abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 juni 2009 @ 19:46:32 #251
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_69804048
in sharm kan je ongeveer nederlandse prijzen verwachten.
maar het eten is daar bijna overal goed dus wat dat betreft zit je er prima.

Ik snap trouwens niet dat mensen dat Allinclusive voer wegkrijgen, ik heb het meerdere jaren geprobeerd en keer op keer bleef het bij een half bordje op de eerste avond en daarna gewoon weer lekker buiten de deur eten.
  zondag 7 juni 2009 @ 19:50:20 #252
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_69804195
quote:
Op zondag 7 juni 2009 19:46 schreef RSie het volgende:

Ik snap trouwens niet dat mensen dat Allinclusive voer wegkrijgen, ik heb het meerdere jaren geprobeerd en keer op keer bleef het bij een half bordje op de eerste avond en daarna gewoon weer lekker buiten de deur eten.
Ik snap niet waarom je het niet weg zou krijgen..? Het hotel waar wij in zaten (Mamlouk palace in Hurghada) had superdelux eten. Kwaliteit was super. Als je in een 3* gaat, kan ik begrijpen dat het minder is..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_69805956
quote:
Op zondag 7 juni 2009 19:50 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je het niet weg zou krijgen..? Het hotel waar wij in zaten (Mamlouk palace in Hurghada) had superdelux eten. Kwaliteit was super. Als je in een 3* gaat, kan ik begrijpen dat het minder is..
Het eten in het gemiddelde straattentje is vaak beter (en veel goedkoper) dan dat middelmatige westerse toeristenvoer wat je in de meeste resorts voorgeschoteld krijgt.
pi_69807403
quote:
Inderdaad. Ze zouden wat mij betreft een all-inclusive-drinks optie moeten hebben - drank zit dan bij de prijs in, maar voor de rest niks.
Nee.
  maandag 8 juni 2009 @ 16:13:57 #255
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_69828850
quote:
Op zondag 7 juni 2009 19:50 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

zodra ik een hotelvakantie doe ga ik voor luxe.
in Sharm zat ik in het Na'ama Bay hotel gelegen achter The Little Buddha en dan niet eens in het "gewone" gedeelte maar in het achterterrein in de villa's (om maar ff een voorbeeldje van luxe aan te geven),... heb 1 avondje het voer uit de warmhoudbakken geprobeerd en direct besloten dat dat voor het laatst was.

Ik wil eten waarvan ik duidelijk smaken kan onderscheiden, en niet een massa gaargekookte drab waarbij alle smaken vermengd zijn zodat je maar 1 (over het algemeen we'ige*) smaak overhoud.

nee, sorry ik heb zowel in Turkije, Griekenland, egypte en Spanje geen enkele goede ervaring overgehouden. Zodra er een buffet is is het eten NIET lekker.
a'la Carte daarentegen heb ik wel positieve ervaringen mee, maar dat doen ze niet in die all-inclusive hotels.

Overigens zijn de drankjes en de lunches best ok, en ontbijt kan meestal ook weinig mee mis gaan zolang ze maar croissants en pannenkoekjes hebben liggen. Maar het avondeten,....

*excuseer de niet kloppende spelling
pi_69842771
quote:
Aan wat voor prijzen moet ik denken dan voor een diner? Lang geleden dat ik hier in Nederland in een restaurant ben geweest Wat kost een glas cola bijvoorbeeld in een gemiddeld hotel?
Nee.
  maandag 8 juni 2009 @ 22:37:25 #257
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_69844579
quote:
Op zondag 7 juni 2009 20:39 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het eten in het gemiddelde straattentje is vaak beter (en veel goedkoper) dan dat middelmatige westerse toeristenvoer wat je in de meeste resorts voorgeschoteld krijgt.
Mamlouk palace is ook niet een simpel resort.. Dat was de #2 van Hurghada. De #1 vereist om in galakleding bij het eten te komen.. Eten was erg lekker!!
quote:
Op maandag 8 juni 2009 16:13 schreef RSie het volgende:

[..]

zodra ik een hotelvakantie doe ga ik voor luxe.
in Sharm zat ik in het Na'ama Bay hotel gelegen achter The Little Buddha en dan niet eens in het "gewone" gedeelte maar in het achterterrein in de villa's (om maar ff een voorbeeldje van luxe aan te geven),... heb 1 avondje het voer uit de warmhoudbakken geprobeerd en direct besloten dat dat voor het laatst was.

Ik wil eten waarvan ik duidelijk smaken kan onderscheiden, en niet een massa gaargekookte drab waarbij alle smaken vermengd zijn zodat je maar 1 (over het algemeen we'ige*) smaak overhoud.

nee, sorry ik heb zowel in Turkije, Griekenland, egypte en Spanje geen enkele goede ervaring overgehouden. Zodra er een buffet is is het eten NIET lekker.
a'la Carte daarentegen heb ik wel positieve ervaringen mee, maar dat doen ze niet in die all-inclusive hotels.

Overigens zijn de drankjes en de lunches best ok, en ontbijt kan meestal ook weinig mee mis gaan zolang ze maar croissants en pannenkoekjes hebben liggen. Maar het avondeten,....

*excuseer de niet kloppende spelling
In dat resort (Mamlouk palace) kon je dus wél elke dag a'la carte eten. aziatisch, mexicaans en italiaans. Je bent een dief van je eigen portomonnee als je in een all-in resort zit en buiten de deur gaat eten.. Een drankje doen kan ik wel begrijpen..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_69945458
Ik ga samen met mijn vriend 2 weken rondtrekken in Egypte, komen aan in Cairo en gaan vandaar uit rondtrekken.
In ieder geval, Alexandrie, de Nijl af naar Luxor en dan richting de Rode zee.
Mijn vriend en ik hechten geen waarde aan luxe dus slapen wij zo goed koop mogelijk in hostels.
We zien ter plekke wel waar we gaan eten, meestal gaan we af op de aanraders van de Lonely Planet.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_69946498
Aanraders in de lonely planet zijn meestal juist de plekken die ik liever mijd. In veel gevallen kom je dan nl van een koude kermis thuis - door het massale bezoek nav een lovend stukje in de LP worden heel veel restaurant-/hoteleigenaars lui als varkens en keldert de service en kwaliteit heel snel. Het publiek blijft toch wel komen want "wat in de LP staat is waar", moeite doen hoeft niet meer.
pi_69947811
Tvp
pi_70062914
Wij gaan binnenkort ook naar Egypte, Cairo. Nou lees ik al van verschillende bronnen dat voor zo'n beetje alles getipt moet worden.

Maar wat is een gangbaar bedrag hiervoor?

En is er nog wat tips over tours/excursies ter plekke? p tripadvisor lijkt een tourguide de standaard methode. Maar wat zijn de gemiddelde kosten?
pi_70063590
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 15:54 schreef athlonkmf het volgende:
Wij gaan binnenkort ook naar Egypte, Cairo. Nou lees ik al van verschillende bronnen dat voor zo'n beetje alles getipt moet worden.

Maar wat is een gangbaar bedrag hiervoor?
Minder dan de Egyptenaren zelf vragen, dat sowieso!
quote:
En is er nog wat tips over tours/excursies ter plekke? p tripadvisor lijkt een tourguide de standaard methode. Maar wat zijn de gemiddelde kosten?
De prijs is natuurlijk totaal afhankelijk van wat je wil doen en in hoeveel luxe.
Veel hotels bieden allerlei tours en excursies aan - ga rondshoppen en kies de aanbieding met het meeste waar voor je geld.
Ga *niet* in op "aanbiedingen" van gastjes die je op straat aanspreken, en een "oom"/"broer"/"neef" hebben die (naast een papyruswinkel / parfumwinkel / garnalenpelfabriek / whatever) ook een "toerismebureau" hebben.
pi_70108933
We willen misschien richting egypte gaan, ikzelf ben er al eens geweest. Maar vraag me af welke plaats leuker is hurgada of sharm el sheik??
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:37:59 #264
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_70111901
Over twee weken al!!!
pi_70121198
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 20:27 schreef Fastlady het volgende:
We willen misschien richting egypte gaan, ikzelf ben er al eens geweest. Maar vraag me af welke plaats leuker is hurgada of sharm el sheik??
Wij vonden beiden wel érg toeristisch, Dahab is toch wat relaxter..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_70122329
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:14 schreef Farenji het volgende:

[..]

Minder dan de Egyptenaren zelf vragen, dat sowieso!
[..]
Goh...
quote:
De prijs is natuurlijk totaal afhankelijk van wat je wil doen en in hoeveel luxe.
Veel hotels bieden allerlei tours en excursies aan - ga rondshoppen en kies de aanbieding met het meeste waar voor je geld.
Ga *niet* in op "aanbiedingen" van gastjes die je op straat aanspreken, en een "oom"/"broer"/"neef" hebben die (naast een papyruswinkel / parfumwinkel / garnalenpelfabriek / whatever) ook een "toerismebureau" hebben.

Goh...
pi_70124390
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 10:07 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Goh...
[..]

Goh...
Wat voor antwoorden had je dan verwacht?
Dingen als fooi, kosten van excursies etc ZIJN gewoon enorm afhankelijk van 1. wat wil je 2. wat krijg je en 3. hoe goed kun je afdingen. Vooral dat laatste.
pi_70125683
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:16 schreef Farenji het volgende:

[..]

Wat voor antwoorden had je dan verwacht?
Dingen als fooi, kosten van excursies etc ZIJN gewoon enorm afhankelijk van 1. wat wil je 2. wat krijg je en 3. hoe goed kun je afdingen. Vooral dat laatste.
Simpele antwoorden onderverdeeld in categorien zoals gebruikelijk in andere landen..

Fooi:
WC gebruik: 1LE
Eten: 10% van nota
Taxi: 5% extra.
Portier: 1 dollar.

Tours: dagtour <beroemde tourist trap> rond de 50 dollar excl entree. +20% als je via hotel boekt

Maar antwoorden als "Minder dan de Egyptenaren zelf vragen, dat sowieso! ".
Nee, goh... De egyptenaren vragen het liefst je hele fortuin + die van je grootouders.
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:39:22 #269
62512 Smurfin
Curiositá
pi_70318059
tvp
... ik zeg niet dat het zo is maar het voelt wel zo ...
  vrijdag 3 juli 2009 @ 15:29:03 #270
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_70614827
Maar om terug te komen op het fooi/baksheesh gebeuren. Hoe veel geven jullie de bewakers en andere soorten "gidsen" die op toeristische plekken rond lopen? Ik word zelf nogal moe van de personen die naar tien minuten al om 100 LE vragen. Wat is normaal?
pi_70615660
ik ben net terug uit egypte en met de bakshees valt het wel mee.
de bewakers bij de trekpleisters kan je een pond per gemaakte foto geven. wij hebben bijna overal een 'guide' afgewezen en veel al op ons eigen houtje gedaan. kan je veel meer genieten.
de fake ticket inspectors kwamen we overal tegen... guides in disguise

de kamelen jongen in Dahab (ras abu galum) trok zijn neus op voor een paar pond.. hij had minimaal (bij latere navraag in ons hostel) meer dan 15 pond willen hebben.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_70616559
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 15:29 schreef Djaser het volgende:
Maar om terug te komen op het fooi/baksheesh gebeuren. Hoe veel geven jullie de bewakers en andere soorten "gidsen" die op toeristische plekken rond lopen? Ik word zelf nogal moe van de personen die naar tien minuten al om 100 LE vragen. Wat is normaal?
Wannabe gidsen krijgen niks tenzij ik ze zelf inhuur en ze een beetje hun best doen. Mensen die zich ongevraagd opdringen krijgen niks. Officiele bewakers krijgen gewoon salaris en krijgen dus ook niks. Oplichters die zich voordoen als bewakers krijgen zeker niks.
Fooi moet je verdienen, het is imo nooit een verplichting.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 17:08:52 #273
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_70618405
Nou ja het heeft allemaal wel zijn voordelen als ze je dingen laten zien die je anders snel over het hoofd had gezien. Ik noem bijvoorbeeld de fundamenten van de tempel bij de Rode Piramide. Ze maken ook foto's van je wat handig is als je allen reist en eerlijk is eerlijk, ze sloven zich best voor je uit. Desalniettemin ga ik toch wat minderen want het werd op zo'n dagje piramides toeren wel erg veel.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 17:25:44 #274
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_70618969
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 09:19 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Wij vonden beiden wel érg toeristisch, Dahab is toch wat relaxter..
Yes, Dahab is een paradijs in chaotisch Egypte..

Na een week Cairo moet je daar maar eens heen gaan, haha.
pi_70630971
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 17:08 schreef Djaser het volgende:
Nou ja het heeft allemaal wel zijn voordelen als ze je dingen laten zien die je anders snel over het hoofd had gezien. Ik noem bijvoorbeeld de fundamenten van de tempel bij de Rode Piramide. Ze maken ook foto's van je wat handig is als je allen reist en eerlijk is eerlijk, ze sloven zich best voor je uit. Desalniettemin ga ik toch wat minderen want het werd op zo'n dagje piramides toeren wel erg veel.
Een goede eerlijke gids heeft zeker zijn nut en die mag je ook zeker wel een fooi geven.

Maar er zijn heel erg veel kansloze rukkertjes die zich voordoen als gids, ongevraagd zich aan je opdringen en je blijven volgen. Ondanks dat je ze meer dan duidelijk maakt dat ze eigenlijk wel mogen optiefen. Maarf ze blijven je volgen. En dan komen ze als gids niet verder dan "pyramids very old. Pyramids made of stone. Very high. And old.". En aan het eind ook nog om geld durven vragen. Die gasten kun je missen als nierstenen, laat staan dat ze fooi verdienen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')