abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 november 2007 @ 00:09:17 #201
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_54395015
Oh dat klopt zeker. .

Liefst zou ik een systeem hebben met een permanent gemicde versterker en dan is alleen op 'aan' hoef te drukken en geen enkele noot inspiratie hoef te missen, maar helaas. .

Ach, uiteindelijk komt dit nummer wel af. Ben er pas anderhalf jaar mee bezig. Dit is versie 4 inmiddels. .

Maar ooit, ooit zal dit nummer het daglicht zien! Ooit!
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_54395731
Haha, dat ken ik Witch, ik heb ook zo'n stukje muziek, wat ik al jaren speel, op iedere gitaar die ik vast mag houden, en wat door de jaren heen evolueert, maar het wil maar niet lukken om het nou af te maken.

Ovrigens, zodra je dat systeem gefixed hebt, geef ff een brul, lijkt me wel wat, nu moet ik het meestal doen met een mp3 speler of laptop tijdens het spelen, en dat is arelaxed.

Vrijdag of zaterdag toch maar weer richting feedback, ik moet van m'n GAS af
pi_54397506
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 00:43 schreef kingjotte het volgende:
Vrijdag of zaterdag toch maar weer richting feedback, ik moet van m'n GAS af
Mijn opa zei vroeger altijd: The only cure for GAS is death. Wijze man.
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
  dinsdag 6 november 2007 @ 08:26:08 #204
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_54397693
Haha fijne opa Dean!

Ik denk dat ik toch maar van het idee af ga een Gretsch te kopen . De looks zijn geweldig, maar als je echt bang voor je bucks wilt moet in een prijs catorogie gaan zitten die ik niet aan kan en niet aan wil kunnen.
Daarnaast raak ik steeds meer overtuigd dat telecasters gewoon écht mijn gitaren zijn. Misschien dat ik ook iets kan met een mooie strat, maar dat zien we wel.
pi_54397744
Iedereen kan iets met een Strat
pi_54397835
strats zijn de makkelijkst hanteerbare gitaren, maar missen de scherpe punten om ogen uit te steken
  dinsdag 6 november 2007 @ 08:50:27 #207
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_54397900
Ik vind die Squier Telecaster met p90's ook errug lekker. Als ik em bij thomann bestel dat kost ie 230 euro incl verzenden. Maar dan heb je zeker een niet afgestelde gitaar? Het lijkt me opzich wel eens grappig om te proberen, 230 euro is niet iets om je nek over te breken en als het écht niet bevalt kan ie binnen 30 dagen weer terug. Zowiezo heb je er dan meer aan om zo'n ding thuis te testen als in de winkel.

Bah, te veel geld.
pi_54398418
je mag gerust wat an mij geven hoor, dat teveel aan geld
  dinsdag 6 november 2007 @ 09:53:02 #209
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_54398832
Wat is je rekeningsnummer? 10 of 15 miljoen?
pi_54399584
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 08:44 schreef Aresdreams het volgende:
strats zijn de makkelijkst hanteerbare gitaren, maar missen de scherpe punten om ogen uit te steken
Die kan je er altijd zelf aanmaken. Op een auto kan je tenslotte ook spoilers bouwen.
Een stukje multiplex doet wonderen
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_54399718
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 09:53 schreef punkjunk het volgende:
Wat is je rekeningsnummer? 10 of 15 miljoen?
tja... das iets van 546845 ofzo
en 10 mil is genoeg
  dinsdag 6 november 2007 @ 10:56:54 #212
63307 punkjunk
Voederbietel
  dinsdag 6 november 2007 @ 11:23:25 #213
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_54400655
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 08:30 schreef Deansensitized het volgende:
Iedereen kan iets met een Strat
Hmmm, mijn ervaring met een strat was dat de nek zo irritant dik was... Was met een Squier Strat. Zelfde had ik met een Les Paul, maar ergens voelde die Les Paul ook weer fijn... Maar ja, ben m'n Yamaha en Jackson gewend, dan voelt alles dik aan. Vooral die Yamaha is heerlijk dun.
Don't let my username fool you...
pi_54401462
Yamaha maakt echt lekkere halsjes ja
maar die hebben ook een soort van strat modellen (U121 bijvoorbeeld, is gewoon zelfde vorm )
pi_54401830
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 10:37 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

tja... das iets van 546845 ofzo
en 10 mil is genoeg
Dat is wel bescheiden en aardig van je, kan hij z'n p90 Squier ook nog kopen
pi_54402086
echt he? ik heb wel een aardige kant
pi_54403076
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 11:23 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Hmmm, mijn ervaring met een strat was dat de nek zo irritant dik was... Was met een Squier Strat. Zelfde had ik met een Les Paul, maar ergens voelde die Les Paul ook weer fijn... Maar ja, ben m'n Yamaha en Jackson gewend, dan voelt alles dik aan. Vooral die Yamaha is heerlijk dun.
En gitaar is als een kont, je moet wel wat hebben om vast te houden. Groot is fijn, mits niet overdreven groot en blubberig .

pi_54403099
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 08:50 schreef punkjunk het volgende:
Ik vind die Squier Telecaster met p90's ook errug lekker. Als ik em bij thomann bestel dat kost ie 230 euro incl verzenden. Maar dan heb je zeker een niet afgestelde gitaar? Het lijkt me opzich wel eens grappig om te proberen, 230 euro is niet iets om je nek over te breken en als het écht niet bevalt kan ie binnen 30 dagen weer terug. Zowiezo heb je er dan meer aan om zo'n ding thuis te testen als in de winkel.

Bah, te veel geld.
Je mag mijn Aria wel kopen. Minstens net zo goed als een Squier (zeg maar beter) en een stuk goedkoper .
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:07:07 #219
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_54403206
Helleuhh,

We doen nu onze bas via de Toneport en dan de mixer in over actieve monitoren zodat we er geen versterker voor nodig hebben.
MAar toneport is weer kut omdat de pc erbij moet dus we zijn opzoek naar een DI box voord e bas. Maar waar is het precies eigenlijk voor nodig, en kan je de bas(actief) eigenlijk ook gewoon zo in de mixer proppen of dat weer niet ?

KUS
pi_54403832

pi_54403982
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 13:33 schreef Deansensitized het volgende:

[ afbeelding ]

Waar heb je die gemaakt?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_54404066
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 13:07 schreef Dribbel_ het volgende:
Helleuhh,

We doen nu onze bas via de Toneport en dan de mixer in over actieve monitoren zodat we er geen versterker voor nodig hebben.
MAar toneport is weer kut omdat de pc erbij moet dus we zijn opzoek naar een DI box voord e bas. Maar waar is het precies eigenlijk voor nodig, en kan je de bas(actief) eigenlijk ook gewoon zo in de mixer proppen of dat weer niet ?

KUS
Ja, een actieve bass kun je gewoon aansluiten op een DI en dan aansluiten op de mixer. Dan moet je wel een passive DI kopen, want als je een actieve bass aansluit op een actieve DI krijg je vervorming.

Waarom speelt de bassist niet over z'n eigen bass amp? klinkt toch veel fijner. Een monitor is d'r immers niet voor gemaakt en een bass amp wel.

oja; een DI gebruik je om het geluid te balanceren, om zodoende een 'rustig' geluid in je mixer te krijgen. 'n bass / gitaar/ enz/ heeft vaak niet een mooi gelijke output. En je voorkomt brommen in je geluid, omdat de DI het signaal dus balanceerd. Wanneer je hem rechtstreeks aansluit op de mixer krijg je vaak brommen in je geluid en het is niet goed voor de mixer.
pi_54404255
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:52:00 #224
125915 Dribbel_
pi_54404275
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 13:42 schreef vincent136 het volgende:

[..]

Ja, een actieve bass kun je gewoon aansluiten op een DI en dan aansluiten op de mixer. Dan moet je wel een passive DI kopen, want als je een actieve bass aansluit op een actieve DI krijg je vervorming.

Waarom speelt de bassist niet over z'n eigen bass amp? klinkt toch veel fijner. Een monitor is d'r immers niet voor gemaakt en een bass amp wel.

oja; een DI gebruik je om het geluid te balanceren, om zodoende een 'rustig' geluid in je mixer te krijgen. 'n bass / gitaar/ enz/ heeft vaak niet een mooi gelijke output. En je voorkomt brommen in je geluid, omdat de DI het signaal dus balanceerd. Wanneer je hem rechtstreeks aansluit op de mixer krijg je vaak brommen in je geluid en het is niet goed voor de mixer.
Okee dank je
Aangezein de bassist verhuisd is en het kut is iedere keer als we gaan repeteren die versterker te gaan verslepen aangezien we niet altijd een auto ter beschikking hebben ook. We hebben dan 3 monitoren waarover we dus ook de bas doen en dat gaat perfect dus het werkt goed genoeg voor ons zo.
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:52:42 #225
125915 Dribbel_
pi_54404288
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 13:33 schreef Deansensitized het volgende:

[ afbeelding ]
Whehe cool
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: