Door dit soort reacties hoop ik echt op een 1-0 in de allerlaatste seconde en Suares met een kapotgeschopte kruisband.quote:Op woensdag 7 november 2007 17:37 schreef afcajos het volgende:
0-5
Ik kan mij niet voorstellen dat iemand op basis van de afgelopen wedstrijden (hele seizoen eigenlijk) zo'n voorspelling serieus kan menen.quote:Op woensdag 7 november 2007 17:41 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Door dit soort reacties hoop ik echt op een 1-0 in de allerlaatste seconde en Suares met een kapotgeschopte kruisband.
Je hebt jezelf weer overtroffen. Fantastisch hoe laag jij kan zinken.quote:Op woensdag 7 november 2007 17:41 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Door dit soort reacties hoop ik echt op een 1-0 in de allerlaatste seconde en Suares met een kapotgeschopte kruisband.
Denk het laatste, gezien de kinderlijke eenvoud waarop de joden dit jaar doelpunten weggeven en spelers als broer konijn die er nog wel eens een paar wil inprikken in de Kuip.quote:Op woensdag 7 november 2007 18:11 schreef Trancelocator het volgende:
Ajax is er niet beter op geworden in vergelijking met vorig seizoen. Aanvallend misschien wel een beetje. Perez was vorig seizoen de MotM: bij alle doelpunten was hij betrokken. Hij er dus niet meer bij, net als o.a. Sneijder en Grygera. Vooral de laatste was ook belangrijk. Stam viel al snel uit, dus wat hem betreft weinig verschil. Is er natuurlijk nog wel Huntelaar die het tegen F'noord altijd goed doet.
Feyenoord had een overmaat aan prutsers op het veld lopen: Leonard, Saidi, Boussaboun, Harry. Ook invaller Drenthe liet verdedigend te veel steken vallen. Maar door alle saneringen is het team juist flink op vooruit gegaan.
Het nieuwe F'noord is nog niet helemaal goed ingespeeld, maar lijkt beter in balans dan Ajax. Ajax begint echter wel op tijd in het juiste ritme te komen. Zal dus close worden. Ik houd het op 1-2, maar het kan ook zomaar een doelpuntenfestijn worden.
Buijs is te dom om Suarez te schoppen hij kan alleen opdrachten uitvoeren als schop Jan of schop Piet. Als de naam Suarez is vind hij het te moeilijk worden.quote:Op woensdag 7 november 2007 17:41 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
In dat geval,..0-6...Malibu-06.quote:Op woensdag 7 november 2007 17:41 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
ik hoop dat Bertje Greene ipv Lucius rechtsback zetquote:Op woensdag 7 november 2007 18:17 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Denk het laatste, gezien de kinderlijke eenvoud waarop de joden dit jaar doelpunten weggeven en spelers als broer konijn die er nog wel eens een paar wil inprikken in de Kuip.
Dat laatste wil ik dit seizoen wel zien trouwens, Hofland-Huntelaar... plus Bahia die de laatste 2 wedstrijden uitstekend staat te verdedigen.
Zwakke plek achterin is Lucius natuurlijk, en op het middenveld Buijs.. alhoewel ik hoop dat Bert voor Lee kiest.
quote:Op woensdag 7 november 2007 17:41 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Al die "Hahahaha ajax wint wel met 10-0 hahaha !!311lolz1einz:D" reacties zijn pas onzin.quote:Op woensdag 7 november 2007 20:17 schreef Jasza het volgende:
Malibu als jij is niet zoveel onzin post aub.
Het is geen blind vertrouwen hoor, ik zei daarna ook dat het dom zou zijn om alleen op Makaay te letten want we hebben wel meer scorende spelers.quote:Op woensdag 7 november 2007 20:39 schreef denthemen het volgende:
Malibu, ik heb ff het vorige topic zitten lezen, maar waarom ál dat vertrouwen in Makaay? Hij heeft maar een kwart kans nodig, Heitinga kan hem niet uitschakelen etc. Hij heeft er 10 gescoord, dacht ik te lezen, 3 pingels, gewoon al 1/3 dus. Afgelopen weekend schopt hij ook 2 keer tegen de keeper met 200% kansen! Ik vind hem tegenvallen, ik snap je blinde vertrouwen niet
Maar Ajax speelt ook fantastisch kut en wisselvalligquote:Op woensdag 7 november 2007 21:31 schreef TC03 het volgende:
Ik ben bang dat we 'gewoon' weer verliezen. Feyenoord zuigt immers altijd tegen Ajax.
Neemt zijn penals al beter dan broer Konijn.quote:Op woensdag 7 november 2007 20:39 schreef denthemen het volgende:
Malibu, ik heb ff het vorige topic zitten lezen, maar waarom ál dat vertrouwen in Makaay? Hij heeft maar een kwart kans nodig, Heitinga kan hem niet uitschakelen etc. Hij heeft er 10 gescoord, dacht ik te lezen, 3 pingels, gewoon al 1/3 dus. Afgelopen weekend schopt hij ook 2 keer tegen de keeper met 200% kansen! Ik vind hem tegenvallen, ik snap je blinde vertrouwen niet
En toch scoort Huntelaar vaker..quote:Op donderdag 8 november 2007 09:56 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Neemt zijn penals al beter dan broer Konijn.
Maar toch hebben wij evenveel punten als jullie.quote:Op donderdag 8 november 2007 10:09 schreef denthemen het volgende:
[..]
En toch scoort Huntelaar vaker..
Na dit weekend nog steeds denk ik.quote:Op donderdag 8 november 2007 10:11 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Maar toch hebben wij evenveel punten als jullie.
Kun je wel eens gelijk in hebben. Van mij mag Feijenoord winnen al verwacht ik een saaie pot.quote:Op donderdag 8 november 2007 10:21 schreef Suijk het volgende:
[..]
Na dit weekend nog steeds denk ik.
De klassiekers zijn zelden saai.quote:Op donderdag 8 november 2007 10:29 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Kun je wel eens gelijk in hebben. Van mij mag Feijenoord winnen al verwacht ik een saaie pot.
Maar nu word er veel van verwacht. Feijenoord draait redelijk goed en ajax is (al jaren) niet in beste doen...quote:
hehe.quote:Op donderdag 8 november 2007 11:04 schreef RedGuy het volgende:
Het wordt of 1-0 of 1-1.
Of 0-1. Of misschien toch 2-0 of 2-1 of 1-3. 0-4 is ook mogelijk, maar 5-3 ook.
Nee ik ga voor 8-6.
quote:Klassieker als obsessie
Door SJOERD MOSSOU
ROTTERDAM - Op weg naar de aftrap keken Danny Blind en Frank de Boer elkaar een halve seconde in de ogen. Feyenoorder Henrik Larsson had zojuist 2-0 gemaakt in de Kuip, maar de twee Ajacieden wisselden een blik uit die alles zei.
,,Dit komt goed, dat voelden we allebei,’’ vertelt Blind, die de Klassieker van 22 oktober 1995 nog helder voor de geest heeft. ,,De Kuip ging de lucht in, op het veld voelde je de grond trillen.
,,Maar ons elftal van toen was zó sterk, dat we geen moment in paniek raakten. Dat oogcontact met Frank was er puur toevallig, maar ik herinner het me nog heel goed.’’ Nog voor rust boog Ajax de achterstand om in een 3-2 voorsprong, in een wedstrijd die in een 4-2 zege zou eindigen voor de Amsterdamse club.
Voor Feyenoord was de nederlaag exemplarisch voor de jaren die zouden volgen. Zelfs als de hele Kuip kansen rook en de Rotterdamse hoop massaal aanzwol, stapte Ajax vaak ongeschonden uit de strijd. En de laatste keer dat er wél werd gewonnen door Feyenoord, kwam de klap als een boemerang terug. In het seizoen 2005/06 won de Rotterdamse ploeg dik verdiend in de Kuip (3-2) én de Arena (1-2), om in de play-offs alsnog twee keer keihard onderuit te gaan.
Zo’n obsessie kan irritant lang duren. In zijn West-Brabantse burenruzie met Willem II moest NAC ooit dik 33 jaar wachten op een thuiszege in de eredivisie. Pas in 2000 werd de Bredase vloek doorbroken, nadat het in april 1967 aan de Beatrixstraat voor het laatst had gewonnen van de Tilburgers.
In Noord-Londen dreigt het dezelfde kant op te gaan. Tottenham Hotspur won in de laatste achttien confrontaties met de gehate rivaal Arsenal – uit en thuis - niet één keer. ,,Afgezien van Highbury, speel ik het liefst op White Hart Lane,’’ zei voormalig Arsenal-aanvoerder Patrick Vieira ooit. Een opmerking die diep door de ziel sneed van de Spurs-aanhang.
,,Dat Angstgegner-idee is iets ongrijpbaars,’’ vindt Blind, tegenwoordig technisch directeur van Sparta. ,,Omgekeerd heeft Ajax het vrijwel altijd moeilijk tegen PSV in Eindhoven, ook daar is heel lastig een vinger achter te krijgen. Zeker omdat je vrijwel altijd met heel verschillende elftallen te maken hebt. Misschien groeit er onbewust een soort vertrouwen. Zo van: Feyenoord-uit, daar spelen we altijd goed. En juist de vijandige sfeer in de Kuip kan een stimulans zijn, zeker voor een sterk team. Een heksenketel stil krijgen, dat geeft een kick.’’
Kees van Wonderen kan zich wel iets voorstellen bij dat gevoel. In acht seizoenen speelde de voormalige Feyenoord-middenvelder een berg Klassiekers.
,,In de Kuip heeft Ajax een soort gezamenlijke vijand,’’ aldus Van Wonderen. ,,De sfeer rondom die wedstrijd is altijd beladen en vijandig. Zoiets zet een team op scherp, omdat iedereen hetzelfde doel heeft. Er groeit een bepaald soort groepsgevoel, meer dan voor een wedstrijd tegen bijvoorbeeld RKC. Volgens mij verklaart dat waarom Ajax bijna altijd goed speelt in Rotterdam. Ik geloof niet zo in een soort angst of onzekerheid bij Feyenoord. Zelf heb ik dat althans nooit gevoeld, ook niet binnen het team. Wij hadden altijd wel het gevoel dat er wat te halen viel.’’
Juist dat laatste leidde ook vaak tot Rotterdamse frustratie. In mei 1995 was Ajax al kampioen en coach Van Gaal besloot een handvol reserves wat speeltijd te gunnen in de Kuip, onder wie Fred Grim, Martijn Reuser en Nordin Wooter.
Einduitslag: 0-5. En nog maar drie seizoenen geleden zette Dirk Kuyt Feyenoord in de 80ste minuut op een 2-1 voorsprong. Maar het verre van grootse Ajax van dat moment won toch: 2-3.
Feyenoord heeft zondag één statistiekje om zich aan vast te klampen. De laatste keer dat beide rivalen elkaar als nummer één en twee troffen – in het seizoen 1993/94 – wón Feyenoord met 2-1 in de Kuip. John de Wolf en Ruud Heus scoorden, in een wedstrijd waarin de IJslander Bjarki Gunnlaugsson voor de eerste en laatste keer in de basis stond. Anderhalve maand later werd Ajax landskampioen, dat dan weer wel.
,,Mijn mooiste Klassieker was die van 1999, het jaar dat we kampioen werden,’’ aldus Van Wonderen.
,,We knokten lange tijd tegen een 1-0 achterstand, het publiek ging erachter staan en ik maakte uiteindelijk de gelijkmaker. De Kuip ontplofte, prachtig was dat. En de 3-1 winst uit 2000-’01 was ook bijzonder. Nu ik er zo over nadenk, heb ik thuis eigenlijk niet eens zo heel vaak verloren van Ajax. Eén of twee keer volgens mij. Maar blijkbaar was het niet voldoende om het gevoel weg te nemen dat Ajax meestal wint.’’
jezelf joden noemen en vol trots "bommen op Rotterdam" zingen (en dus de jodenvervolgers vereren) getuigt van intelligentiequote:
Nee gekkerd, wij hebben drie punten meerquote:Op donderdag 8 november 2007 10:21 schreef Suijk het volgende:
[..]
Na dit weekend nog steeds denk ik.
Dat gevoel heb je op basis van één speelronde?quote:Op donderdag 8 november 2007 19:47 schreef Rumille het volgende:
Ik heb het gevoel dat de winnaar van deze confrontatie kampioen wordt. Bij gelijkspel wordt PSV kampioen.
Haal deze quote maar op als het seizoen voorbij is.
PSV wordt gewoon kampioen.quote:Op donderdag 8 november 2007 19:47 schreef Rumille het volgende:
Ik heb het gevoel dat de winnaar van deze confrontatie kampioen wordt. Bij gelijkspel wordt PSV kampioen.
Lee is nog lang niet wedstrijdfit en vooralsnog geen verbetering t.o.v. Buijs. Daarbij veel te aanvallend ingesteld. De wedstrijd moet zondag gewonnen worden op het middenveld, anders gaan we weer het schip in tegen onze geneusde vrienden...quote:Op woensdag 7 november 2007 18:17 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Denk het laatste, gezien de kinderlijke eenvoud waarop de joden dit jaar doelpunten weggeven en spelers als broer konijn die er nog wel eens een paar wil inprikken in de Kuip.
Dat laatste wil ik dit seizoen wel zien trouwens, Hofland-Huntelaar... plus Bahia die de laatste 2 wedstrijden uitstekend staat te verdedigen.
Zwakke plek achterin is Lucius natuurlijk, en op het middenveld Buijs.. alhoewel ik hoop dat Bert voor Lee kiest.
Hij gaat niet eens.quote:Op donderdag 8 november 2007 16:32 schreef Jasza het volgende:
[..]
Neem je die ook mee naar binnen zondag?![]()
Word lastig, had het niet van je verwacht Montana dat je het zo zegtquote:Op donderdag 8 november 2007 22:10 schreef M0NTANA het volgende:
Denk dat het heel lastig gaat worden, zondag. Vooraf teken ik voor een punt, winnen zal lastig worden.
Jullie = jodenvolk.quote:Op donderdag 8 november 2007 22:25 schreef djnospinzone het volgende:
Jullie zijn allebei zielig.
Tja niet gek nu ze voor het eerst in tig jaar een fatsoenlijk elftal hebben en mischien zelfs een keer een goed resultaat tegen Ajax kunnen halen.quote:Op donderdag 8 november 2007 22:24 schreef thloreg het volgende:
Zo te zien 'leeft' de topper veel meer in Rotterdam dan in Amsterdam want als je naar dit topic kijkt op het Feyenoord Netwerk dan zie je vooral bloeddorstige dokwerkers die weer een waas voor de ogen krijgen omdat het Ajax betreft.
En de haat/hoop voor zondag gaat zover dat ze zelfs vodoo taktieken toepassen en de kledij al helemaal hebben aangepast.
In Amsterdam denken ze maar aan 1 ding al relaxed leunend achterover: " We pakken weer punten daar in De Kuip en desnoods vernederen we ze weer "
Zo zijn 'we' elk jaar hoor, goed team of niet.quote:Op donderdag 8 november 2007 23:08 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Tja niet gek nu ze voor het eerst in tig jaar een fatsoenlijk elftal hebben en mischien zelfs een keer een goed resultaat tegen Ajax kunnen halen.
quote:Op donderdag 8 november 2007 22:10 schreef M0NTANA het volgende:
Denk dat het heel lastig gaat worden, zondag. Vooraf teken ik voor een punt, winnen zal lastig worden.
Wat een onzinquote:Op donderdag 8 november 2007 19:47 schreef Rumille het volgende:
Ze spelen ook thuisquote:Op donderdag 8 november 2007 22:24 schreef thloreg het volgende:
Zo te zien 'leeft' de topper veel meer in Rotterdam dan in Amsterdam want als je naar dit topic kijkt op het Feyenoord Netwerk dan zie je vooral bloeddorstige dokwerkers die weer een waas voor de ogen krijgen omdat het Ajax betreft.
En de haat/hoop voor zondag gaat zover dat ze zelfs vodoo taktieken toepassen en de kledij al helemaal hebben aangepast.
In Amsterdam denken ze maar aan 1 ding al relaxed leunend achterover: " We pakken weer punten daar in De Kuip en desnoods vernederen we ze weer "
Jullie zien echt wat jullie willen zien he?quote:Op donderdag 8 november 2007 22:24 schreef thloreg het volgende:
Bij het zien van dit soort westrijden realiseer je je het weer, als je de afgelopen 10 jaar erbij pakt dan vraag je je af waarom dit nog een klassieker is. Het verschil is in de loop der jaren zo groot geworden dat Ajax en Feyenoord eigenlijk allang geen rivalen meer zijn. Ajax, een topploeg tegen Feyenoord, een subtopper, niet meer dan datquote:Op donderdag 8 november 2007 22:24 schreef thloreg het volgende:
jaja, diezelfde statistieken zeggen overigens ook dat van de laatste 8 competitewedstrijden Ajax-Feyenoord (in Amsterdam dus) Ajax er 2 won, het 4 keer gelijk werd en Feyenoord er 2 won. Wát een verschil.quote:Op vrijdag 9 november 2007 04:03 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Bij het zien van dit soort westrijden realiseer je je het weer, als je de afgelopen 10 jaar erbij pakt dan vraag je je af waarom dit nog een klassieker is. Het verschil is in de loop der jaren zo groot geworden dat Ajax en Feyenoord eigenlijk allang geen rivalen meer zijn. Ajax, een topploeg tegen Feyenoord, een subtopper, niet meer dan dat![]()
Zo gaat dat al jaren, het hoort er gewoon bij.quote:Op vrijdag 9 november 2007 09:50 schreef Rumille het volgende:
Beetje jammer die haat en nijd, maar dat hoort er eigenlijk ook weer bij.
Toch blijf ik hopen op Ajax.
Het leeft wel deze wedstrijd maar de haat van Feyenoord zit zo vele malen dieper.quote:Op vrijdag 9 november 2007 01:09 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Jullie zien echt wat jullie willen zien he?Bij Ajax leeft deze wedstrijd net zo goed.
Domme kneusquote:Op vrijdag 9 november 2007 04:03 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Bij het zien van dit soort westrijden realiseer je je het weer, als je de afgelopen 10 jaar erbij pakt dan vraag je je af waarom dit nog een klassieker is. Het verschil is in de loop der jaren zo groot geworden dat Ajax en Feyenoord eigenlijk allang geen rivalen meer zijn. Ajax, een topploeg tegen Feyenoord, een subtopper, niet meer dan dat![]()
quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:50 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
Het leeft wel deze wedstrijd maar de haat van Feyenoord zit zo vele malen dieper.
En daar geniet ik van![]()
Zo, poeh, daar hebben we niet van terug, dat PSV de zaakjes wel voor jullie Feyenoorders op knapt!quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:08 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Domme kneusPSV kan hetzelfde over jullie zeggen.
Op vorig seizoen na was het verschil tussen Ajax en Feyenoord niet zo groot als het lijkt, en ook nu staan we gelijk met jullie met een minimaal gelijkwaardig elftal. De opmerking van die pleurismongool slaat dus nergens op.quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:19 schreef twi het volgende:
[..]
Zo, poeh, daar hebben we niet van terug, dat PSV de zaakjes wel voor jullie Feyenoorders op knapt!
Euh, hallo? Kan het effe?quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:22 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
De opmerking van die pleurismongool slaat dus nergens op.
Er zijn hier wel meer Ajacieden maar over het algemeen genomen is de haat bij de Feyenoorders die hier posten dieper dan de postende Ajacieden.quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:11 schreef ruud_fr het volgende:
[..]hier zijn anders toch meer ajacieden volgens mij
ik denk niet dat het elkaar veel ontloopt, de beleving
Ik zie nu meerdere posts van je maar ik moet eerlijk toegeven dat ik onder de indruk ben van je niveau.quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:22 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Op vorig seizoen na was het verschil tussen Ajax en Feyenoord niet zo groot als het lijkt, en ook nu staan we gelijk met jullie met een minimaal gelijkwaardig elftal. De opmerking van die pleurismongool slaat dus nergens op.
misschien zijn de Feyenoorders daar iets directer in, ik ken buiten fok iig genoeg ajacieden waar de haat ook diep zitquote:Op vrijdag 9 november 2007 12:24 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
Er zijn hier wel meer Ajacieden maar over het algemeen genomen is de haat bij de Feyenoorders die hier posten dieper dan de postende Ajacieden.
quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:48 schreef MaxC het volgende:
Feyenoorders hebben gewoon een grotere hekel aan Ajax dan liefde voor hun eigen club ( ze hebben liever dat ze met 5-0 verliezen ipv 4-0 zodat Ajax niet bovenaan staat ) . Dat is bij Ajax andersom![]()
Tradities moet je in ere houdenquote:
En terecht. Ik geef toe dat PSV het de afgelopen 10 jaar beter doet dan Ajax. Al zijn ze soms net wat gelukkiger (zie vorig seizoen). Doorgaans gaat de strijd om de landstitel tussen Ajax en PSV en dan is PSV vaker de gelukkige, of de betere inderdaad. Maar goed...laten we ontopic blijven, we hebben het hier over Ajax en Feyenoord en daarvan is Ajax de betere.quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:08 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Domme kneusPSV kan hetzelfde over jullie zeggen.
Of gewoon 2 - 3. Laat ze eerst maar op voorsprong komen en dan alsnog verliezen. Dat zijn de mooiste overwinningenquote:
Hoe denk je dat Feyenoord aan zijn supporters komt? Echt niet omdat het voetbal zo goed is daar en evenmin om de 'goede' resultaten.quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:48 schreef MaxC het volgende:
Feyenoorders hebben gewoon een grotere hekel aan Ajax dan liefde voor hun eigen club ( ze hebben liever dat ze met 5-0 verliezen ipv 4-0 zodat Ajax niet bovenaan staat ) . Dat is bij Ajax andersom![]()
Ik zat toen als ongeveer enige Ajacied in kuip, wat een wedstrijd was dat zegquote:Op vrijdag 9 november 2007 13:24 schreef Adidah het volgende:
[..]
Of gewoon 2 - 3. Laat ze eerst maar op voorsprong komen en dan alsnog verliezen. Dat zijn de mooiste overwinningen.
http://www.youtube.com/watch?v=pM5oyXx1yAI
Geen leuke wedstrijd.quote:Op vrijdag 9 november 2007 13:41 schreef BonJovi het volgende:
Feyenoord kwam in de 80ste minuut nog op 2-1
quote:Op vrijdag 9 november 2007 16:42 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
De bijkomstigheden na die wedstrijd vond je interessanter zeker?
quote:Op vrijdag 9 november 2007 17:01 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
jij vond teletekst interessanter zeker?
Waarom dat nou weer?quote:Op vrijdag 9 november 2007 17:04 schreef Jasza het volgende:
Ik d8 dat Jorien een mafkees is, maar Malibu gaat er ff x100 overheen zeg.
Dat zou je eens bij mij moeten proberen, lefgozer!quote:Op vrijdag 9 november 2007 17:38 schreef koningdavid het volgende:
Ik heb ooit tegen een Feyenoordsupporter gezegd dat ik Ajax beter vind!
je gaat onze pastoor niet bedreigen hequote:Op vrijdag 9 november 2007 17:45 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat zou je eens bij mij moeten proberen, lefgozer!![]()
Ik heb al mijn moed bij een geraapt en ik durf het aan:quote:Op vrijdag 9 november 2007 17:45 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat zou je eens bij mij moeten proberen, lefgozer!![]()
Jij genoot, als ajacied zijnde, natuurlijk van het feit dat Feijenoord verloor...quote:Op vrijdag 9 november 2007 16:42 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
De bijkomstigheden na die wedstrijd vond je interessanter zeker?
Jorien viel nog wel mee. Dirk_Kuijt, die was pas ergquote:Op vrijdag 9 november 2007 17:04 schreef Jasza het volgende:
Ik d8 dat Jorien een mafkees is, maar Malibu gaat er ff x100 overheen zeg.
Nu pas?quote:Op vrijdag 9 november 2007 22:26 schreef Jasza het volgende:
Begin nu wel een beetje spanning te voelen hehe.
Tifo van Feyenoord dit jaar?quote:Een doekvan 100 bij 15 meter met de skyline van 010 en dan de tekst: DOOR EIGEN KRACHT
VOORTGEBRACHT. Dit door het commentaar dat het andere keren een
fabrieksdoek was
En bovendien grappig dat de supporters de Marshall-hulp maar voor het gemak onder het kopje 'op eigen kracht' schaart.quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:08 schreef sjimz het volgende:
[..]
Alleen wel grappig dat dan juist Ajax met zoveel eigen kweek zal spelen.
1 2 3 4 5 6 7 | winst 17 18 gelijk 16 16 verlies 18 17 goals voor 98 97 goals tegen 97 98 grootste zege 9-4 0-5 |
Dat dat duidelijk mag zijn.quote:Op zaterdag 10 november 2007 00:22 schreef notunreal het volgende:
Dat is toevallig.. Ajax heeft 18 keer gewonnen en feyenoord heeft 18 keer verloren!
quote:Op zaterdag 10 november 2007 00:22 schreef notunreal het volgende:
Dat is toevallig.. Ajax heeft 18 keer gewonnen en feyenoord heeft 18 keer verloren!
Toch een best opmerkelijke balans.quote:Op zaterdag 10 november 2007 00:16 schreef Trancelocator het volgende:
Stats Klassieker in de Kuip (Eredivisie, dus zonder PO's)
[ code verwijderd ]
Ik stond op de parkeerplaats, wat een gekkenhuis was dat. Eerste rotterdamse kneuzen liepen al buiten toen die goal viel, die werden hartstikke gek, whehe. Vergeet ik nooit meer, die dag.quote:Op vrijdag 9 november 2007 13:37 schreef MaxC het volgende:
[..]
Ik zat toen als ongeveer enige Ajacied in kuip, wat een wedstrijd was dat zeg![]()
Zo een spandoek zou ook echt slaan op het soort spelers wat nu op het veld staat.quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:08 schreef sjimz het volgende:
[..]
Alleen wel grappig dat dan juist Ajax met zoveel eigen kweek zal spelen.
quote:Al jaren op vlucht voor Feyenoord-Ajax
Door JOYCE DE BRUIJN
ROTTERDAM - Geen krant, geen televisie, geen telefoon, geen internet. De Rotterdamse Feyenoordsupporters Mark en Bob Boute en Marc van der Hoeven ontvluchten al jaren de bewoonde wereld op dagen dat Feyenoord tegen Ajax speelt. Ook zondag, als de twee aartsrivalen elkaar voor het eerst dit seizoen ontmoeten, laten ze de Kuip links liggen.
De spanning en sensatie, maar ook die machteloze boosheid en het schrijnende verdriet na een verloren wedstrijd. Ze waren te groot voor hun rood-wit-zwart getinte Feyenoordharten. ,,Áls Feyenoord al wint van Ajax, dan is dat nooit met grote cijfers. Terwijl Ajax vaak wel met grote cijfers van Feyenoord wint,’’ constateert Mark Boute, die met zijn seizoenkaart trouw alle andere duels in de Kuip bezoekt.
,,Medio jaren negentig hebben we besloten te stoppen met ons bezoek aan Feyenoord-Ajax. We hebben het daarna nog wel een enkele keer geprobeerd. Tot die wedstrijd in 2001, waarin Van der Vaart het beslissende doelpunt scoorde. Foutje van Ferry de Haan. Toen was de maat vol.’’
Sindsdien worden de seizoenkaarten voor vak Q op de dagen van De Klassieker weggegeven aan andere Feyenoordsympathisanten. De mannen zelf gaan de stad uit. Ze begeven zich tussen de schapen op Tiengemeten, maken een boswandeling of zorgen dat ze in het buitenland op vakantie zijn. De telefoon gaat uit om vervelende sms-jes van niet-begrijpenden te voorkomen. Het onderwerp voetbal wordt angstvallig gemeden. ,,Alleen aan het eind van de middag wordt de vraag gesteld: hoe zou het afgelopen zijn? Dan bellen we een vriend en laten de uitslag over ons heen komen. Er wordt de volgende dag geen krant gelezen en praatprogramma’s als Voetbal Insite worden gemeden.’’
Maar de teleurstelling is toch evengoed reusachtig als de wedstrijd verloren blijkt? ,,Jawel, maar dan hebben we tenminste niet in spanning gezeten. In de jaren negentig kreeg ik er letterlijk uitslag van. Grapjes van Ajacieden op het werk, opmerkingen in de kroeg. We probeerden onverschillig te blijven, maar ze hadden een te grote invloed op het gemoed. Op een gegeven moment kregen we zelfs onderling woorden.’’
Het drietal wandelt morgen ongehinderd door de feiten door de straten van Madrid. Ze verkeren ’savonds bovendien toch nog in hogere voetbalsferen. ,,We gaan naar een wedstrijd van Real Madrid. Een vriend regelt kaartjes.’’
Eigenlijk moet Feyenoord dus winnen om de verschillen weer gelijk te trekken dus..quote:Op zaterdag 10 november 2007 00:16 schreef Trancelocator het volgende:
Stats Klassieker in de Kuip (Eredivisie, dus zonder PO's)
[ code verwijderd ]
Doe nou niet happen!quote:Op zaterdag 10 november 2007 08:53 schreef Happel het volgende:
[..]
Zo een spandoek zou ook echt slaan op het soort spelers wat nu op het veld staat.
quote:Op zaterdag 10 november 2007 11:59 schreef Pritt het volgende:
Pizza's iemand
quote:Op zaterdag 10 november 2007 11:48 schreef afcajos het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Ben er helaas niet bij, maar met de nodige liters bier in een café op de vroege middag zal ik mij ook wel vermaken![]()
Joden blijven toch wel de baas in Rotterdam.quote:Op zaterdag 10 november 2007 10:45 schreef ursel het volgende:
[..]
Eigenlijk moet Feyenoord dus winnen om de verschillen weer gelijk te trekken dus..
Interpunctie, zinsopbouw?quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:35 schreef thloreg het volgende:
oi, is er al beeldmateriaal van die druk bezochte oefentraining daar in Rotterdam-Zuid? Die training die vanmorgen volgens de supporters de spelers op het hart moest drukken dat een overwinning alles betekende komende zondag ,zelfs als dat de landstitel in de weg staat omdat de vernederingen van de afgelopen jaren in de Kuip teveel waren om als supporter dat over je heen te laten gaan
Nee man, Henk Timmer was de uitblinkerquote:Op woensdag 7 november 2007 18:11 schreef Trancelocator het volgende:
Perez was vorig seizoen de MotM
OMGquote:Op zaterdag 10 november 2007 13:35 schreef thloreg het volgende:
oi, is er al beeldmateriaal van die druk bezochte oefentraining daar in Rotterdam-Zuid? Die training die vanmorgen volgens de supporters de spelers op het hart moest drukken dat een overwinning alles betekende komende zondag ,zelfs als dat de landstitel in de weg staat omdat de vernederingen van de afgelopen jaren in de Kuip teveel waren om als supporter dat over je heen te laten gaan
Ik heb wel eens gelezen dat de fans van AS Roma en Lazio Roma de stadsderby belangrijker vinden dan het kampioenschapquote:Op zaterdag 10 november 2007 13:52 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
OMG
Als je liever van Ajax wint dan kampioen wordt, ben je echt niet goed bij je hoofd.
Zo vaak wordt Lazio niet kampioen, dus ja.quote:Op zaterdag 10 november 2007 14:05 schreef afcajos het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gelezen dat de fans van AS Roma en Lazio Roma de stads erby belangrijker vinden dan het kampioenschap![]()
Hahahahaha, dat juist jij dat nu zegt.quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:52 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
OMG
Als je liever van Ajax wint dan kampioen wordt, ben je echt niet goed bij je hoofd.
Jij wint liever morgen, dan dat je in mei op de Coolsingel staat?quote:Op zaterdag 10 november 2007 14:23 schreef Happel het volgende:
Hahahahaha, dat juist jij dat nu zegt.![]()
God, wat is dat toch. Maak me drukker om wat deze pannekoek zegt, dan wat al de geneusde vrienden blaten.
quote:Op zaterdag 10 november 2007 14:23 schreef Happel het volgende:
[..]
Hahahahaha, dat juist jij dat nu zegt.![]()
Ja, pak zequote:God, wat is dat toch. Maak me drukker om wat deze pannekoek zegt, dan wat al de geneusde vrienden blaten.
Zeg ik dat dan?quote:Op zaterdag 10 november 2007 14:25 schreef twi het volgende:
[..]
Jij wint liever morgen, dan dat je in mei op de Coolsingel staat?
quote:Op zaterdag 10 november 2007 11:48 schreef afcajos het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Ben er helaas niet bij, maar met de nodige liters bier in een café op de vroege middag zal ik mij ook wel vermaken![]()
Dat zegt ie niet, hij denkt blijkbaar dat ik liever Feyenoord van Ajax zie winnen dan ze de titel zie pakken.quote:Op zaterdag 10 november 2007 14:25 schreef twi het volgende:
[..]
Jij wint liever morgen, dan dat je in mei op de Coolsingel staat?
quote:Op zaterdag 10 november 2007 14:23 schreef Happel het volgende:
geneusde vrienden
Zoek er eens een paar uit dan, grappenmaker. Of wacht, begin eerst maar met 1 post.quote:Op zaterdag 10 november 2007 15:26 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jezus, als je daar op gaat letten ben je de hele dag bezig in het Feyenoordtopic..
Jullie worden beide niet dusquote:Op zaterdag 10 november 2007 14:26 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]![]()
Ondanks dat ik een teringhekel aan Ajax heb en ik Feyenoord ontzettend graag zie winnen morgen, zou ik 1000 keer liever kampioen worden hoor.
[..]
Ja, pak ze![]()
VAkje tvquote:Op zaterdag 10 november 2007 16:37 schreef Silenus het volgende:
Malibu, in welk vak zit je morgen?
Dan weet ik welke kant ik uit moet lachen.
Whehequote:Op zaterdag 10 november 2007 16:49 schreef Silenus het volgende:
[..]
Dan maar naar de cameraposities!![]()
Het feyenoord niveau steekt de kop weer eens opquote:Op zaterdag 10 november 2007 16:18 schreef Malibu-06 het volgende:
Klassiekertje :
http://www.youtube.com/watch?v=TwkPOIR5klg
Discussies? Zie jij ze hier?quote:Op zaterdag 10 november 2007 17:13 schreef ScudRaket het volgende:
Het niveau van discussiëren hier![]()
_!
Daar heb je gelijk in, het is meer flamenquote:
quote:Ismael Urzaiz beschikt over een keihard schot
quote:Op zaterdag 10 november 2007 17:12 schreef Rumille het volgende:
http://youtube.com/watch?v=SNHrSWDSCuk
Blijft leuk.
0-4.quote:Op zaterdag 10 november 2007 19:04 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Ajaciedjes kunnen ook echt alleen met uitslagen komen he?
Discussies? Waar?quote:Op zaterdag 10 november 2007 17:13 schreef ScudRaket het volgende:
Het niveau van discussiëren hier![]()
_!
Kakkerlakken (ik verlaag me maar tot dit niveau) kunnen ook echt niet het verschil zien tussen acteren en echtheid.quote:Op zaterdag 10 november 2007 19:04 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Duh. Maar het enige wat jullie kunnen zeggen is "hoeveel was het vorig jaar" of iets dergelijksquote:Op zaterdag 10 november 2007 19:09 schreef Rumille het volgende:
[..]
Kakkerlakken (ik verlaag me maar tot dit niveau) kunnen ook echt niet het verschil zien tussen acteren en echtheid.
Dat welquote:Blijft desalniettemin een leuk filmpje.
Wij kunnen ook zeggen: Hoeveel was het 15 jaar geleden.quote:Op zaterdag 10 november 2007 19:11 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Duh. Maar het enige wat jullie kunnen zeggen is "hoeveel was het vorig jaar" of iets dergelijks
[..]
Dat wel
Weet overigens niet eens zeker of dit geacteerd is hoor, je hebt er echt zulke bij![]()
Wat wil je dan horen?quote:Op zaterdag 10 november 2007 19:04 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Alsof je geen 'echte' kan zijn als je met een zachte 'g' praatquote:Op zaterdag 10 november 2007 19:13 schreef Rumille het volgende:
Maar eehm... een 'echte' Rotterdammer met een zachte 'g' ?
En een sjaal die ie 'kapot' bijt en een vlag wil aansteken met het dreigement 'als ik een aansteker had he'
'Rotterdam hooligan!'
Wij hebben tenminste nog de argumenten dat we een echte club zijn, een mooi stadion hebben, niet opeens voor een andere club worden als het wat minder gaat, etc.quote:
0-4quote:Op zaterdag 10 november 2007 19:11 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Duh. Maar het enige wat jullie kunnen zeggen is "hoeveel was het vorig jaar" of iets dergelijks
Dat laatste is een debiele uitspraakquote:Op zaterdag 10 november 2007 19:21 schreef Rumille het volgende:.
Elke club heeft van die mongolen die voor een andere club worden als het wat minder gaat, wij zijn net zo'n echte club als Feyenoord (wellicht meer) en we hebben tenminste een stadion in tegenstelling tot Feyenoord met z'n badkuip.
:w
Jullie heel veel, niet voor niets de helft is voor AZ nuquote:Op zaterdag 10 november 2007 19:21 schreef Rumille het volgende:.
Elke club heeft van die mongolen die voor een andere club worden als het wat minder gaat,
Beursgenoteerd bedrijfquote:wij zijn net zo'n echte club als Feyenoord (wellicht meer)
OMGquote:en we hebben tenminste een stadion in tegenstelling tot Feyenoord met z'n badkuip.
dus zijn dat echte amsterdammers?quote:Op zaterdag 10 november 2007 19:19 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Alsof je geen 'echte' kan zijn als je met een zachte 'g' praatLaat FrankyMcG het niet horen
Hier in het oosten heb je ook genoeg tuig dat voor Ajax is.
whehequote:Op zaterdag 10 november 2007 19:21 schreef Rumille het volgende:
we hebben tenminste een stadion in tegenstelling tot Feyenoord met z'n badkuip.
quote:Op zaterdag 10 november 2007 19:19 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Alsof je geen 'echte' kan zijn als je met een zachte 'g' praatLaat FrankyMcG het niet horen
Hier in het oosten heb je ook genoeg tuig dat voor Ajax is.
Om het niveau even hoog te houden:
http://youtube.com/watch?v=O3JKNJuzrd4
Ja sorry, maar het is niet onze schuld dat Ajax eigenlijk een lelijk stadion heeft.quote:
jullie hadden het natuurlijk nooit zover moeten laten komenquote:Op zaterdag 10 november 2007 19:28 schreef Rumille het volgende:
[..]
Ja sorry, maar het is niet onze schuld dat Ajax eigenlijk een lelijk stadion heeft.
Maar het hoort bij Ajax dus we houden ervan
Feyenoord is verder ook een NV, en daar is niets raars aan aangezien je voetbalclubs niet meer als verenigingen kan runnen.quote:Op zaterdag 10 november 2007 19:24 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Jullie heel veel, niet voor niets de helft is voor AZ nuAl zullen ze wel weer jullie kant op komen nu...
[..]
Beursgenoteerd bedrijf![]()
[..]
OMGDe Arena een stadion?
Nee, maar wel echte Ajacieden. Dat merk je ook wel als het minder gaat met Ajax, dan is de interesse in hun club toch opeens een stuk minderquote:Op zaterdag 10 november 2007 19:24 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
dus zijn dat echte amsterdammers?
Ik schijt eropquote:Op zaterdag 10 november 2007 19:28 schreef Rumille het volgende:
[..]
Ja sorry, maar het is niet onze schuld dat Ajax eigenlijk een lelijk stadion heeft.
Maar het hoort bij Ajax dus we houden ervan
Tegen wie heb je het nuquote:Op zaterdag 10 november 2007 19:38 schreef BonJovi het volgende:
Blijf maar lekker in het verre oosten gozer
Die blijft geniaal. Alleen jammer dat de titel al teveel verklapt.quote:Op zaterdag 10 november 2007 19:41 schreef afcajos het volgende:
Om maar ff op niveau te blijven
http://youtube.com/watch?v=d5Mpc8duKP0
![]()
Ik denk dat ik in totaal toch wel zo'n tien keer op de Arena heb gescheten. Maar ik doe het liever thuis.quote:
prachtigquote:Op zaterdag 10 november 2007 19:41 schreef afcajos het volgende:
Om maar ff op niveau te blijven
http://youtube.com/watch?v=d5Mpc8duKP0
![]()
Jij bent ook vroeg dronken!quote:Op zaterdag 10 november 2007 22:15 schreef dvdfreak het volgende:
2-0
quote:Op zaterdag 10 november 2007 19:21 schreef Rumille het volgende:en we hebben tenminste een stadion in tegenstelling tot Feyenoord met z'n badkuip.
Lekker om 8 uur mijn bed uit!quote:Op zondag 11 november 2007 04:07 schreef pfaf het volgende:
[..]
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJ![]()
Ik WIST het...
Nog een paar uurtjes trouwens..
nou poe!quote:Op zondag 11 november 2007 04:30 schreef Jasza het volgende:
Zo ff 3 uurtje slapen hehe, lekker stadje gedaan, zetten ze tulpen uit Amsterdam op
Hele tent:
BOMMEEE
Prachtig en daarna Sjonnie dus was wel lache avondje.
het begint alweer droog te worden hierquote:
quote:Op zondag 11 november 2007 11:10 schreef borisz het volgende:
Zingen we even mee
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit
De Schaar de dapp're Meersche helden
Onze vreugd' en trotsch bezit
Gevreesd, geducht in heel den lande
Glorie onzer Amstel-stad ...
Ieder draagt ze op de handen
Wie gaat niet op Ajax prat
Hup Ajax hup, Rood - Witte schare
Dapp're strijders fier en koen
Bevestigt uw roemrijke mare
Driewerf hup onz' kampioen!
Hup, Ajax, hup onz' kampioen!
DIe komen meestal maar een paar minuten voor het begin onlinequote:Op zondag 11 november 2007 11:25 schreef dewaal het volgende:
de sopcast stream werkt niet.
quote:Op zondag 11 november 2007 11:10 schreef borisz het volgende:
Zingen we even mee
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit
De Schaar de dapp're Meersche helden
Onze vreugd' en trotsch bezit
Gevreesd, geducht in heel den lande
Glorie onzer Amstel-stad ...
Ieder draagt ze op de handen
Wie gaat niet op Ajax prat
Hup Ajax hup, Rood - Witte schare
Dapp're strijders fier en koen
Bevestigt uw roemrijke mare
Driewerf hup onz' kampioen!
Hup, Ajax, hup onz' kampioen!
Supportershome is dicht maatquote:Op zondag 11 november 2007 11:51 schreef DarkShine het volgende:
Moeten jullie niet in stadion/supportershome (bij gebrek aan de kroeg) zitten?
Na de 1ste helft dus met de oordopjes in Radio 1 luisterenquote:Op zondag 11 november 2007 11:53 schreef Rumille het volgende:
15 jaar, dus kroeg geen zin, supportershome en stadion te ver weg.
En ben na de 1e helft weg naar kennissen (kuttiming).
quote:Op zondag 11 november 2007 11:53 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Supportershome is dicht maat
En trouwens, support you're locals!quote:Op zondag 11 november 2007 11:51 schreef DarkShine het volgende:
Ik moet zo zelf voetballenquote:Op zondag 11 november 2007 11:51 schreef DarkShine het volgende:
Daarom moeten ze 12:30 verbieden!quote:
Dat is het hele seizoen alquote:Op zondag 11 november 2007 12:19 schreef Pritt het volgende:
Slechte opstelling van Ajax! Middenveld zit veel te weinig creativiteit in.
Hij heet niet eens Vincentquote:Op zondag 11 november 2007 12:19 schreef thloreg het volgende:
Hoe is het trouwens afgelopen met onze 'legendarische' Vincent aka rellennegert?
Nog steeds aan de grond en persona non grata?
[ link | afbeelding ]
"Het zijn gewoon mietjes"quote:Op zondag 11 november 2007 12:19 schreef thloreg het volgende:
Hoe is het trouwens afgelopen met onze 'legendarische' Vincent aka rellennegert?
Nog steeds aan de grond en persona non grata?
[ link | afbeelding ]
Naja Siem de Jong was redelijk creatief maar die moet plaatsmaken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |