abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54445909
In 2005 was er op godlikeproductions.com iemand gaan posten die beweerde dat hij van een elite familie was die heerst over de mensheid. In een paar dagen gaf hij mensen de kans om vragen te stellen en hij zou antwoordt geven waar dat kon.

Na dit 2 jaar te hebben bestudeerd kan ik in deze revelations geen gaten vinden
Ik denk dat Insider echt is.

Het is alleen wel engels dus erg jammer voor degene die slecht engels kunnen lezen. Probeer het te lezen ook als je engels erg slecht is (zeer de moeite waard).

Lees het voor jezelf maar. Ik ben benieuwd of het jullie ook zo raakt zoals het mij heeft geraakt.

De intro:
The Revelations of an Elite Family Insider

Something fascinating happened on a forum in a span of a few days and it has caused quite a stir in certain parts of the Internet. A person by the moniker of Insider claimed he was from a ruling bloodline and gave the people a chance to ask everything they wanted and Insider would answer.

At first it looks like another internet hoax, some lightweight questions were followed by lightweight answers, but then things started changing drastically. Anyone who understands dialectics knows that the answers Insider gave were designed to force/provoke others to ask questions which went to the core of the matter. First some questions are being asked by Insider like "Are you really living on the planet you think you are?" which made people react differently than before.

The answers this person started giving to those following questions showed a deep, broad understanding of philosophy, history, metaphysics, religion, magic, politics, and more in a way which is very innovative, detailed and some answers are thought provoking to say the least. What amazes is that Insider answered these questions in a very short time span and if you keep in mind that the topics are diverse, some indepth and some epic answers showed up literally minutes apart, one must wonder how it was done. Copy/paste from internet? I checked intensively and the sentences Insider used cannot be found on internet. Like one person observed, this was way over the heads of the usual suspects.

Some people started getting upset, others were drawn to it and this all lead to a dialogue where so much was revealed, including by the other posters that it can be studied for years to come.

Sounds hard to believe? Read on.

PDF links:
http://www.4shared.com/fi(...)PwdVerified=89af7486
http://rapidshare.com/fil(...)ider__2005_.pdf.html
http://www.megaupload.com/?d=C4A0PPRO
http://www.filefactory.com/file/070abf/

Bittorrent link:
http://www.mininova.org/tor/936198
  donderdag 8 november 2007 @ 00:59:06 #2
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_54446998
Leuk als eensoort project voor een universiteit. 1 Persoon die het typt (om een consistente schrijfwijze te behouden) en anderen (docenten, studenten) die hem informeren over de onderwerpen. Paranoïde verhaal bedenken van tevoren en uitwerken, en presto.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_54452770
Was er niet toegegeven dat dit een hoax was ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 8 november 2007 @ 14:08:07 #4
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54455118
quote:
Some people started getting upset, others were drawn to it and this all lead to a dialogue where so much was revealed, including by the other posters that it can be studied for years to come

Kom op zeg. Als je het leest lach je je rot. Insight in politcs etc. Laat me niet lachen. Het enige wat die gast doet is een paar algemene praatjes neertypen over religie. Waaruit overduidelijk blijkt dat het een Amerikaan is. Dan pretendeert hij dat men niet geloven moet volgen, maar hij is tergelijkertijd wel zelf een soort messias aan het spelen. Erg tegenstrijdig allemaal. Daarnaast beweert hij dat hij onderdeel uitmaakt van een bloedlijn die zogenaamd wel die inzichten heeft. Maar dat is dan weer tegenstrijdig met het hele reincarnatie verhaal. Want dan zou hij dus hier niet meer op aarde moeten zijn. Dat verhaal over eten is helemaal een lachertje en echt duidelijk Amerikaans gebrabbel. Alsof die "foreign" bakeries niet hun meel gewoon uit de wallmart halen.

Wel makkelijk om de tin foil hat people te gebruiken als doelwit voor wat dagen vermaak.

Dat verhaal over die proxies en dat hij zogenaamd sommige vragen niet goed kan lezen is natuurlijk helemaal bullshit. Als hij via een proxy surft dan zou of alles of niets gedisplayed worden. Dus daarmee kom je al tot de conclusie dat hij de antwoorden voorbereidde en niet meteen antwoord wist op die zogenaamde "missing" questions.

Wat doorzichtig. triest gewoon. TS je hebt 2 jaar van je leven weggegooit om een hoax.
pi_54455558
Ik vind dit een intressante text, die je op bepaalde punten dwingt na te denken over wat je ooit geloofd hebt en gelooft. En daar is m.i. weinig mis mee. Zoals de insider al aangeeft, geeft hij/zij nergens directe antwoorden op vragen; hij licht een stukje van de sluier en het is aan ons om voorbij de sluier te kijken..

Vooral het idool-idee spreekt me wel aan. Mensen die door mensen aanbeden willen worden..

Dit alles is natuurlijk makkelijk weg te wuiven, maar de text staat op zich zelf. En dus moet iedereen er maar van vinden wat hij/zij er van wil vinden. Voor mij heeft de text wel degelijk enkele interessante vragen opgeworpen
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_54462469
@ Devolution , Buschetta

hebben jullie dit uberhaupt wel gelezen voordat jullie tot deze conclusies kwamen ??

@ UncleScorp

Ik heb nog geen overtuigend bewijs (of argument) gehoord om dit zeker weten als een hoax af te doen.

@ Boswachtertje

Ik denk dat jij de basis begrijpt. Lees in je eigen tijd (tempo) nog eens door. Er is waarschijnlik nog meer dan je de eerste keer hebt gelezen...
pi_54463630
Hij zegt dat Jezus niet de Christus was maar hij zegt niet wie het dan wel was, het was iemand uit een ander tijdperk. Ik heb de film Zeitgeist nog niet gezien, ga ik daaruit wijzer worden?
  donderdag 8 november 2007 @ 19:54:34 #8
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54463809
quote:
Op donderdag 8 november 2007 19:11 schreef diinero het volgende:
@ Devolution , Buschetta

hebben jullie dit uberhaupt wel gelezen voordat jullie tot deze conclusies kwamen ??

@ UncleScorp

Ik heb nog geen overtuigend bewijs (of argument) gehoord om dit zeker weten als een hoax af te doen.

@ Boswachtertje

Ik denk dat jij de basis begrijpt. Lees in je eigen tijd (tempo) nog eens door. Er is waarschijnlik nog meer dan je de eerste keer hebt gelezen...
Natuurlijk heb ik het gelezen voordat ik op reageer. Wat begrijp jij niet aan mijn verhaal over proxies en dat er voortdurend tegenstrijdigheden in Insider zijn verhaal zit.

Dat proxy verhaal doet t hem natuurlijk.

Noem mij daarnaast 1 ding wat zogenaamd "insightful" is en wat niet elke gek uit z'n mouw kan schudden ?
pi_54464333
Als Jezus echt de Christus is dan heeft hij me op het verkeerde pad gezet met halve waarheden. Hij zet mensen aan het twijfelen.
quote:
Christianity is about idolising a human called Jesus of Nazareth first,.
Dat is toch zever?
  donderdag 8 november 2007 @ 21:10:09 #10
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_54465777
quote:
Op donderdag 8 november 2007 19:11 schreef diinero het volgende:
@ Devolution , Buschetta
Ik heb het nu niet gelezen, maar een paar maanden terug kwam ik via Fok op een zelfde soort (waarschijnlijk hetzelfde) uit. Gaat toch over zo'n figuur uit een geheime groepering die boven de normale mensen staat, en de mensen bestuurt zonder dat ze het weten.. En dat alles wat wij kennen (geloof, geldstroming etc.) door die groepering bedacht is om ons te besturen?
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  donderdag 8 november 2007 @ 22:12:00 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_54467460
TS, bedankt, ik vond het zeker interessant leesvoer. Of het nou waar is of niet het heeft mij wel wat wijzer gemaakt eigenlijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 8 november 2007 @ 22:26:25 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_54467965
Ok, of het mij wijzer gemaakt heeft moet nog blijken natuurlijk maar het was fijn leesvoer in ieder geval .
Vrijheid
  donderdag 8 november 2007 @ 23:23:55 #13
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_54469796
quote:
Op donderdag 8 november 2007 19:54 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Natuurlijk heb ik het gelezen voordat ik op reageer. Wat begrijp jij niet aan mijn verhaal over proxies en dat er voortdurend tegenstrijdigheden in Insider zijn verhaal zit.

Dat proxy verhaal doet t hem natuurlijk.

Noem mij daarnaast 1 ding wat zogenaamd "insightful" is en wat niet elke gek uit z'n mouw kan schudden ?
Zoals ik het begrijp is er maar 1 pdf in de OP, met meerdere links.
Als ik dat PDF door zoek, vind ik de volgende dingen over een proxy:
quote:
Statement by Insider which is about testing the new proxy:
Test
en
quote:
Statement by Insider:
NOTE: I am Insider, AC 13, the former proxy I was using disappeared.
So I am using another one with another ID.
Statement by Insider:
Insider/AC 13 again, yet another proxy....the last one disappeared too right after posting.
It is getting difficult for me to enter and stay here but I will go on as long as possible.
en deze
quote:
Q:
And why do you misspell simple words such as ´malicious´? I find that very interesting.
A:
English is not my native language, not even my second nor third, maybe fourth and I type fast
without checking so I can answer as many questions as possible in a limited amount of time.
On top of this I just realized I have to type even faster because the proxies I use disappear.
...?

Als dit is wat je bedoelt, vraag ik me af of je wel weet wat een proxy is en waar dat in het geval van Insider voor zou dienen.
Indien ik het mis heb.. en er nog meer pdf's zijn met meer teksten.. dan ben ik benieuwd naar wat ik gemist heb. Maar dat betwijfel ik.

[ Bericht 14% gewijzigd door Ticker op 08-11-2007 23:34:54 ]
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  donderdag 8 november 2007 @ 23:49:12 #14
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54470545
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:23 schreef Ticker het volgende:

[..]

Zoals ik het begrijp is er maar 1 pdf in de OP, met meerdere links.
Als ik dat PDF door zoek, vind ik de volgende dingen over een proxy:
[..]

en
[..]

en deze
[..]

...?

Als dit is wat je bedoelt, vraag ik me af of je wel weet wat een proxy is en waar dat in het geval van Insider voor zou dienen.
Indien ik het mis heb.. en er nog meer pdf's zijn met meer teksten.. dan ben ik benieuwd naar wat ik gemist heb. Maar dat betwijfel ik.
Kijk daaruit blijkt dat ik dus wel het hele verhaal gelezen heb Hoezo vraag je je af of ik wel weet wat een proxy is ? Ik denk dat 9/10 proxy servers wereldwijd op onze software draait dus maak je daar maar niet druk om.

Ik doelde op deze zin
quote:
Before I start, I have to say I cannot see all posts, some are blank so I may miss questions.
If so ask again.p
Daarnaast wil hij de indruk geven dat die "proxies" zogenaamd verdwijnen omdat ze hem "in de gaten hebben"
Bullshit dus. Ook het feit dat hij door die proxies zogenaamd de helft niet kan lezen is ook grote onzin. Als je wat van proxies weet begrijp je wat ik bedoel

Hij gebruikt dit excuus om meer research te doen op de antwoorden zodat hij geen steken laat vallen.
  vrijdag 9 november 2007 @ 00:44:47 #15
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_54471869
Bovendien kan hij, als hij de vragen kan lezen, makkelijk een hoop antwoorden in bijv. notepad zetten, dan (bij het wegvallen van een proxy) een nieuwe proxy opzoeken, al zijn antwoorden posten en vervolgens nieuwe vragen lezen. Hij heeft in principe maar 1 minuut internet nodig per keer. Maar als je zo hardnekkig wil geloven in deze persoon (personen?) dan be my guest
pi_54472299
@Buschetta

De post verdwenen door de code van godlikeproductions.com die toen best slecht was. Als je wil weten of dit echt gebeurd is, ga naar godlikeproductions.com en vraag het hen (je hoeft niet eens lid te worden)

Verder was ongeveer twee weken na deze Q&A's de thread gehacked en waren bijna alle berichten van insider gewist.(Misschien hadden deze hackers er iets mee te maken ..??)
Gelukkig hadden mensen deze Q&A's ge- copy/paste.

Over proxy's weet ik geen details, dus kan ik niks over zeggen.

@Loppe

Ik wou alleen even zeggen dat zeitgeist veel onwaarheden bevat.(vooral 1e gedeelte). Ik denk dat dit expres gedaan is zodat mensen deze onwaarheden kunnen gebruiken om de hele documentaire als onzin af te doen. Zo werken ze...

@Devolution

Ik betwijfel dat je ooi zoiets hebt gelezen anders zou je het echt wel herinneren.

Blijf niet hangen op de proxy's .

Maar ik weet dat het altijd makelijker is om te ontkennen of om belachelijk te maken. Deze persoon gaf monumetale antwoorden minuten van elkaar gescheiden. Ik weet zeker dat niemand op dit forum hetzelfde kan (of zelfs elk ander forum)

@ Mensen die nog onafhankelijk kunnen denken:
Laat je conclusies niet beinvloeden door anderen (zoals proxy zeikerts, die het niet over inhoud willen hebben)

Lees het en zoek injezelf naar antwoorden. Zoiets als dit komt niet twee maal in je leven voorbij (dat kan ik met 100% zekerheid zeggen)
  vrijdag 9 november 2007 @ 01:46:31 #17
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54472744
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 01:08 schreef diinero het volgende:
@Buschetta

De post verdwenen door de code van godlikeproductions.com die toen best slecht was. Als je wil weten of dit echt gebeurd is, ga naar godlikeproductions.com en vraag het hen (je hoeft niet eens lid te worden)

Verder was ongeveer twee weken na deze Q&A's de thread gehacked en waren bijna alle berichten van insider gewist.(Misschien hadden deze hackers er iets mee te maken ..??)
Gelukkig hadden mensen deze Q&A's ge- copy/paste.

Over proxy's weet ik geen details, dus kan ik niks over zeggen.

[q]
Het komt Godlike productions natuurlijk wel goed uit dat er een thread is die zoveel aandacht genereert
quote:
k weet zeker dat niemand op dit forum hetzelfde kan (of zelfs elk ander forum)
quote:
@ Mensen die nog onafhankelijk kunnen denken:
Laat je conclusies niet beinvloeden door anderen (zoals proxy zeikerts, die het niet over inhoud willen hebben)

Lees het en zoek injezelf naar antwoorden. Zoiets als dit komt niet twee maal in je leven voorbij (dat kan ik met 100% zekerheid zeggen)
De waarheid bestaat niet ? Natuurlijk wel. Alleen niet zoals de mensheid die kent. Er is geen nut in het verkondigen van zaken op fora die mensen aantrekken die voor zichzelf leven. Er is geen nut om dingen te verklaren die elk mens al diep van binnen weet. Waarom leef jij ? Waarom wil je mensen wakker schudden ? Denk je dat mensen opeens het licht zien ?

De universele waarheid ligt in de glimlach van een kind. Of in een druppel water die van een blad afglijdt en uit elkaar spat op een steen. Mensen streven dingen na zonder te beseffen dat het hen niets zal brengen. De uitkomst blijft hetzelfde. Dood. Duisternis of licht. Er is niet een gedachte die ons zal wakker maken. Of een zin die ons de kans geeft aan de waarheid te ontsnappen. Die vind je alleen bij jezelf.

Slechts weinigen zullen zien dat hun bestaan er niet toe doet maar op hetzelfde moment juist datgene is wat er wel toe kan doen. Elke stap die je neemt kan een verschil maken in generaties die nog komen gaan. De kleinste keuze kan een hele bevolking treffen. Dit klinkt overtrokken maar het is de waarheid. Zo zullen mensen deze tekst ridiculiseren en mensen een sprankje waarheid erin zien. Het enige wat telt is hoe jij eruit komt. Trots, positie, uiterlijkheden, weldoenerij allemaal ijdelheden. Denk je dat degene die niets bezit juist rijk is? Dat een persoon kracht haalt uit strijd? Je kan een toeschouwer zijn in de wereld en de radaren zien draaien. Steek een stuk metaal in die radaren en ze lopen vast. Maar ze zullen niet wegroesten zonder water. Er is altijd een externe kracht nodig voor verandering van planningen.
Die kracht is in de visie van "Insider" een groep personen ? Jouw persoon draait niet om externe beinvloedingen maar om jou. Dus ook al is alles gehult in duisternis dan nog zou je licht om je heen kunnen hebben. Het idee dat mensen iets zouden kunnen aanschouwen of kunnen beinvloeden is ijdelheid volgens zijn woorden. Waarom zou hij dan wel tot die groep behoren ? Waarom zou je als je die wijsheden bezit in de naiviteit verkeren dat er iemand bij gebaat is om die woorden te horen?
pi_54472992
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 01:46 schreef Buschetta het volgende:

[..]

[..]

[..]

De waarheid bestaat niet ? Natuurlijk wel. Alleen niet zoals de mensheid die kent. Er is geen nut in het verkondigen van zaken op fora die mensen aantrekken die voor zichzelf leven. Er is geen nut om dingen te verklaren die elk mens al diep van binnen weet. Waarom leef jij ? Waarom wil je mensen wakker schudden ? Denk je dat mensen opeens het licht zien ?

De universele waarheid ligt in de glimlach van een kind. Of in een druppel water die van een blad afglijdt en uit elkaar spat op een steen. Mensen streven dingen na zonder te beseffen dat het hen niets zal brengen. De uitkomst blijft hetzelfde. Dood. Duisternis of licht. Er is niet een gedachte die ons zal wakker maken. Of een zin die ons de kans geeft aan de waarheid te ontsnappen. Die vind je alleen bij jezelf.

Slechts weinigen zullen zien dat hun bestaan er niet toe doet maar op hetzelfde moment juist datgene is wat er wel toe kan doen. Elke stap die je neemt kan een verschil maken in generaties die nog komen gaan. De kleinste keuze kan een hele bevolking treffen. Dit klinkt overtrokken maar het is de waarheid. Zo zullen mensen deze tekst ridiculiseren en mensen een sprankje waarheid erin zien. Het enige wat telt is hoe jij eruit komt. Trots, positie, uiterlijkheden, weldoenerij allemaal ijdelheden. Denk je dat degene die niets bezit juist rijk is? Dat een persoon kracht haalt uit strijd? Je kan een toeschouwer zijn in de wereld en de radaren zien draaien. Steek een stuk metaal in die radaren en ze lopen vast. Maar ze zullen niet wegroesten zonder water. Er is altijd een externe kracht nodig voor verandering van planningen.
Die kracht is in de visie van "Insider" een groep personen ? Jouw persoon draait niet om externe beinvloedingen maar om jou. Dus ook al is alles gehult in duisternis dan nog zou je licht om je heen kunnen hebben. Het idee dat mensen iets zouden kunnen aanschouwen of kunnen beinvloeden is ijdelheid volgens zijn woorden. Waarom zou hij dan wel tot die groep behoren ? Waarom zou je als je die wijsheden bezit in de naiviteit verkeren dat er iemand bij gebaat is om die woorden te horen?
?????

Ik snap er geen biet van.

Heb je het over jezelf ofzo ?

ik kom morgen wel terug...
  vrijdag 9 november 2007 @ 02:46:50 #19
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_54473059
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 01:46 schreef Buschetta het volgende:
De waarheid bestaat niet ? Natuurlijk wel. Alleen niet zoals de mensheid die kent.
Zou je eens wat duidelijker willen zijn ?
"De waarheid bestaat niet zoals de mensheid die kent", wat bedoel je daar in bobsnaam mee ?
quote:
Er is geen nut in het verkondigen van zaken op fora die mensen aantrekken die voor zichzelf leven. Er is geen nut om dingen te verklaren die elk mens al diep van binnen weet.
Wie ben jij in bobsnaam om te denken dat jij weet "wat elk mens diep van binnen weet" ?
Ik maak zelf wel uit wat ik weet en wat niet, niet jij, Kplztnx.
quote:
De universele waarheid ligt in de glimlach van een kind. Of in een druppel water die van een blad afglijdt en uit elkaar spat op een steen.
Klinkt heel mooi, maar wat een absoluut nikszeggende opmerking.
Die opmerking is net zo zinnig als "de universele waarheid zit in een wormpje dat door m'n poep kruipt", of "de universele waarheid zit in de kanker die je longen verteert".
quote:
Mensen streven dingen na zonder te beseffen dat het hen niets zal brengen.
Bedoel je daar mee alle mensen ? (Zo ja, hoe arrogant om er vanuit te gaan dat jij wel even weet wat alle mensen wel of niet beseffen)
Of bedoel je gewoon "Er zijn mensen die niet beseffen dat het hen niks zal brengen - net zoals er mensen zijn die dat wel beseffen" ?
quote:
De uitkomst blijft hetzelfde. Dood. Duisternis of licht. Er is niet een gedachte die ons zal wakker maken.
We zijn al wakker, is dat je nooit opgevallen ?
quote:
Slechts weinigen zullen zien dat hun bestaan er niet toe doet maar op hetzelfde moment juist datgene is wat er wel toe kan doen. Elke stap die je neemt kan een verschil maken in generaties die nog komen gaan. De kleinste keuze kan een hele bevolking treffen. Dit klinkt overtrokken maar het is de waarheid.
Er zijn maar weinig mensen die dit NIET doorhebben hoor.
Ik heb het idee dat de meeste mensen de implicaties van causaliteit wel begrijpen en toch hun directe invloed op de hele wereld niet zullen overschatten.
quote:
Zo zullen mensen deze tekst ridiculiseren
Tja, dat krijg je als je probeert spirituele prietpraat te vatten in wat onzinnige oneliners en generalisatie.
quote:
en mensen een sprankje waarheid erin zien.
Ik zou voorlopig je dagbaan nog niet opgeven om messias te worden
quote:
Het enige wat telt is hoe jij eruit komt. Trots, positie, uiterlijkheden, weldoenerij allemaal ijdelheden. Denk je dat degene die niets bezit juist rijk is? Dat een persoon kracht haalt uit strijd? Je kan een toeschouwer zijn in de wereld en de radaren zien draaien. Steek een stuk metaal in die radaren en ze lopen vast. Maar ze zullen niet wegroesten zonder water.
Joh, net als ik dacht dat je niet waziger kon worden gooi je weer wat willekeurige woorden achter elkaar !
En nog zoiets, radar heeft er niks mee te maken hoor, misschien dat je de raderen bedoelt ?
quote:
Die kracht is in de visie van "Insider" een groep personen ? Jouw persoon draait niet om externe beinvloedingen maar om jou. Dus ook al is alles gehult in duisternis dan nog zou je licht om je heen kunnen hebben.
Huh ???
Ten eerste is het compleet onduidelijk wat je bedoelt, en ten tweede - waar komt die conclusie vandaan ?

"Jouw persoon draait om jou, DUS als alles donker is kan je licht om je heen hebben" - waar GAAT dit over in bobsnaam ???
quote:
Het idee dat mensen iets zouden kunnen aanschouwen of kunnen beinvloeden is ijdelheid volgens zijn woorden. Waarom zou hij dan wel tot die groep behoren ? Waarom zou je als je die wijsheden bezit in de naiviteit verkeren dat er iemand bij gebaat is om die woorden te horen?
He he, het eerste zinnige dat je schrijft.
Misschien dat hij met 'mensen' de groep mensen bedoelt bij buiten zijn elite valt ? Geen idee..

[ Bericht 0% gewijzigd door _Led_ op 09-11-2007 02:52:15 ]
zzz
  vrijdag 9 november 2007 @ 08:50:39 #20
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_54474367
Ik ben het niet vaak met Denninger eens.. maar Buschetta wat kan jij een hoop poep praten als je een poging doet om de persoon waar deze thread over gaat, in het diskrediet te brengen.

Als ik jouw post vergelijk met de posts van Insider kan ik nog geloven dat wat hij zegt een kern van waarheid bevat.
Maar jij probeert nu iedereen te overtuigen dat er geen 'doel' en 'reden' is door met vage opmerkingen een punt te maken. Zo werkt dat niet, en blijkbaar kon Insider dat wel.

Hoewel ik eigenlijk weer geen shit weet van Insider, heb ik nu al meer een gevoel van 'waarheid' in wat hij zegt dan wat jij nu verkondigt met bijvoorbeeld
quote:
De universele waarheid ligt in de glimlach van een kind. Of in een druppel water die van een blad afglijdt en uit elkaar spat op een steen. Mensen streven dingen na zonder te beseffen dat het hen niets zal brengen. De uitkomst blijft hetzelfde. Dood.
Dat is reinste onzin, en zo kan je alleen leven als je koppig daarin gelooft.
Het is moeilijker om te geloven dat er na de dood niets is, dan dat de dood een onderdeel van de natuur is, en dat er een selectie is om te reincarneren. Oftewel, een ziel die een lichaam huisvest, eventueel als straf zoals Insider claimt.
Het bewijs daarvoor is een hele planeet die voor een groot deel gelooft in 'iets' hierna. En hele geschiedenis boordevol beschavingen die 'wisten' dat er een andere dimensie was na de dood.

Je doet volgens mij koppig je best om niet mee te gaan in verhalen als in de OP.
Of het waar is of niet, bij voorbaat geloof je er al niet in, dat merk ik uit je hele houding na het lezen ervan.
'Alles is onzin, en niets heeft ook maar de potentie om de waarheid te bevatten.'

Kijk alleen maar naar het punt van onze economie.
Stel, morgen breek de pleuris uit... oorlog. Stel he.
De economie stort in en het geld.. oftewel je euro, is geen klote waard.
Waarom niet. Omdat het een briefje is. Het is geen klote waard.
Waar is het goud en waar zijn de munten (de nederlandse Florein)? Niet in jouw handen, maar in de handen van de mensen die ons jarenlangs voor de gek hebben gehouden om het voor ons 'te bewaren'.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  vrijdag 9 november 2007 @ 10:21:20 #21
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54475946
haha ik heb alleen een stuk van die Insider naar het Nederlands geintepreteerd en opeens is het onzin.

Natuurlijk is het onzin.

alleen die laatste zin was mijn eigen mening.
pi_54476040
Ik vind die Insider maar een vrij arrogant en negatief personage.
Voorbeeldjes:
quote:
Q:
well I´d have to say your divine law has fucked up this planet and its people very well!
A:
Peasants like you don´t understand that you do it, nobody else.
Btw, by what you just said you lenghtened your stay here on Earth one more lifetime....my
condolences.
quote:
Q:
Hey 13 --
I´m not coming back to your planet next time.
Smoke on that.
A:
What gave you the impression that when that time comes, you have a say in that?
quote:
The Divine Law controls what is called karma, but it is much broader and "harsher" than people
want to accept.
Example: someone who gets cancer and dies a slow painful death deserves it, that person is being corrected, it is for his own good.
Ik word persoonlijk vrij misselijk van dit soort uitspraken. Ik denk niet het gezond is naar dit soort personen te luisteren. Trouwens zou ik zelf deze antwoorden (samen met mijn goedgevulde boekenkast over exact de onderwerpen die hij ook aanstipt) ook kunnen verzinnen.
  vrijdag 9 november 2007 @ 10:34:52 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_54476244
Hij heeft inderdaad wel een paar boude uitspraken ja. Maar de algehele boodschap die hij brengt ( je moet het toch echt zelf doen ) vind ik wel een goede, hoe je het ook went of keert. Trouwens, mocht het zo zijn dat hij is wie hij zegt dat hij is en hij is dus opgegroeid in een familie die de stiekeme leiding op zich heeft genomen voor vele generaties dan kan je wel verwachten dat hij met een superioriteitscomplex is opgegroeid eigenlijk. Maar uiteindelijk zegt hij dus hetzelfde wat vele anderen met hem zeggen wat betreft ontwikkeling van je leven, loop niemand achterna en zoek het zelf uit.
Vrijheid
pi_54476714
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:34 schreef jogy het volgende:
Hij heeft inderdaad wel een paar boude uitspraken ja. Maar de algehele boodschap die hij brengt ( je moet het toch echt zelf doen ) vind ik wel een goede, hoe je het ook went of keert. Trouwens, mocht het zo zijn dat hij is wie hij zegt dat hij is en hij is dus opgegroeid in een familie die de stiekeme leiding op zich heeft genomen voor vele generaties dan kan je wel verwachten dat hij met een superioriteitscomplex is opgegroeid eigenlijk. Maar uiteindelijk zegt hij dus hetzelfde wat vele anderen met hem zeggen wat betreft ontwikkeling van je leven, loop niemand achterna en zoek het zelf uit.
Vind je dat niet een beetje tegenstrijdig? Hij voelt zich superieur maar ondertussen spoort ie de lezers aan toch vooral niet de gevestigde leiding te volgen (die volgens hem daar gekomen is dankzij zijn familie). Je bent een slaaf en tegelijk ben je geen slaaf. Als ie echt superieur was, dan zou hij dit op een hele andere manier brengen.

Dan nog, wat het voor zin mensen te vertellen dat je superieur bent? Niks. Hij wil zogenaamd je aansporen om meer je eigen verantwoordelijkheid te nemen, maar als puntje bij paaltje komt kan hij geen antwoorden geven over hoe de dingen echt in elkaar zitten. Volgens mij is het een hoax.

Mensen met wijsheid hebben een aantal kenmerken: geduld, begrip, blijdschap, positiviteit (of iig neutraliteit), antwoord geven op al je vragen, je vragen niet raar of vervelend vinden, je inzicht geven in wie je bent zonder daar omheen te draaien, etc. Ik zie die kenmerken niet in dit verhaal terug.
  vrijdag 9 november 2007 @ 11:41:51 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_54477858
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:54 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Vind je dat niet een beetje tegenstrijdig? Hij voelt zich superieur maar ondertussen spoort ie de lezers aan toch vooral niet de gevestigde leiding te volgen (die volgens hem daar gekomen is dankzij zijn familie). Je bent een slaaf en tegelijk ben je geen slaaf. Als ie echt superieur was, dan zou hij dit op een hele andere manier brengen.

Dan nog, wat het voor zin mensen te vertellen dat je superieur bent? Niks. Hij wil zogenaamd je aansporen om meer je eigen verantwoordelijkheid te nemen, maar als puntje bij paaltje komt kan hij geen antwoorden geven over hoe de dingen echt in elkaar zitten. Volgens mij is het een hoax.

Mensen met wijsheid hebben een aantal kenmerken: geduld, begrip, blijdschap, positiviteit (of iig neutraliteit), antwoord geven op al je vragen, je vragen niet raar of vervelend vinden, je inzicht geven in wie je bent zonder daar omheen te draaien, etc. Ik zie die kenmerken niet in dit verhaal terug.
Ik weet niet wat ik van insider moet denken maar vond zijn uitleg en schrijfstijl wel verfrissend eigenlijk . Maar dat kan ook aan mij liggen. Hij spoort je inderdaad aan om op jezelf te vertrouwen en geeft je wel wat tips om verder te komen in je ontwikkeling. De totale vrijblijvendheid van reïncarnatie zegt hij ook een halt toe en geeft aan dat je ´veroordeeld´ bent tot deze aardbol tot je ´klaar´ bent. Naja, met al zijn nadelen kan ik mij een veel slechtere gevangenis voorstellen dus ok, ik blijf het trouw proberen, doet geen pijn. Wat mij ook opviel is dat hij geen mensen kleineerde/schoffeerde die niet eerst met een vijandige houding naar hem toe kwamen.

Het punt is uiteindelijk weer dat hij zich niet voordeed als een goedwillende samaritaan maar ook zeker niet als puur arrogante hufter. Hij is neutraal ( zegt hij ) en zo kwam het ook over. Of het nou waar is of niet doet niet ter zake want daar komen we toch nooit uit in dit leven maar buiten dat er sommige uitspraken misschien rauw op het dak komen vallen was de boodschap er eentje die zovaak wordt gegeven namelijk zie jezelf niet als afgescheiden van de rest, je ziel omhulst je lichaam en niet andersom en loop niets achterna maar vind je eigen waarheid etc etc. Alleen dan niet omhuld in de deken der liefde maar gewoon recht voor zijn raap. Dat de aarde een tussenstation is voor de rest van de ervaring is al duidelijk in bepaalde kringen en of het nou een zandbak is of een (her)opvoedingskamp de essentie blijft hetzelfde, als je klaar bent ga je verder.

Of iemand nou zegt '1+1=2 ' of '1+1=2, eikel' de boodschap blijft hetzelfde, imo.

[ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 09-11-2007 12:03:05 ]
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')