BBC World is het die komt :quote:Op vrijdag 9 november 2007 16:08 schreef Saviola het volgende:
[..]
Euhh, volgens mij stuurt zelfs de BBC een ploeg..![]()
Ik zeg ook 'normaal gesproken', deze editie is wat minder normaalquote:Op vrijdag 9 november 2007 16:08 schreef Saviola het volgende:
[..]
Euhh, volgens mij stuurt zelfs de BBC een ploeg..![]()
En zo blijft het ook...quote:
Club speelt al weken dat soort voetbal hoor, al het hele seizoen eigenlijk , maar ze pakken er veel punten mee. Ze zullen wel kampioen worden allicht ...quote:Op zaterdag 10 november 2007 00:32 schreef Barnet_Bee het volgende:
Cercle speelde erg aardig. Leuk voetballende ploeg. Club zal wel een off-day hebben gehad, want het leek echt nergens op wat die lieten zien. Ik vond vooral die De Sutter een erg goede speler. Het viel me trouwens op dat het niet helemaal uitverkocht was. Ik dacht vooraf gelezen te hebben dat het wel het geval zou zijn, maar de onderste ring van het Clubvak was erg leeg.
Ik vond ze werkelijk dramatisch spelen vanavond. Onbegrijpelijk dat die gewonnen hebben.quote:Op zaterdag 10 november 2007 00:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Club speelt al weken dat soort voetbal hoor, al het hele seizoen eigenlijk , maar ze pakken er veel punten mee. Ze zullen wel kampioen worden allicht ...
ik zou geen betere conclusie kunnen maken. Op basis van voetballend vermogen en samenspel was Cercle gewoon baas over de 'grote broer'. Club wint omdat ze efficienter (of was het meer geluk ?) waren. Eerste helft stond er eigenlijk maar één ploeg op het veld. Cercle kon na de 1-2 wel te weinig dreigen vond ik, en dat is toch het moment waar je dan iets meer moet kunnen. Al kregen ze via Portier en Iachtouk ook nog kansen id tweede helft. Op basis van 90min en kansen was gelijkspel missch juiste uitslag, op basis vh spel Cercle winnen. Maar Club wint zoals ze de laatste weken winnen en lijkt zo wel op titelkoers. En daaruit kun je idd concluderen : arm Belgisch voetbal.quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Mooi match gezien in de Brugse derby. Cercle verdiende veel meer en was de enige voetballende ploeg , maar Club speelt een soort 'strontvoetbal' dat efficiënt werkt blijkbaar. Leuk voor hen , maar mij zouden ze daarvoor nooit naar een stadion krijgen in elk geval. Als je daar elke week op moet kijken. Na trouwens Cercle - Anderlecht en Cercle - Club gezien te hebben snap ik meer dan ooit waarom de Belgische ploegen in Europa niks meer kunnen. Beide "grootheden" spelen een soort powervoetbal met lange ballen en rekenen op stilliggende fases. Tegen Cercle lukt dat dan nog net wel , maar tegen gelijk welke "voetballende" ploeg in Europa die wél zijn kansen (die Cercle nog laat liggen) kan afmaken is het dan koekenbak en met de traantjes naar huis voor de Belgen ...
Enfin, Dit Club speelt wellicht kampioen met dit voetbal dit jaar. Arm België.
quote:Op zaterdag 10 november 2007 01:49 schreef BramKVO het volgende:
[..]
ps : wat een mooie vrouwen lopen er rond op Cercle zeg![]()
Ik denk niet dat er veel Club supporters 'opgelucht' zijn, maar het gewoon normaal vinden ze we winnen van Sirkelquote:Op zaterdag 10 november 2007 02:13 schreef Masanga het volgende:
De opluchting dat jullie met jullie log, weinig beweegbaar schip de klip 'Kaap de Groene Hoop' konden omzeilen zal waarschijnlijk (en volledig terecht) nog een jaar lang groot zijn.
Gisterenavond mogen ze nochtans terecht "opgelucht" zijn, net als bij een hele reeks van hun vorige wedstrijden dit seizoen. De tegenstander die beter is en dan zelf op een diefje winnen , het zal wel het voetbal van Matthysen zijn zeker, (Anderlecht speelt trouwens ook zo dit seizoen hoor) maar het is voor mij absoluut niet mooi om op te kijken en het failliet van het Belgische voetbal. Europees wordt je daarmee tegenwoordig ronduit afgemaakt.quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:17 schreef Saviola het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel Club supporters 'opgelucht' zijn, maar het gewoon normaal vinden ze we winnen van Sirkel
Vertel dat eens aan pakweg FC Porto. Die wonnen er de UEFA-beker en de Champions League mee. Of de Grieken.quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Gisterenavond mogen ze nochtans terecht "opgelucht" zijn, net als bij een hele reeks van hun vorige wedstrijden dit seizoen. De tegenstander die beter is en dan zelf op een diefje winnen , het zal wel het voetbal van Matthysen zijn zeker, (Anderlecht speelt trouwens ook zo dit seizoen hoor) maar het is voor mij absoluut niet mooi om op te kijken en het failliet van het Belgische voetbal. Europees wordt je daarmee tegenwoordig ronduit afgemaakt.
Porto of Griekenland gaven geen 7 a 10 grote kansen per wedstrijd weg aan hun tegenstand. En Porto counterde trouwens puur door middel van combinatiespel. Niet de losse lange bal richting aan toren vooraan (Frutos, Djokic) , maar in twee , drie, vier grondpasses héél snel omschakelen en de tegenstander op snelheid pakken. Een voetbal dat eigenlijk véél dichter aansluit bij het soort dat Cercle nu brengt dan bij dat van Club hoor.quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:15 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Vertel dat eens aan pakweg FC Porto. Die wonnen er de UEFA-beker en de Champions League mee. Of de Grieken..
Gisteren was dat veel minder het geval (en dat was volledig de verdienste van Cercle), maar dat laatste is wel degelijk het voetbal dat Club de laatste weken speelde. Over de grond snel omschakelen en zo de tegenstander verrassen. Dat viel vooral op in de wedstrijden tegen Genk en Zulte Waregem.quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Porto of Griekenland gaven geen 7 a 10 grote kansen per wedstrijd weg aan hun tegenstand. En Porto counterde trouwens puur door middel van combinatiespel. Niet de losse lange bal richting aan toren vooraan (Frutos, Djokic) , maar in twee , drie, vier grondpasses héél snel omschakelen en de tegenstander op snelheid pakken. Een voetbal dat eigenlijk véél dichter aansluit bij het soort dat Cercle nu brengt dan bij dat van Club hoor.
Dat bedoel ik dus ook. Tegen de mindere tegenstanders zal Club dat nog lukken, maar op het moment dat het tegen een betere tegenstander uitkomt hebben ze het zo lastig. Cercle speelde ze voetballend weg, maar liet de kansen liggen. Komen ze straks in Europa uit tegen ploegen die ook voetballend beter zijn zullen die allicht de kansen wél afmaken.quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:59 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Gisteren was dat veel minder het geval (en dat was volledig de verdienste van Cercle), maar dat laatste is wel degelijk het voetbal dat Club de laatste weken speelde. Over de grond snel omschakelen en zo de tegenstander verrassen. Dat viel vooral op in de wedstrijden tegen Genk en Zulte Waregem.
Maar gisteren was het vooral de lange bal, omdat het middenveld van Club in de eerste helft nergens was. Die werden uitstekend uit de wedstrijd gehouden door Cercle, oa. dankzij Serebrennikov.
Ik weet niet, ik zie ploegen die goed voetbal brachten (Racing Genk vorig jaar, Standard dit jaar) net zo goed meteen uit Europa vliegen.quote:Op zaterdag 10 november 2007 14:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus ook. Tegen de mindere tegenstanders zal Club dat nog lukken, maar op het moment dat het tegen een betere tegenstander uitkomt hebben ze het zo lastig. Cercle speelde ze voetballend weg, maar liet de kansen liggen. Komen ze straks in Europa uit tegen ploegen die ook voetballend beter zijn zullen die allicht de kansen wél afmaken.
Is het eigenlijk niet het failliet van het Belgische voetbal dat de ploeg die allicht kampioen zal worden voetballend zoooo beperkt is? Ik vind dat eigenlijk echt erg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |