abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 november 2007 @ 17:18:28 #26
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_54408798
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 16:34 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Nu kom je weer met diezelfde ene bron die al twee keer is genoemd... Elk model van elk merk heeft miskleunen ertussen zitten, Samsung, Dell, Iiyama, Viewsonic, zelfs Eizo... Als je een miskleun hebt stuur je hem terug...
Dit gaat dus niet over productiefouten, maar over gewoon hele series die slecht(er) zijn, wet koop op afstand kan je hier aanroepen (7 dagen trouwens, zeker geen 2 weken, als je te lang wacht ben je de lul)
Als je er te laat achter komt dat je scherm sub-par is, dan heb je dus gewoon pech.
quote:
Ga nou eens gebruikers reviews lezen, dat zijn allemaal mensen die er superblij mee zijn, mensen die ergens gehoord hebben dat er problemen mee zouden zijn en een enkeling die ook inderdaad problemen heeft. Dat heb je nou eenmaal met populaire producten waar er honderdenduizenden of zelfs miljoenen van verkocht worden...
Dit gaat over hele series van dat type die gewoon niet goed zijn. Dat kan je niet excuseren met "ja maar er zijn veel die wel goed zijn" dat is onzin.
quote:
Je suggereert dat Samsung stiekum goeie monitors laat reviewen en slechte verkoopt. Het zou net zo makkelijk kunnen dat Samsung perfecte monitors verkoopt maar dat een of andere concurrent wat geruchten op Internet rondstrooit omdat zijn eigen monitors niet meer verkopen...
Kom op zeg, doe niet zo enorm naief. Ik zeg niet dat mijn verhaal 100% zeker is, maar jou verhaal slaat als een tang op een varken.
quote:
Sorry hoor Dikkedorus, maar ik vind je echt per post minder geloofwaardig worden... Paperweight, waar slaat dat nou op?
Ik geef mijn mening die ik baseer op wat ik lees en wat ik hoor, ik zit er soms ook naast. En dan geef ik dat gelijk toe. de 226BWS is een goede monitor, helaas weet je dus vantevoren niet wat je krijgt, en zit je soms met een C of A, welke gewoon simpelweg geen goede monitors zijn. De goede userreviews gaan zeker en vast over de S-modellen. In mijn ogen een perfect valide reden om een andere monitor te kiezen die wel consequent goede kwaliteit levert.

Ik merk dat je iedereen die het niet eens is met je keuzes enorm aanvalt. (zie het "soundblaster topic" van een week of wat terug) en je hebt lang niet altijd gelijk. Heb ik verder niets op tegen, ik hou wel van een relletje op z'n tijd. Beetje jammer van dat sfeertje alleen, want DIG is over het algemeen veel vriendelijker van toon.
Niet dat ik je inzet niet waardeer, maar waar jij je hoofd opsteekt vliegen de discussies helaas nogal vaak de pan uit, vaak zonder enig positief resultaat voor de TS.

Laat ik dan voor de lieve vrede maar zeggen dat de 226BW goed is, mits de TS weet hoe hij moet controleren op het type, en hij het online koopt, en zich inleest in de koop-op-afstand regelgeving, en het in Nederland koopt, en goed afspreekt met de winkel dat hij hem mag ruilen als hij een S of C versie voor z'n neus krijgt.
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_54408802
op de site staat:

Exclusive Hottest DX10 Game bundle: Company of Heroes - Opposing Fronts en dan nog wat andere asus software only, maar geen echt waardevolle dingetjes.

Het kàn zijn dat er meer bijgestoken wordt, maar dan lijkt het me dat ze dat toch zouden vermelden op de site? Verder krijg je die game er niet bij, je koopt hem gewoon

Company of Heroes kan je online voor 30$ kopen, dus met de huidige koers ergens rond de 25¤'tjes
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54409051
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 17:18 schreef dikkedorus het volgende:

Dit gaat dus niet over productiefouten, maar over gewoon hele series die slecht(er) zijn...Dit gaat over hele series van dat type die gewoon niet goed zijn. Dat kan je niet excuseren met "ja maar er zijn veel die wel goed zijn" dat is onzin.
Dat is jouw interpretatie van één bron. Van elk product is op Internet wel een bron te vinden die het troep vindt. In ieder geval als je Googled op reviews van de 226BW zijn het overwegend heel erg lovende kritieken en één verhaal over mindere series met daartegenover weer allerlei bronnen die zeggen dat een C na calibratie prima werkt.
quote:
Kom op zeg, doe niet zo enorm naief. Ik zeg niet dat mijn verhaal 100% zeker is, maar jou verhaal slaat als een tang op een varken.
Tuurlijk, jij bent niet zeker van je verhaal maar het mijne is naief en slaat als een tang op een varken... En inhoudelijk?
quote:
Ik geef mijn mening die ik baseer op wat ik lees en wat ik hoor,
Ik raad je aan dan ook eens na te denken over wat je leest en hoort voordat je het gaat lopen papegaaien...
quote:
Ik merk dat je iedereen die het niet eens is met je keuzes enorm aanvalt.
Dat is weer jouw interpretatie. Als mensen zeggen dat ze een andere of betere suggestie hebben vind ik dat meer dan prima. Als mensen alleen maar af lopen gaan kraken heb ik daar zeker een probleem mee.
pi_54409072
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 17:18 schreef Athmozz het volgende:
op de site staat:

Exclusive Hottest DX10 Game bundle: Company of Heroes - Opposing Fronts en dan nog wat andere asus software only, maar geen echt waardevolle dingetjes.

Het kàn zijn dat er meer bijgestoken wordt, maar dan lijkt het me dat ze dat toch zouden vermelden op de site? Verder krijg je die game er niet bij, je koopt hem gewoon

Company of Heroes kan je online voor 30$ kopen, dus met de huidige koers ergens rond de 25¤'tjes
Zoals ik al zei, als dat écht de enige game is die je erbij krijgt vind ik dat best wel gierig van Asus vergeleken met vroegah...
pi_54409148
moet wel gezegd worden dat de Asus kaart niet zo heel veel duurder is dan de concurrentie, deze keer zitten ze qua prijs echt wel mooi. Als je naar de pricewatch kijkt, dan zitten ze op dezelfde prijs van MSI

Als je de GTX van Asus tov die van MSI zet zit je vb met een verschil van 50¤, dan is het logisch dat er daar wél wat extra'tjes bij kunnen. Gierig zou ik het dus niet noemen, gewoon een kleiner pakketje extra maar de prijs is erop aangepast.
pi_54409250
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 17:36 schreef Athmozz het volgende:
moet wel gezegd worden dat de Asus kaart niet zo heel veel duurder is dan de concurrentie, deze keer zitten ze qua prijs echt wel mooi. Als je naar de pricewatch kijkt, dan zitten ze op dezelfde prijs van MSI

Als je de GTX van Asus tov die van MSI zet zit je vb met een verschil van 50¤, dan is het logisch dat er daar wél wat extra'tjes bij kunnen. Gierig zou ik het dus niet noemen, gewoon een kleiner pakketje extra maar de prijs is erop aangepast.
bedoel je qua utilities of games? ik zie wel een heleboel utilities maar alleen serious sam 2 en die ligt al minstens een jaar voor ¤5,- bij de free record shop geloof ik... Of kijk ik verkeerd?
pi_54409329
de utilities krijg je bij elke producent wel, die steken daar altijd van alles bij waar je je van afvraagt waarom dat in godsnaam meegeleverd moest worden. Utilities reken ik dus niet onder extra's, eerder als software die ze meeleveren om hun eigen product goed te laten functioneren.

Qua meegeleverde games ken ik er ook niet zoveel van, maar het lijstje van daarjuist van je leek me meer games te bevatten dan 1tje .
pi_54409472
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 17:46 schreef Athmozz het volgende:
de utilities krijg je bij elke producent wel, die steken daar altijd van alles bij waar je je van afvraagt waarom dat in godsnaam meegeleverd moest worden. Utilities reken ik dus niet onder extra's, eerder als software die ze meeleveren om hun eigen product goed te laten functioneren.

Qua meegeleverde games ken ik er ook niet zoveel van, maar het lijstje van daarjuist van je leek me meer games te bevatten dan 1tje .
ja, ik begreep je niet helemaal, sorry... bij die MSI zit voorzover ik weet dus alleen Serious Sam 2, maar die is dus al heel lang superbudget... Sterker nog, die heb ik dus al bijna een jaar geleden voor ¤5,- gekocht bij de Free Record Shop en kan ik gewoon spelen op mijn FX5200 met 1,3Ghz Celeron uit het P3 tijdperk en 512MB PC100 RAM... Dat ze die bij een 8800GTX van ruim ¤400,- doen vind ik dus wel beetje vreemd...

Bij de Asus 8800 GTX zitten inderdaad tenminste 2 games die volgens mij wél recent zijn... Of in ieder geval recenter.
pi_54409781
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 17:31 schreef Tennessee het volgende:

Dat is jouw interpretatie van één bron. Van elk product is op Internet wel een bron te vinden die het troep vindt. In ieder geval als je Googled op reviews van de 226BW zijn het overwegend heel erg lovende kritieken en één verhaal over mindere series met daartegenover weer allerlei bronnen die zeggen dat een C na calibratie prima werkt.
Dus wel ja, al die andere series zijn slechter dan de vaak besproken S serie. Dat geeft Samsung ook gewoon toe.
pi_54409846
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 18:09 schreef Patjakker het volgende:

[..]

Dus wel ja, al die andere series zijn slechter dan de vaak besproken S serie. Dat geeft Samsung ook gewoon toe.
Bron? niet voor de 4de keer die ene aub...
pi_54409875
Zegt het je al niet genoeg dat al die series een ander serienummer krijgen? Ze gebruiken gewoon mindere panelen dan de eerste uitvoering. Jij komt dan met consumenten reviews.... Leuk hoor, maar 99% zit zn eigen aankoop te vergoeilijken. Cognitieve dissonantie heet dat geloof ik.
pi_54409935
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 18:15 schreef Patjakker het volgende:
Zegt het je al niet genoeg dat al die series een ander serienummer krijgen? Ze gebruiken gewoon mindere panelen dan de eerste uitvoering. Jij komt dan met consumenten reviews.... Leuk hoor, maar 99% zit zn eigen aankoop te vergoeilijken. Cognitieve dissonantie heet dat geloof ik.
Je vraagt om een bron en krijgt cognitieve resonantie. Briljant!
pi_54409951
http://www.andrewswihart.(...)ng-226bw-lcd-c-panel

voor als je een C panel hebt, je kan het (met veel werk) dus goed krijgen. Verder moet je er maar eens op googlen, je komt zéér veel forums/topics tegen waarin er hulp gevraagd wordt om hun 226BW deftig zijn kleuren te laten weergeven. Die persoon die de review hierboven geschreven heeft, die heeft een spider ter beschikking, maar dat heeft bijna niemand, dus als je zelf alles juist mag gaan instellen heb je er wel wat werk aan.
pi_54410001
Dissonantie.

Maar jij kunt leuk customer-reviews van allerlei sites quoten, waar het meerendeel van techniek geen kaas gegeten heeft. Ga maar zoeken op GoT, Bit tech en meer van zulke sites. Daar vertrouw ik toch wat meer op dan Jan-met-de-pet.
pi_54410033
heren, komen jullie nou eens met een bétere optie waar géén problemen mee zijn ipv jullie stelling maar te blijven herhalen...
pi_54410086
Dell E228WFP
Iiyama E2201W-B1

commentaar op die Iiyama E2201W-B1
http://www.prad.de/new/mo(...)201w.html#Einleitung

De dell heb ik zelf al mee gewerkt, en daarvan kon ik geen enkel negatief punt vinden.
pi_54410103
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 18:25 schreef Athmozz het volgende:
Dell E228WFP
Iiyama E2201W-B1
ok, en waarom is dat beter?
pi_54410165
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 18:25 schreef Tennessee het volgende:

[..]

ok, en waarom is dat beter?
geen kans op een slecht paneel (A of C serie), met die schermen ben je zeker van wat je voor je neus krijgt itt die Samsung die eigenlijk een gok is. Het nadeel is dan weer dat beide schermen duurder zijn (van die 2de heb ik trouwens een artikeltje neergepoot, helaas wle in het duits, maar dat veranderd natuurlijk niets aan de inhoud)
pi_54410222
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 18:29 schreef Athmozz het volgende:
geen kans op een slecht paneel
Dus jij zegt dat je bij die Iiyama en Dell géén kans hebt dat je een slecht paneel krijgt? Waar baseer je dat op? Weet jij waar Iiyama en Dell hun schermen vandaan halen? Die hebben namelijk nog minder eigen fabrieken dan Samsung volgens mij hoor... Voorzover ik weet hebben die namelijk helemáál geen eigen fabrieken en gebruiken ze alleen máár gekochte schermen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tennessee op 06-11-2007 18:37:25 ]
pi_54410301
er kan een productiefout in zitten zoals een defecte pixel oid, maar dat is bij die samsung ook.

Iiyama & Dell steken maar 1 paneel in hun scherm itt samsung die er 3 in steekt, waarvan er 2 merkelijk minder zijn. Bij Dell & Iiyama krijg je sowieso een goed paneel (op een productiefout na, maar het ontwerp van het paneel is tenminste al goed), bij Samsung heb je kans op een slecht paneel zonder dat het een productiefout is (namelijk een van die andere panelen), en uiteraard blijft de kans op een productiefout even groot. De kans op een slecht paneel is dus véél groter.
pi_54410347
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 18:36 schreef Athmozz het volgende:
Iiyama & Dell steken maar 1 paneel in hun scherm itt samsung die er 3 in steekt, waarvan er 2 merkelijk minder zijn.
Waar baseer je dat op!?!?! Kan je me ergens aantonen dat Dell of Iiyama een eigen fabriek hebben? Of dat ze van maar één fabriek schermen kopen?
pi_54410561
Ik zit hier namelijk te kijken naar een Iiyama Vision Master Pro 410 (nog steeds met erg veel plezier!) en als ik me niet heel erg vergis zit daar een Samsung beeldbuis in... (ik vergis me, het is een Mitsubishi)

Dus een hele goede kans dat die schermpjes van Dell en/of Iiyama precies uit dezelfde fabriek komen als de Samsung schermpjes die niét in Samsung's eigen fabriek zijn gemaakt omdat er teveel van verkocht werden/worden...

[ Bericht 20% gewijzigd door Tennessee op 06-11-2007 19:05:54 ]
pi_54410845
ok, andere vraag. Kan je ergens een vergelijkende test vinden waar die Iiyama of Dell het wint van de Samsung?
pi_54411267
Wat is het stil ineens
quote:
FCC Declaration of Conformity

According to 47 CFR, Part 15 of the FCC Rules

* For the following named product :

COLOR MONITOR

(Category Name)

E171FPb / DELL

FP767

(Model No / Brand Name)

(Basic Model)

* Manufactured at :

1. BENQ Corporation

157 Shanying Road, Gueishan, Taoyuan 333, Taiwan, R.O.C.

2. BENQ Co., Ltd.

New District 169 Zhujiang Rd Suzhou Jiangsu, China
AU Optronics is een divisie van Benq en AU Optronics is precies die fabriek waar die "slechte" Samsungs vandaan komen.... Dus inderdaad precies de fabriek waar Dell zijn schermen vandaan haalt.... Ben nog op zoek naar waar IIyama zijn schermen vandaan haalt, wie weet

[ Bericht 18% gewijzigd door Tennessee op 06-11-2007 19:24:20 ]
pi_54411874
juist aangezien dat nooit gedaan wordt (scherm met verschillende panelen op de markt zetten) wordt het zo vaak aangehaald bij die Samsung.

Als je zoekt op beide schermen op de type panelen blijf je maar op dezelfde specs uitkomen, en nergens wordt er ook maar vermeld dat er bij de schermen 2 type's panelen gebruikt worden. Als dat zo zou geweest zijn, dan zou dat zeker te vinden zijn op internet, want Iiyama wordt veel gekocht voor professioneel gebruik, dus dergelijke gebruikers gaan het zeker opmerken als er een ander type paneel in zit.
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 19:16 schreef Tennessee het volgende:
Wat is het stil ineens
Als ik mijn gastronomische 1-gangen-menu in de magnetron gooi heb ik daar wat tijd voor nodig hoor
quote:
AU Optronics is een divisie van Benq en AU Optronics is precies die fabriek waar die "slechte" Samsungs vandaan komen.... Dus inderdaad precies de fabriek waar Dell zijn schermen vandaan haalt.... Ben nog op zoek naar waar IIyama zijn schermen vandaan haalt, wie weet
Who cares in welke fabriek ze gemaakt worden? De producenten van de LCDpanelen zelf maken verschillende panelen van dezelfde grootte hoor, dus het is niet omdat ze aan de ene rolband goede maken dat het aan de andere ook zo is. Verder geef je de specs van een héél ander scherm op, het is niet omdat dell zijn ene panel van die fabriek haalt dat zijn andere van dezelfde fabriek afkomstig is.

Verder ga ik zéker niet zeggen dat die Samsung's slechte schermen zijn ALS je de S versie vast hebt, integendeel, als je dàt scherm hebt dan heb je het beste waar voor je geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')