abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60144132
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 17:59 schreef Susie het volgende:

[..]

Euro kleingeld is geen probleem, hebben wij ook altijd gegeven en ze zijn er ontzettend blij....ze kunnen het altijd wel weer ergens omwisselen, desnoods gewoon weer bij jou zeg maar....wel altijd opletten dat ze niet in je portemonnee kunnen kijken (is mij geadviseerd, maar ik wissel ook alleen met die gasten als ik ze vaker heb gezien en als het op het resort is). Ik neem alleen Euro's mee en geen dollars of ponden, is helemaal niet nodig namelijk....

Nog 2 nachtjes slapen en dan lekker naar Egypte!! Vlieg overigens wel errrrrug vroeg terug, 4:00 vertrekt het vliegtuig al, dus 2:00 met bus naar vliegveld ofzo?? Iemand dat al eens meegemaakt? Vind dat niet echt 7 nachten eigenlijk..... Dat het geen 8 dagen is, dat snap ik, maar zo worden het er eigenlijk maar 6,5 (komen zondag om 15:00 daar aan)
Heb je wel goed gekeken naar de datum dat je terug gaat? Wij vliegen bv. ook 's nachts terug maar dan de dag erna. Wij gaan 2 weken en komen op dag 1 rond een uur of 6 's avonds aan en gaan rond ik dacht 1 of 2 uur in de nacht terug.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 juli 2008 @ 14:11:11 #102
163650 Greys
pi_60144205
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:07 schreef quincy het volgende:

[..]

Heb je wel goed gekeken naar de datum dat je terug gaat? Wij vliegen bv. ook 's nachts terug maar dan de dag erna. Wij gaan 2 weken en komen op dag 1 rond een uur of 6 's avonds aan en gaan rond ik dacht 1 of 2 uur in de nacht terug.
En zo heeft mijn zus een keer de heenreis gemist omdat ze op 13 augustus 02.00 uur aanwezig moest zijn en dat is dus NIET 's avonds laat op 13 augustus, maar in de nacht van 12 op 13. Dom dom dom
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60144995
Nog precies 2 weken en dan vlieg ik ook naar Cairo
De bedoeling is om in 15 dagen de route Cairo - Aswan - Luxor - Dahab (via de ferry van Hurghada naar Sharm) af te leggen en daarna de grens over te gaan naar Israël en vervolgens naar Jordanië. Al met al blijven we een maand weg.

We reizen per openbaar vervoer, met de trein door het Nijldal en verder met (mini)bussen.
Zijn er mensen met leuke tips voor budgethotelletjes? Is het bijvoorbeeld een aanrader om in Luxor de drukte van de stad te mijden en op de westoever een hotel te zoeken? De ene reisgids zegt van wel en de ander van niet, ik zoek wat ervaringsverhalen
En raden jullie de 'toeristen-slaaptrein' van Cairo naar Aswan aan, of een gewone trein? Een verschil van 65 dollar voor de redelijk luxe toeristentrein of 13 dollar voor 1e klas in de normale trein die wat minder comfort biedt.

Zijn misschien kleine dingetjes, maar als iemand tips heeft, graag!
pi_60162181
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:42 schreef Jody1984 het volgende:
Nog precies 2 weken en dan vlieg ik ook naar Cairo
De bedoeling is om in 15 dagen de route Cairo - Aswan - Luxor - Dahab (via de ferry van Hurghada naar Sharm) af te leggen en daarna de grens over te gaan naar Israël en vervolgens naar Jordanië. Al met al blijven we een maand weg.

We reizen per openbaar vervoer, met de trein door het Nijldal en verder met (mini)bussen.
Zijn er mensen met leuke tips voor budgethotelletjes? Is het bijvoorbeeld een aanrader om in Luxor de drukte van de stad te mijden en op de westoever een hotel te zoeken? De ene reisgids zegt van wel en de ander van niet, ik zoek wat ervaringsverhalen
En raden jullie de 'toeristen-slaaptrein' van Cairo naar Aswan aan, of een gewone trein? Een verschil van 65 dollar voor de redelijk luxe toeristentrein of 13 dollar voor 1e klas in de normale trein die wat minder comfort biedt.

Zijn misschien kleine dingetjes, maar als iemand tips heeft, graag!
Wat ontzettend leuk! Wij hebben hier ook aan gedacht maar hebben het toen toch maar niet gedaan ivm. de warmte. Ben benieuwd hoe je het gehad hebt straks.

Hele fijne vakantie alvast.
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:05:36 #105
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_60162716
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:42 schreef Jody1984 het volgende:
Miischien moet je even het reisschema erbij pakken voor de zekerheid, maar als ik het goed heb rijdt die normale trein voor een groot deel overdag waardoor je ook een dag mist, terwijl die andere trein in ieder geval van 10 uur 's avonds tot een uur of acht 's ochtends rijdt. Waardoor je dus een verrijdbaar hotel hebt, en geen dag mist aan reizen

Als je met die luxe trein mee wilt zou ik overigens het ontbijt dat ze daar aanbieden niet kopen. Het was vrijwel net zo smerig als de wc.. De rest van de trein was overigens best schoon, net zo schoon (of net zo smerig) als de gemiddelde Nederlandse trein. Maar ik zou zeker voor vertrek nog even naar de wc gaan en dan zo min mogelijk drinken onderweg

Verder: klinkt als een erg leuke en boeiende reis. Komt er nog een resverslagje?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_60163579
Als ik de train schedules op Ask Aladdin erbij pak staat er dat er drie treinen 's avonds/eind middag vertrekken en dus voornamelijk 's nachts rijden, duurt ongeveer 14-15 uur naar Aswan. Op één van die treinen zullen vast wel toeristen mee mogen, zal in elk geval een paar dagen voor vertrek vast kaartjes gaan kopen.
Een nachttrein is wel de bedoeling inderdaad, anders is er zo een hele dag kwijt uit onze reisplanning.

Een reisverslag komt er zeker, in woord en beeld
  woensdag 23 juli 2008 @ 19:45:11 #107
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_60302738
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:11 schreef Greys het volgende:

[..]

En zo heeft mijn zus een keer de heenreis gemist omdat ze op 13 augustus 02.00 uur aanwezig moest zijn en dat is dus NIET 's avonds laat op 13 augustus, maar in de nacht van 12 op 13. Dom dom dom
Ai ai ai.... nee hoor, ik heb goed gekeken en het was echt een drama om 4:00 terugvliegen....je slaat gewoon een nacht over! Daarvoor ook niet geslapen, want om 00:30 worden de koffers gehaald....en om nou 2 uurtjes te gaan pitten..word ik alleen maar suffer van.....

Verder was de vakantie heerlijk, wel een zeer groot resort (Sultan Gardens Resort, voor degene die niet terug willen lezen ) met veel trappen. Na de 1ste dag kwamen we er gelukkig achter dat er op het strand ook wel wat te eten was, dus bleven we lekker op het strand. Het eten was ok, wel wat eentonig, maar had ook niet anders verwacht (alleen was het nu wel zo erg, dat ik ongeveer 5 avonden pasta heb gegeten, maar ik ben geen goede referentie qua eten! Mijn kerel heeft wel aardig gevarieerd gegeten),
Het was erg druk in het resort, weinig nederlanders....ik denk wel geteld 10 ofzo! Veel russen, italianen, polen etc...die praten vrij hard en zijn zo brutaal dat ze gewoon een bedje onder "jouw" parasol neerzetten...geloof niet dat wij hollanders dat zomaar zouden doen?? Ik niet in ieder geval!
Ik kan jullie helaas niets vertellen over Sharm zelf, we zijn het resort niet afgeweest. Zoals eerder gemeld hadden we "maar" 6 dagen over van de 8, dus die wilde we volop benutten met heeeeleeeemaaal niets doen!
Kort gezegd; ik vond het heerlijk, maar het resort is genoeg voor 8 (of 6, wat je wilt.... ) dagen.....
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_60358892
Net terug. Cairo is druk, maar moet je gezien/meegemaakt hebben, Aswan en vooral Luxor zijn zeker de moeite waard en Hurghada vond ik maar matig. Het ziet er uit als één groot bouwterrein en je hebt er alleen all-in resorts met veel sjonnies en oostblokkers. Niet mijn ding. Snorkelen zeker wel doen, was echt super. Ik raad wel aan om excursies te doen, ondanks de hitte, het is best uit te houden met het windje. Het lijkt me zonde om in zo'n mooi land alleen bij het zwembad te zitten.
  maandag 28 juli 2008 @ 01:03:12 #109
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_60388408
Wat foto's gemaakt van Alexandrie waar ik momenteel ben.

De drukte Gelukkig zit ik op een "VIP" gedeelte, merk je wel op de volgende foto's.

De golven

Montaza brug

Binnenkort meer foto's
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  dinsdag 29 juli 2008 @ 12:06:22 #110
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_60416208
op zoover lees ik dat je geen visum hoeft te kopen voor Sharm als je korter dan 14 dagen gaat. Nu boek ik waarschijnlijk 15 dagen (2 weken), is het dan wel noodzakelijk?

Die 14 dagen (= 13 overnachtingen), lijkt mij zo'n raar getal
Bij tijd en wijle aanwezig...
  dinsdag 29 juli 2008 @ 12:35:22 #111
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_60416908
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 12:06 schreef greatgonzo het volgende:
op zoover lees ik dat je geen visum hoeft te kopen voor Sharm als je korter dan 14 dagen gaat. Nu boek ik waarschijnlijk 15 dagen (2 weken), is het dan wel noodzakelijk?

Die 14 dagen (= 13 overnachtingen), lijkt mij zo'n raar getal
Op de site van Neckermann staat het volgende:

Paspoort en visum
Voor Nederlanders en Belgen geldt een paspoort dat nog minimaal zes maanden na vertrek uit Egypte geldig dient te zijn. Reist u naar de Sinai (Sharm El Sheikh e.o. of Taba) dan heeft u de mogelijkheid tot 2 verschillende visa: Het Sinai Visum: Blijft u maximaal 14 dagen en maakt u geen (duik) excursies naar de Coloured Canyon, Ras Mohammed, Thistlegorm of andere Egyptische bezienswaardigheden buiten de Sinai (bv. Cairo), dan kunt u gratis het Sinai visum in uw paspoort laten stempelen. Eveneens voor excursies buiten Egypte (vb. Jeruzalem in Israël of Petra in Jordanië) volstaat het gratis Sinai visum. Het Egypte Visum: Blijft u langer dan 14 dagen, of maakt u gedurende uw vakantie (duik) excursies in Egypte, buiten de Sinai (vb. Luxor, Cairo), of naar de Coloured Canyon, Ras Mohammed of Thistlegorm dan is een Egypte visum verplicht. Alle visa zijn eenmalig bij aankomst op de luchthaven te verkrijgen.
The Police 08-06-2008
  dinsdag 29 juli 2008 @ 12:47:45 #112
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_60417172
goed, dus als ik 15 dagen boek moet ik wel een normaal Egypte visum halen
pi_60418572
Als je 15 dagen boekt, moet je letten op je vluchttijden. Het komt nogal eens voor dat 15 dagen weg, niet betekent dat je 15 dagen in de Sinaï bent, maar 14 of zelfs 13. Dan zou een Sinaï Visum volstaan.

Echter lijkt het mij persoonlijk geen prettig idee dat je alleen in de Sinaï kunt blijven; dus geen excursies naar Ras Mohammad, Coloured Canyon of Caïro. En als je onverhoopt naar een ziekenhuis moet buiten de Sinaï of eerder naar huis moet vliegen (via Caïro) heb je een probleem met je Sinaï only visum. Maar goed, dat is een afweging die je zelf moet maken.
Ik zou gewoon voor 15 dollar (nog geen 9 euro tegenwoordig) een 'groot' visum kopen.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:56:44 #114
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_60420080
ok, dat scheelt al een stuk, ik las op zoover dat het 20 euro was, dat klopt dus niet
  donderdag 31 juli 2008 @ 22:13:34 #115
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_60476214
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 14:56 schreef greatgonzo het volgende:
ok, dat scheelt al een stuk, ik las op zoover dat het 20 euro was, dat klopt dus niet
Volgens mij is het wel 20 euro..... maar 100% zeker weet ik het niet, wij hadden een kleine visum.
  donderdag 31 juli 2008 @ 22:56:32 #116
28033 Pek
je moet wat
pi_60477197
20 euro
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 23:15:54 #117
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_60500367
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 13:46:48 #118
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_60508152
Niemand? Voor 8 dagen is toch geen visum nodig trouwens?
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_60510250
visum is wel verplicht maar kan je makkelijk in het vliegveld kopen.
pi_60510287
quote:
Op maandag 28 juli 2008 01:03 schreef rakotto het volgende:
Wat foto's gemaakt van Alexandrie waar ik momenteel ben.

De drukte Gelukkig zit ik op een "VIP" gedeelte, merk je wel op de volgende foto's.

Binnenkort meer foto's
Alexandrie de mooiste stad van Egypte
  woensdag 6 augustus 2008 @ 13:59:50 #121
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_60600020
Hoewel Sharm nog steeds op 1 als keuze, kan het evt toch Hurghada worden, als de last minute mij daar heen brengt

Kun je in Hurghada net zo mooi snorkelen als in Sharm?
  woensdag 6 augustus 2008 @ 21:50:20 #122
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_60610632
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 23:15 schreef Little_Angel het volgende:
Iemand ervaringen met de volgende hotels?

http://www2.skytours.nl/accommodaties/1037

http://www2.skytours.nl/accommodaties/1018
Kan mij herinneren dat een collega van mij in de laatste is geweest en dat het helemaal niets was....maarrrr kan mij ook vergissen natuurlijk!! Kijk even op vakantiereiswijzer.nl voor beoordelingen....
Als je niet van grootschalig houdt en naar Hurghada wilt, dan is Sea Star Beau Rivage een goed hotel, ligt wel afgelegen van het centrum. Ook het Shiva Grand Beach is een goed hotel (alhoewel dat inmiddels 5 jaar geleden is dat ik er geweest ben.... )
  woensdag 6 augustus 2008 @ 21:53:38 #123
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_60610739
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 13:59 schreef greatgonzo het volgende:
Hoewel Sharm nog steeds op 1 als keuze, kan het evt toch Hurghada worden, als de last minute mij daar heen brengt

Kun je in Hurghada net zo mooi snorkelen als in Sharm?
Bij sommige hotels vast en zeker, maar een excursie naar het eiland *naam vergeten* zeker aan te raden is, mooi wit strand daar, wel ontzettend massaal..... maar met tijdens het snorkelen (je gaat eerst nog voorbij het eiland) is het goed vertoeven!
Misschien hadden wij dit jaar in Sharm mazzel, want we hadden een mooi koraal voor het hotel!
pi_60663374
woei, over vier dagen naar sharm el sheik ... en moet nog wat extra kleding gaan kopen, en snorkelspullen en een weggooi-onderwatercameratje ... en nog een keer op en neer naar m'n kamer om de bonnetjes van m'n fototoestel te kopieëren zodat ik geen problemen krijg met de duane. ben ook compleet vergeten om een cameraverzekering af te sluiten (moet maar zonder dan) ... en morgen eerst even een begrafenis afwerken en dan zondag nog naar een verjaardagsfeestje. hopelijk is het vanavond koopavond, dan kan ik vandaag mooi die spullen kopen. anders moet ik het allemaal op maandag, de dag voor ik vertrek, gaan doen. oei, wat een stress weer op het laatste moment.

maargoed, over 4 dagen zit ik wel mooi aan het strand...
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:47:44 #125
55098 Laurabeest
Zachte G korte EI dikke L
pi_60683816
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 21:53 schreef Susie het volgende:

[..]

Bij sommige hotels vast en zeker, maar een excursie naar het eiland *naam vergeten* zeker aan te raden is, mooi wit strand daar, wel ontzettend massaal..... maar met tijdens het snorkelen (je gaat eerst nog voorbij het eiland) is het goed vertoeven!
Misschien hadden wij dit jaar in Sharm mazzel, want we hadden een mooi koraal voor het hotel!
Het eiland dat jij bedoelt is waarschijnlijk Giftun.

In Hurghada zelf is het snorkelen minder goed dan in Sharm, als ik het goed begrepen heb, omdat het een van oudsher veel drukkere en grotere badplaats is is het koraal dat recht voor de kust ligt voor het grootste deel verwoest en herstelt het zich moeizaam. Ik kan het overigens niet uit eigen ervaring zeggen, want wij zijn (als duikers) dus steeds met de boot wat verder van de kust gaan duiken.
Op dinsdag 4 mei 2010 14:00 schreef Yorrit het volgende:
laten we het er maar op houden dat het komt doordat je in de bieb altijd zo drug bezig bent ;)
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:53:30 #126
55098 Laurabeest
pi_60683932
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 14:56 schreef greatgonzo het volgende:
Laatste keer dat ik er was, was het 20 euro.

Wij zijn daarmee alleen naar Ras Mohammed en het wrak van de Thistlegorm geweest met de duikboot (Rest van Egypte al een keer eerder gezien) en ons paspoort is eigenlijk nooit gecontroleerd. Weet niet hoe het zit met de andere excursies of als je over land Ras Mohammed binnenkomt, of zelfs op de boot van een andere duikschool, maar goed, denk toch niet dat ik het risico zou nemen om geen groot visa te nemen, voor die paar euro verschil.
laten we het er maar op houden dat het komt doordat je in de bieb altijd zo drug bezig bent ;)
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:54:32 #127
55098 Laurabeest
pi_60683952
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 15:57 schreef ValenciaHola het volgende:

[..]

Alexandrie de mooiste stad van Egypte
De lekkerste vis vooral
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 15:22:42 #128
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_60684470
waar koop je trouwens goede snorkelspullen?
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:41:20 #129
55098 Laurabeest
pi_60690266
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 15:22 schreef greatgonzo het volgende:
waar koop je trouwens goede snorkelspullen?
Cheap en aardige kwaliteit bij de Decathlon (maar weet niet of die ook buiten Amsterdam zit)... Bij Perry Sport of Intersport hebben ze vast ook wel wat degelijks.

Echt goede merken bij een duikwinkel of duikschool. Mares, Tusa, Scubapro, Cressi etc. Om een masker te testen moet je hem opzetten zonder de band om te doen, en dan zachtjes door je neus inademen en kijken of ie (lekker) blijft zitten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Laurabeest op 11-08-2008 18:58:43 ]
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 23:55:07 #130
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60694838
Edit, zelf al uitgezocht..

[ Bericht 84% gewijzigd door Vivi op 10-08-2008 08:46:26 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 23:58:20 #131
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60694924
dubbel

[ Bericht 50% gewijzigd door Vivi op 10-08-2008 08:47:13 ]
  zondag 10 augustus 2008 @ 00:11:25 #132
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60695210
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 23:24 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik en zus hebben deze geboekt, die ziet er fantastisch uit en klinkt volgens de bezoekers op vakantiereiswijzer ook als het einde! Misschien heb je er iets aan

http://www.vakantiereiswi(...)g/94197/arabia-azur/

En dit is de site van het hotel zelf: http://www.azurhotels.com.eg/English/arabia/Location.asp
!

Ik heb in datzelfde resort gezeten .

Eromheen is geen reet te doen, wel een fijn inhammetje van de zee om te zwemmen.

De man die de ligbankjes opruimt trekt ze gewoon onder je reet vandaan als ie naar huis wil, dat vonden wij errug irritant. Die kameel is liev .

Toen wij er waren raakte er een mevrouw echt zwaar verbrand omdat een van de obers het lollig vond om een beetje acrobatisch te gaan doen met een hete theepot boven haar benen, dat deden ze daar voortdurend, erg vermoeiend.

Tevens kregen we regelmatig preken van een andere ober die tijdens de lunch aan onze tafel bleef staan blaten dat Moslims goed zijn en Europeanen niet . Het all-inclusive buffet werd nogal gedomineerd door vette Duitsers die met hun weelderig begroeide zweet-oksels boven het eten gingen hangen, na dag 1 zijn wij dus maar verkast naar het Italiaanse restaurant op hetzelfde terrein. Moest je wel betalen maar dan kreeg je dus echt de lekkerste verse visschotels als je vroeg wat er die dag gevangen was, dat kan ik je dan wel aanraden. Oh ja, en tamelijk wat kakkerlakken ook. En zoals ik hierboven al zei, als je alleen met 2 vrouwen bent zijn de kerels echt eng zodra je buiten het resort komt.

Mijn mama is later nog 3 maanden naar Egypte geweest, maar dan naar Sharm, en de Sinai. Dat was niet te vergelijken met Hurghada volgens haar. Ik zou er zelf iig nooit naar teruggaan, maar als je gewoon een weekje gaat om te relaxen zul je je wel vermaken.

Sorry dat ik een party-pooper ben, misschien valt het jou 10000 % mee hoor .
(Ik was er ook alweer 4 jaar geleden).
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2008 @ 22:11:32 #133
163650 Greys
pi_60745863
Ik lees het nu pas Viev!

We zijn sowieso niet van plan om tijdens dat weekje het resort te gaan verlaten. Cultuur doe ik tijdens een andere vakantie, dit is puur een weekje snorkelen en zonnen met zusje, lekker boekjes lezen, tutten en trutten en verder niets. Heb jij nog in Villa Kunterbunt ( ) of zoiets gegeten? Dat schijnt ook wel te doen te zijn qua eten als je het buffet niets vindt, je hoeft het eten daar niet te betalen maar alleen je drankjes.
Kamers zijn op zich wel aardig toch, begreep ik op Vakantiereiswijzer?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2008 @ 22:15:56 #134
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60746021
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:11 schreef Greys het volgende:
Ik lees het nu pas Viev!

We zijn sowieso niet van plan om tijdens dat weekje het resort te gaan verlaten. Cultuur doe ik tijdens een andere vakantie, dit is puur een weekje snorkelen en zonnen met zusje, lekker boekjes lezen, tutten en trutten en verder niets. Heb jij nog in Villa Kunterbunt ( ) of zoiets gegeten? Dat schijnt ook wel te doen te zijn qua eten als je het buffet niets vindt, je hoeft het eten daar niet te betalen maar alleen je drankjes.
Kamers zijn op zich wel aardig toch, begreep ik op Vakantiereiswijzer?
Dan zal je het best naar je zin hebben, wij zijn daar idd ook puur geweest om te relaxen, een boekje te lezen en wat rond te dobberen hier en daar, uiteraard in elke dag een nieuwe beeldige outfit en dito zonnehoed .

Villa Kunterbunt kan ik me niet herinneren, maar het is ook al ff geleden natuurlijk, wij zaten iig elke avond bij die Italiaan. Lekkere vis .

De kamers zijn oke hoor, alleen idd loop je soms wel eens tegen een kakkerlak aan..maar dat houd je toch in die landen.. ieh! Wij zaten toen op de begane grond, recht aan dat baaitje, dat was wel lekker 's avonds, liep je zo het water nog ff in .

Ohn en ze hebben daar schattige winkeltjes met duizend en een nacht-Alladin-parfum flesjes .
  maandag 11 augustus 2008 @ 22:19:23 #135
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_60746142
Ik ga in Oktober ! Heb er zin in, weet alleen nog niet waar ik heen ga in Egypte .
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2008 @ 22:32:16 #136
163650 Greys
pi_60746619
Viev! Thanks! Ik zoek nog zo'n zonnehoed (enig idee?) de rest van de beeldige outfits en bikini's zijn al aardig geshopt

Weet je de plaats zelfs nog niet Houniet?
Of de plaats wel, maar het hotel niet? Heb je zo'n bingo geboekt dan?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2008 @ 22:44:05 #137
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_60747051
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:32 schreef Greys het volgende:
Viev! Thanks! Ik zoek nog zo'n zonnehoed (enig idee?) de rest van de beeldige outfits en bikini's zijn al aardig geshopt

Weet je de plaats zelfs nog niet Houniet?
Of de plaats wel, maar het hotel niet? Heb je zo'n bingo geboekt dan?
!
Nee we gaan nog boeken deze week, alleen ik weet niet precies waar ik heen moet .
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2008 @ 22:46:54 #138
163650 Greys
pi_60747164
Ga gezellig de laatste week van oktober naar Arabia dinges, zie ergens hierboven.
Dan kunnen we samen snorkelen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2008 @ 22:54:00 #139
55098 Laurabeest
pi_60747422
Van dit topic krijg ik weer zin in een duikvakantie. Net stiekem al even zitten neuzen voor Marsa Alam. Moet je niet naartoe voor het goede nachtleven, volgens mij. Iemand al eens geweest??

(Geef vooral niet te uitgebreid antwoord als je krap in de tijd zit, want het is waarschijnlijk een lange termijnplan aangezien we volgend jaar onze vakantiedagen al op willen maken aan zuidelijk afrika).
  maandag 11 augustus 2008 @ 22:55:54 #140
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_60747493
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:46 schreef Greys het volgende:
Ga gezellig de laatste week van oktober naar Arabia dinges, zie ergens hierboven.
Dan kunnen we samen snorkelen
Ik zal het onthouden .
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:58:38 #141
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60753825
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 22:44 schreef Houniet het volgende:

[..]

!
Nee we gaan nog boeken deze week, alleen ik weet niet precies waar ik heen moet .
Van vrienden van mij die echt heel vaak naar Egypte gaan, heb ik begrepen dat Sharm tha place to be is .
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:30:16 #142
55098 Laurabeest
pi_60760764
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 08:58 schreef Vivi het volgende:

[..]

Van vrienden van mij die echt heel vaak naar Egypte gaan, heb ik begrepen dat Sharm tha place to be is .
Het nadeel van Sharm vind ik de ligging. Als je ook eens wat anders wil bezichtigen dan woestijn naast het zonnen, feesten, en snorkelen/duiken, dan ben je minstens 5 uur onderweg (geldt ook voor Dahab, Taba en Nuweiba overigens). Vanuit Hurghada is dat allemaal net wat dichterbij. Bovendien is volgens mij in Hurghada het nachtleven ook wat uitgebreider dan in Sharm, al ben ik wel een groot fan van de Camel bar in Sharm.

Het hangt er maar net vanaf wat voor vakantie je wil.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:11:28 #143
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_60762108
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 08:58 schreef Vivi het volgende:

[..]

Oke thnx .
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:35:33 #144
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_60769326
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:30 schreef Laurabeest het volgende:

[..]

Het nadeel van Sharm vind ik de ligging. Als je ook eens wat anders wil bezichtigen dan woestijn naast het zonnen, feesten, en snorkelen/duiken, dan ben je minstens 5 uur onderweg (geldt ook voor Dahab, Taba en Nuweiba overigens). Vanuit Hurghada is dat allemaal net wat dichterbij. Bovendien is volgens mij in Hurghada het nachtleven ook wat uitgebreider dan in Sharm, al ben ik wel een groot fan van de Camel bar in Sharm.

Het hangt er maar net vanaf wat voor vakantie je wil.
Vanaf Hurghada is het ook 7 uur naar Cairo of 6 uur naar Luxor (wat ze aangeven als ze het aan je willen verkopen...zelf niet meegemaakt).
Nachtleven kan ik niet beoordelen....
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:53:14 #145
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60769798
Hurghada vond ik echt vreselijk, eng en een lelijke omgeving. Over Sharm kan je gelijk hebben, die kennisen van mij hebben er een duikschool en doen niets liever dan duiken en snorkelen .
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:18:31 #146
55098 Laurabeest
pi_60774278
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:35 schreef Susie het volgende:

[..]

Vanaf Hurghada is het ook 7 uur naar Cairo of 6 uur naar Luxor (wat ze aangeven als ze het aan je willen verkopen...zelf niet meegemaakt).
Nachtleven kan ik niet beoordelen....
Hmmm voor mijn gevoel ligt het zoveel dichterbij. Maar heb eigenlijk nooit een excursie vanuit Hurghada gedaan, ben gewoon meteen doorgereisd.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:18:52 #147
55098 Laurabeest
pi_60774295
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:53 schreef Vivi het volgende:
Hurghada vond ik echt vreselijk, eng en een lelijke omgeving. Over Sharm kan je gelijk hebben, die kennisen van mij hebben er een duikschool en doen niets liever dan duiken en snorkelen .
Welke duikschool is dat?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:39:55 #148
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_60775045
Zo er zat al best veel vol voor Oktober!
Vanaf de 12de van Oktober ben ik in El Gouna te vinden .
  woensdag 13 augustus 2008 @ 00:22:14 #149
55098 Laurabeest
pi_60780624
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:39 schreef Houniet het volgende:
Zo er zat al best veel vol voor Oktober!
Vanaf de 12de van Oktober ben ik in El Gouna te vinden .
Tof, gaat er gedoken worden?
  woensdag 13 augustus 2008 @ 09:35:24 #150
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60785796
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:18 schreef Laurabeest het volgende:

[..]

Welke duikschool is dat?
Weet niet hoe die heet, de eigenaar heet Marcel volgens mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')