(Met de kans overkill te bereiken, heb ik besloten mijn ervaringen toch maar in zijn totaliteiten op te stellen, ter uwer vermaak. Hierbij verder op het voorgaande deel.)
De vos keek mij met betraande ogen aan. Ik sprak tegen hem:
Ik: "Vos, heb geen vrees. Samen zullen wij dit Grolsch-drinkend ongedierte extermineren."
Vos: "Zeg mij hoe, ik wil gaarne weten hoe."
Ik: "Goed, dat zal ik doen."
Vos: "Mooi."
Ik: "Geen probleem."
Vos: "Goed, dus je gaat het nu zeggen?"
Ik: "Ja."
Vos: "Nou, kom op dan."
Ik: "OK, het plan is als volgt. Laten wij eerst een schema opstellen van de gebeurtenissen in chronologische volgorde."
Dit hebben wij vervolgens uitgevoerd, en na een zeer mooi schema te hebben gecreeerd, heb ik de vos erop gewezen dat het probleem lag bij de consumptie van de Grolsch. Immers, zijn uitzetting was een direct gevolg van mijn wegjaging, wat verband hield met mijn indirecte kritiek op het Grolsch bier. Het Grolsch 'bier' was dus de oorzaak van dit alles. De vos begreep dit, en keek mij met een sluwe blik, kenmerkend aan zijn soort, aan. Hij zei:
Vos: "Dus, wat je in principe bedoelt, is dat wij het Grolsch moeten elimineren."
Ik: "In principe wel, maar dit hoeft niet via een directe methodiek."
Vos: "Ik begrijp wat je bedoelt. Laten wij gaan."
Ik: "Goed, laten wij dat doen. Een moment nog."
Hierop heb ik op de aarde boven het vossenhol geurineerd, zodat de vossen die daaronder leefden last zouden krijgen van 'lekkage'.
Wij vertrokken in de richting van de Duitse grens. Bij de grens aangekomen huurden wij een bedrijf in, wat vervolgens een ambachtelijke bierbrouwerij in elkaar zette. Na de constructie hiervan zeiden de vos en ik beiden:
Vos en ik beiden: "Hoera."
Het meesterwerk was gecreeerd. Het schepsel, wat voor de indirecte ondergang van Grolsch zou gaan zorgen, was gefinaliseerd. Voor ons torende een gebouw uit wat zijn weerga niet kende. Elke minuut werden vele liters goddelijk gerstenat met fatsoenlijke schuimkraag geproduceerd, ingeblikt en verkocht. Het was de creatie van een imperium, een wereldrijk, een monopolie op de biermarkt. Een kwaliteitsproduct, dat vos en man gelijk na slechts een druppel van het vocht spontaan zou laten ejaculeren. En dat alles tegen een zeer geringe prijs. Het was gedaan, het einddoel was bereikt. De mensheid zou eindelijk kunnen genieten van het kwaliteitsbier waarna men altijd al verlangde. Het was...
Baron Pils.