abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54730451
Nee joh..... die hebben wat samen,wedde?
pi_54739090
Ja dat zagen we al in de eerste serie, maar ik heb het hier over een twist.
  dinsdag 20 november 2007 @ 14:59:31 #103
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54739160
Stuk uit de Groninger Universiteitskrant over Merel:
quote:
M. de Jong, allesprobeerder

Filosofiestudente speelt in Gooische Vrouwen

Al drie jaar lang speelt filosofiestudente Mea de Jong van de RUG in de hitserie Gooische vrouwen. “Ik probeerde het een beetje stil te houden, maar dat is dus niet gelukt.”

Door rosa timmer

“En daar stond ik dan als 16-jarig meisje tegenover Linda de Mol, Beau van Erven Dorens en al die anderen die allemaal een lange theateropleiding hebben gehad. Ik moest een emotionele speech houden op de begrafenis van mijn vader en gaan huilen.”
De 19-jarige Mea de Jong studeert filosofie aan de RUG en speelde daarnaast de afgelopen drie tv-seizoenen in Gooische Vrouwen, de hitserie die aanvankelijk bij Talpa en daarna bij RTL4 werd uitgezonden. De voorlopig laatste aflevering trok zondagavond bijna 1,7 miljoen kijkers.
De Jong vertolkt de rol van Merel, een verwend Gooisch meisje. Ze is extravert en heel opstandig ten opzichte van haar moeder, Gooische vrouw Claire. Haar eerste scène, drie jaar geleden, was meteen de zwaarste. “Ik moest op de eerste draaidag al huilen. Normaal krijg je dan een mentolstick in je ogen maar dat kon nu niet. Dat kan alleen als je de scène al met tranen begint.”
De Jong denkt niet aan een rotmoment als ze zich moet inleven in een verdrietige scène. “Nee, ik probeer me heel erg te concentreren. Het helpt dat ik dit al heel vaak heb moeten doen tijdens de les. Meestal lukt het wel, maar omdat het zo spannend was op de eerste dag vond ik dit een moeilijke scène.”
Haar echte vader is regisseur en producent Ate de Jong, die onder andere meewerkte aan filmprojecten als The discovery of heaven, Miami Vice en Brandende Liefde. Op dit moment produceert hij Zomerhitte, naar het boek van Jan Wolkers. Een handige kruiwagen, tenminste zo lijkt het. Toch heeft hij zijn dochter niet aan een rol in de serie geholpen, vertelt Mea de Jong.
Ze is ontdekt tijdens een acteerles in een kleine talentenklas waar voor ze was gevraagd. Regisseuse Will Koopman van Gooische vrouwen woonde een les bij en pikte De Jong en een medeleerling eruit. “Ik werd ineens gebeld dat ik in de serie zat, ik wist niet wat me overkwam. Will wist pas veel later wie mijn vader was. Op mijn auditieformulier schrijf ik altijd gewoon M. de Jong, dat valt niet echt op.”
Het gebeurt De Jong wel vaker dat mensen niet weten wie ze is. Want ook al stemden anderhalf miljoen kijkers elke week af op het programma, herkend wordt ze haast nooit. “Alleen soms door kinderen, van een jaar of 9”, zegt ze. Die kwam ze vooral tegen in het restaurant waar ze werkte toen ze nog in Amsterdam woonde. “Die wilden dan een handtekening. Heel leuk, kinderen hebben een bijzonder geheugen voor gezichten die ze op tv zien denk ik.”
Maar laatst was het ineens raak in Groningen tijdens college. “‘Hé, ik zag jou gister op tv!’, riep een vrouw zo hard dat mijn klasgenoten het hoorden. Ik probeerde het eigenlijk een beetje stil te houden, maar dat is dus niet gelukt.”
Ook op Mokkels.nl, een forum waar mannen praten over vrouwen, is ze niet onopgemerkt gebleven. Het topic over De Jong gaat vooral over de diepte van haar decolleté en er worden plaatjes ge-upload van een zo bloot mogelijke Mea de Jong. “Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden. Ik besef dan ineens dat mensen die ik nog nooit gezien heb, mij wel zien. Dat is best raar.”
Het leven als actrice is wel eens lastig te combineren met haar studie, al had ze er vroeger meer last van. Vooral in haar eindexamenklas was het moeilijk en zat ze vaak in haar trailer te leren. “Op een gegeven moment had ik draaidagen toen ik eindexamen moest doen. De schrijvers hebben dat toen opgelost door mijn personage de jeugdgevangenis in te sturen omdat ze haar moeder in coma had geslagen.”
Maar tussen haar klasgenoten op het Barlaeus Gymnasium in Amsterdam viel ze niet op. Er zitten daar wel meer kinderen van regisseurs en schrijvers. “Ik heb nooit gemerkt dat ik anders werd behandeld.”
En nu studeert ze in Groningen en woont in een Vindicat-huis, ver van het glamoureuze leven dat ze zou kúnnen hebben. Ze moet het doen met een kamer van drie bij vier. Waarom doet ze eigenlijk geen theateropleiding? “Ik hou heel erg van leren en wil mezelf de tijd gunnen om uit te zoeken wat ik wil. Misschien wil ik later een opleiding doen met film of toneel.” Ze gaat wel meedoen aan de musical die Vindicat maakt. “Ik weet nog niet welke rol ik krijg. maar ik heb er heel erg veel zin in.”
Daarnaast test De Jong zichzelf nu als filmmaker. Samen met haar neef maakte ze The making of Zomerhitte. Hiervoor was haar vader – als producent van de film – weer wél handig. Met hem regelde ze dat ze vrij over de set mocht lopen en iedereen kon aanspreken.
De Jong: “We deden alles zelf en daar leer ik heel veel van. Als actrice wordt er heel erg voor je gezorgd: je wordt gebracht en gehaald, er loopt iemand mee van de set naar de make-up, alles wordt voor je geregeld. Toen ik met dit project begon, moest ik er gewoon met de bus heen, dat was wel even wennen.”
The making of... kreeg bovendien een onverwachte wending toen Wolkers overleed. Het bleek dat De Jong de laatste was die Jan Wolkers met de camera had geïnterviewd. Er brak een mediastorm rond haar los. “Dat is wel een gek iets om aandacht mee te krijgen. Ik wil dat mensen het interessant vinden om de inhoud van het interview, niet omdat het het laatste was.”
De Jong werd door veel zenders gebeld maar besloot uiteindelijk op te treden in De Wereld Draait Door. “Daar zijn ze er heel discreet mee omgegaan en dat was een voorwaarde voor mij.”
Ze is door Robbert Ammerlaan, directeur van uitgeverij De Bezige Bij, gevraagd een stuk te schrijven voor het blad Hollands Diep. “Daarin ga ik vertellen over het laatste interview met Jan Wolkers en hoe ik dat zelf ervaren heb. Het is natuurlijk heel erg gaaf dat ik meteen al mag schrijven voor zo’n blad.”
Actrice, musicalster, filmmaker en schrijfster. Een alleskunner dus?“Nee, ik ben meer een allesprobeerder”, lacht ze. Voorlopig heeft ze haar handen vol aan haar opleiding. “Ik vind heel veel leuk maar mijn studie wil ik graag afmaken. Tenzij er een grote hoofdrol op mijn weg komt natuurlijk.”
Bron: http://www.uk.rug.nl/dezeweek.php
Niet meer actief op Fok!
pi_56884838
Onlangs alle seizoenen ergens gewonnen en het leek me aanvankelijk niks, maar wat een toffe serie zeg . Heb er in een week tijd alle afleveringen doorheen gejast . Ik vond het wel een sterk einde, de bom die aftelt en dan het beeld op zwart .
Mn favorieten waren Martin , Claire en Willemijn. Erg jammer dat die laatste ermee stopt. Is er al meer bekend over of de serie doorgaat of niet? Aan de ene kant is het goed zo, maar ik zou toch nog wel meer afleveringen willen zien . Alleen zonder Willemijn is de serie niet compleet .
pi_56890845
De serie gaat volgens mij door, maar een bron weet ik zo één, twee, drie niet te geven...
pi_57379398
Ik las op de GV-hyve dat het doorgaat . Vanaf september of oktober komt het weer op tv.
pi_57381907
Jeeeej!
pi_57397878
Joepieeeeeeeeeee

Wat een leuke, gezellige hyves is het trouwens
  zaterdag 15 maart 2008 @ 17:56:13 #109
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57398126
Kennen julie deze al btw?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_57424341
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 19:42 schreef MadGuy het volgende:
De serie gaat volgens mij door, maar een bron weet ik zo één, twee, drie niet te geven...
Klopt. Kreeg deze week wat vacatures binnen waarin ze medewerkers zochten:

Opnames zijn: eind maart t/m eind juni 2008 en augustus t/m september 2008.
pi_58017880
  zondag 13 april 2008 @ 13:18:25 #112
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_58019504
Hm, ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de eerste aflevering begint met de begrafenis van Willemijn (bom enzo), of een 'paar maanden later' als Willemijn al lang en breed (whehehe) begraven is.
pi_59838618
Kickje
Er is al wat meer bekend over seizoen 4. Ik plaats het wel in spoilers, voor degenen die echt niks willen weten. De eerste nieuwe aflevering zal uitgezonden worden op 31 augustus .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_59838647
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 17:56 schreef Vivi het volgende:
Kennen julie deze al btw? [ afbeelding ]
Ik ga 'm vandaag even bestellen denk ik . Heeft iemand hem hier al gelezen?
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:38:25 #115
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_59843656
Haha plaatjes werken niet in spoilers, je moet er een link van maken.

Overigens speelt Rixt Leddy (Dian uit GTST) in de eerste aflevering van Gooische Vrouwen mee
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:44:14 #116
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59843810
Als ie ook nog foto's gaat verscheuren wordt 't te erg hoor!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_59843827
Oh raar, ik zie 'm wel ! Hier is iig het plaatje: http://85.17.151.153/2570(...)57064578_5_f4Wk.jpeg
pi_59843844
SPOILER
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:55:39 #119
3011 E.T.
pi_59844074
Gaan ze eerst eigenlijk nog herhalingen uitzenden? Of een 'story so far'?

(ik ben een beetje kwijt wat voor feestje het was toen ze het pakje openmaakten )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_59844118
Volgens mij wordt het momenteel al herhaald, elke maandag op RTL8.

Ik heb vorige week de laatste twee seizoenen gekeken dus ik kan je ook wel een beetje bijpraten .
  woensdag 2 juli 2008 @ 16:09:26 #121
3011 E.T.
pi_59844448
ik weet t alweer
huwelijk!
pi_59846688
Stouterds, ik dacht dat er weer een nieuwe serie aankwam

LEZEN bloes, er komt een nieuwe serie
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 12:12 schreef shiNinG_staR het volgende:
Kickje
Er is al wat meer bekend over seizoen 4. Ik plaats het wel in spoilers, voor degenen die echt niks willen weten. De eerste nieuwe aflevering zal uitgezonden worden op 31 augustus .
SPOILER

Jammer dat Annet niet meer meedoet he
  woensdag 2 juli 2008 @ 18:27:46 #123
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59847368
Ja.

Iemand enig idee of het gerucht klopt dat Marc Marie Huijbrechts mee zou doen? Dat zou ik wel heeeel leuk vinden.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 2 juli 2008 @ 18:59:40 #124
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_59848057
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:44 schreef shiNinG_staR het volgende:
Oh raar, ik zie 'm wel ! Hier is iig het plaatje: http://85.17.151.153/2570(...)57064578_5_f4Wk.jpeg
Sorry, drukte me verkeerd uit. Ik bedoelde dat foto's niet worden verborgen door spoilertags.

Ik ben ook voor Marc-Marie Huijbregts! Hoop dat hij inderdaad meedoet. Maar het kan ook zijn dat hij verwisseld is met Alex Klaassen...
pi_59848625
Op wat uitgelekte plaatjes meende ik idd Alex te herkennen..
  woensdag 2 juli 2008 @ 19:50:13 #126
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_59849046
Lijkt me ook een logische verwarring: ook cabaretier, ook ijzersterk in typetjes. Of misschien was Marc-Marie wel beoogd voor die rol, maar is Klaassen het uiteindelijk geworden. Of misschien gaan we Marc-Marie wél zien. Ze hebben de details in ieder geval goed verborgen gehouden, ben benieuwd hoe ze het op gaan lossen met Willemijn.
pi_59849163
Woei, heb zin in 31 augustus
  woensdag 2 juli 2008 @ 19:59:37 #128
3011 E.T.
pi_59849233
quote:
Alex Klaassen niet dé nieuwe Gooische Vrouw
Geplaatst op woensdag 23 april 2008 om 10:57
Annet Malherbe’s karakter Willemijn Lodewijkx krijgt voorlopig geen vaste vervanger in de televisieserie Gooische Vrouwen. Cabaretier Alex Klaassen is niet dé nieuwe Gooische Vrouw, maar wel een van de mensen die een gastrol speelt in het nieuwe seizoen. Dat meldt het ANP. “Misschien zit er tussen de gastrollen wel een vierde Gooische vrouw“, aldus de woordvoerster. “Maar we beginnen het vierde seizoen gewoon met drie vrouwen.” De opnames voor de vierde reeks zijn in volle gang.
bron
pi_60820445
Telegraaf:
quote:
’Gooische Vrouwen’ cremeren Willemijn
door Patricia Cortie

AMSTERDAM - Emoties op de set van Gooische Vrouwen. In de eerste aflevering moeten haar vrienden Willemijn Lodewijckx (de vertrokken Annet Malherbe) cremeren. Voor twee acteurs was het opnemen van de scène extra zwaar.

Susan Visser (Anouk) verloor vorig jaar plotseling geliefde en vader van haar kinderen Roef Ragas aan een hartstilstand. Het broertje van Daniël Boissevain (Tom) overleed vijf maanden geleden aan een overdosis drugs. De tranen op de set waren dus ongetwijfeld echt. Inbeelden was niet nodig… Een nieuw seizoen van de populaire RTL-serie start in september. Er komt overigens geen opvolger voor Willemijn, maar wel een aantal ’vaste karakters’, zoals Alex Klaasen als homoseksuele stylist.
Wat een sensatiekrant is De Telegraaf toch ook, hè?

Er is overigens een foto overigens bij het artikel, klik op de link om die te zien.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:08:05 #130
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_60820632
Dinsdag werd hier 300m vandaan nog geschoten voor de nieuwe serie. Ik wist van niks.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:40:57 #131
31609 mvroegin
You are gonna tell me.
pi_60821477
SPOILER
When I'm finished with you, you're gonna wish that you felt this good again.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:53:57 #132
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60821765
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:40 schreef mvroegin het volgende:
SPOILER
SPOILER
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_60821766
Willemijn is een grote vrouw, natuurlijk.

Maar serieus, zou me niets verbazen als ze daar nog wat gein om heen stoppen. Het is natuurlijk dramady...
  zondag 17 augustus 2008 @ 01:09:38 #134
127899 AnTjUh
kèk ùit he....!!
pi_60891461
alles best als tippie wan er maar in blijft??
BIG-BB-DGK-CBML-Bunkert?-FAN-JUNK-FREAK!!!!
What goes around comes around.
  zondag 17 augustus 2008 @ 10:02:25 #135
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60894839
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:40 schreef mvroegin het volgende:
SPOILER
SPOILER
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_61147031
De nieuwe Gooische Vrouw is bekend.

http://zappen.blog.nl/rtl(...)ieuwe-gooische-vrouw
pi_61147871
Ja, ze was leuk in Alles is liefde, dusben benieuwd .
pi_61151084
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:08 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ja, ze was leuk in Alles is liefde, dusben benieuwd .
Wie speelde ze ook alweer
pi_61152231
Alicia, dat meisjes dat Sinterklaas begeleidt en de show produceert.
pi_61159010
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 22:18 schreef shiNinG_staR het volgende:
Alicia, dat meisjes dat Sinterklaas begeleidt en de show produceert.
Oke bedankt ,Die rol is me weinig opgevallen maar mischien kan ze verrassen!
pi_61160446
Ik ben ook benieuwd
Wanneer komt de eerste nieuwe aflevering erop?
pi_61161509
Aanstaande zondag eerste the story so far. Die week erna (7 september) de eerste aflevering!
pi_61429955
Morgen dus ! 20.30.

De voorstukjes waren in ieder geval weer hilarisch. En krijgt Claire iets met Evert ?
pi_61430766
Nee Claire is toch met Ernst? Die was toch door Merel uitgenodigd?
Ik kijk echt uit naar de nieuwe aflevering!!

(geen voorstukjes gezien trouwens)
Happiness never comes in the way that we imagine.
pi_61430807
Ohja, ik hoop het niet, Ernst is stom .
pi_61431270
Zin in morgen
  zaterdag 6 september 2008 @ 20:46:19 #148
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_61434872
Ik ben er morgen niet En wil expeditie robinson ook opnemen...hebben dus vandaag even snel een apparaat gekocht dat 2 dingen tegelijk kan opnemen Alles voor Gooische vrouwen haha!
To infinity…and beyond!
pi_61435278
OMG @ ivetje!

Ik heb ook zin!
pi_61436486
Ik ga eens even heel veel aankruisen in de gids
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')