeenten bleef het rustiger.
Eind november hè. 't dak geet d'r afquote:Op vrijdag 9 november 2007 16:24 schreef The_Terminator het volgende:
Ik vraag me af waar die storm dan wel blijft, zelfs vorig jaar was het rond deze tijd erger qua wind en regen.
[ link | afbeelding ]
Zoquote:Op vrijdag 9 november 2007 02:26 schreef Veulen het volgende:
Hoek van Holland:
De waterstand op 09 november, 02:10 uur is 310 cm NAP
Top-5 van de hoogste waterstanden sinds 1900 (in cm +NAP):
1. 385 1 februari 1953
2. 310 9 november 2007
3. 300 23 december 1954
4. 300 13 januari 1916
5. 298 3 januari 1976
quote:
Correctiequote:Op vrijdag 9 november 2007 02:26 schreef Veulen het volgende:
Hoek van Holland:
De waterstand op 09 november, 02:10 uur is 310 cm NAP
Top-5 van de hoogste waterstanden sinds 1900 (in cm +NAP):
1. 385 1 februari 1953
2. 316 9 november 2007
3. 300 23 december 1954
4. 300 13 januari 1916
5. 298 3 januari 1976
http://lowefo.com/forecast.php?s=Netherlandsquote:24th to 28th November. Storm/hurricane gusts of 145 to 210 kmh. Likely track (80% confident) of damage eastwards from the British Isles: Netherlands, Denmark, North Germany, South Sweden and parts of the Baltic countries and Finland. This storm unfolds on the 304th anniversary of the devastating tempest of 26th/27th November 1703 and has potential similarities to it, but is likely to be less extreme. Still, it is likely to cause breaches of sea defences in West & South British Isles and the Dutch, German and Danish coasts. We estimate the max gusts in some places in the Netherlands as follows: 85% risk for over 120 km/h; 33% risk for over 160 km/h; 15% risk for over 210 km
Update due mid Nov.
Dan hadden we een mooie test gehad of al die keringen echt werkenquote:Op vrijdag 9 november 2007 20:40 schreef Eveli het volgende:
Gelukkig stond er dna nu geen windkracht 11 of zo.
knmiquote:Buien en vrij veel wind.
Buien en opklaringen wisselen elkaar af. De temperstuur is momenteel ongeveer 10 graden en in de loop van de middag wordt het kouder in plaats van warmer. De noordwestenwind is matig tot vrij krachtig, kracht 4 tot 5, langs de kust krachtig tot hard, 6 tot 7. In de loop van de namiddag en avond gaat het van het westen uit opnieuw regenen en neemt de wind af. In de nacht regen en minima begin van de nacht rond 6 graden. In de ochtend klaart het van het noorden uit op en volgen er enkele buien. De westelijke wind is in de nacht eerst zwak tot matig, kracht 2 tot 4 en later in de nacht en ochtend vrij krachtig, 5 en in de kustprovincies hard of stormachtig, 7 of 8, met aan de noordkust kans op westerstorm, windkracht 9. In de ochtend draait de wind naar noordwest en neemt af. De middagtemperatuur is ongeveer 10 graden.
quote:Op zaterdag 10 november 2007 14:04 schreef TC_Artemis het volgende:
Fotos van een weggevaagd strand?
quote:Fosforgranaten aangetroffen op stranden
DEN HAAG - De stranden van Scheveningen en 's Gravenzande zijn zaterdagmiddag voor een deel afgesloten nadat daar fosforgranaten zijn gevonden. Dat heeft de politie Haaglanden gemeld.
Naar nu blijkt zijn vorige week op Noord-Hollandse stranden vier fosforgranaten aangetroffen.
Vooralsnog zijn zaterdag op de stranden van zowel Scheveningen als 's Gravenzande enkele granaten gevonden. De politie sluit niet uit dat er meer granaten liggen en weet ook niet of de vondsten zich tot deze stranden zullen beperken.
De Explosieven Opruimingsdienst (EOD) onderzoekt hoe gevaarlijk de granaten zijn. Mogelijk is het spul door de storm vanuit zee op het land terechtgekomen.
Het strand van Scheveningen is ter hoogte van de vuurtoren afgezet voor onderzoek, het strand van 's Gravenzande ter hoogte van Arendsduin.
Bloemendaal aan Zee:quote:Op zaterdag 10 november 2007 15:23 schreef TC_Artemis het volgende:
Wow.. is dat wijk aan zee?
quote:Op zaterdag 10 november 2007 15:38 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
gaaf hequote:Op zaterdag 10 november 2007 16:02 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Bloemendaal aan Zee:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Texel:
[ afbeelding ]
Ach, wordt er es een btje belastinggeld nuttig besteedquote:Op zaterdag 10 november 2007 18:34 schreef Logician het volgende:
idd.. zonde van het geld dat het gaat kosten...
Vette foto'squote:Op zaterdag 10 november 2007 16:02 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Bloemendaal aan Zee:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Texel:
[ afbeelding ]
http://www.meteoalarm.eu/countryNL.asp?Country=NL&lang=NL&ShowDate=tomorrowquote:
Waarschuwingen voor: Nederland Noordwest
Geldig van 11.11.2007 04:00:00 CEST Tot 11.11.2007 08:00:00 CEST
Wind
Gevaarniveau: Geel
Windstoten tot ongeveer 75 km/uur, aan de kust tot 90 km/uur. Gusts up to 75 km/hr, on the coast up to 90 km/hr
Waarschuwingen voor: Nederland Zuidwest
Geldig van 11.11.2007 05:00:00 CEST Tot 11.11.2007 09:00:00 CEST
Wind
Zeer hoog water. Extremely high high tide.
Geldig van 11.11.2007 14:00:00 CEST Tot 11.11.2007 16:00:00 CEST
Kustbedreiging
Zeer hoog water. Extremely high high tide.
Zeedijk bij Harlingen.quote:Op zaterdag 10 november 2007 16:39 schreef Socios het volgende:
Foto´s niet helemaal precies op dezelfde plaats genomen, maar zoek de verschillen.
[ afbeelding ]
Gisterochtend bij hoogwater.
[ afbeelding ]
Zojuist een half uur voor laagwater.
jammer dat ik morgen moet werken, anders kon ik wel wat water opzoekenquote:Op zaterdag 10 november 2007 19:48 schreef Fredo55 het volgende:
Voor Noord Holland dus windstoten,Zeeland en Zuid Holland zeer hoog water met windstoten.
Ben vandaag even naar de haven geweest, het water stond net onder de rand, morgen zal hij wel overstromen.![]()
Bij de watersportwinkel liggen al zandzakken.
Bijgevoegde kaarten met de windstoten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tja, ik weet niet wat ik er van moet denken. Opzich geloof ik er niet zo in, maar we moeten natuurlijk er niet vanuitgaan dat het niet gaat gebeuren. Ik weet wel dat als het gaat gebeuren we wel eens een heel groot probleem kunnen hebben.quote:Op zaterdag 10 november 2007 23:24 schreef Koen66 het volgende:
Zijn er behalve geinteresseerden in weerfenomenen ook werkelijk mensen hier die zich zorgen maken over wat er over 2 weken KAN gebeuren ?![]()
Ik wel een beetje, als het toch echt zo zou zijn weet ik niet of ik compleet veilig zit.quote:Op zaterdag 10 november 2007 23:24 schreef Koen66 het volgende:
Zijn er behalve geinteresseerden in weerfenomenen ook werkelijk mensen hier die zich zorgen maken over wat er over 2 weken KAN gebeuren ?![]()
gevaarniveau is van geel naar oranje gegaan voor zw-nederlandquote:Waarschuwingen voor: Nederland Zuidwest![]()
Geldig van 11.11.2007 12:00:00 CEST Tot 11.11.2007 15:00:00 CEST
Kustbedreiging
Gevaarniveau: Oranje
Verhoging van de waterstand bij vloed om 13:46 lt in Vlissingen en 14:35 lt in Hoek van Holland. High tide due to storm surge
Ik denk niet dat het zo heftig gaat worden allemaal. Ik geloof er wél in dat zonactiviteit z'n weerslag heeft op het weer en dat je daaruit kunt halen dat er wat staat te gebeuren. Ik geloof alleen niet dat je de heftigheid kunt voorspellen. Eigenlijk zou je de standaard metereologische berekeningen moeten combineren met de effecten van de zon, pas dán kun je echt iets gaan zeggen over de heftigheid en een eventueel pad van zo'n windveld.quote:Op zaterdag 10 november 2007 23:24 schreef Koen66 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |