abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 november 2007 @ 16:18:47 #126
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_54484536
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 16:08 schreef Saviola het volgende:

[..]

Euhh, volgens mij stuurt zelfs de BBC een ploeg..
BBC World is het die komt :

BBC gaat van Irak naar Brugse derby

Wie dacht dat de Brugse derby alleen aan de oevers van de Reien leefde, slaat de bal mis. Zelfs de Engelse BBC World stuurt een gezant naar Brugge. Voor een serie die ook het voetbal in Irak belicht.Ook in het buitenland wordt het frisse voetbal van Cercle Brugge een hype.

Yo Takatsuki is de man die overmorgen in het Jan Breydelstadion komt uitzoeken hoe hard het voetbalhart in Brugge klopt.

Geen Stijn De Smet dus, zaterdagavond bij Gary Lineker in Match of the Day. 'Jammer genoeg niet', zegt Takatsuki. 'Want de Engelsen zijn wel gek op het voetbal in hun eigen land. En ook het Spaans voetbal volgen ze wel, maar voor de rest liggen ze niet zo wakker van wat er in bijvoorbeeld Frankrijk of Duitsland gebeurt. Terwijl er overal in de wereld toch gevoetbald wordt. Ik ben zelfs al in Irak geweest om te weten hoe ze het spel daar beleven.'

Dan is de oversteek naar Brugge maar een bescheiden uitje. 'Ik was al langer van plan om naar België te komen. Tijdens mijn research ontdekte ik dat er heel wat opwinding is rond die Brugse derby. Maar ik wist niet dat Cercle zoveel succes heeft.'

Zoals zijn naam laat uitschijnen, liggen de roots van Takatsuki niet over het Kanaal. 'Ik ben van Japanse origine, maar ik woon in Londen. Ik heb een tijdje in Japan gewerkt voor de International Harald Tribune. Zo volgde ik in 2002 het WK in Japan en Zuid-Korea. Ik zag de Belgen twee keer spelen, tegen Japan en tegen Brazilië.'

'Ook in Tokio heb je een stadsderby tussen FC Tokio en Tokio Verdy, maar dat stelt niet zo heel erg veel voor. De grote affiche daar is Gambo Osaka tegen de Urawa Reds.'

Boussafa

Spelers van Club of Cercle kent Takatsuki niet. 'Vincent Kompany, die verdediger die vroeger bij Anderlecht zat, ken ik wel. En Boussafa, die jongen die nog voor Chelsea speelde, is dat ook geen Belg? Ik moet eerlijk toegeven dat ik geen kenner ben van het Belgisch voetbal, de wedstrijd op zich is ook niet zo heel erg belangrijk. Ik moet het nog afspreken met de producer, maar we zullen veeleer stukjes laten horen van de sfeer in het stadion: interviews met supporters, journalisten, spelers, ... Dat soort dingen.'

Het wordt de eerste voetbalmatch van Takatsuki in België. 'Ik was al twee keer eerder in België, maar ik ben nog nooit in het Jan Breydelstadion geweest.'

De uitslag mag dan wel van secundair belang zijn, toch hoopt de BBC-correspondent op een overwinning van de thuisploeg. 'Van wat ik ervan begrepen heb, is Cercle maar een kleine club. Terwijl Club Brugge in de jaren '70 toch Europese finales speelde. Het is een beetje zoals David tegen Goliath. Ik hoop dat Cercle wint. Het is al zo'n mooi verhaal, als ze van Club winnen wordt het alleen maar mooier. Zeker als ze in maart of april nog zo hoog in de klassering zouden staan.'
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_54484552
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 16:08 schreef Saviola het volgende:

[..]

Euhh, volgens mij stuurt zelfs de BBC een ploeg..
Ik zeg ook 'normaal gesproken', deze editie is wat minder normaal
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_54491679
1-0 Club na een prachtige aanval Blondel
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
pi_54491809
En 1-1 alweer in blessuretijd van de eerste helft, De Sutter.
pi_54492464
2-1 Sterchele
pi_54493520
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:46 schreef Saviola het volgende:
2-1 Sterchele
En zo blijft het ook...

Jammer voor Cercle, zij verdienden toch meer voor hun uitstekende eerste helft. Club Brugge alweer bijzonder efficiënt en een achttien op achttien. Zij blijven leider en kunnen nu uitkijken naar de resultaten van de cncurrenten.
  vrijdag 9 november 2007 @ 23:57:02 #132
pi_54495668
Mooi match gezien in de Brugse derby. Cercle verdiende veel meer en was de enige voetballende ploeg , maar Club speelt een soort 'strontvoetbal' dat efficiënt werkt blijkbaar. Leuk voor hen , maar mij zouden ze daarvoor nooit naar een stadion krijgen in elk geval. Als je daar elke week op moet kijken. Na trouwens Cercle - Anderlecht en Cercle - Club gezien te hebben snap ik meer dan ooit waarom de Belgische ploegen in Europa niks meer kunnen. Beide "grootheden" spelen een soort powervoetbal met lange ballen en rekenen op stilliggende fases. Tegen Cercle lukt dat dan nog net wel , maar tegen gelijk welke "voetballende" ploeg in Europa die wél zijn kansen (die Cercle nog laat liggen) kan afmaken is het dan koekenbak en met de traantjes naar huis voor de Belgen ...

Enfin, Dit Club speelt wellicht kampioen met dit voetbal dit jaar. Arm België.
pi_54496431
Cercle speelde erg aardig. Leuk voetballende ploeg. Club zal wel een off-day hebben gehad, want het leek echt nergens op wat die lieten zien. Ik vond vooral die De Sutter een erg goede speler. Het viel me trouwens op dat het niet helemaal uitverkocht was. Ik dacht vooraf gelezen te hebben dat het wel het geval zou zijn, maar de onderste ring van het Clubvak was erg leeg.
  zaterdag 10 november 2007 @ 00:34:32 #134
pi_54496484
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 00:32 schreef Barnet_Bee het volgende:
Cercle speelde erg aardig. Leuk voetballende ploeg. Club zal wel een off-day hebben gehad, want het leek echt nergens op wat die lieten zien. Ik vond vooral die De Sutter een erg goede speler. Het viel me trouwens op dat het niet helemaal uitverkocht was. Ik dacht vooraf gelezen te hebben dat het wel het geval zou zijn, maar de onderste ring van het Clubvak was erg leeg.
Club speelt al weken dat soort voetbal hoor, al het hele seizoen eigenlijk , maar ze pakken er veel punten mee. Ze zullen wel kampioen worden allicht ...

De Sutter is trouwens iemand uit de jeugdopleiding van Club die daar gedumpt werd richting een 3de klasser en door Cercle daar opgemerkt en opgevist werd.

En blijkbaar raakte Club inderdaad niet al hun kaarten kwijt , viel mij ook op.
  zaterdag 10 november 2007 @ 01:08:54 #135
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_54497058
Wat aan afbraakvoetbal speelt dat Club.
Cercle verdiende veel meer. Club scoort door een afgeweken bal en uit een standaardsituatie.
En de laatste 20 minuten hebben ze alleen maar op de grond gelegen om tijd te rekken.
Als dat nou de top van België is...

De sfeer op de tribune vond ik wel leuk om mee te maken. Men haat elkaar, maar ik heb geen opstootjes gezien.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_54497353
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 00:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Club speelt al weken dat soort voetbal hoor, al het hele seizoen eigenlijk , maar ze pakken er veel punten mee. Ze zullen wel kampioen worden allicht ...
Ik vond ze werkelijk dramatisch spelen vanavond. Onbegrijpelijk dat die gewonnen hebben.
pi_54497674
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 23:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Mooi match gezien in de Brugse derby. Cercle verdiende veel meer en was de enige voetballende ploeg , maar Club speelt een soort 'strontvoetbal' dat efficiënt werkt blijkbaar. Leuk voor hen , maar mij zouden ze daarvoor nooit naar een stadion krijgen in elk geval. Als je daar elke week op moet kijken. Na trouwens Cercle - Anderlecht en Cercle - Club gezien te hebben snap ik meer dan ooit waarom de Belgische ploegen in Europa niks meer kunnen. Beide "grootheden" spelen een soort powervoetbal met lange ballen en rekenen op stilliggende fases. Tegen Cercle lukt dat dan nog net wel , maar tegen gelijk welke "voetballende" ploeg in Europa die wél zijn kansen (die Cercle nog laat liggen) kan afmaken is het dan koekenbak en met de traantjes naar huis voor de Belgen ...

Enfin, Dit Club speelt wellicht kampioen met dit voetbal dit jaar. Arm België.
ik zou geen betere conclusie kunnen maken. Op basis van voetballend vermogen en samenspel was Cercle gewoon baas over de 'grote broer'. Club wint omdat ze efficienter (of was het meer geluk ?) waren. Eerste helft stond er eigenlijk maar één ploeg op het veld. Cercle kon na de 1-2 wel te weinig dreigen vond ik, en dat is toch het moment waar je dan iets meer moet kunnen. Al kregen ze via Portier en Iachtouk ook nog kansen id tweede helft. Op basis van 90min en kansen was gelijkspel missch juiste uitslag, op basis vh spel Cercle winnen. Maar Club wint zoals ze de laatste weken winnen en lijkt zo wel op titelkoers. En daaruit kun je idd concluderen : arm Belgisch voetbal.

O ja, blue angel heeft het hier altijd over het fantastisch, FCB-publiek (vooral op verplaatsing) ; wel, eerlijk gezegd, vandaag was 'sing when you're winning' vooral op z'n plaats bij het blauw-zwarte publiek. Behalve de laatste 20 minuten en na de openingsgoal maar weinig gehoord eerlijk gezegd ...

ps : wat een mooie vrouwen lopen er rond op Cercle zeg
  zaterdag 10 november 2007 @ 02:13:00 #138
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_54497928
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 01:49 schreef BramKVO het volgende:

[..]

ps : wat een mooie vrouwen lopen er rond op Cercle zeg
Je hebt me door

Proficiat klup, proficiat blueangel_ en andere blauwe supporters. En dit zonder handsgoal, onterechte penalty of wat dan ook.

De opluchting dat jullie met jullie log, weinig beweegbaar schip de klip 'Kaap de Groene Hoop' konden omzeilen zal waarschijnlijk (en volledig terecht) nog een jaar lang groot zijn.

[ Bericht 44% gewijzigd door Masanga op 10-11-2007 03:05:14 ]
When all things seem to end, the future still remains..
  zaterdag 10 november 2007 @ 02:14:09 #139
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_54497945
van een kwaliteitskrant (De Standaard):

Cercle swingt, klup wint

klup Brugge pakte gisteravond in de derby zijn zesde overwinning op rij en voert nog minstens drie weken de ranglijst aan. Het zal meer dan een troost zijn na een sfeervol en boeiend burenduel, waarin Cercle bewees momenteel de beste ploeg van ’t stad te zijn.

Philippe Clement vierde zijn rentree, maar nog steeds geen Wesley Sonck bij klup. Cercle wachtte tot de laatste minuut om te beslissen over het aantreden van Oleg Iachtchouk, maar de Oekraïner begon op de bank. Het deerde de thuisploeg niet. De kleine broer voetbalde vrank en vrij en bleek helemaal niet onder de indruk van de omstandigheden.

Cercle won niet alleen de duels op het middenveld, maar legde ook het beste voetbal op de mat. Groen-zwart was ook de gevaarlijkste ploeg en had als eerste moeten scoren. Leko haalde op de doellijn een kopbal van De Sutter weg en diezelfde De Sutter had moeten scoren toen Snelders hem voor doel afzonderde. De thuisploeg verzuimde om te scoren, maar dat leek geruime tijd geen probleem. klup was vol overtuiging en lef van start gegaan, maar beefde bij het eerste Cercle-briesje. De afweer moest defensief alle zeilen bijzetten en opteerde slag om slinger voor de lange bal. De povere opbouw irriteerde Blondel en Sterchele, die voortdurend liepen te mekkeren.

Voetbalgoden

Bij momenten was het schrijnend om zien hoe klup achter de bal holde, maar de bezoekers konden op de voetbalgoden rekenen. Leko maakte zich mooi vrij, maar Blondel zette via verdediger Viane doelman Verbist op het verkeerde been. Helemaal onverwacht was het doelpunt nochtans ook niet. Even voordien had Verbist de uitgebroken Capon moeten afstoppen en de eerste kans van klup werkte verlammend op de buur. Groen-zwart zakte als een pudding in elkaar en het doelpunt leek de doodsteek te worden.

Voetbal en logica hebben echter weinig gemeen. Cercle sloeg terug op het moment dat zelfs de grootste fan begon te wanhopen. Snelders maakte in de toegevoegde tijd De Sutter vrij en die faalde dit keer niet. Een ruim verdiende beloning voor het team van Glen De Boeck na een eerste helft die naar meer smaakte.

Cercle was helemaal terug en Portier had meteen na de onderbreking moeten scoren. Helemaal vrijstaand kopte hij hopeloos naast. Mathijssen besefte dat zijn ploeg meer voetballend vermogen nodig had en bracht Van Heerden in. Nog voor de kleine Zuid-Afrikaan de bal beroerde, klom klup opnieuw op voorsprong. Verbist ranselde een vrije trap van Leko uit zijn doelvlak, maar Sterchele haalde in de nabeurt vernietigend uit.

Iachtchouck

Het was nu aan Glen De Boeck om met een dubbele wissel te pogen het tij te keren. Vooral de inbreng van Iachtchouk gaf de aanhang weer hoop, maar Stijnen stopte de eerste actie van de Oekraïner.

Cercle bleef de dominante ploeg, maar de scherpte leek stilaan uit het spel weg te vloeien. Geraerts kon met de kop de partij beslissen, maar de bal ging rakelings naast. Het bleef spannend en de thuisploeg gooide de laatste krachten in de strijd. Het mocht niet baten. Cercle kreeg niet het gelijkspel dat het minimaal verdiende. Na de eerste nederlaag in acht wedstrijden telt het zes punten achterstand op de grote rivaal. klup mag stilaan beginnen dromen dat het het geluk heeft waarmee je kampioen wordt
pi_54502020
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 02:13 schreef Masanga het volgende:
De opluchting dat jullie met jullie log, weinig beweegbaar schip de klip 'Kaap de Groene Hoop' konden omzeilen zal waarschijnlijk (en volledig terecht) nog een jaar lang groot zijn.
Ik denk niet dat er veel Club supporters 'opgelucht' zijn, maar het gewoon normaal vinden ze we winnen van Sirkel
  zaterdag 10 november 2007 @ 12:42:09 #141
pi_54502486
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 12:17 schreef Saviola het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er veel Club supporters 'opgelucht' zijn, maar het gewoon normaal vinden ze we winnen van Sirkel
Gisterenavond mogen ze nochtans terecht "opgelucht" zijn, net als bij een hele reeks van hun vorige wedstrijden dit seizoen. De tegenstander die beter is en dan zelf op een diefje winnen , het zal wel het voetbal van Matthysen zijn zeker, (Anderlecht speelt trouwens ook zo dit seizoen hoor) maar het is voor mij absoluut niet mooi om op te kijken en het failliet van het Belgische voetbal. Europees wordt je daarmee tegenwoordig ronduit afgemaakt.
  zaterdag 10 november 2007 @ 13:10:43 #142
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_54502974
Stijn De Smet was voor mij trouwens de man van de match: hoe hij keer op keer 2 van hiernaast (en heel dikwijls Geeraerts) belachelijk maakte met een simpele beweging.. Ach, het is al verteerd hoor hier!
Leve Cercle!
pi_54503072
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 12:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Gisterenavond mogen ze nochtans terecht "opgelucht" zijn, net als bij een hele reeks van hun vorige wedstrijden dit seizoen. De tegenstander die beter is en dan zelf op een diefje winnen , het zal wel het voetbal van Matthysen zijn zeker, (Anderlecht speelt trouwens ook zo dit seizoen hoor) maar het is voor mij absoluut niet mooi om op te kijken en het failliet van het Belgische voetbal. Europees wordt je daarmee tegenwoordig ronduit afgemaakt.
Vertel dat eens aan pakweg FC Porto. Die wonnen er de UEFA-beker en de Champions League mee. Of de Grieken. .
  zaterdag 10 november 2007 @ 13:53:52 #144
pi_54503859
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 13:15 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Vertel dat eens aan pakweg FC Porto. Die wonnen er de UEFA-beker en de Champions League mee. Of de Grieken. .
Porto of Griekenland gaven geen 7 a 10 grote kansen per wedstrijd weg aan hun tegenstand. En Porto counterde trouwens puur door middel van combinatiespel. Niet de losse lange bal richting aan toren vooraan (Frutos, Djokic) , maar in twee , drie, vier grondpasses héél snel omschakelen en de tegenstander op snelheid pakken. Een voetbal dat eigenlijk véél dichter aansluit bij het soort dat Cercle nu brengt dan bij dat van Club hoor.
pi_54503957
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 13:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Porto of Griekenland gaven geen 7 a 10 grote kansen per wedstrijd weg aan hun tegenstand. En Porto counterde trouwens puur door middel van combinatiespel. Niet de losse lange bal richting aan toren vooraan (Frutos, Djokic) , maar in twee , drie, vier grondpasses héél snel omschakelen en de tegenstander op snelheid pakken. Een voetbal dat eigenlijk véél dichter aansluit bij het soort dat Cercle nu brengt dan bij dat van Club hoor.
Gisteren was dat veel minder het geval (en dat was volledig de verdienste van Cercle), maar dat laatste is wel degelijk het voetbal dat Club de laatste weken speelde. Over de grond snel omschakelen en zo de tegenstander verrassen. Dat viel vooral op in de wedstrijden tegen Genk en Zulte Waregem.
Maar gisteren was het vooral de lange bal, omdat het middenveld van Club in de eerste helft nergens was. Die werden uitstekend uit de wedstrijd gehouden door Cercle, oa. dankzij Serebrennikov.
  zaterdag 10 november 2007 @ 14:03:30 #146
pi_54504023
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 13:59 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Gisteren was dat veel minder het geval (en dat was volledig de verdienste van Cercle), maar dat laatste is wel degelijk het voetbal dat Club de laatste weken speelde. Over de grond snel omschakelen en zo de tegenstander verrassen. Dat viel vooral op in de wedstrijden tegen Genk en Zulte Waregem.
Maar gisteren was het vooral de lange bal, omdat het middenveld van Club in de eerste helft nergens was. Die werden uitstekend uit de wedstrijd gehouden door Cercle, oa. dankzij Serebrennikov.
Dat bedoel ik dus ook. Tegen de mindere tegenstanders zal Club dat nog lukken, maar op het moment dat het tegen een betere tegenstander uitkomt hebben ze het zo lastig. Cercle speelde ze voetballend weg, maar liet de kansen liggen. Komen ze straks in Europa uit tegen ploegen die ook voetballend beter zijn zullen die allicht de kansen wél afmaken.

Is het eigenlijk niet het failliet van het Belgische voetbal dat de ploeg die allicht kampioen zal worden voetballend zoooo beperkt is? Ik vind dat eigenlijk echt erg.
pi_54504177
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 14:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus ook. Tegen de mindere tegenstanders zal Club dat nog lukken, maar op het moment dat het tegen een betere tegenstander uitkomt hebben ze het zo lastig. Cercle speelde ze voetballend weg, maar liet de kansen liggen. Komen ze straks in Europa uit tegen ploegen die ook voetballend beter zijn zullen die allicht de kansen wél afmaken.

Is het eigenlijk niet het failliet van het Belgische voetbal dat de ploeg die allicht kampioen zal worden voetballend zoooo beperkt is? Ik vind dat eigenlijk echt erg.
Ik weet niet, ik zie ploegen die goed voetbal brachten (Racing Genk vorig jaar, Standard dit jaar) net zo goed meteen uit Europa vliegen.

Het achteruitgaan van het Belgische voetbal is een combinatie van een hele hoop factoren. Het feit dat de Belgische toppers er minder bovenuit steken dan drie jaar geleden, zal zeker ook meespelen, maar er zijn nog tal van andere factoren die een zwaardere rol spelen. Het jeugdbeleid, het gebrek aan Europees ritme, de nivellering van het Europese voetbal, ...
  zaterdag 10 november 2007 @ 14:14:58 #148
pi_54504230
Bij Standard heeft dat eerder te maken dat ze een heel zware loting hadden (én ze werden eigenlijk héél zwaar bestolen door de scheidsrechters hé) , bij Genk dat ze gewoon dit jaar niet de vorm van vorig jaar en veel geblesseerden op cruciale plaatsen hebben/hadden.

Trouwens van jeugdbeleid gesproken, gisteren De Sutter zien spelen ? Gedumpt uit de jeugd van Club. En dan nog dit jaar duur een identiek type als Djokic moeten kopen ...
  zaterdag 10 november 2007 @ 19:23:04 #149
106943 blueangel_
*FS 1982-2008*
pi_54510298
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA wat een heerlijke dag is dit zeg

Enerzijds kon ik gisteren Serkul nog complimenteren omdat ze niet zoals elke andere ploeg tegen ons met 10 achter de bal liepen ... na het lezen van de weeral marginale en bulkend van jaloezie reacties van spelers, supporters en elke andere serkulpijper (want dat is echt wel de mode tegenwoordig) verdienen ze niet meer dan een simpele "Fuck off Serkultje, you aint got no history"

Waar was trouwens die tifo die ons ging wegblazen? 3 fucking doekjes? Ik was onder de indruk zeg ... Mooiste beeld van allemaal was trouwens hoe bij de 1-1 de helft van de serkulvakken gewoon niet bewoog, Club was weer zwaar in de meerderheid gisteren

In Brugge is enkel het gras groen! En dat de buren voor mijn part volgend jaar wegrotten in tweede klasse ...

+ François Sterchele, 14/03/1982 - 08/05/2008 +
  zaterdag 10 november 2007 @ 21:06:34 #150
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_54513006
Standard bij rust op 1-0
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')