naja hij zegt dus dat ik ongeveer zoveel behandelingen nodig heb voordat ie echt weg is..quote:Op zondag 4 november 2007 12:45 schreef heaven7 het volgende:
20 keerOh my! Ben je al begonnen? Ik heb em nu dus 3 keer laten aanstippen, het zijn er 2 heel dicht bij elkaar en zitten er ook al minstens 6 jaar.
als 't onder je voet zit, en je voelt er geen drol van, waarom zou jequote:Op zondag 4 november 2007 12:58 schreef zwartedoos het volgende:
Wat ik niet snap is dat mensen een wrat 6jaar laten groeien, ook al heb je er geen last van, tis toch ranzig![]()
ik hoef niemand naast me in bed die zij wrattige voeten tegen me aan vlijtquote:Op zondag 4 november 2007 13:02 schreef Florian_ het volgende:
[..]
als 't onder je voet zit, en je voelt er geen drol van, waarom zou je
net alsof je aan iedereen dat ding laat zien & je het duidelijk ziet
Je bent 12?quote:Op zondag 4 november 2007 12:47 schreef Florian_ het volgende:
[..]
naja hij zegt dus dat ik ongeveer zoveel behandelingen nodig heb voordat ie echt weg is..
die van mij zit er ook echt al zolang ik me kan heugen...jaartje of 7/8
nee echt, het klinkt stom, maar die bananenschil werkt echt. Ik had ook van die hardnekkige, binnen een week waren ze allemaal verdwenen, ze krimpen gewoon ineen...quote:Op zondag 4 november 2007 18:46 schreef heaven7 het volgende:
Haha, dat is effectiefGeloof me, ik heb alles geprobeerd. En de reden dat ik er niet eerder iets aan heb laten doen is dat wratten doorgaans vanzelf weer verdwijnen na een tijd. Ik begon er op een gegeven moment wel last van te krijgen. Aanstippen werkt idd niet, maar mijn huisarts weigert te snijden
Ik dacht daar idd ook gelijk aan. Heb een wrat gehad op mijn vinger, die is ook vrij snel weggesneden. Denk dat het op je voet toch anders is; daar loop je toch op, dus als je daar iets gaat wegsnijden ben je toch een tijd uit de running. Daarnaast zitten wratten vaak diep, vooral op je voetzool volgensmij. Dus ja, als je dat dan gaat wegsnijden heb je een aardige wond. Daarnaast kan je je ook afvragen hoe snel je huid en dus de wond hersteld is, en of die hetzelfde wordt als voorheen, en niet een zwakke plek blijft.. Maar misschien kan je het 's vragen aan je huisarts, overleggen over de opties? Dan kan hij vast ook wel aangeven waarom ie eigenlijk niet wil snijden.quote:Op zondag 4 november 2007 18:46 schreef heaven7 het volgende:
Haha, dat is effectiefGeloof me, ik heb alles geprobeerd. En de reden dat ik er niet eerder iets aan heb laten doen is dat wratten doorgaans vanzelf weer verdwijnen na een tijd. Ik begon er op een gegeven moment wel last van te krijgen. Aanstippen werkt idd niet, maar mijn huisarts weigert te snijden
Nee, drie keer in je nakie rond je huis rennen en bij de buurman aanbellen. Dat hielp bij mij tenminste!quote:Op zondag 4 november 2007 17:46 schreef Kinga het volgende:
Neem het van mij aan, aanstippen werkt niet! Heb er ook ervaringen mee...
Probeer het eens met de binnenkant van een bananenschil, dat witte spul erop wrijven...
Ik heb er vroeger echt last van gehad, tot op het punt dat heel mijn hand vol zat, aanstippen werd wekelijks gedaan voor een hele lange tijd, maar hielp geen bal. Totdat ik ergens eens zo'n oma's tips lijstje las, met die bananenschil tip. Nou echt, ik heb het overdreven vaak gedaan, zelf met schil op mijn hand gelopen halve dagen. Het klinkt allemaal heel smerig, maar op dat moment wil je er gewoon echt vanaf.quote:Op maandag 5 november 2007 07:43 schreef heaven7 het volgende:
Sorry maar ik geloof er niks van, ik heb zelfs zelf al lopen snijden in die wrat om de kern te verwijderen. Wat ook wel gelukt is, alleen is hij zo enorm groot dat het gewoon niet doen was. Hij zit zo enorm diep, zelfs aanstippen en (zelf) wegsnijden helpt niet, maar een bananenschil zou ze in 1 keer wegtoveren?
Als het lijkt te ontsteken even met je voet in soda (of robijn voor fijne was, fleur en fijn oid, als je geen soda hebt) (géééén caustic soda!quote:Op maandag 19 november 2007 14:14 schreef heaven7 het volgende:
Hm ik ben weer teruggegaan naar de huisarts omdat het maar pijn bleef doen. Hij heeft toen na veel aandringen nog wat weggesneden, dit is vrijdag geweest maar ik kan nu niet op mijn voet lopen (vandaag stage afgebeld) en de wondjes zijn continue open en er komt weer rommel uit.. als ik er een gaasje met jodium op doe plakt die eraan vast en zodra ik het eraf haal trek ik alles weer losDe hele dag met blote voet zitten heb ik gister gedaan maar is en stervenskoud en het haalt niet veel uit want het is nog steeds open. Bestaat er een verbandspul wat niet vastplakt?
Of tot er schimmel op gaat groeien?quote:Op maandag 19 november 2007 14:39 schreef Sanderrrr het volgende:
Hoelang kan je dat banenenspul er het beste op laten zitten? Paar minuten? Zo lang mogelijk tot het er vanzelf af is?
Jo, laat even weten hoe het gaatquote:Op maandag 19 november 2007 15:04 schreef heaven7 het volgende:
Top Freecell, ik stuur ff iemand naar de drogistBedankt!
Oh zijn dat likdoorns jaquote:Op maandag 19 november 2007 15:07 schreef heaven7 het volgende:
@Malo, zwarte pitjes klinkt als likdoorn en niet als wratten.. Aanstippen valt wel mee op zich, maarja, ik heb zelf al lopen snijden en doen dus alles viel wel meeDe huid eromheen had ik weken van te voren week (hehe) gemaakt met weekzalf en het geweekte eelt weggesneden waardoor hij helemaal open lag zeg maar. Je voelt het wel goed. Maarja, 3 keer aanstippen en ik had er wel genoeg van. Volgens de huisarts waren ze toch wel allemaal weg en de pijn die ik voelde zou van de dun geworden huis zijn
Ik heb echt moeten aandringen en waar ik zei dat nog kern zat heeft ie gesneden. 'Oh ja, ik haal er toch nog wel wat uit', tja zei ik toch
De prikken van het wegsnijden zijn het vervelends en dat de wondjes nu steeds open liggen en er rommel uitkomt.
Ligt eraan... als het zwart begint te worden zou ik je handen wel even wassen en met een nieuw schilletje wrijven... Maar op zich kan het geen kwaad, je kan ook gewoon de schil erop laten zitten en verband eromheen wikkelen...quote:Op maandag 19 november 2007 14:39 schreef Sanderrrr het volgende:
Hoelang kan je dat banenenspul er het beste op laten zitten? Paar minuten? Zo lang mogelijk tot het er vanzelf af is?
Zelfde vraag voor anti-wratten-aanstip-spul?
Dat kan je best proberenquote:Op woensdag 21 november 2007 20:59 schreef heaven7 het volgende:
Heb er nu al 2 dagen zalfgaas opzitten en idd, het plakt niet vastMaar genezen doet het ook niet echt.. Maar er staat dat het steriele gaasjes gedrenkt in vaseline zijn, kan ik er niet gewoon zelf vaseline opsmeren en een gaasje overheen doen dan? (6 stuks kost ¤4,-
)
Ik ben ook wel zelf-operatiefquote:Op woensdag 21 november 2007 21:34 schreef Duvel86 het volgende:
zelf snijden ftw! Mes verhitten en meteen snijden. Daarna n pleister erop, en elke dag verschonen maar blijf die pleisters gebruiken. Zo zijn ze bij mij iig weggegaan.
Ja dat heb ik vaker gehoord idd, maar het aanstippen werkte voor geen meter en werd er nogal hopeloos van. Dus ben ik zelf maar bezig gegaan en het heeft uiteindelijk geholpen.quote:Op woensdag 21 november 2007 22:14 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik ben ook wel zelf-operatiefmaar vaak is het niet zo verstandig hoor
TS is al bij de HA geweest en kan beter niet in zichzelf gaan snijden.
Daarbij is er het risico dat je er alleen maar meer krijgt als je het zo aanpakt.
Is het geen bloedblaar, of gewoon een zakje met oud bloed erin? Als het erg veel pijn doet lijkt het me toch slimmer als je het ff bij de doc laat checken..quote:Op donderdag 19 november 2009 11:52 schreef heaven7 het volgende:
Blaar op mn vinger doorgeprikt, ontsmet en er een pleister omheen gedaanEr zat teveel druk op, deed pijn.
En de wrat op mijn voet is zwart nuZonder blaar. Doet fucking pijn
Is dat goed of slecht?
Zou ik het toch even laten nakijken bij de doc, die kan dat beter beoordelen.quote:
Urine is steriel. Maar als het eenmaal je lichaam uit is niet meer.quote:Op zaterdag 21 november 2009 01:08 schreef AgLarrr het volgende:
Nog een tip, en ik meen het serieus: urine. Binnen een week ben je ze kwijt. En dan niet over je hand heen sassen en daarna vrolijk verder maar voor (of tijdens) het douchen, twee minuten laten intrekken.
En voor de "ieeew" roepers onder u: urine is steriel en zodoende minder ranzig dat enig andere vloeistof uit je lichaam.
Eerder dit jaar ook last gehad van een wrat op m'n voet, 3x laten aanstippen en eigenlijk met weinig resultaat (behalve gruwelijk pijn en een wat zachte huid).quote:Op zaterdag 21 november 2009 21:47 schreef heaven7 het volgende:
Je bent ze helemaal niet binnen een week kwijt. Ik heb alles geprobeerd, schuurpapier, aardappels, banaan, urine, formule W, zelf aanstipspul, arts laten snijden, 5 keer laten aanstippen met stikstof etc etc, en nu na 8 jaar, zit ie er nog steeds.
Het kan.. Maar laat het nou eerst eens genezen, en kijk dan verder!quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:22 schreef heaven7 het volgende:
Waarschuwing, het ziet er goor uit! Klik voor een foto van de plek:
http://rianne.yoki.org/DSC06526.JPG
http://rianne.yoki.org/DSC06523.JPG
Dat wittige aan de rand is gewoon weekgeworden huid ofzo, het gaat om dat wittige gedoe in het midden
Sja, ik weet het nog van zo'n 14 jaar geleden, hielp bij mij ook niet, maar de tering, wat was dat nasty en zonder verdoving ookquote:Op vrijdag 27 november 2009 20:22 schreef heaven7 het volgende:
Waarschuwing, het ziet er goor uit! Klik voor een foto van de plek:
http://rianne.yoki.org/DSC06526.JPG
http://rianne.yoki.org/DSC06523.JPG
Dat wittige aan de rand is gewoon weekgeworden huid ofzo, het gaat om dat wittige gedoe in het midden
Ja ze groeien, ze komen weer terug en nog erger, het is besmettelijk dus als het vocht op andere huid komt raakt het besmet en komt daar ook een wrat. Einde huisarts en start dermatoloog dus.quote:Op zaterdag 28 november 2009 11:14 schreef heaven7 het volgende:
Nja als het maar werkt. Een litteken onder mn voet is heul niet erg!
Het vervelende is als ik het laat genezen, zit dat laatste stukje wratgewoon weer lekker te nestelen onder het eelt
Groeien die dingen? Dat ie over een aantal jaar weer zo groot is dat ik terug bij af ben?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |