abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54447865
quote:
Club Beckham wil Gullit als trainer

Ruud Gullit keert zo goed als zeker terug als trainer. De oud-international is met Los Angeles Galaxy, de club van David Beckham, in onderhandeling om daar hoofdcoach te worden.

De Amsterdammer was gisteravond al niet meer te gast bij de Engelse tv-zender Sky voor een rol als gastcommentator in de studio, zoals hij wekelijks in de Champions League doet. Het commerciële station meldde dat hij in het vliegtuig onderweg is om contractbesprekingen in Los Angeles te voeren. LA Galaxy kende een uitermate teleurstellend seizoen.

David Beckham, die voor 250 miljoen dollar werd aangetrokken, hamerde er bij de clubleiding op een trainer van naam en faam aan te trekken. Hij stelde voor Steve McClaren, de huidige bondscoach van Engeland, binnen te halen of Ruud Gullit.

De laatste is vrij en speelde al enige tijd met de gedachte om terug te keren als voetbaltrainer. Ruud Gullit was voor het laatst werkzaam bij Feyenoord. Daarvoor was hij als coach in dienst van Newcastle United en Chelsea. Ook had hij korte tijd een vertegenwoordigend jeugdteam van de KNVB onder zijn hoede.
  donderdag 8 november 2007 @ 03:48:47 #2
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54447870
250 miljoen dollar?

Tjah het is natuurlijk iemand met een grote naam, over z'n kwaliteiten als trainer valt te twijfelen.
pi_54447878
Daar zit hij goed op z'n plek.

Uit beeld.
pi_54447897
quote:
Op donderdag 8 november 2007 03:49 schreef VoreG het volgende:
250 miljoen dollar?

Tjah het is natuurlijk iemand met een grote naam, over z'n kwaliteiten als trainer valt te twijfelen.
Dat bedrag is het geld dat ze voor beckham uit hebben gegeven niet Gullit slimmerd. Omdat het zo laat is vergeef ik het je
pi_54447949
quote:
Op donderdag 8 november 2007 04:11 schreef Jnk18 het volgende:

[..]

Dat bedrag is het geld dat ze voor beckham uit hebben gegeven niet Gullit slimmerd. Omdat het zo laat is vergeef ik het je
Dat weet ik, het was neit echt duidelijk in m'n post.

MAar 250 miljoen voor Beckham? Ik dacht dat hij transfervrij was en hij verdient toch geen 250 milj. in 4 jaar?
  donderdag 8 november 2007 @ 05:20:53 #7
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54447955
quote:
Op donderdag 8 november 2007 05:13 schreef VoreG het volgende:

[..]

Dat weet ik, het was neit echt duidelijk in m'n post.

MAar 250 miljoen voor Beckham? Ik dacht dat hij transfervrij was en hij verdient toch geen 250 milj. in 4 jaar?
Beckham krijgt van LA zo'n 6 miljoen per jaar, de rest komt voort uit sponsorcontracten e.d.

Leuk voor Gullit, kun je best aardig zitten daar. En Gullit houdt wel van van dat 'celeb' leventje dus die komt daar ruim aan z'n trekken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Trouwste user 2022 donderdag 8 november 2007 @ 06:56:03 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_54448135
Triest dat iemand die al zoveel geld heeft nog meer wil incasseren. Wat heb je er anders te zoeken ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_54448234
quote:
Op donderdag 8 november 2007 06:56 schreef tong80 het volgende:
Triest dat iemand die al zoveel geld heeft nog meer wil incasseren. Wat heb je er anders te zoeken ?

Winkels voor Estelle en z'n vriend Robbie Williams woont er.
  Trouwste user 2022 donderdag 8 november 2007 @ 07:30:54 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_54448261
Maakt het nog triester

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_54448286
quote:
Op donderdag 8 november 2007 06:56 schreef tong80 het volgende:

Een veel mooier huis kunnen bouwen dan in Nederland ooit mogelijk zou zijn.
  Trouwste user 2022 donderdag 8 november 2007 @ 07:37:19 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_54448310
En dan ? dan heb je een mooi huis zonder je vrienden familie en bekenden. Dan kijk je om je heen en denkt :

'Maar ik heb wel een mooi huis.'

pi_54448331
quote:
Op donderdag 8 november 2007 07:37 schreef tong80 het volgende:
En dan ? dan heb je een mooi huis zonder je vrienden familie en bekenden. Dan kijk je om je heen en denkt :

Dan zou je ook nooit naar Duitsland/Belgie/Frankrijk/Spanje/Engeland etc kunnen gaan om te gaan wonen/werken omdat je geen familie/vrienden/bekenden meer ziet.
  Trouwste user 2022 donderdag 8 november 2007 @ 07:46:49 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_54448374
Spelers blijven in dit soort landen omdat ze zijn ingeburgerd en hun kinderen daar op school zitten. Gullit gaat naar Amerika terwijl ie er ..... ik wilde zeggen maar één keer geweest is. Maar toen haakte ie af voor het WK

pi_54448589
Cruijff ging ook naar Amerika, Cocu en Ronald de Boer zitten zeker wel voor het mooie landschap in Qatar? Weinig vreemds aan hoor.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  donderdag 8 november 2007 @ 08:28:07 #16
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_54448656
Zo zie je maar hoe het gesteld is met het Amerikaans voetbal. Ze moeten een trainer van "naam en faam" ipv een echte klasse trainer. Gullit is meer een charismatisch iemand dan een echte toptrainer. Enne,hoe Beckham nu kan zeggen dat ze iemand van "naam en faam" nog hebben is mij een raadsel want in de VS hebben zo sowieso niks met EU "sterren" die uitzonderingen daargelaten. Het voetbalpubliek stijgt er i.i.g. niet in aantallen door.
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
pi_54457978
quote:
Gullit trainer van club Beckham
door onze Telesportredactie

AMSTERDAM - Ruud Gullit maakt zijn comeback als trainer. De 45-jarige oud-international tekent een driejarig contract bij Los Angeles Galaxy. Bij de Amerikaanse voetbalclub staat de Engelse vedette David Beckham onder contract. Gullit was voor het laatst actief als trainer bij Feyenoord waar hij in 2005 werd ontslagen.

Gullit volgt bij LA Galaxy de Engelsman Frank Yallop op. Eerder was Gullit ook al coach van Chelsea en Newcastle United.

Ondanks de komst afgelopen zomer van Beckham wist LA Galaxy zich dit seizoen niet te kwalificeren voor de playoffs van de Amerikaanse profcompetitie.
pi_54458330
Toch flink afgezakt in z'n manager loopbaan. En het begon nog zo mooi

PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  donderdag 8 november 2007 @ 16:33:11 #19
67174 Dos37
Come on Twente
pi_54458443
Mooi voor hem kan niet anders zeggen. Hopelijk haalt ie daar wat successen, ben wel jaloers LA lijkt me een geweldige stad
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_54458951
Kan hij samen met Beckham voor "sexy football" zorgen
pi_54459048
Die gaat daar de celebrity uithangen..
Even flink de al ruim gevulde zakken vullen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_54459324
Kan Estelle tenminste echt gaan shoppen!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 november 2007 @ 17:16:47 #23
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_54459552
daaaaaaaag
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 8 november 2007 @ 17:21:11 #24
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54459634
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:07 schreef sjimz het volgende:
Kan Estelle tenminste echt gaan shoppen!
samen met victoria
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_54460466
Leuk voor Gullit.
pi_54461097
Ik zal Estelle wel missen in de PC Hooft
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 november 2007 @ 18:18:15 #27
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_54461112
Mevrouw Gullit geeft een reactie in Boulevard
pi_54461129
De PC Hooftstraat zal wel balen.. De omzet halveert nu ongeveer.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_54461221
quote:
Op donderdag 8 november 2007 18:18 schreef borisz het volgende:
Mevrouw Gullit geeft een reactie in Boulevard
Hopelijk neemt ze Leco van Zadelhoff mee naar LA.
  donderdag 8 november 2007 @ 19:36:47 #30
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_54463239
Respect voor Estelle.
pi_54463382
Ze heeft wel al een baan daar gevonden. Iets met een glamourblad.
pi_54464101
Ideale club voor Gullit. Voetbal als bijzaak en lekker een beetje lol maken daar.

Denk wel dat dit aangeeft dat hij zijn trainersloopbaan zelf ook als mislukt ziet.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_54464208
quote:
Op donderdag 8 november 2007 18:18 schreef EnGCatjuh het volgende:
De PC Hooftstraat zal wel balen.. De omzet halveert nu ongeveer.
Op Rodeo Drive hangt de vlag uit!
pi_54464220
quote:
Op donderdag 8 november 2007 20:04 schreef methodmich het volgende:
Ideale club voor Gullit. Voetbal als bijzaak en lekker een beetje lol maken daar.

Denk wel dat dit aangeeft dat hij zijn trainersloopbaan zelf ook als mislukt ziet.
Ach, wat is mislukt? Hij heeft toch maar mooi een FA Cup gewonnen...
pi_54464307
Im jealous ik zou dat ook best wel willen doeon
AFC AJAX
pi_54464369
Ik snap dat mislukt ook niet helemaal, Adriaanse zit toch ook in Quatar enzo en Advocaat in Rusland. Beenhakker is toch ook niet mislukt omdat hij naar TRinidad ging wat een onzin.
AFC AJAX
pi_54464397
Nou, Rusland vind ik nog wel iets anders. Bondscoach met WK-uitzicht ook.

Die MLS is een veredelde hobbycompetitie volgens mij, dus dat vind ik niet echt meer van ambitie getuigen. Daar gaat Waterreus in spelen bijvoorbeeld omdat ie al oud is en nog een avontuur wil.

Adriaanse in Qatar is voor het geld en doet ie na een aardige loopbaan, Gullit presteerde vrij weinig.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_54464419
Ja dat snap ik ook wel, maar liever ergens nog een beetje trainer zijn in de wereldstad van LA . Dan op een regenachtige dag in hilversum analiticus zijn.
AFC AJAX
pi_54464662
Wonen in Beverley Hills, Hollywood of Venice beach.

Echt kut hoor
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_54476198
quote:
LA Galaxy wilde een sexy coach
Door MARCEL VAN DER KRAAN

ROTTERDAM/LOS ANGELES - Ruud Gullit maakt een spectaculaire rentree in het profvoetbal. Gisteren tekende hij in Californië bij Los Angeles Galaxy, de club van David Beckham, een contract als hoofdtrainer.

De Major League Soccer (MLS) krijgt er een attractie bij. Vandaag keert hij terug uit LA, op 15 januari gaat hij er aan de slag. Op de vraag of haar man in Los Angeles een salaris van drie miljoen euro gaat verdienen, antwoordde Estelle Gullit gisteravond: ,,Dat weet ik niet. Maar ik weet wel dat ik daar genoeg ga uitgeven.’’

Ruud Gullit heeft altijd de wens gehouden om nog eens als coach terug te keren in het voetbal. Met Estelle was de oud-voetballer de afgelopen jaren vooral op de rode loper of in tv-programmas te zien. Ze verkeerden hoofdzakelijk in kringen van beroemdheden en celebrities.

Voor het gezin Gullit lijkt een verhuizing naar Hollywood daarom als een geschenk uit de hemel te komen. Dáár, in LA, krijgen David en Victoria Beckham per dag net zoveel uitnodigingen voor feestjes en premières als hoekschoppen in een doorsnee competitiewedstrijd van de MLS, de Amerikaanse profcompetitie. Shoppen met Posh Spice op Sunset Boulevard moet voor Estelle net zon feest zijn als trainen met David voor Ruud Gullit.

De Nederlander kent Beckham en zijn echtgenote Victoria persoonlijk. Hij is er als enige in geslaagd beiden de laatste jaren in Spanje en in Engeland uitvoerig te interviewen en hij kent ook de mensen om Beckham heen.

Beckhams agent is Simon Fuller, die er in zn eentje min of meer verantwoordelijk voor was dat de Engelse international naar Los Angeles kwam. Zakelijk partner van Fuller is Terry Byrne, die Gullit weer kent uit zijn periode als speler en trainer bij Chelsea. Samen richtten Fuller en Byrne het bedrijf 19 Entertainment op, dat nu als adviesburo sterk is verbonden aan de leiding van LA Galaxy.

Het verklaart een beetje hoe Ruud Gullit in beeld is gekomen bij de grote bazen van het miljoenenbedrijf, dat achter LA Galaxy schuilt. Een saillant detail is immers dat het grote Amerikaanse publiek Ruud Gullit in zijn actieve loopbaan nooit zag schitteren op het WK, dat in 1994 vele Europese sterren naar de VS bracht. Gullit had in mei ’94, een paar dagen voor het vertrek van het Nederlands elftal naar Amerika, zijn beroemde botsing met Dick Advocaat en bleef thuis.

De fans kennen hem dus vooral van de tv-beelden uit zijn periode bij AC Milan en later bij Chelsea. Tien jaar geleden lanceerde hij bij die laatste club de term sexy football en deze week liet LA Galaxy-president Alexi Lalas weten dat hij als opvolger van de ontslagen coach Frank Yallop een sexy coach wilde aanstellen.

The Galaxy, zoals de club in Californië wordt genoemd, heeft goede hoop dat Ruud Gullit de man is die de in verval geraakte club terug op de kaart van de Major League Soccer (MLS) kan zetten. Voor het tweede achtereenvolgende seizoen miste het elftal ondanks de komst van David Beckham de play-offs.

Lalas: ,,We zochten een coach die net zoveel aandacht zal trekken als David Beckham als speler. Eentje ook die ons elftal zo aantrekkelijk laat spelen dat de fans daarmee eindelijk tevreden worden gesteld.’’

Voor de 45-jarige Amsterdammer wordt een tijdpad van drie seizoenen uitgestippeld, waarin hij al zijn creativiteit op voetbalgebied kwijt kan. Lalas verwacht dat het Amerikaanse publiek Gullit met groot enthousiasme zal ontvangen omdat hij een coach is met een grote uitstraling buiten het veld.

Dat zijn trainersloopbaan tot op heden nog niet zo succesvol is geweest - Gullit won alleen de FA Cup met Chelsea - deert de Amerikanen niet. Om het voetbal in de Verenigde Staten te promoten heeft de MLS grote namen nodig. ,,We gaan iets neerzetten, dat ze in het Amerikaanse voetbal nog nooit hebben gezien,’’ aldus Lalas.

Voor LA Galaxy was ook Jürgen Klinsmann een belangrijke kandidaat. Maar met de Duitser was het lastig zaken doen. Tottenham Hotspur en Chelsea vingen de afgelopen maanden al bot bij de in 2006 opgestapte Duitse bondscoach, die met zijn Amerikaanse vrouw in Californië woont. Het management van David Beckham adviseerde de club in Los Angeles echter het vizier te richten op een trainer die dicht bij Beckham zou staan.

Misschien dat Beckham door de aanwezigheid van Gullit ook een beetje lucht krijgt in LA. De verwachtingen rond de Engelsman waren torenhoog en hij kon die mede door blessures nog niet waarmaken. Beckham deed dit jaar slechts vijf duels mee en maakte één doelpunt. Voor een man die 250 miljoen dollar kost in vijf seizoenen, is dat een beschamende zaak.
  Trouwste user 2022 zaterdag 10 november 2007 @ 04:51:08 #41
7889 tong80
Spleenheup
pi_54499231
Het is natuurlijk wel de juiste man op de juiste plaats.

pi_54499239
b;linnnnnnnnnnnnnnuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhh
pi_54501067
Misschien dat Corky Gibbs nog beschikbaar is.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 november 2007 @ 11:20:19 #44
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_54501099
Stukkie van Hugo Borst over Gullit
quote:
RUUD GULLIT

Het moet een unicum zijn. Op de website van Elf lees ik dat Ruud Gullit bij Los Angelos Galaxy (deels) betaald gaat worden door het management van sterspeler David Beckham. Dat maakt een trainer nogal afhankelijk, lijkt me. Als je door hem betaald wordt, zeg je niet zo gemakkelijk tegen je sterspeler dat hij eens wat harder moet lopen of dat hij maar eens een wedstrijdje op de bank moet komen zitten.

Helemaal verkeerd geredeneerd.

Ruud is niet aangetrokken als trainer maar als ster. Het gaat om het plaatje. Misschien is hij zelfs wel aangetrokken als de man van zijn beroemde vrouw Estelle, het nichtje van Johan Cruijff die ooit ook in de Verenigde Staten voetbalde. Estelle op haar beurt is aangetrokken als gezelschapsdame van Posh Spice, echtgenote van David Beckham. Estelle heeft al aangekondigd, las ik, dat ze de drie miljoen euro die Ruud opstrijkt, gaat laten rollen in Hollywood.

Het wachten is op de eerste beelden. Zeven seconden lang zien we voetbal. David een bal trappend, Ruud coachend aan de zijlijn. Ondertussen verplaatsen hun vrouwen zich per Hummer naar de Shopping Mall. Twee gorilla’s beschermen hen. Niet dat het echt nodig is, want Europeanen doen er niet toe in Amerika, zelfs beroemde Europeanen niet – maar het staat goed in de resterende reportage van drie minuten.

En dan maar winkelen. Daar draait het om. Ondertussen vertelt Estelle aan Posh dat P.C. Hooft de Shakespeare van Nederland was en vraagt of er in Londen een beroemde winkelstraat naar hem is vernoemd. Posh zegt dat ze nog nooit van de Engelse voetballer Shakespeare heeft gehoord.

Estelle Posh, alsmede Ruud en David, zullen nog vaak opdraven in tv-programma’s. Met topvoetbal heeft het niets meer te maken als het op RTL Boulevard en Shownieuws te zien is. Het is amusement geworden.
  Trouwste user 2022 zaterdag 10 november 2007 @ 11:29:02 #45
7889 tong80
Spleenheup
pi_54501228
Slecht geschreven stukkie maar ik moet er wel om lachen

maandag 12 november 2007 @ 10:23:04 #46
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54544996
Maar dit wordt natuurlijk een grote aanfluiting.

ESPN heeft er een prima column over trouwens.
quote:
Op donderdag 8 november 2007 07:37 schreef tong80 het volgende:

Vrienden kun je overal maken, en echte vrienden en familie komen gewoon eens langs.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_54872868
quote:
Nederlaag Gullit bij debuut met Galaxy
27 november 2007

Ruud Gullit heeft een nederlaag moeten slikken tijdens zijn eerste optreden als coach van Los Angeles Galaxy. De Amerikaanse club verloor de vriendschappelijke uitwedstrijd tegen Sydney FC met 5-3.

Ruim 80.000 toeschouwers constateerden dat La Galaxy onder de nieuwe trainer nog niet het gewenste sexy voetbal speelt. David Beckham scoorde wel fraai vanuit een vrije trap. Gullit krijgt vrijdag al een herkansing. La Galaxy oefent dan in Nieuw-Zeeland tegen Wellington Phoenix.
  Trouwste user 2022 dinsdag 27 november 2007 @ 22:24:11 #48
7889 tong80
Spleenheup
pi_54878367
80.000 toeschouwers

pi_54964533
quote:
Gullit pakt oefenzege met Galaxy
door onze Telesportredactie

WELLINGTON - LA Galaxy, het glamourteam van trainer Ruud Gullit, heeft een oefenstage in Oceanië afgesloten met een 4-1 overwinning op Wellington Phoenix (Nieuw-Zeeland). Ruim 30.000 uitzinnige Maori's zagen sterspeler David Beckham de volle negentig minuten meedoen. 'Becks' was in de tweede helft vanaf de penaltystip succesvol.

Maandag vertrekt het sterrenensemble uit Nieuw-Zeeland. Het team keert dan terug naar de thuisbasis in Los Angeles.

De belangstelling voor Beckham & Co in Oceanië was overweldigend. Zo zaten er 80.000 man op de tribune tijdens de wedstrijd tegen Sydney FC, terwijl bij trainingen zelf 20.000 toeschouwers toestroomden.
  zaterdag 1 december 2007 @ 16:24:58 #50
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54969490
Ik krijg een beetje een Harlem Globetrotters gevoel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')