toch apart dat één man overboord prio1 krijgt, terwijl ze druk bezig zijn te voorkomen dat de randstad vollooptquote:Op vrijdag 9 november 2007 02:26 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Tja, da's geen handig moment om overboord te slaan.
is het zo gevaarlijk dan? Ik denk niet dat daar veel mensen voor nodig zijn, alles gaat automatisch. Gaat het niet automatisch, dan is emmeren ook nutteloosquote:Op vrijdag 9 november 2007 02:27 schreef Adelante het volgende:
[..]
toch apart dat één man overboord prio1 krijgt, terwijl ze druk bezig zijn te voorkomen dat de randstad volloopt [afbeelding]
volgens de verwachting niet:quote:Op vrijdag 9 november 2007 02:28 schreef Hertog_Martin het volgende:
is er nog kans dat t bij de 2e x vloed morgenmiddag nog hoger kan komen?
Het ligt er natuurlijk aan waar je bent aan de kust, de top van de vloedberg verplaatst zich nu langzaam noordwaarts langs de kust, dat betekent dat in zeeland het water langzaam weer gaat zakken terwijl het in het noorden nog omhoog moet komen. Delfzijl is als laatste aan de beurt.quote:Op vrijdag 9 november 2007 02:18 schreef Perrin het volgende:
Nee, vloed.. om 9am weer eb.
Het KNMI meldt 290 om 2:15: http://www.knmi.nl/waarsc(...)en_waterstanden.htmlquote:Op vrijdag 9 november 2007 02:26 schreef Veulen het volgende:
Hoek van Holland:
De waterstand op 09 november, 02:10 uur is 310 cm NAP
Top-5 van de hoogste waterstanden sinds 1900 (in cm +NAP):
1. 385 1 februari 1953
2. 310 9 november 2007
3. 300 23 december 1954
4. 300 13 januari 1916
5. 298 3 januari 1976
True, alleen is 't nog niet echt aan 't zakken bij Cadzand/Vlissingen.quote:Op vrijdag 9 november 2007 02:30 schreef barthol het volgende:
[..]
Het ligt er natuurlijk aan waar je bent aan de kust, de top van de vloedberg verplaatst zich nu langzaam noordwaarts langs de kust, dat betekent dat in zeeland het water langzaam weer gaat zakken terwijl het in het noorden nog omhoog moet komen. Delfzijl is als laatste aan de beurt.
Ja ik keek inderdaad bij Harlingen, omdat daar het ergste wordt verwacht.quote:Op vrijdag 9 november 2007 02:30 schreef barthol het volgende:
[..]
Het ligt er natuurlijk aan waar je bent aan de kust, de top van de vloedberg verplaatst zich nu langzaam noordwaarts langs de kust, dat betekent dat in zeeland het water langzaam weer gaat zakken terwijl het in het noorden nog omhoog moet komen. Delfzijl is als laatste aan de beurt.
Morgenochtend toch pas?quote:Op vrijdag 9 november 2007 02:32 schreef remlof het volgende:
Ja ik keek inderdaad bij Harlingen, omdat daar het ergste wordt verwacht.
Het beukt op de duinen idd.quote:Op vrijdag 9 november 2007 02:29 schreef Patriarch het volgende:
Weet iemand wat voor effect 3 meter hoge zee heeft op de stranden aan de Nederlandse kust? ik bedoel; moet er gerekend worden op weggeslagen stukken e.d., of valt dat wel mee?
Ik las dat de Britse autoriteiten en media al het een en ander aan waarschuwingen afgeven, maar hoe zit dat met Nederland? Er is hier wel kustbewaking, maar worden de stranden ook afgesloten met het oog op het beschermen van 'ramptoeristen' tegen zichzelf bijvoorbeeld? Of is er met 3 meter simpelweg geen zichtbaar 'strand' meer en staat de zee tegen de duinen/dijken te beuken?
Ik woon zelf in het binnenland, dus vergeef me eventuele 'naieve' vragen...
Het is hoogwater en het stormt.quote:Op vrijdag 9 november 2007 02:33 schreef indahnesia.com het volgende:
ik zit niet in Nederland, maar Indonesie. Kan iemand me een reeel beeld scheppen van de situatie? Ik zie alleen wat kreten van 'net niet overstroomd' en zo.. niet echt geloofwaardig op de een of andere manier
quote:08/11/2007
Oosterscheldekering wordt gesloten
De Oosterscheldekering is
donderdagavond om 22.40 uur gesloten.
Het duurt anderhalf uur voordat alle
schuiven zijn gezakt. Het is de 24e
keer in 21 jaar dat de kering sluit.
De noordwesterstorm op de Noordzee
die 's avonds en 's nachts wordt
verwacht, zorgt voor hoge
water-standen langs de Nederlandse
kust.
Om 1.40 uur wordt bij de kering een
peil van 3.31 meter verwacht.
De weg over de kering blijft open
voor het verkeer. Rijkswaterstaat
verwacht dat de Oosterscheldekering
vrijdag rond 7.00 uur weer open kan.
kijk, kort en krachtig. Dank je.quote:Op vrijdag 9 november 2007 02:37 schreef Veulen het volgende:
[..]
Het is hoogwater en het stormt.
Verder niks aan de hand, we hoeven niet te watertrappelen en er zijn ook geen dijkendoorgebroken nog.
Ik geloof dat Engeland wel echte problemen heeft / verwacht.
Hier werd toch al niet echt een probleem verwacht.
306 nu. Het golft een beetje.quote:Op vrijdag 9 november 2007 02:34 schreef Hertog_Martin het volgende:
De waterstand op 09 november, 02:20 uur is 302 cm NAP
begint nu te dalen
that's all folks
quote:Op vrijdag 9 november 2007 02:42 schreef remlof het volgende:
Hier is het gewoon 736 NAP, niks aan de hand [afbeelding]
[afbeelding]
Daar is het pas hoogwater + stormvloed in de loop van de ochtend.quote:Op vrijdag 9 november 2007 02:38 schreef Hertog_Martin het volgende:
http://www.svsd.nl/index.cfm?page=waterstandgrafieken.delfzijl&load=delfzijl.H10
daar is al helemaal niks aan de hand... afwijkende top 5 ook
Het schommelt behoorlijk ja...quote:Het astronomisch getij op 09 november, 02:40 uur is 127 cm NAP
De waterstand op 09 november, 02:40 uur is 316 cm NAP
Zal inderdaad hierna wel afnemen.quote:Op vrijdag 9 november 2007 02:45 schreef nachtzuster het volgende:
[ afbeelding ]
Yep, hier (Cadzand, Zeeland) bleef het ook lange tijd hangen, is nu gedaald naar 337.
owh, die piekquote:Op vrijdag 9 november 2007 02:48 schreef Finchy het volgende:
[..]
Daar is het pas hoogwater + stormvloed tegen het middaguur.
Maar inderdaad geen top-5 vermelding verwacht.
[afbeelding]
Met afwijkende top 5 bedoelde ik dat er niet dezelfde data in voorkomen (1953, 1954, 1976 enzo) als bij de andere gebiedenquote:Op vrijdag 9 november 2007 02:48 schreef Finchy het volgende:
[..]
Daar is het pas hoogwater + stormvloed tegen het middaguur.
Maar inderdaad geen top-5 vermelding verwacht.
[ afbeelding ]
andere locatie misschien?quote:Op vrijdag 9 november 2007 02:50 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Met afwijkende top 5 bedoelde ik dat er niet dezelfde data in voorkomen (1953, 1954, 1976 enzo) als bij de andere gebieden
Yep.. om 6am eerst nog de regio van Petten.. en dan om 13:00 nog een 2e piek (kleiner) weer bij Vlissingen, dan piekt Hoek van Holland weer rond 15:00 etc.. maar deze piek die nu langs de kust naar boven wegtrekt is de grootste.quote:Op vrijdag 9 november 2007 02:49 schreef Veulen het volgende:
[..]
Zal inderdaad hierna wel afnemen.
Maar ik had begrepen dat noord holland en de waddeneilanden pas morgen ochtend na 6 uur de hoogste waterstand zouden hebben?
Meer kans op stormvloed daar bij noorderstormen denk ik.quote:Op vrijdag 9 november 2007 02:50 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Met afwijkende top 5 bedoelde ik dat er niet dezelfde data in voorkomen (1953, 1954, 1976 enzo) als bij de andere gebieden
Duidelijk hoger water dan verwacht.quote:Op vrijdag 9 november 2007 02:49 schreef ACT-F het volgende:
316cm inmiddels bij Hoek van Holland.
Okee, klok en de klepel dusquote:Op vrijdag 9 november 2007 02:52 schreef Perrin het volgende:
Yep.. om 6am eerst nog de regio van Petten.. en dan om 13:00 nog een 2e piek (kleiner) weer bij Vlissingen, dan piekt Hoek van Holland weer rond 15:00 etc.. maar deze piek die nu langs de kust naar boven wegtrekt is de grootste.
slaap zequote:Op vrijdag 9 november 2007 02:52 schreef ACT-F het volgende:
Gezien de curve verwacht ik eigenlijk geen grote stijging meer voor Hoek van Holland. Ik vind het allemaal best, ik ga maffen! [afbeelding]
En nu:quote:Op vrijdag 9 november 2007 02:47 schreef HansHeino het volgende:
Petten is van 188 naar 205 gegaan in 10 minuutjes
Ga je wel op zolder slapen?quote:Op vrijdag 9 november 2007 02:59 schreef HansHeino het volgende:
Petten gaat nu snel... van 188 naar 205 en nu al 223. Ikke zZz.. daaag!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |