Hé, wij gaan bijna gelijk op; ik heb net les 3 van de 2e serie gedaan. Die was een beetje vreemd: eerst 3 minuten een beetje joggen (langzaam tempo) en met je armen zwaaien, dan 1 minuut HUPPELEN en dan moet je bedenken dat ik er zo uitzag:quote:Op zaterdag 10 november 2007 15:35 schreef freecell het volgende:
Pizza is lekkerIk eet dat eigenlijk nooit meer.
Net de TT eer aan gedaanEvy 2 van de tweede serie gelopen. 35 minuten, ging wel lekker
Ik was vanwege evy's muziekkeuze nog niet begonnen aan de tweede reeks, maar dit lijkt me wel grappigquote:Op zaterdag 10 november 2007 19:01 schreef conleche het volgende:
ik heb net les 3 van de 2e serie gedaan. Die was een beetje vreemd: eerst 3 minuten een beetje joggen (langzaam tempo) en met je armen zwaaien, dan 1 minuut HUPPELEN en dan moet je bedenken dat ik er zo uitzag:
Waarom ga je niet naar het Vondelpark? Daar lopen mensen wel vaker raar te doen. Huppelen is trouwens wel goed ergens voor (weet niet meer watquote:Op zaterdag 10 november 2007 19:01 schreef conleche het volgende:
[..]
Hé, wij gaan bijna gelijk op; ik heb net les 3 van de 2e serie gedaan. Die was een beetje vreemd: eerst 3 minuten een beetje joggen (langzaam tempo) en met je armen zwaaien, dan 1 minuut HUPPELEN en dan moet je bedenken dat ik er zo uitzag:
Tjah maar ik heb echt een topavond gehad.... Nog weze zoenen en telefoonnummers gescoordquote:Op zondag 11 november 2007 09:21 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
![]()
En cocktails zijn wrs nog vadsiger![]()
Oh en trouwens... stel dat ik 1000 kcal binnen heb aan alcohol. Nog dan heb ik die dag geen 2000 kcal bij elkaar binnengekregen. Want het eten was vis en veel had ik niet op. Wel aardig wat gegrilde groente. En voor de rest van de dag...was zo druk dat ik maar twee boterhammen op heb en een beetje yoghurtquote:Op zondag 11 november 2007 09:21 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
![]()
En cocktails zijn wrs nog vadsiger![]()
Nou dat is leukquote:Op zondag 11 november 2007 09:24 schreef Dizer het volgende:
[..]
Tjah maar ik heb echt een topavond gehad.... Nog weze zoenen en telefoonnummers gescoord
Blij dat ik alweer een tijdje vrijgezel was. Maakte gisteravond veel leuker
Oh.. hehe dat "OMG ik drink nooit meer bier" is wel sarcastisch geweest hoorquote:Op zondag 11 november 2007 09:46 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Nou dat is leukAf en toe maakt het ook niet uit, alleen het is denk ik niet zo slim om te zeggen 'ik drink nooit meer' En je hebt het er wrs. ook zo af hoor.
Zag er vooral tegenop dat ik het huis uit moest, praten, sociaal zijn ... voel me niet echt op mn gemak als ik niet heb gegeten, er een beerputlucht uit mn mond komt en ik steeds pijn hebquote:Op zondag 11 november 2007 09:46 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Nou dat is leukAf en toe maakt het ook niet uit, alleen het is denk ik niet zo slim om te zeggen 'ik drink nooit meer' En je hebt het er wrs. ook zo af hoor.
Chicolate: vind je het vervelend dat je van je ouders naar de kerk 'moet'? Want zo lijkt het wel... Met dwang op dat gebied bereiken mensen vaak juist het averechtse effect geloof ik (zoals bij mij). Nu ik op mezelf woon is er niet zoveel discussie meer over, maar soms zit er wel wat overtuigingsdrang in... ik word echter nooit meer verplicht mee te gaan.
Vanmiddag familiegedoe, wordt vast wel leuk![]()
Ik vind parken eng 's avonds in het donker, vandaar.quote:Op zondag 11 november 2007 09:14 schreef computergirl het volgende:
[..]
Waarom ga je niet naar het Vondelpark? Daar lopen mensen wel vaker raar te doen. Huppelen is trouwens wel goed ergens voor (weet niet meer wat), ik heb bij mijn looptraining ook allemaal dat soort oefeningetjes geleerd
ja dat is inderdaad niet iets dat je tegen kinderen kan vertellenquote:Op zondag 11 november 2007 11:35 schreef conleche het volgende:
Ik heb wel op een christelijke school gezeten en op zich vind ik dat niet eens zo slecht: ik ken nu wel alle bijbelverhalen en zo, hoewel ik daar ook een paar kanttekeningen bij heb. Wij werden bv. over "de zonde tegen de heilge geest" onderwezen. Ik weet niet of jullie dat wat zegt, maar het kwam er op neer dat er zondes bestaan waarvoor geen vergeving meer mogelijk is. En dan vertelden ze daar het volgende verhaal bij:
" Er was eens een ouder echtpaar dat hun land ging verkopen. Ze hadden besloten dat de opbrengst naar de armen zou gaan. Toen het land verkocht was kwamen ze daar gedeeltelijk op terug en besloten om maar de helft van de opbrengst weg te geven en de andere helft zelf te houden. Maar ze logen erom, dus toen hen werd gevraagd of ze echt ál het geld aan de armen hadden gegeven zeiden ze van wel. Ze vielen vervolgens allebei dood neer en gingen regelrecht naar de hel"
Dit werd dus verteld aan 7 jarige kinderen als zijnde een zonde "tegen de heilge geest". Nou zal ik je vertellen dat ik vervolgens tot mijn tiende heb gedacht dat ik naar de hel zou gaan, omdat ik veel ergere dingen had gedaan dan niet mijn héle zakgeld aan de armen te geven, hell, ik had niet eens de hélft gedoneerd. Hoe kan je in godsnaam nu zulke verhalen aan kinderen vertellen. Die nemen alles voor waar aan en hebben een enorme fantasie. Zo kon ik er uren over piekeren dat als ik dan eenmaal in die hel zou zijn, dat ik dan zo'n dorst zou hebben, dat ik zou smeken om 2 druppels water en die niet zou krijgen. Terwijl ik dit typ, wordt ik weer behoorlijk boos over zoveel onkunde!!
quote:Op zondag 11 november 2007 11:40 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja dat is inderdaad niet iets dat je tegen kinderen kan vertellen
wat ik me dan afvraag was dit het enigste voorbeeld? of waren er meer dingen waar je nu van denkt dat is helemaal niet goed voor kinderen
Dat heb ik ook altijd na een avondje drinken dat je dan opeens heel weinig weegt. Meestal merk ik dan na twee dagen dat ik ben aangekomen.quote:Op zondag 11 november 2007 12:26 schreef Dizer het volgende:
Ik snap het niet meer. Donderdag woog ik nog 87.1
Net op de weegschaal... na een bom aan alcohol calorie en zo... weeg ik 85.9
Ik weeg me morgen en overmorgen weer. Ik geloof het niet en ik ga het niet aanpassen nog.
Mee eens, mee eensquote:
quote:Op zondag 11 november 2007 19:18 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Mee eens, mee eens(ah bah! Ik heb nu natuurlijk keelontsteking, zal er voorlopig wel niet van komen
)
Wel voordeel: vandaag nauwelijks gegeten en veel gedronken. Gister omgekeerde.
Daar hebben ze wel heel even aan zitten denkenquote:Op zondag 11 november 2007 19:22 schreef Susie het volgende:
[..]
Dan zou je amandelen er eens uit moeten laten halen, moet je kijken hoe snel je afvalt!![]()
Mijn buik was toen helemaal plat....gewoon eng eigenlijk![]()
dat deed ik vroeger ook, kleding te klein kopenquote:Op zondag 11 november 2007 17:41 schreef Greys het volgende:
Conleche, muts, wat een leuke muts!![]()
Dizer, zoenen is goehoedddddddddd
Morgen ga ik braaf beginnen met gezond eten en niet snoepen.
Ik heb bij H&M een skinny jeans een maat te klein besteld en daar wil ik binnenkort in passen. Dat soort dingen, hoe kinderachtig het ook kan klinken, werkt bij mij het beste als stimulans om door te zetten
Ik moet morgen les 3, dank voor de waarschuwingquote:Op zaterdag 10 november 2007 19:01 schreef conleche het volgende:
[..]
Hé, wij gaan bijna gelijk op; ik heb net les 3 van de 2e serie gedaan. Die was een beetje vreemd: eerst 3 minuten een beetje joggen (langzaam tempo) en met je armen zwaaien, dan 1 minuut HUPPELEN en dan moet je bedenken dat ik er zo uitzag:
[ afbeelding ]
Zie je het voor je?? 30+ hèHuppelend dus...
![]()
Dan weer 3 minuten joggen, dan stretchen, dan weer 3 minuten geloof ik, maar dat weet ik niet meer zeker en dan 25 minuten je normale tempo hardlopen met een paar keer een halve minuut versnelling. De eerste keer trok ik heel enthousiast op m'n hardst een sprintje, maar dat was niet helemaal de bedoeling. Ik geloof wel dat dit goed is voor je conditie, want in m'n normale tempo was ik bijna niet meer moe te krijgen. En dan moet je na die 25 minuten ook nog 10 minuten zachtjes uitjoggen Dat laatste vond ik saai en vervelend, dus dat heb ik maar 5 minuten gedaan, toen was ik thuis.
-edit- O ja, voordat jullie zeggen: ach, wie ziet dat nou, het is toch hartstikke donker: Ik liep, toen het tijd om te huppelen was, in de Beethovenstraat en daar was het behoorlijk licht, ik geloof zelfs dat de kerstverlichting al aan was. Ik heb maar een stoicijns gezicht getrokken en gedaan of het heel normaal was.![]()
dan heb je nog de kans met kinderen dat ze het begrijpen zoals conleche verteldequote:Op zondag 11 november 2007 21:17 schreef freecell het volgende:
O, en over kerken: ik vond het als puber ook niet altijd even leuk om naar de kerk te gaan, maar ga nu nog steeds elke zondag. Wij zijn lid van een evangelische kerk. Soort Smerikaanse kerk dus. Met vandaag een spreker die zijn hele verhaal door flauwe grappen maakte, maar hij was wel grappig![]()
Conleche: om je gerust te stellen: dat bijbelverhaal over dat echtpaar, daar staat dat ze dood gingen, maar er staat NIET dat ze naar de hel gingen, wat gezien het verhaal ook niet heel logisch is. En verder is de zonde tegen de Heilige Geest wat anders. Deze mensen worden gedood, omdat ze tegen de Heilige Geest gelogen hebben.
Ze hoefden ook niet al hun geld aan de armen te geven, maar zij gaven een gedeelte en deden alsof ze wél alles gaven. Dat was de fut. Als ze gezegd hadden: "hier is 5% van de opbrengst, dat is voor de armen" was het ook goed geweest.
Ja, helaas wel. Dan nog denk ik dat het wel zo gezegd is in het geval van Conleche, aan mij is dat verhaal als kind ook verteld, maar dan echt dat het om de leugen ging. Doen alsof je beter bent dan je eigenlijk bent en dáárom keihard liegen tegen de apostelen. En ik heb ook nooit het idee van hel erbij gehad.quote:Op zondag 11 november 2007 21:47 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dan heb je nog de kans met kinderen dat ze het begrijpen zoals conleche vertelde
Bij mij werd er ook wel bijverteld dat het om de leugen ging, maar ik had ook weleens een leugentje verteld en ik had niet m'n zakgeld aan de armen gegeven. Dus was het met mij nog veel erger gesteld. En bij ons werd wel degelijk gezegd dat dat echtpaar naar de hel ging, omdat iedereen die die zonde had begaan daarheen moest. Ik was ervan overtuigd dat ik niet 1 maar wel 100 van dat soort zondes had begaan!quote:Op zondag 11 november 2007 21:57 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja, helaas wel. Dan nog denk ik dat het wel zo gezegd is in het geval van Conleche, aan mij is dat verhaal als kind ook verteld, maar dan echt dat het om de leugen ging. Doen alsof je beter bent dan je eigenlijk bent en dáárom keihard liegen tegen de apostelen. En ik heb ook nooit het idee van hel erbij gehad.
Maar inderdaad, dit soort verhalen goed en duidelijk aan kinderen vertellen vergt wel enge vaardigheid van leerkrachten en ouders en gaat helaas vaak mis.
quote:Op maandag 12 november 2007 08:49 schreef Viking84 het volgende:
Goedemorgen.
Mijn katten hebben vannacht een nog bijna vol doosje kattensnoepjes leeggevreten.
Ik hoop dat ze er vandaag goed misselijk van zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |