abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54412275
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 19:37 schreef Athmozz het volgende:
juist aangezien dat nooit gedaan wordt (scherm met verschillende panelen op de markt zetten) wordt het zo vaak aangehaald bij die Samsung.

Als je zoekt op beide schermen op de type panelen blijf je maar op dezelfde specs uitkomen, en nergens wordt er ook maar vermeld dat er bij de schermen 2 type's panelen gebruikt worden. Als dat zo zou geweest zijn, dan zou dat zeker te vinden zijn op internet, want Iiyama wordt veel gekocht voor professioneel gebruik, dus dergelijke gebruikers gaan het zeker opmerken als er een ander type paneel in zit.
...
Je begrijpt het niet geloof ik... Je hebt verschillende soorten "makers van beeldschermen", je hebt hele grote jongens als Sony, Samsung, Mitsubishi, Philips en Benq. Die hebben hun eigen fabrieken en maken hun eigen onderdelen. Dan heb je "rebadgers" als Iiyama en Dell die alleen onderdelen van anderen kopen en die in elkaar zetten, vaak met nog wat extra electronica of een zelf vormgegeven behuizing, vaak ook niet.

Samsung's 226BW is (niet voor niets) een heel populair model. Zo populair zelfs dat Samsung er niet genoeg kon maken en dus een bepaalde hoeveelheid onderdelen van een andere fabriek heeft gekocht en dié schermen zouden minder zijn. Maar die mindere Samsungs komen dus uit dezelfde fabriek als waar in ieder geval Dell zijn schermen laat maken en waarschijnlijk Iiyama ook... En ik denk niet dat ze in die fabriek een aparte afdeling voor schermpjes voor Samsung, een aparte afdeling voor schermpjes voor Dell, een aparte afdeling voor schermpjes voor Iiyama, enzovoort, hebben...

En bovendien. Júist merken als Dell en Iiyama zijn afhankelijk van andere bedrijven voor de kwaliteit en zullen best wel shoppen, waarschijnlijk nog veel meer dan Samsung, omdat Samsung in principe gewoon zijn éigen fabriek(en) heeft.

Oh, en smakelijk eten natuurlijk!
  dinsdag 6 november 2007 @ 20:01:51 #52
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_54412430
Leuke discussie.
Vergeet niet dat "dezelfde fabriek" absoluut niet hetzelfde is als "dezelfde kwaliteit"
Zga elke producent sorteert hun output naar kwaliteit en verkoopt het vervolgens naar/als andere merken.

En nee, hier heb ik geen bronnen van. Alleen de testimonies van verschillende users die ik hier op het forum in de loop van de jaren ben tegengekomen .
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_54412487
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 20:01 schreef dikkedorus het volgende:

Vergeet niet dat "dezelfde fabriek" absoluut niet hetzelfde is als "dezelfde kwaliteit"
Zga elke producent sorteert hun output naar kwaliteit en verkoopt het vervolgens naar/als andere merken.
Ok, dus dan zou Benq/AU Optronics zijn slechte kwaliteit naar Samsung sturen en zijn goede kwaliteit naar Dell en Iiyama, en dan gaat Samsung onder zijn eigen naam die b-kwaliteit Benq schermen verkopen? Lijkt me niet erg logisch. Samsung is juist heel erg aan het investeren in zijn naam...
pi_54412580
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 19:54 schreef Tennessee het volgende:
Samsung's 226BW is (niet voor niets) een heel populair model. Zo populair zelfs dat Samsung er niet genoeg kon maken en dus een bepaalde hoeveelheid onderdelen van een andere fabriek heeft gekocht en dié schermen zouden minder zijn.
Klopt. Grote fout van Samsung, ze hadden beter minder schermen op de markt gebracht maar kwaliteit blijven leveren ipv minderwaardige schermen op de markt te zetten om toch maar de vraag te voldoen.
quote:
Maar die mindere Samsungs komen dus uit dezelfde fabriek als waar in ieder geval Dell zijn schermen laat maken en waarschijnlijk Iiyama ook... En ik denk niet dat ze in die fabriek een aparte afdeling voor schermpjes voor Samsung, een aparte afdeling voor schermpjes voor Dell, een aparte afdeling voor schermpjes voor Iiyama, enzovoort, hebben...
Wees maar zeker dat er apparte productielijnen/instellingen zijn naargelang waar de panelen naar toe moeten gaan. Ik heb zelf een project uitgevoerd voor een bedrijf dat wielen van trein's reviseerde. Alle wielen gingen daar over dezelfde machines (maar qua type hetzelfde) en naargelang de klant was daar een enorm verschil in instellingen. Daar waar wielen die terug gingen naar de NMBS / NS best fijn gereviseerd waren (vooral het verschil in diameter tussen links / rechts op dezelfde is een belangrijke factor), kwamen er ook wielen binnen die terug naar Engeland moesten (waar het spoorverkeer geprivatiseerd is). Het verschil was gewoon té grof voor woorden. Het verschil in diameter mocht op dezelfde wielas maar liefst 8X zo groot zijn of dat het voor de BE/NL mocht zijn, de 2 assen die onder een stil zitten mochten zelfs een afwijking hebben die 16X zo groot is of hier. Het is een volautomatische machine, dus voor ons maakt het niet uit of we de ene settings inladen of de andere, maar toch zit er zo'n enorm verschil in de afwerking voor ocharme 20% prijsverschil. Bekijk dan eens hoeveel treinongelukken er in de UK gebeuren en hoeveel hier...
Wees maar zeker dat paneel-klanten ook de keuze zullen hebben tussen verschillende kwaliteiten / eigenschappen die de panelen hebben.
quote:
Oh, en smakelijk eten natuurlijk!
thx
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 20:05 schreef Tennessee het volgende:
Ok, dus dan zou Benq/AU Optronics zijn slechte kwaliteit naar Samsung sturen en zijn goede kwaliteit naar Dell en Iiyama, en dan gaat Samsung onder zijn eigen naam die b-kwaliteit Benq schermen verkopen? Lijkt me niet erg logisch. Samsung is juist heel erg aan het investeren in zijn naam...
Als Dell & Iiyama contracten heeft voor een bepaald aantal panelen, en BenQ kàn zijn productie van zijn A-panelen (die ook Samsung koopt) niet vergroten (of niet snel genoeg om de markt te volgen), dan kan Samsung maar 2 dingen doen; minder produceren (bij gebrek aan Amerk panelen) of andere panelen (van mindere kwaliteit) insteken. Aangezien zowat alle LCD-producenten rond break-even draaien (op hun LCDschermen afdeling dan) zullen ze niet minder gaan produceren.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54412691
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 20:08 schreef Athmozz het volgende:
...
Natuurlijk kan je verschillende kwaliteiten kopen, maar beweer je nu dat Samsung moedwillig inferieure schermen verkoopt? Dat is wel een heel vergaande interpretatie van die ene bron van daarstraks hoor, met een heleboel aannames...
pi_54412764
ik zeg niet dat het moedwillig is, ze weten ervan (ze hebben het nl zelf toegegeven (niet met die woorden, maar wel een persbericht waarin Samsung aangaf dat ze gingen kijken naar een oplossing, dus als je een oplossing nodig hebt moet er een probleem zijn ), staat in 1 van die links) en ze doen het toch.

Waarschijnlijk omdat ze geen andere kant opkunnen. Als de A-klasse panelen hun max productiecapaciteit bereikt hebben en niet binnen afzienbare tijd kunnen uitbreiden/het niet willen omdat de winst toch al bijzonder laag is, dan MOET je wel naar de B klasse gaan als je je verkoopscijfers omhoog wil krijgen.
pi_54412928
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 20:14 schreef Athmozz het volgende:
ik zeg niet dat het moedwillig is, ze weten ervan (ze hebben het nl zelf toegegeven (niet met die woorden, maar wel een persbericht waarin Samsung aangaf dat ze gingen kijken naar een oplossing, dus als je een oplossing nodig hebt moet er een probleem zijn ), staat in 1 van die links) en ze doen het toch.

Waarschijnlijk omdat ze geen andere kant opkunnen. Als de A-klasse panelen hun max productiecapaciteit bereikt hebben en niet binnen afzienbare tijd kunnen uitbreiden/het niet willen omdat de winst toch al bijzonder laag is, dan MOET je wel naar de B klasse gaan als je je verkoopscijfers omhoog wil krijgen.
Ja, het is een mooie theorie en hij zou ook best kunnen kloppen, maar je hebt hem volledig uit je duim gezogen en je hebt er geen enkel bewijs voor. Precies hetzelfde kan nog veel makkelijker gelden voor Iiyama en Dell want zij kunnen ook ineens meer verkopen dan dat ze besteld hebben en zij hebben géén eigen fabriek waar dagelijks schermen uit komen rollen... Het kan ook best dat dat al lang gebeurt is of dat ze van het begin af aan van meerdere fabrieken schermen kopen, ik weet dat niet, jij weet dat niet, maar je gaat er steeds vanuit dat wat er in je hoofd opkomt ook wel waar zal zijn... Hoeveel Samsung 226BW's heb je in het echt wel eens gezien?
pi_54413225
7 226BW's, alleen weet ik NIET over welke versie dat het ging (en 1 ervan vond ik vreemd beeld hebben, dat zal wss dat blauwe zijn waarover ze het hebben).

het is idd maar een theorie, maar het feit is dat de verkoopscijfers van die Dell schermen niet spectaculair gestegen zijn, even min die van Iiyama, maar wél die van Samsung (de 226BW is gewoon een succesnummer). Als er dus 1 producent is die een tekort aan panelen gehad heeft, dan is het naar alle waarschijnlijkheid Samsung

Maar het gaat hem daar niet over; het gaat er hem over of de TS het "risico" (wat best klein is bij koop op afstand, terugsturen kan altijd) neemt om een Samsung 226BW te kopen, of dat hij voor veiligheid kiest & een Dell / Iiyama scherm koopt (waarvan er geen problemen zijn met de kleuren, als die er waren zouden die ook wel te vinden zijn op het internet.)
pi_54413235
leuke discussie maar welke moet ik dan kopen ?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_54413269
koop een 226BW via de post, en stuur hem terug als het een slechte is.

Koop dan nog eentje bij een andere winkel en doe weer hetzelfde... na een paar keer over en weer sturen heb je sowieso een goed scherm te pakken
pi_54413404
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 20:31 schreef Athmozz het volgende:
7 226BW's, alleen weet ik NIET over welke versie dat het ging (en 1 ervan vond ik vreemd beeld hebben, dat zal wss dat blauwe zijn waarover ze het hebben).
Ok, dus kans van 1 op 7 dat TS een scherm krijgt dat blauwig is, dan calibreert hij hem of stuurt hij hem terug, klaar.
quote:
...(waarvan er geen problemen zijn met de kleuren, als die er waren zouden die ook wel te vinden zijn op het internet.)
Behalve dat elke vergelijkende test zegt dat de Samsung beter is dan de Iiyama en Dell... Of had je er al een gevonden waar de Samsung niét wint van de Dell of Iiyama?
pi_54413485
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 20:31 schreef MouzurX het volgende:
leuke discussie maar welke moet ik dan kopen ?
dat zal je uiteindelijk toch echt zelf moeten bepalen, wij kunnen alleen maar adviseren... Tenminste, sommigen van ons.... sommige mensen hebben alleen maar kritiek...
pi_54413517
Over drie maanden zijn er trouwens misschien al wel weer nieuwe modellen ook...
pi_54413656
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 20:37 schreef Tennessee het volgende:
Ok, dus kans van 1 op 7 dat TS een scherm krijgt dat blauwig is, dan calibreert hij hem of stuurt hij hem terug, klaar.
Op basis daarvan is het moeilijk om een goede conclusie te trekken, maar het kan idd zoiets zijn van cijfer
quote:
Behalve dat elke vergelijkende test zegt dat de Samsung beter is dan de Iiyama en Dell... Of had je er al een gevonden waar de Samsung niét wint van de Dell of Iiyama?
ik heb zelfs geen vergelijkende tests gezocht, maar voor mij zou de kans op een slecht scherm genoeg zijn om me een (meer dan toereikende) Iiyama aan te schaffen of een Dell (maar dan met extra garantiepakket erop zodat het thuisafhandeling is bij een defect).
  dinsdag 6 november 2007 @ 20:48:04 #65
85129 dikkedorus
pi_54413689
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 20:39 schreef Tennessee het volgende:

[..]

dat zal je uiteindelijk toch echt zelf moeten bepalen, wij kunnen alleen maar adviseren... Tenminste, sommigen van ons.... sommige mensen hebben alleen maar kritiek...
pi_54413715
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 20:46 schreef Athmozz het volgende:
...
ik heb zelfs geen vergelijkende tests gezocht, maar voor mij zou de kans op een slecht scherm genoeg zijn om me een (meer dan toereikende) Iiyama aan te schaffen of een Dell (maar dan met extra garantiepakket erop zodat het thuisafhandeling is bij een defect).
Dat er een kans is dat je een kwalitatief mindere Samsung krijgt bestrijdt ik niet, dat zou best kunnen, weet ik niet. Maar waarop is toch jouw heilige geloof gebaseerd dat dat niet net zo goed bij een Dell of Iiyama zou kunnen gebeuren?
pi_54413724
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 20:48 schreef dikkedorus het volgende:

[..]

bedoel ik
pi_54413797
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 20:48 schreef Tennessee het volgende:
Maar waarop is toch jouw heilige geloof gebaseerd dat dat niet net zo goed bij een Dell of Iiyama zou kunnen gebeuren?
De kwaliteit door de hele serie bij een Dell / Iiyama is dezelfde omdat ze maar 1 soort paneel indoen. Dit kan ik niet bewijzen, maar dat is de standaard, het is enkel bij schermen die daar van afwijken en meerdere panelen onder dezelfde nummer verkopen (zoals de 226BW) dat er daarover geschreven wordt.
pi_54413829
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 20:51 schreef Athmozz het volgende:

[..]

De kwaliteit door de hele serie bij een Dell / Iiyama is dezelfde omdat ze maar 1 soort paneel indoen. Dit kan ik niet bewijzen, maar dat is de standaard, het is enkel bij schermen die daar van afwijken en meerdere panelen onder dezelfde nummer verkopen (zoals de 226BW) dat er daarover geschreven wordt.
Waarom denk je dat!?!? Daar heb je toch geen enkel bewijs voor? Je verzint het gewoon...
pi_54413940
juist omdat er NERGENS iets over geschreven is. Als er een verschil in zit, dan komt dat zeker tot uiting hoor, en dan gaat dat sowieso op fora vermeld worden. Denk maar aan de verschillende harde schijven die maxtor op de markt gebracht heeft en waarvan sommigen niet goed samenwerkten met de nForce chipset, daar staat het internet nòg vol van.

Logischerwijs ga je nooit vinden dat er enkel hetzelfde paneel in zit, omdat dat juist normaal is. Enkel wat afwijkt van de standaard komt uitvoerig aan bod.
pi_54414042
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 20:56 schreef Athmozz het volgende:
juist omdat er NERGENS iets over geschreven is. Als er een verschil in zit, dan komt dat zeker tot uiting hoor, en dan gaat dat sowieso op fora vermeld worden. Denk maar aan de verschillende harde schijven die maxtor op de markt gebracht heeft en waarvan sommigen niet goed samenwerkten met de nForce chipset, daar staat het internet nòg vol van.

Logischerwijs ga je nooit vinden dat er enkel hetzelfde paneel in zit, omdat dat juist normaal is. Enkel wat afwijkt van de standaard komt uitvoerig aan bod.
zeg nou gewoon dat dat is wat jij denkt, dan is het jouw mening waar je recht op hebt.; door de hele tijd net te doen alsof jouw mening de waarheid is en mijn mening onjuist blijven we de hele tijd alleen maar stellingen herhalen....
pi_54414223
geef me bewijs dat de Dell / Iiyama monitor verschillende panelen zijn. Je kan er namelijk van uitgaan dat de normale manier van werken (dus ander paneel is ander typenummer) behouden blijft, tenzij waar het vermeld wordt. Het wordt nergens vermeld, dus het zal zo niet zijn.
  dinsdag 6 november 2007 @ 21:12:02 #73
85129 dikkedorus
pi_54414372
Het probleem is dat je zelf ook de hele tijd aannames maakt. Sommige van deze aannames worden dan tegengesproken door Athmoz en/of ikzelf, waarna je ons dan beschuldigt van ongefundeerde aannames, terwijl je eigen stelling nergens op gebaseerd is. Dat is wel een beetje vreemd niet?

De discussie gaat nu meer als volgt:
Tenessee: Gras is rood toch?
Mij: nee het is groen
Tenessee: Je verzit het gewoon. Bewijs. Bron.

Even overdreven gedaan he
pi_54414431
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 21:06 schreef Athmozz het volgende:
geef me bewijs dat de Dell / Iiyama monitor verschillende panelen zijn. Je kan er namelijk van uitgaan dat de normale manier van werken (dus ander paneel is ander typenummer) behouden blijft, tenzij waar het vermeld wordt. Het wordt nergens vermeld, dus het zal zo niet zijn.
Ik heb daar net zo veel bewijs voor als jij er tegen hebt, niets dus. Máár, merken als Dell en Iiyama willen misschien niet te veel benadrukken dat ze het niet zelf gemaakt hebben. Marketing, weet je wel. Dat Samsung daar open over is is alleen maar eerlijk. Als ze dat niet zouden doen zou dat marketingtechnisch heel dom zijn denk ik want dat zou ze op veel kritiek kunnen komen te staan. Iiyama gaat niet met grote letters "Made by Benq" op zijn monitors zetten, en dan helemaal niet op de ene "Made by Benq" en op de volgende "Made by Samsung" als ze daar er toevallig weer een stel hebben gekocht... Toch? Dell is er ook iets meer open in. Maar laat jij me maar eens zien waar een Iiyama scherm gemaakt wordt, ik kan het niet vinden namelijk...
pi_54414473
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 21:12 schreef dikkedorus het volgende:
Het probleem is dat je zelf ook de hele tijd aannames maakt. Sommige van deze aannames worden dan tegengesproken door Athmoz en/of ikzelf, waarna je ons dan beschuldigt van ongefundeerde aannames, terwijl je eigen stelling nergens op gebaseerd is. Dat is wel een beetje vreemd niet?

De discussie gaat nu meer als volgt:
Tenessee: Gras is rood toch?
Mij: nee het is groen
Tenessee: Je verzit het gewoon. Bewijs. Bron.

Even overdreven gedaan he
en nu graag een op feiten gebaseerd voorbeeld... of heb je nu alleen nog maar vage kritiek op mij persoonlijk ipv inhoudelijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')