Dat ben ik, dat ben ikquote:Op woensdag 14 november 2007 12:09 schreef Ynske het volgende:
iemand misschien nog wat over de foto van mij?
@P ik vind m mooi... alleen jammer dat die persoon wat grillig in lijnen is geworden door het licht
Ja daar draait het in de fotografie inderdaad om samen met het gebruik van licht. Anders is het slechts een registratie.quote:Op woensdag 14 november 2007 12:11 schreef Re het volgende:
[..]
oh, ja fotografie, daar draait alles om de compositie
mja, ik reageer dan ook alleen op je foute vooroordeel... en of je het wel of niet kan voorstellen dat mag,. maar klinkt een beetje hautainquote:Op woensdag 14 november 2007 12:36 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ja daar draait het in de fotografie inderdaad om smamen met het gebruik van licht. Anders is het slechts een registratie.
Juist het zoeken naar een intressante compo maakt voor mij het beeld. En ik kan mij niet voorstellen dat je hier lang gezocht heb naar een mooie compo.
Maar zoals jij het zegt iedereen heeft recht op zijn mening en dit is de mijne
nee hoor... maar opmerkingen over "slechts een registratie van" of je hebt gewoon in het rond geschoten en hebt weinig begrepen van compositie vind ik een beetje hautain gemiep...quote:Op woensdag 14 november 2007 13:50 schreef fr.oosje het volgende:
Moeilijk he kritiek
Ik vind de foto niet mooi omdat er geen compo inzit en het voor mij dus een registratie is, waarover in MIJN ogen niet is nagedacht. Leuk voor in het vakantiealbum maar meer ook niet.quote:Op woensdag 14 november 2007 13:55 schreef Re het volgende:
[..]
nee hoor... maar opmerkingen over "slechts een registratie van" of je hebt gewoon in het rond geschoten en hebt weinig begrepen van compositie vind ik een beetje hautain gemiep...
dat je de foto niet mooi vindt, vind ik niet erg hoor, alleen je motivatie slaat nogal de plank mis...
Lekker plaatje, alleen op dit scherm lopen de zwarten wel erg snel dicht.quote:Op maandag 12 november 2007 22:49 schreef Ynske het volgende:
@Noli, ik vind je 3e echt wat hebben
Hier eentje van mij
[ afbeelding ]
Ik vind 'm niet zo mooi Re. De lucht is indrukwekkend, ja, maar de foto zelf doet me weinig. De boom aan de onderkant is naar mijn mening niet mooi onscherp, en er zit veel te ruis ofzo in de foto.quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:19 schreef Re het volgende:
al ergens anders gepost en eens niet een portretje
[ afbeelding ]
thnxquote:Op woensdag 14 november 2007 14:15 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Lekker plaatje, alleen op dit scherm lopen de zwarten wel erg snel dicht.
Nou een heel klein beetje, ik zou zelf proberen het iets op te halen. (en volgens mij licht de scherpte op de neus ipv de ogen, maar dat is nogal moeilijk te zien op dit formaat)quote:Op woensdag 14 november 2007 14:21 schreef Ynske het volgende:
[..]
thnx
jij krijgt de tekening van de muts dus niet echt mee?
hmm morgen even aar kijken dan
ik vond het alleen wat simpel en gemakkelijk van je gezegd, vandaar mijn wat felle reactie terug, ik heb wel degelijk bewust zo de foto's (het is een serie) probren neer te zetten dat het dreigende naar voren komt, door bijvoorbeeld te bomen aan de onderkant net uit focus te houden zodat het een gevoel van zware wind en beweging meekrijgt, de zwarte donkere wolk is ook bewust zo gepositioneerd dat het over de gehele foto heen een soort van overweldigende grootsheid en intensiteit neerzet waarbij de opbouw in het midden de wirwar van krachten een choatische richting weergeeft... verder bewust met roodfilter geschoten en met de channel mixer rood vervangen door wit...quote:Op woensdag 14 november 2007 14:11 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ik vind de foto niet mooi omdat er geen compo inzit en het voor mij dus een registratie is, waarover in MIJN ogen niet is nagedacht. Leuk voor in het vakantiealbum maar meer ook niet.
Trouwens ik heb nergens gezegd dat je weinig begrepen hebt van compositie. Ik heb werk van je gezien waarin je wel degelijk laat zien er oog voor te hebben. Met dat soort opmerkingen geef je alleen maar aan dat je over erg lange tenen beschikt.
Echter blijf ik van mening dat deze foto gewoon geschoten is op de volgende mannier: "wow kijk eens wat een indrukwekkende lucht, klik" En ik vind dat gewoon te makkelijk. Maar als ik er naast zit leg dan eens uit hoe je deze foto benaderd hebt, maw wat is je compositionele idee er achter.
Dus het overgrote gedeelte van de journalistieke fotografie is voor jou geen echte fotografie omdat het een registratie is?quote:Op woensdag 14 november 2007 14:11 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ik vind de foto niet mooi omdat er geen compo inzit en het voor mij dus een registratie is, waarover in MIJN ogen niet is nagedacht. Leuk voor in het vakantiealbum maar meer ook niet.
quote:Op woensdag 14 november 2007 16:58 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dus het overgrote gedeelte van de journalistieke fotografie is voor jou geen echte fotografie omdat het een registratie is?
Waar slaat dit dan op? Denk je dat een willekeurige fotojournalist niet op compositie en lichtval let? Laat ze het maar niet horenquote:Op woensdag 14 november 2007 16:58 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dus het overgrote gedeelte van de journalistieke fotografie is voor jou geen echte fotografie omdat het een registratie is?
IK zie de muts prima. Technisch een goede foto, zoals ik al zei.quote:Op woensdag 14 november 2007 14:21 schreef Ynske het volgende:
[..]
thnx
jij krijgt de tekening van de muts dus niet echt mee?
hmm morgen even aar kijken dan
Een goede compo zonder nieuwswaarde (=goede registratie) verkoopt niet, een slechte compo van het juiste moment verkoopt wel.quote:Op woensdag 14 november 2007 17:09 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Waar slaat dit dan op? Denk je dat een willekeurige fotojournalist niet op compositie en lichtval let? Laat ze het maar niet horen![]()
Waar twee vechten om een been, loopt de derde ermee heenquote:Op woensdag 14 november 2007 18:58 schreef _Kaatje_ het volgende:
Wat is het hier gezellig de laatste tijd!![]()
thnxquote:Op woensdag 14 november 2007 17:12 schreef k_man het volgende:
[..]
IK zie de muts prima. Technisch een goede foto, zoals ik al zei.
Fijn lijnenspel! Loopt de foto niet nog iets verder door naar beneden waardoor je ogen toch nog iets "pakkends" te zien krijgen ipv 'n "half" einde van de gang?quote:
Nee, daaronder liepen allemaal mensenquote:Op donderdag 15 november 2007 06:07 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Fijn lijnenspel! Loopt de foto niet nog iets verder door naar beneden waardoor je ogen toch nog iets "pakkends" te zien krijgen ipv 'n "half" einde van de gang?
Ja, ik heb er dus ook 1 met meer ruimte... en tientallen mensen dusquote:Op donderdag 15 november 2007 09:54 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Echt heel jammer dat er niet meer ruimte aan de onderkant is, plaatje met veel potentie
Een andere optie is om er juist meer af te halen. Probeer eens een verticale lijn door het midden van het poortje en dan rechts afsnijden. Dan wordt ie wat abstracter, geen idee of dat (voor jou) werkt.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:20 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nee, daaronder liepen allemaal mensen [ afbeelding ]
[..]
Ja, ik heb er dus ook 1 met meer ruimte... en tientallen mensen dus
Nou ja, ik kijk nog even verder maar..
Ook een zeker erg nette plaatquote:Op donderdag 15 november 2007 09:32 schreef fr.oosje het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien, aangezien ik waarschijnlijk geen tijd meer heb om het gene te maken wat ik in mijn hoofd heb
Ok, ik ga het zo even proberenquote:Op donderdag 15 november 2007 11:48 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Een andere optie is om er juist meer af te halen. Probeer eens een verticale lijn door het midden van het poortje en dan rechts afsnijden. Dan wordt ie wat abstracter, geen idee of dat (voor jou) werkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |