Ik heb gedoken in Sharm el Sheikh met 
Aquasharm Diving College. Erg vriendelijke school met goede instructeurs/divemasters, en had het gevoel dat ze veel belang hechten aan veiligheid. Instructie wel in het Engels overigens (boeken wel verkrijgbaar in het Nederlands) maar omdat duiken zo'n internationale bezigheid is, is het vaak alleen maar handig om de termen gewoon meteen in het Engels te leren.
In Hurghada heb ik gedoken met 
Divers International. Iets meer recht toe recht aan, maar ook prima. Bovendien hebben ze een zwembad (bij het Hilton) voor de allereerste duiken, wat een voordeel is qua gesjouw en voor de mensen die ineens de zee in een beetje te veel van het goede vinden.  
Overigens ben ik niet in Dahab geweest en ik kan het dus niet vergelijken, maar de riffen bij Hurghada en Sharm zijn ook gewoon erg mooi. Je duikt namelijk in principe vanaf een boot, en ze zoeken dan gewoon mooie plekjes op wat verder uit de kust (en vanuit Sharm in Ras Mohammed National Park). 
Ik weet niet hoe het in Dahab zit, maar in Sharm zijn een aantal van de mooiste plekken niet geschikt voor beginners (ivm stroming). Let daar even op voordat je erover leest, enthousiast wordt en dan ter plekke voor een teleurstelling komt te staan.
Oh PS in Sharm is het 'sochtends wel een gekkenhuis in de haven, omdat er zo ontzettend veel boten tegelijk weggaan voor duik- en snorkeltrips. Je moet daar best een eind wachten voordat de havenmeester je toestemming geeft om naar je boot te gaan, wat je als een nadeel zou kunnen zien. Duikscholen met een eigen aanlegplaats/haventje hebben in dat opzicht wel een groot voordeel. 

Op dinsdag 4 mei 2010  14:00 schreef Yorrit het volgende:laten we het er maar op houden dat het komt doordat je in de bieb altijd zo 
drug bezig bent ;)