Haha dan ben ik nu een beetje laat maar volgens mijn moeder kan het nog een week van tevoren oid.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:44 schreef Susie het volgende:
[..]
Ik heb 2 jaar geleden vaccinaties gehaald, toch voor de zekerheid. De ene heb ik alleen niet herhaald, dus zou nu weer moeten eigenlijk, maar we slaan weer over. (Ben al eerder geweest zonder en leef nog steeds.....)
Na 3 keer in Hurghada geweest te zijn, nu voor het eerst naar Sharm..... Heb er zin in!!13 juli naar het lekkere warme weer, strand en snorkelgebeuren!!
Ik hou er zelf niet zo van om zo maar in een hotel gedropt te worden, het is inderdaad spannend, maar de verschillen tussen de hotels zijn best groot als je kijkt op vakantiereiswijzer.nl . Overigens is een 4* op zich goed hoor, soms zelfs beter dan een 5*, maar mijn ding is het niet.
Ziet er netjes uit zeg!! Ik zet hem bij m'n favorietenquote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:04 schreef Susie het volgende:
Ik ga naar Sultan Garden Resort, 6 km van de luchthaven, mooi rif voor het hotel en goed eten (ligt er natuurlijk altijd aan wat je gewend bent....sommige mensen klagen altijd!) Het commentaar op dit hotel was prima en daarom ook voor deze gekozen. Ik betaal liever iets meer dan dat ik niet weet waar ik terecht kom. Overigens geboekt via Vakantiediscounter. Al 2 keer eerder gedaan en altijd een goede afhandeling etc (werd de volgende dag al gebeld ivm de "vliegtax" Goede service naar mijn mening.
Vaccinaties kunnen inderdaad een week van te voren, no problemo!
Ik verwacht overigens dat Sharm leuker is dan Hurghada, vond het daar iedere keer net niet af. Hotel wel natuurlijk, maar daarbuiten zag het er allemaal erg armoedig uit en veel aan het bouwen. Als ik de verhalen moet geloven is het in Sharm dus beter..... nu we zullen zien!
Ga je met een reisorganisatie, of boek je die excursies gewoon zelf? Bij je reisleider kun je meestal gewoon in euro's of Egyptische ponden betalen. Mensen die zelf excursies aanbieden accepteren ook wel euro's, maar of die een nette wisselkoers bieden is nog maar de vraagquote:Op woensdag 9 juli 2008 09:21 schreef Fipotje het volgende:
Ik ga over 3 weken weg, maar die excursies he betaal je daar toch gewoon in dollars?
Want hoor wel van een paa mensen dat ze die in euro's betaald hebben.
Heb er vollop zin in whoohooo
De excursies boek ik gewoon zelf, beter me dollars maar omwisselen dan naar Egyptische ponden is misschien wel makkelijkerquote:Op woensdag 9 juli 2008 12:49 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ga je met een reisorganisatie, of boek je die excursies gewoon zelf? Bij je reisleider kun je meestal gewoon in euro's of Egyptische ponden betalen. Mensen die zelf excursies aanbieden accepteren ook wel euro's, maar of die een nette wisselkoers bieden is nog maar de vraagDollars ben ik er niet veel tegen gekomen, volgens mij hebben ze het niet meer zo op Amerikanen
Of gewoon geen dollars meenemen en ponden pinnen, dat werkt ook primaquote:Op woensdag 9 juli 2008 13:34 schreef Fipotje het volgende:
[..]
De excursies boek ik gewoon zelf, beter me dollars maar omwisselen dan naar Egyptische ponden is misschien wel makkelijker
Mijn to-do list:quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:08 schreef greatgonzo het volgende:
wat zijn eigenlijk dé excursies die je echt gedaan moet hebben in de omgeving van Sharm?
quote:Op donderdag 10 juli 2008 10:12 schreef Fipotje het volgende:
Nog meer mensen in sharm el sheikh rond 30 juli ?
zit je niet te ver daar vanaf?quote:Op donderdag 10 juli 2008 10:12 schreef Fipotje het volgende:
[..]
Mijn to-do list:Cairo of luxor streden trip
zonde van je tijd en geld. het is te indrukwekkend om ff in 1 dagje heen en weer te vliegen en dan weer terug te gaan. dit kan je beter een keer apart gaan bezoeken.quote:Op donderdag 10 juli 2008 10:12 schreef Fipotje het volgende:
[..]
Mijn to-do list:Cairo of luxor streden trip Snorkelen/duiken Quad rijden / kameel rijden in de woestijn Colored Canyon of het klooster
Euro kleingeld is geen probleem, hebben wij ook altijd gegeven en ze zijn er ontzettend blij....ze kunnen het altijd wel weer ergens omwisselen, desnoods gewoon weer bij jou zeg maar....wel altijd opletten dat ze niet in je portemonnee kunnen kijken (is mij geadviseerd, maar ik wissel ook alleen met die gasten als ik ze vaker heb gezien en als het op het resort is). Ik neem alleen Euro's mee en geen dollars of ponden, is helemaal niet nodig namelijk....quote:Op vrijdag 11 juli 2008 09:45 schreef Greys het volgende:
En misschien een domme vraag (ben zelf nog nooit in Egypte geweest) maar als je daar net aankomt, geef je dan je fooitjes nog in euro-kleingeld? Omdat je dan nog geen Egyptische ponden kleingeld hebt? Kunnen ze dat euro-kleingeld wel wisselen daar bij de bank dan? Ik had er iets over gelezen dat ze daar niets aan hebben, alleen aan papiergeld en dat is met in euro's nou net iets te gortig qua fooitjes
nou ik ga alleen, en blijf dus meestal eten in het hotel (je gaat niet snel alleen uit eten. Het hotel wat ik zoek moet natuurlijk niet cheap-ass zijn, maar meer dan 700 voor 2 weken wil ik ook niet betalen.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:07 schreef RSie het volgende:
Je hebt er overigens genoeg restaurantjes waar je goed en enigzins voordelig kan eten. het restaurant vlak naast Naama Bay hotel is ook zeker een aanrader. het is daar meestal heel rustig, maar de bediening is ontzettend vriendelijk en het eten uitstekend!!
ik gelood dat je daar alleen naar dat klooster kan gaan waar het brandende bosje (ook bijbelverhaal) staat.quote:Op zondag 13 juli 2008 16:12 schreef V0ice het volgende:
Wij gaan as. donderdag naar Hurghada en verblijven in het Seagull Resort. Ik had vakantiereiswijzer bekeken en de reviews waren daar over het algemeen positief. Maar als je op tripadvisor.com kijkt zijn de reviews wel erg slecht. Iemand enig ervaring met dit hotel??
In de planning staan iig Cairo en Luxor en het Giftun eiland. We willen eigenlijk ook nog naar het Sinai gebergte (daar waar Mozes de Tora heeft gekregen), maar ik kan er niets over vinden op internet. Hier nog iemand tips en/of mogelijkheden?
Dank je voor je tips over het geld!quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:59 schreef Susie het volgende:
[..]
Euro kleingeld is geen probleem, hebben wij ook altijd gegeven en ze zijn er ontzettend blij....ze kunnen het altijd wel weer ergens omwisselen, desnoods gewoon weer bij jou zeg maar....wel altijd opletten dat ze niet in je portemonnee kunnen kijken (is mij geadviseerd, maar ik wissel ook alleen met die gasten als ik ze vaker heb gezien en als het op het resort is). Ik neem alleen Euro's mee en geen dollars of ponden, is helemaal niet nodig namelijk....
Nog 2 nachtjes slapen en dan lekker naar Egypte!! Vlieg overigens wel errrrrug vroeg terug, 4:00 vertrekt het vliegtuig al, dus 2:00 met bus naar vliegveld ofzo?? Iemand dat al eens meegemaakt? Vind dat niet echt 7 nachten eigenlijk.....Dat het geen 8 dagen is, dat snap ik, maar zo worden het er eigenlijk maar 6,5 (komen zondag om 15:00 daar aan)
Ik en zus hebben deze geboekt, die ziet er fantastisch uit en klinkt volgens de bezoekers op vakantiereiswijzer ook als het einde! Misschien heb je er iets aanquote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:48 schreef LordLynx het volgende:
Ik heb onverwacht vanaf 25 juli een weekje vakantie en denk er nu over dan naar egypte te gaan. Iemand een tip voor een leuk resort en waar ik het beste iets kan boeken? Ik hoef niets met excursies ofzo te hebben eigenlijk, daarvoor lijkt het mij nu toch te warm, gewoon strand/zwembad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |