abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54342553
Afgelopen donderdag een week terug heb ik een enorme wrat voor de derde keer laten aanstippen nadat ik em met weekzalf behandeld had. Dinsdag moest ik voor iets anders naar de huisarts en hij heeft gelijk even onder m'n voet gekeken en ontdekte er nog één die er vlak naast zat. Hij heeft die gelijk even gauw aangestipt. Maar sindsdien komt er uit de eerste wrat vocht En het doet behoorlijk pijn. Ontstoken lijkt het niet (niet rood, gezwollen etc) maar gister kwam er wel oranjeachtig spul uit wat slijmerig was en stonk Ik ga maandag sowieso de huisarts bellen maar iemand enig idee wat dit kan zijn?
pi_54344057
Een brandwond? een blaar? Normaal bij een wrat
pi_54344748
De voorgaande keren is er nooit rommel uitgekomen.. En de pijn was altijd na een paar dagen weer weg, nu is het al 1.5 week geleden en na 5 dagen kwam er ineens rotzooi uit
  zaterdag 3 november 2007 @ 20:59:21 #4
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_54345462
Rommel wat stinkt wat eruit komt wijst wel op een ontsteking. Ik zou idd advies aan je huisarts vragen, weet niet of het verstandig is om bijv. te spoelen met sodawater. Maar jeetje, dat aanstippen is kuttt
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_54349191
Zat wat te pulken en toen kwam die hele eeltlaag die eroverheen zat los, het is nu 1 grote open plek
  zaterdag 3 november 2007 @ 23:25:11 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_54349264
Ontsmetten met een beetje Betadine en een pleistertje erop om infectie te voorkomen zou ik zeggen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_54352790
Gedaan idd
  zondag 4 november 2007 @ 12:35:51 #8
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_54353151
ik heb ook een wrat onder mn voet, maar die heb ik al zo lang dat ie erg groot is geworden (nooit wat aan gedaan, geen last van etc) Nu moet ik dus ong. 20 keer naar de dermatoloog om dat ding aan te laten stippen met stikstof..
Primum non nocere
pi_54353301
20 keer Oh my! Ben je al begonnen? Ik heb em nu dus 3 keer laten aanstippen, het zijn er 2 heel dicht bij elkaar en zitten er ook al minstens 6 jaar.
  zondag 4 november 2007 @ 12:47:44 #10
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_54353345
quote:
Op zondag 4 november 2007 12:45 schreef heaven7 het volgende:
20 keer Oh my! Ben je al begonnen? Ik heb em nu dus 3 keer laten aanstippen, het zijn er 2 heel dicht bij elkaar en zitten er ook al minstens 6 jaar.
naja hij zegt dus dat ik ongeveer zoveel behandelingen nodig heb voordat ie echt weg is..
die van mij zit er ook echt al zolang ik me kan heugen...jaartje of 7/8
Primum non nocere
pi_54353437
Waarom gaan ze niet gewoon snijden vraag ik me af. Dat is veel effectiever en je hebt er zelf veel minder ellende van
  zondag 4 november 2007 @ 12:58:45 #12
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_54353545
Wat ik niet snap is dat mensen een wrat 6jaar laten groeien, ook al heb je er geen last van, tis toch ranzig
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  zondag 4 november 2007 @ 13:02:00 #13
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_54353633
quote:
Op zondag 4 november 2007 12:58 schreef zwartedoos het volgende:
Wat ik niet snap is dat mensen een wrat 6jaar laten groeien, ook al heb je er geen last van, tis toch ranzig
als 't onder je voet zit, en je voelt er geen drol van, waarom zou je
net alsof je aan iedereen dat ding laat zien & je het duidelijk ziet
Primum non nocere
  zondag 4 november 2007 @ 13:04:17 #14
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_54353673
quote:
Op zondag 4 november 2007 13:02 schreef Florian_ het volgende:

[..]

als 't onder je voet zit, en je voelt er geen drol van, waarom zou je
net alsof je aan iedereen dat ding laat zien & je het duidelijk ziet
ik hoef niemand naast me in bed die zij wrattige voeten tegen me aan vlijt
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  zondag 4 november 2007 @ 17:46:50 #15
130755 Kinga
versier hier
pi_54360425
Neem het van mij aan, aanstippen werkt niet! Heb er ook ervaringen mee...

Probeer het eens met de binnenkant van een bananenschil, dat witte spul erop wrijven...
pi_54361841
Haha, dat is effectief Geloof me, ik heb alles geprobeerd. En de reden dat ik er niet eerder iets aan heb laten doen is dat wratten doorgaans vanzelf weer verdwijnen na een tijd. Ik begon er op een gegeven moment wel last van te krijgen. Aanstippen werkt idd niet, maar mijn huisarts weigert te snijden
pi_54362074
quote:
Op zondag 4 november 2007 12:47 schreef Florian_ het volgende:

[..]

naja hij zegt dus dat ik ongeveer zoveel behandelingen nodig heb voordat ie echt weg is..
die van mij zit er ook echt al zolang ik me kan heugen...jaartje of 7/8
Je bent 12?
  zondag 4 november 2007 @ 19:05:32 #18
130755 Kinga
versier hier
pi_54362256
quote:
Op zondag 4 november 2007 18:46 schreef heaven7 het volgende:
Haha, dat is effectief Geloof me, ik heb alles geprobeerd. En de reden dat ik er niet eerder iets aan heb laten doen is dat wratten doorgaans vanzelf weer verdwijnen na een tijd. Ik begon er op een gegeven moment wel last van te krijgen. Aanstippen werkt idd niet, maar mijn huisarts weigert te snijden
nee echt, het klinkt stom, maar die bananenschil werkt echt. Ik had ook van die hardnekkige, binnen een week waren ze allemaal verdwenen, ze krimpen gewoon ineen...
  zondag 4 november 2007 @ 19:35:38 #19
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_54362939
quote:
Op zondag 4 november 2007 18:46 schreef heaven7 het volgende:
Haha, dat is effectief Geloof me, ik heb alles geprobeerd. En de reden dat ik er niet eerder iets aan heb laten doen is dat wratten doorgaans vanzelf weer verdwijnen na een tijd. Ik begon er op een gegeven moment wel last van te krijgen. Aanstippen werkt idd niet, maar mijn huisarts weigert te snijden
Ik dacht daar idd ook gelijk aan. Heb een wrat gehad op mijn vinger, die is ook vrij snel weggesneden. Denk dat het op je voet toch anders is; daar loop je toch op, dus als je daar iets gaat wegsnijden ben je toch een tijd uit de running. Daarnaast zitten wratten vaak diep, vooral op je voetzool volgensmij. Dus ja, als je dat dan gaat wegsnijden heb je een aardige wond. Daarnaast kan je je ook afvragen hoe snel je huid en dus de wond hersteld is, en of die hetzelfde wordt als voorheen, en niet een zwakke plek blijft.. Maar misschien kan je het 's vragen aan je huisarts, overleggen over de opties? Dan kan hij vast ook wel aangeven waarom ie eigenlijk niet wil snijden.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_54367761
Nja, volgens mij is het gewoon pappen en nathouden mentaliteit want ik heb een jaar of 8 geleden ook eens 20! wratten gehad op dezelfde voet en die zijn weg weggesneden door de(zelfde) huisarts. Niet dat dat gelijk werkte want het moest nog een keer maar na het aanstippen ben je toch ook een tijdje uit de running want lopen is erg lastig..
pi_54367883
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:46 schreef Kinga het volgende:
Neem het van mij aan, aanstippen werkt niet! Heb er ook ervaringen mee...

Probeer het eens met de binnenkant van een bananenschil, dat witte spul erop wrijven...
Nee, drie keer in je nakie rond je huis rennen en bij de buurman aanbellen. Dat hielp bij mij tenminste!

Aanstippen werkt niet altijd goed, wegsnijden werkt ook niet altijd goed. Wratten worden nu eenmaal door een virus veroorzaakt en komen vaak terug. Bij aanstippen moet er zich een blaar onder de wrat vormen die vervolgens de blaar losmaakt van je huid en daarmee meteen verwijderd. Bij wegsnijden moet je extra diep snijden, om te zorgen dat je geen stukje wrat laat zitten. (Doen ze trouwens meestal met een lepeltje)
Naja, praat erover met je huisarts, zou ik zeggen!
  maandag 5 november 2007 @ 00:28:42 #22
130755 Kinga
versier hier
pi_54370983
Leuk ook dat mensen je serieus nemen
pi_54372863
Sorry maar ik geloof er niks van, ik heb zelfs zelf al lopen snijden in die wrat om de kern te verwijderen. Wat ook wel gelukt is, alleen is hij zo enorm groot dat het gewoon niet doen was. Hij zit zo enorm diep, zelfs aanstippen en (zelf) wegsnijden helpt niet, maar een bananenschil zou ze in 1 keer wegtoveren?
pi_54372983
Ik ben het wel eens met de bananenschil-tip, het werkt echt als een trein. Waarom zou je het niet geloven? 't Is het proberen waard, lijkt me?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2007 08:05:36 ]
  maandag 5 november 2007 @ 18:07:30 #25
130755 Kinga
versier hier
pi_54385130
quote:
Op maandag 5 november 2007 07:43 schreef heaven7 het volgende:
Sorry maar ik geloof er niks van, ik heb zelfs zelf al lopen snijden in die wrat om de kern te verwijderen. Wat ook wel gelukt is, alleen is hij zo enorm groot dat het gewoon niet doen was. Hij zit zo enorm diep, zelfs aanstippen en (zelf) wegsnijden helpt niet, maar een bananenschil zou ze in 1 keer wegtoveren?
Ik heb er vroeger echt last van gehad, tot op het punt dat heel mijn hand vol zat, aanstippen werd wekelijks gedaan voor een hele lange tijd, maar hielp geen bal. Totdat ik ergens eens zo'n oma's tips lijstje las, met die bananenschil tip. Nou echt, ik heb het overdreven vaak gedaan, zelf met schil op mijn hand gelopen halve dagen. Het klinkt allemaal heel smerig, maar op dat moment wil je er gewoon echt vanaf.

In nog minder dan een week waren ze allemaal weg, ze krompen echt ineen, per dag kon je ze weg zien gaan, zo snel ging het. Heb er tot nu toe geen last meer van gehad ook, nooit meer terug opgekomen. Ik weet niet wat het is, misschien een of ander stofje die dat virus te lijf gaat ofzo.

Is echt geen grapje. Probeer het nou maar
pi_54716289
Hm ik ben weer teruggegaan naar de huisarts omdat het maar pijn bleef doen. Hij heeft toen na veel aandringen nog wat weggesneden, dit is vrijdag geweest maar ik kan nu niet op mijn voet lopen (vandaag stage afgebeld) en de wondjes zijn continue open en er komt weer rommel uit.. als ik er een gaasje met jodium op doe plakt die eraan vast en zodra ik het eraf haal trek ik alles weer los De hele dag met blote voet zitten heb ik gister gedaan maar is en stervenskoud en het haalt niet veel uit want het is nog steeds open. Bestaat er een verbandspul wat niet vastplakt?
  maandag 19 november 2007 @ 14:21:04 #27
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_54716433
Die bananenschiltip ga ik eens proberen! Loop al 5 jaar met 3 redelijk grote wratten op m'n hand, waren er ooit 6 maar 3 ervan waren nog klein en dus werkten aanstippen nog wel, die andere 3 daarintegen willen maar niet weg gaan, ik heb zelfs mijzelf al geopereerd en die dingen meerdere malen weggesneden maar de kern bleef toch steeds weer zitten. Als die bananenschil werkt ben ik je echt eeuwig dankbaar!
pi_54716725
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:14 schreef heaven7 het volgende:
Hm ik ben weer teruggegaan naar de huisarts omdat het maar pijn bleef doen. Hij heeft toen na veel aandringen nog wat weggesneden, dit is vrijdag geweest maar ik kan nu niet op mijn voet lopen (vandaag stage afgebeld) en de wondjes zijn continue open en er komt weer rommel uit.. als ik er een gaasje met jodium op doe plakt die eraan vast en zodra ik het eraf haal trek ik alles weer los De hele dag met blote voet zitten heb ik gister gedaan maar is en stervenskoud en het haalt niet veel uit want het is nog steeds open. Bestaat er een verbandspul wat niet vastplakt?
Als het lijkt te ontsteken even met je voet in soda (of robijn voor fijne was, fleur en fijn oid, als je geen soda hebt) (géééén caustic soda! )
Soda is mild, kan nooit kwaad en helpt vaak wel.

Zalfgaas (of vetgaas) is verbandspul wat niet blijft plakken, gebruiken ze ook voor brandwonden. Gewoon te halen bij de apotheek.
Gebruik:
- Vetgaasje er op
- Gewoon gaasje er op (zorg dat het gewone gaasje geen beschadigde huid raakt)
- Eventueel, als je dat prettig vindt, wat watjes er op.
- Vasttapen met leukoplast (of leukosilk, is wat zachter voor je huid en ik vind het véél prettiger dan leukoplast)

Klaar

Overigens: als het allemaal niet helpt kan je best een die bananentip proberen. Ik ken het niet en heb geen idee of het helpt, maar het kan ook vast geen kwaad
Daar moet je trouwens wel mee wachten tot de huid weer volledig gesloten is. Geen bananezooi in open wonden smeren
  maandag 19 november 2007 @ 14:39:29 #29
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_54716869
Hoelang kan je dat banenenspul er het beste op laten zitten? Paar minuten? Zo lang mogelijk tot het er vanzelf af is?

Zelfde vraag voor anti-wratten-aanstip-spul?
pi_54717326
Wat bij mij hielp toen ik een wrat op mijn hand had, was er regelmatig met een stuiver overheen wrijven . Echt waar, binnen een week was hij weg.

Mijn voetwrat, dat was een ander verhaal . Ik moest iedere week naar de dermatoloog en dan haalde hij de zwarte puntjes eruit. Dat deed altijd zo zeer . En aan het eind kreeg ik altijd zo'n trekdrop. Ik associeer trekdrop nog steeds met wratten en pijn .

Doen ze dat tegenwoordig niet meer, die zwarte puntjes eruit prikken? Doet dat aanstippen zeer?

@ Heaven, beterschap met je voet. Wat Freecell zegt is inderdaad de beste manier om toch wat op je voet te doen.
pi_54717349
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:39 schreef Sanderrrr het volgende:
Hoelang kan je dat banenenspul er het beste op laten zitten? Paar minuten? Zo lang mogelijk tot het er vanzelf af is?
Of tot er schimmel op gaat groeien?
pi_54717364
Top Freecell, ik stuur ff iemand naar de drogist Bedankt!
pi_54717445
@Malo, zwarte pitjes klinkt als likdoorn en niet als wratten.. Aanstippen valt wel mee op zich, maarja, ik heb zelf al lopen snijden en doen dus alles viel wel mee De huid eromheen had ik weken van te voren week (hehe) gemaakt met weekzalf en het geweekte eelt weggesneden waardoor hij helemaal open lag zeg maar. Je voelt het wel goed. Maarja, 3 keer aanstippen en ik had er wel genoeg van. Volgens de huisarts waren ze toch wel allemaal weg en de pijn die ik voelde zou van de dun geworden huis zijn Ik heb echt moeten aandringen en waar ik zei dat nog kern zat heeft ie gesneden. 'Oh ja, ik haal er toch nog wel wat uit', tja zei ik toch De prikken van het wegsnijden zijn het vervelends en dat de wondjes nu steeds open liggen en er rommel uitkomt.
pi_54717540
Ik kreeg van de dokter eens een spulletje met alcohol wat de wrat helemaal wegbeet. Moest ik iedere avond doen en dan afschermen met een gaasje. het mooie was dat alle wratten die ik had weggingen . Ik gebruikte dat spul voor een wrat op mijn voet, en een wrat op mijn hiel en een op mijn hand verdwenen ook ineens. is nu al 3 jaar geleden en heb ook nooit meer last gehad van wratten .
pi_54717559
quote:
Op maandag 19 november 2007 15:04 schreef heaven7 het volgende:
Top Freecell, ik stuur ff iemand naar de drogist Bedankt!
Jo, laat even weten hoe het gaat

Weet wel dat vetgaas dus een beetje vochtig is, dus dat het dan wel dichtgaat, maar nog iets langer zacht blijft.
Het kan dus helemaal geen kwaad om elke dag even een uurtje aan de open lucht te drogen met die voet

(bij koude voeten: neem een oude sok en knip daar de plek gewoon uit. Opgelost )
pi_54717820
quote:
Op maandag 19 november 2007 15:07 schreef heaven7 het volgende:
@Malo, zwarte pitjes klinkt als likdoorn en niet als wratten.. Aanstippen valt wel mee op zich, maarja, ik heb zelf al lopen snijden en doen dus alles viel wel mee De huid eromheen had ik weken van te voren week (hehe) gemaakt met weekzalf en het geweekte eelt weggesneden waardoor hij helemaal open lag zeg maar. Je voelt het wel goed. Maarja, 3 keer aanstippen en ik had er wel genoeg van. Volgens de huisarts waren ze toch wel allemaal weg en de pijn die ik voelde zou van de dun geworden huis zijn Ik heb echt moeten aandringen en waar ik zei dat nog kern zat heeft ie gesneden. 'Oh ja, ik haal er toch nog wel wat uit', tja zei ik toch De prikken van het wegsnijden zijn het vervelends en dat de wondjes nu steeds open liggen en er rommel uitkomt.
Oh zijn dat likdoorns ja . Weer wat geleerd, hahaha. Mijn moeder had het altijd over de wrattendokter en mijn wrat dus . En ik heb me er later nooit meer in willen verdiepen .

Dus het aanstippen op zich valt wel mee, tenzij je je huid zelf voor die tijd al vernaggeld hebt ?

Als je nu problemen blijft houden kun je misschien vragen of je naar de dermatoloog kunt, of naar een andere huisarts. Want dit schiet zo niet echt op.
  maandag 19 november 2007 @ 17:49:53 #37
130755 Kinga
versier hier
pi_54720371
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:39 schreef Sanderrrr het volgende:
Hoelang kan je dat banenenspul er het beste op laten zitten? Paar minuten? Zo lang mogelijk tot het er vanzelf af is?

Zelfde vraag voor anti-wratten-aanstip-spul?
Ligt eraan... als het zwart begint te worden zou ik je handen wel even wassen en met een nieuw schilletje wrijven... Maar op zich kan het geen kwaad, je kan ook gewoon de schil erop laten zitten en verband eromheen wikkelen...
  maandag 19 november 2007 @ 18:28:17 #38
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_54721244
ben nu 2 keer naar dermatoloog geweest

onder mn voet had ik hele grote zitten, die is bijna weg, en die op mn handen al helemaal (alleen wel brandblaren van de stikstof)
Primum non nocere
pi_54768384
whehe
vroeger had ik er een onder mn grote teen, die werd toen weggesneden eruit, heel diep gat in mn teen. en met een fucking zwakke verdoving nog wel. ik was toen 8 ofzo
is serieus btw.
pi_54768438
Heb er nu al 2 dagen zalfgaas opzitten en idd, het plakt niet vast Maar genezen doet het ook niet echt.. Maar er staat dat het steriele gaasjes gedrenkt in vaseline zijn, kan ik er niet gewoon zelf vaseline opsmeren en een gaasje overheen doen dan? (6 stuks kost ¤4,- )

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2007 21:00:45 ]
pi_54769196
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:59 schreef heaven7 het volgende:
Heb er nu al 2 dagen zalfgaas opzitten en idd, het plakt niet vast Maar genezen doet het ook niet echt.. Maar er staat dat het steriele gaasjes gedrenkt in vaseline zijn, kan ik er niet gewoon zelf vaseline opsmeren en een gaasje overheen doen dan? (6 stuks kost ¤4,- )
Dat kan je best proberen kwaad kan het iid niet.
Maar dan zou ik het nu proberen, nu je nog 'echte' in huis hebt, als het dan niet werkt, kan je weer overstappen.
Om het te laten genezen kan je het best elke dag minimaal een uur je voet laten 'luchten' met niets er om
  woensdag 21 november 2007 @ 21:34:03 #42
177619 Duvel86
Schuim op mn bek maar niet gek
pi_54769440
zelf snijden ftw! Mes verhitten en meteen snijden. Daarna n pleister erop, en elke dag verschonen maar blijf die pleisters gebruiken. Zo zijn ze bij mij iig weggegaan.
pi_54769818
Dank voor je hulp Freecell
pi_54770698
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:34 schreef Duvel86 het volgende:
zelf snijden ftw! Mes verhitten en meteen snijden. Daarna n pleister erop, en elke dag verschonen maar blijf die pleisters gebruiken. Zo zijn ze bij mij iig weggegaan.
Ik ben ook wel zelf-operatief maar vaak is het niet zo verstandig hoor
TS is al bij de HA geweest en kan beter niet in zichzelf gaan snijden.
Daarbij is er het risico dat je er alleen maar meer krijgt als je het zo aanpakt.
  woensdag 21 november 2007 @ 22:21:37 #45
177619 Duvel86
Schuim op mn bek maar niet gek
pi_54770994
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:14 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik ben ook wel zelf-operatief maar vaak is het niet zo verstandig hoor
TS is al bij de HA geweest en kan beter niet in zichzelf gaan snijden.
Daarbij is er het risico dat je er alleen maar meer krijgt als je het zo aanpakt.
Ja dat heb ik vaker gehoord idd, maar het aanstippen werkte voor geen meter en werd er nogal hopeloos van. Dus ben ik zelf maar bezig gegaan en het heeft uiteindelijk geholpen.
pi_54776081
Dat heb ik zelf ook meer dan eens gedaan en het is zeker effectief (stanleymes, pincet en alcohol) maar deze is zo enorm groot dat er geen beginnen aan was, ik heb het geprobeerd maar ik kon steeds maar zulke kleine stukjes weghalen en dan begon het zo te bloeden dat ik niet verder kon.
Snijden door de HA was ook mijn 2e idee maar daar was hij het niet mee eens dus maanden gemodderd met aanstippen

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2007 07:50:19 ]
  donderdag 22 november 2007 @ 09:30:20 #47
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54777012
Brings up memories Toen stikstof nog niet zo populair was hadden ze nog een soort lepeltje, om ze eruit te wippen, was een klein mannetje en zonder verdoving...wat een lijdensweg was dat zeg. Toen kwam het aanstippen, werkte niet echt, nouja, dan maar langs een dermatoloog...die had wel een ander middeltje, heb er meerdere blijvende littekens aan over (wel kleintjes) omdat achteraf bleek dat het spul was op basis van zoutzuur.
pi_74836753
En hij zit er weer Inmiddels alweer 2 keer zelf weggesneden en 2 keer aangestipt. Word er doodziek van

Maargoed, ook op mijn vinger had ik een heel kleintje, die is aangestipt met stikstof en er zit nu een dikke (heldere) blaar op. Daar staat zoveel spanning op dat ik hem door wil prikken. Mag dat of is het vocht erg besmettelijk oid?
pi_74837805
Ik had ook behoorlijk last van een flinke wrat (ten grootte van een duimnagel) onder mijn voet, al een keer laten aanstippen, maar das behoorlijk irritandt i.v.m. de bloedblaar die je krijgt, en dat je daardoor niet meer fatsoenlijk kunt lopen.

Had ook nog wat meerdere kleintjes eromheen gekregen na verloop van tijd

Met wat google werk kwam ik op Formule W, gewoon elke dag 1x de wrat onderdruppelen, ik liet het altijd ff inweken, en daarna gewoon verder gaan met de orde van de dag.

Ik moest ongeveer 3 weken druppelen, op de bijsluiter staat 2 weken max, maar omdat ik zon grote wrat had deed ik er een weekje bovenop.

viel er kort na de behandeling zo vanaf (met wat peuterwerk :p ) geheel pijnloos.

Mocht het spulletje niet baten is er ook nog iets sterkers, google maar ff op "verrufilm"
Tis verboden in NL omdat het te aggressief is, er is een mogelijkheid dat je er een litteken van krijgt. maar in frankrijk ist wel te koop, duitsland en belgie weetk niet.

succes!


TL:DR

probeer formule W
of verrufilm kopen in FR, wel aggressief / kans op litteken
pi_74841556
Niks speciaals toch. Heb een keer wratten op mijn hand laten aanstippen, stuk of 30-40. M'n complete hand was compleet bezaaid met blaren. Weekje wachten en het was weer weg.
pi_74845804
Blaar op mn vinger doorgeprikt, ontsmet en er een pleister omheen gedaan Er zat teveel druk op, deed pijn.

En de wrat op mijn voet is zwart nu Zonder blaar. Doet fucking pijn Is dat goed of slecht?
  donderdag 19 november 2009 @ 13:18:07 #52
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_74848345
quote:
Op donderdag 19 november 2009 11:52 schreef heaven7 het volgende:
Blaar op mn vinger doorgeprikt, ontsmet en er een pleister omheen gedaan Er zat teveel druk op, deed pijn.

En de wrat op mijn voet is zwart nu Zonder blaar. Doet fucking pijn Is dat goed of slecht?
Is het geen bloedblaar, of gewoon een zakje met oud bloed erin? Als het erg veel pijn doet lijkt het me toch slimmer als je het ff bij de doc laat checken..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_74850659
Nee de huid is gewoon zwart..
  donderdag 19 november 2009 @ 14:34:53 #54
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_74850964
quote:
Op donderdag 19 november 2009 14:26 schreef heaven7 het volgende:
Nee de huid is gewoon zwart..
Zou ik het toch even laten nakijken bij de doc, die kan dat beter beoordelen.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 19 november 2009 @ 17:29:50 #55
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_74856809
Ik had vroeger ook wratten op m'n voeten. Niet 1 ofzo, maar gewoon een hele groep, 3 lagen op elkaar . Was toen een jaar of 10, had geen idee wat het was, had er ook geen last van.
Nou, dat heeft aardig wat maanden gekost. Aanstippen, zelf met een schraper weg halen elke dag, verband eromheen elke dag, door de dokter weg laten snijden, daarna gelijk weer aanstippen..
ARGH!
Maar: Wel een prachtige voet nu.

heaven7, succes joh! Hoop dat het niks ernstigs is met je voet
pi_74894813
ik heb er 30 op mn handen gehad, en 3 kleintjes in mn gezicht.
Het beste kun je gewoon naar de dermatoloog gaan.
Eens in de week aan laten stippen, dan thuis dagelijks een soortgelijk spul eropsmeren, en de dode huidlaag eraflaten snijden.
Zeer pijnlijk, maar effectief, dat wel.
ik ben nu al 2 jaar wrattenloos. (:
NOOOOOOIT zelf aan pulken, want het spul wat eruitkomt, als dat op je handen komt, en je eventueel kleine wondjes oid hebt, heb je ze zo op je handen zitten.
Laat het er niet bij zitten, want ik wens het gevolg van mijn laksheid aan niemand toe.
Dus zeg maar lekker niks, ik luister toch niet!
  zaterdag 21 november 2009 @ 01:08:42 #57
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_74904064
Nog een tip, en ik meen het serieus: urine. Binnen een week ben je ze kwijt. En dan niet over je hand heen sassen en daarna vrolijk verder maar voor (of tijdens) het douchen, twee minuten laten intrekken.

En voor de "ieeew" roepers onder u: urine is steriel en zodoende minder ranzig dat enig andere vloeistof uit je lichaam.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_74907297
Je bent ze helemaal niet binnen een week kwijt. Ik heb alles geprobeerd, schuurpapier, aardappels, banaan, urine, formule W, zelf aanstipspul, arts laten snijden, 5 keer laten aanstippen met stikstof etc etc, en nu na 8 jaar, zit ie er nog steeds.
  zaterdag 21 november 2009 @ 21:52:38 #59
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_74907508
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 01:08 schreef AgLarrr het volgende:
Nog een tip, en ik meen het serieus: urine. Binnen een week ben je ze kwijt. En dan niet over je hand heen sassen en daarna vrolijk verder maar voor (of tijdens) het douchen, twee minuten laten intrekken.

En voor de "ieeew" roepers onder u: urine is steriel en zodoende minder ranzig dat enig andere vloeistof uit je lichaam.
Urine is steriel. Maar als het eenmaal je lichaam uit is niet meer.
En idd, lijkt me sterk dat het helpt, magoed.. Gewoon maar naar de arts en als wegbranden (met stikstof) en andere van dat soort middeltjes kan je ze ook nog weg laten snijden wellicht
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_74930683
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 21:47 schreef heaven7 het volgende:
Je bent ze helemaal niet binnen een week kwijt. Ik heb alles geprobeerd, schuurpapier, aardappels, banaan, urine, formule W, zelf aanstipspul, arts laten snijden, 5 keer laten aanstippen met stikstof etc etc, en nu na 8 jaar, zit ie er nog steeds.
Eerder dit jaar ook last gehad van een wrat op m'n voet, 3x laten aanstippen en eigenlijk met weinig resultaat (behalve gruwelijk pijn en een wat zachte huid).

Ben vervolgens overgestapt op 't gebruik van een stift en na 3 weken dagelijks het spul op de wrat te smeren was het geheel weg.

Geen idee of je dit spul ook in Nederland kan kopen (In Amerika kan je 't bij elke drogist halen):
http://www.amazon.com/Ped(...)H0I/ref=pd_sbs_hpc_1

tip: het spul is vrij agressief dus zorg ervoor dat je 't alleen op de wrat smeert, anders kan de huid om je wrat ook aangetast worden (bleek/vervellen/etc.). Hoewel ik 't (iets te?) royaal had gesmeerd herstelde de huid eromheen zich binnen een week .

[ Bericht 4% gewijzigd door Falcon4ever op 23-11-2009 07:02:29 ]
pi_75067129
Zo de huisarts heeft em vandaag weggeschraapt, werd er doodziek van. Ik dus blij want ik dacht dat ie weg was. Haal ik nu de pleister er vanaf, een enorme open plek, maar wel oppervlakkig.. En NOG STEEDS een wit hardachtig stukje! Wat overigens loeiveel pijn doet als ik het aanraak met een ontsmette pincet.. Ik kan er vanuit gaan dat dit nog steeds wrat is? Boven dat wittige stukje is de huid helemaal rood en heel dun en gevoelig maar heel duidelijk anders dan dat witte stukje..
pi_75067440
Waarschuwing, het ziet er goor uit! Klik voor een foto van de plek:

http://rianne.yoki.org/DSC06526.JPG
http://rianne.yoki.org/DSC06523.JPG

Dat wittige aan de rand is gewoon weekgeworden huid ofzo, het gaat om dat wittige gedoe in het midden
  zaterdag 28 november 2009 @ 11:00:11 #63
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_75080123
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 20:22 schreef heaven7 het volgende:
Waarschuwing, het ziet er goor uit! Klik voor een foto van de plek:

http://rianne.yoki.org/DSC06526.JPG
http://rianne.yoki.org/DSC06523.JPG

Dat wittige aan de rand is gewoon weekgeworden huid ofzo, het gaat om dat wittige gedoe in het midden
Het kan.. Maar laat het nou eerst eens genezen, en kijk dan verder!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zaterdag 28 november 2009 @ 11:06:18 #64
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_75080213
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 20:22 schreef heaven7 het volgende:
Waarschuwing, het ziet er goor uit! Klik voor een foto van de plek:

http://rianne.yoki.org/DSC06526.JPG
http://rianne.yoki.org/DSC06523.JPG

Dat wittige aan de rand is gewoon weekgeworden huid ofzo, het gaat om dat wittige gedoe in het midden
Sja, ik weet het nog van zo'n 14 jaar geleden, hielp bij mij ook niet, maar de tering, wat was dat nasty en zonder verdoving ook
Later heeft een lamlul van een dermatoloog de tactiek van de verschroeide aarde maar gedaan en accuzuur oid erop gesmeerd: resultaat, wrat helemaal weg en groter litteken er voor terug. Keurig!
pi_75080325
Nja als het maar werkt. Een litteken onder mn voet is heul niet erg!

Het vervelende is als ik het laat genezen, zit dat laatste stukje wrat gewoon weer lekker te nestelen onder het eelt Groeien die dingen? Dat ie over een aantal jaar weer zo groot is dat ik terug bij af ben?
  zaterdag 28 november 2009 @ 11:18:09 #66
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_75080380
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 11:14 schreef heaven7 het volgende:
Nja als het maar werkt. Een litteken onder mn voet is heul niet erg!

Het vervelende is als ik het laat genezen, zit dat laatste stukje wrat gewoon weer lekker te nestelen onder het eelt Groeien die dingen? Dat ie over een aantal jaar weer zo groot is dat ik terug bij af ben?
Ja ze groeien, ze komen weer terug en nog erger, het is besmettelijk dus als het vocht op andere huid komt raakt het besmet en komt daar ook een wrat. Einde huisarts en start dermatoloog dus.
pi_75080710
Goddamn Ik heb ooit al eens een verwijzing gehad voor de derma, zal maandag gelijk bellen! Thanks voor de tip.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2009 11:39:21 ]
pi_75718032
Oke de huisarts heeft het laatste stukje, wat echt na een paar dagen duidelijk nog wrat was, weggesneden en nu lijkt het allemaal weg. Ff duimen he De huid is nog wel heel gevoelig en als ik druk op de plek waar ze gesneden heeft voelt het nog als die wrattenpijn maar ik hoop dat dat nog wegtrekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')