Heb je wel goed gekeken naar de datum dat je terug gaat? Wij vliegen bv. ook 's nachts terug maar dan de dag erna. Wij gaan 2 weken en komen op dag 1 rond een uur of 6 's avonds aan en gaan rond ik dacht 1 of 2 uur in de nacht terug.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:59 schreef Susie het volgende:
[..]
Euro kleingeld is geen probleem, hebben wij ook altijd gegeven en ze zijn er ontzettend blij....ze kunnen het altijd wel weer ergens omwisselen, desnoods gewoon weer bij jou zeg maar....wel altijd opletten dat ze niet in je portemonnee kunnen kijken (is mij geadviseerd, maar ik wissel ook alleen met die gasten als ik ze vaker heb gezien en als het op het resort is). Ik neem alleen Euro's mee en geen dollars of ponden, is helemaal niet nodig namelijk....
Nog 2 nachtjes slapen en dan lekker naar Egypte!! Vlieg overigens wel errrrrug vroeg terug, 4:00 vertrekt het vliegtuig al, dus 2:00 met bus naar vliegveld ofzo?? Iemand dat al eens meegemaakt? Vind dat niet echt 7 nachten eigenlijk.....Dat het geen 8 dagen is, dat snap ik, maar zo worden het er eigenlijk maar 6,5 (komen zondag om 15:00 daar aan)
En zo heeft mijn zus een keer de heenreis gemist omdat ze op 13 augustus 02.00 uur aanwezig moest zijn en dat is dus NIET 's avonds laat op 13 augustus, maar in de nacht van 12 op 13. Dom dom domquote:Op woensdag 16 juli 2008 14:07 schreef quincy het volgende:
[..]
Heb je wel goed gekeken naar de datum dat je terug gaat? Wij vliegen bv. ook 's nachts terug maar dan de dag erna. Wij gaan 2 weken en komen op dag 1 rond een uur of 6 's avonds aan en gaan rond ik dacht 1 of 2 uur in de nacht terug.
Wat ontzettend leuk! Wij hebben hier ook aan gedacht maar hebben het toen toch maar niet gedaan ivm. de warmte. Ben benieuwd hoe je het gehad hebt straks.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:42 schreef Jody1984 het volgende:
Nog precies 2 weken en dan vlieg ik ook naar Cairo
De bedoeling is om in 15 dagen de route Cairo - Aswan - Luxor - Dahab (via de ferry van Hurghada naar Sharm) af te leggen en daarna de grens over te gaan naar Israël en vervolgens naar Jordanië. Al met al blijven we een maand weg.
We reizen per openbaar vervoer, met de trein door het Nijldal en verder met (mini)bussen.
Zijn er mensen met leuke tips voor budgethotelletjes? Is het bijvoorbeeld een aanrader om in Luxor de drukte van de stad te mijden en op de westoever een hotel te zoeken? De ene reisgids zegt van wel en de ander van niet, ik zoek wat ervaringsverhalen
En raden jullie de 'toeristen-slaaptrein' van Cairo naar Aswan aan, of een gewone trein? Een verschil van 65 dollar voor de redelijk luxe toeristentrein of 13 dollar voor 1e klas in de normale trein die wat minder comfort biedt.
Zijn misschien kleine dingetjes, maar als iemand tips heeft, graag!
Miischien moet je even het reisschema erbij pakken voor de zekerheid, maar als ik het goed heb rijdt die normale trein voor een groot deel overdag waardoor je ook een dag mist, terwijl die andere trein in ieder geval van 10 uur 's avonds tot een uur of acht 's ochtends rijdt. Waardoor je dus een verrijdbaar hotel hebt, en geen dag mist aan reizenquote:Op woensdag 16 juli 2008 14:42 schreef Jody1984 het volgende:
En raden jullie de 'toeristen-slaaptrein' van Cairo naar Aswan aan, of een gewone trein? Een verschil van 65 dollar voor de redelijk luxe toeristentrein of 13 dollar voor 1e klas in de normale trein die wat minder comfort biedt.
Ai ai ai.... nee hoor, ik heb goed gekeken en het was echt een drama om 4:00 terugvliegen....je slaat gewoon een nacht over! Daarvoor ook niet geslapen, want om 00:30 worden de koffers gehaald....en om nou 2 uurtjes te gaan pitten..word ik alleen maar suffer van.....quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:11 schreef Greys het volgende:
[..]
En zo heeft mijn zus een keer de heenreis gemist omdat ze op 13 augustus 02.00 uur aanwezig moest zijn en dat is dus NIET 's avonds laat op 13 augustus, maar in de nacht van 12 op 13. Dom dom dom
Op de site van Neckermann staat het volgende:quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:06 schreef greatgonzo het volgende:
op zoover lees ik dat je geen visum hoeft te kopen voor Sharm als je korter dan 14 dagen gaat. Nu boek ik waarschijnlijk 15 dagen (2 weken), is het dan wel noodzakelijk?
Die 14 dagen (= 13 overnachtingen), lijkt mij zo'n raar getal
Volgens mij is het wel 20 euro..... maar 100% zeker weet ik het niet, wij hadden een kleine visum.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:56 schreef greatgonzo het volgende:
ok, dat scheelt al een stuk, ik las op zoover dat het 20 euro was, dat klopt dus niet
Alexandrie de mooiste stad van Egyptequote:Op maandag 28 juli 2008 01:03 schreef rakotto het volgende:
Wat foto's gemaakt van Alexandrie waar ik momenteel ben.
De drukteGelukkig zit ik op een "VIP" gedeelte, merk je wel op de volgende foto's.
Binnenkort meer foto's
Kan mij herinneren dat een collega van mij in de laatste is geweest en dat het helemaal niets was....maarrrr kan mij ook vergissen natuurlijk!! Kijk even op vakantiereiswijzer.nl voor beoordelingen....quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 23:15 schreef Little_Angel het volgende:
Iemand ervaringen met de volgende hotels?
http://www2.skytours.nl/accommodaties/1037
http://www2.skytours.nl/accommodaties/1018
Bij sommige hotels vast en zeker, maar een excursie naar het eiland *naam vergeten* zeker aan te raden is, mooi wit strand daar, wel ontzettend massaal..... maar met tijdens het snorkelen (je gaat eerst nog voorbij het eiland) is het goed vertoeven!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:59 schreef greatgonzo het volgende:
Hoewel Sharm nog steeds op 1 als keuze, kan het evt toch Hurghada worden, als de last minute mij daar heen brengt
Kun je in Hurghada net zo mooi snorkelen als in Sharm?
Het eiland dat jij bedoelt is waarschijnlijk Giftun.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:53 schreef Susie het volgende:
[..]
Bij sommige hotels vast en zeker, maar een excursie naar het eiland *naam vergeten* zeker aan te raden is, mooi wit strand daar, wel ontzettend massaal..... maar met tijdens het snorkelen (je gaat eerst nog voorbij het eiland) is het goed vertoeven!
Misschien hadden wij dit jaar in Sharm mazzel, want we hadden een mooi koraal voor het hotel!
Laatste keer dat ik er was, was het 20 euro.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:56 schreef greatgonzo het volgende:
ok, dat scheelt al een stuk, ik las op zoover dat het 20 euro was, dat klopt dus niet
De lekkerste vis vooralquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 15:57 schreef ValenciaHola het volgende:
[..]
Alexandrie de mooiste stad van Egypte
Cheap en aardige kwaliteit bij de Decathlon (maar weet niet of die ook buiten Amsterdam zit)... Bij Perry Sport of Intersport hebben ze vast ook wel wat degelijks.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 15:22 schreef greatgonzo het volgende:
waar koop je trouwens goede snorkelspullen?
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 23:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik en zus hebben deze geboekt, die ziet er fantastisch uit en klinkt volgens de bezoekers op vakantiereiswijzer ook als het einde! Misschien heb je er iets aan
http://www.vakantiereiswi(...)g/94197/arabia-azur/
En dit is de site van het hotel zelf: http://www.azurhotels.com.eg/English/arabia/Location.asp
Dan zal je het best naar je zin hebben, wij zijn daar idd ook puur geweest om te relaxen, een boekje te lezen en wat rond te dobberen hier en daar, uiteraard in elke dag een nieuwe beeldige outfit en dito zonnehoedquote:Op maandag 11 augustus 2008 22:11 schreef Greys het volgende:
Ik lees het nu pas Viev!
We zijn sowieso niet van plan om tijdens dat weekje het resort te gaan verlaten. Cultuur doe ik tijdens een andere vakantie, dit is puur een weekje snorkelen en zonnen met zusje, lekker boekjes lezen, tutten en trutten en verder niets. Heb jij nog in Villa Kunterbunt () of zoiets gegeten? Dat schijnt ook wel te doen te zijn qua eten als je het buffet niets vindt, je hoeft het eten daar niet te betalen maar alleen je drankjes.
Kamers zijn op zich wel aardig toch, begreep ik op Vakantiereiswijzer?
quote:Op maandag 11 augustus 2008 22:32 schreef Greys het volgende:
Viev! Thanks! Ik zoek nog zo'n zonnehoed (enig idee?) de rest van de beeldige outfits en bikini's zijn al aardig geshopt
Weet je de plaats zelfs nog niet Houniet?
Of de plaats wel, maar het hotel niet? Heb je zo'n bingo geboekt dan?
Ik zal het onthoudenquote:Op maandag 11 augustus 2008 22:46 schreef Greys het volgende:
Ga gezellig de laatste week van oktober naar Arabia dinges, zie ergens hierboven.
Dan kunnen we samen snorkelen
Van vrienden van mij die echt heel vaak naar Egypte gaan, heb ik begrepen dat Sharm tha place to be isquote:Op maandag 11 augustus 2008 22:44 schreef Houniet het volgende:
[..]!
Nee we gaan nog boeken deze week, alleen ik weet niet precies waar ik heen moet.
Het nadeel van Sharm vind ik de ligging. Als je ook eens wat anders wil bezichtigen dan woestijn naast het zonnen, feesten, en snorkelen/duiken, dan ben je minstens 5 uur onderweg (geldt ook voor Dahab, Taba en Nuweiba overigens). Vanuit Hurghada is dat allemaal net wat dichterbij. Bovendien is volgens mij in Hurghada het nachtleven ook wat uitgebreider dan in Sharm, al ben ik wel een groot fan van de Camel bar in Sharm.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 08:58 schreef Vivi het volgende:
[..]
Van vrienden van mij die echt heel vaak naar Egypte gaan, heb ik begrepen dat Sharm tha place to be is.
Oke thnxquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 08:58 schreef Vivi het volgende:
[..]
Van vrienden van mij die echt heel vaak naar Egypte gaan, heb ik begrepen dat Sharm tha place to be is.
Vanaf Hurghada is het ook 7 uur naar Cairo of 6 uur naar Luxor (wat ze aangeven als ze het aan je willen verkopen...zelf niet meegemaakt).quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 13:30 schreef Laurabeest het volgende:
[..]
Het nadeel van Sharm vind ik de ligging. Als je ook eens wat anders wil bezichtigen dan woestijn naast het zonnen, feesten, en snorkelen/duiken, dan ben je minstens 5 uur onderweg (geldt ook voor Dahab, Taba en Nuweiba overigens). Vanuit Hurghada is dat allemaal net wat dichterbij. Bovendien is volgens mij in Hurghada het nachtleven ook wat uitgebreider dan in Sharm, al ben ik wel een groot fan van de Camel bar in Sharm.
Het hangt er maar net vanaf wat voor vakantie je wil.
Hmmm voor mijn gevoel ligt het zoveel dichterbij. Maar heb eigenlijk nooit een excursie vanuit Hurghada gedaan, ben gewoon meteen doorgereisd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:35 schreef Susie het volgende:
[..]
Vanaf Hurghada is het ook 7 uur naar Cairo of 6 uur naar Luxor (wat ze aangeven als ze het aan je willen verkopen...zelf niet meegemaakt).
Nachtleven kan ik niet beoordelen....
Welke duikschool is dat?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:53 schreef Vivi het volgende:
Hurghada vond ik echt vreselijk, eng en een lelijke omgeving. Over Sharm kan je gelijk hebben, die kennisen van mij hebben er een duikschool en doen niets liever dan duiken en snorkelen.
Tof, gaat er gedoken worden?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:39 schreef Houniet het volgende:
Zo er zat al best veel vol voor Oktober!
Vanaf de 12de van Oktober ben ik in El Gouna te vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |