abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 november 2007 @ 09:26:33 #101
52871 Blight
Supersized.
pi_54474919
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 00:07 schreef Noshiba het volgende:

[..]

v. Duin Leuke wedstrijden zien keepen!
M'n oude buurjongen, .
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_54475056
Zal Vertonghen zondag gewoon basis staan? Ik zie hem liever spelen dan Emanuelson in zijn huidige vorm.
wie zaait zal oogsten.....
  vrijdag 9 november 2007 @ 09:36:28 #103
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_54475088
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 09:34 schreef cohen het volgende:
Zal Vertonghen zondag gewoon basis staan? Ik zie hem liever spelen dan Emanuelson in zijn huidige vorm.
Ik ook. Urby komt er echt wel maar hij moet even terug op aarde gezet worden. Hij heeft het in zijn ogen duidelijk al gemaakt en zet geen stapje teveel op het moment.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_54475172
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 09:34 schreef cohen het volgende:
Komen ze nu alweer terug uit alkmaar..
pi_54475214
Hm Boussoufa, ik las gister ofzo nog dat hij dit seizoen nog niet goed draait en constant geblesseerd is geweest.
pi_54475226
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 09:42 schreef Wooldoor het volgende:
Hm Boussoufa, ik las gister ofzo nog dat hij dit seizoen nog niet goed draait en constant geblesseerd is geweest.
Zal z'n prijsje in ieder geval niet zijn gestegen. Beter!
  vrijdag 9 november 2007 @ 09:43:53 #107
52871 Blight
Supersized.
pi_54475234
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 09:42 schreef Wooldoor het volgende:
Dit seizoen doet hij nog niet echt mee inderdaad.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_54475559
Jeugd aan de macht

Ajax speelt de topper tegen Feyenoord zondag met meer dan de helft spelers uit eigen kweek. Afgelopen zondag debuteerde Jan-Arie van der Heijden, een 19-jarig talent uit Schoonhoven. Het was de zoveelste pluim voor de beroemde jeugdopleiding van de Ajax.

Morgenochtend zwerven er weer 45 scouts van Ajax uit over de amateurvelden in en rond Amsterdam. In een straal van 80 kilometer rondom de hoofdstad worden wedstrijden van E- en D-pupillen bezocht in de hoop daar talentjes te vinden die goed genoeg zijn voor Ajax. Zo gaat dat elke zaterdag.

De opstelling van Ajax 1 van afgelopen zondag tegen Roda JC betekende de zoveelste veer in de hoed van de jeugdopleiding. De 19-jarige Siem de Jong speelde centraal op het middenveld, een maand na zijn officiële debuut. De evenoude Gregory van der Wiel wordt als de opvolger gezien van de levende legende Jaap Stam en een halfuur voor tijd maakte de volgende tiener zijn debuut in de Amsterdamse hoofdmacht: Jan-Arie van der Heijden uit Schoonhoven. In totaal vermaakten afgelopen weekeinde zeven spelers uit eigen kweek de uitverkochte Arena.

Komende zondag tegen Feyenoord zal het niet anders zijn: Ajax is in Rotterdam wederom jeugdig van karakter. Zeven zelf opgeleide spelers lijkt trouwens veel, maar is het niet. Vorig seizoen stonden er in de Klassieker in de uitverkochte Kuip acht door Ajax grootgebrachte voetballers in de basis (Stekelenburg, Heitinga, Vermaelen, Emanuelson, Davids, Sneijder, De Mul en Babel).

,,Kun je zien wat perceptie en gevoel met mensen doen,’’ reageert Martin van Geel, technisch directeur van Ajax. ,,Als je maar lang genoeg roept dat het niet goed gaat met Ajax en dat er nauwelijks talenten doorbreken, dan gaat men dat voor waar aannemen. Maar dit proces is al veel langer aan de gang. Bij ons krijgt de jeugd een kans. Dat staat ook in ons beleidsplan: vijftig procent van de A-selectie moet uit de eigen opleiding komen.’’

De ware kunst van scouten is spelertjes opsporen die de hele jeugdopleiding van Ajax doorlopen en uiteindelijk debuteren in de hoofdmacht van Nederlands meest succesvolle voetbalclub. Een groter compliment kunnen die speurders niet krijgen. Jongens als Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart, om een paar recente voorbeelden te noemen, werden al op zeer jonge leeftijd door het oog van de kenner getraceerd en uiteindelijk voor miljoenen verkocht, nadat ze zich in het eerste hadden bewezen. Scouts nog trotser, Ajax nog blijer.

Omdat vele gereputeerde voetbalclubs tegenwoordig een opleiding hebben van hoog niveau, staat Ajax niet meer alleen. ,,Dat is een probleem,’’ beaamt Van Geel. ,,Ajax heeft nog steeds de beste jeugdopleiding, maar de voorsprong op de rest is deels geslonken.’’

Om de voorsprong te behouden introduceerde Ajax vorig jaar het zogenoemde Multi Skills Programma. De jeugdspelers krijgen naast voetbaltraining ook lessen in bijvoorbeeld gymnastiek, judo en atletiek. ,,Door een judotraining leer je vallen,’’ motiveert Van Geel, ,,en die valtechniek moet er voor zorgen dat je minder snel geblesseerd raakt. Dit programma draagt bij tot een bredere ontwikkeling, de hedendaagse voetballer is een halve atleet geworden.

Het is anders dan in mijn tijd, toen ik in de top van Nederland speelde (Van Geel heeft als voetballer onder meer een verleden bij Ajax en Feyenoord, rl). Er wordt veel meer van spelers gevraagd dan tien, twintig jaar geleden. Het aantal wedstrijden is uitgebreid, er is veel meer aandacht. Fysiek en mentaal lijkt het voetbal van nu niet meer op het voetbal van toen.’’

Met Adrie Koster heeft Ajax momenteel een trainer die de jeugdopleiding goed kent. Hij was immers binnengehaald als oefenmeester voor de Ajax-beloften. Koster: ,,Zodoende kende ik Van der Heijden goed. Ik zal niet schromen die jongens in te zetten als ik denk dat ik ze nodig heb. Ze zijn er klaar voor.’’ Van Geel: ,,Mij is opgevallen dat door onszelf opgeleide spelers beter met de druk omgaan dan aankopen. Ik ga geen voorbeelden noemen, maar geloof me, ik kan dat merken. Daarom doen Ajacieden het overal goed. Door de perfecte opleiding, kun je een eind komen. Feit is dat tien van de achttien spelers bij het Nederlands elftal door Ajax zijn opgeleid.

,,Het grootste voorbeeld wat mij betreft is Ibrahimovic. Toen ik technisch directeur bij AZ was, wilden wij hem graag hebben. Hij was op een gegeven moment derde spits bij Ajax en zat op de tribune. Derde spits, kun je je dat voorstellen bij Ibrahimovic? Nu is hij een van de beste, misschien wel de beste, van de wereld. Ik bedoel maar: als je bij Ajax slaagt, slaag je overal.’’

http://ajax.punt.nl/?id=397876&r=1
pi_54475601
Leuk verhaal. Jammer dat al die talenten pas op hun best zijn als ze ergens anders spelen.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  vrijdag 9 november 2007 @ 10:07:17 #110
196494 JanVanHalst
Weet het wel.
pi_54475661
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 08:57 schreef Nashje het volgende:
Is 't alweer vrijdag? Wat gaat het snel.
[..]
Dat zou wel een knap staaltje kapitaalvernietiging zijn. Zeker als hij dan niet slaagt bij Ajax. Dat risico lijkt me dusdanig groot dat ze beter voor een externe speler kunnen gaan.
Analist. Want kennis is macht, maar kennis delen is kracht.
pi_54475681
Boussouffa zie ik van alle potentiële komers het liefst
pi_54475722
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
Boussouffa zie ik van alle potentiële komers het liefst
K denk iedereen wel
pi_54477311
quote:
Op donderdag 8 november 2007 20:08 schreef Sethje het volgende:
Luque mag gaan schitteren zondag en Urzaiz zijn been breken dan zijn we van dat domme gelul af
Urzaiz breekt nooit, hij kraakt hoogstens!
pi_54477372
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:08 schreef toma het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
over helden gesproken

hij blijft mijn nr 1
De grootste held van allemaal
Wat ben ik fan van die man!
pi_54478213
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:10 schreef CSI_MIAMI het volgende:

[..]

K denk iedereen wel
Liever Aissati maarja dat lijkt nu toch ineens van de baan.
  vrijdag 9 november 2007 @ 12:11:00 #116
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_54478489
qua prijs zal het niet veel schelen.
Jawel, je keek.
pi_54478717
Dat gezeur van ''Dat is kapitaalvernietiging want hij speelde eerst bij Ajax en dan moeten we hem nu terugkopen'' is onzin.
pi_54478732
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 11:57 schreef Wooldoor het volgende:

[..]

Liever Aissati maarja dat lijkt nu toch ineens van de baan.
Nou.. Reker roept wel een hele hoop.. maar als een speler begint te klagen is het andere koek
pi_54478802
laten we het hopen, maar als Rutten de nieuwe trainer van psv wordt dan is het helemaal kansloos. En ik zie Rutten wel de nieuwe psv trainer worden
pi_54479407

Heijden:
" Ik zat afgelopen zondag ook voor de eerste keer op de bank bij het eerste. In de aanloop naar de wedstrijd tegen Roda JC ben ik goed opgevangen door de groep. Toen ik mijn warming-up moest doen, had ik al het gevoel dat ik er in zou komen. Zover kwam het gelukkig ook. Uiteindelijk loste ik Robbert Schilder af. Spelen in de ArenA, voor zoveel publiek, was prachtig. Een heel mooie ervaring.’’
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_54480080
ben je de nieuwe tong kleinzusje?
AFC AJAX
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:18:34 #122
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_54480221
quote:
Martin van Geel heeft zich lovend uitgelaten over de jeugdopleiding van Ajax. ''Als je bij Ajax slaagt, slaag je overal'', weet Van Geel, ''Ik zie dat onze zelf opgeleide spelers beter met druk om kunnen gaan dan onze aankopen. Het is te zien aan het Nederlands elftal, tien van de achttien spelers zijn door Ajax opgeleid."

Ajax heeft de laatste jaren een aantal jeugdspelers weten klaar te stomen voor een Europese topclub. Onder anderen Wesley Sneijder (Real Madrid), Rafael van der Vaart (HSV) en Ryan Babel (Liverpool) vertrokken naar een grote Europese club. De nieuwe lichting zit er aan te komen. De afgelopen weken debuteerden Siem de Jong en Jan-Arie van der Heijden in de hoofdmacht.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:20:43 #123
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_54480281
Zal wel een aardige groep vanaf Houseqlassics in 1 x doorgaan denk?
Geef mij maar Amsterdam
pi_54480335
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:18 schreef Houniet het volgende:

[..]
Dat is al gepost Houniet .
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:26:10 #125
52871 Blight
Supersized.
pi_54480416
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:22 schreef Nashje het volgende:

[..]

Dat is al gepost Houniet .
Zullen we het dan maar over Urzaiz hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')