abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54396721
Voorgaande topic: Goede pc?

TS wil graag in januari of februari voor maximaal ¤1500,- een nieuwe game-pc. Hij wil er in principe vijf jaar lang op gamen zonder te upgraden en hij moet aan een draadloos netwerk. TS wil een kast met venster en heeft specifiek gekozen voor een Xion Onyx met blauw licht.

[ Bericht 82% gewijzigd door Tennessee op 06-11-2007 02:28:48 ]
pi_54396770
Tering, wat een nerd voel ik me nu.
pi_54396830
Mijn advies (voorzover dat 3 maanden van te voren te geven is)

Antec NeoPower 650 Blue ¤ 107,-
AOpen DSW2012P ¤ 23,95
Asus Ageia PhysX P1 128MB DDR3 (PPU, CPU/GPU Enhancer) ¤ 133,58
Asus EN8800GT/G/HTDP/512M ¤ 212,05
Asus P5E ¤ 180,28
Asus Silent Knight II ¤ 40,59
Creative X-Fi Platinum Fatal1ty Champion Series ¤ 151,01
Crucial Ballistix BL2KIT12864AA663 ¤ 80,-
Intel Core 2 Duo E8500 ¤ 243,58
Razer Copperhead ¤ 49,45
Razer Tarantula Gaming Keyboard ¤ 99,-
Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ) ¤ 85,85
Samsung Syncmaster 226BW ¤ 269,-
Xion Onyx (ATX, Geen PSU, Zwart) ¤ 80,-
Totaal ¤ 1.755,34

(P5E met WIFI bestaat nog niet, eventueel dus met losse wireless adapter)

[ Bericht 23% gewijzigd door Tennessee op 06-11-2007 03:20:46 ]
pi_54398389
eindelijk klaar ?
pi_54398479
een alternatiefje voor de voeding:

OCZ GameXtreme 600w. Ze levert misschien ietsjes minder vermogen dan die Antec, maar nog steeds meer dan genoeg om die pc te trekken. De prijs valt een pak beter mee, rond de 75à80¤ valt die al te kopen. Verder heeft ze ook de leuke blauwe ledjes

eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54399287
lachuh topic, ik lees weer mee
Op donderdag 4 oktober 2007 09:50 schreef staticdata het volgende:
- Alle Milfen zullen zich, gesorteerd op cup maat, in rijen van 10 staan en zich bereidwillig opstellen
pi_54404224
Wat is het verschil dan tussen die asus 8800gt kaart en
Videokaart 2 x Club3D GeForce 8800 GT (512MB) ¤ 396,92 ?
want dit zijn er 2 en ze kosten dan ong. 50 euro minder dan 2 van die asus
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_54404658
Ik heb de 19" versie van die monitor gekregen omdat m'n oude kaduuk was, ben er niet echt tevreden over. Kleuren zijn niet mooi en filmpjes zien er soms ook beetje vaag uit. Behuizing ziet er wel gelikt uit
pi_54404835
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 14:08 schreef superheist het volgende:
Ik heb de 19" versie van die monitor gekregen omdat m'n oude kaduuk was, ben er niet echt tevreden over. Kleuren zijn niet mooi en filmpjes zien er soms ook beetje vaag uit. Behuizing ziet er wel gelikt uit
Andere maar doen dus?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_54404902
Tja, weet niet of de 22" net zo is als de 19" anders moet je even wat reviewtjes gaan lezen, hier bv: http://reviews.cnet.com/monitor-buying-guide/
pi_54404939
bij asus krijg je company of heroes gratis bij je videokaart, waardoor die wat duurder is.

Voor de rest schelen al die kaarten hoogstens in de instellingen in hun bios (de ene klokt ze iets sneller dan de andere) en aan de koeler, de kaarten zelf gebruiken ze allemaal het reference design van nVidia voor. Een 8800GT die sneller is dan een andere 8800GT is dus identiek dezelfde kaart, alleen is ze vanuit de fabriek uit overklokt. Als je dat zelf doet is ze vaak redelijk wat goedkoper, maar dan heb je natuurlijk geen zekerheid dat ze die snelheden wel zal lopen. Meestal is het verschil in snelheid ook niet echt groot, dus je kan er vrijwel zeker van zijn dat zo goed als alle kaarten die snelheid wel zullen halen.

wat betreft het scherm;
leesvoer
http://www.behardware.com(...)ies-the-verdict.html

Vermijden dus, tenzij je zeker weet dat je GEEN A koopt
pi_54405164
Ah, ik heb dus de C versie.. bagger zooi, mss maar eens samsung bellen hierover.
pi_54405547
veel succes ermee, alleen vrees ik dat je dat niet gaat lukken...

Wat je kan proberen is in garantie laten omruilen, maar dan moet je hem natuurlijk kapot krijgen zonder dat het opvalt dat je ermee geknoeid hebt...
tipje; veel elektronica overleeft het niet als je het aan een frequentiegenerator hangt & die in 87Hz-bedrijf gooit. In tegenstelling tot te hoge spanning erop zetten is dit bijna niet op te sporen/te bewijzen
pi_54406293
Als je iets via het Internet besteld hebt en het bevalt niet mag je het gewoon terugsturen binnen 1 of 2 weken, dus ook een monitor.

Je zou aan TS van Advies voor nieuwe pc kunnen vragen hoe de zijne bevalt, hij heeft er mede op mijn advies net een gekocht.
quote:
There is also a subtle nuance you should be aware of when purchasing a 226BW. Early in the production process Samsung used panels produced in house, by Samsung. Later they starting outsourcing the panels to Chi Mei Optoelectronics and AU Optoelectronics. The outsourced panels are thought to be of lesser quality than the Samsung panels, but opinions differ widely. I have read reviews of people with “A” and “C” panels that are absolutely thrilled with their quality. However, nobody really disputes that you can’t go wrong with an “S” panel.

Bron: http://hushedcasket.com/node/2009
quote:
I am very happy with the 226BW "C" version after calibration. If I had to use it the way it came out of the box, I would have sent it back or sold it on eBay in a heartbeat; the color was that bad. I imagine a lot of people wouldn't have a problem with it, but coming from a great monitor like the 191T, I had high expectations. Fortunately, the Spyder2 allowed my expectations to be met. There is little to complain about with this beautifully designed monitor, and I would encourage anyone on the fence to go ahead and make the purchase.

Bron: http://www.andrewswihart.(...)ng-226bw-lcd-c-panel
quote:
"The Samsung 226BW is definitely worth the purchase and I know you won't be disappointed!"

"Definatelly the best one out there at this moment !"

"I'd recommended this monitor to anyone using a single monitor setup, because individually each panel is great and better with the right calibration."

"Very nice monitor. Great price."

"Overall, I think this is the best monitor for the price. There are better monitors out there, but you'll have to pay for it. I wouldn't hesitate to recommend this monitor."

"Anyways, I do love the image and size. For the money, you cannot make a mistake in getting this monitor."

"The Samsung 226BW 22-inch Dig/An Widescreen LCD Monitor is wonderful. I am very pleased with it."

enz, enz...

Bron: Amazon.com reviews
quote:
We hebben 16 expert reviews en 367 gebruiker reviews van internationale bronnen geanalyseerd. De alaSCORE voor dit produkt is 99/100 = Beste. Experts beoordelen dit produkt met 83/100 en gebruikers met 94/100. De gemiddelde review datum is 2007-05-13. We hebben deze reviews vergeleken met 33873 reviews van andere Monitors.

Bron: http://alatest.nl/Samsung(...)reviews/35158124,29/
quote:
The Samsung SyncMaster 226BW combines a stylish housing, and great features such as HDCP compatibility on its DVI port, with very impressive image quality. It’s a combination that means that it wins an award and makes it the pick of the 22in bunch.

Bron: http://www.trustedreviews(...)-SyncMaster-226BW/p3
quote:
Een uitstekend scherm met super goede beeldkwaliteiten, mooi uiterlijk en een goede afwerking.

Bron: http://www.ciao-shopping.(...)_226BW__Review_77219
quote:
De prijs is niet de laagste in zijn klasse, maar voor het geld krijg je een erg mooie monitor, die erg veel waar biedt voor zijn geld. Een breedbeeld 22" scherm kost een rib uit je lijf, maar het is een schijntje als je het vergelijkt met bijvoorbeeld een 24" of 30" Dell, waarvoor je al gauw tot 5x zoveel voor betaald (in het laatste geval).

Bron: Tweakers.net

In conclusie, ik ben zeer gelukkig met dit naar mijn mening fantastisch scherm van Samsung!! En kan het dan ook iedereen aanraden, al blijft het dan weliswaar een TN-paneel, ik denk dat dit voor bijna iedereen wel een zeer geschikt scherm is en het is dan ook zeer zeker zijn aanschaf bedrag meer dan waard!!

Bron: Tweakers.net
quote:
If you're looking for a 20-22" monitor in the sub-£300 price range, this is definitely the one to get. The design is great and the image quality is fantastic, especially when gaming. You can get better image quality if you move up to £300+, but the Samsung 226BW will suit the vast majority of people who are in the market for a great-looking monitor, in both senses of the word.

Bron: http://www.techzine.nl/ex(...)6BW-at-Bit-Tech.html
quote:
"Nu een maand of twee in bezit en ben er erg tevreden over"

"Net geïnstalleerd, 1e indruk is echt geweldig."

"Ik heb deze monitor nu een kleine week in bezit en ben er uitermate tevreden mee."

"Heb um net gehaald. Wat een prachtig design"

"Vorige week dit scherm aangeschaft en heb er nog geen moment spijt van."

"Perfect scherm, goede inkijkhoek, hoge resolutie, mooie kleuren en prachtige vormgeving! Aaanrader dus! (een maand in bezit)"

"Net 48 uur in huis een prachtig scherm"

"Wat een openbaring, sinds 10 dagen in mijn bezit. Een zeer goed scherm"

"Ik heb deze monitor nu een week in bezit en ik ben erg tevreden."

enz, enz...

Bron: http://www.kieskeurig.nl/(...)C1257267003DB0E5.htm
quote:
Sleek, stylish and wonderfully vibrant in use, this is the best of the 22in TFTs we've seen.
...
At £220, there are cheaper 22in TFTs, but the SyncMaster 226BW compares well with last month's Labs-winning Dell E228WFP at £262. The Dell can't match the Samsung for vibrancy or value, so the 226BW moves onto the A List.

Bron: PC Pro (Mei 2007)

During the Samsung SM226BW's six-month A-List reign, we haven't seen another 22in TFT come close to dethroning it.
...
All things considered, it was a close call between the Samsung, Iiyama and ViewSonic, but the SM226BW's excellent quality and style at this price won out.

Bron: PC Pro (September 2007)

En wat betreft die verschillende versies raad ik de volgende stukken aan;

http://hushedcasket.com/node/2009

http://www.behardware.com(...)ies-the-verdict.html
pi_54406428
quote:
deze zou ik dus nooit als een leidraad gebruiken om iets op te kopen hoor, zowat 90% daar stapt van een oude LCD of een CRT over op zijn eerste LCD scherm en gaat er zijn mening over geven. Uiteraard dat het goed is... je moet iemand hebben die ervaring heeft met verschillende recente schermen (dus die onderste link is het betrouwbaarste in mijn ogen).

Dat is juist zoals iemand die van zijn P2 af komt en nu een P4 3.0 gighz in zijn handen geschoven krijgt & gaat beweren dat die cpu snel is. In zijn opzicht wel, tov wat er op de markt is is dat natuurlijk niet het geval. Bij schermen gaat dat ook zo op, als je niet goed weet wat de referenties zijn, dan kan je geen gefundeerd oordeel geven of iets goed / slecht is.

Ik zou zelf zo geen Samsung meer nemen, tenzij via het internet gekocht waar je hem direct kan terugsturen als hij je niet aanstaat, anders zou ik een andere 22" nemen, er zijn zat 22" breedbeeldschermen voor een schappelijk prijsje.
pi_54406520
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 15:26 schreef Athmozz het volgende:

Ik zou zelf zo geen Samsung meer nemen, tenzij via het internet gekocht waar je hem direct kan terugsturen als hij je niet aanstaat, anders zou ik een andere 22" nemen, er zijn zat 22" breedbeeldschermen voor een schappelijk prijsje.
TS gaat ook via Internet kopen en TS heeft er denk ik meer aan als je zegt wat hij dan volgens jou wél zou moeten kopen ipv dat je hem alleen maar zegt wat hij niét zou moeten kopen. En voor mij wat makkelijker om dan weer op in te gaan.

Heb je trouwens nog meer bronnen behalve die ene dat je beter iets anders zou kunnen kopen? Als je wil kan ik er namelijk zo nog tien of twintig vinden die allemaal roepen dat het een wereldmonitor is en de beste keus voor de prijs... Of dertig, of veertig...

[ Bericht 8% gewijzigd door Tennessee op 06-11-2007 15:35:40 ]
pi_54407355
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 14:08 schreef superheist het volgende:
Heb je hem wel op de native resolutie staan? En heb je al geprobeerd hem te calibreren? Calibreren heb je tegenwoordig voor een paar tientjes heel handige apparaatjes voor...
pi_54407463
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 09:31 schreef Athmozz het volgende:
een alternatiefje voor de voeding:

OCZ GameXtreme 600w. Ze levert misschien ietsjes minder vermogen dan die Antec, maar nog steeds meer dan genoeg om die pc te trekken. De prijs valt een pak beter mee, rond de 75à80¤ valt die al te kopen. Verder heeft ze ook de leuke blauwe ledjes

[ afbeelding ]
Goeie tip! Scheelt weer ¤20,- én ziet er cooler uit...

AOpen DSW2012P ¤ 23,95
Asus Ageia PhysX P1 128MB DDR3 (PPU, CPU/GPU Enhancer) ¤ 133,58
Asus EN8800GT/G/HTDP/512M ¤ 211,44
Asus P5E ¤ 180,28
Asus Silent Knight II ¤ 39,01
Creative X-Fi Platinum Fatal1ty Champion Series ¤ 151,01
Crucial Ballistix BL2KIT12864AA663 ¤ 80,-
Intel Core 2 Duo E8500 ¤ 243,58
OCZ Gamexstream OCZ600GXSSLI, 600W (ATX12V 2.2, EPS12V) ¤ 87,05
Razer Copperhead ¤ 49,45
Razer Tarantula Gaming Keyboard ¤ 99,-
Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ) ¤ 85,85
Samsung Syncmaster 226BW ¤ 268,-
Xion Onyx (ATX, Geen PSU, Zwart) ¤ 80,-
Totaal ¤ 1.732,20
  dinsdag 6 november 2007 @ 16:26:32 #19
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_54407626
Samsung Syncmaster 226BW is gewoon een middelmatige monitor, met veel problemen. Als je een S krijgt zit je goed. Als je een A krijgt heb je pech, als je een C krijgt heb je een leuke paperweight.
Sommige sites geven enorm goede reviews (90%+) blijkbaar kregen zij "toevallig" een goed (S?) model. Andere testten ze allemaal.

Syncmasters zijn over het algemeen wel goed, maar er zit altijd wel een slechte tussen. Daarom zeg ik altijd maar dat je nooit op merken moet vertrouwen.
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_54407791
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 16:26 schreef dikkedorus het volgende:
Samsung Syncmaster 226BW is gewoon een middelmatige monitor, met veel problemen. Als je een S krijgt zit je goed. Als je een A krijgt heb je pech, als je een C krijgt heb je een leuke paperweight.
Sommige sites geven enorm goede reviews (90%+) blijkbaar kregen zij "toevallig" een goed (S?) model. Andere testten ze allemaal.

Syncmasters zijn over het algemeen wel goed, maar er zit altijd wel een slechte tussen. Daarom zeg ik altijd maar dat je nooit op merken moet vertrouwen.
Nu kom je weer met diezelfde ene bron die al twee keer is genoemd... Elk model van elk merk heeft miskleunen ertussen zitten, Samsung, Dell, Iiyama, Viewsonic, zelfs Eizo... Als je een miskleun hebt stuur je hem terug...

Ga nou eens gebruikers reviews lezen, dat zijn allemaal mensen die er superblij mee zijn, mensen die ergens gehoord hebben dat er problemen mee zouden zijn en een enkeling die ook inderdaad problemen heeft. Dat heb je nou eenmaal met populaire producten waar er honderdenduizenden of zelfs miljoenen van verkocht worden...

Je suggereert dat Samsung stiekum goeie monitors laat reviewen en slechte verkoopt. Het zou net zo makkelijk kunnen dat Samsung perfecte monitors verkoopt maar dat een of andere concurrent wat geruchten op Internet rondstrooit omdat zijn eigen monitors niet meer verkopen...

Sorry hoor Dikkedorus, maar ik vind je echt per post minder geloofwaardig worden... Paperweight, waar slaat dat nou op?

[ Bericht 7% gewijzigd door Tennessee op 06-11-2007 16:48:35 ]
pi_54408301
Ik heb een samsung syncmaster 226 bw en ook net pech want het is helemaal niet zo scherp...
"De kabel aan je gitaar is als de band onder je auto: Klein stukje rubber en wat metaal maar o zo belangrijk..."
pi_54408382
via het internet zou ik die monitor kopen & blijven terugsturen tot je de juiste versie hebt, ofwel gewoon bij je pc-handelaar langsgaan en zeggen dat je specifiek de S versie wil hebben en geen andere. Als het iemand is die wat service geeft zal hij wel voor een S-versie zorgen.

Als ik eentje zou moeten kopen (22" breedbeeld) dan zou ik de Dell E228WFP kopen, ik heb het scherm zelf al zien werken en ik vind het gewoon een van de betere LCD's die ik al gezien heb. Helaas is het scherm vergezeld van een Dell-prijskaartje; 427¤ in Nederland.

[ Bericht 33% gewijzigd door Athmozz op 06-11-2007 17:03:54 ]
pi_54408426
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 16:55 schreef matjuhhh007 het volgende:
Ik heb een samsung syncmaster 226 bw en ook net pech want het is helemaal niet zo scherp...
vreemd, dat is nou net niét een van de klachten waarover geklaagd wordt bij de 226BW in die ene bron...
pi_54408529
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 16:55 schreef matjuhhh007 het volgende:
stuur je aan op 1680x1050 als resolutie / heb je al eens laten je beeld automatisch goed zetten (elk scherm heeft wel een autotune functie). Mijn LG heeft dat ook als de stroom + pc eraf geweest is, maar 1x laten autotunen en het beeld is weer zuiver.
pi_54408554
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 14:21 schreef Athmozz het volgende:
bij asus krijg je company of heroes gratis bij je videokaart, waardoor die wat duurder is.
...
Ik heb geen idee wat je bij de Asus 8800GT (behalve company of heroes dan natuurlijk) krijgt maar bij mijn Asus FX5200 zat o.a. "Morrowind", "Hitman, Silent assasin" en ik geloof nog twee of drie volledige spellen en een doos met demo's als ik het me goed herinner, is al aardig tijdje geleden. Voorzover ik weet krijg je bij Asus kaarten altijd een flinke stapel (leuke!) spelletjes...

heb ff gezocht

bij de 8800GTX krijg je two CDs, one with drivers and the other including proprietary ASUS utilities, such as GameFace and LiveShow... Additionally, ASUS included a copy of 3DMark06 for personal benchmarking as well as two games, Ghost Recon: Advanced Warfighter and GTI Racing.

Zo te zien krijg je bij de 8800 GT alleen company of heroes, maar dat kan ik me eigenlijk nauwelijks voorstellen, of ze moeten een beetje gierig zijn geworden bij Asus

[ Bericht 5% gewijzigd door Tennessee op 06-11-2007 17:19:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')