Dat noem je groundhoppen? Ik ben in minder dan een uur bij die Arena maar heb er zonder wedstrijd geen intresse in.quote:Op maandag 25 februari 2008 02:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vooral makkelijk voor de groundhoppers die willen groundhoppen zonder een wedstrijd te kijken
Nee hoor. Als ik er langs kwam zou ik ook stoppen.quote:Op maandag 25 februari 2008 08:45 schreef MaxPower het volgende:
Godverdomme ik bezoek 2 toffe wedstrijden en jullie zitten te zeiken over die ene die we even binnengewandeld zijn...
quote:Op maandag 25 februari 2008 14:23 schreef Barnet_Bee het volgende:
Dat Waldstadion in Frankfurt staat ook hoog op het verlanglijstje. Lijkt me een erg leuk stadion en club.
53: Ferro Carril Oestequote:Op donderdag 21 februari 2008 14:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
51: Arsenal Sarandi
52: Hypodromo de San Isidro (Welke definitie telt?)
Klinkt geinig.quote:Beschrijving:
Een groundhopper stelt zichzelf tot doel voetbalwedstrijden in zoveel mogelijk verschillende stadions te bezoeken. In deze hoedanigheid zwerft Tom Bodde sinds 1995 langs de Europese voetbaltempels.
In 40 waargebeurde verhalen geeft hij een schitterend beeld van de supportersbeleving in zestien voetballanden.
De anekdotes zijn telkens compleet verschillend van opzet en beschrijven niet alleen het stadion, de wedstrijd en de entourage, maar ook de soms doldwaze avonturen buiten de stadionpoorten. Een gepassioneerde zoektocht naar clubliefde, emotie en nostalgie door de ogen van een bevlogen romanticus. Een contrasterende reis langs moderne
arena's en vergane glorie, van Malmö tot Milaan en van Porto tot Szczecin. Met verhalen over Ronaldinho en Beckham, maar ook over onbekende plaatselijke helden, spelend in de marge. Een enthousiast geschreven boek boordevol prachtige, niet-alledaagse voetbalverhalen.
http://www.groundhopper.nl
Wat doe je dan in dit topic?quote:Op maandag 25 februari 2008 08:43 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dat noem je groundhoppen? Ik ben in minder dan een uur bij die Arena maar heb er zonder wedstrijd geen intresse in.
Nee geen zin meer in.quote:Op zondag 2 maart 2008 20:52 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Als jij eens een keer een nieuwe ranglijst gaat maken.
Komt ieder topic terugquote:
De meeste, dus niet allemaal. Schoon je lijst dan maar eens op zou ik zeggen.quote:Op zondag 2 maart 2008 23:01 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Komt ieder topic terug
Gelukkig heb ik de meeste met wedstrijd bezocht.
Die discussie is hier al vaker gevoerd en ga ik dan ook niet opnieuw doen.quote:Op maandag 3 maart 2008 17:10 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
De meeste, dus niet allemaal. Schoon je lijst dan maar eens op zou ik zeggen.
Als jij tegenwoordig als uit-supporter naar een wedstrijd gaat, dan moet je 's avonds op de video kijken hoe of het is afgelopen. Een beetje gluren vanuit zo'n uitvak kun je moeilijk groundhoppen noemen.quote:Op zondag 2 maart 2008 22:01 schreef RayMania het volgende:
Met groundhoppen wordt toch juist het bezoeken van een wedstrijd bedoeld?
Daar heb je in de meeste stadions tegenwoordig nog amper last van.quote:Op maandag 3 maart 2008 19:34 schreef okee6 het volgende:
[..]
Als jij tegenwoordig als uit-supporter naar een wedstrijd gaat, dan moet je 's avonds op de video kijken hoe of het is afgelopen. Een beetje gluren vanuit zo'n uitvak kun je moeilijk groundhoppen noemen.
Nee juist niet.quote:Op zondag 2 maart 2008 22:01 schreef RayMania het volgende:
Met groundhoppen wordt toch juist het bezoeken van een wedstrijd bedoeld?
Onderstreept heb ik zonder wedstrijd gezien. Oftewel 70 stadions met wedstrijd en 4 stadions zonder wedstrijd.quote:Nederland:
001: Ado Den Haag - Zuiderpark
002: AFC Ajax - Amsterdam ArenA
003: AZ Alkmaar - Alkmaarderhout
004: BV Veendam - Lange Leegte
005: Cambuur Leeuwarden - Cambuur Stadion
006: de Graafschap - de Vijverberg (Oud & Nieuw)
007: Excelsior Rotterdam - Woudestein
008: FC Den Bosch - de Vliert (2, 3 & 4 tribune versie)
009: FC Dordrecht - GN Bouw Stadion
010: FC Eindhoven - Jan Louwers Stadion
011: FC Groningen - Euroborg
012: FC Groningen - Oosterpark
013: FC Twente - Arke Stadion
014: FC Utrecht - de Galgenwaard (Oud & Nieuw)
015: FC Volendam - Kras Stadion
016: FC Zwolle - Oosterenk Stadion
017: Feyenoord Rotterdam - de Kuip
018: Fortuna Sittard - de Baandert
019: Fortuna Sittard - Wagners & Partner Stadion
020: Go Ahead Eagles - Adelaarshorst
021: Helmond Sport - de Braak
023: Heracles Almelo - Polman Stadion
023: HFC Haarlem - Haarlem Stadion
024: MVV Maastricht - de Geusselt (Oud & Nieuw)
025: NAC Breda - Rat Verlegh Stadion
026: NEC Nijmegen - de Goffert
027: PSV Eindhoven - Philipsstadion
028: RBC Roosendaal - Vast & Goed Stadion
029: RKC Waalwijk - Mandemakers Stadion
030: Roda JC - Kaalheide
031: Roda JC - Parkstad Limburg Stadion
032: sc Heerenveen - Abe Lenstra Stadion
033: Sparta Rotterdam - Het Kasteel
034: Vitesse - Gelredome
035: Vitesse - Nieuw Monnikenhuize
036: VVV Venlo - De Koel
037: Willem II - Willem II Stadion
België:
038: Crossing Schaerbeek - Stade du Crossing
039: FC Brussels - Edmond Machtensstadion
040: K.A.A. Gent - Jules Ottenstadion
041: K.A.S. Eupen - Kehrweg Stadion
042:KFC Dessel Sport - Lorzestadion
043: KFC Verbroedering Geel - de Leunen
044: KFC Vigor Wuitens Hamme - Gemeentelijk Stadion Vigor Wuitens Hamme
045: Kleine Heyzel
046: Koninklijke Beringen-Heusden-Zolder - Mijnstadion
047: Koninklijke Lierse SK - Herman Vanderpoortenstadion
048: KSK Maldegem - Stadion Maurice de Waele
049: KSK Ronse - Stade/Stadion Orphale Crucke
050: KSV Bornem - Domein \'Het Breeven\'
051: KV Kortrijk - Guldensporenstadion
052: KV Mechelen - Achter de Kazerne
053: KVSK United Overpelt-Lommel - Stedelijk Sportstadion
054: Oud-Heverlee Leuven - Stadion den Dreef
055: Patro Eisden Maasmechelen - Gemeentelijk Sportstadion
056: Racing Mechelen - Oscar Vankesbeeck Stadion
057: Racing Mol Wezel - Georges Claes Stadion
058: RAEC Mons - Stade Charles Tondreau
059: RFCU La Calamine - Stade Prince Philippe
060: Royal Antwerp FC - de Bosuil
061: Royal Capellen FC - Stadion Jos van Wellen
062: Royal Charleroi Sporting Club - Stade du Pays de Charleroi
063: Royale Union Saint-Gilloise - Le Stade Joseph Marien
064: Sint Truiden - Staaien (Oud)
065: Sporting Lokeren OVL - Daknam Stadion
Duitsland:
066: 1. FC Köln - RheinEnergie Stadion
067: Alemannia Aachen - Tivoli
068: FC Schalke 04 - Veltins Arena
069: Fortuna Düsseldorf - Paul Janes Stadion
070: Hertha BSC - Olympia Stadion
071: KSV Hessen Kassel - Auestadion
Italië:
072: Ac Milan - San Siro
Frankrijk:
073: Girondes de Bordeaux - Stade Chaban-Delmas
Engeland:
074: Ipswich Town FC - Portman Road
20. Signal Iduna Parkquote:
54: Rosario Centralquote:Op dinsdag 26 februari 2008 04:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
53: Ferro Carril Oeste
Met hooliganism en leuke wedstrijd met een leuke sfeer in lekker weer
Ik ben even vergeten te updaten:quote:Op zondag 13 januari 2008 10:52 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
205. Het Kiel -> GBA. Stadion was minder lelijk dan ik had verwacht, maar nog steeds was het niet echt een bijzonder iets. Tijdens de eerste 90 minuten gebeurde er niets en bleef het 0-0, maar in de verlenging liep OHL snel uit nar 0-2. Uiteindelijk wint dan toch altijd de 1e klasser: 2-2 en 3-1 na penalties.
quote:België-Zweden in het Mijnstadion
Op donderdag 24 april om 19 uur wordt in het Mijnstadion de vriendschappelijke jeugdinterland België-Zweden voor min 16-jarigen gespeeld. Vooraf neemt een FUFO-jeugdploeg het op tegen de leeftijdsgenoten van STVV of KRC Genk. De toegang voor beide wedstrijden is gratis. De organisatie is in handen van de KBVB en de Beringse Verstandhouding/FUFO. Het stadsbestuur, de vzw Sport & Recreatie en de sportraad ondersteunen dit initiatief.
Nog meer goed nieuws: het stedelijk voetbaltornooi ‘Victor Cerstelotte’ tussen de zeven Beringse voetbalclubs heeft voor de dertigste keer plaats. Elke inwoner krijgt een jubileumbrochure in de maand juli in de bus. Die omvat een korte historiek van de Beringse clubs, een overzicht van de voorzitters en secretarissen, de winnaars van de voorbije stedelijke voetbaltornooien en het recente FUFO-project met een voorwoord van de burgemeester en de schepen van sport. De organisatie is in handen van AC Tervant. De wedstrijden gaan door op donderdag 31 juli, donderdag 7 augustus en woensdag 13 augustus. De klassementswedstrijden en de finale hebben plaats op vrijdag 15 augustus.
Bron: Het Nieuwsblad
Bedankt voor de tip. Eigenlijk moet ik donderdagavond naar school, maar ik ga dat nu proberen te skippen. Het Mijnstadion ben ik nog nooit binnen geweest en ik ben bang dat het straks ineens gesloopt gaat worden.quote:Op maandag 10 maart 2008 11:43 schreef DarkShine het volgende:
Voor de mensen die het Mijnstadion eens willen zien:
[..]
Van de volgende wedstrijden volgt nog een verslag met fotos en videos:quote:Nederland
1 Willem II Stadion // Gemeentelijk Sportpark Tilburg (Willem II)
2 De Goffert (NEC Nijmegen)
3 Rat Verlegh Stadion (NAC Breda)
4 Mandemakers Stadion (RKC Waalwijk)
5 De Geusselt (MVV)
6 De Kuip (Feyenoord)
7 Arena (Ajax)
8 Philips Stadion (PSV)
9 Gelredome (Vitesse)
Buitenland
10 Wembley (van voor de recente verbouwing)
11 Camp Nou (FC Barcelona)
12 Santiago Bernabeu (Real Madrid)
Uruguay
13 El Centenario (Peñarol)
14 Gran Parque Central (Club Nacional de Fútbol)
Argentina
15 Antonio Vespucio Liberti - El Monumental (Club Atlético River Plate).
16 El Nuevo Gasómetro (Club Atlético San Lorenzo de Almagro)
17 Estadio "Tomas A. Ducó" (Club Atlético Huracán)
18 Estadio de Excursionistas (Club Atlético Excursionistas)
19 Estadio "José Amalfitani" (Club Atlético Vélez Sarsfield)
20 Estadio "Julio H. Grondona" (Arsenal Fútbol Club) "El Viaducto"
21 Estadio Ferro Carril Oeste
22 Estadio "Diego Armando Maradona" - La Paternal (Club Atlético Argentions Juniors)
23 Estadio "Gigante de Arroyito" (Club Atlético Rosario Central)
24 Estadio "Ciudad de La Plata - Estadio Único (tijdelijke thuisbasis Club Estudiantes de La Plata)
Dat was ook de bedoeling, ga zelf ook ff langs dan. Heb (nog) geen foto's van binnen.quote:Op maandag 10 maart 2008 12:09 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. Eigenlijk moet ik donderdagavond naar school, maar ik ga dat nu proberen te skippen. Het Mijnstadion ben ik nog nooit binnen geweest en ik ben bang dat het straks ineens gesloopt gaat worden.
DAM is de expert, die loopt hier al een paar jaartjes rond. Maar naar mijn eigen mening:quote:Op dinsdag 11 maart 2008 18:10 schreef MaxPower het volgende:
Geweldig weer reem. Heerlijk filmpje ook.Hoe is het eigenlijk in Argentinië en Uruguay qua veiligheid in de stadions? Kan je een beetje relaxt rondlopen en foto's schieten zonder dat je gelijk gerold wordt?
Heb je foto's gemaakt? Vooral naar het stadion van Ronse ben ik benieuwd. Daar heb ik zelden foto’s van gezien (volgens mij alleen die van Darkshine).quote:Op maandag 10 maart 2008 11:02 schreef fanneke het volgende:
Stadion # 156: Orphale Crucke Stadion (KSK Ronse - FCN Sint Niklaas 2-0, 3e klasse A nationaal)
[ afbeelding ]
Stadion # 157: Stade du Pays de Charleroi (SC Charleroi - Anderlecht 0-2)
[ afbeelding ]
Nu nog RAEC Mons en dan heb ik de hele Belgische Jupiler League gehad.
Die komt niet verder dan 'daar ben ik ook geweest' of 'ben daar en daar geweest'.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 18:34 schreef reem het volgende:
[..]
DAM is de expert, die loopt hier al een paar jaartjes rond. Maar naar mijn eigen mening
Ja, maar niet veel:quote:Op donderdag 13 maart 2008 14:56 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Heb je foto's gemaakt? Vooral naar het stadion van Ronse ben ik benieuwd. Daar heb ik zelden foto’s van gezien (volgens mij alleen die van Darkshine).
Het zat bijna vol tijdens de wedstrijd, maar dit zijn foto's van vooraf en na afloop. Die vond ik zelf het beste gelukt en daar zie je de tribune's ook goed.quote:
Met of zonder (officiële) wedstrijd?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 11:38 schreef JanVanHalst het volgende:
Voorlopig heb ik alleen nog stadions uit Nederland en Belgie op mijn lijstje staan. Deze zomer ben ik van plan om hier een hele rits Engelse stadions aan toe te voegen.
Met, voor zover mogelijk.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:06 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Met of zonder (officiële) wedstrijd?
Dát zijn inderdaad de mooiste stadionsquote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:48 schreef Mascleta het volgende:
@ Barnet_Bee, ik zag op je site "doing the 116" een verslag van het oude vervallen stadion van Crossing Schaarbeek ( Stade du Crossing ).
Linkje naar je verslag + foto's
Staat dit stadion nog overeind of is het inmiddels gesloopt, en kan je makkelijk het terrein op komen ( is het verboden terrein? )
Ik zou namelijk graag hier nog een keer heen willen om de vergane glorie te proeven en aanschouwen. lijkt me leuk zolang het nog kan.
Het staat er nog, maar is sinds november verboden terrein (legionella in de waterleidingen en drie tribunes zijn te gevaarlijk). De twee clubs die erin spelen mogen er nu niet meer in. Het is trouwens wel makkelijk om erin te komen (als je een beetje van hekken versjouwen houdt). Als je voor de hoofdtribune staat loop je naar de linkerkant. Daar in de hoek heb je hekken staan die je redelijk makkelijk opzij kunt zetten. Zo kom je er wel in.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:48 schreef Mascleta het volgende:
@ Barnet_Bee, ik zag op je site "doing the 116" een verslag van het oude vervallen stadion van Crossing Schaarbeek ( Stade du Crossing ).
Linkje naar je verslag + foto's
Staat dit stadion nog overeind of is het inmiddels gesloopt, en kan je makkelijk het terrein op komen ( is het verboden terrein? )
Ik zou namelijk graag hier nog een keer heen willen om de vergane glorie te proeven en aanschouwen. lijkt me leuk zolang het nog kan.
Twee weken op rij naar Engeland hebben weer wat nieuwe stadion opgeleverd.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 09:21 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Ik ben even vergeten te updaten:
206. Somerset Park -> Ayr United
207. Palmerston Park -> Queen of the South
208. Falkirk Stadium -> Falkirk
209. Victoria Park -> Hartlepool United
210. Cappielow Park -> Greenock Morton
211. Love Street -> St. Mirren
Volgende week staat er weer een tripje naar Engeland op het programma, maar alleen Borough Park zal een nieuw stadion worden, want Craven Cottage heb ik al een keertje bezocht.
Hmm, nu meer stadions in Argentinië gezien dan in Nederlandquote:Nederland
1 Willem II Stadion // Gemeentelijk Sportpark Tilburg (Willem II)
2 De Goffert (NEC Nijmegen)
3 Rat Verlegh Stadion (NAC Breda)
4 Mandemakers Stadion (RKC Waalwijk)
5 De Geusselt (MVV)
6 De Kuip (Feyenoord)
7 Arena (Ajax)
8 Philips Stadion (PSV)
9 Gelredome (Vitesse)
Buitenland
10 Wembley (van voor de recente verbouwing)
11 Camp Nou (FC Barcelona)
12 Santiago Bernabeu (Real Madrid)
Uruguay
13 El Centenario (Peñarol)
14 Gran Parque Central (Club Nacional de Fútbol)
Argentina
15 Antonio Vespucio Liberti - El Monumental (Club Atlético River Plate).
16 El Nuevo Gasómetro (Club Atlético San Lorenzo de Almagro)
17 Estadio "Tomas A. Ducó" (Club Atlético Huracán)
18 Estadio de Excursionistas (Club Atlético Excursionistas)
19 Estadio "José Amalfitani" (Club Atlético Vélez Sarsfield)
20 Estadio "Julio H. Grondona" (Arsenal Fútbol Club) "El Viaducto"
21 Estadio Ferro Carril Oeste
22 Estadio "Diego Armando Maradona" - La Paternal (Club Atlético Argentions Juniors)
23 Estadio "Gigante de Arroyito" (Club Atlético Rosario Central)
24 Estadio "Ciudad de La Plata - Estadio Único (tijdelijke thuisbasis Club Estudiantes de La Plata)
25 Estadio "Estadio Alberto J. Armando" (Club Atlético Boca Juniors)
Grauwe stad.quote:Op zondag 30 maart 2008 12:10 schreef Barnet_Bee het volgende:
Was Bergen iets? Verrassend uitslag trouwens.
Bij de meeste wedstrijden zijn de kaarten gewoon aan de kassa's te koop.quote:Op zondag 30 maart 2008 12:45 schreef Mascleta het volgende:
Hoe komen jullie aan kaartjes voor de belgse jupiler league. gaan jullie op goed geluk naar een wedstrijd en kopen kaartje bij stadion ( met risico dat het uitverkocht is ) of kopen jullie je kaartje via Internet, en zo ja, via welke site? want ik kan wel veel websites vinden, maar dat zijn van die doorverkoop/handelssite's en dan zit je tussen de 50 en 100 euro voor een kaartje.
Ik ben alleen in Argentinië en Uruguay naar voetbalwedstrijden geweest.quote:Op zondag 30 maart 2008 21:04 schreef DRD het volgende:
Hele gave verslagen vanuit Zuid-Amerika! Hoe duur is het daar eigenlijk (zowel kaartje als "de rest") in vergelijking met europa. Anders moet een reisje daarheen voor 2009 maar eens in de planning.
21. Stadio Toumpasquote:Op zaterdag 8 maart 2008 01:29 schreef Gatalin het volgende:
[..]
20. Signal Iduna Park
Zaaddodende wedstrijd en een van de slechtste arbiterskorpsen die ik ooit heb meegemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |