abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 november 2007 @ 11:13:27 #1
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54400401
Het peutertopic [2-4 jaar] deel 13


ik gooide m dicht....
ff kijken of ik nog iets bijzonders moet met de OP. Maar hier verder dus....

Peuters

20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
17 maart 2004: Bram, zoon van debuurvrouw
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
14 mei 2004: Jenthe, dochter van Jepali
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
31 december 2004: Randy, zoon van Mammietje
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna


kind ertussen geknutseld...

[ Bericht 45% gewijzigd door Lois op 20-11-2007 20:30:35 ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 6 november 2007 @ 11:17:14 #2
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54400499
misschien kan een van de modjes even kijken naar mijn fröbelwerk? alvast dank...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54402660
Ze eet de mandarijntjes soms op, maar ze vind het leuker om ze te pellen

Momenteel zitten wij ook in een fase. Eten is bagger, luisteren.. wat is dat.. dreinen dreinen dreinen als ze dr zin niet krijgt.
Moet iets van een strafplekje gaan verzinnen maar aangezien we in de gang aan het verbouwen zijn is dat lastig. Ik wil ook neit dr kamer daarvoor gebruiken anders gaat ze dalijk dr kamer/bed associeren met straf... Iemand tips??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:04:42 #4
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54403165
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:43 schreef Vicky het volgende:
Ze eet de mandarijntjes soms op, maar ze vind het leuker om ze te pellen

Momenteel zitten wij ook in een fase. Eten is bagger, luisteren.. wat is dat.. dreinen dreinen dreinen als ze dr zin niet krijgt.
Moet iets van een strafplekje gaan verzinnen maar aangezien we in de gang aan het verbouwen zijn is dat lastig. Ik wil ook neit dr kamer daarvoor gebruiken anders gaat ze dalijk dr kamer/bed associeren met straf... Iemand tips??
de supernanny doet dan een stoel ofzo als strafplek...Geen idee of het werkt, ik kies toch altijd voor de gang..
meer ook omdat ik dan vaak kwaad ben en betreffende kind even uit mijn gezichtsveld moet...
Maar bij gebrek aan een gang is misschien een stoel iets? of een hoek? persoonlijk lijkt me dat niks, een hoek...

nou, daar heb je wat aan .
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:21:04 #5
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54403530
Wij hebben idd ook de gang als strafplek En Ambertje kan idd doordraven als ze iets graag wil. KOEKIE!!!

Robin is zaterdagavond voor het eerst uit logeren geweest en dat ging prima! We kregen lekkere dikke knuffels toen we hem weer op gingen halen

Oevr een klein uurtje moeten we op het CB zijn, ben benieuwd wat ons vandaag weer te wachten staat
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_54403604
hou op over KOEKIE.. nog ff en ze verandert zelf in een koekie...

Vanmorgen zijn we gaan zwemmen en Robin riep om een koekie. Amber en Robin kunnen elkaar nogal naapen dus Amber begon ook over koekie en die bleef maar roepen.. ARRGGHH
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:38:19 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54403973
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 11:17 schreef debuurvrouw het volgende:
misschien kan een van de modjes even kijken naar mijn fröbelwerk? alvast dank...
Ik vind 't prachtig.
Heb alleen het linkje naar het vorige topic veranderd. FOK! maakt er namelijk zelf al netjes de TT van, dus je hoeft dat niet zelf te construeren met url= etc.
***
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:41:03 #8
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54404037
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 13:38 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik vind 't prachtig.
Heb alleen het linkje naar het vorige topic veranderd. FOK! maakt er namelijk zelf al netjes de TT van, dus je hoeft dat niet zelf te construeren met url= etc.
superb! en weer wat geleerd
toch bedankt voor het kijken...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 6 november 2007 @ 16:42:11 #9
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54407987
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:43 schreef Vicky het volgende:
Ze eet de mandarijntjes soms op, maar ze vind het leuker om ze te pellen

Momenteel zitten wij ook in een fase. Eten is bagger, luisteren.. wat is dat.. dreinen dreinen dreinen als ze dr zin niet krijgt.
Moet iets van een strafplekje gaan verzinnen maar aangezien we in de gang aan het verbouwen zijn is dat lastig. Ik wil ook neit dr kamer daarvoor gebruiken anders gaat ze dalijk dr kamer/bed associeren met straf... Iemand tips??
Bij ons is 'de gang' de badkamer. Misschien een idee?
  dinsdag 6 november 2007 @ 17:14:07 #10
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54408711
Nou, de schade bij het CB 89 cm en 15,0 kg. Een "pittig" gewicht, maar de verhouding wordt steeds beter. Geen gemiep over het feit dat hij nog met slapen een speen heeft, terwijl me met 1 jaar was verteld dat hij er absoluut a la minuut van af moest Verder is Robin weer helemaal goedgekeurd, dus we hoeven pas weer over een jaar terug te komen
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  dinsdag 6 november 2007 @ 19:33:25 #11
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_54411762
Iemand nog tips voor hoe om te gaan met een vreselijke uitprobeerpeuter (behalve een flinke rol behang)? Ik vind het heel naar om toe te geven maar ik vind mijn eigen kind op dit moment helemaal niet leuk. Hij luistert niet, is brutaal, gooit en smijt met alles wat ie tegenkomt en als ik hem op z'n donder geef dan lacht hij me midden in mijn gezicht uit. Ik weet het echt zo onderhand niet meer.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_54412096
M@x hier helpt het strafkrukje goed, ik waarschuw 2 x, 3e keer is strafkruk. Op de gang, kan ik haar zien en horen maar ze kan niets doen (zoals spelen op der kamer). En als ze niet luistert wanneer ze bijv aandachtig kijkt naar een tekenfilm, dan zet ik die uit voor straf.
  Jubileum moderator dinsdag 6 november 2007 @ 20:04:34 #13
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54412474
M@x wat mij ten eerste heel goed door deze periode heeft geholpen is begrijpen waarom je peutermonster lacht. Ze lachen je nl niet uit, maar ze lachen in de hoop dat jij meegaat lachen en je zo minder boos bent. Ze vinden boos heel erg eng, en ze lachen eigenlijk in de hoop dat het aanstekelijk is omdat ze geschrokken zijn.
Ik heb dat ooit op een pedagogische cursus gehoord en dat heeft mij door heel veel moeilijke momenten heen geholpen.
Daarnaast is het gewoon een kwestie van volhouden van de grenzen, want daar heb je straks alleen maar meer plezier van. Het is een vervelende fase, soms een lange fase, maar hij gaat echt over. Het is een kwestie van consequent grenzen aan blijven geven en daarna heb je tijdenlang een modelkind, echt!
Sterkte
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 6 november 2007 @ 20:11:07 #14
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54412655
Wat hier óók heeft geholpen, behalve een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lange adem, is omkeren van aandacht geven.
Ik betrapte mijzelf dat ik het wel lekker rustig vond als Bram aan het spelen was. deed ik ook wat voor mijzelf. Tot ie ging klieren, rellen, etteren en drammen. Dan werd ik boos, hij ook, en tataaa weer een aanvaring. En zijn gedrag werd slechter en slechter. tot het punt dat we de hele dag in de clinch lagen.
Toen ben ik echt enorm over mijzelf heen gestapt. Ben bij hem gaan zitten toen hij lekker speelde en gaf aandacht aan leuk en gezellig gedrag.( in het begin was dat heel weinig, maar toch...) Dat geklier enzo ben ik gaan negeren. en eigenlijk vrij vlot keerde het allemaal om. Nu kan ik ook gewoon zeggen: ik doe wat voor mijzelf ik kom straks weer bij je kijken.
Geen idee of dit voor jou iets is....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 6 november 2007 @ 20:51:16 #15
24188 Belana
kloon van belana
pi_54413796
het is een periode waar we geloof ik allemaal doorheen moeten m@x. zo herkenbaar, dat niet leuk vinden van je eigen kind, heel naar is dat. wat lois zegt is heel erg waar. en hier helpt rustig blijven. vooral rustig blijven.
en wat hier heeft geholpen is : "ga maar even op de trap zitten nadenken over waarom je daar moet zitten" en dan ook vragen daarna waarom en pas er af laten komen als ie het "goeie" antwoord heeft gegeven. ze weten het namelijk best wel. dit is een tip die ik kreeg van iemand. het maakt dat hij ook echt even stil staat erbij en ik vind het prettiger, "nuttiger" voelen dan alleen maar op de trap zitten.
maar het is een rot periode en dat is het. hier heeft het vrij lang geduurd, maar dat kwam ook door de geboorte van ezra er tussen door denk ik. Inmiddels gaat het veel beter.
sterkte ermee! en schrijf het maar van je af, je kunt je misschien mijn wanhoop soms ook nog wel herinneren.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 6 november 2007 @ 21:15:23 #16
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54414455
Hier is die fase pas net voorbij geloof ik en kampen we nog af en toe met de naweeen..
Doorbijten, aan je grenzen vast blijven houden, consequent blijven, etc, etc.. je kent ze allemaal wel Komt natuurlijk voor Kai ook nog de scheiding bij en de hele nieuwe situatie die daaruit ontstaat.. die moet natuurlijk ook uitgetest worden..

Ooit wordt het beter.. echt waar
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54414710
weinig aan de bovenstaande tips toe te voegen, maar ook hier herkenning hoor m@x, het hoort er gewoon bij en gaat inderdaad gelukkig ook weer voorbij. ik merk dat ik er door die ervaringen met Piet bij Anna nu heel anders in sta. bij Piet trok ik het me ook veel persoonlijker aan, nu kan ik er heel anders naar kijken. en dan nog weet ze me soms aardig tot wanhoop te drijven! sterkte ermee!
  dinsdag 6 november 2007 @ 21:50:30 #18
24188 Belana
kloon van belana
pi_54415568
Ik ben met liam vandaag naar de homeopaat geweest, 1,5 uur lang zitten praten over Liam, wie hij is, hoe hij reageert op dingen etc. daar komt dan een bepaald type uit, in zijn geval "mercurius" en aan de hand daarvan wordt een middel erbij gezocht. dat wordt ook nog eens soort van getest via een apparaat. dit is de zeeeer vereenvoudigde weergave van een hele enerverende ervaring. Liam heeft vanmiddag bij haar 2 korreltjes gekregen, opgelost in water, waar hij 1 slok van mocht nemen. binnen een paar minuten was er reactie, hij werd heel rustig en gaf toe aan zijn vermoeidheid. Dit ene slokje gaat een aantal weken werken, en dan zal de eerste week er een heftige reactie plaatsvinden, een verergering van een aantal dingen die bij hem horen. Dit hebben we al gemerkt, vlak na het eten werd hij super super druk. wel rustig gaan slapen, maar net werd hij wakker, overstuur en badend in het zweet. (het zweten was 1 van de kenmerken van zijn type)
dit zijn dingen die ik allemaal moet gaan bijhouden in een dagboekje.
als het goed is gaat hij na de heftige reactie de rust tegemoet, allerlei dingen zullen beter gaan. na verloop van tijd zal het dan ineens weer minder gaan en dan moet ik haar bellen en in overleg de 2e keer een korreltje geven. dit zal resulteren in een definitief effect. in december heb ik dan weer een afspraak bij haar.
het voelde allemaal heel goed en gezien Liam's reactie erop nu al denk ik dat het genoeg doet en gaat doen. ik heb er vertrouwen in
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 6 november 2007 @ 21:55:28 #19
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54415742
Klinkt goed Belana! Wat een reactie hè, ik verwonder me er altijd over. Ben heel benieuwd hoe het hem verder zal vergaan op de korrels. Hopelijk gaat het hem gauw de zo gewenste nachtrust opleveren. Veel succes ermee!
Zie trouwens alweer een overeenkomst met onze "waakhond" hevig zweten in zijn slaap...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 6 november 2007 @ 21:59:28 #20
24188 Belana
kloon van belana
pi_54415843
jij kende de homeopatie dus al begrijp ik debuurvrouw?
ja, wat een overeenkomsten he!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 6 november 2007 @ 22:02:42 #21
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_54415943
Fijn Belana, dat je er vertrouwen in hebt. Ik weet nooit helemaal wat ik er van moet denken, maar als jij nu al een duidelijke reactie ziet zal het wel echt iets doen.

M@x, ik herken je wanhoop. Het wordt minder, maar daar heb je nu even niks aan. Wat Lois zegt vind ik wel heel raak.

Nou, Job's eerste ochtendje school schijnt redelijk goed te zijn gegaan. Volgens de juffrouw vond hij het leuk en heeft hij zich heel goed gedragen. Volgens Job was er niks leuk en heeft hij zich helemaal niet goed gedragen . We kiezen er maar voor om de juf te geloven.
Hij mocht naast Katja zitten en Katja heeft ons verteld dat Job gekleid heeft en dat hij daar wel plezier in had. Volgens Job heeft hij helemaal niks gedaan, alleen maar op zijn stoel gezeten . Gelukkig dus dat we wat objectieve getuigen hebben.
Morgen moet hij weer en dan gaat hij ook wennen bij de BSO en moet hij mee met de bus. Katja gaat op woensdag niet naar de BSO, dus dat wordt logistiek nog een lastige operatie. We halen Katja op van school en dan mag Job niet mee naar huis, maar moet naar de BSO. Dat vraagt natuurlijk om moeilijkheden morgen, maar goed...
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 6 november 2007 @ 22:02:51 #22
24188 Belana
kloon van belana
pi_54415948
een aantal van de dingen van zijn type: veel praten, veel vragen, veel willen leren, overal even aanzitten, geen moment stil staan op dezelfde plek, nooit lang met 1 ding bezig, boosheid, zweten, slecht slapen, wijs voor de leeftijd, hangen aan mama en veel bevestiging nodig van mama, pfff, dat zijn er zo een paar die me het meest bij zijn gebleven
stormy waters...
sailin'
  woensdag 7 november 2007 @ 09:02:49 #23
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54422516
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 22:02 schreef Belana het volgende:
een aantal van de dingen van zijn type: veel praten, veel vragen, veel willen leren, overal even aanzitten, geen moment stil staan op dezelfde plek, nooit lang met 1 ding bezig, boosheid, zweten, slecht slapen, wijs voor de leeftijd, hangen aan mama en veel bevestiging nodig van mama, pfff, dat zijn er zo een paar die me het meest bij zijn gebleven

dit is haast eng.
*verzekering gaat regelen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 7 november 2007 @ 09:05:37 #24
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54422545
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 21:59 schreef Belana het volgende:
jij kende de homeopatie dus al begrijp ik debuurvrouw?
ja, wat een overeenkomsten he!
ja, maar van mensen om me heen. Mijn moeder is eigenlijk van een soort monster veranderd in een aardig iemand. ( hai mam)
maar zoals gezegd, wij moeten het nu zelf betalen. En daar zijn de problemen nu niet "groot genoeg"voor.
Heb zelf ineens heel erg allergie. Dat lijkt me ook wel fijn via homeopatie op te lossen
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54423831
Nou vanmorgen zijn we met Sara naar de HA geweest. Ze zit nog steeds vol en haar oortje loopt ook al weer een tijd. We hebben nou een verwijzing voor een inhalatie allergietest (de voedsel is al eens eerder gedaan en toen kwam er niets uit). Ze heeft slijm boven in d'r luchtpijp, dat heeft ze eigenlijk altijd. Haar linkerbuisje valt eruit (ligt al voor in het oor) en haar rechterbuisje (waar het loopoor zit) is niet te zien. We kijken dat een halve week aan, als haar oor dan nog loopt krijgt ze een kuurtje, als dat niet werkt zal het wel een nieuw buisje worden met een oortoiletje. Lekker knudde weer dus, maar gelukkig heeft ze er zelf tot nu toe niet zoveel last van!
Wat de voedselallergie betreft, we moeten gewoon doorgaan zoals nu, dus bijhouden wat ze eet en drinkt en als ze reageert dan elimineren en provoceren.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 7 november 2007 @ 10:32:42 #26
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54423954
ai, das mooi knudde Fuente...

Onze KNO-arts ( kind aan huis zijn we daar) geeft als advies bij looporen gelijk druppelen! niet met een atibiotica maar met oordruppels (die haal ik dan bij de HA) Dit zorgt ervoor dat het buisje doorgankelijk blijft. anders klontert het vocht in het buisje, waardoor er druk opbouwt en het buisje eruit gedrukt wordt.

hiermee heb ik bij de oudste jongens de buisjes ruim een jaar weten te behouden. Vond ik een gouden tip!

Misschien heb je daar in de toekomst iets aan. Voor nu in ieder geval beterschap....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54424173
Naar hoor Fuente, ik hoop dat er uit de test iets komt waar je wat mee kan. Naja eigenlijk hoop ik voor jullie dat ze niet allergisch is maar ik geloof niet dat dat reëel is.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_54424295
Debuurvrouw, thnx voor de tip! 'k Zal het eind van de week even overleggen met de HA, onze KNO arts geeft dus aan dat na 2 weken loopoor er pas gedruppeld moet worden. Altijd handig om het eens anders te proberen

Jelief, waarschijnlijk zal er niets uit de test komen, daar gaan wij iig vanuit, gezien dat de voedseltest negatief was en ze eigenlijk te jong is om goed te kunnen testen. Maar ik hoop dat er wel iets uit komt, zodat er iig wel iets duidelijk wordt. Ik snap wat je bedoelt
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 7 november 2007 @ 11:36:13 #29
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54425267
Deze KNO is trouwens sowieso erg onconventioneel. Ook zwemles zónder oordoppen, en gewoon gáán. Onze jongens kregen van zwemles (gevoelig voor chloor) juist hele nare oorontstekingen. Maar ja, niet leren zwemmen was nog minder een optie.
dus mocht ik zonder tussenkomst van de HA afspraken maken voor gehoortesten enzo. top kerel.!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 7 november 2007 @ 12:17:20 #30
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54426208
Demi (2.5) heeft de hele dag nog geen luier aan gehad, is 2x op het potje geweest en nog geen ongelukjes.

Fuente, beterschap voor Sarah.
pi_54427113
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:36 schreef debuurvrouw het volgende:
Deze KNO is trouwens sowieso erg onconventioneel. Ook zwemles zónder oordoppen, en gewoon gáán. Onze jongens kregen van zwemles (gevoelig voor chloor) juist hele nare oorontstekingen. Maar ja, niet leren zwemmen was nog minder een optie.
dus mocht ik zonder tussenkomst van de HA afspraken maken voor gehoortesten enzo. top kerel.!
Dat mag hier ook, zonder dopjes
Wij hebben gelukkig ook zo'n heerlijke huisarts, veel nieuwe inzichten, dus soms hele andere oplossingen dan standaard. Toen Sara veel eczeem had hebben we veel geprobeerd met zalven die minder belastend waren dan andere zalven. Ging 1 keer mis (veel uitslag) maar uiteindelijk toen wel een goede gevonden.
Zelf vind ik het wel fijn, ook omdat we zelf veel inspraak kunnen hebben (dat er ook echt geluisterd wordt). Heerlijk!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 7 november 2007 @ 13:36:16 #32
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54427989
Wat rot toch, dat vele ziek zijn. Sterkte Fuente.

Jolietje is vandaag voor het eerst naar ballet en ik ben niet mee. Jolie gaat met de dochter van de oppas samen, ik kan één keer per maand mee om Jolie zelf te brengen. Ik vond het eerst wel vervelend maar ze vindt het zo leuk om te gaan dat het goed is zo. Jolie komt sowieso geregeld daar dus ze kent de omgeving en d'r juf al. En ik ben nu vooral zo nieuwsgierig hoe ze het vindt. Ze is eigenlijk nog te jong voor die groep maar ze mag toch meedoen. Ik hoop dat het goed gaat in ieder geval en dat ze vanavond nog zo enthousiast is als toen ik het d'r vertelde En ze is vandaag in onderbroek en hemd, het balletpakje ligt eigenlijk klaar maar dat bewaar ik lekker tot ik volgende week wel zelf met haar kan gaan.
  woensdag 7 november 2007 @ 14:05:44 #33
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_54428737
Wat knap van Demi!

En Luchtbel, goed dat je Jolie naar ballet laat gaan. En dat bewaren van het pakje tot volgende week snap ik helemaal. Ik hoop dat je foto's maakt dan, want kleine meisjes in balletpakjes zijn zo schattig
pi_54429096
Wat goed van Demi zeg!

LB, wat leuk zeg, ballet! Ik vind het zo prachtig, die kleintjes die uitvoerig aan het dansen zijn
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 7 november 2007 @ 21:03:03 #35
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54439312
Nou, ze heeft het leuk gehad hoor Ook meteen lekker meegedaan en niet te klein. En ze heeft me thuis alles uitvoerig verteld en de dingen gedanst. Dus ik heb eigenlijk niets gemist.
pi_54440592
Jolie balletmeisje

Met Morris gaat het best goed allemaal. Het duurde even maar ook hij heeft nu door dat hij op de wc moet plassen Hij wil/kan zichzelf eindelijk eens aan- en uitkleden, smeert zelf een boterham aan tafel, en is zo goed als van zijn speen af 's nachts. Het allerlaatste exemplaar is nu stuk en ik koop geen nieuwe meer. Dat lijkt hij te accepteren. En ook al vind hij het zelf vaak nog handig een klein jommetje te zijn, ik vind hem al een heeeeeele grote jomme
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 7 november 2007 @ 22:39:21 #37
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_54442639
Even stiekem gekeken hoe oud je blauwe snoepje ook al weer was, Snoopy. Ik vond het zo knap wat hij allemaal al kan. Met recht kan je trots op je grote jongen zijn!

Luchtbel, wat leuk dat Jolie het zo naar haar zin heeft. Ik vind haar ook wel een echt dansmeisje in haar uitstraling. Ik zie het echt voor me hoe ze een beetje dromerig meedoet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_54442985
klinkt inderdaad hartstikke groot al, snoop!

Livelink, fijn dat Jobs eerste wen-ochtend zo (relatief) goed gegaan is! ik moet wel erg lachen om die verschillende versies van 't verslag.

LB, wat leuk dat Jolie zo enthousiast is over dat balletten. ik vind 't zo stoer van dr, dat ze dat allemaal al kan!
  donderdag 8 november 2007 @ 06:39:36 #39
24188 Belana
kloon van belana
pi_54448094
fuente, sterkte met Saartje, wat sneu toch!

LB, wat leuk man, ballet! dat past ook helemaal bij haar en verder wat spuug zeg.
KD, wat goed zeg van Demi!
snoopy, komt helemaal goed met die zoon van jou wat kan hij een knappe dingen, zelf brood smeren enzo, dat zie ik Liam niet doen en van de speen af, ik zou dat nog steeds ook zo graag willen maar ik ben zwak
stormy waters...
sailin'
pi_54448096
Hij is juist niet zo heel snel met die dingen hoor
Ik heb een jongetje dat het allemaal wel kan maar er in het algemeen gewoon geen zin in heeft en al snel roept dat papa of mama iets moet doen omdat hij het zelf niet kan. Maar het gaat steeds beter met zindelijk worden, etc.

Soms zie je wat andere kindjes allemaal kunnen en denk je dat je eigen kind dat nooooooit gaat doen en dan inene....
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 8 november 2007 @ 08:59:14 #41
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54448974
Een heel klein jommetje. Oh Snoop, wat lief!!! Dat vindt Juul zichzelf ook héél erg als het zo uitkomt. Wat goed dat hij al die dingen 'inene' kan. Een stoere kerel vind ik het!

En Jolie op ballet! Wat lijkt me dat bijzonder Luchtbel. Zo'n heel groot kind, dat zelf in een ballteklasje zit. Ontroerend gewoon.

Julius heeft een visje getekend. Met oogjes, en een staartje. Zó echt! Ik vind hem heel knap!
  donderdag 8 november 2007 @ 09:02:30 #42
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54449023
quote:
Op woensdag 7 november 2007 12:17 schreef KD-fotografie het volgende:
Demi (2.5) heeft de hele dag nog geen luier aan gehad, is 2x op het potje geweest en nog geen ongelukjes.

Fuente, beterschap voor Sarah.





Goed zeg!
  donderdag 8 november 2007 @ 09:48:58 #43
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54449720
Jeetje zeg, julius al een visje getekend, wat superknap zeg.
Ben met Demi nu zonnetjes aan het oefenen maar de stralen zitten nog her en der.
  donderdag 8 november 2007 @ 09:54:40 #44
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54449808
Ach, bij Juul zit de poep nog her en der zullen we maar zeggen...
  donderdag 8 november 2007 @ 10:00:34 #45
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54449899
het begint er op te lijken dat we de zindelijk-hobbel eindelijk hebben genomen. 100 stickers verder
Ik begon me al zorgen te maken dat ie met een luier naar groep 1 zou moeten
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54451576
KD, wat goed zeg van Demi!!

We hadden vanmrogen weer een cb check-up. Amber weegt nu 13,5 kg en is 87,5 cm lang. Verder was de arts heel tevreden eindelijk!
Daarna zijn we nog even lang de PSZ geweest voor informatie. Ik was Amber meteen kwijt. Die zat te spelen met de zandbak. En toen we naar huis gingen was het ruzie!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_54451954
LB, op school van de week was Jolie ook de hele tijd aan het balletten (schrijf je dat zo?). Zo'n lief gezicht. En Natuurlijk gingen Myrthe en Jurjen haar nadoen, en eindigde het dus in een kluwen kindjes dolgedraaid op de grond, gierend van de lach

Belana, goed dat je naar de homeopaat bent gegaan! Het heeft bij Myrthe ook heel lang heel goed geholpen. Je beschrijving van het Mercurius type komt trouwens ook héél erg overeen met Myrthe. De laatste tijd is ze weer vaak wakker 's nachts, ondanks dat ze bij ons op de kamer ligt toch wel vermoeiend. Dus misschien moeten wij ook maar weer eens terug met d'r. Succes met die eerste week, toch lastig als alles zo dubbelhard opspeelt, maar het gaat echt over, is echt een goed teken als ze er op reageren.
pi_54452017
Goed hoor van Demi en Julius, Myrthe wil nog niet echt op de wc, wel omdat ze het interessant vindt maar ze doet meestal niets, en zonder luier is ze geheid een uur later nat. Nou zit ik er zelf ook niet echt bovenop hoor, als ik er meer aandacht aan zou besteden dan zou het vast beter gaan.

En wat knap van Julius dat hij een visje heeft getekend! Myrthe's vriendinnetje die net zo oud is tekent ook al poppetjes. Myrthe komt nog niet verder dan een hoop gekras en de letter M van mcdonnels...
pi_54454087
Even trots doen hoor:
Gisteren gingen we bloedprikken met Sara. De vorige 2 keren gingen heel goed, maar toch wel weer sneu voor d'r. Dus ik had Sara uitgelegd dat ze een prikje zou krijgen, dat dat een beetje pijn doet en aangewezen waar het prikje kwam. Toen we er eenmaal waren kreeg ze zo'n strakke band om d'r armpje. Stonden allemaal leuke dieren op, dus ik uitleggen wat het allemaal was, en Sara noemde ze dan na. Toen kwam de naald, de prik-mevrouw zei dat ze maar de andere kant op moest kijken, maar ik vind zelf dat ze beter wel kan kijken, dan schrik ze er niet van. Dus Sara keek rustig toe, zei 1 keer 'auw' bij het prikje en toen legde ik haar uit dat er wat bloed in het buisje kwam. Mega interessant vond ze het! Erna kreeg ze een mooie poesjespleister die ze aan iedereen die ze tegenkwam liet zien. Eenmaal thuis heeft ze het de hele dag trots gehad over 'prikjuh, beetje auwww poesjuspeisjuh'. Vond het zo knap dat ze niet gehuild heeft! Ben toch blij dat ik voor deze aanpak gekozen heb, prikjes doen nou eenmaal een beetje pijn, dat mag ze best vooraf weten, kan ze achteraf ook bedenken dat het wel meeviel
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 8 november 2007 @ 14:01:58 #50
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_54454959
Fuente ik denk dat je de juiste aanpak gekozen hebt met het prikje! Wat knap van haar dat ze goed bleef zitten en niet hoefde te huilen zeg! Logisch dat je trots bent!

Vanmorgen moest Tobias ook naar het CB, meneer is 13,1 kilo en 91,5 cm lang! Hij wees keurig alle dingen aan bij de pop die de wijkverpleegkundige vroeg en liet meteen ook maar even zien dat hij geslaagd was voor de ogentest die hij over een jaartje krijgt ze liet de kaart even aan me zien zodat we kunnen oefenen en hij wees/bemoemde meteen van alles
Ik had geen vragen en zij geen opmerkingen, ging helemaal prima. MOest thuis een hele vragenlijst invullen en die zouden we doornemen, maar aan de hand daarvan had ik niet veel opmerkingen.

Hebben ze meestal opmerkingen over Amber, Vicky?

Wat knap dat Julius al iets herkenbaars kan tekenen en Morris al zelf je brood smeren! Demi al op het potje!! Wat een grote meid zeg!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_54455281
quote:
Op donderdag 8 november 2007 11:48 schreef Ladybos het volgende:
Goed hoor van Demi en Julius en Morris
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_54471829
En Morris natuurlijk Maar die is ook al een grote jomme, dus dan verwacht je het gewoon toch ;-)
  vrijdag 9 november 2007 @ 07:40:14 #53
24188 Belana
kloon van belana
pi_54473675
Liam gaat na ons homeopaat bezoek echt door vanalles heen, tot hoge koorts aan toe vannacht, maar hij sliep wel tot kwart voor 7
stormy waters...
sailin'
pi_54474050
Ben benieuwd of het zo doorzet Belana!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 9 november 2007 @ 08:36:09 #55
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54474151
Das lekker Belana!

En ik zag goede resultaten met tekenen, zindelijkheid..

Saskia gaat sinds deze week naar de psz, aangezien ze niet meer naar het kdv gaat. Ze vindt het allemaal maar verwarrend, zeker omdat het in hetzelfde gebouw is. Ze heeft al een paar keer aan de juffen gevraagd waar de bedden zijn, en dat ze gingen opruimen omdat ze bijna opgehaald zouden worden was haar reactie 'Nu al?". Ze zit in dezelfde groep als d'r vriendinnetje en dat is wel heel leuk, vriendinnetje vind 't ook helemaal geweldig dat ze nu zo vaak met Saskia kan spelen Dat wordt nog wat als ze straks tegelijk naar dezelfde basisschool gaan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 9 november 2007 @ 20:52:40 #56
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54491195
Is toch ook allemaal best verwarrend.

En Morris Fijn hoor Snoop, dat het zo gaat nu
pi_54503328
Hier weer eens een poging zindelijkheidstraining. Maar tot nu toe nog niet veel succes. Ik ben hier echt niet zo goed in Eén ongelukje en ik voel me alweer moedeloos. Terwijl Noah is nou ook nog niet zó oud, dus echt haast heeft het niet. En het hoeft al helemaal niet in één keer goed te gaan natuurlijk. Maar als ik na één ongelukje al moedeloos wordt, straal ik daar vast wel iets van uit, en dat werkt al helemaal niet goed waarschijnlijk....

Ze zeggen dat je moet wachten tot je kind eraan toe is. Volgens mij moeten we hier juist wachten tot ik eraan toe ben.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 10 november 2007 @ 13:40:26 #58
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54503624
Ik moet zeggen dat ik er weinig aan heb hoeven doen, Demi gaat al een tijdje na een verschoning op het potje zitten, dan maakt ze een pssstt geluid en dan gaat ze pamper weer aan, gewoon voor de gein dus.
Tot een paar dagen terug, toen plaste ze ineens echt en sindsdien geeft ze dus aan waneer ze moet plassen.

Ik heb er zelf dus eigenlijk niks voor hoeven doen, en hier ook 2x een ongelukje gehad hoor, dan is ze zo druk aan het spelen dat ze geen tijd heeft om naar het potje of de wc te gaan.
pi_54503816
Noah gaat soms mee met mij als ik naar de wc ga. Zodoende wilde hij op een gegeven moment ook af en toe zelf plassen. Dat deden we dan ook gewoon, alleen kwam er nooit een plas. Ook wel eens geprobeerd met een ochtend (toen deed ie nog middagdutjes) geen luier aan, en dan hield ie het soms de hele ochtend op. Dan plaste ie pas als ie een luier aan had. En soms ook gewoon ongelukjes.
Laatst was ie zwemmen met mijn zus, en toen zei ze dat als ie moest plassen dat ie dat moest zeggen want hij kon niet in het zwembad plassen. Op gegeven moment zat ie met zn handen in z'n kruis en m'n zus vroeg of ie moest plassen. Toen heeft ie in de luier geplast.

Hij kán het dus wel, en de wil is er ook wel. Maar als ie op de wc zit gebeurt er nooit iets. Het lijkt wel alsof ie zich dan kan niet kan ontspannen ofzow. Kraan open heb ik al eens geprobeerd, hem alleen op de wc laten zitten zodat ie in zn eentje misschien wat meer kan ontspannen. Maar nee, tot nu toe helpt het allemaal niet.

Maar goed, we zijn pas één dag bezig met deze nieuwe poging, en pas één ongelukje. Dus ik moet het natuurlijk wat meer tijd geven. Het zal vast wel een keer goedkomen. En als dat niet nu is, dan misschien volgend jaar. Pff ik denk dat ik dit maar op briefjes moet plakken door het hele huis ofzow
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_54504940
Wij zijn begonnen met plassen op het potje. Potje voor de tv of in haar kamer met een boekje erbij. En daarna een sticker als beloning. Binnen 2 weken was ze zindelijk en daarna zijn we van het potje over gegaan op de wc, ook met stickers als beloning. Enige keer dat ze nog op het potje plast is als wij nog in bed liggen, daarna kruipt ze weer terug haar bedje in.
  zaterdag 10 november 2007 @ 20:25:33 #61
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54511910
Jolie en ik hebben net samen Kinderen voor kinderen pffffffff gekeken. Samen op de bank voor de televisie, Jolie al in pyjama met een beker thee en een bakje met lekkers. Voor het eerst. Leuheuk! Dat mag nog veel vaker
  zaterdag 10 november 2007 @ 20:48:07 #62
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54512547
Whaaaa! Dat hebben wij EXACT zo gedaan. Echt helemaal zo. En ze genoot ervan, van het speciale.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 10 november 2007 @ 21:01:01 #63
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54512912
Leuk Jolie genoot er ook van. Volgens mij vooral van het idee dat ze nog niet naar bed hoefde na het klaarmaken enzo. En dat terwijl ze normaal eigenlijk pas later naar bed gaat maar daar heeft ze natuurlijk nog geen weet van
pi_54513282
Ah wat leuk zeg, lijkt me heerlijk als Saartje iets groter is
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_54513742
Noah vond het niet leuk. Hij heeft bij het 3e nummer de tv maar uit gezet
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_54520699
wat lief! Volgend jaar zittenwij ook op de bank.
Emma is gisteravond bij haar oma gaan logeren. Haar grote nicht (van 4) was er ook dus dikke pret! Ze had op het kdv een sintmaarten liedje geleerd.
Dus we hebben de lampion maar meegenomen Voordat de deur open ging was ze al aan het zingen maar stopte toen ze haar nicht zag. Uiteindelijk bij oma heeft ze nog even gezongen. "De koeien hebben rokjes" Vanavond mag ze weer zingen bij de andere oma en opa. Langs de deuren doen we volgend jaar wel.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 11 november 2007 @ 09:37:50 #67
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54520861
De koeien hebben rokjes? Huh?

Ik wil nog even wat vertellen, ik wist niet goed of ik het kon plaatsen maar ik doe het toch gewoon. Gister waren we op een verjaardag en er was een meisje van Jolie haar leeftijd. We kennen haar en Jolie ging met haar spelen. Na een tijdje zag ik Jolie een beetje sip kijken, dus ik keek wat er gebeurde. Bleek dat het meisje Jolie probeerde op te jutten om stiekem chips en lekkers van de tafel te pakken maar ik had gezegd dat Jolie niet mocht. Jolie zei dat ook maar dat meisje zei steeds weer 'Doe maar als jou mama niet kijkt, dan doe je de handjes op je rug dan ziet ze het niet. Stiekem doe je het dan.' Jolie moest bijna huilen zag ik dus ik heb geprobeerd om ze af te leiden maar dat werkt bij ons nooit zo goed Ik ben er niet zo goed in en Jolie die vertelde meteen wat er aan de hand was. 'Ik mag dat toch helemaal niet zomaar doen,' zei ze maar ze was duidelijk wel in de verleiding gebracht. En ik zei dat ze zich niet moest laten overhalen om dingen te doen die ze eigenlijk niet wil. Uiteindelijk gingen ze weer spelen en was het gewoon leuk.
Maar toen we naar huis gingen hoorde ik dat meisje weer tegen Jolie zeggen, 'Pak dan nog snel iets, nu kan je nog, doe je de handjes op de rug en eet je het straks op.' Ik was echt verbaasd over zulk gedrag bij een meisje van die leeftijd dus ik zei tegen de kinderen (ook tegen die van mij) dat ik het echt niet netjes vond. En dat als je moeder gezegd heeft dat je niets mag pakken, dat het dan ook niet mag. Wat de rest van de mensen ook zegt. Het meisje schrok echt heel erg, ze werd zelfs een beetje rood. Ik schrok er ook van. Ik wist niet dat ze zich al zo betrapt konden voelen ofzo op deze leeftijd. Had gedacht dat het allemaal nog anders was, zoals ze met elkaar omgingen. Ik vond het ook een sneu dat ik er iets van gezegd had, het is immers niet mijn kind maar het zat me echt niet lekker. Het was echt een beetje raar vond ik en ik vond ook dat ik mijn kind een beetje moest helpen. Lastig echt, vind ik. Zulke dingen, wanneer grijp je in en wanneer niet? En reageer ik dan niet te gevoelig omdat ik zie dat mijn kind zich staande moet houden, moet ze dat dan allemaal maar zelf uitvinden of moet ik dat sussen? Bah.
pi_54520893
LB, ik denk dat ik precies zo zou reageren als jij hoor. Helemaal niks mis mee. Maar ik ben ook wel erg verbaasd over het gedrag van dat kindje eerlijk gezegd
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_54520928
Ik denk dat je heel goed gereageerd hebt, Luchtbel. Het is belangrijk voor dat meisje en de andere kinderen dat ze horen dat dat echt niet netjes is. Voor Jolie en de anderen als bevestiging en voor dat meisje als correctie. Jolie heeft het heel knap gedaan maar kan nog best jouw hulp gebruiken om met dit soort situaties om te gaan. Bovendien heb je het heel netjes gezegd.
Naar he, dat sommige kinderen al zo zijn? Ik ken ook zo'n kind in mijn omgeving. Dat vind ik ook moeilijk.
  zondag 11 november 2007 @ 09:47:49 #70
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54520932
Ja nou, ik wil helemaal niet naar doen over dat meisje. Het is echt een lief kind, ik denk eerder dat zij misschien eens zo opgejut is (en ik zag dat zij van haar opa en oma iets kreeg waarvan haar ouders hadden gezegd dat het niet mocht dus misschien komt het daar vandaan) Maar ik was echt een beetje verbaasd over hoe het ging terwijl ik dacht dat die kinderen samen aan het spelen waren. Ik weet gewoon echt niet wanneer het goed is om in te grijpen of dat ze het zelf maar moeten uitzoeken en Jolie dus voor zichzelf moet opkomen. Maar dat geeft al aan hoe raar het voelde, ze zijn pas drie jaar.
pi_54520958
Als ze drie jaar zijn, kunnen ze nog wel wat hulp gebruiken daarbij hoor. Het is heel moeilijk om het in dit soort situaties zelf uit te moeten zoeken (voor veel volwassenen zelfs nog) dus ik vind het juist goed dat je ingrijpt. Zo geef je Jolie handvatten om met dit soort dingen om te gaan.
  zondag 11 november 2007 @ 10:05:26 #72
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54521057
Ja is misschien ook wel zo. Ik vind het wel echt lastig te bepalen wanneer je moet ingrijpen op deze leeftijd. Ik weet ook van mezelf weet dat ik niet altijd even begripvol en soms wat euh te hard kan reageren, dus ik denk meestal wat langer na voordat ik wat zeg tegen andere kinderen. Jolie is natuurlijk ook vaak onder de kinderen en dan ben ik er niet bij dus ze moet ook wel leren om het zelf te doen. Maar ja, ze moet dan ook weten wat wel of niet mag en kan en dat moet ze natuurlijk wel van mij leren.
pi_54521295
LB Emma trekt twee zinnen bij elkaar uit het liedje, De koeien hebben staarten, de meisjes hebben rokjes aan.
Ik vind dat je het goed hebt gedaan, ik zou het ook zo doen. Je hebt Jolie laten weten dat het goed was dat ze naar je toe kwam. En ik zou idd ook het ander kindje er op aangesproken hebben, zoals jij hebt gedaan.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_54521542
Morris heeft het virusje te pakken waar Lis donderdag/vrijdagnacht last van had. Overgeven dus....
Hij heeft nu al 2x overgegeven en zegt: 'ik wil geen melk meer spugen'
Bah, ik hoop dat hij er snel weer vanaf is.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 11 november 2007 @ 12:03:34 #75
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_54522552
LB je hebt het goed aangepakt hoor. Ik ben verbaasd dat kindjes op die leeftijd al zo "sneaky" kunnen zijn. Net wat je zegt, misschien heeft een ander kindje haar ooit zo opgejut.

Snoop, ik hoop ook dat Morris snel weer beter is.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
  zondag 11 november 2007 @ 19:28:45 #76
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54533328
LB, ik zou er ook wat van gezegd hebben hoor Vraag me af of het net zo subtiel zou kunnen brengen als jij Ik ken dat opjutten eigenlijk alleen nog maar van een ouder kindje dat hier wel eens komt en dan tegen Saskia zegt 'ga jij chips vragen aan je mama?'

En dan te bedenken dat ik bijna nooit chips in huis heb en Saskia het dus ook bijna nooit krijgt..

Afgelopen weekend trouwens wel.. Ze zat zaterdagmiddag zo intens dankbaar te genieten tussen ons in op de bank van d'r bakje Nibb-it En vanmiddag kreeg ze nog een beetje (de zak was toch nog niet leeg), "Alweer mama? Dankjewel!" en vervolgens zit ze er echt van te genieten terwijl ze het opeet
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54536738
Genietende kinderen zijn ook lief

Myrthe heeft helemaal alleen haar liedjes gezongen vanavond en is uiteindelijk helemaal hyper in bed gegaan (ook wel logisch na al dat snoep ).

Beterschap, Morris!
  zondag 11 november 2007 @ 23:54:07 #78
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54540446
quote:
Op zondag 11 november 2007 10:56 schreef snoopy het volgende:
Morris heeft het virusje te pakken waar Lis donderdag/vrijdagnacht last van had. Overgeven dus....
Hij heeft nu al 2x overgegeven en zegt: 'ik wil geen melk meer spugen'
Bah, ik hoop dat hij er snel weer vanaf is.

Morris, !!!

Bah, spugen is naar hè Snoop?! Met Juul nu ook al een paar keer gehad. Zó zielig! Beterschap voor jullie!
pi_54542910
Dankjulliewel! Hij lijkt inmiddels weer stukken beter.
Hij heeft gisteren echt 3x aaaaaalles ondergespuugd Hij vond het echt vreselijk. Uiteindelijk is hij bij zijn vader in slaap gevallen en hebben we hem zo in bed kunnen leggen. Ik vond het echt erg zielig voor hem.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 12 november 2007 @ 08:04:12 #80
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_54542950
topic volg foto


en met m'n kleine broertje



en verkleden voor school
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
  maandag 12 november 2007 @ 12:59:35 #81
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54548763
Morris, beterschap

LB, ik vind dat je het goed hebt aangepakt hoor

Robin is gister gevallen en nu is er een stukje van z'n voortand afgebroken Nu moeten we dus morgen voor het eerst naar de tandarts en ik gok dat het geen prettige ervaring zal worden Weet iemand nog een leuk boekje waar we hem mee kunnen voorbereiden?
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_54549298
Wennie, ik weet zo gauw geen boekje, maar ik zou ;m inderdaad wel met een verhaaltje ofzo voorbereiden. Wat zielig zeg, hopelijk valt het morgen mee en heeft hij het dan niet teveel last van

Genieten jullie ook zo van deze leeftijd? Ik verbaas me elke dag weer hoe m'n meiske dingen benoemd, zinnetjes maakt, lief knuffelt, met haar poppen speelt en in haar keukentje staat te koken
Heerlijk!

Zometeen even bellen naar de HA voor de uitslagen van 't bloed en over haar oortje, dan loopt nog steeds.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 12 november 2007 @ 15:40:13 #83
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54552754
In het kader van de kenniseconomie van tegenwoordig worden er op onze psz ook Cito-toetsen afgenomen. Vandaag was Saskia aan de beurt. Van de 45 vragen/opdrachtjes had ze er 44 goed en de ene die fout-gerekend moest worden gaf ze eigenlijk alleen maar een andere benaming aan 'wei' .. Ze gaf als antwoord dat het schaap in het gras liep ipv in de wei.
Vlak voor ze naar de kleuterschool gaat (over een maand of 3 dus) krijgt ze nog een keer zo'n test en dan gaan de resultaten naar de kleuterschool.

Aan de ene kant is het best goed om het niveau van de kinderen te testen zodat begleiders/leerkrachten weten waar ze aan toe zijn en waar aandacht aan besteed moet worden (zeker in deze multiculturele omgeving waar veel ouders van jonge kinderen niet/nauwelijks ingeburgerd zijn en vaak geen Nederlands spreken), aan de andere kant heb ik zoiets van 'laat dat kind lekker kind zijn'.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54553021
E.T. wat een goede score zeg! Ik snap je laatste stukje wel, het is goed om vroeg bij dingen te zijn, maar 't kan ook errug vroeg zijn zeg maar.

Uitslagen van Sara: niets. Alles negatief, dus op de oude voet verder. Verder nog druppels voor haar oortje gekregen, max een week proberen en dan weer verder kijken.
Pffff.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 12 november 2007 @ 15:50:56 #85
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54553095
hmz.. dus nog een tijdje doormodderen met Sara
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54556949
Hoop dat de tandarts morgen een stukje van robinds tand af kan slijpen Wen!

Wat goed van Saskia ET!

Jeetje Fuente, dat is wel weer balen, maar toch ook niet.. lastig!

Amber wordt ziek denk ik. Ze is strontverkouden, hangerig, jengelig en vannacht is ze 4x wakker geweest.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_54557826
De aanhouder wint! 8)
Na 2 dagen alleen maar 'ongelukjes', waarvan 3 keer poep , heeft Noah vandaag toch wel 4 keer op het potje geplast! We hebben nog wel een aardige weg te gaan voordat Noah zindelijk is denk ik, maar het begin is er!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 12 november 2007 @ 20:33:51 #88
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54558022
Wennie, is er een groot stuk afgebroken? Of is het een scherpe hoek nu? Bij Maria is een jaar geleden ook een stukje van haar tand afgebroken, maar er hoefde verder niks mee. Misschien valt het dus mee met de tandarts morgen? Hoop het voor jullie. Zielig is dat, he?

Snoop, fijn dat het met Morris al wat beter gaat.

Tex, wat goed van Noah en jou, dat jullie volhielden!

Maria was laatst voor het eerst bij de tandarts geweest en gelukkig was alles helemaal goed. Ik hield mijn hart vast, omdat we pas sinds kort 2 keer per dag poetsen, ik wist niet dat dat vanaf 2 jaar 2 keer moest. Dus ik kneep 'm een beetje. Maar de tandarts zou willen dat hij zelf zulke tandjes had, zei hij.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 12 november 2007 @ 20:50:19 #89
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_54558548
Oeh, naar de tandarts. Ik ga eerst op zoek naar een nieuwe voordat Luuke meegaat. Ze is zo bang voor zulke dingen en ik wil een iets vrolijker gezicht dan de man die we nu hebben.
Hoe vond Maria het?

Hier nog niks niet zindelijk, dus voor alle kindjes die dat wel zijn: Hoera en Hulde! Heel erg knap!
En alle mama's met ziekerige kinderen.. Heel veel beterschap!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_54558702
conekiller, leuke kabouterfoto van je grootste kabouter. en die van de broertjes samen vind ik heel schattig!

tex & noah, ik vind 't ook erg knap, dat doorzetten! en heel fijn dat het toch succes blijkt te hebben! anna wil nooit op de wc of het potje als ik 't vraag de laatste tijd. maar soms zet ik haar er gewoon even op als d'r luier bijv. al een tijdlang droog is, en dan lukt het vaak wel. maar ik wil 't ook niet teveel pushen, lastig is het.

LB, ik zou er ook iets van gezegd hebben hoor, vind dat je het heel keurig hebt aangepakt. was er ook een vader of moeder van dat meisje op die verjaardag? zo ja, had die niks in de gaten?

poemojn, wat knap van myrthe, al helemaal zelf haar liedjes gezongen! zo lief klinkt dat he. anna was ziekig en had 's ochtends tot haar eigen grote schrik en frustratie nauwelijks stem. ze wilde wel graag meelopen met de lampionnen, maar stond er meestal maar een beetje bij te dansen. pas op de terugweg in de auto (we moesten nog een heel eind naar huis rijden, waren bij oma geweest) kwam ze los en heeft ze met een hees stemmetje alsnog het hele st.maarten repertoire uit volle (piepende) borst ten beste gegeven.
  dinsdag 13 november 2007 @ 07:32:28 #91
24188 Belana
kloon van belana
pi_54567343
Ik ben niet helemaal bijgelezen, maar ik zie dat Noah het goed doet in de zindelijkheidstraining
en LB, jouw verhaal heb ik even gelezen en ik vind dat je het goed hebt aangepakt. erg is dat als kinderen zo jong al zo doen, maar fijn dat Jolie er niet aan mee wenst te doen! dat zegt toch wel heel veel vind ik!

Nou, Liam reageert enorm op de homeopathie. helaas hoort daar dus bij dat het de eerste week echt heel erg wordt allemaal. Hij is vreselijk moe en ook vreselijk boos en verdrietig geweest. huilen om een scheet die dwars zit. het hoort er allemaal bij zegt de homeopaat. Ik heb haar gisteren nog gesproken namelijk. volgens haar is het allemaal normaal zijn reacties, zolang we in principe Liam maar blijven herkennen en het zijn gedrag in het kwadraat is en dat is het.
volgens haar moet het in de loop van week beter gaan en het lijkt vandaag iets beter te gaan. Maar het is nog vroeg

[ Bericht 1% gewijzigd door Belana op 13-11-2007 08:39:39 ]
stormy waters...
sailin'
pi_54567462
En hoe is het met de waterpokken Belana?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_54567599
Tex, wat goed van Noah!

Sugar, ik moet eerlijk bekennen dat wij het ook nog steeds maar 1 keer per dag doen, vooral omdat het hier een groot drama geeft, ze vindt het nog steeds afschuwelijk.

Aah bix, wat schattig van Anna! Wel jammer dat ze geen stem had, hoe is het er nu mee?

Belana, je hoort idd wel vaker dat het eerst erger wordt en dan gaat verbeteren. Hopelijk gaat het snel beter

De oordruppels hier zijn een ramp, Sara gilt het uit bij het inbrengen, en of 't nou pijn doet weet ik eigenlijk niet. Vanmorgen kon manlief me mooi even helpen, maar het moet 6 maal daags, dus zal ik 't soms ook alleen moeten doen, geen idee hoe dat voor elkaar moet krijgen!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_54567672
Jeetje Fuente, ik vind het maar heftig met die oortjes. Wat rot dat ze er niks aan (kunnen?) doen
Sterkte ermee!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_54567851
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 08:16 schreef snoopy het volgende:
Jeetje Fuente, ik vind het maar heftig met die oortjes. Wat rot dat ze er niks aan (kunnen?) doen
Sterkte ermee!
Mja nou, het scheelt onwijs dat ze er echt niet ziek van is hoor! Dat was ze vroeger wel en dat was rot. Maar goed, ik sta er gewoon op dat we, als de druppels hun werk niet doen, worden doorverwezen naar de KNO arts. Gelukkig is onze HA wel redelijk ruimdenkend, dus dat zal hopelijk geen probleem zijn.
Thnx
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 13 november 2007 @ 08:44:56 #96
24188 Belana
kloon van belana
pi_54568015
Ik heb het hele verhaal niet helemaal gevolgd fuente, dus vergeef me als ik domme dingen zeg. Ik ben zelf vroeger altijd oor-patient geweest en oren zijn moeilijke dingen. druppels heb je in verschillende vormen, vaak wordt een verdovende versie gegeven, is dat bij saartje ook het geval?
heeft ze ontstoken oren? Ik zou het iig allemaal niet al te lang door laten gaan en je snel door laten verwijzen, want druppels doen in mijn ervaring niet veel. sterkte ermee!

snoopy, de waterpokken zijn vrij snel verdwenen, hij heeft nog wel wat korstjes, maar dat is alles. (Ezra heeft nog steeds nergens last van overigens)
Verder lijkt Liam echt veel rustiger vandaag. Hij is lief en knuffelig en wilde net zelf toch maar weer naar bed, dus ok, hij ligt in bed nu
stormy waters...
sailin'
pi_54568134
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 08:44 schreef Belana het volgende:
Ik heb het hele verhaal niet helemaal gevolgd fuente, dus vergeef me als ik domme dingen zeg. Ik ben zelf vroeger altijd oor-patient geweest en oren zijn moeilijke dingen. druppels heb je in verschillende vormen, vaak wordt een verdovende versie gegeven, is dat bij saartje ook het geval?
heeft ze ontstoken oren? Ik zou het iig allemaal niet al te lang door laten gaan en je snel door laten verwijzen, want druppels doen in mijn ervaring niet veel. sterkte ermee!

snoopy, de waterpokken zijn vrij snel verdwenen, hij heeft nog wel wat korstjes, maar dat is alles. (Ezra heeft nog steeds nergens last van overigens)
Verder lijkt Liam echt veel rustiger vandaag. Hij is lief en knuffelig en wilde net zelf toch maar weer naar bed, dus ok, hij ligt in bed nu
Allereerst: fijn dat de waterpokken bijna over zijn!
sara heeft eerder (voor haar buisjes, en tijdens haar buisjes) ook al eens oordruppels gehad, dat waren verdovende. Ook heeft ze 2 orale antibiotica kuren gehad destijds, die hebben nooit iets gedaan dus dat wil ik niet nog een keer (waarom troep in zo'n lijfje stoppen als het voor haar oren weinig doen, dat idee).
Ze heeft nu een ander soort druppels met een soort antibiotica erin (kan het nu niet nakijken want ze is op het kdv), of het ook verdovend is weet ik eigenlijk niet.
Haar rechteroor is flink ontstoken, maar doordat de troep er wel uitkomt heeft ze er weinig last van (ze zit er niet aan, slaapt goed enz.) ze vindt het alleen vreselijk als we eraan komen (ook met schoonmaken van de oorschelp enz).
Het liefst wil ik gewoon dat ze naar de KNO kan, dat er even goed gekeken wordt of er bijvoorbeeld een nieuw buisje in moet, of dat het onder een roesje even goed schoongespoeld wordt enz. Maar onze HA zegt ook dat als hij te snel doorverwijst, de KNO niets doet.
Ik was zelf ook een 'orenkind' vroeger en heb daardoor een gehoorbeschadiging links (doordat de boel binnen vervormd is geraakt door de ontstekingen) en dat wil ik bij Sara wel voorkomen.
Ik zal vanmiddag nog eens kijken welke druppels ze nu pcies heeft, en sowieso sta ik maandag als eerste bij de HA voor een verwijzing als het niet beter geworden is Dank je wel meis!

Ik hoorde van mijn moeder trouwens een gruwelijk verhaar afgelopen week. Een meiske van 4 uit haar straat had ook altijd oorontstekingen. Buisjes, amandelen eruit, hele reutemeteut werd gedaan, maar ze bleef rommelen. Nu is die ontsteking naar binnen geslagen en heeft ze een abces in d'r oor, maar echt heel diep. Die hebben ze er met een operatie van 6!! uur maar deels uit kunnen halen, waarbij 2 gehoorbeentjes werden verwijderd (die waren gewoon kapot ofzo) en haar trommelvlies gereconstrueerd is, ofzo. Nu moet ze nog een keer, voor de rest van het abces, en is ze ook zo goed als doof aan die kant.
Bah, ga je wel van piekeren, hoewel ik rationeel gezien best weet dat dat niet zomaar gebeurt.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 13 november 2007 @ 10:00:11 #98
24188 Belana
kloon van belana
pi_54569329
Fuente, wat een toestand man. antibiotica druppels, tja, doet weinig in mijn ervaring, maar het is moeilijk. Ik zou idd die buisjes nagekeken willen hebben, want blijkbaar doen die hun werk niet helemaal meer naar behoren. Ik hoop dat je snel die verwijsbrief krijgt!

Liam is echt rustiger vandaag, gaat stukken beter gelukkig!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 13 november 2007 @ 12:54:15 #99
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_54573211
hier zijn ze ook allebij ziek zwak en misselijk. Riley heeft z'n 4e pijama al an :S
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_54574054
wij hadden vannacht ook feest. Amber werd wakker en wilde niet meer slapen. Tijdje bij ons gelegenen toen heb ik haar weer in har eigen bedje gelegd. Nou dat was geen succes. Uiteindelijk maar weer bij ons in bed genomen. e was wel heel erg gezellig. Lag lekker gek te doen en nep te niesen. Uiteindelijk is ze in slaap gevallen en toen werd ze half wakker, kwam bij me liggen, keek me aan en zei heel lief hoi mamma en daarna nog een keertje hoi mamma
Ze heeft verder geen koorts, beetje verhoging en is strontverkouden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 13 november 2007 @ 13:36:30 #101
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54574204
Beterschap voor alle zieken.

Maria heeft weer die oorpijn, ze is dan echt een soort overstuur en kan alleen maar huilen. Zo zielig. Ze ligt nu hier op de bank te slapen, terwijl ze nooit meer 's middags slaapt thuis. Arm ding.
Ik heb haar onder dwang wel wat sinaspril weten te voeren (drankje), dus hopelijk voelt ze zich na dit slapen weer wat beter. Zo machteloos voelde ik me.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_54574294
Jee Sugar, het zit niet mee vandaag hè! Ik hoop dat Maria snel weer beter is
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 13 november 2007 @ 13:47:05 #103
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54574475
ach gossie... Oorpijn is zo vervelend!
Hopelijk voelt ze zich straks weer wat beter, en jij daardoor ook Sugar!
Ik heb hiervoor nog altijd paracetamol zetpillen. Vinden ze ook niet fijn, maar beter dan moeten slikken met oorpijn. Een warme doek wil ook wel eens helpen of warme adem. Niet blazen, maar zo ah.. uitademen. Verlicht een beetje.

Sterkte ermee...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54574529
Oei, sterkte Sugar! Hopelijk is Maria er snel vanaf
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 13 november 2007 @ 14:16:51 #105
24188 Belana
kloon van belana
pi_54575147
och nog meer oorpijn, arme Marietje

Ik kan zeggen dat het vandaag veeeel beter met Liam gaat. hij heeft geduld, wordt niet meer zo snel boos, luistert goed. in vergelijking met de afgelopen week ben ik van de hel in de hemel beland vandaag
Hij zit nu naar het paard van Sinterklaas te kijken
stormy waters...
sailin'
pi_54575280
arme maria, heel veel beterschap gewenst. en saar natuurlijk ook, die heeft toch ook maar veel ellende te verduren he. (en jullie daarmee ook fuente, lijkt me zwaar!).

met anna gaat 't gelukkig alweer een stuk beter, al is ze nog steeds snipverkouden. ik heb haar vandaag voor 't eerst naar bed gebracht voor ik piet terugbracht naar school na de lunch. en haar dus even alleen thuis gelaten. vind 't wel eng maar ze was zo verschrikkelijk moe, ik kon 't echt niet over m'n hart verkrijgen haar ook weer mee te slepen op de fiets.

oja en ik had nog een paar opnamen van anna's sintmaarten ge'zang' in de auto terug. 't is te donker om iets te zien maar 't is wel te horen boven het gebrom van de motor uit.

wennie, hoe ging 't bij de tandarts vandaag?

[ Bericht 6% gewijzigd door bixister op 13-11-2007 14:28:05 ]
  dinsdag 13 november 2007 @ 14:32:47 #107
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54575515
Wat goed Belana, ik raak steeds meer overtuigd. Heeft ie zelf ook het idee dat het beter met hem gaat?

Bix, dat stemmetje vooral het laatste liedje is ontroerend aandoenlijk...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 13 november 2007 @ 14:34:26 #108
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54575555
voor alle zieke kindjes.

Belana, wat fijn dat het vandaag goed gaat met Liam!

Tex, wat goed van Noah zeg! Wat je zegt, het begin is er!

Robin gaat eigenlijk wel vrij goed op het potje (zowel poepen als plassen) met heel weinig ongelukjes, maar hij doet het nog net zo lief in een luier, dus ik durf hem nog niet zonder luier mee uit huis te nemen

Fuente, wat vervelend dat jullie nog steeds geen duidelijkheid hebben wat al die ellende veroorzaakt Gelukkig blijft Saartje er goed onder.

Sugar, er was toch wel een redelijk stukje afgebroken, maar niet teruggevonden. Ik had sowieso niet de illusie dat ze het gingen maken, maar het was in een soort boogje afgebroken, waardoor de hoekjes twee scherpe puntjes waren geworden. De tandarts heeft de boel "gepolijst" en dat ging wel goed Tot ze voor de derde keer zijn mondje in gingen, toen vond Robin het, zelf na het verkrijgen van een mooie tandenborstel, toch wel genoeg Maar geen trauma opgelopen hier volgens mij Ik kreeg vervolgens wel een preek mee, dat als het met het volgende gebit gebeurt, ik het stukje op melk moet zetten en binnen een half uur bij een tandarts moet zitten. Blijkbaar vond hij het vreemd dat ik me niet naar een tandarts gehaast had afgelopen weekend
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_54575577
oooooh Anna wat klinkt dat zielig.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_54575867
ja best wel he! ze was ook heel zielig. alleen op dat moment had ze juist een opleving en wilde ze de hele weg wel zingen, terwijl dat maar nauwelijks ging.

over zindelijkheidstraining gesproken: we doen hier sinds een tijdje weer aan stickers als beloning. vandaag waren ze toevallig allebei toe aan een nieuw vel:



wel wat zielig hoe karig anna er vanaf lijkt te komen he met dat kale schema. maar dit is voor haar overzichtelijk en leuk, ze kiest zelf welke dieren er in de plaatjes onderaan moeten worden getekend. aangekomen bij zo'n plaatje krijgt ze dus een (klein) kadootje. die voor piet is voor droge nachten. dat ging een tijdje weer zo slecht dat we dit maar weer eens zijn gaan invoeren. bovendien vindt hij dat hele stickergebeuren erg leuk dus heb ik me laten inspireren door een idee van sugar dat ze hier ooit eens liet zien. ik geloof dat maria toen al die plaatjes om de beurt zelf mocht kleuren oid, maar voor piet moeten er wel echt stickers aan te pas komen, dus doen we 't zo. als alle wolken een sticker hebben, volgt er een kadootje, dan alle vogels, etc.
zie hier de volgeplakte vorige versies.
  dinsdag 13 november 2007 @ 16:48:51 #111
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54578936
Wow wat leuk bix! Wij hadden een ook de stickerbeloning, maar Robin vindt momenteel het doortrekken veel leuker!
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  dinsdag 13 november 2007 @ 19:10:47 #112
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54582427
Nou karig hoor Bix Ik heb zulke dingen echt nooit gedaan, ik vind het allemaal heel groots aangepakt.

Even nog over wat ik zondag schreef. De ouders van dat meisje waren er alletwee bij maar hadden niet zo door wat er gaande was. Ik voelde me er toch best lullig over. Toevallig heb ik ze vandaag gezien en het kwam ter sprake. Het is inderdaad iets wat bij hen door familieleden wordt aangespoord...Dat die dan op verjaardagen enzo het meisje stiekem dingen toestoppen. Ze wisten wel dat er wat gezegd was maar niet precies wat. Nou ja het is in ieder geval goed dat het uitgesproken is nu. Ik hoef er ook niet meer mee te zitten.

Zielig dat Maria weer zo'n oorpijn heeft. Lijkt me heel naar. En Sara ook nog steeds met van alles en nog wat. Bah. Beterschap voor de kleine dames en sterkte voor de moeders!
pi_54583301
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 14:46 schreef bixister het volgende:
over zindelijkheidstraining gesproken: we doen hier sinds een tijdje weer aan stickers als beloning. vandaag waren ze toevallig allebei toe aan een nieuw vel:

[ afbeelding ]
Oh ja, een nieuw vel, dat kan natuurlijk ook

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:02:01 #114
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54583879
Bix, ik deed het precies zo, met stickers op alle wolke, alle schapen, alle ... en dan na elke categorie een cadeautje. Leuk dat je mijn idee gebruikt!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:25:26 #115
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54584454
Ik heb nog nooit stickers als beloningsmethode nodig gehad, maar ik vind die met die tekeningen zo wel heel erg leuk

(alleen zou ik dus never nooit zo mooi kunnen tekenen )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54584926
ooh sugar echt! ik heb er nog naar zitten zoeken toen ik hier zoiets wilde gaan maken, maar kon 't toen niet vinden. had ik 't dus toch 'beter' onthouden dan ik dacht zelfs.

ET, sticker-beloningsvel kopen?

snoopy, dat is al een flinke verzameling!
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:51:45 #117
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54585151
Zeg, bix, je kunt er niet zomaar met mijn handel vandoor gaan, he?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_54585341
haha die lijkt wel verdacht veel ja! leuk om 'm toch weer te zien!
  dinsdag 13 november 2007 @ 21:12:06 #119
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54585679
Ik zeg: kleurenkopietjes maken en verkopen die boel!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54586287
Bix... mag ik bij jou naar de wc???

Beterschap Maria en Sara. Niks niet leuk als je pijn hebt of je niet lekker voelt...
pi_54586598
jahoor, kost een paar centen (inclusief afdracht aan sugar ), maar dan mag je wel een sticker plakken!

hoe gaat 't nu met de oorpijnmeisjes eigenlijk? hopelijk slapen ze?
  dinsdag 13 november 2007 @ 22:59:14 #122
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_54588838
Ziet er leuk uit bix!
Die van Sugar kon ik mij ook nog een beetje herinneren, en daar heb ik mijn eigen variatie op gemaakt:



Hier doen we het dus ook met stickers, maar als ik die van jullie zo zie vind ik het wel een beetje zielig dat Noah pas na 15 stickers één cadeau krijgt Al is dat wel een redelijk groot cadeau. Die heeft hij zaterdag al uitgezocht en staat hier te wachten om mee gespeeld te mogen worden Alleen een sticker voor het plassen leek geen indruk te maken, vandaar dat ik het zo heb aangepakt. Dát had ik dan weer van Sjeen gelezen. Toch handig zo'n forum waar je andermans ideeën kunt pikken
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_54589069
die is ook erg leuk tex!

omdat de wc-successen van anna nog vrij spaarzaam zijn is deze verdeling nog haalbaar. we hebben over de laatste kaart echt maaanden gedaan. en piet kan dus maximaal 1 sticker per etmaal verdienen, dus dan vind ik 7 stickers ook een aardige periode.
  dinsdag 13 november 2007 @ 23:27:26 #124
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_54589568
Ja dat is waar Noah heeft al 7 stickers dus dat gaat de goede kant op

Ik vraag me wel af hoe we nu ooit weer iets buitenshuis kunnen gaan doen, zoals eind van de maand met de verjaardag van mijn zus een hele dag naar Düsseldorf Hij is gisteren wel mee geweest boodschappen doen, en dat ging prima. Volgens Supernanny moeten we niet ineens met tripjes buitenshuis luiers gaan gebruiken, en ook niet als kluizenaar gaan leven. Maar dan neem je een 'travel-potty' mee. Tja eh... bestaan die dingen in NL? Ik heb er echt nog nooit van gehoord.

Als het goed blijft gaan wil ik liever ook niet weer ineens luiers gebruiken voor één dag, want dat lijkt me vrij verwarrend voor Noah. De ene dag mag ie wel een luier en de volgende dag ineens niet meer. Nog maar even kijken hoe we dat gaan oplossen dus tegen die tijd...

[ Bericht 1% gewijzigd door texelonia op 13-11-2007 23:32:28 ]
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 13 november 2007 @ 23:32:08 #125
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54589714
Oh Tex, ik zag mensen bij ons in de buurt ook fietsen met een potje in de fietsmand als ze even boodschappen gingen doen toen hun dochter net zindelijk werd. Ik ben echt niet aan dat soort ellende begonnen hoor. Vreselijk leek me dat, zij gingen zelfs een dagje naar Sprookjeswonderland en toen moest de dochter om het half uur gewoon ergens op het potje gaan zitten. Ik vond het ook best lastig om dat allemaal voor elkaar te krijgen ook maar we toen eenmaal die knop om was ging het gewoon goed. Toen Jolie net zindelijk was gingen we naar Sugar, toch best een stukje met de trein vanaf ons. Toen heb ik me ook wel afgevraagd hoe dat dan moest maar dat ging gewoon goed!
pi_54590368
Wij hebben geen problemen gehad met luierbroekjes voor ongelukjes en wat supernanny ook zegt, een potje meeslepen naar een bruiloft is niet helemaal mijn ding (hebben we wel meegemaakt). Met wat uitleg dat je in een auto geen wc hebt ging dat allemaal prima.
  woensdag 14 november 2007 @ 00:04:22 #127
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_54590474
Owjah luierbroekjes bestaan natuurlijk ook nog. Kunnen we ook nog proberen. Al wordt dat ook afgeraden door Supernanny Ik zie mezelf ook echt geen potje meeslepen overal naartoe En naar de supermarkt al helemaal niet Dan gaan we wel tussen 2 plasjes in ofzow
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 14 november 2007 @ 09:01:53 #128
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54593913
ik stippelde gewoon een route uit die langs toiletten gaat. (en die wist ik nog goed, want toen ik zwanger was had ik dezelfde route nodig )
Albert Heijn heeft een klantentoilet, de hema ook, en als je vraagt in een winkel en het even uitlegt mogen kinderen vaak best even plassen.

En met die zekerheid bleek het eigenlijk nooit nodig.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54594302
quote:
Op woensdag 14 november 2007 00:04 schreef texelonia het volgende:
Owjah luierbroekjes bestaan natuurlijk ook nog. Kunnen we ook nog proberen. Al wordt dat ook afgeraden door Supernanny Ik zie mezelf ook echt geen potje meeslepen overal naartoe En naar de supermarkt al helemaal niet Dan gaan we wel tussen 2 plasjes in ofzow
En je kunt bij de hema zinderlijkheids broekjes halen. Zijn gewone onderbroeken maar vangen wel iets op zeg maar. Dan heeft ie toch een gewone onderbroek aan.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_54594347
Ik wacht eerst maar even met naar buiten gaan zonder luier tot Morris het poepen op de wc ook onder controle heeft. Gisteren ging het bijna goed

En 's nachts? Hoe gaan we 's nachts oefenen dan? Is het eerst 5x het bed nat plassen? Of gaat dat ook vrij snel goed?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 14 november 2007 @ 09:35:10 #131
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54594384
's nachts is hier ook nog steeds een issue..

Saskia heeft 's morgens zo'n onwijs zware luier.. we hebben een paar keer geprobeerd om om een uur of 11 wakker te maken, maar dan was de luier al hartstikke zwaar..
Geen idee hoe we dat aan moeten gaan pakken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 14 november 2007 @ 09:53:59 #132
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_54594678
quote:
Op woensdag 14 november 2007 09:28 schreef MeNicole het volgende:

[..]

En je kunt bij de hema zinderlijkheids broekjes halen. Zijn gewone onderbroeken maar vangen wel iets op zeg maar. Dan heeft ie toch een gewone onderbroek aan.
Heb je die ook in boxershorts?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 14 november 2007 @ 09:58:50 #133
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_54594779
Noah had vanochtend een droge luier En dat terwijl ie redelijk laat wakker was (half 9) en daarna nog 3 kwartier bij mij in bed tv heeft gekeken. Daarna dus pas de luier uit die droog bleek te zijn, en meteen op potje geplast
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_54594793
quote:
Op woensdag 14 november 2007 09:53 schreef texelonia het volgende:

[..]

Heb je die ook in boxershorts?
Neeej
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 14 november 2007 @ 09:59:53 #135
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54594806
Hier was het gewoon vaak een droge luier, dus makkelijk om te proberen die weg te laten 's nachts. En we hebben haar soms wel wakker gemaakt en soms riep ze zelf. Nu plast ze soms wel 's nachts en dan roept ze ons dus, maar meestal plast ze helemaal niet meer 's nachts.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 14 november 2007 @ 10:01:27 #136
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54594827
Oh ja, Maria was gistermiddag na het slapen nog noiet lekker, maar tegen het avondeten voelde ze zich wel veel beter weer. Gelukkig. Gisteravond nog maar sinaspril gegeven, ze was erg warm. En de nacht ging goed. Fijn.

Ik heb ook zetpillen in huis inderdaad, maar Maria vindt dat echt rot, volgens mij.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 14 november 2007 @ 10:18:31 #137
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54595131
Hmmmmm...
Ik ga hier ook de stickermethode eens proberen bij Hanne.. Ik weet namelijk dat ze het al lang kan.
Ze heeft het vorig jaar al eens geprobeerd en in principe als ze geen luier omheeft houd ze het ook netjes op.

Hanne had toen iets raars en we dachten zelfs aan blaasontsteking maar dat was niet het geval Ze wil alleen om één of andere reden niet op het potje, ze vind het maar een stom ding. Ik heb al wat geprobeerd dat ding op te leuken maar ze vind dat een luier het werk ook prima doet.
Dat ze niet op de wc durft dat snap ik wel een beetje, we hebben zo'n hele hoge. Een gewone wc is voor zo'n uk al hoog dus deze zal dan wel heeeeel hoog lijken.

Ik ga 't eens proberen. Het lijkt nu dat ze er gewoon geen zin in heeft en een luier wel gemakkelijk vind.
Ze kan het namelijk wel.
Maar wil ze nu alsnog niet dan is ze er gewoon nog niet aan toe.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_54595370
Wat leuk al die potjesperikelen!
Sara is er niet echt mee bezig, soms plast ze op het potje, zelfs al een keer 2 weken achter elkaar gehad, maar nu is ze er weer helemaal klaar mee.

Ontbijten jullie kids ook zo slecht? Sara is normaal een redelijk goede eter maar ontbijt zelden. Ze wil dan alleen maar wat drinken en verder niets. We smeren altijd een boterhammetje om toch te proberen, maar pas tegen 10:00 krijgt ze honger. Pap hebben we ook nog geprobeerd maar daar wil ze niets van weten.
Ze vond papa's muesli met yoghurt ook een tijdje lekker 's morgens, maar dat nu ook niet meer.
Op zich heb ik er niet zoveel problemen mee, ze eet vaak tegen 10:00 thuis wel een broodje of op 't kdv eet ze dan 3 stuks fruit. Lunchen gaat altijd goed, soms wel 3 boterhammen! En tussendoortjes (cracottes vaak) eet ze ook goed.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 14 november 2007 @ 11:06:33 #139
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_54596062
Fuente, Melvin heeft ook een periode gehad dat hij 's ochtends slecht at. Tegenwoordig eet hij weer als een bouwvakker 's ochtends.

Melvin is 's nachts ook nog niet zindelijk. Regelmatig heeft hij een droge luier 's ochtends, maar net zo vaak is die luier vol. Ik kreeg de tip om hem te laten plassen als ik zelf naar bed ga, maar ik vind het zo zielig om hem wakker te maken daarvoor.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
  woensdag 14 november 2007 @ 12:39:57 #140
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54598310
Bram is al een jaar 's nachts droog..
Besloot op een dag "te groot"te zijn voor een luier overdag. dat ging twee weken goed, daarna was een luier toch wel erg makkelijk.

Nu dus met stickervellen gedaan. 20 stickers per briefje, is een klein kadootje, elke plas of poep één, klein beetje in onderbroek is al géén sticker meer (ja, hij wordt denk ik advokaat alles moet je dichttimmeren)
en na 5 volle vellen een groot kado (relatief dan)
en dat werkte heel goed. hij heeft nu net zijn 5e vel vol en is op één al twee ongelukjes per week gewoon zindelijk. (en houdt meteen ook héél lang zijn plas op..)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54600166
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 23:27 schreef texelonia het volgende:
Maar dan neem je een 'travel-potty' mee. Tja eh... bestaan die dingen in NL? Ik heb er echt nog nooit van gehoord.

Op de site van het rietje : www.hetrietje.nl staat bij het linkje hygiene een potty on the go. Ook ideaal voor op vakantie als je lange auto ritten moet maken.
http://www.hetrietje.nl/contents/media/Potette_groot_kl.jpg
pi_54600922
Dus ik had vandaag wel bij bix naar de wc moeten gaan
  woensdag 14 november 2007 @ 16:30:11 #143
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54604137
Ik ben met mijn dochter mee naar ballet geweest En het was leuk! En ze deed zo enthousiast mee. Dat was echt leuk. Ze is echt de kleinste van de groep, er zitten ook kinderen bij die al zes jaar oud zijn. Dus dat is een groot verschil. Maar ze doet leuk mee en ze heeft zelf helemaal niet door dat die andere kinderen groter zijn Toen de les begon ging de juf met alle kinderen in een kring zitten en mochten ze iets doen en vertellen. Jolie vroeg zomaar of ze mocht beginnen Dat ben ik echt niet van haar gewend, op de peuterzaal is ze bijvoorbeeld best vaak verlegen of als laatste aan de beurt omdat ze of zit te dromen of niet zo goed durft. De juf stond er ook van te kijken want die kent ook alleen maar dat meisje dat altijd zo braaf bij de grote mensen zit te kijken en soms mee doet maar altijd afwachtend.
Leuk en u merkt, ik ben trots nou ja dat was ik al natuurlijk maar ik vind het echt fijn om mijn dochter zo te zien. D'r act bestond trouwens uit huppelen en draaien om de kring met kinderen heen. En ze sloot af met een buiging



En één foto van de vriendinnen samen. Twee jaar verschil maar toch nog even samen op ballet en nu spelen ze hier weer de hele middag samen. Ze zouden toch een keer genoeg moeten hebben van elkaar, ze spelen al drie middagen per week samen. Maar het blijft leuk

  woensdag 14 november 2007 @ 16:34:09 #144
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54604236
Wat leuk
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 14 november 2007 @ 16:36:57 #145
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54604320
Wat leuk! fijn dat ze zich zo thuis voelt op ballet.!

en mag ik als jongensmoeder even weemoedig zuchten bij zo'n schattig roze balletpakje
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 14 november 2007 @ 16:47:05 #146
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54604587
Ja he, het is denk ik ook wel goed voor d'r. En ik vond het leuk om het te zien vandaag. Ik ken het wel van haar, dat ze zo open is en lekker bezig. Maar dat is eigenlijk vooral thuis of bij de oppas. Fijn om het een keer zo in het openbaar te zien!

Dat mag debuurvrouw, dat mag. Is ook leuk vind ik.Gelukkig zag Jolie de overdreven glitterballetpakken niet bij H&M anders hadden we daar weer over mogen discussieren Net als over de My Little Pony maillot, die ze niet krijgt
  woensdag 14 november 2007 @ 16:50:30 #147
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54604692
is een heel andere wereld dan die van Spiderman...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 14 november 2007 @ 16:51:29 #148
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54604726
quote:
Op woensdag 14 november 2007 16:36 schreef debuurvrouw het volgende:
en mag ik als jongensmoeder even weemoedig zuchten bij zo'n schattig roze balletpakje
Oeh, ik zucht even mee... Wat ontzettend aandoenlijk...
En met recht trots hoor LB!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 14 november 2007 @ 17:07:42 #149
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54605117
Spiderman ai!

Overigens zitten de twee zoons van een vriendin van mij ook op ballet en dat is heel leuk. Ik heb één keer een les van ze gezien en dat was echt op jongens van die leeftijd gericht. Ze zijn zeven en acht, of iets in die richting Ze waren vooral in de weer met stokken en stampen en rennen op de muziek. Ook wel wat techniek en kracht maar echt leuk voor van die jongens. Je krijgt er geen roze pakjes bij maar op ballet kunnen ze
  woensdag 14 november 2007 @ 17:10:20 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54605184
Jolietje! Echt om op te vreten!
***
  woensdag 14 november 2007 @ 17:13:31 #151
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54605252
ik geloof niet dat mijn jongens daarvoor te porren zijn...
En dan nog. Mijn oudste is zonder dat ie op ballet zit al genoeg het mikpunt
Volgens seizoen proberen we wel een plaats te bemachtigen in de toneelklas ook met zang en dans.

Tracktoren, vrachtwagens, Spiderman, Transformers. Daarmee maak je hier vrienden.
Mijn jongens zijn 8, 6 en 3
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 14 november 2007 @ 17:22:17 #152
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54605444
Oh ja dat was ik even vergeten het ligt natuurlijk ook heel erg aan de kinderen en euhm de kinderen er omheen. Dit zijn verder normale jongens hoor De oudste hoorde ik laatst zeggen dat ie later meisjes mocht liften en dan tieten kon zien en de jongste maakte toen een opmerking over scheten laten. Dus het zal wel goed zijn
  woensdag 14 november 2007 @ 17:27:55 #153
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54605573
quote:
Op woensdag 14 november 2007 17:22 schreef Luchtbel het volgende:
Oh ja dat was ik even vergeten het ligt natuurlijk ook heel erg aan de kinderen en euhm de kinderen er omheen. Dit zijn verder normale jongens hoor De oudste hoorde ik laatst zeggen dat ie later meisjes mocht liften en dan tieten kon zien en de jongste maakte toen een opmerking over scheten laten. Dus het zal wel goed zijn
ik zou het wel leuk vinden hoor als mijn jongens gingen balletten. Was dan zelf ook een ballet-meisje.En speelde ook nog Cello...
vooralsnog denk ik niet dat ik er een zover weet te krijgen. (Bram misschien )
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54607956
Jolie

Ik zou al bijna een pakje voor Lis gaan kopen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 14 november 2007 @ 19:34:08 #155
24188 Belana
kloon van belana
pi_54608478
ach Jolie wat lief

debuurvrouw, jij hebt dus ook 2 jongens he? ik ben het even helemaal kwijt en ik schaam me er een beetje voor. Bram dus (hoe oud is hij?) en dan nog een oudere? en welke is er nou net als Liam zeg maar?
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator woensdag 14 november 2007 @ 19:54:03 #156
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54608998
Ach Jolietje, die buiging is waanzinnig ontroerend Wat mooi Luchtbel, wat lief

Nog even terug komen op 's nachts droog, Iris is dat ook nog niet hoor. Ze heeft zulke enorme luiers 's morgens dat ik dat echt nog niet aandurf. Daarnaast hebben wij helemaal geen toilet boven, dus dan zou ik al een potje neer moeten zetten ofzo?
Ze geeft zelf ook nog niet aan dat ze het zou willen, dus misschien naief, daar wacht ik gewoon rustig op.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 14 november 2007 @ 20:31:03 #157
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54610116
quote:
Op woensdag 14 november 2007 19:34 schreef Belana het volgende:
ach Jolie wat lief

debuurvrouw, jij hebt dus ook 2 jongens he? ik ben het even helemaal kwijt en ik schaam me er een beetje voor. Bram dus (hoe oud is hij?) en dan nog een oudere? en welke is er nou net als Liam zeg maar?
3 jongens
de oudste is net als Liam, maar dan 8 ( Daan)
dan Bas, die is 6
en Bram, de reden dat ik hier post, hij is 3,5
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Licht Ontvlambaar woensdag 14 november 2007 @ 21:04:39 #158
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54611051
Jolie!!! Mooi meisje...

Beterschap voor alle zieken, wij zijn er voorlopig even vanaf, hoop ik. Isa's kuur is nu een week gedaan en het lijkt te hebben geholpen... Ze is overigens sinds eind september, begin oktober echt zindelijk. 's nachts nog eerder dan overdag eigenlijk. En het moelijkst was nog wel het poepen Plassen was binnen een week bekeken...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 14 november 2007 @ 21:12:10 #159
24188 Belana
kloon van belana
pi_54611245
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:31 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

3 jongens
de oudste is net als Liam, maar dan 8 ( Daan)
dan Bas, die is 6
en Bram, de reden dat ik hier post, hij is 3,5
hoef je toch geen voor te doen, mag je trots op zijn

maf he, kindjes als Iris en Saskia waren eerder zindelijk dan Liam en ik heb me een tijdje zorgen gemaakt toen, maar toen was Liam ineens binnen 2 weken helemaal zindelijk, dag en nacht
Ik denk eigenlijk dat het gewoon komt wanneer ze er aan toe zijn.
Ik heb toen wel een tip van kozakken opgevolgd, als je er dan voor gaat, er ook voor gaan, dus geen luier meer om, ook niet als je ergens heen gaat. ik heb dat toen gedaan en bij Liam werkte dat. Hij gaf zelf ook aan dat hij geen luier meer wilde in bed. Maar ik ben er ook achter gekomen dat alle kindjes verschillend zijn en hun eigen tempo aanhouden.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 14 november 2007 @ 21:17:49 #160
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54611403
En jongens hebben weer een ander tempo dan meisjes bij het zindelijk worden valt mij op...
De middelste bij ons was echt tegelijk zindelijk met zijn oudere broer. Maar die leeft ook volgens het motto: wat jij kan kan ik ook, maar dan beter.
En bram was weer net zo makkelijk en laksig als zijn grote broer. Ondertussen maakte ik me niet zo druk. Maar nu begon ik m toch wel te knijpen. School komt met rasse schreden dichterbij en dan is zindelijk zijn wel zo prettig. Gelukkig is het nu zover.

En trots ben ik ook, op mijn mannen
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 14 november 2007 @ 21:34:26 #161
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54611975
Och, Jolie!!!! Heerlijk.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_54614511
jolie

even kort want ik ga zo weer naar boven: Anna heeft vanavond een rottige val gemaakt. zo uit de triptrap kinderstoel in een sidoniaboog achterover, op haar hoofd. ze was wat al te enthousiast aan 't springen geloof ik, ik stond er met m'n rug naar toe, was aan 't koken. maar het klonk erg hard en naar. ze heeft daarna veel zitten huilen en zielig jammeren maar kan nog slecht aangeven waar ze precies pijn of last van heeft. het leek eerst eigenlijk vrij snel wel weer te gaan; ze heeft gewoon meegegeten en ik heb 'r op tijd naar bed gebracht. wel leek ze nog hoofdpijn te hebben, heb haar een sinaspril gegeven en daarmee ging ze vrij makkelijk slapen. ik ben nog wezen sporten en ik hoorde achteraf van G dat ze eigenlijk vanaf mijn vertrek voortdurend heeft gehuild... toen ik terug kwam liet ze zich eindelijk weer een beetje troosten en heb ik 'r om een uur of 10 als een babietje weer in haar bed gelegd. maar een kwartier later was 't alweer raak, heb net ook weer een half uur met 'r op ons bed gelegen en nu slaapt ze eindelijk weer. pfff ik vind het maar eng. morgen toch maar even naar de huisarts. twijfel nu wel over of we haar vannacht nu regelmatig wakker moeten gaan maken, vind dat altijd zo'n heftige maatregel.
  Licht Ontvlambaar woensdag 14 november 2007 @ 22:58:40 #163
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54614615
Bix, jasses!

Ik zou het overigens wel doen, het wakker maken... Heftig of niet. En misschien toch even met de huisartsenpost bellen? Gewoon om even zekerheid te hebben voor je de nacht in gaat...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 14 november 2007 @ 23:02:45 #164
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_54614704
Balletmeisje Jolie

[ Bericht 43% gewijzigd door livelink op 14-11-2007 23:11:09 (te veel genavelstaar) ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 14 november 2007 @ 23:05:40 #165
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54614774
oei Bix!
ik zou wel even de dokterswacht bellen, en wekken vannacht! Al was het alleen maar voor je eigen gevoel...
sterkte ermee!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 14 november 2007 @ 23:07:33 #166
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_54614837
Bix, ik zou wel wekken, vannacht. Arme Anna, dat moet een harde smak zijn geweest.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 14 november 2007 @ 23:27:06 #167
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_54615372
Bix wat eng zeg En zielig voor Anna. Ik zou denk ik ook wel wekken, onder het mom van better safe than sorry. Hopelijk is het niks ernstigs en heeft ze er snel geen last meer van...

Wat een leuke ballet-verhalen over Jolie Klinkt echt heel leuk en lief!

En nog heel eventjes jompelen voor Noah: Gisteren was de score nog 7 stickers (plasjes) vandaag is het verdubbeld! 14 stickers heeft ie al, dus nog eentje en hij mag met zijn cadeau spelen! Kan nog leuk worden morgenochtend, want dan wil ie vast helemáál niet meer mee naar de crèche
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 15 november 2007 @ 01:33:24 #168
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54617337
Hè, bix, da's écht naar! Ja, tóch wakker maken, denk ik ook. Misschien niet elk uur, maar twee keer vannacht ofzo. Arm Annaatje! Kus voor jullie.


Ik vind Noah maar een knapperd Tex! Echt, hulde voor hem!

Ik heb nog steeds de speen niet weggehaald, en ik schaam me een beetje, maar Juul is zó dwars nu, echt níet normaal meer, zo'n pubertje als het is. Ik durf het gewoon even nit aan nu. Stom, maar waar.
  donderdag 15 november 2007 @ 07:19:06 #169
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54617997
Merkwaardige edit Livelink? Genavelstaar?

Wat naar zoiets Bix, ik hoop dat het beter gaat nu!

Bedankt voor alle leuke reacties. Gister was echt een fijne dag. Jolie haar vriendinnetje is nog blijven eten en dat ging allemaal goed en ik vind het fijn dat zoiets een keer zomaar kon bij ons. Ik ben daar allemaal niet zo makkelijk en handig in maar het ging helemaal goed zo. Echt super. Was wel even fijn want ik zag het de dag daarvoor weer even helemaal niet zitten allemaal. Zo'n dag als gister is dan echt goed om daar weer even uit te komen.
pi_54618369
Bix wat een schrik. Hopelijk niks meer aan de hand nu

Morris is vandaag zonder luier naar de creche. Ben heel benieuwd hoe dat gaat!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 15 november 2007 @ 08:35:49 #171
24188 Belana
kloon van belana
pi_54618447
livelink, je maakt mij ook nieuwsgierig

Bix, hoe is het nu met Anna? het klinkt naar!

Morris, you the man!!

Renzell, hier ook nog steeds een speen hoor. gisteravond nog toen ik de kids bij de oppas gehaald had, Liam helemaal overstuur en met zijn speen en knuffel wordt ie rustig, het geeft hem veiligheid. een duimkind zou allang zijn duim in zijn mond hebben gehad denk ik dan, dat hou je ook niet tegen. ik weet het, het is zwak, maar hij komt er vast op een dag wel vanaf
stormy waters...
sailin'
pi_54618591
Morris is sinds een week of wat van het een op het andere moment van zijn speen af Hij had de speen stukgebeten en ik vertelde hem dat we geen andere hadden. Dat vond hij best en slaapt nu zonder. Ik dacht ook dat het een drama zou worden, maar het ging zomaar vanzelf
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 15 november 2007 @ 08:55:24 #173
24188 Belana
kloon van belana
pi_54618713
nou zie je, dat bedoel ik
(tegen Liam ook wel eens gezegd, maar die zegt dan doodleuk: dan moet je naar de winkel gaan en een nieuwe kopen )
stormy waters...
sailin'
  donderdag 15 november 2007 @ 08:59:43 #174
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_54618783
Wat een successen hier! Jolie! En wat goed Luchtbel, dat je ook genoot van het bezoek van vriendinnetje!
En Noah! Goed gedaan man!
Morris de superheld, ook al zo knap!

Renz, maak je niet druk hoor, je hoeft je echt niet te schamen. Zolang hij niet hele dagen met die speen in loopt. Een duim hebben ze toch ook altijd bij? Misschien doet hij wel ineens een stoere Morris-move en is er zomaar ineens vanaf.
(Ik zeg dit nu wel, maar zo zie ik het hier niet gebeuren dat Luuke ooit zindelijk word. En eigenlijk heb ik er lak aan. Het komt wel, ooit.)

En arme Anna. (En moeders natuurlijk, wat een schrik!) Hoe gaat het nu met haar Bix? Luuk is hier laatst van de trap gevallen, ook een flinke knal op haar hoofd. 'S nachts huilend wakker, maar dat was vooral de schrik denk ik, want ze wilde er steeds over praten. Maar eng zoiets. En gewoon naar de dokter gaan hoor!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 15 november 2007 @ 09:08:49 #175
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54618907
Bix, hoe is het gegaan vannacht? En hoe is het nu met Anna (en jou)?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 15 november 2007 @ 09:12:59 #176
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54618961
Oh, arme Anna. Ben ook benieuwd hoe het is gegaan, Bix. Hoop dat het beter ging vannacht dan gisteravond.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_54619881
Bix
pi_54620404
lief dat jullie zo meeleven. het lijkt allemaal gelukkig mee te vallen, al blijf ik het lastig vinden hoe zeker je daar nu van kunt zijn. in ieder geval: het is vannacht best goed gegaan, ze heeft bij ons in bed geslapen. 1x wakker gemaakt en daarna werd ze uit zichzelf ook nog een paar keer wakker dus dat vond ik wel genoeg. ze had vrij vaak last van een naar kuchje, dat al begon direct na de val. net of haar longen/luchtpijp ook een knal gehad hebben. maar ze is nog steeds verkouden ook, dus dat kan ook daar nog gewoon van komen. maar goed, dan ging ik dus even met 'r naar de badkamer voor een slokje water oid en vond ik haar verder steeds helder genoeg. ze is ook niet misselijk geweest. vanmorgen sliep ze nog vrij lang door, heb haar toch (wel wat later) naar het kdv gebracht, met de vraag of ze haar wat extra in de gaten willen houden en me bellen als 't niet gaat. ik kan haar snel halen als het nodig is want ik werk thuis vandaag. ga nu dus maar meteen weer verder want ik heb genoeg te doen... (maandag was ze ook al ziek thuis, ik loop nogal achter)
ze kan soms al heel wijs uit de hoek komen maar in zulke gevallen kan ze echt nog niet goed aangeven waar ze precies pijn heeft enzo. zielig is dat, en moeilijk vind ik.

Lishe, Luuke van de trap gevallen, ai ai! ja als moeder schrik je je ook te pletter he. maar gelukkig alles nu weer goed? ben jij er nog mee naar de dokter geweest? ik denk nu weer 'tsja, wat kan zo'n huisarts nou helemaal zien/doen' en heb nog niet gebeld. als ze vandaag nou nog veel last blijft houden maak ik voor morgen een afspraak.
pi_54620557
Fijn dat het vannacht iig redelijk goed ging, bix. Hopelijk gaat het vandaag op het kdv ook gewoon goed.

En Luuke ook gevallen laatst. Sneu hoor...

Morris zonder speen, wat knap dat ie dat zomaar accepteerde!

Noah heeft vandaag zijn laatste sticker voor een plas gekregen! Hij mocht dus met zijn cadeau spelen, wat dus een nog groter drama opleverde toen ie naar het kdv moest Ik denk dat ik misschien nog maar een nieuw papier voor stickers ga maken, want het is zo snel gegaan ineens, ik denk niet dat het er al helemaal in gebakken zit. Sowieso komt ie er meestal nog niet uit zichzelf mee dat ie moet plassen, maar zien wij dat ie moet. Als we dan vragen of ie moet plassen zegt ie gewoon "nee" omdat ie liever door gaat met spelen natuurlijk. Maar dat komt allemaal nog wel. Ik vind het al zo knap dat het gaat zoals het nu gaat!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  Licht Ontvlambaar donderdag 15 november 2007 @ 10:54:19 #180
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54620786
Noah, wat goed!!! Tex, Isa heeft aantal vellen gehad hoor, gewoon om het een beetje te stimuleren

Bix, wel fijn dat het goed lijkt te gaan met Anna, toch altijd flink schrikken zoiets.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_54620849
wat goed al die potjes/wc plassende kindertjes!
Amber gaat steeds plassen als ik een schone luier aandoe... kleine smiecht..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 15 november 2007 @ 11:27:11 #182
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54621518
Gelukkig lijkt het goed met Anna, Bix! Vind het altijd maar eng, als ze proberen te stuiteren...
Net als Luuke van de trap.. brrrr
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54621914
Wat een schrik Bix! Fijn dat het nu toch goed gaat

En LB, wat geweldig.. je kleine meiske zo op ballet! Die foto, echt zo leuk!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_54624618
Twee gevallen Schrikken zoiets.
Als je het niet vertrouwt moet je echt niet bang zijn de huisarts te bellen hoor. Hier in de buurt is pas zo'n kleintje met haar hoofd op de stenen vloer gevallen, 't is uiteindelijk wel goed afgelopen maar ze moest toch even naar het ziekenhuis omdat er een barst/breukje in de schedel zat.

Wat een lieve balletfoto
pi_54624712
poemojn, ieks. een barstje. ik ben nu eigenlijk nog banger dat er letsel aan wervels is ofzo. maar goed, dat kan denk ik alleen op een foto zichtbaar worden, en zoiets laat je toch ook niet zomaar even maken.. we zullen haar nog maar even goed in de gaten houden.
  Jubileum moderator donderdag 15 november 2007 @ 14:41:23 #186
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54625961
Ik vind het zo grappig om al die verschillende verhalen hier te lezen, zo zie je nog eens duidelijk dat elk kind verschillend is.
Iris is al heel erg lang zindelijk overdag, maar nog lang niet 's nachts. Als wij ergens heen gaan waarvoor we bijv. lang met de auto of trein moeten, kan ik haar zonder problemen een luierbroekje aandoen. Als we er dan zijn springt ze makkelijk weer over in het onderbroekjesregime. Dat gaat al heel lang zo zonder problemen.
Ze vind die omschakeling niet moeilijk gelukkig en het is soms een heel stuk makkelijker als je bijv. in een trein zonder toilet zit.
De speen is hier nog heilig, zelfs Sinterklaas mag hem niet meenemen. Ik heb al ontelbare boekjes met haar gelezen hierover maar die gaan volgens Iris allemaal over kindje die allang al 5 zijn, en niet 4 zoals zij.
Ach het is alleen 's nachts, ooit zal het over gaan.

Vallende kindjes zijn altijd eng, zeker met zulke salto's inderdaad Sterkte Bix!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_54627082
quote:
Op donderdag 15 november 2007 13:48 schreef bixister het volgende:
poemojn, ieks. een barstje. ik ben nu eigenlijk nog banger dat er letsel aan wervels is ofzo. maar goed, dat kan denk ik alleen op een foto zichtbaar worden, en zoiets laat je toch ook niet zomaar even maken.. we zullen haar nog maar even goed in de gaten houden.
Ik denk toch dat ze dat wel zullen doen als je het niet vertrouwt Bix. Bij Morris was het ook zo onduidelijk wat er was toen hij uit bed was gevallen en dat bleek dus een gebroken sleutelbeen te zijn. Zoiets zie je alleen op een foto. Of je belt de huisarts even om te informeren?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 15 november 2007 @ 15:46:08 #188
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54627685
Oh LB, wat een engeltje is Jolie op die foto

Bix, wat schrikken zeg! Hoop dat het allemaal in orde is met Anna

Ook nog een voor Luuke, stuiterende kindjes zijn niet leuk

Hier is overigens ook de speen heilig. Hebben een aantal maanden geleden wel geprobeerd er rigoreus vanaf te gaan, maar dat is niet gelukt, hoewel hij op het kdv 's middags wel zonder speen slaapt, zonder probleem Nu geven we prioriteit aan de zindelijkheidstraining, die speen komt wel weer
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_54629777
we houden 't in gedachten snoop, tnx. heb anna vanmiddag al vroeg opgehaald en 't was prima gegaan vandaag. ze was wel wat stilletjes volgens de juf maar dat is ze de laatste tijd wel vaker op 't kdv. ze heeft er wel geslapen, da's fijn.

wennie, hoe is 't met robin z'n tand? heeft ie er geen last meer van? wij zijn gisteren naar de tandarts geweest, gewoon voor controle, was anna's eerste keer. alles prima gelukkig.
  donderdag 15 november 2007 @ 19:31:17 #190
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_54632727
Was geloof ik ff het topic kwijt geweest en wat is er veel gebeurd met onze kindjes.

Jolie je buiging helemaal geweldig en wat zag je er goed uit in je balletpakje

Anna meissie toch

Luukke ook al zo'n stom ongelukkie

En wat een zindelijkheidperikelen dames sterkte ermee
  donderdag 15 november 2007 @ 20:23:06 #191
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54633880
Ik vind Jolie écht om op te vereten. Wat supercute zeg zo'n klein meisje in zo'n balletpakje!

Arme Anne en Arme Luuke..

Ik heb mezelf ook weer wat op de nek gehaald zeg..
Hanne vind nog steeds de wc eng, het potje is ook nog steeds stom (alhoewel... er is verbetering ze gaat er nu soms wel spelenderwijs op zitten maar plassen of poepen, ho maar )
maarrrr... ze wil ook absoluut geen luier meer om!
Tsja.. En wat dan als je moet plassen?

Ik heb haar vandaag zover gekregen dat ze als ze écht moet ik haar een luier om mocht doen. Maar die moet dan later wel weer uit.
Wel grappig, ze vind het echt fijn om zonder luier te lopen en ik vind het er ook wel lief uitzien zo'n heel klein pamperloos kontje.

Maar waarom vinden mijn kinderen altijd van die moeilijke dingen uit?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_54642744
Whahahaha Noli, dat heeft Sara laatst ook een dagje gehad. Ging best goed, tot ze dus wel in haar broek geplast had, dat vond ze zo ontzettend erg, dat ze haar luier toch maar weer om wou
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 16 november 2007 @ 13:25:30 #193
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54649094
Bix, gaat prima met Robin z'n tand. De tandarts zei wel dat ie een heel klein beetje los zit, maar zo weinig, dat ik er het in ieder geval niet kan voelen Hij heeft gelukkig geen trauma opgelopen van zijn eerste bezoek, gewoon prima geslapen en hij eet goed

Overigens zijn onze eetperikelen sinds vorige week zondag als sneeuw voor de zon verdwenen Robin at altijd goed, maar een paar maanden geleden ging dat over op overal een hapje of 2 of 3 van en dan was meneer klaar. Sinds vorige week woensdag eet hij bijna alles weer op wat hij voorgeschoteld krijgt

Noli, lekker eigenwijs die Hanne van jou
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  zaterdag 17 november 2007 @ 09:49:36 #194
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54669090
Ik sta echt versteld! Julius heeft net zijn vader en moeder getekend. Twee échte poppetjes! Met ogen, oren, een neus, mond, haren, benen, voeten, armen en handen, alles!!! Ik ben echt héél trots!

[ Bericht 3% gewijzigd door renzell op 17-11-2007 11:30:37 ]
  zaterdag 17 november 2007 @ 09:54:49 #195
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_54669126
Wow wat knap zeg renzell! Noah kan dat nog lang niet, die zit nog steeds in de fase van rondjes
Krijgen we een foto te zien? Ben wel benieuwd
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 17 november 2007 @ 10:11:39 #196
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54669245
Mijn lief krijgt vandaag voor zijn verjaardag als het goed is een fotocamera van zijn ouders, dus dat betekent dat ik er inderdaad hopelijk snel foto's van kan maken! Overigens tekent Juul normaleter óók vooral rondjes en strepen hoor. Het kan dus wél zomaar!
  zaterdag 17 november 2007 @ 11:03:42 #197
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54669858
Kut, Sander leest zojuist per ongeluk de post waarin ik vertel dat hij vandaag voor z'n verjaardag een fotocamera cadeau krijgt.
pi_54669886
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 11:03 schreef renzell het volgende:
Kut, Sander leest zojuist per ongeluk de post waarin ik vertel dat hij vandaag voor z'n verjaardag een fotocamera cadeau krijgt.

dit soort dingen heb ik dus ook heeeeeuwl vaak
Maar wat onwijs gaaf van Julius zeg!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 17 november 2007 @ 11:06:01 #199
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_54669895
(sorry, Renzell)
Job tekent totaal niet, nog geen streep. Hij komt niet verder dan krassen of zo snel mogelijk het papier verscheuren. Nog een zorgenpuntje voor school, straks
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 17 november 2007 @ 11:08:30 #200
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_54669930
Ik vind jullie verhaaltjes zo lief.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_54670330
Sara is de laatste dagen ook helemaal in de knutselmood, wanneer ze 's morgens opstaat wil ze meteen tekenen, de hele dag tekenen.

En wat net gebeurt:
Sara zit op haar stoeltje in de woonkamer, papa is in de keuken de vaatwasser aan het inpakken, Sara roept: Papa, PAPA............ LIEVIE!
(zo noem ik papa altijd, lievie
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 17 november 2007 @ 11:58:32 #202
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54670655
Wat liev van Saar! Juul doet dat ook vaak; "Liefje, eten!" Zó schattig, dat gepapagaai, en zeker met dat soort teksten.

Ik bleek te kunnen scannen!
De bovenste ben ik, dansend, met hele lange armen. De onderste is papa, met haar en zonder armen.





[ Bericht 9% gewijzigd door renzell op 17-11-2007 12:05:48 ]
  zaterdag 17 november 2007 @ 12:14:23 #203
24188 Belana
kloon van belana
pi_54670889
jezus wat knap van Julius!!
(Liam komt ook echt niet verder dan krassen, dus Livelink, Job is niet de enige hoor )
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 17 november 2007 @ 12:30:53 #204
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_54671180
Ik vind het echt ongelooflijk knap van Julius

En Belana, het is maar een schrale troost hoor
Hoe gaat het nu met Liam, reageert hij nog steeds zo heftig op de homeopathische medicijnen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_54671538
Wat een supercoole tekening!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 17 november 2007 @ 13:15:22 #206
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54671868
Renzell, wat gaaf! Echt heel, heel, heel stoer is dat!!!!
En gefeliciteerd voor je vent.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 17 november 2007 @ 13:48:49 #207
24188 Belana
kloon van belana
pi_54672535
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 12:30 schreef livelink het volgende:
Ik vind het echt ongelooflijk knap van Julius

En Belana, het is maar een schrale troost hoor
Hoe gaat het nu met Liam, reageert hij nog steeds zo heftig op de homeopathische medicijnen?
hij is niet meer zo heftig emotioneel als afgelopen weekend. vandeweek ging het zelfs echt veel beter. Maar sinds gisteren is ie weer vroeg wakker en ongenietbaar dus ook...
maandag moet ik weer bellen met de homeopaat, ik zal het wel horen... misschien is het al tijd voor de 2e dosis.
stormy waters...
sailin'
pi_54672657
Wat knap van Julius En leuk om je dansend te tekenen!
  zaterdag 17 november 2007 @ 14:46:51 #209
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_54673497
Echt superknap van Julius!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 18 november 2007 @ 00:46:21 #210
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54686649
Dank jullie voor de complimenten! Ik zal ze overbrengen aan meneer de kunstenaar (zo noemt ie zichzelf dus écht hè! ).

Ik was hem trouwens plotseling kwijt vandaag! Echt heel erg geschrokken ben ik. Ik loop naar boven, omdat ik dacht dat ie daar was, bleek niet zo te zijn. Beneden ook niet. In de tuin niet. Snel naar de gang. Voordeur open. Kut! Straat opgerend, roepen, schreeuwen (ging op m'n bek, ook dat nog), snel Sander roepen. Bleek meneer naar de bakker te zijn gelopen om daar even een koekje te halen (bakker zit ongeveer 10 deuren verder). Pffffffff, maar wát een schrik!!! Je wil niet weten wat er allemaal door mijn hoofd ging. Ik ben eerst boos geworden en heb hem daarna héél stevig geknuffeld, mijn kleine kunstenaar.

[ Bericht 19% gewijzigd door renzell op 19-11-2007 15:47:19 ]
  zondag 18 november 2007 @ 01:51:04 #211
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54687317
Wow wat superknap van Julius zeg!!!
Maar jeetje, wat zal je geschrokken zijn zeg, hij is wel ondernemend die kleine vent van je.

Demi had van de week een vis getekend alleen vond ik het meer op een koeienvlaai lijken.
pi_54688897
Och jee wat een schrik Renzell! Wat een ventje zeg, fijn dat je 'm snel weer gevonden hebt
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 18 november 2007 @ 13:11:56 #213
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_54691825
Renzell dat is echt je grootste nachtmerrie gelukkig goed afgelopen
  maandag 19 november 2007 @ 09:54:56 #214
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54711075
Wat een leuke tekeningen Renzell. Wow! En eng dat je hem zo bent kwijt geweest, gelukkig goed afgelopen maar wel een naar idee.

Gister was er herfstmarkt bij de school waar Jolie straks heen gaat. We gingen er met vrienden mee en eigenlijk een beetje met een nietsgevoel. Geen idee of het leuk zou zijn. Maar Jolie heeft zich echt heel lang vermaakt. Allemaal leuke dingen te doen en ze was overla bezig. Uiteindelijk gingen we naar huis met Jolie als vlinder, twee zelfgemaakte kettingen met pinda's enzo voor vogels, een geverfd kerkstklokje (staat vast goed bij de kaars.....) een bloem die ze met hulp gemaakt had bij het wolvilten en weet ik veel wat nog meer allemaal.



Toen ik 's avonds d'r gezicht schoon had gemaakt, bekeek ze zichzelf in de spiegel. "Het was leuk om vandaag vlinder te zijn. Nu ben ik weer Jolie geworden. Ik ben weer ik. Dat is ook leuk."
pi_54711171
oh jolie, je kunt nu al een dichtbundel vullen met je mooie uitspraken!

renzell wat ontzettend knap van julius!! dat doet piet 'm nog niet eens na. (dus livelink, er zijn meer 4-jarigen die nog niet/nauwelijks tekenen). maar wat een schrik dat je 'm kwijt was. gelukkig allemaal goed afgelopen, pffff. naar de bakker! had ie dat koekje nog gekregen? (toch maar een extra schuifje aan de binnenkant van de voordeur misschien oid?)
  maandag 19 november 2007 @ 10:35:33 #216
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54711733
LB, wat is Jolie toch al een grote meid

Julius! Wat goed zeg, dat je al poppetjes kan tekenen!! Renzell, ik kan me alleen maar voorstellen wat er door je heen is geschoten toen je 'm kwijt was

Robin heeft het woordje stom ontdekt En hij wil niet meer traplopen Nu heeft papa geprobeerd aan hem uit leggen dat mama hem niet meer zo goed kan tillen (wij wonen 4 hoog zonder lift) omdat ik pijn in mijn rug heb, maar dan geeft Robin me dus een kus en dan zegt ie: "Mama au rug over, Robin tillen"
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  maandag 19 november 2007 @ 11:06:31 #217
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54712265
quote:
Op maandag 19 november 2007 10:02 schreef bixister het volgende:
oh jolie, je kunt nu al een dichtbundel vullen met je mooie uitspraken!

renzell wat ontzettend knap van julius!! dat doet piet 'm nog niet eens na. (dus livelink, er zijn meer 4-jarigen die nog niet/nauwelijks tekenen). maar wat een schrik dat je 'm kwijt was. gelukkig allemaal goed afgelopen, pffff. naar de bakker! had ie dat koekje nog gekregen? (toch maar een extra schuifje aan de binnenkant van de voordeur misschien oid?)
We moeten gewoon ons traphek hermetisch gesloten houden in het vervolg (onze voordeur zit onderaan een trap). Sander en ik zeiden net een uurtje voordat ie weg was, dat we die traphekken er inmiddels wel uit konden slopen, omdat Juul al zo lang zo goed en voorzichtig op de trap loopt. Maar even geen rekening gehouden met peutertjes die op eigen initiatief naar de bakker lopen voor koek. Hij heeft hem trouwens niet gekregen nee. Sander vatte hem in de kraag voor ie er naar binnen kon gaan, daar was ie overigens zéér verbolgen over.

Lief, Jolie de vlinder! En wat Bix zegt; er schuilt een dichteres in je dochter Luchtbel!

Wennie, lastig, maar ook aandoenlijk, van die peutertjes die vinden dat jij ze te pas en te onpas moet tillen en denken te kunnen bepalen wanneer jij je wel of niet goed voelt. Maar 4 hoog en ook nog zwanger! Oei. Succes ermee!
  maandag 19 november 2007 @ 12:55:35 #218
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54714652
De eerste keer was het op zich geen probleem, nam halverwege gewoon even pauze, maar met een peutertje is een heel ander verhaal
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_54715890
Da's hartstikke knap van Julius!
Variety is the spice of life
  maandag 19 november 2007 @ 13:58:32 #220
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_54715951
Noah heeft net voor het eerst op de pot gepoept!

Maar het potje daarna schoonmaken is bijna ranziger dan een poepbroek schoonmaken

Maar

Plassen gaat ook steeds beter trouwens, hij geeft het nu ook steeds vaker uit zichzelf aan!
Ik vind het zo knap van hem, dat ie het toch zomaar doet nu
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 19 november 2007 @ 14:18:15 #221
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54716387
Wow, Tex! Wat knap van Noah!!! Echt super!
  maandag 19 november 2007 @ 14:18:41 #222
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54716394
En snel die pot voor een wc met verkleiner vervangen....
pi_54716414
daarom hier meteen op de wc maar wat goed van Noah

Wat een verhaal van Julius Wij hebben een knip bovenaan de deur, die Myrthe nog niet zelf openkrijgt, dus dat is wel handig (moet ze alleen niet de methode van de buurkinderen overnemen om dan op een trapje te klimmen..)

Lb, Leuk dat die herfstmarkt zo goed beviel dan heb je meteen ook een beter beeld van de school zeker?
  maandag 19 november 2007 @ 14:20:29 #224
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54716420
Noah, wat goed!!
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  maandag 19 november 2007 @ 14:22:39 #225
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_54716471
Ja een wc-verkleiner hebben we al, want hij wilde nooit op de pot. Op de wc wilde ie wel altijd al, maar dan kwam er niks. Nu wil ie dus niet meer op de wc, want "er komt écht niks, hoor!" zegt Noah dan al (van tevoren)

Dus dat moeten we binnenkort maar eens gaan oefenen...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 19 november 2007 @ 14:52:58 #226
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54717164
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:22 schreef texelonia het volgende:
Ja een wc-verkleiner hebben we al, want hij wilde nooit op de pot. Op de wc wilde ie wel altijd al, maar dan kwam er niks. Nu wil ie dus niet meer op de wc, want "er komt écht niks, hoor!" zegt Noah dan al (van tevoren)

Dus dat moeten we binnenkort maar eens gaan oefenen...
wel uitkijken met de wc verkleiner dat ie goed stil blijft liggen op de bril..
vraag me niet hoe maar mijn oudste jongens zaten klem met hun mannelijkheid zeg maar. tussen bril en verkleiner. (werden tegelijk zindelijk)
Bram gaat nu dus ook zonder.... en dat gaat prima
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54728939
Leonore is eindelijk weer zindelijk!

Ik had haar voor de vakantie zindelijk, maar na weekje logeren bij opa en oma, weer terug bij af.

En nu, maaaaaaaaaaanden later, al zeker 5 dagen geen ongelukjes meer!!!
Mama van Floris, Leonore en ?
  dinsdag 20 november 2007 @ 07:04:26 #228
24188 Belana
kloon van belana
pi_54731403
Noah
tex, wat hier hielp om Liam op de wc te krijgen, was een krukje bij de wc
en een verkleiner natuurlijk
Maar die hebben we niet eens lang gebruikt, al vrij snel had papa hem geleerd dat ie op een grote bril ook kan zitten als ie zich dan met 2 handen aan de bril vasthoudt en dat gaat prima. Is ook handig, want toen kon ie overal op het toilet

Liam heeft net een extra middeltje gekregen van de homeopaat. het ging allemaal niet zo lekker met hem, terwijl er eerst wel verbetering in zat. maar nou blijkt dat het onze eigen schuld is, hij heeft namelijk hoestdrank gekregen en dat breekt de werking van het middel af. dus nu hebben we iets gekregen om dat weer op te heffen. Nou, hij heeft het dus een uur geleden gehad en ik heb weer een ander kind het zit in zijn hele uitstraling. hij kon de afgelopen dagen weer zo boos en onhandelbaar zijn en nu heeft ie weer een rustige lieve uitstraling.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 20 november 2007 @ 08:06:07 #229
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_54731660
Eerst een stukje wc papier in het potje leggen scheelt een hoop boenwerk.
  dinsdag 20 november 2007 @ 22:49:18 #230
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54749562
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 07:04 schreef Belana het volgende:
Noah
tex, wat hier hielp om Liam op de wc te krijgen, was een krukje bij de wc
en een verkleiner natuurlijk
Maar die hebben we niet eens lang gebruikt, al vrij snel had papa hem geleerd dat ie op een grote bril ook kan zitten als ie zich dan met 2 handen aan de bril vasthoudt en dat gaat prima. Is ook handig, want toen kon ie overal op het toilet

Liam heeft net een extra middeltje gekregen van de homeopaat. het ging allemaal niet zo lekker met hem, terwijl er eerst wel verbetering in zat. maar nou blijkt dat het onze eigen schuld is, hij heeft namelijk hoestdrank gekregen en dat breekt de werking van het middel af. dus nu hebben we iets gekregen om dat weer op te heffen. Nou, hij heeft het dus een uur geleden gehad en ik heb weer een ander kind het zit in zijn hele uitstraling. hij kon de afgelopen dagen weer zo boos en onhandelbaar zijn en nu heeft ie weer een rustige lieve uitstraling.
Klinkt goed Belana! Hopelijk blijft het nu een stijgende lijn! Merkt ie zelf ook verschil?

Hier vanochtend een dwarse peuter. hij wilde iets(ik weet al niet eens meer wat) Dat mocht niet. "Als dat niet mag, trek ik al mijn kleren uit"
niet veel later dus een bloot boos peutertje ik moest erg hard lachen en verder heb ik er niets over gezegd. Hij heeft even in zijn blootje staan dansen op sinterklaasliedjes en is zich toen maar weer snel gaan aankleden.

Waar ie dat nou weer vandaan haalt....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54749687
haha debuuv! anna roept tegenwoordig om de haverklap 'dan loop ik weg hoor!' als dreigement. of ze claimt heel dramatisch haar rust: "laat me met rust, ik wil alleen zijn". en dat uit zo'n klein bekkie, ik moet er stiekem ook altijd wat om lachen.
  dinsdag 20 november 2007 @ 23:17:21 #232
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_54750365
Dwarse peuters hier? Ik moet wel lachen om die kleine wijsneusjes. Als er iets niet gaat zoals ons kleine mannetje gedacht had, zet hij de sokken erin richting gang en distancieert zich van ons. Als klap op de vuurpijl wordt dan ook nog zeer pinnig de deur achter hem dichtgetrokken. Het is serieus, mochten we dat niet doorhebben.
Wij hoeven hem dus nooit op de gang te zetten, hij gaat zelf wel. Om even later als een zonnetje terug te keren: "Daar ben ik weeeeeeerrrr!"
  woensdag 21 november 2007 @ 09:43:35 #233
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54754564
Debuurvrouw

Smirre, da's handig

Als Robin niet mee wil (naar beneden of de deur uit) en ik zeg: "Nou, dan gaat mama alleen weg, doei!", dan roept hij keihard "DOEI!!" en gaat zitten spelen. Als ik vervolgens net doe of ik echt weg ben, komt hij me niet eens achterna Dat heeft dus geen effect bij ons

Robin heeft gister de vierde en tevens ook laatste pneumokokkenprik gehad. Hij heeft echt nog nooit last gehd van een vaccinatie, maar nu klaagt hij al sinds gister over pijn in zijn been ("Nee mama, nie doen, nie aankomen." en is hij jengelig. Vanochtend zat er een rood plekje om de prik heen en was het wat opgezwollen. Robin nog steeds jengelig en pijn in been. Maar even aankijken...
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 21 november 2007 @ 09:54:34 #234
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54754761
dat net doen of je weg bent had hier ook nooit effect.. totdat Saskia een keer in de supermarkt me echt niet meer zag (ik stond achter een brede paal). Sindsdien komt ze wel als ik 'doei' roep
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54754823
Als Sara niet wil slapen trekt ze in bed ook altijd haar kleren uit, stiekem echt grappig

Doen alsof je weggaat werkt hier perfect, vooral als ze d'r jas weer niet aanwil.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_54756205
dat werkt hier ook geweldig. Bij mijn eerste doei! of Bye! hoor ik heel hard: neeeeee! en komt ze aangehold
Mama van Floris, Leonore en ?
  woensdag 21 november 2007 @ 11:42:00 #237
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54756789
Robin wil sinds een week 's avonds niet slapen (valt pas tegen een uur of 10 in slaap). Hij heeft nu echt door dat zijn speen en slapen bij elkaar horen, dus dan roept hij: "Nee moe!" en gooit demonstratief zijn speentje weg
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 21 november 2007 @ 14:38:53 #238
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54760806
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 22:49 schreef debuurvrouw het volgende:
Hier vanochtend een dwarse peuter. hij wilde iets(ik weet al niet eens meer wat) Dat mocht niet. "Als dat niet mag, trek ik al mijn kleren uit"
niet veel later dus een bloot boos peutertje ik moest erg hard lachen en verder heb ik er niets over gezegd. Hij heeft even in zijn blootje staan dansen op sinterklaasliedjes en is zich toen maar weer snel gaan aankleden.

Waar ie dat nou weer vandaan haalt....


Wat zijn het toch monsterlijke creaturen, die peuters!


Hier vannacht een jongetje dat zwaar over de pis ging omdat ik maar 1 boekje wilde voorlezen, terwijl ik dat toch héél duidelijk, tot 3 keer toe, had aangekondigd. Ik de boel negeren natuurlijk, gewoon laten gillen tot het stil was en een uurtje later eens gaan checken hoe het ervoor stond; ALLES was uit bed geflikkerd (dekbed, boekjes, water, knuffels, alles!). Had meneer het blijkbaar koud gekregen en lag ie te slapen onder het matrashoesje, gewoon op de kale matras dus. Met dat kontje zo omhoog weet je wel. Zucht.
pi_54761184


Hier vannacht een meisje die wakker werd. Toen ik bij d'r ging kijken zei ze "Ik ben ziek" met bijpassend zielig stemmetje.

Ze was niet ziek natuurlijk, maar sinds ze een keer ziek was en toen heel de dag met haar dekbedje op de bank, in pyjama, dvd-tjes mocht kijken, probeert ze dat wel vaker.

We hebben haar maar tussenin genomen en toen werd ik vanmorgen wakker van een nies en daarna "ik heb een snottebel!" "mama, ik heb een snottebel!!!"
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_54763459
Emma heeft gisteren twee keer op het potje geplast. Het zag er aardig bewust uit, ze deed echt haar best om er wat uit te persen.
We zijn gisteravond nog maar even naar de hap geweest Emma was erg aan het hoesten en was duidelijk benauwd. We moeten maar weer gaan puffen. Ik denk dat ik morgen de huisarts nog maar even bel want ze heeft er ook wat verhoging/koorts bij.

Emma begint met dingen in de verleden tijd te zeggen,ze plakt dan een t achter het werkwoord. "Die heb ik kleurt "

[ Bericht 1% gewijzigd door Jelief op 22-11-2007 10:06:40 (correctie) ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_54776238
whaha wat een bijdehandje debuurvrouw

Amber zat gister onder de douche en toen zei ze heel hard poepen. Ik dr op de wc gezet en toen ging ze heel hard persen. Toen kwam er een poepie, normaalgesproken wil ze van de wc af maar gsteravond wilde ze steeds naar de wc. Dan zei ze, nog een poepie en ja hoor, daar kwam er weer een.
De laatste tijd is ze ook heel bewust aan het plassen, maar niet op het potje maar op het aankleedkussen.. Ik word er gek van

Vanmorgen is ze wakker geworden met een dik rood oog. Mag om half 9 bij de ha komen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 22 november 2007 @ 09:40:55 #242
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54777158
nog meer zindelijke kindjes! Hopelijk zet het een beetje door bij de dames!
Die taalontwikkeling! kleurt! vind het altijd zo knap als ze dit soort dingen uitvogelen...

Bram heeft de laatste tijd allemaal van dit soort streken (als naaktlopen). Heel intensief maar wel heel erg leuk. Heb vandeweek een inschrijfformulier gehaald voor de basisschool. In februari mag hij al komen oefenen. Aan de ene kant heerlijk, ik krijg wat meer vrijheid, aan de andere kant toch wel gek. het is nog maar zo'n smurf...
Hij is er wel aan toe. Dus geniet ik maar dubbel van z'n maffe streken

Wat zei de ha Vicky?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 22 november 2007 @ 09:53:34 #243
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54777352
Wat goed van Amber en Emma!

Hanne heeft weer luiers om.
Nah jah, komt vanzelf wel weer een keer. Voor ze het huis uitgaat zal ze vast wel een keer uit de luiers zijn
We kijken gewoon van het zomer wel weer als het lekker warm is. En als ze het zelf aan geeft natuurlijk eerder.

Oi Amber. Heeft ze er ook echt last van Vicky? Dat het jeukt of zeer doet o.i.d.? Wat zei de HA ervan?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_54777684
Amber zegt zelf steeds oog niet auw en ze zit er ook neit aan te krabbelen. Huisarts heeft gekeken. Oog is niet ontstoken, ziet er goed uit. Ooglid is rood en dik maar volgens hem is er een haarzakje een beetje ontstoken. Moet vanzelf overgaan. Eventueel een warm compresje op dr oog leggen, maar of dat gaat lukken....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 22 november 2007 @ 10:14:38 #245
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54777742
Robin had gister toch koorts gekregen (39.2), maar vanochtend was hij weer ok, al doet zijn dij nog steeds wat zeer. Hij is zowaar meteen in slaap gevallen gisteravond
Hij heeft gister bij mijn moeder 11 keer op het potje geplast En 's avonds nog 2x bij ons. Ik heb een zeikerd

Vicky, fijn dat het niks ernstigs is
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_54777793
wat goed van Robin!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 22 november 2007 @ 11:46:28 #247
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_54779300
Eigenwijze peuters? Naaah, dat herken ik dus helemaal niet!!
Léon is de laatste tijd wel wat brutaal. Dan zeg je: "Nou moet je ophouden."
En dan krijg je boos terug: "Nee JIJ moet ophouden!" Incl. het boze gezicht en het wijzende vingertje. Stiekum grappig, maar we zijn er wel mee bezig nu.

Léon is vanochtend op 'schoolreisje'. Zijn eerste echte.
Er is op het kdv een speciaal 3-jarigenproject: vanaf 3 jaar spelen ze gezamelijk op de gang/gaan naar de psz of gaan naar de 'opa's en oma's' in het bejaardentehuis. Ook doen ze op de gang veel werk wat ze op de psz ook doen. Leuk project en inmiddels 5 jaar oud. Dus mochten alle 3-jarigen mee naar de 'ballenbak'. Met de bus en patat toe, de hele mikmak.
Vanmorgen was het zover. Met Pietenmuts op bracht ik hem weg. Hij had helemaal geen zin, is weer erg aanhankelijk de laatste tijd en wilde dus niet weg bij mama en oma. Maar oma zei vanmorgen het magische woord: feestje. En toen wilde hij wel!
Bij het kdv aangekomen zat de hal al vol met kinderen en ouders. Dat vond hij wel wat overweldigend en bleef veilig bij me staan. Tot hij overspoeld werd door zijn vriendjes en sindsdien had hij geen oog meer voor mij.
De hele groep werd verzameld, ze moesten hand in hand lopen. Dan zie je je knulletje daar lopen en dan smelt ik bijna. Zo lief.
Ik heb snel een kusje gestolen van hem, want ik wist dat hij me al helemaal vergeten was. Die kans zou ik niet meer krijgen.
Het hele spul de bus in en ik zag hem helemaal niet meer. Om de bus heen gelopen en ja hoor, daar zat hij. Prinsheerlijk helemaal achterin met zijn vriendjes. Vrolijk zwaaiend naar mij en ik kreeg ook nog een dikke handkus. Daar moest ik het maar mee doen.
Ik kan hier zo vreselijk van genieten als hij zo'n plezier heeft, zo opgewonden. Straks haal ik hem weer op, ben benieuwd hoe hij het gehad heeft. Het begin was in ieder geval goed.
Kleine kereltjes worden groot.
(in het geval van Léon, echt groot)
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_54779633
Wat leuk Dutch! Ben benieuwd hoe ie het heeft gehad!

Amber leert echt met sprongen zeg. Kon ze een week of 2 geleden nog tot 10 tellen, nu telt ze al tot 19 (ze vergeet alleen de 3) en zegt ze het hele alfabet na.
Ik moet ook steeds zo lachen om d'r. Vraag ik Amber, wil je een broertje, zegt ze heel hard NEE, ZUSJE! En dat blijft ze herhalen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_54780462
Dutchie zoiets is toch ook om te smelten
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_54780833
Dutchie

En alle potjeskinderen, wat goed zeg!

Al die koorts kindjes! Sara heeft de laatste dagen ook steeds koorts, af en aan, tot 39 graden en weer terug. Dit had ze dus ook toen ze de waterpokken gehad heeft, ze is hangerig, maar verder niet ziek. Manlief heeft vanmorgen op het kdv eens nagevraagd, en ja hoor, er de waterpokken heersen. Dus ik ben d'r bang voor...
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 22 november 2007 @ 12:57:53 #251
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_54780834
Hij is moe.
Hij is er helemaal vol van. Hij was nog wel uit zijn stoel gevallen in de bus. Niet gewend om los te zitten natuurlijk.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 22 november 2007 @ 13:50:28 #252
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_54781907
Wat een leuke verhalen hier over 'boze' bijdehande peutertjes
En Léon al helemaal alleen stoer op schoolreis met de bus. Poeh, wat gaan ze toch hard.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_54796072
We zijn gisteren nog maar even bij onze eigen huisarts geweest omdat ik het hoesten van Emma niet vertrouwde. Ze heeft bronchitisen krijgt nu antibiotica.
Fuente hoe ishet nu met Sarah, al waterpokken?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 23 november 2007 @ 10:14:42 #254
24188 Belana
kloon van belana
pi_54796682
wat leuk dutchie, dat Leon het zo naar zijn zin gehad heeft
stormy waters...
sailin'
pi_54799418
Oeim bronchitis, daar word je niet blij van, arme Emma!
nog geen pokjes hier, de vorige keer zat er zo'n anderhalve week tussen de koorts en de pokjes. Ze is nog steeds hangerig, maar echt ziek kan ik het niet noemen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 25 november 2007 @ 21:38:24 #256
24188 Belana
kloon van belana
pi_54835383
ik realiseerde me vandaag dat Liam over 6 weken zo'n beetje naar school gaat
Ineens gaat het hard!
Hij is er wel aan toe denk ik. tijd voor nieuwe uitdagingen. Ik ben heel benieuwd naar hoe hij zal reageren en veranderen dan. wel een hoop geregel met voorschoolse opvang e.d. van de week maar eens de school bellen om afspraken te maken over het oefenen.
stormy waters...
sailin'
  zondag 25 november 2007 @ 23:09:00 #257
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_54837948
Ik ben benieuwd Belana, hoe het Liam zal bevallen op school.

Emma, beterschap. Bronchitis klinkt eng. Sara, nu is het toch wel bijna afgelopen hoop ik, met al dat ziek zijn. Als je nu weer helemaal beter bent, dan blijf je lekker een hele tijd beter, afgesproken?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 26 november 2007 @ 08:02:55 #258
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54840939
Ja, Belaan.. dat is al bijna Na Sinterklaas (die paar dagen tot dan zullen ze het wel erg druk hebben op school) zal ik ook eens bellen. Kan ik meteen vragen of Saskia en d'r vriendinnetje bij elkaar in de klas komen/mogen. Ze moeten tegelijk naar school en kunnen dan best houvast aan elkaar hebben.

Dutch, wat leuk zeg zo'n schoolreisje
Ik vind dat 3-jarigenproject ook erg goed klinken. Hier op het kdv hebben ze niet zoiets en ik merk nu dat Saskia de psz onwijs leuk vind, juist omdat daar schoolsere dingen zijn.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54840981
Oh wat gaat dat snel he, Belana! Wel spannend hoor Hopelijk vindt hij het heel erg leuk

Het gaat goed met Sara! Ze hoest nog steeds veel, maar verder geen koorts meer, niet meer zo hangerig enz. En nog geen pokje te zien, dus ik denk dat ze 't toch niet krijgt
wij zijn ook voor heel lang beter zijn zal wel lukken
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_54847237
In het kader van 'Hoe rozer hoe beter': Bart Smit verkoopt voor 7,50 een Disney Princess balletpakje. Iets voor Jolie, LB?
pi_54847300
Over 6 weken al Belaan Groot wordt hij!

Mijn dochter heeft het noro-virus

Vandaag al ettelijke poepbroeken verschoond en ze braakt ook nogal wat. Echt, dat projectielbraken. Heel sneu en zielig. Nu ligt ze dus in bed en voor het eerst van m'n leven heb ik maar een zeiltje in haar bed gedaan.
Variety is the spice of life
pi_54847474
Ach Nebelung, wat rot voor haar.
Ik wilde net in het dreumestopic schrijven dat ik zo'n medelijden heb met Ronja omdat ze zo zielig ziek is. Veel poepbroeken, veel spugen en een beetje koorts. Bedankt voor de link!
pi_54847661
Ach gut, arm meiske. Ik denk dat dat virus ook rondwaart op het kdv van Emma, daar was vrijdag maar de helft van het normale aantal kindjes.

[trotsmodus]
Emma was aan het tekenen ze maakte allemaal rondjes. 'Vis maken!' hoorde ik, ik keek en ze maakte een rondje mét een streep: tadaa!


Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 26 november 2007 @ 14:55:27 #264
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54847679
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:26 schreef nebelung het volgende:
Over 6 weken al Belaan Groot wordt hij!

Mijn dochter heeft het noro-virus

Vandaag al ettelijke poepbroeken verschoond en ze braakt ook nogal wat. Echt, dat projectielbraken. Heel sneu en zielig. Nu ligt ze dus in bed en voor het eerst van m'n leven heb ik maar een zeiltje in haar bed gedaan.
oei... die hebben wij ook eens (allemaal! ) gehad. Was echt een domino-effect. Veel sterkte ermee...
Je hebt van die bussen oplossportdrank, die hebben ongeveer dezelfde mineralen verhouding als ORS. Die worden snel opgenomen. Helpt wel om je wat beter te voelen en om uitdroging tegen te gaan. met zo een rennend mannetje erop, pictogramachtig...
enniewees, misschien een tip om iets binnen te houden. Niets zo vies als ORS...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 26 november 2007 @ 14:57:29 #265
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54847709
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:54 schreef Jelief het volgende:
Ach gut, arm meiske. Ik denk dat dat virus ook rondwaart op het kdv van Emma, daar was vrijdag maar de helft van het normale aantal kindjes.

[trotsmodus]
Emma was aan het tekenen ze maakte allemaal rondjes. 'Vis maken!' hoorde ik, ik keek en ze maakte een rondje mét een streep: tadaa!
[ afbeelding ]

Wat knap Emma!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54847710
Ik gok zomaar dat de dochter van Nebelung natuurlijke ORS krijgt.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 26 november 2007 @ 14:58:25 #267
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54847726
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:57 schreef Jelief het volgende:
Ik gok zomaar dat de dochter van Nebelung natuurlijke ORS krijgt.
dat scheelt dan weer!

vaak blijft drinken zo lang in het maagje. dit spul is er zo weer uit. Geen idee hoe dat met BV zit eigenlijk....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54847754
BV is heel licht verteerbaar, zlefs als ze binnen een minuut of vijf spugen is er al heel veel van de voedingstoffen opgenomen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_54847793
Ja moedermelk is een natuurlijke ors

Ik ben bang dat ik het zelf ook krijg, dat virus. Het schijnt echt een domino-effect te geven ja

Knap van Emma! Leuk is dat he, dat tekenen, hier doet ze het ook zo graag!

oe, nu hoor ik: 'mijn mama, waar ben jou?' ( )
Variety is the spice of life
pi_54847891
Dat MIJN mama vind ik zoo lief! Emma zegt het ook wel eens.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_54848304
quote:
Op maandag 26 november 2007 15:03 schreef nebelung het volgende:

oe, nu hoor ik: 'mijn mama, waar ben jou?' ( )
pi_54850176
Emma heeft ook ergens last van. Ik haalde haar net uit bed met de derde diarreeluier in 24 uur. Het is zo dun dat het langs haar luier loopt We kijken het maar even aan verder lijkt ze niet ziek en is ook niet warm. Het kan ook nog van de antibiotica komen

Belaan! Liam al bijna naar school, het gaat echt veel te snel!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 26 november 2007 @ 21:47:14 #273
24188 Belana
kloon van belana
pi_54856234
wat een mooie tekening van Emma
Nebelung, beterschap daar! ow, wat vreselijk naar toch dat ziek zijn.
Sara gelukkig aan de beterende hand!

ja ET, saskia gaat er vlak achteraan natuurlijk! spannend he? vind ik wel
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 27 november 2007 @ 07:56:43 #274
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54863316
Beterschap en succes met de zieke meisjes!

Belana, ik vind die dingen nu vaak al spannend hoor. Ik moet toch ruim op tijd zorgen dat alles goed geregeld is qua opvang en alles. Dus ik ben er nu al best vaak mee bezig. Naschoolse opvang nog een keer bekijken enzo. Groot is het he?

Gister was ik even met Jolie op het CB. Ze blijkt vier cm te zijn gegroeid sinds 24 augustus. Veel is dat he? Of misschien vind ik dat gewoon hoor Maar ik vond haar al weer zo lang en d'r broeken zo kort... en nu bleek het nog echt zo te zijn ook. Ze is ook bijna een kilo afgevallen. Dat vond ik best gek eigenlijk, thuis ook nog even nagekeken. Maar het is echt zo. De dame van het CB noteerde het wel maar zei dat het niet erg was op zich omdat ze gewoon goed (en eigenlijk echt heel goed) eet en zo groot is geworden. En ze ziet er vooral goed uit fijn he?!
  dinsdag 27 november 2007 @ 14:52:34 #275
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54870210
Bram eet een appel. Ineens huilen: er zit een stuk appel in mijn neus. Zomaar vanzelf...

uhhu....
Snuiten lukt niet (omdat ie de verkeerde kant op snuit zeg maar ) Ik zag me al naar de dokter klooien. Gelukkig kon ik door zijn neus achterover te duwen met een pincet nét bij het stukje komen.
zulke gekke fratsen hadden mijn andere jongens niet
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 27 november 2007 @ 19:44:36 #276
24188 Belana
kloon van belana
pi_54875437
LB, het is een hoop geregel he? vind ik ook. toestand is het. straks moeten we 'smorgen Ezra naar de oppas brengen en Liam naar de BSO. gelukkig wil onze oppas Liam wel uit school halen, dat is fijn, dan kan ie naar bekend terrein en kunnen wij de kinderen op 1 plek ophalen. het is allemaal gelukkig rond, maar omdat ik straks met 2 instanties te maken heb moet ik zelf mijn teruggave kinderopvang gaan doen. pffff... geregel.
en dan nog al het spannende voor Liam!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 28 november 2007 @ 13:07:04 #277
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54890389
Ja absoluut. Ik probeer me er niet te druk over te maken maar zo makkelijk gaat dat niet... Afwegingen allemaal he? Buitenschoolse opvang? Oppas? Een combinatie daarvan? Voorschoolse opvang? Gaat ze met iemand met de auto mee? Hoe zal het contact met de school dan gaan? Hoe blijf ik op de hoogte? Hoe gaat zij zich dan staande houden? Hoe kun je dat het beste uitleggen/ voorbereiden? En dan is het hier natuurlijk nog niet echt dichtbij. Maar ik moet het wel al regelen enzo. Spannend hoor! Ik lees met je mee dus!
pi_54926294
Sinnukaassie bonne bonne boele Zingt Sara vol overgave!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 30 november 2007 @ 15:36:33 #279
24188 Belana
kloon van belana
pi_54947734
Op 8 januari gaat Liam voor het eerst naar school om te oefenen
hij mag vanaf dan iedere dinsdagochtend komen tot ie 4 is de 24e en vanaf dan voor het echie
stormy waters...
sailin'
pi_54947766
watrete spannend belaan!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 30 november 2007 @ 16:00:27 #281
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54948295
oei Liam! dat komt dichtbij! Heb je er zin in?

Gaat het goed Belana, met z'n slaap?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 1 december 2007 @ 12:30:16 #282
24188 Belana
kloon van belana
pi_54964945
Nou, hij had natuurlijk die bijstelling gehad in zijn medicijn en daar kreeg ie dus weer een terugval van, dus alweer dagen om 5 uur wakker magoe, dat hoort erbij, eerst weer terugval voordat er verbetering optreedt. verder gaat het wel beter met hem, hij speelt iets meer bijvoorbeeld. gisteren heeft ie de hele dag zitten knippen. gewoon stukjes afknippen van papier hoor, maar tot voor kort kon hij dat niet en hij was nu heel trots dat ie dat kon, dat was heel lief
Nu is ie alleen weer ziek sinds gisteren. flink hoesten en hoge koorts dus nu hebben we weer een aanvullend middeltje gehaald net.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 1 december 2007 @ 14:10:48 #283
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54966782
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:30 schreef Belana het volgende:
Nou, hij had natuurlijk die bijstelling gehad in zijn medicijn en daar kreeg ie dus weer een terugval van, dus alweer dagen om 5 uur wakker magoe, dat hoort erbij, eerst weer terugval voordat er verbetering optreedt. verder gaat het wel beter met hem, hij speelt iets meer bijvoorbeeld. gisteren heeft ie de hele dag zitten knippen. gewoon stukjes afknippen van papier hoor, maar tot voor kort kon hij dat niet en hij was nu heel trots dat ie dat kon, dat was heel lief
Nu is ie alleen weer ziek sinds gisteren. flink hoesten en hoge koorts dus nu hebben we weer een aanvullend middeltje gehaald net.
Wat gek eigenlijk, dat ie om beter te gaan eerst gaat hoesten. toch, eerder moest ie een bijstelling vanwege de hoestdrank??

Er lijkt mij zo van de zijlijn een oorzakelijk verband. Balen dat ie weer zo vroeg is, wél lekker dat hij wel beter gaat spelen. Nou maar hopen dat ie van school zo moe wordt dat hij wel móet slapen...

afgaande op onze waakhond:
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:08:36 #284
24188 Belana
kloon van belana
pi_54970385
nou dat hoesten enzo is natuurlijk gewoon een virusje oid, maar dat is wel lastig, als je dus chemische medicijnen gebruikt wordt het effect van de homeopathie teniet gedaan, dus vandaar dat ie nu een homeopatisch medicijn heeft gekregen. staat in principe los van de behandeling die hij al had.
moet zeggen, hij hoest niet meer nu, maar hij heeft nog wel koorts, ik hoop dat dat gaat zakken.
het is wel lastig, omdat je zo gewend bent aan chemische medicijnen en je weet wat de effecten daarvan zijn, van de homeopathie weet je dat niet. ik kan onze homeopaat gelukkig altijd bellen. of ten minste dat doe ik gewoon en dat is ok.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 1 december 2007 @ 19:41:56 #285
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54973627
Ziekte is groei toch? een sprongetje maken ze dan vaak. Misschien dat ie toch ook gewoon een cognitieve ontwikkeling doormaakt en straks nóg iets kan...
moet echt met Daan ook naar de arts. hij zweeft zo enorm op een wolkje en slaapt zo weinig. Het is denk ik beter voor hem...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 1 december 2007 @ 21:53:00 #286
24188 Belana
kloon van belana
pi_54977203
ik moet zeggen dat ik in zijn algemeenheid heel positief tegenover die homeopathie sta hoor, nog steeds. Ik zie echt de verandering. het doet iets met hem en ondanks nog steeds de mindere slaap, is het positief. hij is minder agressief (hij kon heeeeeeel boos worden) en hij is meer gaan spelen. hij is weer liever en rustiger. de slaap gaat ook wel komen denk ik. maar zelfs als dat niet zo is, hij is nu al veel beter te genieten.
het is heel lastig te omschrijven wat de verandering is merk ik, maar dat het goed is, dat staat voorop.
Ik vind de omschrijvingen bij de medicijnen die ik krijg voor hem ook steeds heel treffend.
zoals die van vandaag. snel opkomende koorts met rode wangen, maar droog warm. grote ogen met grote pupillen. beetje verdwaasd. en nog meer van dat soort omschrijvingen. zij vroeg me aan de telefoon meteen al wat dingen en o.a. wanneer de koorts opkwam. nou dat was gistermiddag en vannacht om een uur of 3 was het echt erg. valt precies onder dat medicijn: koorts vanaf ongeveer 3 uur 's middags en 3 uur 's nachts het
ergst. frapant vind ik dat. zo stond er ook dat als bij gebruik van het medicijn eenmaal zweten zou gaan optreden dat het de betere kant op gaat. Nick is daarstraks even bij hem gaan kijken en hij lag flink te zweten.
ik weet niet, ik heb gerust veel vragen (ben een mens van duidelijkheid ) maar ik vertrouw enorm hierop.

mmm... heel verhaal, moest het even kwijt
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 1 december 2007 @ 21:56:56 #287
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54977309
Ik ben ook zeer positief over homeopatie hoor! En dat van die groei is iets wat ik ook echt zie in mijn kinderen. Na een periode van ziekzijn kunnen ze ineens "iets".

Blij dat Liam zo goed reageerd en dat je je er goed bij voelt. Want zo moet het zijn!
Heb écht zin om met mijn mannetje (nou ja, -tje ) ook te gaan.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 1 december 2007 @ 22:14:22 #288
24188 Belana
kloon van belana
pi_54977722
ik had de mijne via deze site trouwens, ivm vergoeding van de verzekering.

dat van die groei na ziek zijn ben ik wel met je eens ja
het is alleen met Liam wel even wennen dat ie de laatste tijd zo vaak ziek is. totdat ezra geboren werd is hij eigenlijk nooit ziek geweest

Liam had het trouwens vanmiddag erover dat hij wel zijn naam wilde leren schrijven. leuk is dat, zoals die interesse er ineens is hij gaat school echt wel leuk vinden denk ik.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 1 december 2007 @ 22:33:47 #289
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54978200
ah, dank je voor de link. Hier in het dorp woont toevallig een homeopate. Daar wilde ik dan heengaan.
Raar is dat zeg, dat ie ineens een inhaalslag ziekzijn maakt...

Ik ben heel benieuwd hoe onze Bram zich gaat houden op school. En je naam al willen schrijven... Knap hoor! hopelijk valt het niet tegen op school...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 2 december 2007 @ 06:40:13 #290
24188 Belana
kloon van belana
pi_54984322
hij heeft goed geslapen en werd half 6 wakker zonder koorts

sorry voor het dagboek gehalte
stormy waters...
sailin'
  zondag 2 december 2007 @ 07:16:26 #291
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54984344
Fijn, Belana.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 2 december 2007 @ 11:40:26 #292
62233 Jelief
ikke lief!
pi_54985725
Ik sluit mij aan bij het -ziek zijn en wat nieuws kunnen -verhaal. Emma kan sinds de bronchitus over is veel beter praten. Ze maakt langere en betere zinnen en praat ook meer lijkt wel. (en ze was al zo'n spraakwaterval)

Emma is erg bezig met letters. Ze kent er al een paar en wil er ook steeds meer leren. We gaan er wel in mee maar wel op wat zij aandraagt, we gaan dus niet 'les' geven zeg maar.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 2 december 2007 @ 17:27:07 #293
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54994260
Kan dat dagboekgehalte schelen man Belana, als dat het al is. Als je het kwijt moet Fijn dat het goed ging vannacht. En begin van het nieuwe jaar al wennen op school. Leuk!

Ik vind de leeftijd die Jolie nu heeft echt heel leuk. We waren in het zwembad vandaag, Jolie ging zwemmen met mijn ex. Ik ben helaas steeds niet lekker dus kan het niet met haar doen en ze had het al zo vaak gevraagd, wanneer ze weer een keer mocht zwemmen. En ze vond het zo leuk Het is echt heel fijn om te zien vind ik. Zeker ook om te zien hoe ze zo vol overgave iets kan doen maar het eigenlijk niet kan Rondspartelen met dichtgeknepen neus. 'Zie je hoe goed ik kan koprollen mama?!' En het tij lijkt nu echt te keren hier, ik durf het niet hardop uit te spreken nog. Zo duidelijk is het nog niet. Maar in ieder geval gaat het met haar en mij samen een heeel heeeeeeeeel stuk beter.
  zondag 2 december 2007 @ 18:24:11 #294
24188 Belana
kloon van belana
pi_54995448
even heel zachtjes dan: dat klinkt goed LB

Liam heeft vandaag geen koorts meer gehad, wel nog lekker een middagtukkie gedaan en nu liggen ze alle 2 al plat. morgen weer naar de oppas de hele dag, dus dat is vermoeiend genoeg.
stormy waters...
sailin'
  zondag 2 december 2007 @ 19:53:42 #295
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_54997555
Fijn hoor, Luchtbel. Ik durf het gewoon hardop te zeggen want ik voel dat ook steeds meer in je berichten.

Belana, ook fijn dat Liam weer koortsvrij heeft. En dan vanaf 8 januari al proefdraaien op school, spannend hoor , maar ik heb het idee dat dat met Liam hardstikke goed zal gaan en dat hij er al best wel klaar voor is.

Jelief, fijn dat Emma zich ook weer beter voelt en dat je dan ziet dat ze even de inhaalslag maakt. Ik vind wel dat ze al heel vlot is met letters en zo
Nou zijn die van mij er ook helemaal niet zo mee bezig, dus dat ken ik ook helemaal niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 3 december 2007 @ 06:52:05 #296
24188 Belana
kloon van belana
pi_55006982
dat middagtukje was niet zo'n goed idee geloof ik
Liam is vanaf vannacht half 3 wakker geweest, hij vond het wel tijd om op te staan
wel steeds weer naar bed gestuurd, maar om kwart voor 5 zat meneer aangekleed en wel op de trap.
man, wat ben ik boos geweest hij was wel schuldbewust vanochtend, en we hebben het weer goed gemaakt, maar poeh heej...
stormy waters...
sailin'
pi_55007193
Oei Belana, dat valt niet mee zeg
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 3 december 2007 @ 09:01:29 #298
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55007650
oei...... Da's wel heeel vroeg!

Wat klinkt het heerlijk bij jullie LB! Jullie doen van die gezellige dingen steeds. Maakte me bewust van het feit dat ik dat eigenlijk veels te weinig doe..
Wij zijn vorige week naar het zwembad geweest. Ook voor de fun, maar voornamelijk om grote broer voor zijn B-diploma te laten oefenen. Bram vraag nu elke dag wanneer we weer gaan. Vond het ook geweldig!

Leuk dat het je ook opviel Jelief. Weet niet waar ik dit ooit hoorde, maar vind het telkens zo frappant dat het ook écht zo is. En wat knap van Emma, al geïnteresseerd in letters!

Ik vind het zooo snel gaan. Vanochtend had Bram zich ook aangekleed en zat ie toen ik beneden kwam al aan de door zijn grootste broer gesmeerde boterham Hij heeft me steeds minder nodig. Dat is aan de ene kant heerlijk. Maar ook zo dubbel. Mijn kleine mannetje
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 3 december 2007 @ 09:13:54 #299
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55007762
Luchtbel, wat fijn! Ondanks dat jij het nog heel voorzichtig zegt is het al wel heel fijn dat het zo voelt. En wat de buurvrouw ook zegt; jullie doen leuke dingen steeds. Knap vind ik. En heel erg fijn voor Jolie natuurlijk.

Dat ziek zijn en sprongen maken... Ik had het nog nooit zo bekeken, maar als ik terugdenk is het wel erg herkenbaar.
En Belana... half 3.... Wat vreselijk veel te vroeg zeg.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 4 december 2007 @ 12:33:13 #300
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55031402
Lief zoals jullie reageren. Ik voel me echt gesteund door dit topic. Klinkt misschien stom want het is maar een topic over peuters maar gewoon fijn jullie reacties. Gewoon voor alles met Jolie.
Gister was ik pepernotenmoeder bij haar op de peuterzaal wel leuk om soms mee te kunnen kijken daar!

Belana hoe ging het vannacht?
  dinsdag 4 december 2007 @ 13:33:07 #301
24188 Belana
kloon van belana
pi_55032967
afgelopen nacht ging het wel met meneer. om een uur of 11 was ie wakker, stond nogal daas op de gang e ging zo weer slapen. vanmorgen was het half 7, laat voor zijn doen. en nu ligt ie dus al enige uren te slapen
Ik ga hem zo maar eens wakker maken...

debuurvrouw, wat gaat het hard dan he! Nog harder denk ik als ze grotere broers of zusjes hebben om zich aan op te trekken
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')