ja, en dus?quote:Op woensdag 14 november 2007 14:38 schreef Logician het volgende:
Een goede vriend van mij had toen hij 20 was ook een (ex-)vriendinnetje dat met zelfmoord aan het dreigen
was, hij had ook zoiets van je doet maar... aandachttrekkerij etc...![]()
Helaas voor hem is hij van een heel koude kermis thuisgekomen toen een dag later de politie voor zijn deur stond met een afscheidsbrief waar zijn naam en adres in stonden. Hij mocht mee naar het bureau en volkomen in shock gaan uitleggen dat hij niet schuldig was aan de reden van haar zelfmoord. Hij is er een behoorlijke tijd erg van in de war geweest voor hij zijn leven weer normaal kon oppakken.
Het is zo vanzelfsprekend om te zeggen dat iemand dit alleen zegt om aandacht te trekken en het toch niet doet.
Tot iemand echt voor een trein springt...![]()
Dus hij moest aan de politie gaan uitleggen dat hij niet verantwoordelijk was voor haarquote:Op woensdag 14 november 2007 14:38 schreef Logician het volgende:
Een goede vriend van mij had toen hij 20 was ook een (ex-)vriendinnetje dat met zelfmoord aan het dreigen
Helaas voor hem is hij van een heel koude kermis thuisgekomen toen een dag later de politie voor zijn deur stond met een afscheidsbrief waar zijn naam en adres in stonden. Hij mocht mee naar het bureau en volkomen in shock gaan uitleggen dat hij niet schuldig was aan de reden van haar zelfmoord. Hij is er een behoorlijke tijd erg van in de war geweest voor hij zijn leven weer normaal kon oppakken.
Het is zo vanzelfsprekend om te zeggen dat iemand dit alleen zegt om aandacht te trekken en het toch niet doet.
Eerst zien dan geloven,quote:Op woensdag 14 november 2007 14:38 schreef Logician het volgende:
Tsja.. om daar nou serieus rekening mee te houden vindt ik ook weer niet iets dat je automatisch doet,quote:Op woensdag 14 november 2007 14:53 schreef Logician het volgende:
Klopt, je kan je ook niet laten chanteren, maar het is dus niet altijd BS.
En de politie wou idd alles weten, geen idee waarom maar hij heeft er een flinke lel van mee gekregen destijds...
Al springt ze wel. Ze is zelf verantwoordelijk voor haar daden. Dat ze die verantwoordelijkheid op je vriend heeft proberen af te schuiven, alleen maar omdat hij niet naar haar pijpen wilde dansen, is imho de walgelijkste vorm van chantage die er is.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:04 schreef Logician het volgende:
Ze hebben hem ook niet vervolgt, maar ze hebben hem bijv. niet de kans gegeven om eerst even van de shock bij te komen... Direct ".... is dood" en "komt u maar even mee" en toen is hij ook direct verhoort...
En ik vind ook niet dat je daar altijd rekening mee dient te houden, maar ik denk dat je ook niet met 100% zekerheid moet gaan staan roepen onzin ze springt toch niet, uit eigen ervaring weet ik dus dat het soms ook wel gebeurd... ...
chanteren als je dood bent is wat moeilijkquote:Op woensdag 14 november 2007 15:39 schreef Seneca het volgende:
[..]
Al springt ze wel. Ze is zelf verantwoordelijk voor haar daden. Dat ze die verantwoordelijkheid op je vriend heeft proberen af te schuiven, alleen maar omdat hij niet naar haar pijpen wilde dansen, is imho de walgelijkste vorm van chantage die er is.
Nee, chanteren door jezelf te doden als iemand je niet terugneemt. Emotionele chantage dus.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:45 schreef het.ismij het volgende:
[..]
chanteren als je dood bent is wat moeilijk
het dreigen met dus jaquote:Op woensdag 14 november 2007 15:47 schreef Seneca het volgende:
[..]
Nee, chanteren door jezelf te doden als iemand je niet terugneemt. Emotionele chantage dus.
Als je van een flat afspringt ook niet meerquote:Op woensdag 14 november 2007 15:48 schreef het.ismij het volgende:
[..]
het dreigen met dus ja
Als je daarin trapt heb je ook geen ruggegraad.
jawel hoor, misschien ietswat beschadigd, maa rnog wel aanwezig.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:49 schreef Seneca het volgende:
[..]
Als je van een flat afspringt ook niet meer
Nouja, t gaat erom in welke context t gezegd wordt... Als ze echt hopeloos is en t nietquote:Op woensdag 14 november 2007 15:51 schreef het.ismij het volgende:
jawel hoor, misschien ietswat beschadigd, maa rnog wel aanwezig.
Maar ff serieus, welke idioot trapt daar nou in?
Kijk dat je emotioneel wordt en domme dingen doet oke, maar dat slaat dus echt nergens op, en ik zou zelf al snel hebben van "dan spring je toch lekker,"
precies, dat dus.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:58 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Nouja, t gaat erom in welke context t gezegd wordt... Als ze echt hopeloos is en t niet
meer ziet zitten zou ik haar wel ondersteunen, maar de relatie weer oppakken zou ik
niet doen...
Overigens zou ik proberen andere mensen die dichtbij haar staan (ouders en hechte vrienden)
er bij te betrekken om haar te steunen...
Maar als t eruit komt in de vorm van: "ls je me niet terug neemt dan pleeg ik zelfmoord"
heeft ze een slechte aan mij...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |