Maar ik bewaar al mijn oude telefoons in een verzamelingquote:Op vrijdag 9 november 2007 15:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Die schijnt heel slecht te zijn voor het milieu. Er worden behoorlijk ouderwetse, milieuvervuilende materialen gebruikt die Nokia en S-E allang afgedankt hebben.
klikkerdeklikquote:Op vrijdag 9 november 2007 15:30 schreef conleche het volgende:
[..]
Maar ik bewaar al mijn oude telefoons in een verzamelingIk gooi ze dus niet weg. Lijkt me leuk om als ik 80 ben nog eens te kijken naar het o zo ouderwetse mobieltje uit 1997
![]()
Of bedoel je dat ze tijdens de productie meer vervuilen??
Ook al val je niet af, dan kun je er wel beter uit zien doordat je meer spieren krijgt en een gestroomlijnder lichaam krijgt.quote:Op vrijdag 9 november 2007 16:05 schreef Gewas het volgende:
Ik ga toch maar wel wat drinken dit weekend want ik verveel me. En het afvallen lukt toch bijna niet meer.
Ja idd, dat zie ik ook voor me en zolang je dat doet dan zul je nooit het gewenste lichaam krijgenquote:Op vrijdag 9 november 2007 16:12 schreef conleche het volgende:
Als ik me Gewas voorstel, zie ik echt zo'n bierdrinkende puber voor me![]()
* conleche baseert dat op je posts hier, die vaak verhalen over drankinname![]()
Wil ik er graag even een klein onderzoek bjihalen, dat ik ben tegengekomen tijdens het maken van mijn profielwerkstukquote:Op vrijdag 9 november 2007 11:54 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ongesteld worden heeft weinig met chocola te maken
quote:Als de concentratie van serotonine in de hersenen laag is, hebben de hersenen niet het
vermogen om het “ik voel me goed” signaal uit te zenden. Je bent prikkelbaar en humeurig. Je
hebt een sterke biologische behoefte aan zetmeel of aan suiker om de afscheiding van
serotonine te stimuleren en je emotioneel evenwichtig te voelen.
Endorfine werkt op dezelfde manier als serotonine. Als je een tekort aan endorfine in je
hersencellen hebt, voel je je gespannen en vermoeid. Je voelt een biologische behoefte aan vet
of chocolade om de afscheiding van endorfine te stimuleren en als je die behoefte bevredigt,
kan het “ik voel me goed” signaal weer uitgezonden worden en verbeter je je humeur.
Het is komt vaak voor dat er tegelijkertijd een tekort aan beide stoffen in de hersenen ontstaat.
Zodat we zowel trek krijgen in suiker als in vet.
Chocolade is hiervoor de perfecte combinatie: 50% vet en 50% suiker.
quote:Na de ovulatie, in de laatste twee weken van de maandelijkse cyclus, daalt het
serotoninegehalte in de hersenen waardoor je humeur slechter wordt en je minder energie
hebt. Omdat de serotonineconcentratie in de hersenen voor onze menstruatieperiode het laagst
is, hebben we dan de sterkste behoefte aan suiker. Door deze biologische veranderingen te
begrijpen en hier aan toe te geven, kan de serotonineconcentratie verhoogd worden en kan de
premenstruele periode positiever ervaren worden.
Suiker is niet het enige voedingsmiddel waaraan vrouwen voor de menstruatie een sterke
behoefte hebben. Ons lichaam vraagt rond deze tijd naar combinaties van suiker en vet om de
aanmaak van serotonine en endorfine in de hersenen te stimuleren.
Bronquote:Dit betekent dat je lichaam en geest tijdens de
laatste paar weken van je menstruatiecyclus met een soort ontwenningsverschijnselen te
kampen heeft. Je lichaam is als het ware aan het afkicken van de endorfine, waardoor je
lethargisch en nerveus wordt en je een enorme trek in chocolade krijgt.
Door echter aan je premenstruele verlangen naar chocolade toe te geven en de afscheiding van
endorfine tijdens de laatste twee weken van je menstruatiecyclus te stimuleren, kun je de
ontwenningsverschijnselen ten gevolge van het tekort aan endorfine tegengaan en daarmee je
emotionele toestand stabiliseren.
Werkt dat ook zo als je aan de pil bent en ongesteld wordt? Best een interessant stukje!!!quote:Op vrijdag 9 november 2007 16:54 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Wil ik er graag even een klein onderzoek bjihalen, dat ik ben tegengekomen tijdens het maken van mijn profielwerkstuk(over onder andere chocolade):
[..]
[..]
[..]
Bron
Dus uhm, chocolade en ongesteld zijn hebben juist heel veel met elkaar te makenIk wil nu wel chocola, ben weer naar kapper geweest, mn pony was niet alleen te kort, maar zat ook een hobbel in ... en nu hebben ze hem zo ongelooflijk kort geknipt dat ik dit nog erger vind dan die bobbel
![]()
ik had beter er neer kunnen zetten dat het weinig met choco ETEN te maken heeft danquote:Op vrijdag 9 november 2007 16:54 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Wil ik er graag even een klein onderzoek bjihalen, dat ik ben tegengekomen tijdens het maken van mijn profielwerkstuk(over onder andere chocolade):
[..]
[..]
[..]
Bron
Dus uhm, chocolade en ongesteld zijn hebben juist heel veel met elkaar te makenIk wil nu wel chocola, ben weer naar kapper geweest, mn pony was niet alleen te kort, maar zat ook een hobbel in ... en nu hebben ze hem zo ongelooflijk kort geknipt dat ik dit nog erger vind dan die bobbel
![]()
quote:Op vrijdag 9 november 2007 16:12 schreef conleche het volgende:
Als ik me Gewas voorstel, zie ik echt zo'n bierdrinkende puber voor me![]()
* conleche baseert dat op je posts hier, die vaak verhalen over drankinname![]()
Ik lust geen wijn en rose. Heb laatst wel bierrose ofzo gedronken maar dat vond ik niet zo lekker. En waarom maar 1 glas?quote:Op vrijdag 9 november 2007 17:16 schreef egeltje1985 het volgende:
In tegenstelling tot buiten rennen heb ik vandaag op bed liggen slapen. Kvoelde me een beetje ziekjes en brak. Maar nu gaat het wel weer oké. Vanaaf lekker saté met stokbrood en magere satésaus met magere pindakaas. Oké, niet mager. Minder vet dan normale saus/ normale pindakaas.De satétjes liggen nu lekker te marineren. Jumjum.
Vanaaf gaan we gezellig naar de bios. Atonement, bij gebrek aan beter. Niet echt boeiende films in de bios nu. Mja, het is sowieso leuk om te gaan. Later op de avond zijn er hier nog allemaal studentenfeestjes (kben bij mn vriend in delft). Ik mag van Sonja vanaaf één glas rode wijn, dus daar moet ik het maar mee doen.Gaat lukken hoor. Misschien ook een tip voor Gewas: je aan één glas proberen te houden en gaan voor rode wijn of rosé.
Wat wil je dr anders mee doen? Het in je haar smeren?quote:Op vrijdag 9 november 2007 17:31 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik had beter er neer kunnen zetten dat het weinig met choco ETEN te maken heeft dan
Chocola is juist hét tussendoortje voor mensen die aan de lijn doen! [/sarcasme]quote:Op vrijdag 9 november 2007 17:58 schreef Gewas het volgende:
Misschien een domme vraag maar word je van chocola dik?
Als je teveel eet, uiteraard. Het is voornamelijk suiker en vet, niet de meest slanke ingredienten, dus lijkt me nogal logischquote:Op vrijdag 9 november 2007 17:58 schreef Gewas het volgende:
Zeg, Gewas hoe oud ben jij eigenlijk als ik vragen mag, word je van chocola dik....quote:Op vrijdag 9 november 2007 17:58 schreef Gewas het volgende:
Je schat hem nu zeker nóg jongerquote:Op vrijdag 9 november 2007 18:42 schreef conleche het volgende:
[..]
Zeg, Gewas hoe oud ben jij eigenlijk als ik vragen mag, word je van chocola dik....Ik schoot werkelijk waar hardop in de lach
![]()
Heb vandaag wel geluk gehad hoor, ben helemaal nog niet natgeregendquote:Op vrijdag 9 november 2007 18:42 schreef conleche het volgende:
[..]
Zeg, Gewas hoe oud ben jij eigenlijk als ik vragen mag, word je van chocola dik....Ik schoot werkelijk waar hardop in de lach
![]()
Even een applausje voor mezelf: ik heb net een half uur hardgelopen, waarvan 10 minuten in een soort ijsregen,nu voel ik me alsof ik een wisseldouche heb genomen, koud en warm tegelijk. Ik fiets nu naar de sportschool om nog een lesje pilates te doen en dan mag ik daarna in een lekker warm bad......
Heb ik toch nog iemand aan het lachen gemaakt.quote:Op vrijdag 9 november 2007 18:42 schreef conleche het volgende:
[..]
![]()
Even een applausje voor mezelf: ik heb net een half uur hardgelopen, waarvan 10 minuten in een soort ijsregen,nu voel ik me alsof ik een wisseldouche heb genomen, koud en warm tegelijk. Ik fiets nu naar de sportschool om nog een lesje pilates te doen en dan mag ik daarna in een lekker warm bad......
Mannenquote:Op vrijdag 9 november 2007 19:31 schreef Gewas het volgende:
[..]
Heb ik toch nog iemand aan het lachen gemaakt.Maar ik wist echt niet dat je van chocola dik werd...
Als jij één keer in de week een stukje chocola eet, is dat hardstukke gezond hoorquote:Op vrijdag 9 november 2007 19:31 schreef Gewas het volgende:
[..]
Heb ik toch nog iemand aan het lachen gemaakt.Maar ik wist echt niet dat je van chocola dik werd...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |