Maar wel elementen die een lage of hoge output hadden sowieso ? HEeft nog steeds niks met actief/passief te makenquote:Op donderdag 8 november 2007 17:49 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Alsof ze ten tijden van de Marshall JTM-45 al actieve gitaren hadden?
quote:Op donderdag 8 november 2007 17:50 schreef Cynic het volgende:
[..]
maar wel elementen met hoge en lage output
wijsneusquote:Op donderdag 8 november 2007 17:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Maar wel elementen die een lage of hoge output hadden sowieso ? HEeft nog steeds niks met actief/passief te maken
Nee, dat betekent enkel, zoals Dribbel_ probeerde uit te leggen, te maken met over het instrument passief of actief is. Een passieve gitaar is altijd passief, waar je hem ook in propt. Sommige actieve gitaren hebben een switch om de 9V toevoer van de batterij uit te zetten om dat te switchen tussen passief of actief, maar daar heb je echt geen reet aan mbt je amp. Als je wilt switchen tussen clean en minder clean moet je de gain aanpassen.quote:Op donderdag 8 november 2007 17:45 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Je hebt een low en een high input. Das dus zeg maar een soort clean of minder clean input (als ik het goed begrepen heb) .
Kan je dat zelf niet?quote:Op donderdag 8 november 2007 17:54 schreef punkjunk het volgende:
Kan iemand mij dan vertellen wat voor geluid mijn tele in de Low-Input geeft?
Kan iemand mij dan vervolgens uitleggen wat voor geluid mijn tele in de High-Input geeft?
Je bedoelt dat je de phase hebt omgedraaid? Ja moet ook, anders zoemt het als de tering.quote:Op donderdag 8 november 2007 17:47 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
3 gewoon in serie en 1 zit in de send/return fxloop
Ik heb ook 1 poot omgedraait dat schijnt minder tone te sucken
Precies zoals net is verteld. MAAR WAT IK DUS AL ZEIquote:Op donderdag 8 november 2007 17:54 schreef punkjunk het volgende:
Kan iemand mij dan vervolgens uitleggen wat voor geluid mijn tele in de High-Input geeft?
Dus eigelijk weet je het zelf ook niet?quote:Op donderdag 8 november 2007 17:57 schreef Cynic het volgende:
Er zit sowieso een volumeverschil tussen de low en high input.
Ik vermoed een vergelijkbare situatie als met mijn bas. Ik heb een passieve bas. Als ik die in de low input doe, dan heb ik volume. Doe ik hem in de high input, dus voor actieve units, dan is hij mega zacht. Doet geen reet dan. That's the difference.quote:Op donderdag 8 november 2007 17:54 schreef punkjunk het volgende:
Hey ik zeg alleen wat ik weet, en wat alle anderen hier nog niet hebben gezegd.quote:Op donderdag 8 november 2007 17:57 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Dus eigelijk weet je het zelf ook niet?
Gasthoe moet hij nou gaan vertellen hoe jouw gitaar klinktquote:Op donderdag 8 november 2007 17:57 schreef punkjunk het volgende:
[..]
In feite geeft Cynic eigen het summum van het verschil weer.quote:Op donderdag 8 november 2007 17:57 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Noouuuu....quote:Op donderdag 8 november 2007 17:59 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hey ik zeg alleen wat ik weet, en wat alle anderen hier nog niet hebben gezegd.
Ga het eens proberen zou ik zeggen?
Ja dat stond er toen ik het postte nog nietquote:
Ik bedoelde het ook niet kwaat ofzoquote:Op donderdag 8 november 2007 17:59 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hey ik zeg alleen wat ik weet, en wat alle anderen hier nog niet hebben gezegd.
Ga het eens proberen zou ik zeggen?
Maar volgens Dribbel_ werk dat dus niet zo en heb je dus 2 keer hetzelfde inputniveau.quote:Op donderdag 8 november 2007 18:01 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Dus, das een mooie functie voor me ab box.
Nou, clean of minder clean. zo bedoelde ik.quote:Op donderdag 8 november 2007 17:59 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Gasthoe moet hij nou gaan vertellen hoe jouw gitaar klinktHigh input heeft wat hij al zegt een iets hoger volume (zo'n 10dB staat er bij die van mij) dus de input gaat wat harder, dus hij overstuurt net dat kleine beetje meer.
Maar wat wil je dan met die A/B box precies doen want nu snap ik het nog niet. ??quote:Op donderdag 8 november 2007 18:01 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ik bedoelde het ook niet kwaat ofzo. Maar die indruk kreeg ik.
Maar dat randje oversturing, dat bedoelde ik dribbel, ik had dat altijd begrepen, dat ie dan eerder gaat oversturen.
Dus, das een mooie functie voor me ab box.
En anders ziet ie er ook erg interessant uit.![]()
"If both inputs are used simultaneously, the levels are the same(both are low)"quote:Op donderdag 8 november 2007 18:03 schreef Cynic het volgende:
[..]
Maar volgens Dribbel_ werk dat dus niet zo en heb je dus 2 keer hetzelfde inputniveau.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |