Onze maatschappij? Het gaat wel iets verder dan dat. De evolutie heeft bepaald dat het zo hoort. En je kan zeggen en denken wat je wil, maar je bent niet sterker dan ze natuur.quote:Op maandag 5 november 2007 13:22 schreef Kingstown het volgende:
Zowel single zijn als een relatie hebben, heeft voor- en nadelen....in onze maatschappij is de norm een 1 op 1 relatie (bij voorkeur man-vrouw) en dat wordt ons van jongs af aan dusdanig ingeprent dat de meesten denken dat je op die manier het gelukkigste wordt.....dat psychologische fenomeen is zo groot dat er miljoenen mensen in de val trappen en zichzelf in het ongeluk storten....niet voor niets gaan de meeste mensen uit elkaar, omdat een relatie meestal een bron van ergernis en ongeluk is....de voordelen zijn tijdelijk leuk en handig, maar wegen uiteindelijk niet tegen de nadelen op.
Je hebt niks zinnigs bij te dragen aan de discussie dus ga je maar flamen? Beetje puberaal, nietwaar?quote:Op maandag 5 november 2007 13:24 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dat jij nou een of andere mental retard zo gek hebt gekregen om met je samen te willen wonen, wil niet zeggen dat de rest nu opeens zielig is..
Ik ben overigens niet single, mocht je het daar op willen gooien.
Blijkbaar ben je niet erg blij met je relatie dan, aangezien je net zo graag weer vrijgezel zou zijn. En ook denk je wel degelijk gelukkiger te zijn met EEN relatie, aangezien je er een gestart bent, ondanks je fijne vrijgezelle leventje.quote:Op maandag 5 november 2007 13:26 schreef AcidBurner het volgende:
ik was single, en voelde me er super bij, toegegeven af en toe miste ik het samenzijn, maar meestal genoot ik ervan, lekker zelfstandig, nooit een probleem mee gehad
nu op de moment ben ik niet meer single, en geniet ik ook hier van met volle teugen, maar mocht het nu spaak lopen, dan ga ik met dezelfde visie op het leven verder. een relatie met een toffe vrouw vult me wel goed aan... maar het is nog steeds geen must voor me.
En zielig zielig? ik ken meer mensen in een relatie die ongelukkig zijn dan mensen zonder, dus tis maar hoe je het bekijkt he. En je leven maak je zelf, of je nu de liefde hebt gevonden of niet. Dat vakjes-denken doe ik niet.
Dus je zou net zo lief je vriendin weer kwijt zijn nu? En als je jarenlang bewust vrijgezel was, wat deed je dan besluiten op opeens toch een relatie te beginnen?quote:Op maandag 5 november 2007 13:27 schreef Roellie80 het volgende:
niet mee eensch,
Ik mag dan nu een vriendin hebben, Ik heb jaren heel bewust single geleefd en ben nog lang niet overtuigd dat een relatie per defenitie beter is of "zo hoort"
Omdat de stelling (na de TT meteen al) verder te dom is om serieus op te reageren?quote:Op maandag 5 november 2007 13:27 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Je hebt niks zinnigs bij te dragen aan de discussie dus ga je maar flamen? Beetje puberaal, nietwaar?
Ach Nightmare, wat komt dat komt he.Het is nu zo uitgedraait inderdaad. En ik ben er heel gelukkig mee, je begrijpt me verkeerd, ik zou nooit iets willen met iemand om dan pas te kunnen zeggen 'oooh nu ben ik gelukkig en niet meer zielig" Dan ben je in mijn ogen slecht bezig. Maar mocht het nu stoppen, wel dan is het toch ook maar zo? Wat ik wou zeggen is dat het me niet meer of minder man maakt dan iemand die single is. Ik wil gewoon maar zeggen dat ik ZELF mijn leven bepaal. En dat ik me ZELF gelukkig maak met de kleine dingen in het leven. Ik ben mij zeer bewust van dat je als je zelf gelukkig bent dan pas andere mensen gelukkig kan maken. En ja ik ben momenteel héél gelukkig. Maar ik zet niet alles in op deze relatie daar is het nog wat pril voor.quote:Op maandag 5 november 2007 13:28 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Blijkbaar ben je niet erg blij met je relatie dan, aangezien je net zo graag weer vrijgezel zou zijn. En ook denk je wel degelijk gelukkiger te zijn met EEN relatie, aangezien je er een gestart bent, ondanks je fijne vrijgezelle leventje.
Als ie zo dom is waarom reageer je dan uberhaupt?quote:Op maandag 5 november 2007 13:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Omdat de stelling (na de TT meteen al) verder te dom is om serieus op te reageren?
Wel eens aan gedacht dat mensen soms in een fase zitten waar ze simpelweg geen tijd voor een gezonde relatie hebben? Of simpelweg geen zin omdat ze het liefst 3x per week met een ander liggen te ballen?
waarmee je de hele discussie doodgooit dus je zoekt het maar lekker uit.quote:Hun zelfbeschermingsmechanisme zorgt ervoor dat ze vervolgens denken dat ze daadwerkelijk ook gelukkig zijn.
Omdat mensen monogame wezens zijn, evenals enkele andere diersoorten. Kinderen samen opvoeden heeft bepaalde voordelen die de kans groter maken dat genen succesvol verspreid kunnen worden.quote:Op maandag 5 november 2007 13:31 schreef LaZZ het volgende:
Hoe kom je erbij dat de evolutie bepaald heeft dat het zo hoort?
Waarom is het dan zo dat mannen bij wijze van spreke elke dag iemand kunnen bezwangeren?
Daarom gaat een x procent vreemd.quote:Op maandag 5 november 2007 13:36 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Omdat mensen monogame wezens zijn, evenals enkele andere diersoorten. Kinderen samen opvoeden heeft bepaalde voordelen die de kans groter maken dat genen succesvol verspreid kunnen worden.
Goh, wat heb jij een brede wereldvisie zeg. Ben jij uberhaupt ooit single geweest? Of ben je sinds je 16e verbonden aan je vrouw en ben je nog steeds 'o zo gelukkig'?quote:Op maandag 5 november 2007 13:34 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Als ie zo dom is waarom reageer je dan uberhaupt?
En geen tijd is altijd zo'n dooddoeneren singles die uberhaupt de kans hebben om 3x per week iemand anders te ballen
![]()
geloof je het zelf? Op de wallen misschien ja
Ben je weer aan het trippen dat je denkt dat je dat kon toen je nog single was?
Een klein percentage gaat vreemd inderdaad, maar een groot percentage daarvan blijft weer gewoon bij de oorspronkelijk partner. Dus mensen zijn gewoon monogaam.quote:Op maandag 5 november 2007 13:37 schreef Keltie het volgende:
[..]
Daarom gaat een x procent vreemd.
Wij zijn niet monogaam, wij waren ook heel niet monogaam bij mijn weten.
We willen graag denken dat we monogaam zijn, dat is heel iets anders.
De meeste singles krijgen toch wel weer een relatie. Dus daarvoor waren ze daarnaar op zoek. En zolang je niet hebt gevonden wat je zoekt kun je ook niet echt gelukkig zijn.quote:Op maandag 5 november 2007 13:38 schreef Garisson72 het volgende:
klopt ja.
Maar zoals jij het nu zegt, kun je eigenlijk als single niet echt gelukkig zijn zolang je wens naar een partner niet vervuld is.
Kan het niet zo zijn dat je jezelf geleerd hebt gelukkig te zijn met het single leven dat je hebt (en het kan goed zijn dat dát dat psychologisch zelfbeschermingsmechanisme is waar jij het over hebt) en dat je jezelf tegelijkitair beschikbaar houdt voor de eventuele amoureuze kans die onverwacht kan komen?
Ergo, zou het ene niet prima naast het andere kunnen bestaan?
Percentage is groter als dat jij doet voorkomen.quote:Op maandag 5 november 2007 13:39 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Een klein percentage gaat vreemd inderdaad, maar een groot percentage daarvan blijft weer gewoon bij de oorspronkelijk partner. Dus mensen zijn gewoon monogaam.
Nou nee want ik weet hoe het is om single te zijn EN hoe is het om een relatie te hebben en ik ben met relatie simpelweg VEEL gelukkiger. Als dat niet zo zou zijn, zou ik maar in m'n vingers hoeven knippen om weer vrijgezel te zijn, een luxe die vrijgezellen zeer zeker niet hebben.quote:Op maandag 5 november 2007 13:40 schreef UIO_AMS het volgende:
Mensen met een relatie, dat zijn toch mensen die niet zelfstandig in het leven kunnen staan? Die een ander nodig hebben om mee na te denken over een te maken beslissing? Die dus één of ander psychologisch zelfbeschermingsmechanisme in zich hebben dat hun laat denken dat ze alleen gelukkig zijn in een relatie?
Zo zou je het ook kunnen draaien.
Mensen zijn helemaal niet monogaam. Waar haal je die wijsheid vandaan? Dat het tegenwoordig een must is om een levenspartner te hebben én dan ook nog eens monogaam te zijn is een ander verhaal. In een groot aantal landen is polygamie de normaalste zaak van de wereld. Tevens waren de Romeinen en Grieken niet monogaam, de Germanen daarentegen waren dit wel.quote:Op maandag 5 november 2007 13:36 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Omdat mensen monogame wezens zijn, evenals enkele andere diersoorten. Kinderen samen opvoeden heeft bepaalde voordelen die de kans groter maken dat genen succesvol verspreid kunnen worden.
Ah, dus omdat jij dat bent moet iedereen dat zijn en dus zijn alle singles zielig?quote:Op maandag 5 november 2007 13:42 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Nou nee want ik weet hoe het is om single te zijn EN hoe is het om een relatie te hebben en ik ben met relatie simpelweg VEEL gelukkiger. Als dat niet zo zou zijn, zou ik maar in m'n vingers hoeven knippen om weer vrijgezel te zijn, een luxe die vrijgezellen zeer zeker niet hebben.
Waar het mee te maken heeft doet er niet toe. Evolutie omzeil je niet met gevoelens. Feit is wel dat het zo is.quote:Op maandag 5 november 2007 13:41 schreef Keltie het volgende:
[..]
Percentage is groter als dat jij doet voorkomen.
Het dikgedrukte heeft eerder met angst of luiheid te maken (imho).
Maar uiteindelijk wil je dus wel weer een relatie, en heeft de TS dus gelijk?quote:Op maandag 5 november 2007 13:39 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Goh, wat heb jij een brede wereldvisie zeg. Ben jij uberhaupt ooit single geweest? Of ben je sinds je 16e verbonden aan je vrouw en ben je nog steeds 'o zo gelukkig'?
Sommige singles hebben inderdaad soms gewoon geen zin in een relatie. Bij mij precies hetzelfde, 5 jaar in een relatie gezeten en het liep niet meer. Dan heb je geen zin je direct weer in een relatie te storten. Als je hier vervolgens wel zin in hebt, omdat je een leuke dame ontmoet, ben je er dus weer klaar voor. Dit neemt overigens niet weg dat ik momenteel gelukkiger ben dan tijdens de laatste donkere dagen van mijn relatie.
Verder, 3 x in de week een neukpartner is nou echt niet zo moeilijk hoor. Als je eenmaal weer flink de vrijgezel uithangt heb je voordat het weet een aantal nummers in je telefoon van andere dames uit het vrijgezellenleven.
Touché.quote:Op maandag 5 november 2007 13:40 schreef UIO_AMS het volgende:
Mensen met een relatie, dat zijn toch mensen die niet zelfstandig in het leven kunnen staan? Die een ander nodig hebben om mee na te denken over een te maken beslissing? Die dus één of ander psychologisch zelfbeschermingsmechanisme in zich hebben dat hun laat denken dat ze alleen gelukkig zijn in een relatie?
Zo zou je het ook kunnen draaien.
Gefeliciteerd met je relatie. Ik hoop dat je in je hoofd heel erg gelukkig bent.quote:Op maandag 5 november 2007 13:42 schreef American_Nightmare het volgende:
Nou nee want ik weet hoe het is om single te zijn EN hoe is het om een relatie te hebben en ik ben met relatie simpelweg VEEL gelukkiger. Als dat niet zo zou zijn, zou ik maar in m'n vingers hoeven knippen om weer vrijgezel te zijn, een luxe die vrijgezellen zeer zeker niet hebben.
Romeinen en Grieken waren wel monogaam hoor. En in vrijwel alle landen ter wereld zijn mensen ook monogaam. Uitzonderingen bevestigen de regel in dit geval (hoewel jij denkt dat ze de regel ontkrachten blijkbaarquote:Op maandag 5 november 2007 13:43 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Mensen zijn helemaal niet monogaam. Waar haal je die wijsheid vandaan? Dat het tegenwoordig een must is om een levenspartner te hebben én dan ook nog eens monogaam te zijn is een ander verhaal. In een groot aantal landen is polygamie de normaalste zaak van de wereld. Tevens waren de Romeinen en Grieken niet monogaam, de Germanen daarentegen waren dit wel.
Je hebt ook single vrouwen he, die kunnen dat lachend halen als ze willen.quote:Op maandag 5 november 2007 13:44 schreef michiel5 het volgende:
En 3x in de week een verschillende neukpartner, tuurlijk.....
Goh, wat heb jij je toch verdiept in de 'materie' zeg. Waarom zouden vrijgezellen die luxe niet hebben? Er zijn altijd wel dames die zo een relatie met je zouden willen. Ik heb er 2 die zo wat met me zouden willen beginnen. Ik hoef maar met m'n vingers te knippen.quote:Op maandag 5 november 2007 13:42 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Omdat bewuste singles niet bestaan. Ze houden zichzelf voor dat ze 'bewust' single zijn, maar zodra de kans zich voordoet hebben ze die relatie ook te pakken. Zie jezelf.quote:Op maandag 5 november 2007 13:44 schreef petitlapin2 het volgende:
ik ben een relatie begonnen omdat ik verliefd werd, niet omdat ik "een relatie wou".
bovendien ben ik van mening dat je als alleenstaande perfect gelukkig kan zijn en deze situatie zelfs verkiezen. Jammer dat de samenleving en kortzichtige mensen als jij bewuste singles nog steeds niet kunnen accepteren.
Yeah rightquote:Op maandag 5 november 2007 13:45 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Goh, wat heb jij je toch verdiept in de 'materie' zeg. Waarom zouden vrijgezellen die luxe niet hebben? Er zijn altijd wel dames die zo een relatie met je zouden willen. Ik heb er 2 die zo wat met me zouden willen beginnen. Ik hoef maar met m'n vingers te knippen.
Nonsens, ze hadden vaak een levenspartner. Daarnaast hadden ze vaak verschillende sekspartners en was ook homofilie de normaalste zaak van de wereld.quote:Op maandag 5 november 2007 13:44 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Romeinen en Grieken waren wel monogaam hoor. En in vrijwel alle landen ter wereld zijn mensen ook monogaam. Uitzonderingen bevestigen de regel in dit geval (hoewel jij denkt dat ze de regel ontkrachten blijkbaar).
Hij voelt zich verheven omdat ie iemand heeft gevonden die bij hem wilde blijven en nu voelt ie zich superieur en heeft ie de hele wereld door.quote:Op maandag 5 november 2007 13:44 schreef AcidBurner het volgende:
Nightmare, je gaat wel heel kort door de bocht hoor. Dus omdat jij zo bent, zijn we allemaal maar zo? ben je van plan er een flame thread van te maken?want dat ga je op deze manier wel krijgen. ik vind je openingspost al kort door de bocht, maar het wordt er niet beter op. bye bye topic.
Lul toch op manquote:Op maandag 5 november 2007 13:43 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Waar het mee te maken heeft doet er niet toe. Evolutie omzeil je niet met gevoelens. Feit is wel dat het zo is.
Dat jij nou genoegen neemt met minder dan het beste, suit yourself,quote:Op maandag 5 november 2007 13:38 schreef American_Nightmare het volgende:
Wat ik ook grappig vind is dat singles doen overkomen als het HUN besluit is dat ze geen relatie hebben. In werkelijkheid kunnen de meeste singles echter niemand vinden of krijgen.
Komop zeg, menen singles nu werkelijk dat wanneer ze het besluit nemen toch een relatie te willen dat er meteen een rij mannen of vrouwen klaar staat om aan hun wensen te voldoen![]()
![]()
Zoek de onderzoeken er maar bij.. ik heb geen zin om voor jou te googlen. Ik meen dat 90% van de mannen met een affaire uiteindelijk bij de oorsponkelijke partner blijft.quote:Op maandag 5 november 2007 13:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Touché.
En blijven bij de oorspronkelijke partner na vreemdgaan? Wat een naieve onzin..
Staaf je opmerkingen toch eens met bewijzen. Je gooit de ene na de andere aanname ertegenaan zonder ook maar iets te kunnen bewijzen. Mijns inziens heb je geeneens ervaring met het vrijgezellenleven. Je klinkt als een buitenstaander vanuit z'n blokhut op de hei.quote:Op maandag 5 november 2007 13:46 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Yeah right
En als is het waar, dan geldt dat zeker NIET voor het overoverovergrote deel van de singles.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |