abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 juli 2008 @ 21:54:22 #76
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_59898826
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 21:44 schreef Susie het volgende:

[..]

Ik heb 2 jaar geleden vaccinaties gehaald, toch voor de zekerheid. De ene heb ik alleen niet herhaald, dus zou nu weer moeten eigenlijk, maar we slaan weer over. (Ben al eerder geweest zonder en leef nog steeds..... )
Na 3 keer in Hurghada geweest te zijn, nu voor het eerst naar Sharm..... Heb er zin in!! 13 juli naar het lekkere warme weer, strand en snorkelgebeuren!!
Ik hou er zelf niet zo van om zo maar in een hotel gedropt te worden, het is inderdaad spannend, maar de verschillen tussen de hotels zijn best groot als je kijkt op vakantiereiswijzer.nl . Overigens is een 4* op zich goed hoor, soms zelfs beter dan een 5*, maar mijn ding is het niet.
Haha dan ben ik nu een beetje laat maar volgens mijn moeder kan het nog een week van tevoren oid.
Wel leuk dat je er al 3 x bent geweest! Welk hotel heb je nu geboekt als ik vragen mag? .
Maar wat je zegt idd... er zit zoveel verschil tussen en wie weet zit je dan ms net niet aan het strand oid of is ht hotel 3x niks... en ik ben zelf ook niet zo weg van dat ''spannende'' eraan . Wil wel weten waar ik uit kom natuurlijk!
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 22:04:02 #77
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_59899019
Ik ga naar Sultan Garden Resort, 6 km van de luchthaven, mooi rif voor het hotel en goed eten (ligt er natuurlijk altijd aan wat je gewend bent....sommige mensen klagen altijd! ) Het commentaar op dit hotel was prima en daarom ook voor deze gekozen. Ik betaal liever iets meer dan dat ik niet weet waar ik terecht kom. Overigens geboekt via Vakantiediscounter. Al 2 keer eerder gedaan en altijd een goede afhandeling etc (werd de volgende dag al gebeld ivm de "vliegtax" Goede service naar mijn mening.

Vaccinaties kunnen inderdaad een week van te voren, no problemo!

Ik verwacht overigens dat Sharm leuker is dan Hurghada, vond het daar iedere keer net niet af. Hotel wel natuurlijk, maar daarbuiten zag het er allemaal erg armoedig uit en veel aan het bouwen. Als ik de verhalen moet geloven is het in Sharm dus beter..... nu we zullen zien!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 4 juli 2008 @ 22:08:22 #78
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_59899107
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 22:04 schreef Susie het volgende:
Ik ga naar Sultan Garden Resort, 6 km van de luchthaven, mooi rif voor het hotel en goed eten (ligt er natuurlijk altijd aan wat je gewend bent....sommige mensen klagen altijd! ) Het commentaar op dit hotel was prima en daarom ook voor deze gekozen. Ik betaal liever iets meer dan dat ik niet weet waar ik terecht kom. Overigens geboekt via Vakantiediscounter. Al 2 keer eerder gedaan en altijd een goede afhandeling etc (werd de volgende dag al gebeld ivm de "vliegtax" Goede service naar mijn mening.

Vaccinaties kunnen inderdaad een week van te voren, no problemo!

Ik verwacht overigens dat Sharm leuker is dan Hurghada, vond het daar iedere keer net niet af. Hotel wel natuurlijk, maar daarbuiten zag het er allemaal erg armoedig uit en veel aan het bouwen. Als ik de verhalen moet geloven is het in Sharm dus beter..... nu we zullen zien!
Ziet er netjes uit zeg!! Ik zet hem bij m'n favorieten .
Het eten zal wel meevallen denk ik, ben ook wel wat gewend dus moet goed komen, maar snap nu wel dat je er idd veel zin in hebt!

Mijn vriend is zelf ook in Hurghada geweest en vond dat het er ook redelijk armoedig uitzag, maar ben benieuwd naar jouw eigen ervaring dus wel even vertellen als je in Sharm bent geweest he! .
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 22:15:07 #79
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_59899261
Zal eraan denken!! Als je gaat, heel veel plezier en vooral gewoon lekker genieten en niets doen! (Is toch veel te warm! haha!)
pi_59989509
Ik ga over 3 weken weg, maar die excursies he betaal je daar toch gewoon in dollars?
Want hoor wel van een paa mensen dat ze die in euro's betaald hebben.

Heb er vollop zin in whoohooo
  woensdag 9 juli 2008 @ 12:49:35 #81
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_59993234
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 09:21 schreef Fipotje het volgende:
Ik ga over 3 weken weg, maar die excursies he betaal je daar toch gewoon in dollars?
Want hoor wel van een paa mensen dat ze die in euro's betaald hebben.

Heb er vollop zin in whoohooo
Ga je met een reisorganisatie, of boek je die excursies gewoon zelf? Bij je reisleider kun je meestal gewoon in euro's of Egyptische ponden betalen. Mensen die zelf excursies aanbieden accepteren ook wel euro's, maar of die een nette wisselkoers bieden is nog maar de vraag Dollars ben ik er niet veel tegen gekomen, volgens mij hebben ze het niet meer zo op Amerikanen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_59993694
Ik denk dat ze nu liever euro's hebben. De dollar wordt steeds minder waard.
pi_59994501
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 12:49 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ga je met een reisorganisatie, of boek je die excursies gewoon zelf? Bij je reisleider kun je meestal gewoon in euro's of Egyptische ponden betalen. Mensen die zelf excursies aanbieden accepteren ook wel euro's, maar of die een nette wisselkoers bieden is nog maar de vraag Dollars ben ik er niet veel tegen gekomen, volgens mij hebben ze het niet meer zo op Amerikanen
De excursies boek ik gewoon zelf, beter me dollars maar omwisselen dan naar Egyptische ponden is misschien wel makkelijker
  woensdag 9 juli 2008 @ 14:48:53 #84
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_59996346
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:34 schreef Fipotje het volgende:

[..]

De excursies boek ik gewoon zelf, beter me dollars maar omwisselen dan naar Egyptische ponden is misschien wel makkelijker
Of gewoon geen dollars meenemen en ponden pinnen, dat werkt ook prima
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 9 juli 2008 @ 21:08:49 #85
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_60005384
wat zijn eigenlijk dé excursies die je echt gedaan moet hebben in de omgeving van Sharm?
Bij tijd en wijle aanwezig...
  woensdag 9 juli 2008 @ 21:11:19 #86
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_60005432
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Nijl tocht?

Lezen Houniet, lezen .
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:07:26 #87
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_60006786
Over precies 2 dagen zit in het vliegtuig.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_60013733
Nog meer mensen in sharm el sheikh rond 30 juli ?
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 21:08 schreef greatgonzo het volgende:
wat zijn eigenlijk dé excursies die je echt gedaan moet hebben in de omgeving van Sharm?
Mijn to-do list:
  • Cairo of luxor streden trip
  • Snorkelen/duiken
  • Quad rijden / kameel rijden in de woestijn
  • Colored Canyon of het klooster
  •   donderdag 10 juli 2008 @ 15:20:41 #89
    77692 BVO
    Uitgesproken.
    pi_60020900
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2008 10:12 schreef Fipotje het volgende:
    .
    Vertrek over een dikke week.
    La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
      donderdag 10 juli 2008 @ 18:34:19 #90
    26414 greatgonzo
    Gonzo met een G
    pi_60025046
    quote:
    [..]

Mijn to-do list:
  • zit je niet te ver daar vanaf?
      Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 juli 2008 @ 09:45:25 #91
    163650 Greys
    pi_60035845
    De laatste week van oktober ga ik met mijn zusje naar Arabia Azur in Hurghada.
    Krijgt echt geweldige commentaren op Vakantiereiswijzer. Iemand al eens geweest?

En misschien een domme vraag (ben zelf nog nooit in Egypte geweest ) maar als je daar net aankomt, geef je dan je fooitjes nog in euro-kleingeld? Omdat je dan nog geen Egyptische ponden kleingeld hebt? Kunnen ze dat euro-kleingeld wel wisselen daar bij de bank dan? Ik had er iets over gelezen dat ze daar niets aan hebben, alleen aan papiergeld en dat is met in euro's nou net iets te gortig qua fooitjes
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      vrijdag 11 juli 2008 @ 10:22:58 #92
    137562 rakotto
    Anime, patat en video games
    pi_60036450
    Complete onzin. Euro munten is goed te doen daar voor hun en ze zullen zeer blij zijn met dat.

En over een uurtje ga ik met de trein richting Köln! 21:00 vertrekt mijn vliegtuig richting Caïro en dan wacht pa daar in zijn auto en dan richting Alexandrië.
    All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
      vrijdag 11 juli 2008 @ 11:07:53 #93
    167022 RSie
    Nomen Nescio
    pi_60037259
    quote:
    [..]

Mijn to-do list:
  • Snorkelen/duiken
  • Quad rijden / kameel rijden in de woestijn
  • Colored Canyon of het klooster
  • zonde van je tijd en geld. het is te indrukwekkend om ff in 1 dagje heen en weer te vliegen en dan weer terug te gaan. dit kan je beter een keer apart gaan bezoeken.

aanraders zijn zeker het quadrijden en het snorkelen. kijk ook of je de BlueHole trip kan doen combinatie van jeeprijden, snorkelen en kameelrijden. het jeeprijden is echt ontzettend kicke en de blueHole ontzettend mooi.

aanrader in Sharm is het Naama Bay Hotel, maar zorg dan wel dat je in 1 van de villa's op het achterterrein zit. je hebt daar perfecte zwembaden, heerlijke kamers met goed werkende Airco. zeer vriendelijk personeel en absoluut geen overlast. bespaar jezelf wel de moeite om het eten van het hotel te proberen s'avonds want dat is wat mij betreft van een zeer lage kwaliteit. s'avonds loop je vanuit je hotel direct het centrum in (veel andere resorts liggen kilometers van het centrum af) en naast de ingang van het hotel zit het geweldige Little Buddha.
    De Pacha moet je alleen heen gaan op avonden dat er iets bijzonders is geoprganiseerd, anders is er weinig boeiends aan. het Hardrock cafe is wel geinig om een avondje biertjes weg te tikken, maar er zitten wat veel schreeuwerige pubgangers (lees: engelsen).

voor leuke winkels hoef je in ieder geval niet in Sharm te zijn. veel troep en souvenir-rotzooi enkele nepkledingboetiekjes etc.

Je hebt er overigens genoeg restaurantjes waar je goed en enigzins voordelig kan eten. het restaurant vlak naast Naama Bay hotel is ook zeker een aanrader. het is daar meestal heel rustig, maar de bediening is ontzettend vriendelijk en het eten uitstekend!!
      vrijdag 11 juli 2008 @ 17:59:09 #94
    36072 Susie
    Hatsjikiedeeeeeeee!
    pi_60045923
    quote:
    Op vrijdag 11 juli 2008 09:45 schreef Greys het volgende:
    En misschien een domme vraag (ben zelf nog nooit in Egypte geweest ) maar als je daar net aankomt, geef je dan je fooitjes nog in euro-kleingeld? Omdat je dan nog geen Egyptische ponden kleingeld hebt? Kunnen ze dat euro-kleingeld wel wisselen daar bij de bank dan? Ik had er iets over gelezen dat ze daar niets aan hebben, alleen aan papiergeld en dat is met in euro's nou net iets te gortig qua fooitjes
    Euro kleingeld is geen probleem, hebben wij ook altijd gegeven en ze zijn er ontzettend blij....ze kunnen het altijd wel weer ergens omwisselen, desnoods gewoon weer bij jou zeg maar....wel altijd opletten dat ze niet in je portemonnee kunnen kijken (is mij geadviseerd, maar ik wissel ook alleen met die gasten als ik ze vaker heb gezien en als het op het resort is). Ik neem alleen Euro's mee en geen dollars of ponden, is helemaal niet nodig namelijk....

Nog 2 nachtjes slapen en dan lekker naar Egypte!! Vlieg overigens wel errrrrug vroeg terug, 4:00 vertrekt het vliegtuig al, dus 2:00 met bus naar vliegveld ofzo?? Iemand dat al eens meegemaakt? Vind dat niet echt 7 nachten eigenlijk..... Dat het geen 8 dagen is, dat snap ik, maar zo worden het er eigenlijk maar 6,5 (komen zondag om 15:00 daar aan)
      vrijdag 11 juli 2008 @ 18:08:20 #95
    26414 greatgonzo
    Gonzo met een G
    pi_60046059
    quote:
    Op vrijdag 11 juli 2008 11:07 schreef RSie het volgende:

Je hebt er overigens genoeg restaurantjes waar je goed en enigzins voordelig kan eten. het restaurant vlak naast Naama Bay hotel is ook zeker een aanrader. het is daar meestal heel rustig, maar de bediening is ontzettend vriendelijk en het eten uitstekend!!
    nou ik ga alleen, en blijf dus meestal eten in het hotel (je gaat niet snel alleen uit eten. Het hotel wat ik zoek moet natuurlijk niet cheap-ass zijn, maar meer dan 700 voor 2 weken wil ik ook niet betalen.

Maar ik wacht nog een maandje, dan zijn er wel wat last-minutes te vinden lijkt me.
    pi_60077018
    Wij gaan as. donderdag naar Hurghada en verblijven in het Seagull Resort. Ik had vakantiereiswijzer bekeken en de reviews waren daar over het algemeen positief. Maar als je op tripadvisor.com kijkt zijn de reviews wel erg slecht. Iemand enig ervaring met dit hotel??

In de planning staan iig Cairo en Luxor en het Giftun eiland. We willen eigenlijk ook nog naar het Sinai gebergte (daar waar Mozes de Tora heeft gekregen), maar ik kan er niets over vinden op internet. Hier nog iemand tips en/of mogelijkheden?
      zondag 13 juli 2008 @ 19:57:20 #97
    167022 RSie
    Nomen Nescio
    pi_60081472
    quote:
    Op zondag 13 juli 2008 16:12 schreef V0ice het volgende:
    Wij gaan as. donderdag naar Hurghada en verblijven in het Seagull Resort. Ik had vakantiereiswijzer bekeken en de reviews waren daar over het algemeen positief. Maar als je op tripadvisor.com kijkt zijn de reviews wel erg slecht. Iemand enig ervaring met dit hotel??

In de planning staan iig Cairo en Luxor en het Giftun eiland. We willen eigenlijk ook nog naar het Sinai gebergte (daar waar Mozes de Tora heeft gekregen), maar ik kan er niets over vinden op internet. Hier nog iemand tips en/of mogelijkheden?
    ik gelood dat je daar alleen naar dat klooster kan gaan waar het brandende bosje (ook bijbelverhaal) staat.

ik kan me eerlijk gezegd niks herinneren over de Tora. (waren dat niet de 10 geboden die jij bedoeld?)
      Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 juli 2008 @ 23:17:55 #98
    163650 Greys
    pi_60086118
    quote:
    Op vrijdag 11 juli 2008 17:59 schreef Susie het volgende:

[..]

Euro kleingeld is geen probleem, hebben wij ook altijd gegeven en ze zijn er ontzettend blij....ze kunnen het altijd wel weer ergens omwisselen, desnoods gewoon weer bij jou zeg maar....wel altijd opletten dat ze niet in je portemonnee kunnen kijken (is mij geadviseerd, maar ik wissel ook alleen met die gasten als ik ze vaker heb gezien en als het op het resort is). Ik neem alleen Euro's mee en geen dollars of ponden, is helemaal niet nodig namelijk....

Nog 2 nachtjes slapen en dan lekker naar Egypte!! Vlieg overigens wel errrrrug vroeg terug, 4:00 vertrekt het vliegtuig al, dus 2:00 met bus naar vliegveld ofzo?? Iemand dat al eens meegemaakt? Vind dat niet echt 7 nachten eigenlijk..... Dat het geen 8 dagen is, dat snap ik, maar zo worden het er eigenlijk maar 6,5 (komen zondag om 15:00 daar aan)
    Dank je voor je tips over het geld!

En die terugvlieg tijd slaat echt nergens op zeg! Ik zou daar denk ik toch even wat van zeggen tegen je touroperator, want daar kan ik ook geen 7 nachten van maken!
    Vorige zomer van Madeira terug gevlogen om 7.00 uur, dat vond ik al rot want dan ben je net lekker uitgerust van je vakantie en dan moet je potdomme de laatste nacht om 4.00 uur op. Maar bij jou is het nog erger!

Wij vliegen héén naar Egypte om 13.30 uur. Had gehoopt op wat vroeger. Maar dit zal wel een gangbare tijd zijn Hoop wel dat wij iets later terug vliegen dan jij!
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_60132807
    Ik heb onverwacht vanaf 25 juli een weekje vakantie en denk er nu over dan naar egypte te gaan. Iemand een tip voor een leuk resort en waar ik het beste iets kan boeken? Ik hoef niets met excursies ofzo te hebben eigenlijk, daarvoor lijkt het mij nu toch te warm, gewoon strand/zwembad.
    May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 juli 2008 @ 23:24:49 #100
    163650 Greys
    pi_60133785
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 22:48 schreef LordLynx het volgende:
    Ik heb onverwacht vanaf 25 juli een weekje vakantie en denk er nu over dan naar egypte te gaan. Iemand een tip voor een leuk resort en waar ik het beste iets kan boeken? Ik hoef niets met excursies ofzo te hebben eigenlijk, daarvoor lijkt het mij nu toch te warm, gewoon strand/zwembad.
    Ik en zus hebben deze geboekt, die ziet er fantastisch uit en klinkt volgens de bezoekers op vakantiereiswijzer ook als het einde! Misschien heb je er iets aan

http://www.vakantiereiswi(...)g/94197/arabia-azur/

En dit is de site van het hotel zelf: http://www.azurhotels.com.eg/English/arabia/Location.asp
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')