Dit gaat dus niet over productiefouten, maar over gewoon hele series die slecht(er) zijn, wet koop op afstand kan je hier aanroepen (7 dagen trouwens, zeker geen 2 weken, als je te lang wacht ben je de lul)quote:Op dinsdag 6 november 2007 16:34 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Nu kom je weer met diezelfde ene bron die al twee keer is genoemd... Elk model van elk merk heeft miskleunen ertussen zitten, Samsung, Dell, Iiyama, Viewsonic, zelfs Eizo... Als je een miskleun hebt stuur je hem terug...
Dit gaat over hele series van dat type die gewoon niet goed zijn. Dat kan je niet excuseren met "ja maar er zijn veel die wel goed zijn" dat is onzin.quote:Ga nou eens gebruikers reviews lezen, dat zijn allemaal mensen die er superblij mee zijn, mensen die ergens gehoord hebben dat er problemen mee zouden zijn en een enkeling die ook inderdaad problemen heeft. Dat heb je nou eenmaal met populaire producten waar er honderdenduizenden of zelfs miljoenen van verkocht worden...
Kom op zeg, doe niet zo enorm naief. Ik zeg niet dat mijn verhaal 100% zeker is, maar jou verhaal slaat als een tang op een varken.quote:Je suggereert dat Samsung stiekum goeie monitors laat reviewen en slechte verkoopt. Het zou net zo makkelijk kunnen dat Samsung perfecte monitors verkoopt maar dat een of andere concurrent wat geruchten op Internet rondstrooit omdat zijn eigen monitors niet meer verkopen...
Ik geef mijn mening die ik baseer op wat ik lees en wat ik hoor, ik zit er soms ook naast. En dan geef ik dat gelijk toe. de 226BWS is een goede monitor, helaas weet je dus vantevoren niet wat je krijgt, en zit je soms met een C of A, welke gewoon simpelweg geen goede monitors zijn. De goede userreviews gaan zeker en vast over de S-modellen. In mijn ogen een perfect valide reden om een andere monitor te kiezen die wel consequent goede kwaliteit levert.quote:Sorry hoor Dikkedorus, maar ik vind je echt per post minder geloofwaardig worden... Paperweight, waar slaat dat nou op?
Dat is jouw interpretatie van één bron. Van elk product is op Internet wel een bron te vinden die het troep vindt. In ieder geval als je Googled op reviews van de 226BW zijn het overwegend heel erg lovende kritieken en één verhaal over mindere series met daartegenover weer allerlei bronnen die zeggen dat een C na calibratie prima werkt.quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:18 schreef dikkedorus het volgende:
Dit gaat dus niet over productiefouten, maar over gewoon hele series die slecht(er) zijn...Dit gaat over hele series van dat type die gewoon niet goed zijn. Dat kan je niet excuseren met "ja maar er zijn veel die wel goed zijn" dat is onzin.
Tuurlijk, jij bent niet zeker van je verhaal maar het mijne is naief en slaat als een tang op een varken... En inhoudelijk?quote:Kom op zeg, doe niet zo enorm naief. Ik zeg niet dat mijn verhaal 100% zeker is, maar jou verhaal slaat als een tang op een varken.
Ik raad je aan dan ook eens na te denken over wat je leest en hoort voordat je het gaat lopen papegaaien...quote:Ik geef mijn mening die ik baseer op wat ik lees en wat ik hoor,
Dat is weer jouw interpretatie. Als mensen zeggen dat ze een andere of betere suggestie hebben vind ik dat meer dan prima. Als mensen alleen maar af lopen gaan kraken heb ik daar zeker een probleem mee.quote:Ik merk dat je iedereen die het niet eens is met je keuzes enorm aanvalt.
Zoals ik al zei, als dat écht de enige game is die je erbij krijgt vind ik dat best wel gierig van Asus vergeleken met vroegah...quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:18 schreef Athmozz het volgende:
op de site staat:
Exclusive Hottest DX10 Game bundle: Company of Heroes - Opposing Fronts en dan nog wat andere asus software only, maar geen echt waardevolle dingetjes.
Het kàn zijn dat er meer bijgestoken wordt, maar dan lijkt het me dat ze dat toch zouden vermelden op de site? Verder krijg je die game er niet bij, je koopt hem gewoon
Company of Heroes kan je online voor 30$ kopen, dus met de huidige koers ergens rond de 25¤'tjes
bedoel je qua utilities of games? ik zie wel een heleboel utilities maar alleen serious sam 2 en die ligt al minstens een jaar voor ¤5,- bij de free record shop geloof ik... Of kijk ik verkeerd?quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:36 schreef Athmozz het volgende:
moet wel gezegd worden dat de Asus kaart niet zo heel veel duurder is dan de concurrentie, deze keer zitten ze qua prijs echt wel mooi. Als je naar de pricewatch kijkt, dan zitten ze op dezelfde prijs van MSI
Als je de GTX van Asus tov die van MSI zet zit je vb met een verschil van 50¤, dan is het logisch dat er daar wél wat extra'tjes bij kunnen. Gierig zou ik het dus niet noemen, gewoon een kleiner pakketje extra maar de prijs is erop aangepast.
ja, ik begreep je niet helemaal, sorry... bij die MSI zit voorzover ik weet dus alleen Serious Sam 2, maar die is dus al heel lang superbudget... Sterker nog, die heb ik dus al bijna een jaar geleden voor ¤5,- gekocht bij de Free Record Shop en kan ik gewoon spelen op mijn FX5200 met 1,3Ghz Celeron uit het P3 tijdperk en 512MB PC100 RAM... Dat ze die bij een 8800GTX van ruim ¤400,- doen vind ik dus wel beetje vreemd...quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:46 schreef Athmozz het volgende:
de utilities krijg je bij elke producent wel, die steken daar altijd van alles bij waar je je van afvraagt waarom dat in godsnaam meegeleverd moest worden. Utilities reken ik dus niet onder extra's, eerder als software die ze meeleveren om hun eigen product goed te laten functioneren.
Qua meegeleverde games ken ik er ook niet zoveel van, maar het lijstje van daarjuist van je leek me meer games te bevatten dan 1tje.
Dus wel ja, al die andere series zijn slechter dan de vaak besproken S serie. Dat geeft Samsung ook gewoon toe.quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:31 schreef Tennessee het volgende:
Dat is jouw interpretatie van één bron. Van elk product is op Internet wel een bron te vinden die het troep vindt. In ieder geval als je Googled op reviews van de 226BW zijn het overwegend heel erg lovende kritieken en één verhaal over mindere series met daartegenover weer allerlei bronnen die zeggen dat een C na calibratie prima werkt.
Bron? niet voor de 4de keer die ene aub...quote:Op dinsdag 6 november 2007 18:09 schreef Patjakker het volgende:
[..]
Dus wel ja, al die andere series zijn slechter dan de vaak besproken S serie. Dat geeft Samsung ook gewoon toe.
Je vraagt om een bron en krijgt cognitieve resonantie. Briljant!quote:Op dinsdag 6 november 2007 18:15 schreef Patjakker het volgende:
Zegt het je al niet genoeg dat al die series een ander serienummer krijgen? Ze gebruiken gewoon mindere panelen dan de eerste uitvoering. Jij komt dan met consumenten reviews.... Leuk hoor, maar 99% zit zn eigen aankoop te vergoeilijken. Cognitieve dissonantie heet dat geloof ik.
geen kans op een slecht paneel (A of C serie), met die schermen ben je zeker van wat je voor je neus krijgt itt die Samsung die eigenlijk een gok is. Het nadeel is dan weer dat beide schermen duurder zijn (van die 2de heb ik trouwens een artikeltje neergepoot, helaas wle in het duits, maar dat veranderd natuurlijk niets aan de inhoud)quote:
Dus jij zegt dat je bij die Iiyama en Dell géén kans hebt dat je een slecht paneel krijgt? Waar baseer je dat op? Weet jij waar Iiyama en Dell hun schermen vandaan halen? Die hebben namelijk nog minder eigen fabrieken dan Samsung volgens mij hoor... Voorzover ik weet hebben die namelijk helemáál geen eigen fabrieken en gebruiken ze alleen máár gekochte schermen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 18:29 schreef Athmozz het volgende:
geen kans op een slecht paneel
Waar baseer je dat op!?!?! Kan je me ergens aantonen dat Dell of Iiyama een eigen fabriek hebben? Of dat ze van maar één fabriek schermen kopen?quote:Op dinsdag 6 november 2007 18:36 schreef Athmozz het volgende:
Iiyama & Dell steken maar 1 paneel in hun scherm itt samsung die er 3 in steekt, waarvan er 2 merkelijk minder zijn.
AU Optronics is een divisie van Benq en AU Optronics is precies die fabriek waar die "slechte" Samsungs vandaan komen.... Dus inderdaad precies de fabriek waar Dell zijn schermen vandaan haalt.... Ben nog op zoek naar waar IIyama zijn schermen vandaan haalt, wie weetquote:FCC Declaration of Conformity
According to 47 CFR, Part 15 of the FCC Rules
* For the following named product :
COLOR MONITOR
(Category Name)
E171FPb / DELL
FP767
(Model No / Brand Name)
(Basic Model)
* Manufactured at :
1. BENQ Corporation
157 Shanying Road, Gueishan, Taoyuan 333, Taiwan, R.O.C.
2. BENQ Co., Ltd.
New District 169 Zhujiang Rd Suzhou Jiangsu, China
Als ik mijn gastronomische 1-gangen-menu in de magnetron gooi heb ik daar wat tijd voor nodig hoorquote:
Who cares in welke fabriek ze gemaakt worden? De producenten van de LCDpanelen zelf maken verschillende panelen van dezelfde grootte hoor, dus het is niet omdat ze aan de ene rolband goede maken dat het aan de andere ook zo is. Verder geef je de specs van een héél ander scherm op, het is niet omdat dell zijn ene panel van die fabriek haalt dat zijn andere van dezelfde fabriek afkomstig is.quote:AU Optronics is een divisie van Benq en AU Optronics is precies die fabriek waar die "slechte" Samsungs vandaan komen.... Dus inderdaad precies de fabriek waar Dell zijn schermen vandaan haalt.... Ben nog op zoek naar waar IIyama zijn schermen vandaan haalt, wie weet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |