abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54590368
Wij hebben geen problemen gehad met luierbroekjes voor ongelukjes en wat supernanny ook zegt, een potje meeslepen naar een bruiloft is niet helemaal mijn ding (hebben we wel meegemaakt). Met wat uitleg dat je in een auto geen wc hebt ging dat allemaal prima.
  woensdag 14 november 2007 @ 00:04:22 #127
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_54590474
Owjah luierbroekjes bestaan natuurlijk ook nog. Kunnen we ook nog proberen. Al wordt dat ook afgeraden door Supernanny Ik zie mezelf ook echt geen potje meeslepen overal naartoe En naar de supermarkt al helemaal niet Dan gaan we wel tussen 2 plasjes in ofzow
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 14 november 2007 @ 09:01:53 #128
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54593913
ik stippelde gewoon een route uit die langs toiletten gaat. (en die wist ik nog goed, want toen ik zwanger was had ik dezelfde route nodig )
Albert Heijn heeft een klantentoilet, de hema ook, en als je vraagt in een winkel en het even uitlegt mogen kinderen vaak best even plassen.

En met die zekerheid bleek het eigenlijk nooit nodig.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54594302
quote:
Op woensdag 14 november 2007 00:04 schreef texelonia het volgende:
Owjah luierbroekjes bestaan natuurlijk ook nog. Kunnen we ook nog proberen. Al wordt dat ook afgeraden door Supernanny Ik zie mezelf ook echt geen potje meeslepen overal naartoe En naar de supermarkt al helemaal niet Dan gaan we wel tussen 2 plasjes in ofzow
En je kunt bij de hema zinderlijkheids broekjes halen. Zijn gewone onderbroeken maar vangen wel iets op zeg maar. Dan heeft ie toch een gewone onderbroek aan.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_54594347
Ik wacht eerst maar even met naar buiten gaan zonder luier tot Morris het poepen op de wc ook onder controle heeft. Gisteren ging het bijna goed

En 's nachts? Hoe gaan we 's nachts oefenen dan? Is het eerst 5x het bed nat plassen? Of gaat dat ook vrij snel goed?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 14 november 2007 @ 09:35:10 #131
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54594384
's nachts is hier ook nog steeds een issue..

Saskia heeft 's morgens zo'n onwijs zware luier.. we hebben een paar keer geprobeerd om om een uur of 11 wakker te maken, maar dan was de luier al hartstikke zwaar..
Geen idee hoe we dat aan moeten gaan pakken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 14 november 2007 @ 09:53:59 #132
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_54594678
quote:
Op woensdag 14 november 2007 09:28 schreef MeNicole het volgende:

[..]

En je kunt bij de hema zinderlijkheids broekjes halen. Zijn gewone onderbroeken maar vangen wel iets op zeg maar. Dan heeft ie toch een gewone onderbroek aan.
Heb je die ook in boxershorts?
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 14 november 2007 @ 09:58:50 #133
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_54594779
Noah had vanochtend een droge luier En dat terwijl ie redelijk laat wakker was (half 9) en daarna nog 3 kwartier bij mij in bed tv heeft gekeken. Daarna dus pas de luier uit die droog bleek te zijn, en meteen op potje geplast
©Dumbo
pi_54594793
quote:
Op woensdag 14 november 2007 09:53 schreef texelonia het volgende:

[..]

Heb je die ook in boxershorts?
Neeej
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 14 november 2007 @ 09:59:53 #135
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54594806
Hier was het gewoon vaak een droge luier, dus makkelijk om te proberen die weg te laten 's nachts. En we hebben haar soms wel wakker gemaakt en soms riep ze zelf. Nu plast ze soms wel 's nachts en dan roept ze ons dus, maar meestal plast ze helemaal niet meer 's nachts.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 14 november 2007 @ 10:01:27 #136
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54594827
Oh ja, Maria was gistermiddag na het slapen nog noiet lekker, maar tegen het avondeten voelde ze zich wel veel beter weer. Gelukkig. Gisteravond nog maar sinaspril gegeven, ze was erg warm. En de nacht ging goed. Fijn.

Ik heb ook zetpillen in huis inderdaad, maar Maria vindt dat echt rot, volgens mij.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 14 november 2007 @ 10:18:31 #137
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54595131
Hmmmmm...
Ik ga hier ook de stickermethode eens proberen bij Hanne.. Ik weet namelijk dat ze het al lang kan.
Ze heeft het vorig jaar al eens geprobeerd en in principe als ze geen luier omheeft houd ze het ook netjes op.

Hanne had toen iets raars en we dachten zelfs aan blaasontsteking maar dat was niet het geval Ze wil alleen om één of andere reden niet op het potje, ze vind het maar een stom ding. Ik heb al wat geprobeerd dat ding op te leuken maar ze vind dat een luier het werk ook prima doet.
Dat ze niet op de wc durft dat snap ik wel een beetje, we hebben zo'n hele hoge. Een gewone wc is voor zo'n uk al hoog dus deze zal dan wel heeeeel hoog lijken.

Ik ga 't eens proberen. Het lijkt nu dat ze er gewoon geen zin in heeft en een luier wel gemakkelijk vind.
Ze kan het namelijk wel.
Maar wil ze nu alsnog niet dan is ze er gewoon nog niet aan toe.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_54595370
Wat leuk al die potjesperikelen!
Sara is er niet echt mee bezig, soms plast ze op het potje, zelfs al een keer 2 weken achter elkaar gehad, maar nu is ze er weer helemaal klaar mee.

Ontbijten jullie kids ook zo slecht? Sara is normaal een redelijk goede eter maar ontbijt zelden. Ze wil dan alleen maar wat drinken en verder niets. We smeren altijd een boterhammetje om toch te proberen, maar pas tegen 10:00 krijgt ze honger. Pap hebben we ook nog geprobeerd maar daar wil ze niets van weten.
Ze vond papa's muesli met yoghurt ook een tijdje lekker 's morgens, maar dat nu ook niet meer.
Op zich heb ik er niet zoveel problemen mee, ze eet vaak tegen 10:00 thuis wel een broodje of op 't kdv eet ze dan 3 stuks fruit. Lunchen gaat altijd goed, soms wel 3 boterhammen! En tussendoortjes (cracottes vaak) eet ze ook goed.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 14 november 2007 @ 11:06:33 #139
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_54596062
Fuente, Melvin heeft ook een periode gehad dat hij 's ochtends slecht at. Tegenwoordig eet hij weer als een bouwvakker 's ochtends.

Melvin is 's nachts ook nog niet zindelijk. Regelmatig heeft hij een droge luier 's ochtends, maar net zo vaak is die luier vol. Ik kreeg de tip om hem te laten plassen als ik zelf naar bed ga, maar ik vind het zo zielig om hem wakker te maken daarvoor.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  woensdag 14 november 2007 @ 12:39:57 #140
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54598310
Bram is al een jaar 's nachts droog..
Besloot op een dag "te groot"te zijn voor een luier overdag. dat ging twee weken goed, daarna was een luier toch wel erg makkelijk.

Nu dus met stickervellen gedaan. 20 stickers per briefje, is een klein kadootje, elke plas of poep één, klein beetje in onderbroek is al géén sticker meer (ja, hij wordt denk ik advokaat alles moet je dichttimmeren)
en na 5 volle vellen een groot kado (relatief dan)
en dat werkte heel goed. hij heeft nu net zijn 5e vel vol en is op één al twee ongelukjes per week gewoon zindelijk. (en houdt meteen ook héél lang zijn plas op..)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54600166
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 23:27 schreef texelonia het volgende:
Maar dan neem je een 'travel-potty' mee. Tja eh... bestaan die dingen in NL? Ik heb er echt nog nooit van gehoord.

Op de site van het rietje : www.hetrietje.nl staat bij het linkje hygiene een potty on the go. Ook ideaal voor op vakantie als je lange auto ritten moet maken.
http://www.hetrietje.nl/contents/media/Potette_groot_kl.jpg
pi_54600922
Dus ik had vandaag wel bij bix naar de wc moeten gaan
  woensdag 14 november 2007 @ 16:30:11 #143
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54604137
Ik ben met mijn dochter mee naar ballet geweest En het was leuk! En ze deed zo enthousiast mee. Dat was echt leuk. Ze is echt de kleinste van de groep, er zitten ook kinderen bij die al zes jaar oud zijn. Dus dat is een groot verschil. Maar ze doet leuk mee en ze heeft zelf helemaal niet door dat die andere kinderen groter zijn Toen de les begon ging de juf met alle kinderen in een kring zitten en mochten ze iets doen en vertellen. Jolie vroeg zomaar of ze mocht beginnen Dat ben ik echt niet van haar gewend, op de peuterzaal is ze bijvoorbeeld best vaak verlegen of als laatste aan de beurt omdat ze of zit te dromen of niet zo goed durft. De juf stond er ook van te kijken want die kent ook alleen maar dat meisje dat altijd zo braaf bij de grote mensen zit te kijken en soms mee doet maar altijd afwachtend.
Leuk en u merkt, ik ben trots nou ja dat was ik al natuurlijk maar ik vind het echt fijn om mijn dochter zo te zien. D'r act bestond trouwens uit huppelen en draaien om de kring met kinderen heen. En ze sloot af met een buiging

En één foto van de vriendinnen samen. Twee jaar verschil maar toch nog even samen op ballet en nu spelen ze hier weer de hele middag samen. Ze zouden toch een keer genoeg moeten hebben van elkaar, ze spelen al drie middagen per week samen. Maar het blijft leuk

woensdag 14 november 2007 @ 16:34:09 #144
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54604236
Wat leuk
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 14 november 2007 @ 16:36:57 #145
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54604320
Wat leuk! fijn dat ze zich zo thuis voelt op ballet.!

en mag ik als jongensmoeder even weemoedig zuchten bij zo'n schattig roze balletpakje
  woensdag 14 november 2007 @ 16:47:05 #146
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54604587
Ja he, het is denk ik ook wel goed voor d'r. En ik vond het leuk om het te zien vandaag. Ik ken het wel van haar, dat ze zo open is en lekker bezig. Maar dat is eigenlijk vooral thuis of bij de oppas. Fijn om het een keer zo in het openbaar te zien!

Dat mag debuurvrouw, dat mag. Is ook leuk vind ik.Gelukkig zag Jolie de overdreven glitterballetpakken niet bij H&M anders hadden we daar weer over mogen discussieren Net als over de My Little Pony maillot, die ze niet krijgt
  woensdag 14 november 2007 @ 16:50:30 #147
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54604692
is een heel andere wereld dan die van Spiderman...
  woensdag 14 november 2007 @ 16:51:29 #148
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54604726
quote:
Op woensdag 14 november 2007 16:36 schreef debuurvrouw het volgende:
en mag ik als jongensmoeder even weemoedig zuchten bij zo'n schattig roze balletpakje
Oeh, ik zucht even mee... Wat ontzettend aandoenlijk...
En met recht trots hoor LB!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 14 november 2007 @ 17:07:42 #149
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54605117
Spiderman ai!

Overigens zitten de twee zoons van een vriendin van mij ook op ballet en dat is heel leuk. Ik heb één keer een les van ze gezien en dat was echt op jongens van die leeftijd gericht. Ze zijn zeven en acht, of iets in die richting Ze waren vooral in de weer met stokken en stampen en rennen op de muziek. Ook wel wat techniek en kracht maar echt leuk voor van die jongens. Je krijgt er geen roze pakjes bij maar op ballet kunnen ze
  woensdag 14 november 2007 @ 17:10:20 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54605184
Jolietje! Echt om op te vreten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')