abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54358858
quote:
Alkmaarder (21) dood na feest
AMSTERDAM - Op een feest bij een woning aan de Herenweg in Bergen is zaterdagnacht een 21-jarige Alkmaarder door een geweldsmisdrijf om het leven gekomen.

Op het feest waren zo'n 150 personen aanwezig. De politie heeft twee verdachten aangehouden. Zij zijn voor verhoor overgebracht naar het politiebureau.

Omstreeks 05.30 uur werd op het feestterrein het slachtoffer aangetroffen, dat ernstig verwond was. Omstanders en de inmiddels gewaarschuwde politie reanimeerden het slachtoffer, totdat ambulancepersoneel de zorg overnam. In het ziekenhuis overleed de man alsnog aan zijn verwondingen.

Dat heeft de politie zondag laten weten. Om wat voor geweld het precies gaat, wilde een woordvoerder van de politie nog niet zeggen.

De politie heeft een rechercheteam op de zaak gezet en is op zoek naar personen die op het feest waren, maar nog niet met de politie hebben gesproken.
http://www.telegraaf.nl/b(...))_dood_na_feest.html

Alcohol en feestjes gaan niet zo goed samen dnek ik. Beetje vreemd om naar een feestje te gaan en na een paar uur ebn je dood.
pi_54358912
alcohol en feestjes gaan heel goed samen...
er is niks bekend over de situatie dus alcohol hoeft geen oorzaak te zijn
You dream it, I live it.
  zondag 4 november 2007 @ 16:48:00 #3
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54359122
quote:
Op zondag 4 november 2007 16:44 schreef Meddo het volgende:
alcohol en feestjes gaan heel goed samen...
Precies.
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
  zondag 4 november 2007 @ 16:54:46 #5
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_54359156
Feest, woning, 150 man , 5.30.

Peter.R.deVriesmode_aan:

De buurman
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_54359250
quote:
Op zondag 4 november 2007 16:54 schreef Bayswater het volgende:
Feest, woning, 150 man , 5.30.

Ja, en?
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
  zondag 4 november 2007 @ 17:02:06 #7
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_54359317
Daar kan werkelijk van alles zijn gebeurd.
pi_54359326
quote:
Op zondag 4 november 2007 16:42 schreef F04 het volgende:

[..]

Alcohol en feestjes gaan niet zo goed samen dnek ik. Beetje vreemd om naar een feestje te gaan en na een paar uur ebn je dood.
huh, hoe concludeer je dat nou dan? :p
  zondag 4 november 2007 @ 17:02:54 #9
43642 Bayswater
pi_54359335
quote:
Op zondag 4 november 2007 16:59 schreef okkie-man het volgende:

[..]

Ja, en?
De buurman dus
Life lies a slow suicide
  zondag 4 november 2007 @ 17:03:14 #10
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_54359343
quote:
Op zondag 4 november 2007 16:59 schreef okkie-man het volgende:

[..]

Ja, en?
150 mensen met alcohol op zo'n kleine ruimte vraagt om een incident.
  zondag 4 november 2007 @ 17:03:38 #11
45083 snarfbreda
Meldingsplicht
pi_54359350
Dodelijk saai feest waarschijnlijk.
Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden......
  zondag 4 november 2007 @ 17:06:54 #12
43642 Bayswater
pi_54359423
Zie wel op Funda dat waarschijnlijk op die Herenweg allemaal kapitale landhuizen staan met flinke lappen grond.
Life lies a slow suicide
  zondag 4 november 2007 @ 17:09:23 #13
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_54359488
Herenweg Bergen.
Google laat vanuit de lucht aardige huizen zien in een vrij groene omgeving,.. dus die 150 man kunnen daar mijns inziens goed terecht.
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
  zondag 4 november 2007 @ 17:09:59 #14
45083 snarfbreda
Meldingsplicht
pi_54359508
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:06 schreef Bayswater het volgende:
Zie wel op Funda dat waarschijnlijk op die Herenweg allemaal kapitale landhuizen staan met flinke lappen grond.
Je maakt er werk van!
Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden......
  zondag 4 november 2007 @ 17:12:34 #15
43642 Bayswater
pi_54359566
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:09 schreef snarfbreda het volgende:

[..]

Je maakt er werk van!
Altijd al gek geweest van Cluedo
Life lies a slow suicide
  zondag 4 november 2007 @ 17:16:47 #16
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_54359661
en terecht..

alkmaar
krakers
Huilen dan.
pi_54359988
Is inderdaad een vrij grote gekraakte villa met volgens mij ook veel grond eromheen. Worden regelmatig feesten gehouden daar. Een vriendinnetje van mij was er ook, maar wist verder ook niet wat er precies gebeurd was.
pi_54360046
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:30 schreef Minnie_ het volgende:
Is inderdaad een vrij grote gekraakte villa met volgens mij ook veel grond eromheen. Worden regelmatig feesten gehouden daar. Een vriendinnetje van mij was er ook, maar wist verder ook niet wat er precies gebeurd was.
was dat die afterparty van duvelduvel?
pi_54360050
waarschijnlijk paddo's!!!

Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zondag 4 november 2007 @ 17:34:15 #20
3185 Adelante
To let it go now
pi_54360094
beter dood na het feest, dan er voor...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  FOK!fotograaf zondag 4 november 2007 @ 17:49:46 #21
151126 angel008
pi_54360496
yep vlakbij mij (woon in bergen) passen inderdaad veel mensen in van wat ik hoor was er vorige week all een hand gemeen en is dat nu dus geescaleerd..

ach ik was gisteren lekker in alkmaar en heb er totaal niets van gemerkt
  zondag 4 november 2007 @ 18:01:19 #22
193168 Broodjesnikkel
Of je worst lust
pi_54360792
Tja er lopen genoeg gekken op feesten rond die bijvoorbeeld een geintje serieus opvatten en je ervoor doodslaan.. Das mijn gok, maar ik ben benieuwd naar wat de oorzaak was!
It is stupid to say that computer games influence people. If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms,
munching pills and listening to repetitive music.
-
Geobsedeerd door Lost en groot fan van The 4400
pi_54374566
Maurice Tijsen was 20 jaar en zou binnenkort vader worden...
  maandag 5 november 2007 @ 13:14:59 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54378512
quote:
Op maandag 5 november 2007 10:18 schreef Rygar het volgende:
goed motief
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_54378820
Hij zou vader worden van wiens vriendin?
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  maandag 5 november 2007 @ 14:30:04 #26
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_54380326
quote:
Op maandag 5 november 2007 10:18 schreef Rygar het volgende:
Die is er ook optijd bij.
pi_54382145
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:30 schreef Mike.Strutter het volgende:

[..]

helaas zal dit kindje zonder liefhebbende vader moeten opgroeien.
Is it wrong to talk to myself even when there’s nobody else?
It's just a state of mind.
  maandag 5 november 2007 @ 15:58:51 #28
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_54382262
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:30 schreef Mike.Strutter het volgende:

[..]

Naja, je weet wel vrijwel zeker tot welke categorie volk de desbetreffende gozer hoorde..
pi_54382336
quote:
Op maandag 5 november 2007 15:58 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Naja, je weet wel vrijwel zeker tot welke categorie volk de desbetreffende gozer hoorde..
Zijn ouders zijn gewone hardwerkende mensen. Hij zelf had ook een goede baan. Dat hij en zijn vriendin jong met kinderen wilden beginnen zegt niks over zijn afkomst cq. opvoeding. Deze uitspraak zegt meer over jou dan over hem.
pi_54385474
Voor zover ik het gehoord heb, was het gewoon een gezellig feest (er werden daar wel vaker feesten gegeven en er was nooit wat aan de hand) en zijn er wat ongenode gasten op komen dagen,die de boel kwamen verstoren. Er wordt gezegd dat de jongen die vermoord is een ruzie probeerde te sussen, de onruststoker (en waarschijnlijke moordenaar) van het terrein af probeerde te begeleiden en toen vermoord is.

Zie rtvnh.nl (reacties bij het artikel).

[ Bericht 27% gewijzigd door Minnie_ op 05-11-2007 18:43:30 ]
pi_54385488
quote:
Op maandag 5 november 2007 15:58 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dit vind ik nou echt nergens op slaan.
  maandag 5 november 2007 @ 23:44:09 #32
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_54394280
quote:
Op maandag 5 november 2007 16:02 schreef tbl1966 het volgende:

[..]

Zijn ouders zijn gewone hardwerkende mensen. Hij zelf had ook een goede baan. Dat hij en zijn vriendin jong met kinderen wilden beginnen zegt niks over zijn afkomst cq. opvoeding. Deze uitspraak zegt meer over jou dan over hem.
Naja er staat nog altijd vrijwel hé.
Als dat niet zo is dan hoortie tot die 1% die niet tot die categorie volk hoort .

Sowieso wat doet een nettte jongen op een krakersfeest .
pi_54394577
quote:
Op maandag 5 november 2007 23:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Naja er staat nog altijd vrijwel hé.
Als dat niet zo is dan hoortie tot die 1% die niet tot die categorie volk hoort .

Mag dat niet dan, mag je als nette jongen alleen maar op nette feestjes komen? Er waren al meer van dit soort feesten in dat pand gehouden en die zijn allemaal goed verlopen. Maar ja, vooroordelen doen het altijd goed en ongenuanceerd uit je nek lullen doet het nog beter.

Hij was gewoon op een feestje. Wat maakt het nou uit wat voor feest het was. Hij heeft het met de dood moeten bekopen. En waarom? Omdat 'ie wou helpen. Er waren wat 'medelanders' naar dit feest gekomen en die waren heibel aan 't maken.
Hij wilde de boel sussen en is met de vermoedelijke daders naar buiten gelopen, daar hebben ze hem in z'n hals gestoken. Vervolgens is hij ook nog meerdere keren in z'n rug gestoken.

Ja, ik kende hem persoonlijk en zijn ouders ook. 't is gewoon klote wat er gebeurd is. Wanneer je bij die mensen binnenloopt, loop je een wolk van verdriet in. Ik zou willen dat mensen die hier zo bot reageren eens nadenken voordat ze hun fijne gedachten spuien. Ook hier zitten familieleden en kennissen van de overledene en dan is het niet leuk als je dit soort teksten leest.
pi_54396122
quote:
Op zondag 4 november 2007 16:48 schreef TNA het volgende:
"Beetje vreemd?"
mijn reactie
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_54413971
quote:
Op maandag 5 november 2007 23:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Jij denkt waarschijnlijk aan het soort krakers als in Amsterdam. Ik denk dat dit toch een ander soort krakers is. In Bergen is het voor jongeren heel moeilijk om een huis te krijgen (ja,als je een jaar of 10 op een wachtlijst staat), dus als zo'n pand meer dan een jaar leeg staat, kan het zijn dat jongeren denken "hee, ik kan in Bergen geen huis krijgen en na een jaar leegstand mag je in principe een huis kraken".

Ik ken ook een paar mensen die op dat feest waren en dat zijn ook "nette" (zoals jij dat noemt) mensen.

En er werd in de krant ook gesproken over het gebruik drugs etc. What's new...dat gebeurt in de rest van Bergen ook...
pi_60348467
Van www.nhd.nl

"De 17-jarige verdachte van de moord op Maurice Tijsen moet twintig maanden de cel in. Tenminste als het aan het Openbaar Ministerie in Alkmaar ligt die gisteren de strafeis formuleerde. Ook heeft het OM voorwaardelijk jeugd-tbs geëist.

Tijsen (21) werd vorig jaar tijdens een feest in een kraakpand in Bergen doodgestoken. De steekpartij volgde op een uit de hand gelopen ruzie, aldus Leo Maat van het OM die verder niets inhoudelijks over de zaak mag zeggen. De verdachte was tijdens het misdrijf zestien jaar oud. Gisteren diende de zitting achter gesloten deuren omdat de jongen uit Alkmaar minderjarig was is behandeld volgens het jeugdstrafrecht. De maximale straf in het jeugdstrafrecht is twee jaar.

De rechtbank doet uitspraak op 6 augustus."

Het moet toch niet gekker worden ! Een mensenleven (van een jongen die alleen maar een ruzie probeerde te sussen) is dus tegenwoordig maar 20 maanden waard? Bewijst maar weer dat er iets niet klopt in het Nederlandse rechtssysteem.

God, wat hoop ik dat ze deze jongen aanpakken in de gevangenis!
pi_60389031
Ik kan het alleen maar met je eens zijn Minnie. Het is inderdaad diep triest. Deze moordenaar had als een volwassene berecht moeten worden. Het jeugdstrafrecht moet echt op z'n kop. Het strafbeleid moet erin voorzien dat er steeds jongere moordenaars bijkomen (zie ook hoe tieners in Londen elkaar koelbloedig omleggen). Wanneer wordt de politiek in Nederland eens wakker?
pi_60389089
20 maanden... Nederlands rechtssysteem.
  maandag 28 juli 2008 @ 07:09:44 #39
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_60389442
quote:

[..]

Alcohol en feestjes gaan niet zo goed samen denk ik.

Wat een conclusie weer.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  maandag 28 juli 2008 @ 09:38:37 #40
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60390532
quote:
Alcohol en feestjes gaan niet zo goed samen dnek ik.
Wat een conclusie die link is helemaal niet te leggen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 28 juli 2008 @ 11:52:39 #41
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_60392835
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 20:12 schreef Minnie_ het volgende:
Van www.nhd.nl

"De 17-jarige verdachte van de moord op Maurice Tijsen moet twintig maanden de cel in. Tenminste als het aan het Openbaar Ministerie in Alkmaar ligt die gisteren de strafeis formuleerde. Ook heeft het OM voorwaardelijk jeugd-tbs geëist.

Tijsen (21) werd vorig jaar tijdens een feest in een kraakpand in Bergen doodgestoken. De steekpartij volgde op een uit de hand gelopen ruzie, aldus Leo Maat van het OM die verder niets inhoudelijks over de zaak mag zeggen. De verdachte was tijdens het misdrijf zestien jaar oud. Gisteren diende de zitting achter gesloten deuren omdat de jongen uit Alkmaar minderjarig was is behandeld volgens het jeugdstrafrecht. De maximale straf in het jeugdstrafrecht is twee jaar.

De rechtbank doet uitspraak op 6 augustus."

Het moet toch niet gekker worden ! Een mensenleven (van een jongen die alleen maar een ruzie probeerde te sussen) is dus tegenwoordig maar 20 maanden waard? Bewijst maar weer dat er iets niet klopt in het Nederlandse rechtssysteem.

God, wat hoop ik dat ze deze jongen aanpakken in de gevangenis!
Aangezien men verder niks inhoudelijks over de zaak wil zeggen, lijkt het mij dat je als buitenstaander op dit moment nog niet bepaald goed kan oordelen over de strafeis van het OM.
Krekker is de bom!
pi_60393165
quote:
Op maandag 28 juli 2008 11:52 schreef KreKkeR het volgende:
Aangezien men verder niks inhoudelijks over de zaak wil zeggen, lijkt het mij dat je als buitenstaander op dit moment nog niet bepaald goed kan oordelen over de strafeis van het OM.
Ja hoor, dat kan ik uitstekend. Weet je waarom? Omdat dit geval niet op zichzelf staat. Het is namelijk een terugkerend patroon in Nederland dat je steeds vaker ziet. Jongeren tussen de 15 en 18 (pakweg) die ernstige geweldsmisdrijven plegen en met mini-strafjes wegkomen, om vervolgens opnieuw toe te slaan. En dan loopt het meestal nog veel slechter af.

Vorige week nog uitgebreid op TV geweest: een kijkje in het leven van de jonge crimineel Reggy K, die een inwoner van Haulerwijk (Ooststellingwerf) afslachtte. Opsporing Verzocht besteedde er een complete speciaal aan, waarin ook voorbij kwam dat de tiener voor eerdere overvallen was bestraft. Lees hier de nodige geschiedenis:
http://www.nieuweooststellingwerver.nl/index.php?n_id=48823&s_id=638&dossier_id=1
http://www.nieuweooststellingwerver.nl/index.php?n_id=62612&s_id=638&dossier_id=1
Wat komt er onder meer uit naar voren: crimineel leventje in Amsterdam, allerlei overvallen gepleegd, maar mini-strafjes.

En wie herinnert zich niet de 16-jarige moordenaar van een eigenaar van een avondwinkel in Amstelveen? Binnen no-time had de politie deze jongen te pakken, want tja... hij was NATUURLIJK al een bekende bij de politie. Ze waren er nog trots op ook, hoe snel ze 'm hadden. Ook hier komt weer duidelijk naar voren: crimineel leventje, eerdere overvallen gepleegd, PEANUT-strafjes.

En dit gebeurt gewoon steeds vaker. Ziet dan echt niemand de rode draad?
  maandag 28 juli 2008 @ 12:46:32 #43
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_60393749
quote:
Op maandag 28 juli 2008 12:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja hoor, dat kan ik uitstekend. Weet je waarom? Omdat dit geval niet op zichzelf staat. Het is namelijk een terugkerend patroon in Nederland dat je steeds vaker ziet. Jongeren tussen de 15 en 18 (pakweg) die ernstige geweldsmisdrijven plegen en met mini-strafjes wegkomen, om vervolgens opnieuw toe te slaan. En dan loopt het meestal nog veel slechter af.

Vorige week nog uitgebreid op TV geweest: een kijkje in het leven van de jonge crimineel Reggy K, die een inwoner van Haulerwijk (Ooststellingwerf) afslachtte. Opsporing Verzocht besteedde er een complete speciaal aan, waarin ook voorbij kwam dat de tiener voor eerdere overvallen was bestraft. Lees hier de nodige geschiedenis:
http://www.nieuweooststellingwerver.nl/index.php?n_id=48823&s_id=638&dossier_id=1
http://www.nieuweooststellingwerver.nl/index.php?n_id=62612&s_id=638&dossier_id=1
Wat komt er onder meer uit naar voren: crimineel leventje in Amsterdam, allerlei overvallen gepleegd, maar mini-strafjes.

En wie herinnert zich niet de 16-jarige moordenaar van een eigenaar van een avondwinkel in Amstelveen? Binnen no-time had de politie deze jongen te pakken, want tja... hij was NATUURLIJK al een bekende bij de politie. Ze waren er nog trots op ook, hoe snel ze 'm hadden. Ook hier komt weer duidelijk naar voren: crimineel leventje, eerdere overvallen gepleegd, PEANUT-strafjes.

En dit gebeurt gewoon steeds vaker. Ziet dan echt niemand de rode draad?
Dat er structurele problemen zijn met bepaalde groepen jonge criminelen en de strafmaat, maakt niet automatisch deze zaak tot een van dit soort voorvallen. Kans van wel, maar dat staat alvorens we meer inhoudelijke informatie over de zaak hebben, niet vast.
Krekker is de bom!
pi_60394183
quote:

[..]

Ik ken mensen die gingen naar een verjaardag met de auto en die waren tien minuten later dood, zonder alcohol
pi_60394748
- troll -

[ Bericht 88% gewijzigd door sp3c op 28-07-2008 14:38:56 ]
pi_60395198
quote:
Op maandag 28 juli 2008 12:46 schreef KreKkeR het volgende:
Dat er structurele problemen zijn met bepaalde groepen jonge criminelen en de strafmaat, maakt niet automatisch deze zaak tot een van dit soort voorvallen. Kans van wel, maar dat staat alvorens we meer inhoudelijke informatie over de zaak hebben, niet vast.
Deze jongen liep met een steekwapen op zak, dat zegt al iets.

En als je goed leest, beweer ik niet dat deze jongen al een heel verleden had als crimineel. Nee, ik wijs er juist op dat 'beginnende' criminelen (hoewel je deze moordenaar niet meer zo kunt noemen) te soft worden aangepakt, waardoor ze na hun peanut-strafjes nog veel ernstiger vergrijpen gaan plegen. Er gaat geen correctieve of beschermende werking uit van de lage straffen die minderjarige criminelen krijgen opgelegd.

Een moordenaar van 16 wordt wat mij betreft PER DEFINITIE als volwassene berecht. Als je mans genoeg bent om op zo'n leeftijd al iemand te vermoorden, ben je ook mans genoeg voor een volwassen celstraf. Daar komt nog bij dat dit soort tuig langdurig uit de samenleving verwijderd moet worden, ter bescherming van die zelfde samenleving.
  maandag 28 juli 2008 @ 14:01:50 #47
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_60395346
quote:
Op maandag 28 juli 2008 13:09 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik ken mensen die gingen naar een verjaardag met de auto en die waren tien minuten later dood, zonder alcohol
Meer dan één? Dat is pas dubieus.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_60403760
quote:
Op maandag 28 juli 2008 11:52 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik ken genoeg mensen die ook op dat feest waren en die meegemaakt hebben wat er gebeurd is...

Deze jongen (de dader) en wat vrienden kwamen daar alleen maar ruzie te zoeken en waren niet uitgenodigd op het feest.

En daarbij...wat moet een jongen van 16 in godsnaam met een mes op zak?!
pi_60404441
quote:
wat moet een jongen van 16 in godsnaam met een mes op zak?!
Appeltje schillen? Ik vraag me weleens af wat iemand van 10 met een mobieltje moet. Maar dat is offtopic.
quote:

Iedereen begint gelijk te roepen dat het hele rechtssysteem faalt. Jullie weten niks.
Iemand van 16 is niet volwassen maar kan wel domme dingen doen.
Als je die grens gaat opschuiven is het einde zoek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')