Eindelijk. Iemand die zich verdedigt is niet meteen de zondebok.quote:"Geweld bij zelfverdediging mag".
` De Tweede Kamer wil dat iemand die
geweld gebruikt om zich te verdedigen
tegen een inbreker of overvaller niet
meteen als verdachte wordt beschouwd.
Dat zou pas moeten gebeuren als blijkt
dat er buitensporig geweld is gebruikt.
De VVD wil het recht op zelfverdediging
in de wet vastleggen.PvdA en CDA vinden
dat niet nodig,omdat er volgens hen al
goede wettelijke omschrijvingen zijn
voor zelfverdediging.
De twee regeringspartijen zijn ook bang
dat een wetswijziging het spelen van
eigen rechter in de hand werkt.De VVD
vindt juist dat een wettelijk recht op
zelfverdediging duidelijkheid schept.
?quote:PvdA en CDA vinden
dat niet nodig,omdat er volgens hen al
goede wettelijke omschrijvingen zijn
voor zelfverdediging.
Ohw? Als je een inbreker een fractuur slaat zonder dat je wéét dat je zoiets gedaan hebt sta je toch echt in het beklaagdenbakje.quote:Op woensdag 7 november 2007 02:15 schreef golfer het volgende:
Wat snap je niet aan:
[..]
?
Waarom zou de wet daarom veranderd moeten worden?
Het recht op zelfbescherming bestaat al lang!
He siliconengeperforeerd mislukt stuk vreten:wat ergens in je hersenshors resideert: lees nog eens.quote:Op woensdag 7 november 2007 02:18 schreef Zyggie het volgende:
Lees je eigen bericht, dwaas.
Dacht het niet. Misschien sta je even in het verdachtenbankje, maar je wordt echt vrij gesproken.quote:Op woensdag 7 november 2007 02:35 schreef static het volgende:
Ohw? Als je een inbreker een fractuur slaat zonder dat je wéét dat je zoiets gedaan hebt sta je toch echt in het beklaagdenbakje.
Nee joh, dat was toch zo dat die man dronken het huis van zijn buurman in was gegaan en dat hij toen is opgepakt door de politie? Toen waren de buren niet thuis en heeft die dronken vent een raampje ingeslagen en is hij naar binnen gegaan waarna hij later heel droog zei dat hij de inrichting al niet zo erg herkendequote:Op woensdag 7 november 2007 02:43 schreef tong80 het volgende:
Was toch een jaar geleden dat iemand werd doodgeslagen omdat ie dronken zijn sleutel vergeten was en bij de buren naar binnen wilde gaan ?
Moet je maar niet teveel zuipen, dan loop je namelijk het risico domme dingen te doen.quote:Op woensdag 7 november 2007 02:43 schreef tong80 het volgende:
Was toch een jaar geleden dat iemand werd doodgeslagen omdat ie dronken zijn sleutel vergeten was en bij de buren naar binnen wilde gaan ?
met een opblaashamertje een inbreker slaan, zodat hij je neer kan steken?quote:Op woensdag 7 november 2007 02:15 schreef golfer het volgende:
Wat snap je niet aan:
[..]
?
Is hij ook niet automatischquote:Op woensdag 7 november 2007 02:11 schreef static het volgende:
[..]
Eindelijk. Iemand die zich verdedigt is niet meteen de zondebok.
Fout.quote:Op woensdag 7 november 2007 05:27 schreef Joy_Division het volgende:
Mee eens dat het veranderd moet worden. Zoals het nu is moet je eerst netjes een inbreker vragen je huis te verlaten voordat je erop in beuken mag.
Nee.quote:Op woensdag 7 november 2007 06:25 schreef Het_hupt het volgende:
Als de politie bij thuis komt en er ligt een inbreker bij jou op de vloer, en een knuppel, of braadpan onder je bed, ga jij met de juten mee.
Niet de inbreker![]()
Bij mij ligt die knuppel dan niet meer onder mijn bed.quote:Op woensdag 7 november 2007 06:25 schreef Het_hupt het volgende:
Als de politie bij thuis komt en er ligt een inbreker bij jou op de vloer, en een knuppel, of braadpan onder je bed, ga jij met de juten mee.
Niet de inbreker![]()
Ja, dûh. Als je een klap geeft, geef je toch een klapquote:Op woensdag 7 november 2007 02:37 schreef static het volgende:
[..]
He siliconengeperforeerd mislukt stuk vreten:wat ergens in je hersenshors resideert: lees nog eens.
Jurisprudentie is dat als je zelf geweld gebruikt jíj de schuldige bent.
Eens, het zou denk ik wel beter en wellicht ruimer gedefinieerd moeten worden.quote:Op woensdag 7 november 2007 02:15 schreef golfer het volgende:
Wat snap je niet aan:
[..]
?
Bron?quote:Op woensdag 7 november 2007 06:25 schreef Het_hupt het volgende:
Niet de inbreker![]()
Een column, in de Panorama nog wel, lekker betrouwbaar, maar goed het zou best kunnen.quote:Op woensdag 7 november 2007 03:00 schreef Strychnine het volgende:
Ik las toevallig een paar weken terug een column in de Panorama, over een hartpatient die een inbreker betrapte en de inbreker een klap gaf, en in plaats van dat hij een speldje kreeg omdat hij een inbreker (die ook nog eens een bekende van de politie bleek te zijn, een veelpleger dus) had gevangen, werd hij in de cel gegooid wegens poging tot doodstraf.
Echt, mijn kaak lag op de grond toen ik dat las. Het is echt onzin dat mensen jou van alles aan mogen doen, maar als je iets terug doet (met gevaar voor eigen leven zo ongeveer) ben jij de sjaak en wordt je gearresteerd.
Omgekeerde wereld
Daarentegen zie ik het wel gebeuren als ze dit doorvoeren dat mensen vaker iemand op z'n bek slaan en het dan op zelfverdediging gooien en ermee weg komen. Het mes snijdt aan 2 kanten.
Doodstraf voor een inbreker..... Lekker rechtsgevoel heb je.quote:Op woensdag 7 november 2007 08:39 schreef helldeskr het volgende:
Ik ga er echt voor zitten.
De eerste de beste die ik betrap in MIJN huis, zal ik met gevaar voor eigen
leven zo dood mogelijk slaan.
Niemand dwingt hem om in te breken.quote:Op woensdag 7 november 2007 08:40 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Doodstraf voor een inbreker..... Lekker rechtsgevoel heb je.![]()
Een dienst bewijzen voor de gemeenschap en belastingbetaler noem ik dat.quote:Op woensdag 7 november 2007 08:40 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Doodstraf voor een inbreker..... Lekker rechtsgevoel heb je.![]()
Hier ben ik maar gestopt met lezenquote:Op woensdag 7 november 2007 03:00 schreef Strychnine het volgende:
Ik las toevallig een paar weken terug een column in de Panorama, ...............
Nee, dit is ook onzin.quote:Op woensdag 7 november 2007 07:59 schreef RemcoDelft het volgende:
In de VS is het een grondrecht om jezelf en je spullen te verdedigen. Belachelijk dat dat hier niet mag.
Tip voor wie het meemaakt: sla een inbreker helemaal lens, en drop hem 2 straten verder, maar bel vooral geen politie! Dan is het aan de inbreker zelf om aangifte te doen.
begon me af te vragen of er echt zulke mensen nog bestonden, maar toen kwam je bij je Shaggie verhaal en geloofde ik meteen dat ze dus duidelijk nog bestonden.quote:Op woensdag 7 november 2007 08:47 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Niemand dwingt hem om in te breken.
Get offa my property !
En aangezien de meeste van die inbrekers tegenwoordig messen of ander spul bij zich hebben.
Ga ik ervan uit dat ik proportioneel geweld moet gebruiken, alleen is mijn mes groter.
In dit geval een van de 2-handige slagzwaarden aan de muur...
Niemand pakt iets van mij af.
Een keer een junk gehad die wilde een shaggie van mij rollen, was ik gelijk de helft van mijn shag kwijt.
Kijk, dan doe je het zelf.... bonk !... enkeltje eerste hulp met een gebroken kaak.
Uurtje op politie buro gezeten, heengezonden met de harteljke groeten van oom agent.
Als je het vraagt mag je alles van me hebben, maar waag het niet om het zelf te pakken..
Dan gaat bij mij het licht uit, en loopt het slecht af.
Jaaa, laten we de VS als voorbeeld erbij gaan halen. Iedereen een shotgun onder bed en een doorgeladen 9mm onder het kussen. Dat zijn de oplossingenquote:Op woensdag 7 november 2007 07:59 schreef RemcoDelft het volgende:
In de VS is het een grondrecht om jezelf en je spullen te verdedigen. Belachelijk dat dat hier niet mag.
Tip voor wie het meemaakt: sla een inbreker helemaal lens, en drop hem 2 straten verder, maar bel vooral geen politie! Dan is het aan de inbreker zelf om aangifte te doen.
quote:Op woensdag 7 november 2007 09:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Een dienst bewijzen voor de gemeenschap en belastingbetaler noem ik dat.
Beetje off toppic?quote:Op woensdag 7 november 2007 09:45 schreef RemcoDelft het volgende:
http://www.dumblaws.com/laws/international/netherlands/
It is legal to smoke pot, buy it, or have less than 5 grams with you.
Prostitution is legal but the prostitutes must pay taxes like any other business.
Ik denk dat jij gewoon verkracht wordt in zo'n geval, staan oost-europeanen bekend omquote:Op woensdag 7 november 2007 09:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
De eerste de beste inbreker die bij mij binnenkomt krijgt gratis een oneervol begrafenis ergens in een verloren hoekje op mijn grondstuk.
'En nu pijpen kreng.'quote:Op woensdag 7 november 2007 09:53 schreef Re het volgende:
een studiegenootje heeft zo eens alle tanden uit zijn vriendin (die hem s'nachts wilde verrassen) d'r mond geslagen met een honkbalknuppel
Kan het nergens vinden, welk amendement / artikel?quote:Op woensdag 7 november 2007 07:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Laat het denken svp over aan anderen die wat meer verstand hebben.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:14 schreef Xith het volgende:
[..]
Ik denk dat jij gewoon verkracht wordt in zo'n geval, staan oost-europeanen bekend om![]()
En jij volkomen terecht een enkeltje gevangenis.quote:Op woensdag 7 november 2007 09:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
De eerste de beste inbreker die bij mij binnenkomt krijgt gratis een oneervol begrafenis ergens in een verloren hoekje op mijn grondstuk.
Geweldig plan! Laten we voor eigen rechter gaan spelen. Er is niet voor niets een rechtsstaat.quote:Op woensdag 7 november 2007 07:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |