abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54450977
Zwangerschap en geboorte deel 330

De aanstaande papa's en mama's :

09 november 2007: amaranta en mex
17 november 2007: gr8w8 (papa)
19 november 2007: Lewis.de.boxer (meisje)
01 december 2007: Droeke en Droekestijger
02 december 2007: DeLiedje
02 december 2007: glossy
08 december 2007: Faja-Lobi (jongetje)
10 december 2007: klein_spookje en S-A-I-N-T (meisje)
12 december 2007: S_oepstengel (meisje)
13 december 2007: nanalune
14 december 2007:_Lotje_ (jongetje)
*** 21 december 2007: Brighteyes en stinkie*** (jongetje)

**2008**

07 januari 2008: Tan
07 januari 2008: Tearsong
09 januari 2008: wenneke1
17 januari 2008: vamperotica (jongetje)
17 januari 2008: Mirage en Oversight
21 januari 2008: Renda (jongetje)
31 januari 2008: Pruk
06 februari 2008: Ticootje (meisje)
07 februari 2008 hestria en grim reaper (jongetje)
07 februari 2008: Randa_V en Magneet (meisje)
07 februari 2008: Tup
14 februari 2008: Suerte (jongetje)
20 februari 2008: Webkim
25 februari 2008: Maneki.Neko
28 februari 2008: Icicle
05 maart 2008: donnahvh (meisje)
15 maart 2008: vrouwtje-theelepel
17 maart 2008: k_i_m (meisje)
24 maart 2008: Hello_Dolly
27 maart 2008 Popples en Prowl
*** 02 april 2008: ET en Swets ***
*** 15 april 2008: Sjak en Schanulleke****
26 april 2008: FoN
27 april 2008: flowerbox
30 april 2008: pinkelmeisje
06 mei 2008: Wennie
22 mei 2008: R81
25 mei 2008: Grijs
27 mei 2008: Mammietje
*** 18 juni 2008: Silmarwen en Knut ***
18 juni 2008: PussinBoots
18 juni 2008: Tuc
19 juni 2008: KD-fotografie
27 juni 2008: Bla_Bla_Bla
07 juli 2008: Lunastar

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 12-11-2007 15:00:18 ]
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 8 november 2007 @ 11:13:09 #2
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54451266
Wat een boel nieuwe zwangeren Gefeliciteerd

En wat wordt het lijstje voor mijn naam kort en het lijstje erna lang
Spannend, nu die datum steeds dichterbij komt
pi_54451377
Ben een beetje egoistisch geweest, ik heb de nieuwe zwnageren nog niet gefeliciteerd. Bij deze dus! Proficiat nieuwe aanstaande mama's.
pi_54451507
BE, ik bedoelde de "nou lekker zeg" met betrekking tot het UWV
Wel lekker dat het je laatste werkdagje is!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_54451886
Voor m`n idee ben ik pas net zwanger maar ik sta toch al halverwege de lijst

BE geniet van je laatste dag!
Saartje
pi_54451952
Ik heb ook helemaal niet het idee dat ik "al bijna" aan de beurt ben.... Feestdagen nog even doorkomen en dan is het toch echt al bijna zo ver!!

Tan.... Spannend allemaal! Zie je er tegen op? Ik bedoel... Kleintje zit nu heerlijk veilig bij je in je buik en "god" weet hoe en wat als het straks allemaal zo ver is...( beetje raar omschreven allemaal, maar zeker neit vervelend bedoeld...)
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_54452103
Tan, ik kan me ook voorstellen dat 't voor jullie nog veel meer beladen en extra spannend is dat de uitgerekende datum al zo in 't zicht komt.

BE al zowat met verlof, wow!

Knut & silmarwen gefeliciteerd!
pi_54452388
Het gaat snel! Vandaag alweer 28 weken
  donderdag 8 november 2007 @ 12:08:13 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54452437
quote:
Op donderdag 8 november 2007 11:24 schreef Vicky het volgende:
BE, ik bedoelde de "nou lekker zeg" met betrekking tot het UWV
Wel lekker dat het je laatste werkdagje is!!
Ah ok! Dat was ik alweer vergeten dus!
Mijn office manager haalde net d'r schouders op en zei 'ach, het geld moet toch hierheen komen, dus dat zien we allemaal wel hoor'. Precies wat ik al had gedacht.

Kwam mijn baas net naar me toe 'kan ik je even spreken' en hij klonk echt heel serieus, dus ik schrok nog een soort van ook.
Was er een surprise-party voor mij!
Echt heel lief. En dankzij mijn Amerikaanse collega's zelfs inclusief gekke spelletjes. Leuk hoor, paar kleine kadootjes gekregen en een envelopje waar ik denk ik maar een mooie draagdoek van ga aanschaffen ofzo.
pi_54452594
Wat leuk BE een supriseparty!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_54452652
Wat leuk BE! soms zijn die Amerikanen zo gek nog niet
  donderdag 8 november 2007 @ 12:26:37 #12
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54452876
BE, lekker hoor je laatste dagje! En wat leuk zo'n feestje!!

Knut & Silmarwen, gefeliciteerd!!

Droeke, heel veel succes vanmiddag

Het lijkt wel of hier alle kwalen uit de vorige zwangerschap zich veel vroeger aandienen; heb het nu al regelmatig zuur en al wat last van m'n bekken
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_54452893
Silmarwen en Knut gefeliciteerd!

Droeke wat vervelend dat ze je zo in onzekerheid laten door niks te zeggen
pi_54454370
Silmarwen en Knut gefeliciteerd! Wat leuk zeg die drukte ineens hier!!

Droeke , succes vandaag!!

Hier gaat alles z'n gangetje, gisterenavond even een lekkere huilbui gehad omdat ik s'avonds zo'n pijn heb bij het lopen enzo (sinds een weekje) en in bed het omdraaien en uit stappen doet me ook zo'n zeer . Ik trok het even niet meer...
En dan is Punkie ook nog erg rustig al 2 dagen, en daar maak ik me dan ook weer zorgen over....

Ga zo maar eens even wat boodschapjes halen, en nog wat laatste dingetjes voor in ons vlucht-tasje
  donderdag 8 november 2007 @ 13:48:52 #15
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54454646
quote:
Op donderdag 8 november 2007 11:45 schreef vamperotica het volgende:

Tan.... Spannend allemaal! Zie je er tegen op? Ik bedoel... Kleintje zit nu heerlijk veilig bij je in je buik en "god" weet hoe en wat als het straks allemaal zo ver is...( beetje raar omschreven allemaal, maar zeker neit vervelend bedoeld...)
Toen het slechte nieuws vers was dacht ik dat ik er wel heel erg tegenop zou gaan zien, maar ik kijk net zo uit naar de bevalling als bij de anderen.

Vannacht droomde ik voor het eerst echt van de baby. Een jongetje met bruine krulhaartjes In mijn droom had ik hem in een dekentje gewikkeld op de wasmachine gelegd omdat ik even moest bellen, maar was hij er door het centrifugeren vanaf gestuiterd en stond (jawel hij stond, en was ineens niet pasgeboren meer maar een maand of tien) hij met een betraand gezichtje en verwijtende blik tegen de trillende wasmachine aangeleund Echt zo'n typische zwangerschapsdroom, die ik bij de andere zwangerschappen in soortgelijke variant heel vaak had, maar nu pas voor het eerst (goed teken misschien dat die droom nu alsnog komt?)

Maar het is wel zo, zoals Bix zegt, dat het allemaal heel beladen is.
Ik heb nu angsten die ik toen niet had. Omdat ik een half uur moet rijden naar het ZH (ik moet persé naar Zwolle), begint het al met de angst dat ik dadelijk ergens in de berm lig te baren. Dan natuurlijk... gaat hij ademhalen? Dan de volgende angst is dat ze niets voor de baby kunnen doen qua nieren. Dat zijn wel dingen die het dus extra spannend maken.

Maar de nieuwsgierigheid naar hoe dit nieuwe kleintje eruit ziet plus het feit dat ik van bepaalde onzekerheden zal zijn verlost overheerst toch, waardoor ik er niet heel erg tegenop zie.
pi_54454783
DeLiedje stilte voor de storm???

Tan ik snap het wel ja je bent net als bij andere mama's in spe net zo nieuwsgierig maar met een andere ondertoon. Wel ja je legt hem net geboren op de wasmachine en in een stuiter is hij tien maanden haha. Dat gaat snel he in je zwangerschapsdromen... Ik had af en toe ook van die maffe dingen...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  donderdag 8 november 2007 @ 13:55:00 #17
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_54454799
Tan, je legt het heel mooi uit. Ik kan het me indenken hoe het voelt, wel erg dubbel allemaal. Het wordt dus indien mogelijk een natuurlijke bevalling die spontaan op gang komt?

Al weer nieuwe zwangere mensen! Gefeliciteerd! En geniet van alles.

Deliedje, over een week mag je veilig bevallen! Duurt echt niet lang meer ook al lijken de weken voor eeuwig te duren... En waarvoor wedden dat jij er zo een bent die haar buik gaat missen!?!
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 8 november 2007 @ 13:55:47 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54454818
Fijn om te lezen dat niet alleen angst er is, maar ook gewoon die nieuwsgierigheid naar wie er nou in je buik zit enzo.

DeLiedje, wat naar dat je zo'n last hebt joh.

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn verlof ook niet een dag te vroeg komt.
Zeker als ik een tijdje heb gezeten of gelegen ben ik net ET als ik ga lopen. Echt heel raar waggelend, mijn schaambeen doet dan vreselijk zeer en dat is met omdraaien in bed ook. Stinkie schrok van de week omdat ik een soort van lag te puffen tegen die pijn. Die dacht gelijk dat het al begonnen was.

Rustig aan, dan breekt het lijntje niet. En... je bent gewoon al 36 weken! Wat zeg ik, bijna 37 zelfs!
  donderdag 8 november 2007 @ 13:57:07 #19
190853 RockabeIIa
pi_54454845
BE, jouw ministinkie is al ingedaald?
pi_54454852
hihi wat klinkt dat vies.
  donderdag 8 november 2007 @ 14:01:06 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54454941
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:57 schreef RockabeIIa het volgende:
BE, jouw ministinkie is al ingedaald?
Nee, voor zover ik weet niet. Maar blijkbaar drukt hij toch redelijk zwaar op mijn schaambeen.

Bix! Tut!
  donderdag 8 november 2007 @ 14:11:43 #22
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54455203
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:55 schreef RockabeIIa het volgende:
Tan, je legt het heel mooi uit. Ik kan het me indenken hoe het voelt, wel erg dubbel allemaal. Het wordt dus indien mogelijk een natuurlijke bevalling die spontaan op gang komt?
Ja, ik had alleen bij de laatste drie zwangerschappen een sterk stijgende bloeddruk op het laatst, dat zou een reden kunnen zijn om te kiezen voor een inleiding, maar verder wordt het een natuurlijke bevalling.
Een reanimatieteam zal meteen paraat staan in geval van ademhalingsproblemen, en de kindernefroloog komt zo snel mogelijk. Al hebben die nieren minder haast, dat is geen eerste prioriteit, maar kan ook bekeken en behandeld worden in de dagen na de bevalling. Alleen wordt er, voor zover ik heb begrepen, meteen een catheter aangebracht om de nieren te ontzien. Een operatie is ook waarschijnlijk in de eerste levensweek.

De grootste zorg blijft de longen, maar zolang er nog vruchtwater is en de nieren niet voorbij de middenrif dringen ziet het er v.w.b. de longrijping goed uit. Zo niet dan is al het bovenstaande niet eens van toepassing maar overlijdt de baby binnen een paar minuten tot uren. De gyn. is ondanks het nog steeds aanwezige vruchtwater nog steeds erg pessimistischv.w.b. de overlevingskansen, maar ik heb zelf naarmate de weken vorderen meer goede hoop. Steeds meer verhalen uit omgeving lijken op mijn verhaal, en die kindjes hebben het allemaal overleeft, hetzij met horten en stoten en veel tegenslag. De verhalen die slechter afliepen liepen tot een week of 28 synchroon aan mijn verhaal, maar kregen toen toch een andere wending (zoals geen vruchtwater meer rond die tijd etc.).

Dus ondanks de misschien terechte negatieve houding van de gyn, ben ik zelf overwegend optimistisch over de vooruitzichten.
  donderdag 8 november 2007 @ 14:18:46 #23
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54455383
Heuj.. ik waggel heulegaar nie!

Dat 'los' moeten lopen herken ik trouwens wel van eerdere zwangerschappen.. Afwisseling van houding en wat je doet werkt het beste... alleen gaat dat 's nachts niet zo makkelijk En is het soms ook gewoon niet mogelijk. Toen ik op het einde liep van Tijn had ik zelfs een wekkertje, als ik een uur gezeten had, moest ik minimaal een kwartier lopen ofzo en dan daarna op een andere stoel zitten.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 8 november 2007 @ 14:21:10 #24
190853 RockabeIIa
pi_54455444
Tan, jullie krijgen zo te horen de beste zorg die er voor handen is. Het neemt toch wat druk weg dat er toch wat goeie hoop is, niet? Hoe dan ook, het wordt een mooi kindje met een eigen bijzonder verhaal <3

Bix denkt aan haar eigen dagelijks indalend ministinkertje Bix!
  donderdag 8 november 2007 @ 14:25:47 #25
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54455549
Wat goed dat je er zo positief tegenaan kijkt, Tan!

Ik hoop voor je dat je gevoel het juist heeft en dat jouw scenario waarheid wordt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')