abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54425146
In het kader van "ik wil "liever geen windows vista, en linux is niets voor me (ik heb het geprobeerd)" zat ik even te kijken naar een mac.

Ik vond dit:
Twee 2,66-GHz dual-core Intel Xeon "Woodcrest"-processors
1 GB geheugen (667-MHz DDR2 ECC volledig gebufferd DIMM-geheugen)
NVIDIA GeForce 7300 GT-videokaart met 256 MB geheugen
250-GB seriële ATA 3-Gbps, 7200-rpm harde schijf1
SuperDrive met 16-voudige snelheid (double-layer)

De pc die ik nu heb is sneller op cpu kracht en geheugen na.
Als ik die pc verkoop krijg ik er misschien een kleine 500 euro voor.
Nieuwwaarde schat ik op een honderd of 7.

Wat moet die mac kosten?
Eur 2.499,00

What the fuck men
Weten ze wel wat voor een killer apperaat je in elkaar kan schroeven voor 2500 euro...

Dat er mensen zijn die dat betalen.
pi_54425175
Voor een desktop zou ik ook niet zoveel neerleggen. Maar een MacBook valt tov andere laptops wel mee in de prijs.
pi_54425203
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:31 schreef McKillem het volgende:

Dat er mensen zijn die dat betalen.
Die mensen besparen dan ook op andere dingen; ze lopen allemaal in van die slonzige kleren, hebben baarden, lang viezig haar en afgetrapte schoenen.
pi_54425209
*meldt*

Ik heb net een MacBook Pro besteld. Kost ook centjes. Maar goed, een BMW rijdt toch lekkerder dan een opgefokte oude Opel Corsa.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_54425244
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:33 schreef Strolie75 het volgende:
*meldt*

Ik heb net een MacBook Pro besteld. Kost ook centjes. Maar goed, een BMW rijdt toch lekkerder dan een opgefokte oude Opel Corsa.
Alleen zo jammer dat auto's niet te vergelijken zijn met computers.
  woensdag 7 november 2007 @ 11:37:07 #6
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_54425291
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:33 schreef Strolie75 het volgende:
*meldt*

Ware het niet dat een Mac en een PC niet overeenkomstig zijn met een BMW en een Opel Corsa.
Misschien voor OS-X (voor sommigen dan) maar qua hardware 100% zeker niet.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
pi_54425297
meldt zich
en binnenkort een nieuwe macbook voor mn vrouw

persoonlijk vind ik het iedere cent het ook waard zijn, maar dat is iets dat iedereen voor zichzelf moet bepalen en dat ook ligt aan de wensen en verwachtingen die je hebt. Bij mij staat de bedieningseenvoud en het gemak absoluut voorop. Zelfbouw kan me aan me reet roesten daar heb ik eerlijk gezegd zelf geen zin in.

Als je enkel gaat voor een hardwarematige 'Big-Bang-for-Your-Bucks' moet je zeker niet voor een Apple gaan, dan kun je idd voor veel minder geld hogere hardware-specs aanschaffen, en ben je qua zelfbouw ook veel flexibeler....
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:37 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

Ware het niet dat een Mac en een PC niet overeenkomstig zijn met een BMW en een Opel Corsa.
Misschien voor OS-X (voor sommigen dan) maar qua hardware 100% zeker niet.
och, met zelfbouw kun je ook voor een bedrag waarvoor je een Skoda koopt, een BMW of Mercedes in elkaar zetten..

enkel, heb je daadwerkelijk zin eerst 6 maanden met olie besmeurt in de garage te gaan zitten stinken, of wil je gewoon bij de dealer binnenstappen, een slueuteltje krijgen en dan kunnen wegrijden ..?

Dát idee heb ik bij Apple wel heel sterk, weinig gedoe eromheen en gewoon een gebruiksitem kopen dat direkt gebruiksklaar is en verder lekker 'rijdt'...
De 'goedkope' PCs komen veelal met domweg een enorme hoop extra werk en sorry, maar als ik 3 volle dagen moet aanrommelen om iets werkend te krijgen, verlies ik ook eenzelfde bedrag als wat die apple misschien meer kost
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 7 november 2007 @ 11:38:05 #8
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54425312
mac

Zielig dat mensen zoveel voor "design" betalen.

De specs zijn i.d.d waardeloos.
pi_54425348
Een MacPro is juist enorm economisch ivm andere werkstations, sjappoo.

Als je gewoon een uberpimpegamebak wilt, moet je een Dell 13-in-een-dozijn kopen. Duh. Of een console.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_54425377
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:38 schreef Buschetta het volgende:
Hogere specs zijn niet nodig aangezien de software en de hardware perfect op elkaar afgestemd zijn.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_54425402
Ik had een prachtig klaagtopic over de McDonalds verwacht.
pi_54425440
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:38 schreef Buschetta het volgende:
mac

Zielig dat mensen zoveel voor "design" betalen.

Nog erger... thuis boven mn Mac hangt een kunstwerk wat me 1500 euro gekost heeft, en wat aan 'gebruikswaarde' me nog minder oplevert dan mn mac...
Dat zou dan nog stukken erger zijn, maar so what?.. het is gewoon een keuze.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 7 november 2007 @ 11:43:26 #13
123780 Davoice
Don't innovate. Imitate!
pi_54425447
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:33 schreef ach het volgende:

[..]

Die mensen besparen dan ook op andere dingen; ze lopen allemaal in van die slonzige kleren, hebben baarden, lang viezig haar en afgetrapte schoenen.
Zwervers?
One man can make a difference, Davoice makes the difference
  woensdag 7 november 2007 @ 11:43:49 #14
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_54425456
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:40 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Hogere specs zijn niet nodig aangezien de software en de hardware perfect op elkaar afgestemd zijn.
Je bedoelt hardware en de OS.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
  woensdag 7 november 2007 @ 11:44:38 #15
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_54425480
Voor 2500 bouw ik een stabiel systeem met uber-specs. Makkelijk.
pi_54425510
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:44 schreef Paramnesia het volgende:
Voor 2500 bouw ik een stabiel systeem met uber-specs. Makkelijk.
Jammer alleen dat je er dan een speelgoed OS als Windows op moet draaien, of Linux waarvoor je een nerd met dikke brilglazen voor moet zijn.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_54425550
Macs werken nu eenmaal heerlijk... En dat mensen met windows nu eenmaal alleen maar op specs geilen wisten we al... Probleem is dat het dan ook nooit goed werkt...

Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_54425592
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:39 schreef Jarno het volgende:
Een MacPro is juist enorm economisch ivm andere werkstations, sjappoo.

Als je gewoon een uberpimpegamebak wilt, moet je een Dell 13-in-een-dozijn kopen. Duh. Of een console.
Kevin of McKillem is de naam.
En 13 in een dozijn? Al die macs zijn niet hetzelfde wil je zeggen. Een pc uniek maken moet je toch echt zelf doen.
pi_54425613

zoek de DELL-bezitters (tip: dat zijn die drie mensen die stiekem op de laptop van hun buurman/vrouw zitten te kijken )
pi_54425616
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:47 schreef DutchErrorist het volgende:
Macs werken nu eenmaal heerlijk... En dat mensen met windows nu eenmaal alleen maar op specs geilen wisten we al... Probleem is dat het dan ook nooit goed werkt...

Hapklare onzin. Mijn pc werkt minstens zo goed zoniet beter als dat g5 grapje in de OP.

Voor een fractie van de centen.
  woensdag 7 november 2007 @ 11:50:37 #21
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_54425636
Mac > PC. Tuurlijk het is wat duurder, maar het OS is perfect afgestemt op de hardware. Het draait soepel en je hebt er minder gefuck mee.

Ow en OS-X is tegenwoordig 100% UNIX gecertificeert
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_54425650
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:50 schreef Ps2K het volgende:
Mac > PC. Tuurlijk het is wat duurder, maar het OS is perfect afgestemt op de hardware. Het draait soepel en je hebt er minder gefuck mee.

Ow en OS-X is tegenwoordig 100% UNIX gecertificeert
PC heb ik ook geen gefuck mee.
  woensdag 7 november 2007 @ 11:51:42 #23
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_54425661
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:45 schreef Jarno het volgende:

[..]

Jammer alleen dat je er dan een speelgoed OS als Windows op moet draaien, of Linux waarvoor je een nerd met dikke brilglazen voor moet zijn.
Maar zet niet je firewall aan want je apps nokken ermee, en zet hem liever helemaal niet aan want je HD gaat stuk!

Oh en upgrade niet naar 10.5 want dan krijg je een BSOD.

maar verder is het fijn op het moment hoor .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_54425672
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:48 schreef McKillem het volgende:

[..]

Kevin of McKillem is de naam.
En 13 in een dozijn? Al die macs zijn niet hetzelfde wil je zeggen. Een pc uniek maken moet je toch echt zelf doen.
Nou goed, speciaal voor jou dan nog een keertje:

http://www.theinquirer.ne(...)l-on-mac-pro-pricing

Eerlijkheid gebied te zeggen dat dit een link uit 2006 is, vlak na de intro van de Mac Pro en dat de Mac Pro nu redelijk overdue is voor een update. Maar dat Apple dus duur zou zijn, is pertinente onzin. Er zitten geen consumer cpu'tjes in he?
  woensdag 7 november 2007 @ 11:52:40 #25
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_54425690
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:50 schreef Ps2K het volgende:
het is wat duurder
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten