http://www.telegraaf.nl/b(...))_dood_na_feest.htmlquote:Alkmaarder (21) dood na feest
AMSTERDAM - Op een feest bij een woning aan de Herenweg in Bergen is zaterdagnacht een 21-jarige Alkmaarder door een geweldsmisdrijf om het leven gekomen.
Op het feest waren zo'n 150 personen aanwezig. De politie heeft twee verdachten aangehouden. Zij zijn voor verhoor overgebracht naar het politiebureau.
Omstreeks 05.30 uur werd op het feestterrein het slachtoffer aangetroffen, dat ernstig verwond was. Omstanders en de inmiddels gewaarschuwde politie reanimeerden het slachtoffer, totdat ambulancepersoneel de zorg overnam. In het ziekenhuis overleed de man alsnog aan zijn verwondingen.
Dat heeft de politie zondag laten weten. Om wat voor geweld het precies gaat, wilde een woordvoerder van de politie nog niet zeggen.
De politie heeft een rechercheteam op de zaak gezet en is op zoek naar personen die op het feest waren, maar nog niet met de politie hebben gesproken.
Precies.quote:Op zondag 4 november 2007 16:44 schreef Meddo het volgende:
alcohol en feestjes gaan heel goed samen...
huh, hoe concludeer je dat nou dan? :pquote:Op zondag 4 november 2007 16:42 schreef F04 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...))_dood_na_feest.html
Alcohol en feestjes gaan niet zo goed samen dnek ik. Beetje vreemd om naar een feestje te gaan en na een paar uur ebn je dood.
De buurman dusquote:
Je maakt er werk van!quote:Op zondag 4 november 2007 17:06 schreef Bayswater het volgende:
Zie wel op Funda dat waarschijnlijk op die Herenweg allemaal kapitale landhuizen staan met flinke lappen grond.
Altijd al gek geweest van Cluedoquote:
was dat die afterparty van duvelduvel?quote:Op zondag 4 november 2007 17:30 schreef Minnie_ het volgende:
Is inderdaad een vrij grote gekraakte villa met volgens mij ook veel grond eromheen. Worden regelmatig feesten gehouden daar. Een vriendinnetje van mij was er ook, maar wist verder ook niet wat er precies gebeurd was.
goed motiefquote:Op maandag 5 november 2007 10:18 schreef Rygar het volgende:
Maurice Tijsen was 20 jaar en zou binnenkort vader worden...
Die is er ook optijd bij.quote:Op maandag 5 november 2007 10:18 schreef Rygar het volgende:
Maurice Tijsen was 20 jaar en zou binnenkort vader worden...
helaas zal dit kindje zonder liefhebbende vader moeten opgroeien.quote:
Zijn ouders zijn gewone hardwerkende mensen. Hij zelf had ook een goede baan. Dat hij en zijn vriendin jong met kinderen wilden beginnen zegt niks over zijn afkomst cq. opvoeding. Deze uitspraak zegt meer over jou dan over hem.quote:Op maandag 5 november 2007 15:58 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Naja, je weet wel vrijwel zeker tot welke categorie volk de desbetreffende gozer hoorde..
Dit vind ik nou echt nergens op slaan.quote:Op maandag 5 november 2007 15:58 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Naja, je weet wel vrijwel zeker tot welke categorie volk de desbetreffende gozer hoorde..
Naja er staat nog altijd vrijwel hé.quote:Op maandag 5 november 2007 16:02 schreef tbl1966 het volgende:
[..]
Zijn ouders zijn gewone hardwerkende mensen. Hij zelf had ook een goede baan. Dat hij en zijn vriendin jong met kinderen wilden beginnen zegt niks over zijn afkomst cq. opvoeding. Deze uitspraak zegt meer over jou dan over hem.
Mag dat niet dan, mag je als nette jongen alleen maar op nette feestjes komen? Er waren al meer van dit soort feesten in dat pand gehouden en die zijn allemaal goed verlopen. Maar ja, vooroordelen doen het altijd goed en ongenuanceerd uit je nek lullen doet het nog beter.quote:Op maandag 5 november 2007 23:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Naja er staat nog altijd vrijwel hé.
Als dat niet zo is dan hoortie tot die 1% die niet tot die categorie volk hoort.
Sowieso wat doet een nettte jongen op een krakersfeest.
Jij denkt waarschijnlijk aan het soort krakers als in Amsterdam. Ik denk dat dit toch een ander soort krakers is. In Bergen is het voor jongeren heel moeilijk om een huis te krijgen (ja,als je een jaar of 10 op een wachtlijst staat), dus als zo'n pand meer dan een jaar leeg staat, kan het zijn dat jongeren denken "hee, ik kan in Bergen geen huis krijgen en na een jaar leegstand mag je in principe een huis kraken".quote:Op maandag 5 november 2007 23:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Sowieso wat doet een nettte jongen op een krakersfeest.
quote:Op zondag 4 november 2007 16:42 schreef F04 het volgende:
[..]
Alcohol en feestjes gaan niet zo goed samen denk ik.
Wat een conclusie die link is helemaal niet te leggenquote:Op zondag 4 november 2007 16:42 schreef F04 het volgende:
Alcohol en feestjes gaan niet zo goed samen dnek ik.
Aangezien men verder niks inhoudelijks over de zaak wil zeggen, lijkt het mij dat je als buitenstaander op dit moment nog niet bepaald goed kan oordelen over de strafeis van het OM.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:12 schreef Minnie_ het volgende:
Van www.nhd.nl
"De 17-jarige verdachte van de moord op Maurice Tijsen moet twintig maanden de cel in. Tenminste als het aan het Openbaar Ministerie in Alkmaar ligt die gisteren de strafeis formuleerde. Ook heeft het OM voorwaardelijk jeugd-tbs geëist.
Tijsen (21) werd vorig jaar tijdens een feest in een kraakpand in Bergen doodgestoken. De steekpartij volgde op een uit de hand gelopen ruzie, aldus Leo Maat van het OM die verder niets inhoudelijks over de zaak mag zeggen. De verdachte was tijdens het misdrijf zestien jaar oud. Gisteren diende de zitting achter gesloten deuren omdat de jongen uit Alkmaar minderjarig was is behandeld volgens het jeugdstrafrecht. De maximale straf in het jeugdstrafrecht is twee jaar.
De rechtbank doet uitspraak op 6 augustus."
Het moet toch niet gekker worden! Een mensenleven (van een jongen die alleen maar een ruzie probeerde te sussen) is dus tegenwoordig maar 20 maanden waard? Bewijst maar weer dat er iets niet klopt in het Nederlandse rechtssysteem.
God, wat hoop ik dat ze deze jongen aanpakken in de gevangenis!
Ja hoor, dat kan ik uitstekend. Weet je waarom? Omdat dit geval niet op zichzelf staat. Het is namelijk een terugkerend patroon in Nederland dat je steeds vaker ziet. Jongeren tussen de 15 en 18 (pakweg) die ernstige geweldsmisdrijven plegen en met mini-strafjes wegkomen, om vervolgens opnieuw toe te slaan. En dan loopt het meestal nog veel slechter af.quote:Op maandag 28 juli 2008 11:52 schreef KreKkeR het volgende:
Aangezien men verder niks inhoudelijks over de zaak wil zeggen, lijkt het mij dat je als buitenstaander op dit moment nog niet bepaald goed kan oordelen over de strafeis van het OM.
Dat er structurele problemen zijn met bepaalde groepen jonge criminelen en de strafmaat, maakt niet automatisch deze zaak tot een van dit soort voorvallen. Kans van wel, maar dat staat alvorens we meer inhoudelijke informatie over de zaak hebben, niet vast.quote:Op maandag 28 juli 2008 12:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja hoor, dat kan ik uitstekend. Weet je waarom? Omdat dit geval niet op zichzelf staat. Het is namelijk een terugkerend patroon in Nederland dat je steeds vaker ziet. Jongeren tussen de 15 en 18 (pakweg) die ernstige geweldsmisdrijven plegen en met mini-strafjes wegkomen, om vervolgens opnieuw toe te slaan. En dan loopt het meestal nog veel slechter af.
Vorige week nog uitgebreid op TV geweest: een kijkje in het leven van de jonge crimineel Reggy K, die een inwoner van Haulerwijk (Ooststellingwerf) afslachtte. Opsporing Verzocht besteedde er een complete speciaal aan, waarin ook voorbij kwam dat de tiener voor eerdere overvallen was bestraft. Lees hier de nodige geschiedenis:
http://www.nieuweooststellingwerver.nl/index.php?n_id=48823&s_id=638&dossier_id=1
http://www.nieuweooststellingwerver.nl/index.php?n_id=62612&s_id=638&dossier_id=1
Wat komt er onder meer uit naar voren: crimineel leventje in Amsterdam, allerlei overvallen gepleegd, maar mini-strafjes.
En wie herinnert zich niet de 16-jarige moordenaar van een eigenaar van een avondwinkel in Amstelveen? Binnen no-time had de politie deze jongen te pakken, want tja... hij was NATUURLIJK al een bekende bij de politie. Ze waren er nog trots op ook, hoe snel ze 'm hadden. Ook hier komt weer duidelijk naar voren: crimineel leventje, eerdere overvallen gepleegd, PEANUT-strafjes.
En dit gebeurt gewoon steeds vaker. Ziet dan echt niemand de rode draad?
Ik ken mensen die gingen naar een verjaardag met de auto en die waren tien minuten later dood, zonder alcoholquote:Op zondag 4 november 2007 16:42 schreef F04 het volgende:
[..]
Alcohol en feestjes gaan niet zo goed samen dnek ik. Beetje vreemd om naar een feestje te gaan en na een paar uur ebn je dood.
Deze jongen liep met een steekwapen op zak, dat zegt al iets.quote:Op maandag 28 juli 2008 12:46 schreef KreKkeR het volgende:
Dat er structurele problemen zijn met bepaalde groepen jonge criminelen en de strafmaat, maakt niet automatisch deze zaak tot een van dit soort voorvallen. Kans van wel, maar dat staat alvorens we meer inhoudelijke informatie over de zaak hebben, niet vast.
Meer dan één? Dat is pas dubieus.quote:Op maandag 28 juli 2008 13:09 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik ken mensen die gingen naar een verjaardag met de auto en die waren tien minuten later dood, zonder alcohol
Ik ken genoeg mensen die ook op dat feest waren en die meegemaakt hebben wat er gebeurd is...quote:Op maandag 28 juli 2008 11:52 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Aangezien men verder niks inhoudelijks over de zaak wil zeggen, lijkt het mij dat je als buitenstaander op dit moment nog niet bepaald goed kan oordelen over de strafeis van het OM.
Appeltje schillen? Ik vraag me weleens af wat iemand van 10 met een mobieltje moet. Maar dat is offtopic.quote:wat moet een jongen van 16 in godsnaam met een mes op zak?!
quote:Aangezien men verder niks inhoudelijks over de zaak wil zeggen, lijkt het mij dat je als buitenstaander op dit moment nog niet bepaald goed kan oordelen over de strafeis van het OM.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |