Ai ai ai.quote:Op maandag 31 maart 2008 01:24 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Is bijna in z'n geheel in de aflevering van VI te zien die op rtlvoetbal.nl staat
Van Gaal was o.a. boos dat ze bij RTL zo in zijn interviews zaten te knippen, omdat er dan een subjectieve wending aan gegeven wordt.quote:
Alsof Scheringa de persoon Van Gaal niet kende toen ie 'm aantrokquote:Op maandag 31 maart 2008 01:45 schreef DrDentz het volgende:
Hmm, lachte hij niet als een boer met kiespijn? Scheringa is toch altijd de rust zelve.. krijg je deze taferelen in de perskamer
Wat jij zegt.quote:Op maandag 31 maart 2008 01:56 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik denk eerder dat ie op het moment zelf het wel wat vond hebben dat van gaal de ergenissen van AZ, ook die van scheringa zelf, verwoorde.
Even reacties uit andere topics knippen, maar dit is wel mijn uitleg.quote:
Ik geloof niet dat VI het helemaal heeft gesnapt.quote:We hadden eigenlijk AZ willen belonen voor de eerste zege sinds maanden, maar de pathetische monoloog die coach Louis Gaal opvoerde en waarmee hij direct aangaf dat het allemaal de schuld van de spelers is dat de Alkmaarders zo'n slecht seizoen doormaken, heeft ons van dat voornemen weerhouden. AZ blijft not. Is een trainer die zijn spelers zó afbrandt dan wél AZ-waardig? De spelers en de coach hebben nog drie duels om ons op andere gedachten te brengen…
Scheringa was *blij* met de speech van Van Gaal, omdat hij nogmaals maar eens benadrukte dat *ook* Scheringa door de slijk was gehaald door de media.quote:Op maandag 31 maart 2008 15:41 schreef DrDentz het volgende:
Scheringa weet ook wel dat zo'n one-man-show niet deugt. Dat is een zakenman en dit is slechte PR. Dan heeft ie hem wel zelf binnengehaald, en dit risico ingecalculeerd, als het dan gebeurt baalt hij nog steeds. Als je een kerncentrale bouwt weet je ook dat het goed mis kan gaan.
quote:Van Gaal kan fluiten naar excuses
AZ-trainer Louis van Gaal hoeft niet te rekenen op excuses van de omroepen NOS en RTL. Dat lieten hoofdredacteur Maarten Nooter (NOS Sport) en presentator Wilfred Genee (RTL) maandag weten in het NCRV-radioprogramma MM-Magazine.
Van Gaal is woedend over de items die de televisiezenders vrijdag maakten. Die dag maakte de oud-bondscoach zijn vertrek bij AZ bekend aan de spelersgroep. Dat besluit werd later op aandringen van de selectie teruggedraaid. De spelers willen Van Gaal behouden en krijgen de komende tijd de gelegenheid om zich te bewijzen.
"Op televisie is gesuggereerd dat mijn lot in handen zou liggen van de spelers", vertelde Van Gaal. "Dat is niet waar. Ik heb zelf mijn ontslag aangeboden en ik bepaal nu zelf of ik volgend seizoen alsnog doorga. Als journalist moet je de feiten kennen.''
"Ik weiger nog met de NOS en RTL in zee te gaan. Ik geef geen interviews en neem ook niet meer plaats in praatprogramma's. De boycot duurt net zolang totdat ik excuses heb ontvangen", aldus de oefenmeester van de Noord-Hollanders.
"We hebben de banden van de uitzendingen terug gekeken en ik kan niets vinden waar excuses voor nodig zijn'', aldus Nooter. Ook Genee was dezelfde mening toegedaan. "Onze feitelijke berichtgeving klopt. In de uitzending wordt ook aan duiding gedaan, maar daarbij gaat het om een mening, dat is een groot verschil."
Heb het item gezien. Was wel komisch.quote:Op donderdag 3 april 2008 18:51 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Vanavond in mijn ogen een regelrechte oorlogsverklaring van de publieke omroep aan Louis van Gaal.
Nav van de 'soap' afgelopen week(end) werd bij EenVandaag de vraag gesteld 'of Louis van Gaal' nog wel helemaal 'goed' was? Oa psychiater Bram Brakker kwam aan het woord..
quote:Oriënterend gesprek Van Gaal met Galatasaray
15/04/2008 12:34
Zijn vertrek uit Alkmaar staat (nog) niet vast. Maar AZ-trainer Louis van Gaal heeft wél al gesproken met het geïnteresseerde Galatasaray.
Enkele bestuursleden hadden afgelopen week in Alkmaar een onderhoud met Van Gaal, zo bevestigde de Nederlandse trainer aan het Turkse persbureau DHA. 'Ik heb tot dusver één keer gesproken. Maar niet alleen Galatasaray heeft interesse, ik heb van meerdere clubs te horen gekregen dat ze me graag willen hebben.'
'Eerst moet ik beslissen of ik al dan niet bij AZ blijf, daarna kijk ik verder. Als Galatasaray me dan nog altijd wil hebben, kan er wellicht iets gebeuren', tekende DHA op uit de mond van Van Gaal. 'Ik zou graag in Turkije willen werken. Wanneer Galatasaray zich plaatst voor de Champions League plaats, wordt een avontuur in Turkije uiteraard nog wat aantrekkelijker.'
Het is vooralsnog onduidelijk of Van Gaal bij AZ blijft. Op verzoek van de spelersgroep heeft hij zijn besluit na dit seizoen te vertrekken opgeschort. Het spel in de laatste drie wedstrijden moet de voormalig Oranje-bondscoach op andere gedachten brengen.
Galatasaray is op zoek naar een trainer voor het nieuwe seizoen. Na het vertrek van Karl-Heinz Feldkamp begin april nemen assistenten Burak Dilmen en Cevat Güler de honneurs waar.
Ondankbaar stuk vreten.quote:Op dinsdag 15 april 2008 14:21 schreef fuckbuddy het volgende:
Wat mij betreft kan ie opzouten....
Een goede vervanger zou ik niet zo snel weten..
Jol misschien... of Rijkaard....![]()
En AZ is ook al bezig om te kijken naar andere trainers.
AZ zou eens wat meer ballen moeten tonen, dat halleluja Louis Van Gaal gaat nergens meer over.
Tis echt megajammer dat het hem niet gelukt is, iets wat niemand voor ogen hield begin van dit seizoen is gebeurd en dan moet je hele simpele conclusies gaan trekken.
Leg uit...quote:
Waarom ondankbaar?quote:
quote:Van Gaal: ‘Ik blijf bij AZ’
ALKMAAR- Louis van Gaal heeft vrijdag bekendgemaakt dat hij ook na de zomer bij AZ blijft. Van Gaal: “Ik heb deze week met de directie en het bestuur gesproken. Daaruit is gebleken dat we allemaal graag met elkaar door willen. Vandaag (vrijdag) heb ik het aan de spelersgroep meegedeeld.”
LATER MEER…
az.nl
Plaats 8 ipv 11? Dankzij de beslissing van Louis om te blijven komt er om het minste of geringste wel weer onrust, zowel van AZ en Louis is het een onverstandige en onproffessionele beslissing geweest.quote:Op woensdag 23 april 2008 10:45 schreef fuckbuddy het volgende:
Komend seizoen word alles anders................
quote:Anderlecht polste Van Gaal als hoofdtrainer
Louis van Gaal is onlangs door de Belgische topclub Anderlecht benaderd om in dienst te treden als hoofdtrainer. Dit onthult de technisch directeur van de Brusselaars, Herman Van Holsbeeck, in het Belgische Voetbal Magazine. Van Holsbeek zou eenmaal telefonisch contact hebben gehad met de oefenmeester, die vorige week bekend maakte zijn contract bij AZ gewoon uit te willen dienen. “Maar Van Gaal antwoordde me dat de spelers van AZ hem gevraagd hadden om bij de club te blijven,” was dan ook het antwoord van de Amsterdammer. “En dat hij alles nog wat wou afwachten.”
Het contact werd gelegd nadat de zittend coach van Anderlecht, Ariël Jacobs, het bestuur van kenbaar maakte dat het misschien beter zou zijn wanneer hun wegen na dit seizoen zouden scheiden. Vooralsnog lijkt het er echter op dat Jacobs ook volgend seizoen de scepter zwaait in het Constant Vanden Stock Stadion.
quote:Van Gaal bekent schuld malaise AZ
ANP
gepubliceerd op 30 juni 2008 11:39, bijgewerkt op 30 juni 2008 13:45
ALKMAAR - Coach Louis van Gaal heeft maandag bij de eerste training van AZ in Alkmaar de verantwoordelijkheid op zich genomen voor de teleurstellende elfde plaats in het vorige seizoen. ‘Ik voel me schuldig, ja’, sprak hij tot de honderden fans. ‘Maar de spelers zijn ook voor een groot gedeelte schuldig’, voegde de ex-bondscoach van Oranje er meteen aan toe.
Volgens Van Gaal waren de ‘voorwaarden voor een topsportmentaliteit’ bij AZ in het vorige seizoen niet altijd even goed ingevuld. ‘Daarop zal ik komend seizoen scherper toezien. Maar ook de spelers zullen hun verantwoordelijkheid op dat gebied moeten nemen en dragen.’
Van Gaal diende uit frustratie aan het einde van het vorige seizoen zijn ontslag in, ondanks een doorlopend contract tot medio 2010. Op dringend verzoek van het bestuur en de spelers kwam hij daarop terug. Maandag bij de presentatie van zijn selectie maakte Van Gaal, al snel met schorre stem, een ouderwets gedreven indruk.
Te laat
Geheel tegen zijn gewoonte in begon de AZ-trainer ruim een kwartier te laat met de eerste oefensessie van het nieuwe seizoen. ‘De zwaarste training van de voorbereidingsperiode hebben we net binnen gehad’, grapte hij. ‘Ik heb een toespraak voor de spelers gehouden. Dat kun je het beste doen op de eerste dag in de eerste minuut. Dan weet iedereen meteen wat de bedoeling is. Ik heb hen verteld dat het allemaal beter moet dan vorig seizoen, zeker ook buiten het veld.’
Volgens Van Gaal lopen er bij AZ geen ‘topspelers’ rond. ‘Het zijn wel goede spelers. Om top te worden, moeten ze iedere training benutten. Elke dag weer. Dat heb ik de spelers duidelijk gemaakt.’
Peking
Van Gaal houdt er rekening mee dat hij uit zijn selectie negen spelers voor de Olympische Spelen in augustus in Peking moet afstaan. Het zijn Kew Jaliens, Jeremain Lens, Ryan Donk, Kees Luyckx (Ned), Sergio Romero (Arg), Graziano Pelle (Ita), Sebastien Pocognoli, Moussa Dembélé en Maarten Martens (Bel).
‘Negen, dat is nogal wat’, erkende Van Gaal. ‘Dat zegt wel iets over de samenstelling van onze selectie, die jong en ambitieus is. We moeten die komende uittocht binnen de spelersgroep oplossen. Dat doen we onder meer door een geleidelijke opbouw van de training. Dat maakt de instroom van spelers die terugkomen van buitenlandse verplichtingen alvast wat soepeler.’
Aanwinst Brett Holman (ex-NEC) ontbrak maandag in Alkmaar. Hij moet eerst nog een medische keuring ondergaan. Door recente toernooien met nationale teams hebben Demy de Zeeuw (Ned), Hector Moreno (Mex) en Romero de komende weken nog vakantie.
Noem mij eens èèn reden waarom hij dat zou moeten...quote:Op maandag 30 juni 2008 18:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
![]()
Biedt maar je excuses aan aan de NOS en RTL.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |