abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 november 2007 @ 18:35:21 #51
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_54385783
quote:
Op maandag 5 november 2007 15:41 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Zijn hoorcolleges hebben staanplaatsen.
Dat heeft meer met het aantal studenten te maken dan de populariteit van zijn colleges.
quote:
Op maandag 5 november 2007 15:47 schreef K-Billy het volgende:

[..]

So? Die van Maarten van Rossem ook
.
Zyggie.
  maandag 5 november 2007 @ 18:42:16 #52
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54385968
Zo lang het maar die engbek van een Baalen het maar niet wordt, wat een aap is dat zeg, typische Minervaan.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  maandag 5 november 2007 @ 18:45:12 #53
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_54386022
quote:
Op maandag 5 november 2007 15:25 schreef Elfletterig het volgende:
Er zijn wel meer mensen die 'niet willen', maar die uiteindelijk toch overstag gaan. Volgens mij stond Zalm een paar jaar geleden ook niet te popelen om lijsttrekker te worden.
Zo ook Rutte en Verdonk.
Rutte: Maar om lijsttrekker te worden, is een heel gevecht nodig. Nee, ik denk niet dat ik dat ervoor over heb. Als het erop aankomt, heb ik die machtsdrang niet
Verdonk: Verdonk steunt 'lijsttrekker' Van Aartsen & Verdonk wellicht toch VVD-lijsttrekker
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 5 november 2007 @ 18:45:56 #54
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_54386041
quote:
Op maandag 5 november 2007 18:35 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Dat heeft meer met het aantal studenten te maken dan de populariteit van zijn colleges.
Of gewoon weinig stoelen.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 5 november 2007 @ 18:49:08 #55
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54386122
Als Hans van Baalen het wordt, wordt ik aannemer.

Dan kan ik tenminste nog wat verdienen aan dat Guantanamo aan de Maas.
quote:
Op maandag 5 november 2007 18:04 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Jort is een held, maar te clownesk voor de politiek. Hij is overigens wel woordvoerder geweest voor de VVD.

Als dan toch iemand van buiten aangetrokken moet worden, zou ik voor Gerlach Cerfontaine of Roel Pieper gaan.
Cerfontaine lijkt me een interessante optie.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_54387728
quote:
Op maandag 5 november 2007 18:49 schreef Yildiz het volgende:
Cerfontaine lijkt me een interessante optie.
Mij ook. Hij is pragmatisch en best redelijk. In de Libertijn heb ik hem eens gevraagd waarom hij in 2003 geen minister is geworden voor D66. Daar gaf hij geen antwoord op, maar via via kon ik wel achterhalen dat hij eigenlijk meer met de VVD dan met D66 heeft.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_54387773
quote:
Op maandag 5 november 2007 18:31 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Vooral een pragmaticus. Ik weet niet of hij het goed zou doen in Den Haag, maar interessant is het zeker.
Ik vind dat de man zwaar ongeïnteresseerd over komt. Je valt binnen 3 minuten in slaap als je hem hoort. Ik geloof niet dat hij een goed debater is. En volgens mij vreselijk arrogant...

Moet je voor de aardigheid het boek lezen over de Broncode. Zijn rol wordt daarin besproken, nou heel goed kwam ie er bepaald niet vanaf.
pi_54387794
Als ik dit topic doorlees dan is de conclusie dat er nauwelijks interessante kandidaten zijn.
pi_54387826
quote:
Op maandag 5 november 2007 20:02 schreef SCH het volgende:
Als ik dit topic doorlees dan is de conclusie dat er nauwelijks interessante kandidaten zijn.
Wat is interessant?
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_54389804
quote:
Op maandag 5 november 2007 15:34 schreef HarryP het volgende:
Niemand..
Mark blijft nog wel even voorzitter van de VVD.
Inderdaad, ook omdat er genoeg onrust is geweest voor de komende paar jaar.
pi_54389836
quote:
Op maandag 5 november 2007 20:03 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Wat is interessant?
Een exacte kopie van Hans -Wibra fashion award Ako literatuurprijs- Dijkstal.
pi_54389907
quote:
Op maandag 5 november 2007 21:21 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Inderdaad, ook omdat er genoeg onrust is geweest voor de komende paar jaar.
En jij denkt dat de pleuris niet uitbreekt als ze bij de volgende verkiezingen 12 zetels halen?

Ik moet mezelf in deze tijden echt tegenhouden om geen CDA-lid te worden.
pi_54390055
quote:
Op maandag 5 november 2007 20:03 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Wat is interessant?
Iemand waarvan je denkt dat hij of zij de VVD elan gaat geven voor de toekomst. Met alle namen die ik hier lees, is Mark Rutte nog steeds de meest geschikte kandidaat voor de komende jaren.

Het probleem van Rutte blijft echter dat links/rechts schisma. Veel mensen keren terug bij de VVD omdat Verdonk (rechts-populisme) weg is en hopen dat de VVD weer een liberale partij wordt. Je ziet Rutte daar nog steeds mee worstelen. Hij is nu min of meer gegijzeld door het kamp Teeven/Aptroot.
pi_54390158
quote:
Op maandag 5 november 2007 21:25 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

En jij denkt dat de pleuris niet uitbreekt als ze bij de volgende verkiezingen 12 zetels halen?
Nee, waar zou ik die gedachte opperen? Rutte zit er naar mijn idee nog wel even. Natuurlijk na een score van 12 zetels niet meer, maar daar zijn we nog niet.
quote:
Ik moet mezelf in deze tijden echt tegenhouden om geen CDA-lid te worden.
Vooral geen weerstand bieden aan die drang.
pi_54390202
quote:
Op maandag 5 november 2007 21:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Iemand waarvan je denkt dat hij of zij de VVD elan gaat geven voor de toekomst. Met alle namen die ik hier lees, is Mark Rutte nog steeds de meest geschikte kandidaat voor de komende jaren.

Het probleem van Rutte blijft echter dat links/rechts schisma. Veel mensen keren terug bij de VVD omdat Verdonk (rechts-populisme) weg is en hopen dat de VVD weer een liberale partij wordt. Je ziet Rutte daar nog steeds mee worstelen. Hij is nu min of meer gegijzeld door het kamp Teeven/Aptroot.
Jij wilt eigenlijk terug naar de VVD van vóór Wiegel. Zowel Nijpels als Voorhoeve hebben dat geprobeerd, met als resultaat dat de kiezers wegliepen naar Lubbers. De vraag is: wil je een kleine VVD die de sociaal-liberalen uit de stad bedient, of een volkspartij die ook de conservatieve aanhang (die groter in aanhang is) een podium biedt.

Die vraag is niet simpelweg te beantwoorden door voor Rutte of Verdonk te kiezen. Rutte is namelijk helemaal niet links, sociaal-liberaal of des D66's. Rutte kampt met een imagoprobleem en dat kan een oppositieleider gewoon niet hebben.
pi_54390399
quote:
Op maandag 5 november 2007 21:36 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Jij wilt eigenlijk terug naar de VVD van vóór Wiegel. Zowel Nijpels als Voorhoeve hebben dat geprobeerd, met als resultaat dat de kiezers wegliepen naar Lubbers. De vraag is: wil je een kleine VVD die de sociaal-liberalen uit de stad bedient, of een volkspartij die ook de conservatieve aanhang (die groter in aanhang is) een podium biedt.

Die vraag is niet simpelweg te beantwoorden door voor Rutte of Verdonk te kiezen. Rutte is namelijk helemaal niet links, sociaal-liberaal of des D66's. Rutte kampt met een imagoprobleem en dat kan een oppositieleider gewoon niet hebben.
Je moet mij geen dingen in de mond leggen. Ik wil helemaal niks. Ik constateer en analyseer en zie wat er gebeurt. Het gaat niet om Rutte als persoon. Dat is de fout die jongelingen als jij steeds vaker maken als het om het politieke denk n gaat. Ze zien de grote lijnen en de historie niet en de politieke kaders al helemaal niet. Het is opvallend hoeveel mensen lid zijn geworden van de VVD de afgelopen maand. Daar moet de VVD wat mee. Dat er veel mensen zijn afgehaakt, is logisch en die schade is nog beperkt ook. De VVD moet bedenken waar ze staat en wat voor partij ze is. Voor de lange termijn en niet voor de volgende verkiezingen alleen.

Met een beetje politieke kennis weet je dat de VVD wel blijft bestaan, ook al haalt ze idd 12 zetels bij de volgende verkiezingen. Het liberalisme gaat niet weg. Die koekoekseenzang partijen die het populisme prediken zijn nooit een lang leven beschoren geweest, en dat zal nu ook niet gebeuren. Dus kan de VVD maar beter heel goed gaan bedenken wat voor partij ze de komende tien jaar wil zijn.
pi_54390750
Winsemius zou ik een goede vinden. Dus die is ongeschikt voor de VVD vrees ik .

Het zal er wel een worden die een middelharde toon aanslaat tegen de moslims en armen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_54390923
quote:
Op maandag 5 november 2007 18:31 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Vooral een pragmaticus. Ik weet niet of hij het goed zou doen in Den Haag, maar interessant is het zeker.
Pieper is meer van de Fortuynklonen enzo.
pi_54391030
quote:
Op maandag 5 november 2007 21:58 schreef du_ke het volgende:
Winsemius zou ik een goede vinden. Dus die is ongeschikt voor de VVD vrees ik .

Het zal er wel een worden die een middelharde toon aanslaat tegen de moslims en armen.
Winsemius mag van mij vandaag nog beginnen.
pi_54391236
quote:
Op maandag 5 november 2007 22:07 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Winsemius mag van mij vandaag nog beginnen.
Dat is tenminste iemand met een positieve uitstraling dar houd ik wel van .
pi_54391422
quote:
Op maandag 5 november 2007 21:58 schreef du_ke het volgende:
H.J Dijkstal zou ik een goede vinden. Dus die is ongeschikt voor de VVD vrees ik

Laat em maar terugkomen.
pi_54391435
quote:
Op maandag 5 november 2007 22:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is tenminste iemand met een positieve uitstraling dar houd ik wel van .
Gewoon een man naast wie je in de trein zou gaan zitten.

Rutte is een ontzettende blaaskaak irl, overigens.
pi_54391456
quote:
Op maandag 5 november 2007 22:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

H.J Dijkstal zou ik een goede vinden. Dus die is ongeschikt voor de VVD vrees ik

Laat em maar terugkomen.
Die moet gewoon lekker op z'n saxofoon gaan spelen.
pi_54391457
quote:
Op maandag 5 november 2007 22:19 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Rutte is een ontzettende blaaskaak irl, overigens.
Wel eens gesproken ?
pi_54391501
quote:
Op maandag 5 november 2007 22:20 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Die moet gewoon lekker op z'n saxofoon gaan spelen.
Eerlijk? Dat is een sociaal liberaal. En volgens mij hartstikke integer. En wars van het populisme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')